تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

قيمت شومينه برقي و معرفی انواع آن

آیا مصرف برق شومینه‌ برقی بالاست؟

راهنمای خرید
مصرف بالای برق یکی از نگرانی‌هایی است که اغلب افراد هنگام خرید شومینه برقی دارند. اما آیا واقعا مصرف برق این وسیله در مقایسه با سایر لوازم بالاست؟ در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی مدل‌های داخلی و خارجی و قيمت شومينه برقي ، به بررسی مزایا و معایب این وسیله از جمله میزان مصرف برق بپردازیم.

تصلا– شومینه‌های برقی ظاهر بسیار زیبایی دارند و استفاده از آن‌ها دکوراسیون داخلی منزل را بسیار جذاب‌تر می‌کند؛ در این مطلب قصد داریم هر آنچه را که باید در هنگام خرید شومینه برقی بدانید و قيمت شومينه برقي بهترین برندهای خارجی و ایرانی را عنوان می کنیم.

شومينه برقي چيست و چگونه کار می‌کند؟

قطعات اصلی شومینه‌های برقی که ظاهر برخی از آن کاملاً شبیه شومینه‌ها و بخاری‌های هیزمی قدیمی است، شامل یک یا جند المنت، یک یا چند فن و نمایشگر LED یا چند لامپ LED می‌شود.

روش کار شومینه‌های برقی به این صورت است که فن شومینه هوا را از بیرون مکش و به سمت المنت هدایت می‌کند و سپس هوای داغ از منافذ تهویه شده روی بدنه شومینه به سمت بیرون هدایت می‌شود.

نمایشگر LED یا لامپ‌های LED که دارای نوری شبیه به نور شعله‌های آتش دستگاه‌های رستینگ (دستگاه‌هایی با قابلیت ایجاد شعله‌های آتش برای کباب کردن گوشت) هستند، وظیفه ایجاد شعله‌های مصنوعی آتش را بر عهده دارد.

انواع مختلف شومینه برقی

شومينه برقي ديواري

شومینه‌های دیواری متداول‌ترین نوع شومینه‌ها محسوب می‌شوند که دارای اشکال و طرح‌های مختلفی تولید هستند؛ از شومینه‌های برقی کلاسیک که شبیه به شومینه‌های قدیمی هیزم‌سوز هستند، گرفته تا شومینه‌های مستطیل شکل که ظاهر مدرنی دارند و شبیه به تلویزیون‌های ال‌سی‌دی هستند.

شومینه‌های توکار

شومینه‌های توکار در هر فضایی قابل‌نصب هستند و برخی از آن‌ها درست مطابق با سفارش مشتری ساخنه می‌شوند.

امکان نصب برخی از این شومینه‌ها در میز تلویزیون یا زیر کابینت‌ها نیز وجود دارد و می‌توانند زیبایی این بخش از دکوراسیون منزل را دوچندان کنند.

این شومینه‌ها معمولاً دارای کوره و آتشدان آجری یا فلزی (معمولا چدنی) هستند. جالب است بدانید برخی از شومینه‌های برقی به شکل یک منقل پر از ذغال های گداخته طراحی شده‌اند که ظاهر بسیار زیبایی دارند و می‌توانید آن‌ها را داخل شومینه‌های قدیمی یا هر فضای دیگری قرار دهید.

شما می‌توانید در مکان‌هایی که دارای فضای کمی هستند از شومینه‌های توکار قابل‌نصب در گوشه فضاهای مختلف استفاده کنید. این شومینه‌ها ابعاد کوچکی دارند و معمولاً به‌عنوان شومینه‌های برقی کوچک یا شومینه برقی کنجی شناخته می‌شود.

شومینه‌های توکار به‌صورت ایستاده نیز طراحی می‌شوند و می‌توان این شومینه‌ها را در ستون‌ها نیز قرار داد (البته نه‌ ستون‌هایی که وزن سقف را تحمل می‌کنند و به اصطلاح ستون‌های حمال نام دارند).

برخی از شومینه‌های برقی توکار هم دو طرفه هستند که می‌توانند دو اتاق کنار هم را گرم کنند؛ البته دیوار بین دو اتاق نباید ضخامت زیادی داشته باشد.

شومینه‌های قابل‌حمل

این شومینه‌ها که معمولاً ظاهری شبیه به بخاری‌ها و اجاق‌های قدیمی هیزم‌سوز دارند، سبک و قابل‌حمل هستند و می‌توانید آن‌ها را به راحتی جابجا کنید.

شومینه‌های دارای طاقچه

شومینه برقی طاقچه دار

این شومینه‌ها معمولاً در کنار دیوار نصب می‌شوند و دارای طاقچه هستند و می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان پایه اجسام مختلف نیز استفاده کنید.

انواع شومینه‌ها از نظر ظاهر

از نظر ظاهر شومینه‌های برقی را می‌توان به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم کرد. شومینه‌های برقی کلاسیک دقیقاً به شکل شومینه‌ها یا اجاق‌های قدیمی طراحی شده‌اند و ظاهر بسیار جذابی دارند.

شومینه‌های برقی مدرن هم معمولاً به شکل تلویزیون LCD یا اکواریوم طراحی می‌شوند.

برخی از شومینه‌های برقی با طرح‌های خاص و جذابی مثل میز، آتشدان سنگی، گوی آتشین، اجاق‌هایی صحرایی و… طراحی می‌شوند و معمولا در قسمت میانی فضاها جای داده می‌شوند.

ویژگی‌های ضروری برای یک شومینه خوب

  • برخورداری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های تضمین‌کننده ایمنی بالای دستگاه مثل سیستم قطع‌ کردن برق خودکار و شیشه محافظ مقاوم و استانداردهای ایمنی معتبر
  • راندمان بالا
  • طراحی زیبا و شباهت زیاد شعله‌های آن به شعله‌های واقعی
  • برخورداری از بدنه با کیفیت
  • قابلیت تنظیم دما
  • برخورداری از تایمر
  • قابل نصب یه صورت تورکار و روکار

مزایا و معایب استفاده از شومینه برقی در مقایسه با شومینه معمولی

شومینه برقی کلاسیک

مزایا

آلودگی کمتر

همه ما می‌دانیم که شومینه‌ها یا بخاری‌های متداول گازسوز یا هیزم‌سوز میزان قابل توجهی از مونوکسید کربن تولید می‌کنند و اکسیژن هوا را نیز می‌گیرند؛ بنابراین در صورت استفاده از این شومینه‌ها یا بخاری‌ها هم گاز مونوکسید کربن در فضا منتشر می‌شود و هم به دلیل کاهش میزان اکسیژن تنفس هم کمی دشوار می‌شود و به‌ خوبی متوجه آلودگی هوا می‌شویم.

در صورتی ‌که محلی که این شومینه‌ها در آن‌ استفاده می‌شود، دارای منافذ تهویه مناسبی نباشد، گاز مونوکسید کربن در محل جمع شده و استنشاق آن می‌تواند مرگبار باشد.

حال اگر بخواهیم بگوییم، شومینه برقی بهتر است یا گاز، باید بگوییم، شومینه‌های برقی نه‌ تنها گاز مونوکسیدکربن تولید نمی‌کنند، بلکه برخی از انواع مدرن آن‌ها دارای فیلترهای تصفیه هوا هستند که می‌توانند هوای اتاق را کاملاً صاف و عاری از هر گونه آلودگی و ذرات معلق ‌کنند.

امنیت بالا

معمولاً شومینه‌های برقی دارای شیشه‌ محافظ بسیار مقاوم در مقابل کوره دستگاه و المنت‌ها هستند که از دسترسی کودکان به این بخش‌ها جلوگیری می‌کنند. شیشه و بدنه این شومینه‌ها در هنگام فعالیت آن‌ها اصلا داغ نمی‌شود (تنها قسمت خروجی حرارت داغ می‌شود)؛ بنابراین برای کودکان اصلا خطری ندارند.

در ضمن برخی از این شومینه‌ها دارای سیستم قطع‌کن خودکار برق هستند (این سیستم بیشتر در شومینه‌های برقی قابل‌حمل استفاده می‌شود و در صورتی‌ که این شومینه‌ها واژگون شوند یا دچار هر نوع مشکل دیگری شوند که بتواند منجر به حوادث ناگوار شود، برق سیستم به صورت خودکار قطع می‌شود.

معمولا سایر انواع شومینه برقی نیز مجهز به این سیستم هستند) که امنیت بالای آن‌ها را تضمین می‌کند؛ اما بسیاری از شومینه‌های گازسوز قدیمی هیچ گونه سیستم امنیتی ندارند و استفاده از آن‌ها بارها زمینه‌ساز حوادث ناگوار شده و آسیب‌های جبران ناپذیری را به بار آورده است.

یکی دیگر از مزایای بسیار خوب شومینه‌های برقی، امکان استفاده از آن‌ها در فضاهای بدون منافذ تهویه است و با خیال راحت و بدون هیچ خطری می‌توانید از آن‌ها در چنین فضاهایی استفاده کنید.

از دیگر ویژگی‌های امنیتی برخی از شومینه‌های برقی می‌توان به برخورداری آن‌ها از سنسور یا کلید شیب (این سنسور در شومینه‌های برقی قابل حمل استفاده می‌شود و درصورت واژگونی آن‌ها، برق سیستم را قطع می‌کند)، اشاره کرد.

امکان تنظیم دما

بسیاری از شومینه‌های برقی دارای قابلیت تنظیم دما هستند و زمانی که دمای اتاق میزان به تعییه‌شده می‌رسد، ترموستات دستگاه عمل می‌کند و شومینه خاموش می‌شود.

راندمان بالا

بسیاری از شومینه‌های برقی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ۱۰۰ درصد برق مصرفی توسط آن‌ها به حرارت تبدیل می‌شود و تمام حرارت تولیدشده در فضای محل جریان پیدا می‌کند؛ اما بخش قابل توجهی از حرارت تولیدشده توسط شومینه‌های گارسوز یا هیزم‌سوز از طریق دودکش هدر می‌رود.

در ضمن شومینه‌های برقی در مقایسه با انواع گازسوز می‌توانند فضای بیشتری را گرم کنند. اکثر شومینه‌های برقی می‌توانند فضایی تا مساحت ۳۷ مترمربع را به ‌راحتی گرم کنند.

سهولت استفاده

بسیاری از شومینه‌های برقی مجهز به ریموت کنترل و تایمر هستند و این دو قابلیت استفاده از آن‌ها را بسیار آسان می‌کنند و برخی دیگر نمایشگری لمسی را نیز در خود جای‌ داده‌‌اند.

در ضمن برخی از انواع شومینه قابل‌حمل دارای باطری هستند و می‌توانید در فضاهای خارجی و مکان‌هایی که به برق دسترسی ندارید، نیز به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

سهولت نصب

شومینه‌های برقی می‌توانند در هر فضایی به آسانی و در زمان کمی نصب شوند و برای راه‌اندازی آن‌ها تنها باید دستگاه را به برق بزنید.

امکان استفاده در تمام مکان‌ها

شومینه‌های گازسوز و هیزم سوز در تمام مکان‌ها قابل‌استفاده نیستند؛ مثلاً نمی‌توان در آپارتمان‌ها از شومینه هیزم‌سوز استفاده کرد و استفاده از شومینه‌های گازسوز نیز در مکانی‌هایی که گاز کشی وجود ندارد، امکان‌پذیر نیست (شومینه‌های گازسوز مصرف بالایی دارند و استفاده از کپسول گاز برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست).

عدم اشغال فضای زیاد

شومینه‌های برقی توکار هیچ فضایی را اشغال نمی‌کنند و می‌توانید از فضاهای غیر قابل‌استفاده یا به اصطلاح فضاهای مرده منزل خود نیز برای نصب این شومینه‌ها استفاده کنید.

جذاب کردن دکوراسیون داخلی

امروزه در بیشتر منازلی که دکوراسیون داخلی آن‌ها به‌ صورت مدرن طراحی شده است، برای جذاب‌تر کردن فضا از شومینه‌های برقی استفاده می‌شود. در ضمن شعله‌های درخشان این شومینه‌ها با رنگ‌های گرم و آتشین می‌توانند برای کودکان نیز بسیار جذاب باشند و آن‌ها را سرگرم کنند (در برخی از شومینه‌ها امکان تغییر رنگ شعله‌ها و آتشدان نیز وجود دارد).

شعله‌های بهترین شومینه‌های برقی به قدری واقعی هستند که به سختی می‌توانید تشخیص دهید مصنوعی و ساختگی هستند. در ضمن امکان تغییر ارتفاع و میزان شدت شعله‌‌های برخی از شومینه‌های برقی نیز وجود دارد.

همچنین می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی مخفی و استفاده از رنگ‌های گرمی مثل رنگ‌های زرد، قرمز یا نارنجی در قسمت پشت و حاشه‌های اطراف شومینه، زیبایی آن را دو چندان کنید.

استفاده از شومینه‌های دارای طراحی خاص و منحصربه‌فرد نیز ایده بسیار جالبی برای خاص کردن دکوراسیون منزل‌تان است.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

همان‌طور که قبلاً گفتیم برخی از شومینه‌های برقی دارای قابلیت تنظیم دما هستند و با تنظیم دما روی دمای متعادل و مناسب،می‌توانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

عدم نیاز به مراقبت و سرویس‌های دوره‌ای

شومینه‌های برقی نیازمند مراقبت و سرویس‌های دوره‌ای نیست و پس از نصب آن‌ها تنها باید گاهی شیشه‌های آن‌ها را پاک کنید تا جذابیت آن‌ها حفظ شود.

کمک به حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی هوا و گسترش پدیده گرمایش جهانی

بدون تردید کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و وسایلی که این نوع سوخت‌ها نیروی آن‌ها را تأمین می کنند، می‌تواند به حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی هوا و افزایش بیش از حد دما (که یکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست‌محیطی جهان صنعتی امروزی است) در سراسر جهان کمک شایانی کند.

البته استفاده از وسایلی مثل شومینه‌های برقی و سایر وسایل گرمایشی برقی به شرطی می‌تواند به حفظ محیط‌زیست کمک کند که برق مصرفی آن‌ها از طریق استفاده از انرژی خورشیدی و بادی و سایر منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر تأمین شود، نه از طریق نیروگاه‌هایی که در آن‌ها از گاز یا گازوئیل یا سایر مواد آلاینده به‌عنوان سوخت برای تولید برق استفاده می‌شود!

معایب

  • واقعی نبودن ظاهر شعله‌های برخی از شومینه‌های برقی (البته این نقص بیشتر در شومینه‌های قدیمی دیده می‌شود و بسیاری از شومینه‌های جدید دارای قابلیت ایجاد شعله‌های سه‌بعدی هستند که شباهت بسیار زیادی به شعله‌های واقعی دارند و رنگ و شکل آن‌ها هم تا میزان زیادی به واقعیت نزدیک است).
  • کمتر بودن میزان حرارت‌دهی شومینه‌های برقی نسبت به شومینه‌های گازسوز و هیزم سوز قدیمی
  • مصرف برق بالا
  • دوام نه‌چندان زیاد برخی از مدل‌های ارزان و بی‌کیفیت
  • صدای زیاد فن‌ها در برخی از مدل‌ها
  • خطرناک بودن استفاده از این شومینه ها در خانه‌های بسیار قدیمی: سیم‌کشی برق خانه‌های بسیار قدیمی معمولا ضعیف است و استفاده از شومینه‌های برقی در این خانه و سایر وسایل گرمایشی برقی که مصرف برق بالایی دارند، می‌تواند موجب افزایش بیش از حد دمای سیم‌ها و ایجاد حوادث ناگواری موجب آتش‌سوزی شدید شود؛ بنابراین قبل از استفاده از شومینه برقی در چنین منازلی، مطمئن شوید سیم‌کشی آن‌ها از مقاومت کافی برخوردار است. درضمن درصورتی که محل مورد نظر برای استفاده از شومینه فاقد کنتور است و تنها یک سیم برق از خانه کناری دریافت کرده‌اید، از استفاده از شومینه برقی جدا خودداری کنید.
  • قیمت نسبتا بالا (مخصوصا محصولات برندهای مطرح خارجی)

ایا شومینه برقی گرما دارد؟

همان‌طور که قبلاً گفتیم شومینه برقی راندمان بسیار خوبی دارند و می‌توانند فضای اطراف خود را در مدت‌زمان کمی گرم کنند و دما را به میزان مناسبی برسانند.

مصرف برق شومینه‌های برقی چقدر است؟

متأسفانه شومینه‌های برقی مصرف برق زیادی دارند و مصرف آن‌ها تقریباً بین ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ وات است؛ البته در برخی از شومینه‌ها امکان تغییر توان مصرفی و کاهش مصرف آن‌ها وجود دارد؛ البته در صورت کاهش مصرف دستگاه طبیعتا گرمای کمتری نیز توسط آن تولید می‌شود!

در کل میزان مصرف برق این دستگاه باید در مقایسه با میزان گاز و یا انرژی مصرف سایر دستگاه‌ها قرار بگیرد و انتخاب درست با توجه به میزان و ساعات مصرف صورت گیرد.

اندازه‌های شومینه برقی

شومینه‌های برقی بسته به نوع خود در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ اما عرض بیشتر شومینه‌های استاندارد در حدود ۷۰ سانتی‌متر تا ۹۰ سانتی‌متر و ارتفاع آن‌ها هم بین ۵۰ سانتی‌متر تا ۶۰ سانتیمتر است؛ البته برخی از شومینه‌های برقی با عرض ۱، ۱.۵ و حتی ۲ متر نیز تولید شده‌اند.

امکان تولید برخی از شومینه‌های برقی با اندازه‌های سفارشی نیز امکان‌پذیر است.

معرفی بهترین برندهای تولیدکننده شومینه برقی در زمینه‌های مختلف

برند دیمپلکس (Dimplex):

شومینه برقی دیمپلکس

ویژگی‌های شاخص کلی شومینه‌های برقی دیمپلکس

  • تولید شعله‌های آتش بسیار واقعی و سه‌بعدی با استفاده از فناوری انحصاری این برند در نمایشگرهای LED شومینه‌های آن (رقص شعله‌های آتش شومینه‌های برقی این برند واقعاً جذاب و دیدنی است).
  • طراحی بسیار زیبای شومینه‌های برقی دارای منقل آتش شبیه‌سازی‌شده و شومینه‌های توکار این برند
  • طراحی مناسب شومینه‌های کوچک و مکعبی شکل برای فضاهای کوچک
  • طراحی زیبای نمونه‌های مدرن و کلاسیک (در کل تنوع مدل‌های شومینه‌های برقی دیمپلکس بسیار زیاد است).
  • ترموستات قابل‌تنظیم برای ایجاد دمای دلخواه
  • راندمان بالا و مصرف مناسب: شومینه‌های دیمپلکس دارای المنت سرامیکی و فن مدرنی هستند و می‌توانند برای ایجاد دمای یکنواخت، سرعت فن و میزان توان مصرفی (یا همان وات) المنت را به‌صورت خودکار تنظیم کنند.

مدل شاخص: Dimplex Fieldstone Electric Fireplace

  • بسیار زیبا و کاملاً شبیه به شومینه‌های هیزم‌سوز قدیمی
  • قابلیت گرم کردن فضا تا مساحت ۳۷ مترمربع
  • امکان خاموش کردن سیستم حرارت‌دهی و استفاده از دستگاه تنها برای نورپردازی
  • داغ نشدن شیشه محافظ در حین فعالیت شومینه

قيمت شومينه برقي Dimplex Fieldstone Electric Fireplace حدودا ۱۷۰۰ دلار است.

ناپلئون (Napoleon):

ویژگی‌های شاخص کلی شومینه‌های برقی ناپلئون:

  • طراحی بسیار زیبای شعله‌های آتش مصنوعی در میان قابی مدرن و امروزی
  • قابلیت تنظیم شدت، رنگ و ارتفاع شعله‌های آتش به‌منظور ایجاد شعبه‌های کاملاً شبیه شعله‌های طبیعی
  • برخورداری از قابلیت‌های نظیر تایمر، ریموت کنترل، قابلیت تنظیم دما، نورپردازی LED و سایر موارد

مدل منتخب:Napoleon CLEARion See-Through Electric Fireplace

  • قدرت گرمایشی ۹۰۰۰ BTU و توانایی گرم کردن فضایی با مساحت ۷۴ مترمربع
  • گزینه‌ای عالی برای لابی هتل‌ها و رستوران‌ها
  • عرض زیاد (۱۲۵ سانتی‌متر)
  • قابلیت تنظیم تایمر بین ۳۰ دقیقه تا ۹ ساعت
  • قابلیت تنظیم دما بین ۱۶ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد (امکان انتخاب واحد اندازه‌گیری دما بین فارنهایت و سانتی‌گراد)
  • دارای دو طرف مجزا و امکان روشن کردن فن و المنت هر طرف به‌صورت مجزا
  • قابلیت گرم کردن دو اتاق کنار هم (دستگاه باید در داخل دیوار بین دو اتاق نصب شود و ضخامت دیوار بین دو اتاق باید حداکثر ۲۰ سانتی‌متر باشد).
  • قابلیت اتصال به پریز برق یا تامین برق دستگاه با سیم‌کشی داخلی برای حفظ ظاهر زیبای دکوراسیون محل
  • برخورداری از نمایشگر دیجیتال با قابلیت انجام تنظیمات دلخواه کاربر از طریق آن
  • قابلیت تنظیم میزان روشنایی آتش‌دان و رنگ آن بین ۱۰ رنگ مختلف که شامل نارنجی، قرمز، آبی، سبز، بنفش، آبی آسمانی، سفید، صورتی و سرخابی (امکان تغییر رنگ شعله‌ها با رنگ‌های مختلف به‌صورت چرخشی و همچنین ثابت ماندن روی یک رنگ در هنگام نمایش رنگ‌های مختلف نیز وجود دارد).
  • قابلیت تغییر رنگ شعله بین دو رنگ آبی و نارنجی یا ترکیبی از این دو رنگ.
  • قابلیت تنظیم سرعت فن بین پنج سرعت مختلف
  • قابلیت قفل‌کردن تنظیمات برای جلوگیری از تغییر دادن آن‌ها (زمانی که این قابلیت را فعال می‌کنید تنظیمات مربوط به هر دو طرف قفل می‌شود).
  • قابلیت جلوگیری از افزایش بیش‌ازحد دمای شومینه
  • دارای قاب پوشیده شده با پودر و مقاوم در برابر سایش و زنگ‌زدگی

قيمت شومينه برقي Napoleon CLEARion See-Through Electric Fireplace حدودا ۱۸۹۹ دلار است.

SEI یا Southern Enterprises incorporated:

شومینه برقی SEI

برند  درگذشته به تولید شومینه‌های کلاسیک با کیفیت شهرت داشت؛ اما با گذشت زمان و محبوب شدن طراحی‌های مدرن و به‌روز، این برند نیز به طراحی و تولید شومینه‌های مدرن توکار با ظاهری کلاسیک روی آورد.

یکی از محصولات شاخص این برند شومینه برقی زیر تلویزیونی است که هم فضای کافی برای اشیای مختلف دارد و هم ظرافت طراحی آن هر کسی را به وجد می‌آورد.

SEI علاوه بر شومینه‌های برقی زیر تلویزیونی، شومینه‌های دیواری مسطح و شومینه‌های دیواری قابل‌نصب در گوشه را نیز تولید کرده است.

ویژگی‌های شاخص کلی شومینه‌های برقی SEI:

  • بدنه‌های ساخته‌شده با سنگ مصنوعی، مس، شیشه، چوب گردو و چوب بلوط
  • برخورداری از آتشدان آکریلیک کریستال
  • قابلیت تنظیم آتشدان و شعله (قابلیت تنظیم رنگ آتشدان و لامپ‌های LED استفاده‌شده در آن)
  • قابلیت خاموش و روشن کردن شومینه یا کم و زیاد کردن شعله‌های آن با استفاده از دستیار صوتی الکسا و فرمان‌های صوتی
  • برخورداری از تایمر
  • برخورداری از ریموت کنترل
  • داغ نشدن شیشه محافظ در هنگام کار کردن
  • داغ نشدن بدنه در حین کار
  • ترموستات قابل‌تنظیم برای تنظیم دمای دلخواه

مدل منتخب: Canyon Heights Fireplace

  • برخورداری از اجاق قدیمی شبیه‌سازی‌شده
  • قابلیت گرم کردن فضای تا مساحت ۳۷ مترمربع
  • امکان خاموش کردن سیستم حرارت‌دهی و استفاده از دستگاه تنها برای نورپردازی
  • سیستم قطع خودکار برق
  • برخورداری از قفل کودک
  • برخورداری از ریموت کنترل
  • تایمر با قابلیت تنظیم بین ۳۰ دقیقه تا ۹ ساعت

قيمت شومينه برقي Canyon Heights Fireplace حدودا ۷۹۹.۹۵ دلار است.

آمانتی (Amanti):

ویژگی‌های شاخص کلی شومینه‌های برقی آمانتی:

  • رنگ و تنظیمات منحصربه‌فرد شومینه‌های دیواری
  • قابل نصب به‌صورت توکار
  • قابلیت تغییر نور پس‌زمینه
  • برخورداری از آتشدان شیشه‌ای بزرگ و زیبا
  • برخورداری از ترموستات قابل تنظیم برای تنظیم دمای دلخواه
  • برخورداری از اندازه‌های مختلف

مدل منتخب: Amantii Panarama

قابل‌استفاده در فضاهای پوشیده خارجی

  • امکان خاموش کردن سیستم حرارت‌دهی و استفاده از دستگاه تنها برای نورپردازی (مصرف برق شومینه در این حالت تنها ۲۲ وات است).
  • قابلیت تنظیم دما و توان مصرفی دمای بین دمای کم (۷۵۰ وات) و دمای زیاد (۱۵۰۰ وات)
  • فناوری شعله دوگانه (dual flame) برای افزایش درخشش و روشنایی شعله‌ها
  • قابلیت تغییر رنگ شعله‌ها بین سه رنگ آبی، بنفش یا زرد
  • برخورداری از تایمر با قابلیت تنظیم زمان آن بین ۱.۵ساعت تا ۹ ساعت
  • استفاده از لامپ‌های LED کم‌مصرف و با دوام در قسمت آتشدان (این شومینه دارای منقل شبیه‌‌سازی‌شده با تکه‌های زغال گداخته‌شده است).

قيمت شومينه برقي حدودا از ۱۴۱۹ تا ۲۳۱۹ دلار است.

توجه: متاسفانه هیچ یک از این محصولات معرفی‌شده در ایران موجود نیست؛ البته تمام این محصولات در سایت آمازون موجود هستند و می‌توانید از طریق سایت‌های واسطه آن‌ها را خریداری کنید؛ البته هزینه خرید از آمازون از طریق این سایت‌ها بسیار زیاد است.

برای خرید این محصولات از آمازون. ابتدا باید مدل انگلیسی محصول را به همراه کلمه «Amazon» در موتورهای جستجو مثل گوگل جستجو کنید. سپس وارد لینک مربوط به سایت آمازون شوید و پس از آن آدرس نمایش داده در نوار آدرس را کپی کنید.

پس از انجام این کار، عبارت فارسی «خرید از آمازون» را در نیز در موتورهای جستجو، جستجو کنید.

پس از ورود به یکی از سایت‌های یافته‌شده توسط موتور جستجو، آدرس کپی‌شده را در قسمتی که معمولا با عنوان «لینک محصول خارجی در سایت Amazon» یا عناوین مشابه مشخص شده‌ است، وارد کنید تا امکان سفارش و خرید محصول بررسی و نتیجه به شما اعلام شود. سایت «مالتینا» یکی از سایت‌های واسطه فعال در این زمینه است.

معرفی برترین برندهای ایرانی تولیدکننده شومینه برقی

شومینه برقی تابان

تابان یکی از برترین برندهای ایرانی در زمینه تولید انواع شومینه از جمله شومینه‌های برقی است و محصولات خود را با طراحی جذاب و نوینی روانه بازار کرده است.

ویژگی‌های شاخص شومینه‌‌های برقی تابان:

  • دارای ریموت کنترل
  • دارای قابلیت تغییر رنگ شعله‌ها (تنها مدل‌های سفارشی)
  • قابلیت تنظیم دما
  • طراحی زیبا و شیک
  • مناسب برای دفاتر کاری و اداری، اتاق‌های نشیمن و اتاق‌های خواب

شومینه برقی LCD تابان در اندازه‌های مختلفی تولیدشده‌اند و قیمت آن‌ها به شرح زیر است:

اندازه به سانتی‌متر (عرض و ارتفاع) قيمت شومينه برقی (تومان)
۵۵ در ۱۴۰ ۵,۵۵۵,۰۰۰
۵۵ در ۱۲۰ ۵,۱۷۰,۰۰۰
۵۵ در ۱۶۰ ۵,۸۳۰,۰۰۰
۵۵ در ۲۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰
۵۵ در ۱۸۰ ۶,۳۸۰,۰۰۰
۵۵ در ۱۱۰ ۵,۰۶۰,۰۰۰
۵۵ در ۱۵۰ ۵,۶۶۵,۰۰۰

تمام شومینه‌ها با گارانتی یک ساله عرضه می‌شوند

تابان یک شومینه برقی کلاسیک با قاب چوبی و کوره فلزی نیز تولید کرده که ویژگی‌های آن مانند شومینه‌های برقی LCD این برند است و می‌توانید آن را در اندازه‌های مختلف سفارش دهید.

قيمت شومينه برقي تابان ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

آدرس دفتر مرکزی شومینه تابان: تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، خیابان گرمسار غربی، بازار سرامیک تهران واحد ۳

شماره تماس‌ه:۰۲۱۸۸۰۳۳۴۰۱،۰۲۱۸۶۰۴۱۴۴۲،۰۲۱۸۸۲۱۰۰۲۹،۰۲۱۸۸۲۱۰۰۳۰

شومینه برقی پارس خزر

شومینه برقی ۱۵۰۰ واتی پارس خزر مدل FL-1500W از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و توانایی گرم کردن فضایی تا مساحت ۳۰ مترمربع را دارند.

ویژگی‌های شاخص شومینه برقی پارس‌خزر:

  • دارای ۲ عدد کلید راکر دو حالته برای خاموش و روشن کردن نمای شعله
  • قابلیت تنظیم توان المنت بین دو حالت ۷۵۰ وات و ۱۵۰۰ وات
  • برخورداری از المنت PTC دارای راندمان بالا با قابلیت تعادل حرارتی
  • مصرف کم موتور فن
  • دارای آتشدان فایبرگلاس با نمای هیزم
  • دارای فیوز حرارتی برای کنترل میزان افزایش دما و افزایش ایمنی کلی محصول
  • دارای حسگر ایمنی جهت قطع خودکار برق در زمان واژگونی شومینه یا فاصله گرفتن آن از سطح زمین
  • قابل‌استفاده به‌صورت افقی و عمودی
  • دارای نشان استاندارد CE و GS

قيمت شومينه برقي ارزان پارس خزر با گارانتی ۲۵ ماهه یک میلیون و ۳۰۳ هزار تومان است.

شومینه برقی بیستون

برند بیستون شومینه‌های برقی خود را در ۸۰ مدل متنوع و زیبا برای انواع دکوراسیون داخلی عرضه کرده است.

بیستون تنها تولیدکننده شومینه‌های برقی شیشه‌ای برقی دوطرفه، سه‌طرفه و چهارطرفه (برای قرار دادن در قسمت میانی فضاهای مختلف) و همچنین تنها تولیدکننده شومينه برقي دكوري با حداکثر ظرفیت حرارتی در کشور محسوب می‌شود.

شومینه‌های برقی این برند با طرح LCD و با اندازه‌های مختلفی تولید شده‌اند.

ویژگی‌های شاخص شومینه‌های برقی تابان:

  • دارای قاب‌ها و شعله‌هایی با طرح‌های متنوع
  • مناسب برای اتاق نشیمن و اتاق‌خواب و دفاتر
  • قابلیت نصب به‌صورت توکار و روکار
  • دارای انواع هیزم و سنگ طبق با طرح‌های متنوع
  • قابلیت تنظیم دما
  • دارای لامپ‌های LED کم‌مصرف
  • دارای ریموت کنترل

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان بنی‌هاشم، پاساژ، واحد سه

شماره پشتیبانی ۰۲۱۲۲۳۳۷۷۱۲

شومینه برقی لورنزا

برند لورنزا شومینه‌های برقی خود را در دو مدل DAMA05E و TOUCH011 را عرضه کرده است. این شومینه‌های صدای بسیار کمی دارند و از طراحی زیبایی هم برخوردار هستند.

ویژگی‌‌های شاخص‌ شومینه ‌برقی لورنزا مدل DAMA05E

  • دارای ریموت کنترل
  • کم صدا (ادعای شرکت سازنده!)
  • قابلیت تنظیم میزان روشنایی شعله‌ها
  • قابلیت خاموش کردن المنت و استفاده از شومینه ‌تنها برای نورپردازی (امکان خاموش کردن نور و شعله‌های دستگاه و استفاده از آن تنها برای حرارت دهید نیز وجود دارد).
  • قابلیت نصب به‌صورت توکار و روکار
  • امکان تنظیم میزان حرارت بین دو حالت ۸۰۰ وات و ۲۰۰۰ وات
  • استاندارد CE اتحادیه اروپا

البته شومینه‌های برقی لورنزا فاقد قابلیت‌ها و تجهیزات ایمنی مانند سیستم قطع خودکار برق در مواقع اضطراری و ترموستات ایمنی هستند و این موضوع ضعف بزرگی برای آن‌ها محسوب می‌شود.

در ضمن برخلاف ادعای شرکت سازنده در مورد بی‌صدا بودن این شومینه‌های برقی، بسیاری از مصرف‌کنندگان صدای زیاد شومینه برقی مدل DAMA05E را یکی از معایب این شومینه برقی می‌داند.

به گفته برخی از مصرف‌کنندگان دیگر، بدنه این شومینه از کیفیت لازم برخوردار نیست و امکان دارد شیشه شومینه به دلیل اینکه با چسب به بدنه متصل شده است، امکان دارد بر اثر حرارت از بدنه جدا شود.

متأسفانه این محصول در حال حاضر در هیچ‌یک از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر موجود نیست.

ویژگی‌های شاخص شومینه برقی لورنزا مدل TOUCH011

  • مجهز به سیستم یون‌ساز برای تصویه هوا و پالایش آن
  • کاملاً بی‌صدا و مناسب اتاق‌خواب
  • دارای استاندارد CE اروپا
  • امکان خاموش کردن سیستم حرارت‌دهی و استفاده از دستگاه تنها برای نورپردازی (در ضمن امکان خاموش کردن شعبه‌های دستگاه و استفاده از آن تنها برای حرارت‌دهی نیز امکان‌پذیر است).
  • دارای ریموت کنترل
  • دارای صفحه لمسی
  • امکان تغییر رنگ شعله‌ها
  • قابلیت نصب به‌صورت توکار و روکار

معرفی شومینه های برقی ارزان و خاص

شومینه برقی کوچک

برخی از افراد متمایل به خرید شومینه‌ کوچک هستند و معمولاً قصد دارند از این شومینه‌ها تنها برای زیبایی و دکور استفاده کنند.

ابعاد شومینه برقی مدل WF340 با ارتفاع، عرض و عمق به‌ترتیب تنها ۴۵، ۶۰ و ۱۲۰ سانتی‌متر است، به‌عنوان یک شومینه برقی کوچک گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

ویژگی‌های شاخص شومینه برقی مدل WF340

  • قابلیت تنظیم دما در دو حالت ۱۰۰۰ وات و ۱۷۰۰ وات
  • برخورداری از شیشه قوس‌دار مشکی
  • قابلیت روشن و خاموش کردن شعله‌ها و هیتر از طریق خود دستگاه یا ریموت کنترل آن (می‌توانید از این دستگاه تنها برای نورپردازی استفاده و سیستم حرارت دهی را خاموش کنید).
  • قابلیت نصب بر روی دیوار
  • دارای ترموستات قابل تنظیم برای تنظیم دمای دلخواه
  • دارای تایمر برای روشن و خاموش کردن دستگاه

متأسفانه قيمت شومينه برقي مدل WF340 نیز در حال حاضر در هیچ‌یک از فروشگاه‌های اینترنتی موجود نیست.

شومینه برقی دکوری

همان‌طور که دیدید قابلیت خاموش کردن سیستم حرارتی در برخی از شومینه‌ها وجود دارد و در صورت تمایل می‌توانید از این شومینه‌ها برای زیباتر کردن دکوراسیون و نورپردازی استفاده کنید.

شومینه‌ برقی هوشمند

این شومینه‌ها نسل جدیدی از شومینه‌های هوشمند هستند که می‌توانید آن‌ها را با استفاده از گوشی‌های هوشمند و مودم‌های وای‌فای،از راه دور کنترل کنید.

برند آوالون یکی از برندهای تولیدکننده شومینه‌های برقی هوشمند است و شومینه برقی هوشمند آوالون مدل دیتون ۰۹۰ یکی از مدل‌های شاخص این برند است

ویژگی‌های شاخص شومینه برقی هوشمند آوالون مدل دیتون ۰۹۰

  • دارای نمایشگر RGB LED و قابلیت تغییر رنگ شعله‌ها (در ضمن قابلیت نمایش شعله‌ها با ترکیبی از چند رنگ نیز وجود دارد).
  • دارای ریموت کنترل
  • دارای صفحه‌نمایش لمسی و امکان خاموش و روشن کردن آسان دستگاه و تغییر شدت شعله از طریق آن
  • دارای تایمر برای خاموش و روشن کردن دستگاه به‌صورت اتوماتیک
  • قابلیت کنترل از راه دور با گوشی‌های هوشمند و مودم‌های وای‌فای
  • دارای ترموستات قابل‌تنظیم برای تنظیم دمای دلخواه
  • دارای تمام استانداردهای بین‌المللی

قيمت شومينه برقي هوشمند ۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان است.

شومینه برقی کلاسیک

شومینه برقی کلاسیک

قيمت شومينه برقي کلاسیک قیمت بالاتری نسبت به زمین‌های برقی دارای طراحی مدرن دارد و بسته به جنس بدنه با قیمتی متفاوت عرضه می‌شوند.

در این بخش دو نمونه شومینه برقی کلاسیک را معرفی می‌کنیم.

شومینه برقی کلاسیک مدل میامی

ویژگی‌های شاخص

  • دارای برچسب انرژی +A
  • دارای ریموت کنترل برای کنترل دما
  • قابلیت تغییر شکل شعله‌ها
  • قابلیت نصب به‌صورت توکار و روکار
  • دارای لامپ‌های LED کم‌مصرف

قيمت شومينه برقي با گارانتی ۳۶ ماهه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

شومینه برقی کلاسیک ویلیام

ویژگی‌های شاخص:

  • طراحی بسیار زیبا
  • بدنه چوبی، کوره چدنی و کف سنگی (رنگ بدنه چوبی به‌دلخواه مشتری قابل‌تغییر است)
  • قابلیت نمایش شعله‌ها به‌صورت هفت‌رنگ یا سه رنگ
  • قابلیت تنظیم ارتفاع شعله
  • دارای ریموت کنترل
  • دارای نمایشگر لمسی
  • دارای قابلیت تنظیم دما در دو حالت
  • نصب بسیار آسان (این شومینه در هر فضایی قابل‌نصب است و شما می‌توانید هر زمانی که خواستید شومینه را به مکان دیگری منتقل کنید و لازم نیست هیچ تخریب و تغییری در محل نصب قبلی و فعلی انجام شود. برای نصب و راه‌اندازی شومینه هم تنها باید یک پریز برق در نزدیکی آن باشد).
  • قابل‌نصب در زیر تلویزیون
  • امکان خاموش کردن سیستم حرارتی و استفاده از شومینه ‌تنها برای نورپردازی

قيمت شومينه برقي کلاسیک با سه سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش، ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

کلیه قیمت‌های ذکرشده در این مقاله مربوط به تاریخ ۱۱ و ۱۲ آذر ۹۹ هستند.

سایر مراکز مهم فروش شومینه برقی در تهران

شرکت دماتجهیز عرضه‌کننده تجهیزات مختلف سرمایشی و گرمایشی است و انواع شومینه برقی از برندهای مختلف ازجمله تابان، آلپ، آراسته، آوالون، مگامکس و بیستون را عرضه می‌کند.

آدرس: تهران، خیابان طالقانی، بین مفتح و بهار، نبش کوچه طالبیان، پلاک ۱، ۶

تلفن: ۰۲۱۸۸۸۲۲۵۵۰

ساعت کاری: ۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰

در ضمن شما می‌توانید قيمت شومينه برقي و کلیه محصولات این شرکت را از طریق فروشگاه اینترنتی دماتجهیز مطلع شوید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۹/۱۶
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!