تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چطور عمر هود آشپزخانه را بیشتر کنیم؟

مراقبت از هود آشپزخانه با چند نکته ساده

راهنمای تعمیر و نگهداری
خرید هود آشپزخانه این وسایل کاربردی یکی از ضروریات است، این موضوع را وقتی متوجه می‌شوید که این وسیله خراب شود.  هود آشپزخانه نیاز به مراقبت خاصی ندارد کافی هر چند وقت یکبار فیلتر و بدنه آن را تمیز کنید و در زمان استفاده یکسری نکات ساده را رعایت کنید.

خرید هود آشپزخانه این وسایل کاربردی یکی از ضروریات است، این موضوع را وقتی متوجه می‌شوید که این وسیله خراب شود.  هود آشپزخانه نیاز به مراقبت خاصی ندارد کافی هر چند وقت یکبار فیلتر و بدنه آن را تمیز کنید و در زمان استفاده یکسری نکات ساده را رعایت کنید.

تصلا – هود آشپزخانه بیش از سایر وسایل آشپزخانه در معرض آلودگی و چربی قرار دارد. در بسیاری از موارد عدم استفاده صحیح و مراقبت از هود آشپزخانه باعث می‌شود چربی‌ دور موتور جمع شود و موتور را از کار بیندازد. اما با رعایت چند نکته ساده می‌توانید از تخریب احتمالی هود آشپزخانه جلوگیری کنید.

در حال حاضر در بازار دو نوع هود وجود دارد. هودهای تصفیه‌کننده هوا که گرد و غبار و بو را به داخل می‌کشند و ذرات معلق را تا حد ممکن از هوا می‌زدایند و دوباره هوای تصفیه شده را به داخل آشپزخانه پس می‌دهند و هودهای دارای خروجی هوا که به یک کانال متصلند و گرد و غبار، چربی و بوهای نامطبوع را این طریق به بیرون هدایت می‌کنند. این هودها به شکل‌های معمولی، شومینه‌ای و جزیره‌ای در بازار موجودند.

در بسیاری از هودهای آشپزخانه فیلتری قرار دارد که کار آن از بین بردن چربی‌ها و سایر ذرات معلق در هوا است. در برخی از این هودها هوا به خارج از ساختمان هدایت می‌شود در حالی که برخی دیگر باعث چرخش هوا در ساختمان می‌شوند. در حالت دوم کار فیلتر هود آشپزخانه، پاک‌سازی هوا از چربی‌ها و برگرداندن آن به محیط است.

در بازار مدل‌ها و سایزهای مختلفی از هود آشپزخانه وجود دارد. در زمان انتخاب هود آشپزخانه حتماً به این نکته توجه کنید که اندازه هود باید به نحوی باشد که حداقل نیمی از فضای بالای گاز شما را پوشش می‌دهد.

از آنجایی که وجود هود آشپزخانه در خانه‌های امروزی به‌خصوص آپارتمان‌ها لازم و ضروری است و از طرفی به دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها خرید این وسایل سخت‌تر و دشوارتر از قبل است، دانستن نکات و ترفندهای نگهداری از این وسایل و تجهیزات بسیار لازم و ضروری است.

نکات کاربردی برای نگهداری از هود آشپزخانه

هود آشپزخانه و کتری در حال جوش آمدن

مراقبت و نگهداری از هود آشپزخانه شامل دو قسمت مهم و کاربردی می‌شود. این دو دسته مهم شامل یک دسته مراقبت، نگهداری و تمیز کردن هود و دیگری شامل  تشخیص و بررسی مشکلات احتمالی هود آشپزخانه است.

نکات کاربردی برای نگهداری و مراقبت از هود آشپزخانه

تمیز کردن هود آشپزخانه شامل تمیز کردن چند قسمت مهم از آن است.

تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

فیلتر هود آشپزخانه یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های هود آشپزخانه است که همان‌طور که گفته شد وظیفه اصلی آن جداسازی دوده، چربی و سایر ذرات معلق در هوا قبل از برگرداندن آن به محیط یا خارج کردن آن است.

در هودهای امروزی که در آشپزخانه‌ها تعبیه می‌شود دو نوع فیلتر یکی فلزی و دیگری فیلتر از جنس کربن است هر دو آن‌ها به سادگی از جای خود خارج شده و قابل تمیز کردن هستند.

البته در برخی از موارد فیلترهای کربنی قابلیت تمیز شدن مجدد را ندارند و باید تعویض شوند.

تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

برای تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه باید چند مرحله را طی کنید:

خارج کردن فیلتر هود آشپزخانه از جای خود

فیلترهای هود‌های آشپزخانه معمولاً به دو روش از جای خود خارج می‌شود یکی از طرفین و یکی از جلو. در برخی از این هودها زبانه‌های کشویی وجود دارد که به راحتی با فشار دادن زبانه می‌توان هود را از جای خود بیرون آورد. معمولاً در کتابچه‌های راهنما روش خارج شدن هود از جای آن توضیح داده شده است.

سینک ظرف‌شویی را با آب داغ پر کنید

برای تمیز کردن فیلترهای فلزی باید از آب داغ استفاده کنید. آب داغ باعث می‌شود تا چربی و دوده‌ای که روی فیلتر رسوب کرده است به راحتی از آن جدا شود. باید برای چند دقیقه یا یک ساعت فیلتر را در آب داغ داخل سبک قرار دهید به طوری که فیلتر در آب غوطه‌ور شود.

افزودن مقدار کمی مایع ظرف‌شویی به آب داغ

در هنگام شستن فیلتر هود با آب داغ می‌توانید از مایع ظرف‌شویی استفاده کنید. همچنین می‌توانید به مایع ظرف‌شویی حدود ¼ تا ½ پیمانه بیکینگ‌پودر اضافه کنید. ترکیب این مواد با هم باعث می‌شود که چربی‌ها و ذرات چسبیده به فیلتر به راحتی از آن جدا شود.

شستن فیلتر هود آشپزخانه با آب

بعد از اینکه فیلتر را با ترکیب مایع ظرف‌شویی و بیکینگ‌پودر شستید، فیلتر را برای چند دقیقه در آب قرار دهید تا کاملاً تمیز شود. بهتر است ۱۰ تا ۱۲ دقیقه اجازه دهید فیلتر در آب غوطه‌ور باشد.

تمیز کردن سطح فیلتر هود آشپزخانه با ابر

بعد از اینکه فیلتر برای مدتی در آب غوطه‌ور ماند با یک ابر سطح فیلتر را پاک کنید. به این ترتیب همه ذرات چسبیده به سطح آن به راحتی جدا می‌شوند.

خشک‌کردن فیلتر

بعد از شستن فیلتر و آبکشی آن نوبت به خشک‌کردن فیلتر می‌رسد. اجازه دهید تا فیلتر هود آشپزخانه کاملاً خشک‌کردن.

نصب فیلتر هود آشپزخانه در مکان خود

بعد از شستن و خشک‌کردن فیلتر هود آشپزخانه آن را در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که فیلتر به درستی در جای خود ثابت شده است.

نکته مهم در تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه این است که بهتر است هر ماه یک‌بار فیلتر را تمیز کنید تا هم شستن آن آسان‌تر باشد و هم عمر مفید فیلتر افزایش یابد.

نحوه سرویس هود آشپزخانه

زنی در حال تمیز کردن بدنه هود

برای تمیز کردن بدنه هود آشپزخانه ابتدا آن را از پریز برق جدا کنید. دستگیره گاز را ببندید. از یک حوله یا دستمال تمیز برای تمیز کردن بدنه هود آشپزخانه استفاده کنید. می‌توانید از اسپری‌های تمیز کننده سطوح نیز برای پاک کردن بدنه هود آشپزخانه استفاده کنید.

تمیز کردن لوله دودکش هود آشپزخانه

تمیز کردن هود آشپزخانه با شوینده

لوله هود آشپزخانه در واقع به عنوان مجاری خروج هوا از سمت هود آشپزخانه به سمت خارج و هوای بیرون عمل می‌کند.

در بسیاری از موارد چربی و دوده ایجاد شده از احتراق گاز باعث می‌شود تا مجاری این لوله تنگ و مسدود شود و به همین دلیل عملکرد هود آشپزخانه دچار مشکل شود.

در هر بار تمیز کردن هود آشپزخانه حتماً مجاری لوله دودکش هود را هم بررسی کنید. در صورتی که متوجه شدید این لوله مسدود شده است حتماً با یک فرد متخصص تماس بگیرید تا این لوله را برای شما تمیز کند.

چگونه فیلتر هود را باز کنیم؟

تمیز کردن فیلتر هوا هود آشپزخانه

فن هود آشپزخانه یکی از قسمت‌های مهم هود آشپزخانه است. خوشبختانه این قسمت نسبت به خرابی‌های احتمالی بسیار مقاوم است و کمتر موارد خرابی در خصوص فن هود به مراکز خدمات پس فروش گزارش شده است.

با این وجود در هر بار تمیز کردن هود آشپزخانه حتماً عملکرد فن را بررسی کنید. کاهش اوقات موتور فن هود آشپزخانه در اثر مجاورت با رطوبت هوا ذرات معلق در هوا به درستی عمل نمی‌کند.

اگر موتور فن هود خراب باشد هوا به درستی تهویه نمی‌شود. برای تمیز کردن فن می‌توانید پره‌های آن را از جایشان جدا کنید و آن را تمیز کنید. اگر عملکرد فن بهبود نیافت حتماً با مرکز خدمات پس از فروش تماس بگیرید تا کارشناس مربوطه مشکل موتور فن هود آشپزخانه را برطرف کند.

شناسایی مشکلات هود آشپزخانه

مردی در حال عیب یابی هود آشپزخانه

برای اطمینان از این که هود آشپزخانه به درستی وظیفه خود را انجام می‌دهد می‌توانید یک آزمایش سریع انجام دهید.

برای این کار یک تکه کاغذ یا روزنامه را جلوی دریچه هود آشپزخانه نگه دارید. اگر هود با قدرت کاغذ یا روزنامه را به سمت خود بکشد وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد و مشکلی ندارد اما اگر این اتفاق نیفتد، هود آشپزخانه دچار مشکل است و باید حتماً مشکل آن را پیدا کنید.

معمولاً درست عمل نکردن و وجود مشکل در عملکرد هود آشپزخانه چند علامت مهم دارد که در صورت مشاهده این علائم باید حتماً هود آشپزخانه خود را تمیز و یا تعمیر کنید.



هود با فشردن کلیدها، کار نمی کند؟

دودهای ایجاد شده در اثر پخت‌وپز و یا احتراق گاز به‌خوبی از خانه خارج نمی‌شوند و یا هوا به درستی تهویه نمی‌شود.

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که یا مجرای خروج هوا در هود آشپزخانه در اثر انباشت چربی یا دوده کاملاً مسدود شده است و یا فیلتر هود کثیف شده است و نیاز به تعویض یا تمیز کردن دارد.

با فشردن کلید، هود صدای نامتعارف می دهد؟

عیب یابی هود آشپزخانه در طول عمر آن موثر است. کاهش پیش آمده که صدای هود آشپزخانه به‌خصوص آن دسته از هودهای آشپزخانه که به عنوان هودهای کم‌صدا شناخته می‌شوند صداهای نامطلوبی تولید می‌کنند.

در این حالت موتور فن هود آشپزخانه دچار مشکل شده است. این مشکل می‌تواند به دلیل رطوبت هوا و یا نفوذ کثیفی و آلودگی هوا به موتور باشد.

با فشردن کلید، هود برق دارد ولی کار نمی کند؟

کاهش چراغ‌ها و دکمه‌های هود آشپزخانه درست کار نمی‌کنند. در این حالت ممکن است اتصالات الکتریکی برقرار نباشد و برد اصلی هود دچار مشکل شده باشد. برای رفع این مشکل حتماً باید از تعمیرکار مجرب و متخصص کمک بگیرید.


روش های نگهداری از هود آشپزخانه قبل از تعمیر آن

نکته مهم در خصوص نگهداری و مراقبت از هود آشپزخانه این است که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. برای پیشگیری از خرابی‌های احتمالی هود آشپزخانه و همچنین کمک به افزایش طول عمر مفید هود آشپزخانه به نکات زیر توجه کنید:



  • پره‌های فن را در دوره‌های زمانی مرتب تمیز کنید. تمیز کردن پره‌های فن باعث می‌شود تا جرم روی آن نماند. افزایش جرم روی پره‌های فن باعث فشار آمدن به موتور فن هود آشپزخانه می‌شود.
  • در بازه‌های زمانی مرتب حتماً دودکش و لوله دودکش فن را بررسی کنید تا جلو انسداد جریان هوا در آن را بگیرید.
  • فیلتر هود آشپزخانه را مرتب تمیز کنید تا فیلتر بتواند به‌خوبی ذرات چربی و دوده هوای را به خود جذب کند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | طرز استفاده از مایکروفر و معرفی انواع ماکروفر
    آگوست 23, 2020

    […] همین دلیل مجهز به سیستم فن هستند که می‌تواند به عنوان هود آشپزخانه به کار […]

لینک کپی شد!