تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای تعمیر دستگاه چای‌ساز

نکاتی که برای تعمیر چای ‌ساز باید بدانیم

راهنمای تعمیر و نگهداری
نمی دانید رسوب زدایی چای ساز برقی چطور انجام دهید؟ چای سازتان بعد از روشن شدن داغ می شود؟ در این مطلب درباره روش از بین بردن رسوب چای ساز با مواد مختلف و اموزش تعمیر چای ساز برقی در منزل نکات مهمی را عنوان می کنیم. همراه ما باشید.

تصلا– می دانیم که مهمترین ویژگی چای‌ساز سرعت آن برای تهیه آب جوش، چای و انواع دمنوش است و  در زندگی امروز که همه چیز منوط به سرعت است، این لازمه زندگی همه ما است و وقتی چای ساز مشکل پیدا می کند باید سریع تعمیر شود. چای ساز از آن دسته از لوازم خانگی پر مصرف منزل است که بیشتر نیاز به تعمیر دارد. تعمیر لوازم خانگی در منزل از جمله چای ساز برقی گاه چنان ساده است که باورتان نمی شود.

در این مطلب به مشکلات مشخص و رایج دستگاه چای ساز برقی اشاره خواهیم کرد که امکان بروز آن‌ها در انواع چای‌ساز از برندهای مختلف وجود دارد.

اموزش تعمیر چای ساز برقی

روشن نشدن دستگاه چای‌ساز

اولین موردی که هنگام روشن نشدن چای‌ساز باید به آن توجه کنید، اتصال دستگاه به برق است. این امکان وجود دارد که پریزی که دوشاخه به آن متصل شده مشکل داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از یک اهم‌متر، رسانایی پریز را چک کرده و از صحت کارکرد آن اطمینان پیدا کنید.

سیم برق و دوشاخه دستگاه چای‌ساز نیز از دیگر عواملی است که باید بررسی شوند. همچنین با بررسی وضعیت کلید روشن خاموش دستگاه نیز می‌توانید دلیل روشن نشدن چای‌ساز را پیدا کنید. از دیگر مواردی که ممکن است باعث روشن نشدن دستگاه شود؛ شکل صحیح قرار گرفتن کتری و قوری در جای اصلی خودشان است.

بعد از بررسی موارد ذکر شده، در صورت موفق نشدن برای روشن کردن دستگاه چای‌ساز، ممکن است مشکل از بُرد الکترونیکی دستگاه باشد، توجه داشته باشید برای تعمیر بُرد الکترونیکی چای‌ساز نیاز به مهارت یک متخصص در زمینه تعمیر لوازم برقی دارید.

چرا چای ساز بعد از روشن شدن داغ می شود؟

یکی دیگر از مشکلات رایج در استفاده از دستگاه چای‌ساز، داغ نشدن آن به هنگام کار است. المنت‌های حرارتی از قطعات اصلی تشکیل‌دهنده یک چای‌ساز هستند که در صورت بروز مشکل و عملکرد نامناسب، حرارت لازم برای داغ شدن دستگاه را تولید نمی‌کنند. به این ترتیب هر زمان که در استفاده از چای‌ساز با این مشکل مواجه شدید، المنت حرارتی و کارکرد آن را بررسی کنید.

خاموش نشدن دستگاه چای ‌ساز برقی بعد از جوش آمدن آب

انواع چای‌ساز با برندهای مختلف به محض اینکه آب جوش می‌آید به صورت اتوماتیک خاموش می‌شوند. اگر عملکرد دستگاه چای‌ساز شما به این صورت انجام نشد، ترموستات از مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وظیفه ترموستات تشخیص دمای آب است، در واقع ترموستات نوعی سنسور دما محسوب می‌شود که با جوش آمدن آب، به دستگاه آلارم داده و چای‌ساز به طور اتوماتیک خاموش می‌شود.

چرا چای‌ساز برقی قبل از جوش آمدن آب خاموش می‌شود؟

یکی از دلایل مربوط به بروز این مشکل، وجود مقدار زیادی رسوب بر روی المنت دستگاه چای‌ساز است که در این مطلب به روش‌های تمیز کردن چای‌ساز اشاره کوتاهی خواهیم داشت.

همچنین می‌توان به ضعیف بودن فشار برق اشاره کرد که باعث می‌شود کارکرد موتور با مشکل روبرو شود. مسدود بودن محفظه بخار دستگاه چای‌ساز و بسته نشدن درب کتری نیز از دیگر مواردی است که شما می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

مهمترین دلیل خاموش شدن چای‌ساز قبل از جوش آمدن آب، به سنسور دما یا همان ترموستات مربوط می‌شود. در صورت وجود مشکل، ترموستات دمای آب را تشخیص نداده و ممکن است قبل از جوش آمدن آب فرمان خاموش شدن را صادر کند.

از کار افتادن دکمه‌های چای ‌ساز

هنگام استفاده از چای‌ساز اگر بخار آب یا قطره‌های آب وارد مدار دستگاه شوند، ممکن است منجر به از کار افتادن دکمه‌های چای‌ساز شده و عملکرد آن‌ها با مشکل روبرو شود.

دستگاه‌های چای سازی که دکمه‌های آن‌ها به صورت لمسی بر روی صفحه نمایشگر قرار دارند نیز ممکن است مشکل پیدا کرده و عملکرد آن‌ها با اختلال روبرو شود. قبل از هر چیز نسبت به رسانا بودن و وجود برق در صفحه نمایش اطمینان حاصل کنید. یکی از دلایل اصلی که باید به آن اشاره کنیم وجود مشکل در بُرد الکترونیکی و اتصالات آن است که می‌توانید برای تعمیر از یک نیروی متخصص کمک بگیرید.

دلیل سرد شدن چای با وجود روشن بودن لامپ المنت چیست؟

تعمیر دستگاه چای ساز

روشن بودن چراغ المنت به این معنی است که المنت دستگاه عملکرد درستی دارد. وظیفه المنت در چای‌ساز گرم نگه داشتن چای است و در صورتی که المنت سوخته و کارایی خود را از دست بدهد، دستگاه قادر به گرم نگه داشتن چای نخواهد بود.

اگر المنت سوخته باشد چراغ دستگاه به‌هیچ‌وجه روشن نخواهد شد اما در بعضی مواقع المنت نسوخته و تنها سیم آن قطع شده یا مشکلی فنی در پایانه و اتصالات آن به وجود آمده است.

در این صورت چراغ روشن می‌ماند اما المنت توانایی گرم نگه داشتن چای را ندارد. شما می‌توانید با بررسی اتصالات المنت مشکل را پیدا کرده و اقدامات لازم در خصوص تعمیر با تعویض را انجام دهید.

نشتی آب از چای‌ساز

گاهی اوقات به هنگام استفاده از چای‌ساز با نشتی آب از کتری دستگاه مواجه می‌شویم. یکی از دلایل بروز این مشکل ذوب شدن فلز به کار رفته زیر کتری است. همچنین فرسودگی صفحه زیر کتری و جدا شدن طلق داخل کتری نیز از دیگر دلایل نشتی آب هستند.

علت تولید صدا از چای‌ساز برقی چیست؟

معمولاً با روشن شدن چای‌ساز برای اولین بار شما با مشکلی خاص یا صدایی آزاردهنده مواجه نخواهید شد. با این حال بعضی از انواع چای‌ساز ممکن است در ابتدای کارکرد صدایی خاص تولید کنند که در صورت استفاده این صدا به خودی خود از بین می‌رود.

اگر این صدا بعد از چند بار استفاده از بین نرفت شما باید به وجود قطعه‌ای نامرغوب در دستگاه چای‌ساز خود شک کنید. همچنین فاصله‌ای که از ضربه به دستگاه بین المنت و بدنه ایجاد می‌شود نیز از دلایل ایجاد صدا در چای‌ساز محسوب می‌شود.

چرا کلید روشن خاموش چای ‌ساز بر روی حالت روشن ثابت نمی‌ماند؟

تعمیر دستگاه چای ساز

به شکل کلی با فشار دادن کلید روشن خاموش در دستگاه، چای‌ساز روشن شده و کار خود را شروع می‌کند. افرادی که چای ‌ساز از برندهای مختلف مانند فلر یا تفال در خانه دارند با این مشکل مواجه شده‌اند که کلید پاور بر روی حالت روشن ثابت نمانده و مجدداً سر جای قبلی خود برمی‌گردد.

در صورت بروز این مشکل شما باید میله زیر ترموستات که از جنس پلاستیک است را بررسی کنید.

اختلال در عملکرد اتوماتیک چای‌ساز

همان‌طور که ذکر کردیم ترموستات یا سنسور دما، حرارت لازم برای جوش آمدن آب را تشخیص داده و به صورت اتوماتیک دستگاه را خاموش می‌کند.

گاهی اوقات به هنگام استفاده از چای‌ساز مشاهده می‌کنیم که دستگاه به صورت مداوم کار می‌کند و از حالت اتوماتیک خارج شده است. برای تعمیر چای ساز در صورت بروز این مشکل باید ترموستات و عملکرد آن را بررسی کنیم.

از بین بردن رسوب چای ساز برقی

در آب شهری املاح و مواد معدنی مختلفی مانند کربنات کلسیم وجود دارد که این مواد باعث ایجاد لایه‌ای از رسوب بر روی اجزای داخلی دستگاه چای‌ساز می‌شود. برای تمیز کردن چای‌ساز روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه با سه روش آسان و کاربردی آشنا می‌شویم.

استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید اثر فوق‌العاده‌ای در رسوب‌زدایی و تمیز کردن دستگاه چای‌ساز دارد. شما باید دستگاه چای‌ساز خود را با سرکه سفید پُر کرده و اجازه دهید یک شب تا صبح این مایع درون دستگاه باقی بماند.

در مرحله بعد صبح، باید سرکه درون چای‌ساز را خالی کرده و چندین مرتبه داخل دستگاه را با آب سرد شستشو دهید. با این کار رسوب موجود در چای‌ساز از بین خواهد رفت.

در این روش ممکن است بوی سرکه تا مدتی درون دستگاه باقی بماند. برای حل این مشکل لازم است به دفعات داخل چای‌ساز را از آب پر کرده و بجوشانید. با تکرار این عمل بوی سرکه از بین خواهد رفت.

محلول سرکه سفید و آب

در این روش برای صرفه‌جویی در مصرف سرکه می‌توانید از آب نیز برای تمیز کردن چای‌ساز استفاده کنید. ترکیب سرکه سفید و آب باید به یک اندازه باشد، بعد از تهیه محلول، آن را درون چای‌ساز ریخته و دستگاه را روشن کنید.

مدت زمان ۱۰ تا ۳۰ دقیقه به دستگاه اجازه دهید تا محلول را به نقطه جوش برساند. بعد از این مرحله دستگاه چای‌ساز را خاموش کنید.

بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درب چای‌ساز را باز کرده و محلول را به همراه رسوبات جدا شده از دستگاه خارج کنید. بعضی از رسوبات نیز ممکن است به دیواره چای‌ساز چسبیده باشند که شما می‌توانید به وسیله یک اسفنج آن‌ها را جدا کرده و تمیز کنید.

استفاده از جوش‌شیرین

ترکیب جوش‌شیرین و آب نیز روش دیگری برای تمیز کردن دستگاه چای‌ساز است، البته دو روش اول کاربرد بیشتری دارند. محلول جوش‌شیرین و آب را داخل چای‌ساز ریخته و دستگاه را روشن کنید تا محلول به مرحله جوش برسد.

برای از بین رفتن کامل رسوبات باید این کار را چندین بار تکرار کنید تا تمام رسوب‌ها از دیواره‌ها و اجزای داخلی جدا شده و دستگاه تمیز شود.

نکات مهم در استفاده از دستگاه چای ‌ساز

  • در طول هفته دستگاه چای‌ساز را تمیز کرده و حداقل ماهی یک بار آن را رسوب‌زدایی کنید.
  • مکان قرارگیری دستگاه اهمیت بسیاری دارد؛ چای‌ساز را از اجاق گاز و نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.
  • برای تهیه چای به وسیله دستگاه چای‌ساز، از آب تصفیه شده استفاده کنید.
  • برای خاموش و روشن کردن چای‌ساز از کلید پاور دستگاه استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه کابل برق آن را بدون فشردن کلید بیرون نکشید.
  • به هنگام تمیز کردن چای‌ساز از نفوذ آب به داخل دستگاه و مدار الکتریکی جلوگیری کنید.
  • توجه داشته باشید دستگاه نباید بیشتر از ظرفیت مشخص شده آن از آب پُر شود.
  • بعد از شستن کتری اجازه دهید تا کاملاً خشک شده و بعد دستگاه را روشن کنید.

نمایندگی تعمیر چای ساز برقی

همان‌طور که ذکر کردیم مشکلات معمول در استفاده از چای‌ساز و تعمیر آن در بیشتر برندها یکسان است اما شما برای تعمیر دستگاه چای‌ ساز خود باید به نمایندگی مخصوص به آن برند مراجعه کنید. همچنین بعضی از مراکز تعمیر چای ساز برقی نیز وجود دارند که برندهای مختلف را تحت پوشش خود داشته و تعمیر می‌کنند.

هوم خانه؛ یکی از نمایندگی‌های تعمیر چای ساز فلر ، بیم، بوش، تفال و… است که بهترین خدمات و سرویس‌دهی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. هوم خانه امکان تعمیر چای ساز برقی در تعمیرگاه و همچنین برطرف کردن مشکلات دستگاه در محل زندگی یا کار شما را فراهم می‌کند.

با مراجعه به سایت هوم خانه می‌توانید از اطلاعات لازم در خصوص تعمیر چای‌ساز بهره‌مند شوید. نمایندگی‌های مجاز هوم خانه برای تعمیر چای‌ساز در مرکز، شمال، جنوب، شرق و غرب تهران واقع شده‌اند.

پرکیش سرویس؛ نیز از دیگر نمایندگی های تعمیر انواع لوازم خانگی است که بیش از ده سال در این زمینه فعالیت دارد. شما می‌توانید برای تعمیر انواع چای‌ساز به سایت یا تعمیرگاه مرکزی پرکیش سرویس که در شهرک غرب تهران واقع شده، مراجعه کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۳۹۹/۰۹/۱۸
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!