تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

رونمایی از به روزترین تکنولوژی‌های ارتقای امنیت خریدهای آنلاین

حضور استارتاپ های ایرانی در نمایشگاه جیتکس دبی

بدون عنوان
نمایشگاه جی‌تکس دبی که هر سال در مهرماه برگزار می‌شد، امسال به دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، با 3 ماه تاخیر، فعالیت خود را در روز 16 آذر سال 1399 آغاز کرد. در جی‌تکس 2020 دبی در حدود 20 استارتاپ ایرانی حضور دارند. نمایشگاه جی‌تکس دبی 2019، 4500 شرکت به عنوان نماینده بیش از 140 کشور دنیا، آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند. جالب است بدانید در نمایشگاه جی‌تکس دبی 2019، 10 شرکت دانش‌بنیان ایرانی حضور داشتند.

تصلا – نمایشگاه جیتکس که در شهر دبی کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود، یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین نمایشگاه‌های حوزه تکنولوژی است که در آن شرکت‌کنندگانی از قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا و کشورهای خاورمیانه شرکت می‌کنند. در نمایشگاه جیتکس دبی ، هر سال مدیران ارشد و بزرگ‌ترین تولید کنندگان حوزه دیجیتال و فناوری در سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا نه تنها آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار دهند، بلکه از جزئیات تازه‌ترین تحولات جهانی در حوزه تکنولوژی و صنایع وابسته به آن اطلاع پیدا کنند.

در کنار نمایش محصولات و تولیدات شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه کنفرانس‌های متنوعی نیز برگزار می‌شود که سخنرانان آن غالبا صاحبان کسب و کارهای معتبر تکنولوژی محور در دنیا هستند.

در نمایشگاه جی‌تکس امارات شرکت‌ها، غول‌های تکنولوژی، تولیدکنندگان، توسعه‌دهندگان و طراحان سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و همچنین استارتاپ‌های تازه‌کار با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و به تبادل نظر می‌پردازند. این شرکت‌ها و استارتاپ‌ها می‌توانند از فرصت‌های پیش‌آمده در نمایشگاه برای امضای قراردادهای تجاری معتبر با همکاران خود استفاده کنند.

به طور کلی نمایشگاه جی‌تکس فرصت خرید، سفارش و اخذ نمایندگی محصولات تولیدشده توسط شرکت‌های مختلف را در اختیار شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار می‌دهد. همچنین در نمایشگاه جی‌تکس دبی فرصت راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و گرفتن ایده برای شروع و راه‌اندازی کسب و کار جدید وجود دارد.

در نمایشگاه جی‌تکس دبی ، شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی هر سال حضور فعالی از خود نشان داده‌اند.

اسامی ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی حاضر در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰ به شرح زیر است.

شرکت بهینه داده پردازان رایمون: تولید کننده و توزیع کننده محصولات سخت‌افزاری امنیتی هوشمند، که به صورت تخصصی در زمینه هوشمندسازی درب‌ها و تردد ساختمان فعالیت دارد.

شرکت توسعه درمان سرو: سایکالپس مبتکر اولین راهکار درمان تنبلی چشم مبتنی بر واقعیت مجازی است که با بهره‌گیری از سیستم هوشمند در محیط واقعیت مجازی، ابتدا سطح بیماری را تشخیص می‌دهد، سپس با استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم پچ‌های داینامیک بیماری را درمان می‌کند

شرکت معمار داده پرداز هوشمند تیبا: پلتفرم فروش محصولات گردشگری

شرکت گشت سلامت آریا: جذب بیماران خارجی از کشورهای اروپایی، کشورهای همسایه، استرالیا و آمریکا و معرفی به بیمارستان و پزشکان ایرانی

شرکت پیشتازان امن کاوی عماد: ۱- ارزیابی امنیتی و آزمون نفوذ برنامه‌های کاربردی، شبکه و زیرساخت ۲-ارزیابی منع سرویس توزیع شده ۳- مشاوره ۴- تولید محصولات امنیتی

شرکت بهین فناور آماد هوشمند: توسعه نرم‌افزار هوشمند لجستیکی

شرکت تکاپو صنعت نامی: طراحی و تولید تجهیزات صنعتی پیشرفته

شرکت نوید ساختار بهینه: بهینه‌سازی سازه‌ها به وسیله رایانش ابری و پردازش موازی

شرکت راهکار مهریاسان: نرم‌افزاری انفورماتیکی و آی‌تی

موسسه دانش پژوهان: مشاوره، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی، پشتیبانی و بهره‌برداری آب شیرین‌کن‌های حرارتی و غشایی و ZLD

شرکت داده کاوان امیر کبیر: تولید نرم‌افزارهای حوزه سلامت

شرکت بازی سازی اردیبهشت پویای کاسپین: طراحی و پیاده‌سازی بازی‌های ویدیویی

شرکت آینده رباتیک سبز آرسام: ساخت ربات تعاملی به همراه ۱۰ بازی تکنولوژیک، احداث شهربازی داستان‌محور به نام روبوکیدز، با بکارگیری ربات و بازی‌ها.

شرکت کامپوزیت صنعت قائم: طراحی تولید انبوه محصولات ویژه صنعت هوایی و هوافضا، تعمیر و پوشش frp  مخازن و لوله‌های فرسوده در صنایع نفت و گاز، بازسازی و تولید قطعات برج‌های خنک کننده در صنایع کشور، طراحی و تولید زیردریایی بدون سرنشین

شرکت پردازش همراه نیلین سپهر: توسعه نرم‌افزارهاي وب و موبایل در حوزه بانکداري، پرداخت و بلاكچین.

موسسه نوا کامکار ماندگار: انتشار قانونی محتوای هنرمندان ایرانی بر روی بستر وب در قالب سایت و اپلیکیشن‌های نواک با هدف درآمدزایی برای هنرمندان عرصه موسیقی و حمایت از حقوق مادی و معنوی ایشان

شرکت سامانه هاي دما و نور سدنا: طراحی و تولید ترموستات‌های هوشمند دیجیتال

شرکت نیوساد فارمد ماهان: هلثیو، ارزش مهمی را با گسترش شبکه‌ای متشکل از پزشکان، برنامه‌نویسان، مدیران کسب‌وکار و دیگر فعالان در صنعت سلامت خلق می‌کند. هلثیو به نیاز تیم‌ها و کارآفرینان مستعد و خالق، در فرآیند ایده‌پردازی، تیم‌سازی، توسعه بازار و محصول، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه پاسخ می‌دهد.

شرکت مبدل انرژي پاسارگاد: با استفاده از هوش مصنوعی (AI) قادر به طراحی و توسعه نرم افزار پیشرفته‌ آنالیز جریان به صورت آنلاین به منظور شناسایی و تشخیص عیوب در الکتروموتورها و جلوگیری از توقف ناخواسته الکتروموتور است.

شرکت شتابدهی هوشمند پیشگام سیوان:سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها، سرمایه‌گذاری بر روی راه‌اندازی مراکز نوآوری.

تاریخ نمایشگاه جیتکس دبی

امسال هم نمایشگاه جی‌تکس دبی با وجود نگرانی‌های بسیار به دلیل شیوع ویروس کرونا و هم‌زمان شدن این نمایشگاه با موج دوم و سوم ویروس کرونا از روز ۱۶ آذر ماه فعالیت خود را در زمینی به مساحت هزار متر مربع آغاز کرد.

این نمایشگاه که تا روز ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت و میزبان بیش از ۷ هزار شرکت از سراسر جهان است.

با وجود اینکه استارتاپ‌ها و شرکت‌های ایرانی هر سال در این نمایشگاه شرکت می‌کردند اما امسال به دلیل مشکلاتی که دولت امارات برای صدور روادید برای این شرکت‌ها به وجود آورده بود، برای حضور در این نمایشگاه با مشکل مواجه شدند که خوشبختانه در آخرین لحظات مشکل آن‌ها بر طرف شد و توانستند در نمایشگاه جی‌تکس سال ۲۰۲۰ دبی حضور پیدا کنند.

محصولات نمایشگاه جیتکس دبی ۲۰۲۰

در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰ محصولات متنوعی از خودروهای پرنده تا ربات‌های سگ‌نما توسط شرکت‌های معتبر خارجی به نمایش گذاشته شده‌اند. شیخ همدان بن محمد، پادشاه امارات در روز ۱۶ آذر به صورت رسمی نمایشگاه جی‌تکس ۲۰۲۰ میلادی را افتتاح کرد.

این نمایشگاه در حالی هم به صورت فیزیکی و هم آنلاین برگزار می‌شود که بسیاری از نمایشگاه‌ها در سراسر دنیا به دلیل شیوع و همه‌گری ویروس کرونا یا برگزار نشده‌اند و یا به صورت کاملا آنلاین برگزار می‌شوند.

در رویداد جی‌تکس سال ۲۰۲۰، بازدیدکنندگان امکان تست و استفاده از شبکه مخابراتی مبتنی بر تکنولوژی ۵G امارات را پیدا کردند.

همچنین در این نمایشگاه از خودرو مفهومی رونمایی شد که قادر به پرواز است. این خودروهای مفهومی توسط بزرگترین شرکت دارنده تاکسی‌های آنلاین یعنی اوبر ارائه شده است. از این خودرو مفهومی در همان روز اول برگزاری نمایشگاه رونمایی شد.

در روز اول برگزاری این نمایشگاه برند Etisalat از آخرین دستاوردهای خود در زمینه واقعیت مجازی و شبیه‌سازی دنیای اطراف بر اساس این تکنولوژی رونمایی کرده است.

شرکت Dewa نیز از ربات‌های سگ‌نمای خود در غرفه این شرکت در نمایشگاه جیتکس سال ۲۰۲۰ رونمایی کرده است. این ربات‌های سنگ‌نما کاربردهای فراوانی خواهند داشت که یکی از آن‌ها استفاده از این سگ‌ها به جای سگ‌های پلیس برای انجام کارهای سنگین و تعقیب و گریزهای طاقت‌فرسا استفاده می‌شود.

همچنین می‌توان از این سگ‌ها برای عملیات امداد و نجات نیز در حوادث غیرمترقبه مثل زلزله و سیل استفاده کرد.

خودروی پرنده در نمایشگاه خودروی پرنده در نمایشگاه جی تکس

همچنین نمایشگاه جیتکس دبی ، پلیس امارات از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی‌های امنیتی که برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند، رونمایی کرده است. فعال‌ترین شرکت‌هایی که در نمایشگاه جیتکس دبی سال ۲۰۲۰ میلادی حضور به هم رسانده‌اند، شرکت‌هایی هستند که در حوزه آموزش و تکنولوژی آموزشی فعالیت می‌کنند.

اکثر این شرکت‌ها سعی کرده‌اند از چالش‌های به وجود آمده به دلیل انتشار بیماری کووید ۱۹ نهایت استفاده را کرده و فرصت‌های بی‌شماری را برای پیشرفت در حوزه آموزش و استفاده از پلتفرم‌های آنلاین برای آموزش ایجاد کنند.

بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه آموزش و تولید ابزار و محتوای آموزشی روش‌های ترکیبی جدیدی که بر پایه استفاده از اینترنت و پلتفرم‌های دیجیتال است ابداع کرده و در این نمایشگاه معرفی کرده‌اند.

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها در تلاش برای توسعه راه‌هایی هستند که از طریق آن‌ها مشتریان خدمات این شرکت‌ها و سازمان‌ها به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند به آنچه نیاز دارند، دسترسی داشته باشند.

در نمایشگاه جیتکس دبی ۲۰۲۰ یکی از شرکت‌های آفریقایی فعال در حوزه تولید مواد شیمیایی به نام Jotun توانسته بستری را ارائه دهد که بتواند مفهوم فروشگاه تک‌مرحله‌ای را توسط آن عرضه کند. این شرکت آفریقایی توانسته‌ است از پلتفرم‌های جدید به منظور ایجاد ارتباط سازنده میان مشتریان و کارمندان سازمان‌ها به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتری و رفع آن‌ها استفاده کند.

ارتقای امنیت فعالیت‌های آنلاین کاربران

یکی از حوزه‌هایی که در نمایشگاه تکنولوژی جیتکس ۲۰۲۰ توجه ویژه‌ای به آن شده است، ارتقای امنیت فعالیت‌های آنلاین کاربران است. با وجود محدودیت‌ها و قرنطینه‌های دوره‌ای که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا توسط دولت‌های مختلف در کشورهای جهان اعمال شده است، فعالیت‌های آنلاین کاربران از جمله خریدهای اینترنتی افزایش یافته است.

اگرچه یکی از جنبه‌های مهم در استفاده از اینترنت برای فعالیت‌های آنلاین وجود پلتفرم‌های کاربردی است که استفاده از آن‌ها آسان باشد اما هرچه استفاده از اینترنت برای انجام کارهای مهم و روزمره افزایش یابد، مقوله امنیت سایبری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!