تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای نحوه تعویض المنت چای ساز و کتری برقی

چگونه از سالم بودن المنت چای‌ساز مطمئن شویم؟

راهنمای تعمیر و نگهداری
آیا با کارکرد المنت دستگاه چای‌ساز و کتری برقی آشنایی دارید؟ چه طور متوجه شویم المنت چای‌ساز به مشکل برخورده است یا مشکل از جای دیگری است؟ المنت از مهمترین قطعات به کار رفته در انواع کتری برقی و چای‌ساز است. در این مطلب قصد داریم تا با نحوه عملکرد المنت و تعویض المنت چای ساز آن آشنا می شویم.

تصلا– امروزه استفاده از انواع لوازم برقی مانند چای‌ساز و کتری برقی زندگی روزمره را برای ما راحت‌تر کرده است. کمبود وقت و گذراندن روزی شلوغ باعث شده بیشتر افراد از وسایلی استفاده کنند که در صرفه‌جویی زمان به آن‌ها کمک کند. حال اگر المنت چای ساز و کتری براقی دچار مشکل شد، چطور تعویض المنت چای ساز و تعویض المنت کتری برقی انجام دهیم؟

مهمترین مزیت چای ‌ساز یا کتری برقی سرعت بخشیدن به عمل جوش آمدن آب و تهیه چای است. با توجه به استفاده زیاد از این دستگاه در طول روز، مراقبت و شیوه استفاده درست از آن نیز اهمیت بسیاری دارد.

کاربرد المنت در دستگاه چای‌ساز و کتری برقی چیست؟

دستگاه چای‌ساز از بدنه، تایمر، صافی، گرم نگه‌دارنده یا همان المنت، تنظیم‌کننده دما یا ترموستات و نشانگر میزان آب تشکیل شده است. المنت یکی از مهمترین قطعات تشکیل‌دهنده کتری برقی و چای‌ساز است که در ادامه به نقش آن، نحوه تست و طریقه تعویض المنت چای ساز می‌پردازیم.

المنت کاربرد بسیاری دارد. از این قطعه در ساخت وسایل مختلفی مانند بخاری برقی، اتوی بخار، سماور برقی، انواع کتری برقی و… استفاده می‌شود.

بیشتر المنت‌ها از جنس نیکروم هستند که ترکیبی از نیکل و کروم است. همچنین توان مصرفی انواع المنت در دستگاه‌های مختلف، قدرت متفاوتی دارد. یکی از انواع این قطعه، المنت گرمایی است که از سیمی با مقاومت بالای الکتریکی ساخته شده است.

المنت گرمایی از یک استوانه عایق نارسانا تشکیل شده که سیم به دور آن پیچیده شده است. جنس این عایق نارسانا نیز معمولاً سرامیک یا خاک نسوز است. المنت گرمایی نیز مانند بیشتر المنت‌ها از جنس نیکروم است. در واقع حدود ۸۰ درصد از این آلیاژ ترکیبی را نیکل و ۲۰ درصد آن را کروم تشکیل می‌دهد.

وظیفه المنت در دستگاه چای‌ساز و کتری برقی تبدیل انرژی برق به انرژی گرمایی است. این انرژی موجب جوش آمدن آب، دم کشیدن چای و گرم نگه داشتن آن می‌شود. نیروی برق توسط محفظه‌ای که در بخش میانی صفحه شارژ چای‌ساز یا کتری برقی وجود دارد به المنت منتقل می‌شود. سپس فرایند تبدیل انرژی برق به انرژی حرارتی توسط المنت انجام می‌شود.

تعویض المنت چای ساز در چه زمانی لازم است؟

همان‌طور که ذکر کردیم المنت از مهمترین قطعات تشکیل‌دهنده دستگاه چای‌ساز و کتری برقی است و بروز مشکل در این قسمت کارکرد دستگاه را مختل خواهد کرد.

یکی از مشکلات معمول در استفاده از انواع کتری برقی و چای‌ساز، داغ نشدن دستگاه بعد از روشن شدن است. وظیفه المنت بعد از روشن شدن دستگاه تولید انرژی گرمایی است، به این ترتیب حل این مشکل به بررسی المنت مربوط می‌شود. در صورت وجود مشکل در این قطعه، شما باید برای تعمیر یا تعویض المنت چای ساز اقدامات لازم را انجام دهید.

همچنین اگر دستگاه کتری برقی یا چای‌ساز شما قبل از جوش آمدن خاموش شود نیز لازم است تا المنت را بررسی کنید. گاهی اوقات به دلیل وجود رسوب بر روی المنت در کارکرد آن اختلال به وجود می‌آید که معمولاً با رسوب‌زدایی این مشکل برطرف خواهد شد.

از مهمترین نشانه‌های موجود برای طریقه تعویض المنت چای ساز ، روشن نشدن چراغ المنت در دستگاه است که نشان می‌دهد المنت سوخته است. همچنین ممکن است چراغ المنت روشن بوده اما آب سرد باشد. در این صورت این امکان وجود دارد که سیم المنت قطع شده باشد یا مشکلات فنی دیگری باعث بروز اختلال در عملکرد المنت شده باشد.

به طور کلی در صورت روشن نشدن چراغ المنت که بر روی دستگاه قرار دارد، شما متوجه می‌شوید که قطعه المنت سوخته و کارایی ندارد. به این ترتیب مجبور به تعویض آن هستید. هنگام بروز مشکلات فنی در پایه و اتصالات المنت امکان تعمیر آن وجود دارد و نیاز به تعویض قطعه نخواهید داشت.

 تست وضعیت المنت در کتری برقی

تعمیر المنت کتری برقی و چای ساز

برای تعویض المنت کتری برقی شما می‌توانید المنتی که در قسمت کف کتری وجود دارد را بررسی کنید. برای باز کردن کتری می‌توانید از ابزار مناسب همچون پیچ‌گوشتی استفاده کرده و پیچ‌های کف کتری را باز کنید.

با باز شدن کف کتری شما المنت، ترموستات و کلید اتوماتیک را مشاهده می‌کنید. حال برای تست سالم یا معیوب بودن المنت باید از دستگاه اهم‌متر استفاده کنید. دو سَر اهم‌متر را به هر دو طرف ترمینال المنت چسبانده و قطعه را تست کنید.

در صورت سالم بودن المنت، اهم‌متر عدد ۲۷ را نشان می‌دهد. اگر دستگاه اهم‌متر عدد دیگری غیر از ۲۷ را نمایش داد شما باید به سالم بودن المنت شک کرده و نسبت به تعمیر یا تعویض المنت کتری برقی اقدام کنید.

باز کردن صفحه دستگاه چای‌ساز برای تست المنت قوری

برای مشاهده المنت قوری مجبور به باز کردن صفحه شارژ چای ‌ساز هستید. با استفاده از پیچ‌گوشتی مناسب صفحه را به آرامی و با دقت باز کنید. در این مرحله شما وضعیت سیم‌کشی داخل صفحه، برد الکترونیکی و المنت را مشاهده خواهید کرد.

برای جدا کردن المنت قوری با استفاده از پیچ‌گوشتی مناسب، پیچ‌های اهرمی که وظیفه ثابت نگه داشتن المنت قوری بر جای اصلی خود دارد را باز کنید. همچنین بر روی قطعه المنت مشخصات فنی کامل آن‌ که شامل ولتاژ و قدرت ولتاژ می‌شود، درج شده است.

برای تست المنت در مدار الکتریکی، خارج کردن یک سر المنت از مدار ضرورت دارد که شما برای تست المنت کتری برقی و قوری باید این کار را انجام دهید.

برای اندازه‌گیری میزان مقاومت المنت قوری باید دو سر اهم‌متر را به المنت متصل کنید. یک المنت سالم بعد از تست عدد ۱۸۳ را بر روی دستگاه اهم‌متر نشان می‌دهد و شما از صحت کارکرد آن اطمینان پیدا خواهید کرد. در صورتی که عدد نمایش داده شده بر روی اهم‌متر برابر با عدد یک باشد، نشان‌دهنده وجود مشکل در قطعه المنت است.

طریقه تعویض المنت چای ساز و تعویض المنت کتری برقی کمی مشکل است و بهتر است به نیروهای متخصصی اکه در زمینه تعمیر لوازم خانگی مهارت دارند، مراجعه کنید.

تعمیرگاه‌های آنلاین و حضوری متعددی در سراسر کشور وجود دارند که برای صرفه‌جویی در زمان و اطمینان از کیفیت کارکرد بعد از تعمیر، خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می‌دهند.

اگر شما تخصص فنی نداشته باشید، نمی‌توانید بر اساس دانسته‌های معمول خود به تعمیر لوازم خانگی بپردازید. به این ترتیب بهترین گزینه تماس با یک نیروی متخصص و کاربلد است. همچنین با توجه به وجود قطعات فیک و بی‌کیفیت شما نمی‌توانید به هر فروشنده‌ای برای خرید قطعه جدید اعتماد کنید.

تعمیرگاه‌های مجاز این امکان را فراهم می‌کنند تا شما با اطمینان خاطر نسبت به تعمیر وسیله برقی خود اقدام کنید.

قیمت المنت کتری چای ساز  و المنت چاساز در سایت ترب و دیجی کالا موجود است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.6 / 5. تعداد آرا: 5

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۳۹۹/۰۹/۲۰
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    مارس 18, 2022

    سلام .وقتی چراغ چای ساز روشن نشه ،،،شاید لامپ ش سوخته…ولی کلید و المنت سالم باشه،،،الان من دقیقا به همین مشکل برخوردم ،،همه چی سالمه جز لامپ ال ای دی…..شما اشتباه توضیح دادین…که یا کلید خرابه یا المنت،،،ممکن لامپ خراب باشه

    ناشناس
    نوامبر 13, 2022

    ممنون ازمطلبتون
    ی توضیحم من بدم
    طبق توضیحات شما، المنت ممکنه خراب شده باشه و یا حتی پایه نگهدارنده
    ولی مشخصا در این مطلب شما کششعر گفتید و نهایتا گفتید ک برید بدید تعمیرکاری ک براش تبلیغ میکنید ک مشخصا شما ی کونی برای ایشون هستین ک خایه هاشو میمالین

لینک کپی شد!