تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

آخرین اخبار از نمایشگاه CP پلاس 2021

برگزاری آنلاین بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاه تجهیزات عکاسی

بدون عنوان
نمایشگاه تجهیزات عکاسی CP پلاس، بزرگ ‌ترین رویداد تخصصی دوربین‌ های عکاسی که هر ساله مکانی برای قدرت‌ نمایی برندهای برتر تولید کننده دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری و تجهیزات وابسته به آن‌هاست و البته محل گردهمایی مشتاقان و علاقه ‌مندان عکاسی است، در سال 2021 به صورت آنلاین برگزار می‌شود. اما این رویداد آنلاین امکاناتی فراتر از دیگر نمایشگاه‌های آنلاین خواهد داشت که در ادامه می‌خوانیم. 

تصلا– در نمایشگاه تجهیزات عکاسی CP پلاس که هر ساله در ابتدای سال و در ماه فوریه میلادی برگزار می‌شود، علاقه‌مندان حوزه عکاسی و تصویربرداری شاهد رونمایی از جدیدترین محصولات برندهای بزرگ و معتبر دنیا هستتند. این نمایشگاه برای افرادی که به نوعی با عکاسی و تولید تجهیزات مربوط به آن چه عکاسی به صورت حرفه‌ای  وبا دوربین‌های بسیار حرفه‌ای و تخصصی و چه عکاسی با دوربین‌های گوشی‌های تلفن همراه سر و کار دارند، همواره جذاب است.

در نمایشگاه CP پلاس علاوه بر معرفی جدیدترین تجهیزات و دوربین‌های عکاسی، نمایشگاه جهانی عکس نیز برگزار می‌شود. از این رو این نمایشگاه همواره مورد استقبال دو طیف مختلف از بازدید کنندگان قرار می‌گیرد. 

معمولا افرادی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، شامل افراد علاقه‌مند به تکنولوژی به خصوص تکنولوژی روز دنیا در خصوص تولید دوربین‌های عکس ‌برداری و فیلمبرداری و عکاسان حرفه‌ای و آماتورهستند. این نمایشگاه طی ۴ روز در شهر یوکوهاما ژاپن برگزار می‌شود و هر سال بیش از ۷۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

محصولاتی که در نمایشگاه تجهیزات عکاسی سی پی پلاس به نمایش گذاشته می‌شود

اگرچه نمایشگاه CP PLUS  به عنوان یک رویداد تخصصی در حوزه محصولات مرتبط با صنعت عکاسی و عکسبرداری شناخته می‌شود و همه انتظار دارند فقط دوربین‌های عکاسی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شوند، اما صنایع وابسته به عکاسی نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

به عبارتی هر کدام از شرکت‌ها و تولیدکنندگانی که محصولات آن‌ها در یکی از دسته‌ محصولاتی که در ادامه معرفی می‌شوند، قرار بگیرد، می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کرده و محصولات خود را به نمایش بگذارند.

دسته بندی محصولاتی که در نمایشگاه تجهيزات عكاسي CP پلاس نمایش داده می‌شود

  • محصولات وابسته به ثبت تصویر
  • دوربین‌های دیجیتال از جمله دوربین‌های SLR و دوربین‌های کامپکت یا دوربین‌های خانگی دیجیتال
  • لنزهای قابل تبدیل
  • دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال
  • دوربین‌های فیلمبرداری از نوع SLR، دوربین‌های کامپکت فیلمبرداری، دوربین‌های بزرگ فیلمبرداری، دوربین‌های حرفه‌ای فیلمبرداری، دوربین‌های مجهز به لنز قابل تعویض
  • فیلم و نگاتیو
  • دوربین‌های قابل استفاده در گوشی‌های تلفن همراه
  • اسکنرها
  • تجهیزات و لوازم جانبی دوربین‌ها از جمله سه‌پایه، مونوپاد، پلتفرم‌های دوربین، کیف‌های دوربین، فیلترهای عکاسی، لنزهای قابل تعویض، باتری‌های دوربین، نورسنج‌، لوازم مربوط به تمیز کردن لنز و بدنه دوربین
  • دوربین‌های جانبی قابل استفاده روی گوشی‌های تلفن همراه
  • حافظه‌های قابل استفاده روی دوربین‌های دیجیتال
  • دوربین‌های مدار بسته
  • دوربین‌های قابل استفاده در تجهیزات پوشیدنی، هلی‌کم‌ها، دوربین‌های چند منظوره
  • تجهیزات مربوط به نورپردازی فضا و صحنه
  • تجهیزات صحنه‌پردازی
  • تجهیزات و ملزومات مرتبط با عکاسی صنعتی
  • تجهیزات اصلی عکاسی همراه با تجهیزات مربوط به گریم و لباس
  • تلسکوپ
  • میکروسکوپ
  • ماژول‌های لنز دوربین
  • تجهیزات جانبی برای فیلمبرداری 
  • محصولات مربوط به چاپ و مشاهده فیلم و عکس
  • پرینترها و پرینترهای سه بعدی
  • تکنولوژی‌های مرتبط با تولید برگه‌های مخصوص چاپ عکس
  • سرویس‌های چاپ عکس مثل چاپگرهای فروشگاهی، ترمینال‌های پرینتری، پرینترهای آنلاین
  • تلویزیون‌های مبتنی بر تکنولوژی ۴K و ۸K
  • پروژکتورها و صفحات مخصوص آن‌ها
  • تجهیزات ثبت و ضبط تصاویر مثل Blue-Ray، DVD، HDD
  • سیستم‌های سینمای خانگی
  • قاب‌عکس‌های دیجیتال
  • تجهیزات دیجیتالی ثبت و نگهداری تصویر
  • پخش‌کننده‌های دیجیتالی صوت و تصویر
  • صفحه‌نمایش‌های کامپیوتری
  • ابزار نور و رنگ‌پردازی
  • تبلت‌های مخصوص به کارهای گرافیکی
  • نرم‌افزارهای پردازش تصویر و ویرایش ویدئو
  • تجهیزات مربوط به تاریکخانه‌های چاپ عکس و آزمایشگاه‌های تصویربرداری

لغو برگزاری نمایشگاه سی پی پلاس سال ۲۰۲۰  میلادی

در سال ۲۰۲۰ انتشار ویروس کرونا و همه‌گیری آن باعث شد همه نمایشگاهای جهانی یا لغو شوند و یا به صورت مجازی و آنلاین برگزار شوند.

نمایشگاه CP پلاس نیز از این قاعده مستثنی نبود و و برگزاری آن در سال ۲۰۲۰ میلادی بعد از بررسی‌های بسیار زیاد لغو شد. بنا به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه حفط امنیت و سلامت افراد بسیار مهم‌تر از برگزاری نمایشگاه است. این نمایشگاه قرار بود در تاریخ ۲۷ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی به مدت ۴ روز در شهر یوکوهاما ژاپن برگزار شود.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات عکاسی CP پلاس۲۰۲۱ به صورت آنلاین

براساس آخرین اخبار منتشرشده نمایشگاه عکس و تجهیزات وابسته به صنعت عکاسی یا CP پلاس سال ۲۰۲۱ میلادی قرار است در قالب و فرمتی جدید به صورت آنلاین در سایت نمایشگاهی شهر یوکوهاما ژاپن برگزار شود.

این نمایشگاه بزرگ‌ترین و اولین نمایشگاه جهانی عکس و دوربین خواهد بود که به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

قرار است در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۲۱ میلادی برترین طراحان و تولیدکنندگان تجهیزات دیجیتالی که به نوعی وابسته به عکس، فیلم و تصویر هستند، شرکت کنند.

این نمایشگاه نه تنها مکانی برای به نمایش گذاشتن تجهیزات بسیار مدرن و پیشرفته عکاسی و همه تجهیزات وابسته به آن است؛ بلکه محلی برای اطلاع از روند پیشرفت صنعت عکاسی و همچنین ارتباط با پیشتازان این صنعت است.

 طی این یک‌سال گذشته شرکت‌های مختلف محصولات جدیدی را به فهرست محصولات خود اضافه کرده‌اند که اطلاع‌رسانی در خصوص این مجصولات باید از طریق نمایشگاه‌ها صورت پذیرد. از این رو مسئولان برگزارکننده نمایشگاه CP پلاس تصمیم گرفته‌اند این نمایشگاه به صورت کاملا آنلاین برگزار شود.

نکته جالب در خصوص برگزاری آنلاین نمایشگاه CP پلاس این است که اگرچه این رویداد از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی به صورت آنلاین و لایو برگزار می‌شود، اما امکان دسترسی به آرشیو این نمایشگاه و استفاده از محتوای آنلاین این نمایشگاه تا تاریخ ۳۱ مارچ برای همه شرکت‌کنندگان وجود خواهد داشت.

بر اساس نظرسنجیهای انجام شده توسط مسئولان برگزاری نمایشگاه CP پلاس، حدود ۸۰ درصد از شرکت‌ها، بازدیدکنندگان و افرادی که پیش از این در نمایشگاه‌های سال گذشته CP پلاس شرکت کرده‌اند، با برگزاری آنلاین این نمایشگاه موافق هستند.  

فعال شدن پورتال ثبت نام برای شرکت در نمایشگاه CP پلاس

طی چند روز گذشته پورتال ثبت نام برای حضور در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۲۱ میلادی باز شده است. شرکت‌ها و تولید‌کنندگانی که محصولات آن‌ها در دسته بندیهایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، مثل تولید انواع دوربین‌های عکاسی، تجهیزات وابسته به آن و همچنین تجهیزات مشاهده و چاپ عکس  قرار می‌گیرد، می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

برای ثبت نام در نمایشگاه CP پلاس باید به وب‌سایت این نمایشگاه به آدرس www.cpplus.jp مراجعه و فرم ثبت نام را پر کرد.

انتظارات علاقه ‌مندان از نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۲۱ 

براساس نظرسنجی‌های انجام شده حدود ۷۹ درصد از افراد و علاقه‌مندان به برگزاری نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۲۱ میلادی تمایل دارند در این نمایشگاه از جدیدترین محصولات مربوط به عکاسی از جمله دوربین‌های عکاسی پیشرفته رونمایی شود و ۷۱ درصد ازاین ۷۹ درصد علاقه داشته‌اند که از تجهیزات جدید به غیر از دوربین‌های عکاسی مثل لوازم جانبی این دوربین‌ها نیز رونمایی شود.

علاوه براین ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انجام شده بر این باورند که در این نمایشگاه آنلاین باید سمینارها و سخنرانی‌های مدیران شرکت‌های مهم در خصوص جدیدترین و به روزترین تجهیزات تولید شده توسط آن‌ها برگزار شود.

همچنین ۴۳ درصد این شرکت‌کنندگان عقیده داشته‌اند در این نمایشگاه باید تمرکز ویژه‌ای بر نمایش و اطلاع‌رسانی در خصوص اکسسوری‌های مربوط به عکاسی مثل انواع لوازم تزئینی برای طراحی صحنه و از این دست محصولات صورت گیرد.

جالب است بدانید ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه تمایل به برگزاری نمایشگاه عکاسی داشته‌اند و ۳۲ درصد نیز اعتقاد داشته‌اند در کنار نمایش جدیدترین محصولات، در این نمایشگاه باید بخشی نیز برای نمایش و فروش دوربین‌های دست دوم و یا قدیمی اختصاص داده شود.

آمار و جزئیات جالب از آخرین نمایشگاه تجهيزات عكاسي CP پلاس در سال ۲۰۱۹ 

بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۹، بیش از ۶۹ هزار و ۶۱۵ نفردر نمایشگاه CP پلاس شرکت کرده‌اند و محصولات خود را  به نمایش گذاشته‌اند و یا از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

حدود یک سوم از بازدید کنندگان این نمایشگاه افرادی بوده‌اند که برای اولین بار در آن حضور داشته‌اند و از این تعداد حدود ۹۰ درصد تمایل به حضور مجدد در دوه‌های بعدی نمایشگاه داشته‌اند.

در آخرین دور از برگزاری نمایشگاهCP  پلاس که در سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار شد، حدود ۱۲۰ کمپانی خارجی و ژاپنی شرکت کردند.

در این نمایشگاه بیش از ۱۱۰۰ غرفه نمایش محصول برپا شد. حدود دو سوم از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۱۹ اطلاعات این نمایشگاه و محصولات و خدماتی را که در غرفه‌های خود ارائه می‌دادند از طریق شبکه‌های اجتماعی به اطلاع عموم رسانده‌اند.

حدود ۵ درصد از بازدیدکنندگان در زمان برگزاری نمایشگاه تجهیزاتی را که مشاهده کرده‌اند، خریداری کرده‌اند و میزان فروش کمپانی‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه بعد از اتمام کار نمایشگاه تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

میزان رضایت از برگزاری این نمایشگاه حدود ۹۰ درصد بوده است و در طول روزهای برگزاری نمایشگاه بسیاری از رسانه‌ها در سراسر جهان خبرنگاران و نمایندگان خود را برای پوشش خبری اخبار این نمایشگاه به شهر یوکوهامو ژاپن اعزام کرده‌اند.

در این نمایشگاه امکان برپا کردن فروشگاه برای فروش محصولات در اختیار برندهای شرکت کننده قرار گرفته بود.

 در نمایشگاه تجهیزات عکاسی CP پلاس ۲۰۱۹  چه محصولاتی رونمایی شد؟

در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۱۹ از محصولات متنوع و مدرن رونمایی شد که در نوع خود بی نظیر بودند.

برند ریکو

در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۱۹ برند ریکو از جدیدترین دوربینهای ۳۶۰ خود با نام Ricoh Theta Z رونمایی کرد.

این دوربین‌ها یکی از انواع موفق‌ترین و پرکاربردترین دوربین‌های ۳۶۰ تولیدشده در جهان هستند که در هر دو طرف آن‌ها از سنسورهای ۱ اینچی بسیار قوی استفاده شده است.

برند Pentax

برند Pentax  در نمایشگاه CP پلاس از جدیدترین لنزهای خود رونمایی کرد. این لنزهایHD PENTAX-D FA* 85mm F1.4 که برای استفاده بر روی دوبین‌های DSLR این برند تولید شده‌اند، در آن زمان توانستند توجه بسیاری ازعکاسان حرفه‌ای را به خود جلب کند و به فروش زیادی برسد.

برند سیگما

در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۱۹  برند سیگما از جدیدترین دوربین‌های خود که در آن‌ها آینه بکار نرفته بود، رونمایی کرد. تا قبل از رونمایی از این دوربین‌ها برند سیگما خبرهای مختلفی را مبنی بر تصمیم این شرکت برای تولید دوربین‌های بدون آینه که به دوربین‌های Mirrorless مشهور هستند، منتشر کرده بود.

این دوربین‌ها مجهز به لنزهای ۶۰٫۹ مگاپیکسلی هستند و روی پایه‌های ال ‌شکل سوار می‌شوند. البته با وجود اینکه این دوربین‌ها در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شدند اما عرضه و تولید انبوه آن‌ها به سال ۲۰۲۰ میلادی موکول شد.

برند سونی

در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۱۹ میلادی برند سونی از نسل سوم دوربین‌های A7 این شرکت با نام A7S III رونمایی کرد.

نسل اول و دوم این دوربین‌ها به ترتیب با عنوان‌های A7 III و A7R III توسط برند سونی در حدود ۷ سال گذشته عرضه شده بود و همه به نوعی منتظر معرفی این محصولات بودند.

همچنین در این نمایشگاه برند سونی از جدیدترین لنزهای EF 135mm f/1.8 از سری GM Gold Master رونمایی کرد.

سونی در نمایشگاه CP پلاس دو محصول دیگر را نیز معرفی کرد. یکی دوربین‌های Sony A7000 و لنزهایEF 135mm F1.8 از سری GM Gold Master. دوربین‌های Sony A7000 برند سونی مجهز به قابلیت تصویربرداری با تکنولوژی ۴K بودند.

برند شارپ

نمایشگاه CP پلاس و برند شارپ

در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۱۹ برند شارپ یکی از جدیدترین و به روزترین دوربین‌های عکاسی را معرفی کرد. دوربین‌های عکاسی شده توسط برند شارپ مجهز به قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی ۸K بودند.

برند شارپ در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۹ در یک کنفرانس خبری در خصوص طراحی این دوربین‌ها صحبت کرده بود و جامعه عکاسی و تصویربرداری منتظر رونمایی از این محصول در نمایشگاه CP پلاس بودند.

برند کانن

برند کانن در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۱۹ از پنج مدل  دوربین مفهومی رونمایی کرد که در هر کدام از نوآوری‌ها و ابتکارات بسیار جالبی استفاده شده بود.

برای مثال دوربین کانن Canon Soto Asobi یک دوربین ۱۰۰ دلاری بود که برای تصویربرداری در فضای باز مناسب بود. کاربران با استفاده از این دوربین می‌توانستند تصاویر تله بسیار با کیفیتی را ثبت کنند. نکته جالب در خصوص این دوربین‌ها ویژگی هوشمند بودن آن‌ها بود.

علاوه بر این، در این دوربین‌ها امکان اتصال و یکپارچه شدن با دستیار آمازون ایجاد شده بود که برای هوشمندسازی آتلیه‌های عکاسی و یا ثبت تصاویر تله بدون نیاز به اپراتور بسیار کاربردی است.

برند نیکون

نمایشگاه CP پلاس و برند نیکون

برند نیکون یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده دوربین عکاسی در جهان است که در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۱۹ از دوربین‌های Z5 خود رونمایی کرد. دوربین‌های Z5 ارائه‌شده توسط برند نیکون دوربین‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت با ویژگی‌ها و امکانات بسیار عالی به شمار می‌روند که به گفته مدیعامل این برند به منظور رعایت حق مصرف‌کننده عرضه شده بودند.

با توجه به ایکه برگزاری نمایشگاه CP پلاس در سال ۲۰۲۰ میلادی لغو شد و شرکت‌های معتبر فعال در حوزه تولید طراحی تجهيزات عكاسي و فیلمبرداری فرصت ارائه جددیترین محصولات خود در این نمایشگاه را از دست دادند، به نظر می‌رسد در نمایشگاه CP پلاس سال ۲۰۲۱ شاهد معرفی محصولات بسیار مدرن و پیشرفته باشیم و شاهد انقلاب عظیمی در صنعت عکاسی و تجهیزات مربوط به آن باشیم.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!