تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

60 درصد از سهام برند لوازم خانگی هیتاچی ژاپن در اختیار برند آرچلیک ترک قرار گرفت

همکاری برند هیتاچی و آرچلیک برای تولید لوازم خانگی

برندهای خارجی
برند هیتاچی اعلام کرده با هدف افزایش و گسترش میزان فروش لوازم خانگی خود در خارج از مرز‌های کشور ژاپن، قصد دارد در حدود 60 درصد از سهام بین‌المللی خود را با قیمتی در حدود 300 میلیون دلار به شرکت آرچلیک بفروشد. فروش این میزان از سهام بخش بین‌المللی بخش لوازم خانگی هیتاچی به شرکت آرچلیک باعث می‌شود این دو شرکت فعالیت مشترکی را آغاز کنند. از آنجایی که برند آرچلیک در کشورهای اروپایی و آفریقایی نمایندگی‌های زیادی دارد و در تجارت فعال با این کشورهاست، به احتمال بسیار زیاد نتیجه این همکاری افزایش فروش محصولات لوازم خانگی هیتاچی در سراسر دنیا به خصوص در کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی از جمله ایران خواهد بود.

تصلا – برند هیتاچی یکی از برندهای ژاپنی است که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کند. این برند محصولات متنوعی از جمله انواع موتورهای الکتریکی قابل استفاده در تجهیزاتی مثل لوازم خانگی و به طور کلی لوازم و تجهیزات سنگین مثل موتورهای حفر معدن و ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی و ساختمان‌سازی تولید می‌کند.

برند هیتاچی یک شرکت خوشه‌ای و بین‌المللی است که توسط یک مهندس ژاپنی به نام نامیهی اودیرا در سال ۱۹۱۰ میلادی بنیان‌گذاری شد. مؤسس این شرکت یعنی اودیرا توانست با استفاده از توان و دانش مهندسی خود موتورهای الکتریکی را بسازد که توانی معادل ۵ اسب بخار داشتند و از نظر کیفیت و طول عمر در رتبه و درجه بالایی بودند.

مهم‌ترین ویژگی این موتورها این بود که توانایی رقابت با محصولات وارداتی به کشور ژاپن را داشتند.

موتور ساخته توسط اودیرا در کاربردهایی مثل استفاده در معدن به کار گرفته شدند. از آنجایی که قدرت این موتورهای در حفاری‌ها بسیار قابل توجه بود، در زمان جنگ جهانی اول زمانی که ژاپن نمی‌توانست برای خرید موتورهای مورد نیاز خود برای انجام کارهای صنعتی از کشورهای دیگر خرید کند، این برند توانست با تجهیزات خود جبران کمبود موتورهای مورد نیاز را بکند.

این برند در عرض تنها ۵ ماه ژنراتورهایی با توان ۱۰ اسب بخار تولید کرد و آن را به شرکت‌هایی که به این موتورها نیاز داشتند، فروخت. این مسئله موجب شد تا این برند بتواند سفارشات زیادتر و بیشتری بگیرد و در نتیجه فعالیت آن گسترش یابد.

تا جایی که برند هیتاچی بعد از حدود ۱۰ سال توانست برخی از شرکت‌های ژاپنی را خریداری کند و با توجه به نیازهای آن زمان کشور ژاپن خطوط تولید جدیدی را راه‌اندازی کند. برند هیتاچی در این مدت توانست محصولاتی مثل پمپ‌های الکتریکی، دمنده‌های الکتریکی، تجهیزات مکانیکی و محصولات فلزی مثل سیستم‌های مسی تولید کند.

برند هیتاچی در سال ۱۹۲۴ توانست بدون کمک کشورها و صنعتگران خارجی اولین لوکوموتیو الکتریکی در ژاپن را طراحی و تولید کند. بعد از پایان جنگ جهانی، برند هیتاچی مجوز ۱۹ نوع کالا را گرفت و در دهه ۱۹۵۰ میلادی، این برند شروع به تبادل آخرین تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا با شرکت‌های جنرال الکتریک، آرسی‌ای کرد.

به علاوه این شرکت توانست با امضای قراردادهای تجاری وارد کارزار رقابت در بازار‌های بین‌المللی شود. در دهه ۱۹۶۰ شرکت هیتاچی اقدام به بازاریابی برای برند خود در لوازم خانگی کرد.

برند هیتاچی در طول سال‌ها فعالیت خود با چالش‌های گوناگون و بعضاً جالبی مواجه شد. مثلاً در سال ۱۹۸۰ برخی از طرح‌های برندهای آمریکایی توسط کارمندان این شرکت دزدیده شد و به همین دلیل این شرکت مجبور به پرداخت ۲۴ هزار دلار جریمه شد.

نقطه ضعف برند هیتاچی

یکی از نقطه ضعف‌های برند هیتاچی که مشکلات زیادی نیز برای این شرکت به دنبال داشت، ضعف در پخش و بازاریابی محصول بود. در واقع اشتباه بزرگی که برند هیتاچی در ابتدای فعالیت خود انجام داد این بود که این برند در ابتدای کار محصولات خود را با نام رقبای این شرکت به بازار عرضه می‌کرد و بسیاری از کاربران و مصرف کنندگان از وجود چنین برندی باخبر نبودند از این رو در سال ۱۹۸۲ که شعبه اروپایی این برند در برخی از کشورهای اروپایی تأسیس شد، نام آن برای بسیاری ناشناخته بود.

تاکنون برند هیتاچی با شرکت‌های بسیار زیادی مثل شرکت هیولت قرارداد همکاری بسته است. با این وجود نقطه ضعف برند هیتاچی در بازاریابی و مدیریت تکنولوژی باعث شد فروش آن از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ روی ۷ میلیارد دلار ثابت بماند و پیشرفتی از این بابت نداشته باشد.

ثابت بودن نرخ فروش این شرکت باعث افت ۷۱ درصد سهام این شرکت و شرکت‌های وابسته به آن شد. برند هیتاچی برای جبران این موضوع سعی کرد مالکیت برخی از شرکت‌های ژاپنی و آمریکایی تولیدکننده لوازم خانگی و یا قطعات کامپیوتری را از آن خود کند که این خریدها در حدود ۱۵ میلیارد دلار برای این شرکت هزینه در بر داشت.

در سال ۲۰۱۲ برند هیتاچی بخش تولید دیسک سخت خود را با مبلغی در حدود ۴٫۳ میلیارد دلار به شرکت وسترن دیجیتال فروخت و در مقابل شرکت انرژی هسته‌ای هوریزون  را که یک شرکت انگلیسی بود،  به مبلغ ۷۰۰ یورو خریداری کرد و قراردادی برای ساخت شش نیروگاه هسته‌ای با دولت بریتانیا امضا کرد.

این شرکت در همان سال توانست رتبه ۳۸ را در فهرست بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی محور جهان که توسط موسسه فورچون تهیه می‌شود، از آن خود کند. اگرچه در سال ۲۰۱۲ شرکت بنا به دلایلی مجبور به تعدیل نیرو شد اما میزان درآمد و سود خالص این شرکت افزایش یافت و به چیزی در حدود ۹۸٫۹۵ میلیارد دلار رسید.

حوزه‌های فعالیتی شرکت هیتاچی در حال حاضر عبارت‌اند از ساخت نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای و هیدروالکتریکی، کنترل تجهیزات مربوط به نصب و راه‌اندازی آسانسور و پله‌های برقی، لوکومتیوهای برقی، لوازم خودرو و ماشین، خودروها و تجهیزات ساخت و ساز مثل انواع بیل‌های مکانیکی، تراکتور، لوازم خانگی مثل دستگاه‌های تهویه مطبوع هوا، یخچال، ماشین‌های ظرف‌شویی، مایکرویو، جاروبرقی،انواع ابزارهایی مثل سیم و کابل‌های برق، لوله‌ها، محصولات تولیدی از فلزات سنگین مثل آهن، فولاد و مس. جالب است بدانید که بیش از ۳۰ درصد از محصولات این شرکت در خارج از کشور ژاپن به فروش می‌رسند.

ارزش بخش لوازم خانگی برند هیتاچی

بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده ارزش بخش لوازم خانگی برند هیتاچی چیزی در حدود ۵۰۰ میلیون دلار است. در حال حاضر برند هیتاچی فعالیت گسترده‌ای در بازار لوازم خانگی کشورهایی آسیایی جنوب شرقی کشور چین و همچنین کشور ژاپن دارد.

البته در حدود ۷۰ درصد از درآمد این شرکت از طریق بازارهای لوازم خانگی در کشور ژاپن به دست می‌آید. کارشناسان بر این باورند شراکت دو برند آرچلیک و هیتاچی باعث افزایش و گسترده‌تر شدن فعالیت‌های تجاری برند هیتاچی و شناخته‌تر شدن محصولات این شرکت در سراسر دنیا خواهد بود.

هنوز شرکت هیتاچی این اخبار را به صورت رسمی تائید نکرده است هر چند سخنگوی برند هیتاچی گفته است کادر مدیریتی شرکت هیتاچی در حال بررسی ابعاد و جنبه‌های گوناگون مشارکت با شرکت‌های دیگر هستند و هنوز تصمیم قطعی در خصوص واگذاری بخشی از سهام این شرکت به برند آرچلیک به طور قطعی گرفته نشده است.

۱۱ برند زیرمجموعه آرچلیک ترک

برند آرچلیک یک برند معروف و معتبر ترک است که در زمینه تولید لوازم خانگی و الکترونیکی فعالیت می‌کند. در حال حاضر ۱۱ برند دیگر به عنوان شرکت‌های وابسته به این برند مشغول به فعالیت هستند. برند آرچلیک محصولات متنوعی از جمله انواع نمایشگر و سینماهای خانگی، لوازم برقی و خانگی و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات مربوط به تصفیه آب و هوا را در فهرست تولیدات و محصولات خود عرضه می‌کند.

این شرکت در کشور‌های اروپایی و آفریقایی فعالیت گسترده‌ای را دارد و به عنوان سومین شرکت تولیدکننده لوازم خانگی پر فروش در اروپا به حساب می‌آید. شرکت آرچلیک توسط یک تاجر ترک به نام وهبی کوچ که مالک هولدینگ کوچ در ترکیه بود تأسیس شد.

در حال حاضر تعداد پرسنل این شرکت در سراسر دنیا در حدود ۳۰ هزار نفر است و در ۱۸ کارخانه تولیدی این شرکت در کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی از جمله ترکیه، رومانی، چین، آفریقای جنوبی، تایلند و پاکستان مشغول به فعالیت هستند. برند آرچلیک در ۳۲ کشور جهان دارای ۳۴ دفتر فروش و بازاریابی است.

برندهایی مثل آرچلیک، لوازم خانگی بکو، گروندیگ، بلومبرگ، الکترابرگنز، آرکتیک، لیشور، فلاول، دفای، آلتوس و داونس همگی زیر مجموعه‌های برند آرچلیک هستند و مالکیت آن‌ها بر عهده این شرکت است.

سهام این شرکت در حال حاضر در بازار بورس استانبول معامله می‌شود. این برند توانسته است در حدود ۵۰ درصد از سهم بازار لوازم خانگی جهان مثل یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی و محصولاتی از این دست را از آن خود کند.

این برند همچنین بازار کولر ترکیه را تماماً در اختیار خود دارد. همچنین در حدود ۲۸ درصد از بازار تلویزیون در کشور ترکیه تحت تصرف برند آرچلیک است که در نوع خود بسیار زیاد و چشمگیر است.

آرچلیک چه محصولاتی تولید می‌کند؟

به طور کلی محصولاتی که برند آرچلیک تولید و به بازار عرضه می‌کند، شامل محصولاتی مثل انواع یخچال و فریزر، انواع ماشین‌های لباس‌شویی، انواع ماشین‌های ظرف‌شویی، انواع اجاق گاز، انواع تلویزیون، انواع لپ‌تاپ، تبلت، کنسول بازی، هواپیماهای درون یا Drone، انواع مختلفی از گوشی‌های موبایل، لوازم جانبی و انواع گجت‌های موبایل و لوازم جانبی مربوط به این تجهیزات، سیستم‌های صوتی و تصویری، انواع پرینترها، انواع لوازم برقی کوچک، انواع جاروبرقی، اتو، لوازم آشپزخانه برقی، انواع کولر و تصفیه کننده هوا، دستگاه‌های تصفیه هوا و آب و محصولاتی از این دست است.

محصولات برند آرچلیک به کشورهایی مثل ایران نیز وارد می‌شود. محصولات ارزان قیمت و با کیفیت برند آرچلیک در بازار لوازم خانگی ایران طرفدار دارد.

همچنین محصولات برند بکو که یکی از زیرمجموعه‌های برند آرچلیک است در بازار کشور ایران به فروش می‌رسد. محصولات و لوازم‌خانگی متنوعی تحت نام بکو در بازار ایران وجود دارد که مورد استقبال مشتریان و خریداران قرار گرفته است.

اگر قرارداد میان برند هیتاچی و برند آرچلیک به سرانجام برسد به احتمال بسیار زیاد محصولاتی که از شراکت این دو برند تولید خواهند شد به بازارهای لوازم خانگی در کشور ایران نیز روانه خواهند شد و کاربران می‌توانند این محصولات را خریداری و مصرف کنند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!