تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بررسی کیفیت و قیمت بهترین مدل لباسشویی پاکشوما و امرسان

لباسشویی پاکشوما خوبه یا ماشین لباسشویی امرسان؟

راهنمای خرید
آیا امرسان می‌تواند رقیبی جدی برای برند کهنه‌کار پاکشوما در تولید ماشین لباسشویی باشد؟ اساسا آیا سابقه بیشتر پاکشوما در زمینه تولید لباسشویی می‌تواند تضمین‌کننده کیفیت بهتر لباسشویی‌های این برند نسبت به لباسشویی‌های امرسان باشد؟ در این مقاله قصد داریم مدل های مختلف ماشین لباسشویی امرسان و لباسشویی پاکشوما را با یکدیگر مقایسه کنیم تا انتخاب از بین این دو برند راحت‌تر باشد.

تصلا پاکشوما یکی از برندهای مطرح و باسابقه ایرانی تولیدکننده ماشین لباسشویی به‌شمار می‌رود و علاوه بر ماشین لباسشویی‌های پاکشوما لباسشویی‌های دیگری را نیز با برندهای زیرمجموعه خود یعنی کرال و کروپ روانه بازار کرده است. امرسان نیز یکی از برندهای باسابقه و شناخته‌شده و البته محبوب ایرانی محسوب می‌شود؛ اما سابقه و تجربه این برند در ساخت ماشین لباسشویی به‌ اندازه پاکشوما نیست. در ادامه مدل های مختلف ماشین لباسشویی امرسان و پاكشوما یکی از لوازم خانگی مهم و ضروری منزل را از نظر مشخصات فنی، ویژگی‌ها و عملکرد، گارانتی و خدمات پس از فروش، میزان رضایت مشتریان، قیمت  و در نهایت کیفیت کلی با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. اگر برایتان سوال است که ماشین لباسشویی پاکشوما خوبه یا امرسان در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات فنی

مقایسه موتور لباسشویی پاکشوما و امرسان

اکثر مدل‌های ماشین لباسشویی پاکشوما دارای موتور اینورتر هستند که نسبت به موتورهای معمولی هم مصرف بسیار کمتری دارد و هم از عملکرد بهتر و عمر بالاتری برخوردار هستند.

ماشین لباسشویی پاکشوما ۹ کیلویی مدل TFU 94407، ماشین لباسشویی پاکشوما ۸ کیلویی مدل‌های TFU-84407 ،TFU-84406 و TFU-84401، لباسشویی پاکشوما ۷ کیلویی مدل‌های TFU-73200 و TFU-74401 و ماشین لباسشویی پاکشوما ۶ کیلویی مدل TFU-63100 دارای موتور یونیورسال هستند. موتورهای یونیورسال نسبت به موترهای اینورتر دارای مصرف بالاتر و راندمان کمتر اشاره کرد.

تمام ماشین لباسشویی‌های درب از جلوی امرسان مجهز به موتور دایرکت درایو ال‌جی ساخت کره جنوبی هستند؛ البته ماشین لباسشویی مدل FS10N دارای موتور تسمه‌ای است.

این موتورها نسبت به موتورهای تسمه‌ای متداول مورداستفاده در لباسشویی‌ها، دارای مزایای قابل‌توجهی هستند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف برق بسیار کمتر
  • راندمان بیشتر (زیرا در این ماشین لباسشویی‌های مجهز به این نوع از موتورها تسمه بین دیگ و موتور حذف شده است و قدرت موتور مستقیما از موتور به دیگ انتقال داده می‌شود).
  • کاهش صدا و لرزش دستگاه به دلیل عدم وجود تسمه در موتور و بالانس مناسب دستگاه
  • عمر بالا (ال‌جی به حدی از عملکرد بی‌نقص و عمر بالای این موتورها مطمئن است که آن‌ها را با ضمانت‌نامه ۱۰ ساله عرضه کرده است. البته در صورت خرابی این موتورها، تعمیر آن‌ها نسبت به موتورهای تسمه‌ای دشوارتر است.).

سرعت خشک‌کن

حداکثر سرعت خشک‌کن تمام لباسشویی‌های درب از جلوی پاکشوما ۱۴۰۰ دور در دقیقه هستند (البته به‌جز خشک‌کن‌های مدل ۷ کیلوگرمی TFU-73200 و مدل ۶ کیلوگرمی TFU-63100 که حداکثر سرعت آن‌ها به‌ترتیب ۱۲۰۰ و ۱۰۰۰ دور در دقیقه هستند)؛ اما حداکثر سرعت خشک‌کن تمام ماشین لباسشویی‌های درب از بالا و نیمه اتوماتیک پاکشوما ۸۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت خشک‌کن تمام لباسشویی‌های درب از جلوی امرسان ۱۲۰۰ دور در دقیقه است.

بدنه

بدنه تمام لباسشویی‌های درب از جلوی امرسان از جنس فولاد است؛ اما تمام لباسشویی‌های درب از بالای این برند دارای بدنه پلاستیکی سبک دولایه هستند. بدنه لباسشویی‌های درب از جلوی پاکشوما نیز از جنس فولاد است و لباسشویی‌های درب از بالای این برند نیز مانند لباسشویی‌های درب از بالای امرسان دارای بدنه پلاستیکی هستند.

ابعاد

عرض، عمق و ارتفاع ماشین لباسشویی‌های ۷، ۸ و ۹ کیلوگرمی پاکشوما ۵۰ در ۶۰ در ۸۵ سانتی‌متر هستند و لباسشویی ۶ کیلوگرمی این برند ۵۹٫۵ در ۴۷ در ۸۵ سانتی‌متر است.ارتفاع، عمق و عرض ماشین‌های لباسشویی درب از جلوی امرسان به ترتیب ۸۶ در ۶۰ در ۶۰ سانتی‌متر است.

ارتفاع، عمق و عرض ماشین لباسشویی ۷ کیلوگرمی درب از بالای پاکشوما به‌ ترتیب ۱۰۰ در ۴۸ در ۸۲ سانتی‌متر، لباسشویی ۹٫۶ کیلوگرمی، ۹۸ در ۴۸ در ۸۲ سانتیمتر، لباسشویی ۸.۵ کیلوگرمی ۴۹ در ۹۳ در ۸۱ سانتی‌متر و لباسشویی ۱۵٫۵ کیلوگرمی ۹۷ در ۵۵ در ۱۰۲٫۵ سانتی‌متر است.

ظرفیت

لباسشویی‌های درب از جلوی پاکشوما در ظرفیت‌های ۶، ۷، ۸ و ۹ کیلوگرمی و لباسشویی‌های درب از بالا و نیمه اتوماتیک این برند در ظرفیت‌های ۷، ۸٫۵، ۹٫۶ و ۱۵٫۵ کیلوگرمی تولید می‌شوند.

در مورد ظرفیت ماشین لباسشویی‌های امرسان هم باید گفت متأسفانه لباسشویی‌های درب از جلو این برند تنها با ظرفیت ۸ کیلوگرم تولید می‌شوند و لباسشویی‌های درب از بالای امرسان هم با ظرفیت‌های ۸، ۱۰ و ۱۱ کیلوگرمی وارد بازار شده‌اند.

نمایشگر

تمام ماشین لباسشویی‌های درب از جلوی امرسان و ماشين لباسشويي پاكشوما مجهز به نمایشگر LED هستند؛ اما هیچ‌یک از لباسشویی‌های درب از بالای این دو برند دارای نمایشگر نیستند. در ضمن لباسشویی‌های ۸ کیلوگرمی پاکشوما مدل TFI-83403 مجهز به نمایشگر لمسی است.

ویژگی‌ها و عملکرد لباسشویی پاکشوما و ماشین لباسشویی امرسان

ما در این بخش ماشین لباسشویی‌های امرسان و پاکشوما را از ابعاد مختلفی مقایسه می‌کنیم که شامل عملکرد شستشو، میزان کاهش مصرف و بهینه‌سازی انرژی، کاهش صدا و لرزش و امکانات جانبی می‌شود.

برنامه‌های شست‌و‌شو

لباسشویی‌های هر دو برند مثل سایر برندها دارای برنامه‌های شستشوی مختلفی هستند. برنامه‌های شستشوی لباسشویی‌های پاکشوما برای شستشوی لباس‌های مختلف طراحی شده‌اند که شامل لباس‌های نخی و کتانی، لباس‌های حجیم و ضخیم، لباس‌های رنگی، لباس کودکان و لباس‌های ورزشی می‌شود. اکثر مدل‌های ماشين لباسشويي پاكشوما قابلیت شستن ملحفه و روتختی را نیز دارند. در ضمن تمام لباسشویی‌های پاکشوما از قابلیت برنامه شستشوی سریع ۱۵ دقیقه‌ای و همچنین قابلیت آبکشی اضافه برخوردار هستند.

اکثر لباسشویی‌های درب از جلوی پاکشوما دارای ۱۶ برنامه شستشوی اصلی و ۵ برنامه کمکی هستند؛ البته برخی از مدل‌ها مانند مدل TFI-94402 دارای ۶ برنامه تکمیلی هستند (لباسشویی ۶ کیلوگرمی این برند دارای ۳ برنامه تکمیلی است).

در ضمن برخی از مدل‌ها مانند مدل TFU73200 توانایی شستن لباس‌های پلی‌استر و پلاستیکی را نیز دارند و از قابلیت کنترل کف نیز برخوردار هستند که از ایجاد کف زیاد در هنگام شستشو لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

فناوری‌های ایجادشده برای شستشوی بهتر

اکثر ماشین‌های لباسشویی پاکشوما مانند مدل TFU-83401 مجهز به بخارشو هستند؛ البته وجود این قابلیت در این ماشین لباسشویی‌ها به‌معنی شست‌وی لباس‌ها با بخار نیست و لباسشویی‌های دارای این قابلیت تنها می‌توانند لباس‌ها را با آب دارای دمای ۹۵ درجه سانتی‌گراد بشویند؛ بنابراین لباسشویی‌های پاکشوما واقعا توانایی بخارشو کردن لباس‌ها را ندارند و می‌توان گفت نسبت دادن این قابلیت به لباسشویی‌های پاکشوما تنها یک ترفند تبلیغاتی برای افزایش فروش است!

البته می‌توانیم خوشبینانه هم به این موضوع نگاه کنیم و آن را عدم اطلاع‌رسانی درست ازسوی پاکشوما درمورد ویژگی‌های محصولات خود تلقی کنیم!

لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک پاکشوما مانند مدل PWD-9653AJ از سیستم حباب‌ساز نیز برخوردار هستند که باعث می‌شود آب و مواد شوینده کاملاً با یکدیگر ترکیب شوند و تمام لکه‌ها و کثیفی‌ها را از بین ببرند.

در ضمن مدل مذکور و برخی از مدل‌های دیگر مانند مدل PWT-7241 KJ مجهز به سیستم ایرجت هستند که آب را با فشار به سمت لباس‌ها هدایت می‌کند و باعث می‌شود لکه‌ها راحت‌تر پاک شوند (لباسشویی‌های درب از بالای امرسان نیز دارای این قابلیت هستند).

از دیگر قابلیت‌های این مدل برای شستشوی بهتر لباس‌ها می‌توان به قابلیت آبکشی شرعی و اسلامی و قابلیت پرزگیری لباس‌ها اشاره کرد. درضمن تمام لباسشویی‌های درب از بالای پاکشوما دارای دو موتور مجزا و قوی برای قسمت شستشو و قسمت خشکن‌کن و همچنین پمپ تخلیه هستند.

لباسشویی‌های درب از جلوی امرسان نیز از برنامه‌های متنوعی برای شستشوی انواع لباس‌ها، از جمله لباس‌های زیر، لباس‌های کودک، لباس‌های رنگی، لباس‌های دارای الیاف مصنوعی و لباس‌های پشمی و ابریشمی برخوردار هستند و توانایی شستن انواع لباس مخلوط با یکدیگر را نیز دارند.

همچنین تمام ماشین لباسشویی‌های درب از جلوی امرسان دارای دیگ الماسه باکیفیت ضدزنگ و ضد چروک هستند. اندازه سوراخ‌های دیگ این ماشین لباسشویی‌ها به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود آب در تمام قسمت‌های لباس‌ها پخش شود و لباس‌ها بدون ایجاد چین‌وچروک در بافت آن‌ها، کاملاً تمیز ‌شوند و اتوکشی آن‌ها نیز آسان‌تر خواهد شد.

بهینه‌سازی و کاهش مصرف انرژی

برچسب انرژی

بدون تردید امروزه مصرف کم و بهینه برق یکی از فاکتورهای اصلی برای انتخاب و خرید لوازم خانگی پرمصرف از جمله ماشین لباسشویی است. مسئولان پاکشوما مدعی هستند تمام لباسشویی‌های درب از جلوی این برند دارای برچسب انرژی +++A هستند البته به‌جز مدل ۶ کیلوگرمی TFU 63100 که دارای برچسب انرژی ++A است که نشان‌دهنده مصرف انرژی بسیار پایین آن‌ها است.

لباسشویی‌های درب از بالای پاکشوما دارای برچسب انرژی ++A و A هستند؛ اما به‌ گفته برخی از خریداران و مصرف کنندگان این ماشین لباسشویی ها، رده مصرف برق واقعی این محصولات ++A است! همچنین طبق گفته برخی از مصرف‌کنندگان رده مصرف آب این ماشین لباسشویی ها D است که نشان می‌دهد آن‌ها مصرف آب بسیار بالایی دارند. این موضوع در هیچ منبعی بیان نشده است و می‌توان آن را پنهان‌کاری بزرگی از سوی کارشناسان پاکشوما دانست!

تمام ماشین لباسشویی‌های امرسان نیز دارای برچسب انرژی +++A هستند. ماشین لباسشویی امرسان مدل FS11ND دارای حسگر تشخیص وزن لباس. به لطف وجود این حسگر در این ماشین لباسشویی امرسان، آب تنها به مقدار نیاز وارد دستگاه می‌شود و دیگ بی‌جهت پر از آب نمی‌شود. این ویژگی زمانی که قصد شستن تنها چند تکه لباس کوچک را دارید. می‌تواند به‌صرفه جویی در مصرف آب کمک زیادی کند.

فناوری‌ها و ویژگی‌های ایجادشده برای بهینه‌سازی مصرف انرژی

اکثر ماشین لباسشویی‌های این برند دارای ورودی آب سرد و گرم مستقل هستند؛ بنابراین با وصل کردن ورودی آب گرم به آن‌ها دیگر نیازی نیست از گرم‌کن لباسشویی که مصرف برق بسیار بالایی دارد، به میزان زیادی برای گرم کردن آب استفاده کنید (تمام ماشین لباسشویی‌های امرسان نیز دارای ورودی آب سرد و گرم مستقل هستند).

همچنین درب بیشتر ماشین لباسشویی‌های پاکشوما دارای طلق محافظ هستند که هم ایمنی دستگاه را افزایش می‌دهد و هم به کاهش اتلاف انرژی کمک می‌کند. ماشین لباسشویی‌های پاکشوما از قابلیت تنظیم دمای آب از ۲۰ درجه تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد و قابلیت تنظیم دور موتور از ۶۰۰ تا ۱۴۰۰ دور برخوردار هستند و این دو قابلیت می‌توانند به کاهش مصرف برق آن‌ها کمک زیادی کنند. لباسشویی‌های امرسان نیز از قابلیت تنظیم دور خشک‌کن برخوردار هستند.

کاهش میزان صدا و لرزش

در ماشين لباسشويي پاكشوما از فناوری و ویژگی خاصی جهت کاهش صدا و لرزش استفاده نشده است؛ اما مشخصات ذکرشده برای برخی از مدل‌ها مانند مدل TFI-83403 نشان می‌دهد که صدای این لباسشویی‌ها در هنگام شستن و خشک شدن لباس‌ها کمتر از حد مجاز برای بلندی صدا (۸۰ دسی‌بل) است (صدای این لباسشویی پاکشوما و چند مدل مشابه دیگر در هنگام شست‌وشو ۵۴ دسی‌بل و در هنگام خشک‌کردن ۷۶ دسی‌بل است).

در ضمن لباسشویی ۶ کیلوگرمی پاکشوما مجهز به حالت شست‌وشو در شب یا Night Wash است که با فعال شدن آن صدای دستگاه به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

در لباسشویی‌های امرسان نیز فناوری خاصی برای کاهش صدا و لرزش وجود ندارد و این برند برای حذف صدا و لرزش ماشین لباسشویی‌های درب در جلو و درب از بالای خود، تنها به استفاده از موتور دایرکت درایو اکتفا کرده است. طبق ادعای امرسان ماشین لباسشویی‌های درب از بالای این برند صدا و لرزش کمی دارند.

امکانات جانبی ماشین لباسشویی امرسان و پاکشوما

قابلیت Drum clean یا خود تمیزکنندگی دیگ

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب برخی از مدل‌های ماشین‌های لباسشویی پاکشوما مانند مدل TFU-84407 برخورداری از قابلیت Drum clean یا خود تمیزکنندگی دیگ است با استفاده از این قابلیت می‌توانید دیگ ماشین لباسشویی خود را همیشه بدون هیچ‌گونه دردسری تمیز نگه دارید (تمام ماشین لباسشویی‌های درب از جلوی امرسان نیز مجهز به قابلیت هستند).

قابلیت افزودن لباس در حین شست‌‌وشو‌

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار خوب دیگری که تمام ماشین‌های لباسشویی پاکشوما و امرسان از آن برخوردار هستند، قابلیت افزودن لباس به لباسشویی در حین  شستشوی لباس‌ها است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدون اینکه لازم باشد فعالیت لباسشویی را متوقف کنید، لباس‌های جدید را به لباس‌های در حال شسته‌شدن اضافه کنید.

قفل کودک

تمام ماشین لباسشویی‌های پاکشوما و امرسان مجهز به قفل کودک هستند که امنیت بالای آن‌ها را تضمین می‌کند.

نمایشگر لمسی

همچنین ماشین لباسشویی درب از جلو ۸ کیلوگرمی پاکشوما مدل TFI-83403 مجهز به نمایشگر لمسی است که کنترل دستگاه و استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند.

قابلیت به‌تاخیر انداختن آغاز زمان شستشو

برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی پاکشوما مانند مدل TFU 94407 و سایر مدل‌های مشابه از قابلیت به تأخیر انداختن زمان آغاز شستشوی لباس‌ها برخوردار هستند و با استفاده از این قابلیت می‌توانید زمان آغاز شستشوی لباس‌ها را از ۱ تا ۲۴ ساعت به تأخیر بیندازید.

با بهره‌مندی از این قابلیت می‌توانید شستشوی لباس‌ها را به زمانی موکول کنید که در خانه نیستید یا ساعات اوج مصرف برق (ساعات پیک مصرف) نباشد (تمام لباسشویی‌های درب در جلو امرسان نیز از این قابلیت برخوردار هستند)؛ بنابراین این ویژگی می‌تواند به کاهش مصرف لباسشویی‌ها هم کمک کند.

قابلیت ضدعفونی لباس‌ها

یکی از ویژگی‌های خاص تمام ماشین لباسشویی‌های درب از جلوی امرسان قابلیت ضدعفونی کردن لباس‌های کودکان و از بین بردن باکتری‌های این لباس‌ها است.

قابلیت‌های هوشمند

متأسفانه ماشین لباسشویی‌های پاکشوما دارای قابلیت و ویژگی هوشمندی نیستند؛ اما دو مدل از ماشین لباسشویی‌های امرسان یعنی مدل‌های FS08ND و FS11ND مجهز به سیستم عیب‌یابی هوشمند هستند که قابلیت بسیار مفیدی محسوب می‌شود؛ اما در کل قابلیت‌های هوشمند این دو برند و سایر برندهای ایرانی اصلاً در حد و اندازه ماشین لباسشویی‌های کاملاً هوشمند برخی از برندهای مطرح خارجی مانند ماشین لباسشویی‌های ال‌جی و سامسونگ نیست.

البته با توجه به اینکه تقریبا تمام لباسشویی‌های میان‌رده و حتی ارزان‌قیمت محسوب می‌شوند، نباید انتظار داشته باشیم آن‌ها از قابلیت‌های هوشمند پیشرفته‌ای مانند بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی جهت تسهیل استفاده از دستگاه و کنترل آن یا قابلیت متصل‌شدن دستگاه به اینترنت و کنترل‌ شدن از راه دور از طریق وای‌فای با اپلیکیشن‌های موبایل یا قابلیت برقراری ارتباط بی‌سیم با گوشی‌های هوشمند برخوردار باشند و چنین انتظاری، انتظار کاملا بی‌جایی است!

طراحی و زیبایی

زیبایی لباسشویی‌های هر دو برند برای بسیاری از افراد تقریباً قابل‌قبول و رضایت‌بخش است و مشکی بودن درب آن‌ها زیبایی خاصی به این دستگاه‌ها بخشیده است (البته لباسشویی ۶ کیلوگرمی و لباسشویی ۷ کیلوگرمی پاکشوما مدل TFU-73200 دارای درب معمولی هستند)؛ البته مسلما زیبایی این ماشین لباسشویی‌های به‌اندازه لباسشویی‌های برندهای مطرح خارجی مانند ال‌جی و سامسونگ نیست.

لباسشویی‌های درب از جلوی پاکشوما نیز با دو رنگ نقره‌ای و سفید عرضه می‌شوند و لباسشویی‌های درب از بالای این برند نیز همین رنگ‌بندی را دارند. لباسشویی‌های درب از جلوی امرسان با دو رنگ سفید و طوسی عرضه می‌شوند و لباسشویی‌های درب از بالای آن نیز با همین دو رنگ عرضه می‌شوند.

کیفیت ساخت

لباسشویی‌هایی هر دو برند از نظر کیفیت ساخت در سطح نسبتا یکسانی هستند. مواد مورد استفاده برای ساخت بدنه ماشین لباسشویی‌های درب از جلو و درب ازبالا یکسان است. در ضمن گزارشی مبنی بر بد بودن کیفیت مونتاژ قطعات مشاهده نشده است. البته برخی از افراد در‌ مورد بی‌کیفیت بودن قطعات مورد استفاده در ماشین لباسشویی‌های پاکشوما انتقاد کرده‌اند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

تمام ماشین لباسشویی‌های درب از جلوی امرسان با گارانتی ۲۴ماهه و تمام ماشین لباسشویی‌های درب از بالای این برند با گارانتی۱۲ ماهه عرضه می‌شوند لباسشویی‌های درب از جلوی پاکشوما با نیز گارانتی ۲۴ ماهه پاک سرویس و ماشین لباسشویی‌های درب از بالای آن با گارانتی ۱۸ماهه این برند عرضه می‌شوند.

تلفن خدمات پس از فروش امرسان: ۳۵۷۱۱-۰۲۱

تلفن خدمات پس از فروش پاکشوما: ۰۲۱۱۶۰۸

میزان رضایت مشتریان از ماشین لباسشویی امرسان و لباسشویی پاکشوما

تعداد قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان ماشین لباسشویی‌های پاکشوما از آن‌ها رضایت کامل دارند و آن‌ها را کاملاً قابل‌رقابت با لباسشویی‌های برندهای کره‌ای مانند ال‌جی و سامسونگ می‌دانند.

این دسته از مشتریان پاکشوما از خدمات پس از فروش این برند هم تا حدود زیادی راضی هستند؛ اما برخی دیگر از مصرف‌کنندگان انتقادات و معایبی را نسبت به این ماشین لباسشویی‌ها و خدمات پس از فروش آن‌ها مطرح کرده‌اند که برخی از آن‌ها واقعاً معایب بزرگ هستند. برخی از معایب و انتقادات مطرح‌شده از سوی مصرف‌کنندگان این ماشین لباسشویی‌ها به شرح زیر است:

  • پاره شدن لاستیک دور درب پس از گذشت مدت کوتاه از خرید دستگاه و دریافت هزینه برای تعویض لاستیک از کارشناسان خدمات پس از فروش پاک سرویس
  • پلاستیکی بودن درب و قاب دور آن
  • پاسخگو نبودن کارشناسان خدمات پس از فروش در برخی از موارد: طبق گفته برخی از خریداران شرکت حتی برای ارسال نصاب به محل برای نصب دستگاه پاسخگو نیست (چه به صورت تلفنی و چه به صورت اینترنتی)  و در صورتی که دستگاه توسط افراد دیگری به غیر از نصابان مورد تایید شرکت نصب شود، از گارانتی خارج می‌شود.
  • عدم برخورداری برخی از کارشناسان فنی شرکت از دانش و مهارت کافی برای رفع مشکلات
  • اصرار کارشناسان نصاب برای خرید مواد شوینده از آن‌ها
  • برق دار بودن بدنه برخی از لباسشویی
  • جذاب نبودن رنگ نقره‌ای لباسشویی
  • عدم استفاده از موتور دایرکت درایو در ماشین‌های لباسشویی پاکشوما (البته به اعتقاد برخی از مصرف‌کنندگان تعمیر این ماشین لباسشویی‌ها که دارای موتور تسمه‌ای هستند، نسبت به ماشین‌های لباسشویی مجهز به موتور دایرکت درایو راحت‌تر است).
  • صدای بسیار زیاد خشک‌کن
  • کم بودن نور نمایشگر نسبت به ماشین لباسشویی‌های ال‌جی و سامسونگ
  • عدم برخورداری از درب مجزا برای افزودن لباس در حین شست‌وشوی لباس‌ها
  • استفاده از قطعات بی‌کیفیت (به گفته تعداد معدودی از مصرف‌کنندگان)

در مورد میزان رضایت از ماشین لباسشویی‌های امرسان هم باید گفت به دلیل اینکه لباسشویی‌های امرسان به‌تازگی و تنها چند سال است که وارد بازار شده‌اند، نظرات زیادی در مورد آن‌ها و خدمات پس از فروش آن‌ها ثبت نشده است و به همین دلیل نمی‌توان در مورد میزان رضایت مردم از این ماشین لباسشویی‌ها نظر قطعی داد؛ حتی برخی از افراد هنوز نمی‌دانند که امرسان به‌ تازگی لباسشویی تولید کرده است!

در ضمن در حال‌ حاضر ماشین لباسشویی‌هایی امرسان در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند دیجی کالا موجود نیستند و در وب‌سایت‌های جستجوگر کالاها در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، مانند ترب و ایمالز نیز فروشگاهی برای فروش این لباسشویی‌ها معرفی نشده است.

مقایسه قیمت لباسشویی

مقایسه قیمت ماشین لباسشویی ایرانی پاکشوما و امرسان نشان می دهد؛ تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و سطح قیمتی آن‌ها تقریباً یکسان است؛ اما پاکشوما محصولات متنوع‌تری را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. قيمت لباسشويي پاكشوما و امرسان به شرح زیر است:

لیست قیمت ماشین لباسشویی امرسان

تفاوت‌های مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی امرسان

مدل‌های مختلف لباسشویی‌های درب از جلو و درب از بالای امرسان به غیر از ظرفیت، تنها در یک سری موارد جزئی با یکدیگر تفاوت دارند که قبلا به آن‌ها اشاره شد.

برای خرید ماشین لباسشویی‌های امرسان می‌توانید به فروشگاه آنلاین امرسان مراجعه کنید.

قیمت لباسشویی پاکشوما

قیمت لباسشویی پاکشوما

برای خرید اینترنتی لباسشویی‌های پاکشوما می‌توانید علاوه بر فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند دیجی کالا  به فروشگاه آنلاین پاکشوما نیز مراجعه کنید.

توجه: کلیه قیمت های مذکور ذکرشده مربوط به تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۹۹ هستند.

تفاوت‌های مدل‌های مختلف لباسشویی پاکشوما

ویژگی‌های مدل‌های مختلف لباسشویی‌های درب از جلوی پاکشوما بر خلاف لبایشویی‌های امرسان یکسان نیست و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که قبلا به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم و برخی از تفاوت‌های دیگر هم به شرح زیر است:

تفاوت‌های لباسشویی‌های ۸ کیلوگرمی پاکشوما شامل عدم وجود قابلیت Drum clean در مدل ۸۳۴۰۳، صدای کمتر مدل TFI-83403 نسبت به سایر مدل‌ها، عدم وجود طلق محافظ درب ماشین لباسشویی در مدل TFI-83403 و عدم وجود شیر آب سرد و گرم مستقل در مدل TFI-83403 است.

تنها تفاوت لباسشویی‌های ۹ کیلوگرمی پاکشوما با یکدیگر، عدم وجود طلق محافظ در درب مدل TFU-94401 است؛ البته این مدل از قابلیت اتوکشی آسان برخوردار است.

مدل TFU-94402 نیز فاقد این طلق، قابلیت Drum Clean و ورودی آب سرد و گرم مستقل است. با توجه به مشخصات ذکرشده صدای مدل TFU-94402 نسبت به دو مدل دیگر کمتر است.

از بین تفاوت‌های مدل‌های ۷ کیلوگرمی هم می‌توان به عدم وجود ورودی آب سرد و گرم مستقل، عدم وجود قابلیت به تأخیر انداختن زمان شستشو، عدم برخورداری از قابلیت شستشوی اضافه و عدم برخورداری از برنامه‌های شستشوی متنوع در مدل TFU-73200 اشاره کرد؛ البته این مدل دارای کنترل کف، برنامه مخصوص شستن لباس‌های زیر و لباس‌های پلی‌استر و پلاستیکی است که مدل TFU-74401 فاقد آنهاست.

کیفیت کلی و ارزیابی نهایی

لباسشویی‌های هر دو برند برتری چندانی نسبت به یکدیگر ندارند و تمام این لباسشویی‌ها محصولاتی میان‌رده مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند؛ البته وجود قابلیت عیب‌یابی هوشمند در ماشین لباسشویی‌های امرسان، حسگر تشخیص‌دهنده وزن لباس در یکی از مدل‌های لباسشویی‌های این برند، برخورداری تمام مدل‌ها از دیگ الماسه و قابلیت ضدچروک و اتوکشی آسان و از همه مهم‌تر وجود موتور دایرکت درایو ال‌جی در این ماشین لباسشویی‌ها می‌تواند باعث برتری نسبی این لباسشویی‌ها نسبت به لباسشویی‌های پاکشوما باشد.

البته سابقه بیشتر پاکشوما در زمینه تولید لباسشویی می‌تواند تا حدودی تضمین‌کننده کیفیت بهتر لباسشویی‌های این برند نسبت به لباسشویی‌های امرسان باشد؛ اما با قاطعیت نمی‌توان در مورد این موضوع نظر داد و شاید با گذشت زمان بیشتر، برتری کیفی ماشین لباسشویی‌های امرسان نسبت به لباسشویی‌های رقیب خود ثابت شود یا حتی برعکس این موضوع ثابت شود! به نظر می‌رسد در‌حال‌ حاضر انتخاب و خرید ماشین لباسشویی‌های پاکشوما منطقی‌تر و عاقلانه‌تر است؛ زیرا لباسشویی‌های امرسان هنوز امتحان خود را پس نداده‌اند.

تنها موضوعی که می‌توان با اطمینان در مورد آن سخن گفت این است که رقبای اصلی این دو برند لباسشویی ایرانی، یعنی اسنوا و جی پلاس، لباسشویی‌هایی با قابلیت‌های بیشتر و قیمت‌های کمتر عرضه کرده‌اند.

اگر شما هم تجربه خرید و استفاده از مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی‌های این برندها را دارید، حتما با ما در میان بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۰/۰۱
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | لوازم خانگی صادراتی ایرانی کدامند؟
    می 28, 2021

    […] پاکشوما از دیگر برندهای موفق لوازم خانگی در صادرات شناخته می‌شود که ظرفیت بالایی در گسترش بازارهای خود دارد. این گروه، علاوه بر فعالیت در تأمین کالاهای مورد نیاز داخلی، توانسته از بازار لوازم ‌خانگی کشورهای همسایه مانند عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، ارمنستان و … نیز سهم کسب کند. […]

لینک کپی شد!