تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

حمل اثاث با گجت ‌های پیشرفته

از این گجت‌ها برای جابجایی وسایل منزل استفاده کنید

اخبار تصلا
جابجایی وسایل منزل به خصوص جابجایی وسایل سنگین به تنهایی کار سخت و دشواری است. خوشبختانه مهندسین مکانیک و طراحی صنعتی برای کمک به راحت‌تر شدن روند جابجایی وسایل خانه گجت‌هایی را طراحی کرده‌اند که می‌توانند برای جابجایی وسایل خانه کاربرد داشته باشد.

تصلا-همه ما در طول زندگی بنا به دلایل مختلفی از جمله اثاث کشی ، عوض کردن خانه یا محل کار، تغییر دکوراسیون نیاز به جابجایی وسایل سنگین خانه مثل مبلمان، یخچال و فریزر، گاز داریم. از طرفی در خانه‌های همه ما لوازم خانگی و وسایلی وجود دارد که نمی‌توانیم به تنهایی آن‌ها را جابجا کنیم. به عبارت دیگر برای جابجایی وسایل منزل خصوصا لوازم سنگین منزل نیاز به فردی داریم که به ما کمک کند. اما در این میان تکلیف افرادی که تنها زندگی می‌کنند چه می‌شود.

خوشبختانه در همه کشورها و فروشگاه‌های لوازم‌خانگی یا فروشگاه‌های ابزارآلات تجهیزاتی وجود دارد که به Furniture Dolly یا گجت‌های حمل بار و وسایل مشهور هستند. این ابزارها به افراد کمک می‌کنند بدون نیاز به حضور فرد دیگری لوازم خانه خود را که وزن زیادی دارند و جابجا کردن آن‌ها به تنهایی امکان‌پذیر نیست، جابجا کنند.

هر چند کاربرد ابزار Furniture Dolly یکسان است و همه آن‌ها برای حمل اثاث و جابجایی وسایل سنگین استفاده می‌شوند اما بسته به اینکه قرار است برای جابجایی چه آیتم‌هایی استفاده شوند امکانات و اجزای متفاوتی دارند.

این گجت‌ها معمولاً به صورت صفحه‌های فلزی محکمی هستند که در زیر آن‌ها چهارپایه چرخ‌دار وجود دارد. بعضی از این ابزارها یا گجت‌ها دارای دسته‌ای هستند که  برای به جلو یا به عقب راندن گجت همراه با بار روی آن کاربرد دارد.  اما برخی دیگر فاقد دسته هستند. روش کار با این گجت‌ها به این صورت است که وسیله خود را روی صفحه این پلتفرم قرار می‌دهید و چون زیر این صفحه پایه‌های چرخ‌دار وجود دارد به راحتی می‌توانید آن را رو سطح شیبدار، پله و یا سطح صاف حرکت دهید.

معرفی انواع Furniture Dollyها

Furniture Dollyها انواع مختلفی دارند. همان‌طور که گفته شد برخی از این ابزارها مجهز به یک دسته برای حرکت دادن گجت هستند و برخی دیگر بدون دسته هستند. نوعی از Furniture Dollyها که بدون دسته هستند به Furniture Dollyهای ساده مشهور هستند.

این ابزارها بیشتر برای زمانی کاربرد دارند که شما بخواهید لوازم و وسایلی را جابجا کنید که اندازه بزرگی دارند. فضای زیادی اشغال می‌کنند اما وزن نسبتا سبکی دارند.

این نوع گجت‌ها فقط یک صفحه فلزی یا چوبی دارند که معمولاً روی آن با پوشش نرمی پوشانده شده تا آسیبی به لوازمی که با آن‌ها جابجا می‌شوند نرسانند. همچنین ۴ پایه چرخ‌دار نیز برای این نوع پلتفرم‌های Furniture Dolly در نظر گرفته می‌شود. این ابزار قادر به تحمل وزن اجسام تا ۵۰۰ کیلوگرم هستند.

تصویر شماره جابجایی لوازم خانه 1 گجت furniture Dolly

جا به جایی اثاثیه منزل با گجت Truck Dolly

نوع دیگری از پلتفرم‌های Furniture Dolly که از آن‌های برای جابجایی وسایل منزل می‌توانید استفاده کنید وجود دارد که دارای دسته برای جابجا کردن و به عقب و جلو راندن گجت هستند.

این پلتفرم‌ها به Truck Dolly مشهور هستند. این مدل از گجت‌های حمل اثاث و جابجایی وسایل از یک صفحه فلزی نازک، یک دسته یا دستگیره بلند و ۲ پایه چرخ‌دار تشکیل شده‌اند.

روش کار با این وسیله به این صورت است که باید صفحه فلزی این گجت را زیر وسیله‌ای که می‌خواهید با آن جابجا کنید فشار دهید و آن را بالا بررید تا وسیله شما از روی زمین بلند شود و روی صفحه گجت قرار بگیرد.

مزیت اصلی این ابزارها نسبت به نوع اول این است که چون این ابزارها مجهز به دسته هستند کنترل کردن آن‌ها آسان است و از طرفی می‌توانید آن‌ها را به صورت مایل با سطح زمین قرار دهید. به همین دلیل به راحتی می‌توانید آن را روی سطح شیب‌دار و یا پله حرکت دهید. معمولاً وزنی که این Track Dollyها می‌توانند تحمل کنند چیزی در حدود ۱۰۰۰ پوند است.

تصویر شماره 2 گجت Furniture Dolly

برخی از انواع پلتفرم‌های جابجایی لوازم منزل مخصوص جابجا کردن وسایل سنگین که ابعاد و سایز بزرگی دارند طراحی شده‌اند. این ابزار بیشتر برای حرکت دادن مبلمان، کمد و وسایل این چنینی استفاده می‌شوند.

Furniture Dollyهای این دسته معمولاً از یک دسته بلند برای جابجا کردن ابزار و چهار چرخ که دو تای آن‌ها بزرگ و دوتای دیگر کوچک هستند، به همراه یک صفحه فلزی نسبتاً محکم تشکیل شده‌اند. ارتفاع این مدل از گجت‌های حمل اثاث و جابجایی وسایل قابل تنظیم است و به همین دلیل شما می‌توانید هر نوع وسیله‌ای را با هر ارتفاعی روی آن‌ها قرار دهید.

نکته مهم در خصوص این گجت‌ها این است که متأسفانه استفاده از آن روی سطح شیب‌دار یا پله امکان‌پذیر نیست چون سطح فلزی که بار روی آن قرار می‌گیرد به صورت عمود بر روی سطح زمین  قرار می‌گیرد و نمی‌توانید آن را به صورت مایل نگه‌دارید.

تصویر شماره جابجایی لوازم خانه 3 گجت Furniture Dolly

نمونه‌ای از Furniture Dollyها وجود دارد که طراحی آن‌ها تلفیقی از نمونه دوم و نمونه سوم است. این نوع گجت‌های حمل اثاث مانند نمونه دوم مجهز به یک صفحه فلزی نازک اما محکم هستند که زیر وسیله‌ای که قرار است حرکت کند، قرار می‌گیرند.

همچنین این پلتفرم‌ها دارای دو جفت چرخ که یک جفت آن‌ها کوچک و یک جفت دیگر بزرگ است، هستند. زمانی که ابعاد وسیله‌ای که می‌خواهید جابجا کنید چندان بزرگ نیست می‌توانید چرخ‌های کوچک را از مدار خارج کنید با یک جفت چرخ بزرگ‌تر کار کنید.

در این حالت می‌تواند وسیله را به صورت مایل با سطح زمین قرار دهید و از آن برای جابجا کردن وسیله روی سطح شیب‌دار یا پله استفاده کنید. زمانی که بخواهید وسایل با ابعاد و حجم بزرگ‌تر را جابجا کنید می‌توانید از یک جفت چرخ کوچک‌تر در کنار چرخ‌های بزرگ‌تر استفاده کنید.

در این حالت باید گجت را به صورت عمودی روی سطح قرار دهید و به همین دلیل امکان استفاده از آن روی سطح شیب‌دار و یا پله برای شما وجود نخواهد داشت. با استفاده از این نوع گجت‌های Furniture Dolly شما می‌توانید وسیله‌هایی با وزنی معادل ۲۰۰۰ پوند را حرکت دهید.

تصویر شماره جابجایی لوازم خانه 4 گجت Furniture Dolly

 

جابجایی وسایل منزل با گجت‌های هیدرولیکی

ابزارهای Hydrolic Dolly یا گجت‌های هیدرولیکی جابجایی لوازم‌خانگی نمونه دیگری از گجت‌های جابجایی لوازم هستند که بیشتر برای وسایل و تجهیزات بزرگ و بسیار سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع پلتفرم‌ها معمولاً گران‌تر از پلتفرم‌هایی هستند که در بالا معرفی کردیم و بیشتر برای مصارف صنعتی کاربرد دارند.

این ابزارها قادر به جابجایی وسایل و تجهیزات تا حدود چهار هزار پوند هستند. نکته مهم در استفاده از این ابزارها این است که با وجود اینکه توانایی آن‌ها در جابجا کردن وسایل حجیم و بزرگ بسیار زیاد است اما برای استفاده از آن‌ها نیازی به صرف انرژی زیادی ندارید.

تصویر شماره جابجایی لوازم خانه 5 Furniture Dolly

جابجایی وسایل خانه با گجت Furniture Trolley

همه گجت‌هایی که که از آن‌های برای جابجایی وسایل منزل می‌توانید استفاده کنید و تا الان بررسی کردیم ابزارهای یک پارچه بودند که همه اجزای آن‌ها به هم متصل بود اما اخیراً مهندسان طراحی صنعتی گجت جدیدی را طراحی کرده‌اند که چهارپایه چرخ‌دار آن از هم جدا هستند. این گجت Furniture Trolly نام دارد.

گجت Furniture Trolley یک دستگاه کاربردی برای جابجا کردن وسایل منزل است که قادر به تحمل وزن اجسام تا ۳۰۰ کیلوگرم است. از این گجت می‌توان حتی برای جابجایی اجسام روی سطوحی مانند فرش نیز استفاده کرد.

این گجت از چهار پایه چرخ‌دار و یک دستگاه لیفت یا بالابر تشکیل شده است. این گجت به ویژه برای افرادی که مدام در حال تغییر محل سکونت خود هستند و یا علاقه زیادی به تغییر دکوراسیون خانه و در فواصل زمانی کوتاه مدت دارند انتخاب و گزینه مناسبی است.

نحوه استفاده از گجت Furniture Trolley به این شکل است که ابتدا دستگاه لیفت یا بالابر گجت را به وسیله خود مثل یخچال یا مبلمان متصل کنید و بین سطح زمین و وسیله مورد نظر خود فاصله‌ای را ایجاد کنید.

بعد از این کار پایه‌های گجت را زیر وسیله مورد نظر خود قرار دهید و آن را به‌وسیله بالابر پایین بیاورید.

بعد از انجام این کار می‌توانید وسیله مورد نظر خود را حرکت دهید. نکته مهم در خصوص گجت Furniture Trolley این است که روی پایه‌های این دستگاه یکسری لاستیک تعبیه شده است که نه تنها باعث می‌شود وسیله روی پایه‌ها جابجا نشود و ثابت بماند بلکه به وسیله مورد نظر شما مثل مبل آسیبی نمی‌رساند.

در بازار تجهیزات زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان وسایل خانه به خصوص وسایل سنگین را به راحتی جابجا کرد اما ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که باعث متمایز شدن این محصول از سایر محصول‌های مشابه می‌شود این است که اولاً دارای چهار پایه جدا از هم است و برای استفاده روی هر وسیله‌ای با هر عرضی قابل استفاده است؛ از طرفی قابلیت حرکت کردن روی فرش و به طور کلی سطوحی که صاف و صیقلی نیستند را دارد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!