تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین شبیه‌ساز پرواز برای کامپیوتر کدام است؟

تجربه پرواز با واقعی ترین برنامه شبیه ساز پرواز

اخبار تصلا
برنامه شبیه ساز پرواز در اصل یک‌سری بازی ‌های کامپیوتری هستند که به کاربر این امکان را می‌دهند که دنیا و زیبایی‌های آن را از نگاه یک خلبان هواپیما مشاهده کند. برنامه ‌های شبیه ‌ساز پرواز هم برای مقاصد آموزشی استفاده می‌شوند و هم برای تفریح و سرگرمی.

تصلا – انسان همواره به دنبال راهی برای فتح آسمان‌ها بوده است و از هر فرصتی برای این کار استفاده کرده است. یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانیم پرواز کردن را تجربه کنیم، استفاده از بازی ‌های شبیه ‌ساز پرواز است. این بازی‌ها معمولا مبتنی بر تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی طراحی می‌شوند و می‌توان از آن‌ها هم روی کامپیوترهای خانگی استفاده کرد می‌توان این اپلیکیشن‌ها را روی گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی اجرا کرد. ما قصد داریم طی دو مطلب شما را با برنامه شبیه ساز پرواز که قابل دانلود روی کامپیوتر های خانگی، گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و کنسول‌ های بازی است معرفی کنیم.

از آنجایی که تعداد بازی‌ ها و برنامه‌ های شبیه‌ ساز پرواز که قابلیت اجرا شدن روی سیستم ‌عامل ویندوز را دارند، بسیار زیاد است به همین دلیل در این مطلب فقط به معرفی برنامه‌ها و بازی ‌هایی که روی سیستم‌عامل‌های ویندوز لینوکس و مک قابل اجرا شدن هستند، می‌پردازیم و در مطلب بعدی اپلیکیشن‌های قابل اجرا روی سیستم‌عامل اندروید و iOS را معرفی می‌کنیم.

واقعی ترین شبیه ساز پرواز Flight simulator برای کامپیوتر خانگی

برخی از برنامه‌های شبیه‌ساز پرواز فقط مختص استفاده روی کامپیوترها و لپ‌تاپ‌هایی که مجهز به سیستم‌عامل‌هایی مثل ویندوز، لینوکس و یا مک هستند، طراحی می‌شوند.

این برنامه‌ها و بازی ‌های شبیه ‌ساز چون از گرافیک بالایی برخوردارند و تصاویر در آن‌ها با جزئیات بسیار ریز نمایش داده می‌شود، نیاز به پردازنده، رم و پردازنده گرافیکی نسبتا قدرتمندی دارند که بیشتر روی لپ‌تاپ‌ها و کامپیوتر های خانگی مخصوص بازی یا گیمینگ در دسترس هستند.

بهترین بازی شبیه ساز پرواز اندروید مایکروسافت Microsoft Flight Simulator

سال ۲۰۲۰ با همه خوبی‌ها و بدی‌هایی که داشت بالاخره به پایان رسید. شیوع ویروس کرونا یکی از بدترین اتفاقاتی بود که نه تنها  گریبان مردم همه کشورهای جهان را گرفت بلکه انسان‌های زیادی قربانی این ویروس وحشتناک شدند. اما انتشار ویروس کرونا و قرنطینه خانگی بازار بازی‌ها و برنامه‌های کامپیوتری را داغ‌تر از هر سال کرد.

در این میان بسیاری از شرکت‌ها از جمله مایکروسافت از فرصت پیش‌آمده برای انتشار بازی‌ها و برنامه‌های خاص و به نوعی جاه‌طلبانه استفاده کردند.

شرکت مایکرسافت برنامه و یا بهتر بگوییم بازی شبیه ‌ساز پروازی را در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی یا ابتدای شهریور ماه سال ۱۳۹۹ شمسی به بازار عرضه کرد که در آن از جلوه‌های بصری بسیار خاصی استفاده شده است. طراحی گرافیکی این بازی به نحوی انجام شده است که صحنه‌های بازی تفاوت زیادی با دنیای واقعی ندارد.

در واقع امکان تشخیص اینکه این صحنه‌ها تصاویر واقعی هستند و یا تصاویری هستند که توسط کامپیوتر تولید شده‌اند، بسیار سخت و مشکل است. بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت برای اجرا روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و کنسول بازی Xbox سری X و S توسط برند مایکروسافت عرضه شده و توسط استودیو Asobo Studio توسعه داده شده است.

بازی Flight simulator ارائه ‌شده توسط برند مایکروسافت به Microsoft Flight Stimulator مشهور است. روند بازی در این برنامه شبیه‌ساز به این صورت است که کاربر می‌تواند به راحتی از هر کشوری که بخواهد به هر جای دنیا که قصد کند، برود.

برای این بازی که در آن از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده شده است، یک کره سه بعدی تعبیه شده است. کاربر می‌تواند هر نقطه‌ای از این کره خاکی را که بخواهد روی کره سه بعدی مشخص کند و بعد از انجام پردازش‌های لازم، پرواز مجازی خود را به آن نقطه از دنیا انجام دهد.

کشورهایی مثل فرانسه، انگلیس، سوئیس، کوهستان آلپ، منطقه‌ای که در آن به دنیا آمده‌اید و یا شهری که در آن در حال حاضر در آن سکونت دارید، همه و همه مناطقی هستند که می‌توانید روی کره سه‌بعدی بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت انتخاب کنید و از آنجا به هر جایی از دنیا که دوست دارید، پرواز کنید.

نقطه قوت این بازی گرافیک فوق‌العاده آن است که توجه بسیاری از کارشناسان بازی‌های کامپیوتری را به خود جلب کرده است. برای مثال زمانی که در این برنامه شبیه ساز پرواز با هواپیمای مجازی خود به زمین نزدیک می‌شوید، بافت زمین و آنچه در دنیای مجازی به صورت واقعی مشاهده می‌کنید، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

اگر در آسمان اوج بگیرید خواهید دید همه آنچه زیر پاهای‌تان قرار گرفته است، نمودی از دنیای واقعی است که با ریزترین جزئیات ممکن به صورت مجازی برای شما نمایش داده می‌شوند. بسیاری از کارشناسان در توصیف صحنه‌های خلق شده در بازی شبیه‌ساز پرواز Microsoft Flight Stimulator از کلمه PhotoReal یا فوتورئال استفاده کرده‌اند.

این اصطلاح اخیرا برای توصیف صحنه‌های واقعی در برنامه‌های مجازی که عمدتا مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده هستند، زیاد استفاده می‌شود و منظور از آن ایجاد صحنه‌های واقعی به صورت مجازی با ریزترین جزئیات است.

جالب است بدانید  همه چیز در دنیای این بازی شبیه‌ ساز پرواز مبتنی بر واقعیت طراحی شده است. مثلا اگر بخواهید از شهر لندن در کشور انگلیس به شهر نیویورک در آمریکا با یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ پرواز کنید، باید ۸ ساعت زمان خود را برای این پرواز اختصاص دهید.

البته قابلیت‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بخشی از مسیر را حذف کنید و زودتر به مقصد خود برسید. برای مثال اگر در سفر خود از انگلیس به آمریکا نمی‌خواهید منظره اقیانوس را مشاهده کنید، می‌توانید این بخش از بازی را رد یا حذف کنید و زودتر به فرودگاه جان‌اف کندی در مقصد مورد نظر خود برسید.

همچنین در این واقعی ترین شبیه ساز پرواز مایکروسافت امکان تغییر گزینه‌هایی مثل آب و هوا، زمان، میزان سوخت هواپیما، وزن خلبان و وزن مسافران در حین پرواز برای کاربر وجود دارد.

برای مثال شما می‌توانید پرواز در آسمان آفتابی را تجربه کنید و یا برای بیشتر کردن هیجان هوای طوفانی با رعد وبرق‌های سهمگین را انتخاب کنید. علاوه بر همه این ویژگی‌ها، امکان تنظیم رطوبت هوا و چندین مورد دیگر برای کاربر در حین انجام بازی شبیه ‌ساز پرواز مایکروسافت وجود دارد.

تصویر مربوط به برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت 3

گرافیک واقعی ترین برنامه شبیه ساز پرواز

جالب است بدانید نحوه طراحی همه فرودگاهاه‌ها و اماکن معروف دنیا مثل اهرام مصر، پل گلدن گِت و برج اسکای‌تری توکیو بسیار شبیه به آن چیزی است که در واقعیت از آسمان به این اماکن نگاه می‌کنید.

بنا به گفته طراحان این بازی، طراحی این اماکن و مواردی شبیه به آن‌ها بدون دخالت کامپیوتر و کاملا با دست انجام شده است. البته بنا به گزارش برخی از کاربران که پیش از ارائه رسمی این بازی به صورت آزمایشی آن را اجرا کرده‌اند تا ایرادها و نقاط ضعف این بازی را پیدا کنند، طراحی برخی از شهرهای کوچک که چندان شناخته شده نیستند، با جزئیات دقیق انجام نشده است.

در بسیاری از موارد به خصوص برای طراحی شهرهای کوچک از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در طراحی فضا استفاده شده است. با وجود اینکه شهر و فضایی که به این روش طراحی شده است ممکن است در دنیای واقعیت وجود خارجی نداشته باشد اما طراحی گرافیکی آن به قدری قوی انجام شده است که کاربر تصور می‌کند چنین مکانی در دنیای واقعی وجود دارد.

ویژگی های بهترین بازی شبیه ساز پرواز اندروید

یکی از مواردی که باعث شده تا تصاویر و صحنه‌های طراحی شده به واقعیت نزدیک باشند، رعایت مقیاس‌ها است. برای مثال چیزی که شما در حین پرواز با یک هواپیمای تک ملخه بر فراز آسمان صحرای عریض و طویلی در استرالیا مشاهده می‌کنید با صحنه‌‌هایی که در حین پرواز در آسمان همین صحرا با هواپیمایی بوئینک ۷۴۷ مسافربری مشاهده می‌کنید بسیار متفاوت است. در مورد اول کوچک بودن هواپیما در مقایسه با صحرا و تک و تنها بودن خود را دقیقا احساس می‌کنید.

در نسخه آزمایشی برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت که تا قبل از روز ارائه رسمی بازی یعنی ۱۸ آگوست سال ۲۰۲۰ در اختیار برخی از کاربران به منظور تست اجرای بازی و قابلیت‌های آن قرار داده شده بود، امکاناتی مثل انجام مدیریت پروازهای طولانی و فرود اضطراری هواپیما قرار داده شده بود که در نسخه‌های رسمی و نهایی این بازی امکانات دیگری به آن اضافه شد.

این قابلیت‌ها برای کاربرانی مناسب است که بیشتر سعی دارند بازی‌هایی را انجام دهند که نظم خاصی ندارد و احتمال وقوع اتفاقات غیر منتظره در آن‌ها زیاد است.

یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد بازی شبیه‌ ساز پرواز مایکروسافت، انتخاب تصادفی مقصد و پرواز با هواپیما به آن مقصد است.

در واقع کاربر با انتخاب این مکان‌ها به صورت تصادفی و پرواز به سمت آن‌ها هیجان خاصی را ایجاد می‌کند. برای مثال شما در این بازی می‌توانید ساعت‌ها بدون داشتن هدف خاصی بر فراز جنگل‌ها، صحراها، کوهستان‌ها، آتش‌فشان‌ها و حتی دره‌های عمیق و خطرناک پرواز کنید و از مناظری که با دقت طراحی شده‌اند، لذت ببرید.

قابلیت نصب واقعی ترین شبیه ساز پرواز

شاید تصور کنید برای انجام این بازی نیاز به داشتن تجربه‌ای خاص برای انجام بازی‌های کامپیوتری و به خصوص برنامه‌های شبیه‌‌ساز پرواز دارید اما خوشبختانه طراحی روند بازی به گونه‌ای انجام شده است که شما بدون نیاز به دانش و تجربه قبلی می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید.

همچنین این بازی به راحتی روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ نصب می‌شود و برای اجرای آن نیازی به تجهیزات خاص مثل هدست‌های واقعیت مجازی ندارید. وجود دستیار خلبان هوشمند یکی از قابلیت‌های بسیار مهم این برنامه شبیه ساز پرواز است که باعث متمایز شدن آن با بسیاری از بازی‌های شبیه‌ساز پرواز شده است.

همان‌طور که گفته شد این بازی را می‌توانید روی کنسول بازی Xbox نیز اجرا کنید. از آنجایی که این بازی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی ساخته شده است، می‌توانید هنگام اجرای آن از هدست‌های واقعیت مجازی نیز استفاده کنید و در حالی که روی مبل خانه خود لم داده‌اید، پرواز بر برفراز کوه‌های آلپ، جنگل‌های استرالیا یا اهرام مصر را تجربه کنید و از آن لذت ببرید. البته هیچ اجباری به داشتن این تجهیزات برای انجام بازی نیست.

تصویر فضای داخلی هواپیما در برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت

کاربرد بازی شبیه ساز پرواز برای گیمرها

اجرای برنامه شبیه ساز پرواز مایکروسافت برای گیمرهای حرفه‌ای هم مناسب است. گیمرهای حرفه‌ای می‌توانند روی این بازی علاوه بر هدست‌های واقعیت مجازی از دسته‌های کنترلی و پدال‌های بازی استفاده کنند تا دقیقا مانند یک خلبان حرفه‌ای با غیرفعال کردن همه قابلیت‌های کمکی بازی به راحتی لذت پرواز با هواپیمایی را که خودشان و بدون کمک دستیار هدایت می‌کنند، تجربه کنند.

کاکپت یا کابین هواپیما در بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت به نحوی طراحی شده ‌است که همه دکمه‌های آن قادر به انجام وظابف واقعی و اصلی خود هستند. قدرت موتورهای شبیه‌ساز استفاده شده در این بازی خارق‌العاده است. برای مثال موتور شبیه‌سازی ابرها به قدر عالی طراحی شده است که قادر است ابرهایی را نمایش دهد که ظاهر آن‌ها حتی در ریزترین جزئیات نیز شبیه به ابرهای واقعی در آسمان هستند.

در این برنامه Flight simulator دست کاربر برای انتخاب انواع هواپیماها و پرواز با آن‌ها باز گذاشته شده است. به عبارت دیگر انواع مختلفی از هواپیماها از جمله هواپیماهای جنگنده، هواپیماهای مسافربر و هواپیماهای تک سرنشین طراحی شده است که کاربر بسته به سلیقه و نیاز خود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

بازی شبیه ساز پرواز هواپیما حس و حال مخصوص به خود را دارد. برای مثال اگر شما یک هواپیمای تک سرنشین ملخ‌دار را انتخاب کنید، لذت غوطه‌ور شدن در ابرها بسیار متفاوت‌تر از زمانی خواهد بود که با یک جت مسافربری به داخل ابرهای آسمان شیرجه بزنید.

همان‌طور که گفته شد برای اجرای بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت نیاز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و یا دستگاه Xbox سری X یا S دارید.

اگر از کامپیوتر خانگی و یا لپ‌تاپ برای اجرای این بازی استفاده می‌کنید، به حداقل ۱۵۰ گیگابایت فضا در حافظه، حافظه رم ۸ گیگ یا Vram 2 گیگ، کارت گرافیک NVIDIA GTX 770 و یا کارت گرافیک Radeon RX 570، پردازنده اینتل ۵ هسته ۴۴۶۰ و یا پردازنده AMD از نوع Ryzen 3 1200 و پلتفرم Direct X نیاز دارید.

قیمت نسخه استاندارد بازی شبیه برنامه‌ساز پرواز مایکروسافت در حال حاضر حدود ۶۰ دلار است. دو نسخه دیگر از این بازی با عنوان‌های Delux و Premium به بازار عرضه شده است که قیمت اولی ۹۰ دلار و قیمت دومی ۱۲۰ دلار است.

نسخه Delux تمام قابلیت‌های نسخه استاندارد بازی به همراه ۵ برنامه اضافه‌تر را دارد و در نسخه Premium کلیه قابلیت‌های نسخه استاندارد به همراه ۱۰ برنامه اضافه ارائه شده است.

برنامه شبیه‌ساز پرواز Elite Dangerous

بازی شبیه ساز پرواز اندروید Elite Dangerous برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که دوست دارند علاوه بر تجربه پرواز بر فراز آسمان، پرواز در فضای جنگی با جنگنده‌های پیشرفته را نیز امتحان کنند. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این بازی استفاده از مقیاس‌های واقعی در به تصویر کشیدن فضاهای مختلف و رعایت کلیه جزئیات مربوط به آن صحنه‌هاست.

نسخه قدیمی این بازی در سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار عرضه شد و در اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی نسخه جدیدی از این بازی هیجان‌انگیر و سه بعدی با گرافیک بهبود یافته و قابلیت‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار گرفت.

در بازی شبیه‌ساز پرواز هواپیما Elite Dangerous کاربر می‌تواند موقعیت مکانی خود را در هرجایی که تمایل دارد، تنظیم کند. همچنین در این بازی امکان تغییر جزئیات از جمله آب و هوا نیز وجود دارد. در ساخت این بازی از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده شده است.

بنابراین می‌توانید با هدست‌های مجهز به این تکنولوژی از جمله هدست‌های Oculus Rift، TrackIR و SteamVR این بازی را انجام دهید. از جمله قابلیت‌های این بازی امکان خروج از کابین خلبان و مشاهده بازی به عنوان سوم شخص است که در کمتر بازی شبیه‌ساز پرواز می‌توان این قابلیت را مشاهده کرد.

این بازی را می‌توانید روی سیستم‌عامل‌های ویندوز ۸ و ۷ نیز انجام دهید. هرچند سازندگان بازی توصیه می‌کنند برای اجرای آن از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده کنید.

امکان اجرای بازی روی پردازنده‌های ۴ هسته‌ای با سرعت پردازش ۲ گیگاهرتز، کامپیوتر خانگی با رم ۶ گیگ، کارت گرافیک NVIDIA GTX 470 یا کارت گرافیک AMD R7 240، نسخه ۱۱  پلتفرم Direct X، اتصال به اینترنت پر سرعت و ۲۵ گیگابایت فضای خالی روی حافظه وجود دارد.

هر چند مناسب‌ترین سخت‌افزارها برای اجرای برنامه شبیه‌ساز پرواز Elite Dangerous پردازنده ۷ هسته اینتل با سرعت پردازش ۳۷۷۰ گیگاهرتز و یا پردازنده AMD FX 4350، رم ۸ گیگ، کارت گرافیک NVIDIA 770 یا AMD Radeon R9 280 X، نسخه ۱۱ پلتفرم Direct X و ۲۵ گیگ فضای خالی روی حافظه دستگاه هستند.

برنامه شبیه‌ساز پرواز GeoFS

برنامه شبیه ساز پرواز GeoFS که بیشتر جنبه آموزشی دارد تا جنبه تفریحی، یک اپلیکیشن تحت وب است. در این برنامه شبیه‌ساز پرواز از تصاویر ماهواره‌ای زنده و داده‌های گرافیکی که از اپلیکیشن Google Earth استحراج می‌شود، استفاده شده است.

از آنجایی که این بازی یک برنامه شبیه‌ ساز تحت وب است و نمی‌توان روی آن از گرافیک حجیم استفاده کرد، نسبت به برنامه‌های شبیه‌سازی که در این مطلب معرفی می‌شوند، از گرافیک نسبتا پایین‌تری برخوردار است.

اما یکی از ویژگی‌های این برنامه که یک مزیت عمده برای افرادی که حافظه خالی زیادی روی هارد خود ندارد، محسوب می‌شود این است که کاربر نیازی به دانلود نسخه کامل بازی روی کامپیوتر خود ندارد و به راحتی می‌تواند بدون دانلود همه قسمت‌های بازی، آن را روی مرورگر خود اجرا کند.

در برنامه شبیه‌ ساز بازی GeoFS  حدود ۲۰ مدل هواپیما در اختیار کاربر قرار داده شده است. جالب است بدانید در این بازی شرایط آب و هوایی منطقه با داده‌های واقعی تغییر می‌کند. مثلا اگر کاربر منطقه‌ای را برای پرواز انتخاب کند که در آن لحظه آب و هوای آن ابری و بارانی است، پرواز مجازی شما نیز در چنین موقعیت آب و هوایی انجام خواهد شد.

در این برنامه شبیه ساز پرواز در حدود ۳۰ هزار مسیر هوایی مختلف وجود دارد که کاربر می‌تواند از آن‌ها برای رسیدن به مقصد خود استفاده کند.

برنامه یا بازی شبیه‌ساز GeoFS را می‌توانید هم به صورت تک نفره و هم به صورت گروهی با دوستان خود انجام دهید. همچنین امکان پرواز و سفر به فضا از طریق این برنامه نیز وجود دارد. در این صورت فضای بازی همان فضایی است که توسط اطلاعات جمع آوری شده ناسا از فضا تولید شده‌اند.

برنامه Flight simulator در دو نسخه رایگان و پولی در اختار کاربران قرار دارد که البته قابلیت‌های نسخه پولی آن بیشتر از نسخه رایگان آن است.

برای دانلود شبیه ساز پرواز GeoFS به این آدرس مراجعه کنید.

برنامه شبیه‌ساز پرواز Flight Gear

برنامه شبیه ساز پرواز Flight gear یک اپلیکیشن شبیه‌سازی پرواز متن باز است که در آن تصاویر بیش از ۲۰ هزار فرودگاه مختلف در گوشه و کنار جهان و همچنین نمونه‌های متنوعی از هواپیماهای مختلف از جمله جنگنده‌های مدرن و هواپیماهای مسافربری ارائه شده است.

از جمله ویژگی‌های این برنامه که توانسته نظر مثبت کارشناسان و کاربران برنامه‌ها و بازی‌های شبیه‌ساز پرواز را به خود جلب کند، واقعی بودن صحنه‌ها، کنترل‌های پرواز که در اختیار کاربر قرار داده شده است و همچنین توجه به جزئیات بسیار ریز و کوچک از جمله نورپردازی صحنه‌هاست.

در برنامه شبیه ساز پرواز flight gear مدل‌سازی صحنه‌ها بر اساس زمان پرواز انجام می‌شود. مثلا اگر شما پرواز در شب را انتخاب کنید صحنه‌ها درست به همان شلکلی که در هنگام شب زیر نور ماه در دنیای واقعی هستند، نمایش داده می‌شوند.

البته نیازی نیست شما زمان پرواز را روی خود اپلییکشن تنظیم کنید. این اپلیکیشن با دسترسی به ساعت کامپیوتر شما تشخیص می‌دهد که پرواز در روز انجام می‌شود و یا در شب. از آنجایی که این برنامه به صورت متن باز طراحی شده است به همین امکان استفاده از سورس کد آن برای توسعه اپلیکیشن‌های شبیه‌ساز پرواز دیگر وجود دارد.

همچنین کاربران می‌توانند امکانات و قابلیت‌های آن را تغییر دهند. این اپلیکیشن قابلیت اجرا روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک را دارد. برنامه شبیه ساز پرواز Flight Gear رایگان است و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

برای دانلود شبیه ساز پرواز Flight Gear از طریق این آدرس برای کاربران امکان‌پذیر است.

برنامه شبیه‌ساز پرواز FlyInside

برنامه یا بازی شبیه ساز پرواز هواپیما FlyInside یکی از اپلیکیشن‌های شبیه‌سازی پرواز است که کاملا مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی ساخته شده است؛ به همین دلیل برای اجرای آن می‌توانید از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کنید.

وقتی از این بازی روی هدست‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کنید، دقیقا خود را در آسمان و در حال پرواز بر فراز مناطق بسیار زیبا و خاص مشاهده می‌کنید. طراحی صحنه‌های سه‌بعدی این اپلیکیشن به نحوی انجام شده که کاربر در فضای ایجاد شده کاملا غوطه‌ور می‌شود و در حین انجام بازی به نوعی از دنیای واقعیت جدا می‌شود.

برای اینکه کاربر بتواند لذت پرواز واقعی را تجربه کند همراه با این بازی موتورهای فیزیکی ارائه شده است که به نوعی حرکت‌ها و تنش‌هایی که خلبان در حین انجام بازی تجربه می‌کند را شبیه‌سازی می‌کند.

گرافیک این بازی شبیه ساز پرواز اندروید بسیار عالی طراحی شده است. عیب برنامه شبیه ساز پرواز FlyInside این است که فقط قابلیت اجرا شدن روی سیستم‌عامل ویندوز را دارد و برای استفاده از همه قابلیت‌های ارائه شده آن باید از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کنید.پ

این برنامه شبیه‌ ساز در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار گرفته است که البته امکان استفاده از نسخه رایگان آن فقط برای مدت یک ماه وجود دارد. قیمت نسخه پولی حدود ۳۵ دلار است.

دانلود شبیه ساز پرواز FlyInside از طریق این لینک امکان‌پذیر است.

برنامه شبیه ساز پرواز Take On Helicopters

اگر به دنبال تجربه کردن لدت پرواز با وسیله‌ای به غیر از هواپیما هستید، به شما توصیه می‌کنیم حتما برنامه شبیه ساز Take On Helicopters روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید و از آن استفاده کنید. در این اپلیکیشن کاربر به جای استفاده از هواپیما برای پرواز، از یک بالگرد یا هلی‌کوپتر استفاده می‌کند. طراحی صحنه‌های این بازی تا حدودی شبیه به آنچه ما در واقعیت مشاهده می‌کنیم، است.

کابین هلی‌کوپتر شبیه به آنچه در دنیای واقعی می‌بینیم طراحی شده و همه دکمه‌های آن عملکردی شبیه به دکمه‌های بالگردهای واقعی را دارد. این اپلیکیشن برای نصب و اجرا روی کامپیوترهای شخصی طراحی شده است و متاسفانه هنوز برای سیستم‌عامل‌های اندروید یا iOS ارائه نشده است.

این اپلیکیشن پرواز هواپیما هم مانند اپلیکیشن‌ها ی دیگر در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که قیمت نسخه پولی آن حدود ۲۰ دلار است.

برای دانلود شبیه ساز پرواز Take On Helicopters روی این لینک کلیک کنید.

بازی شبیه ساز پرواز اندروید X-Plane 11

واقعی ترین شبیه ساز پرواز X-plane 11 یک اپلییکشن شبیه ساز پرواز است که بیشتر برای آن دسته از کاربرانی که دوست دارند پرواز را به صورت واقعی تجربه کنند، مناسب است. در این اپلیکیشن امکان انتخاب مدل‌های مختلفی از هواپیماها وجود دارد که طراحی کابین خلبان آن‌ها دقیقا شبیه به آن چیزی است که در همان هواپیما در دنیای واقعی وجود دارد.

صحنه‌های طراحی شده برای این بازی یا برنامه شبیه ساز پرواز به صورت سه‌بعدی طراحی شده‌اند. همچنین امکان پرواز در بیش از ۱۳ هزار مسیر هوایی برای کاربر طراحی شده است.

نکته جالب و قابل و توجه در طراحی برنامه شبیه ساز پرواز X-Plane 11 این است که طراحی فرودگاه‌ها در این اپلیکیشن به نحوی انجام شده است که کاربر می‌تواند به بسیاری از قابلیت‌هایی که در فرودگاه‌های واقعی برای خلبان و پرواز وجود دارد، دسترسی داشته باشد.

برای مثال شما می‌تونید از آویزها، یدک‌کش‌ها و کامیون‌های سوخت‌رسانی برای سوخت‌رسانی و تحویل بار استفاده کنید. علاوه بر این کاربر می‌تواند آب و هوا، زمان، احتمال خرابی هواپیما در حین پرواز، سوخت‌گیری در حین پرواز و کارهایی از این دست را روی این اپلیکیشن انجام دهد. طراحی این اپلیکیشن با اسفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی طراحی شده است.

برنامه شبیه ساز پرواز X-Plane 11 هم روی سیستم‌عامل ویندوز، هم سیستم‌عامل لینوکس و هم سیستم‌عامل مک وجود دارد. این بازی مانند همه بازی‌هایی که در این مقاله معرفی هم دارای نسخه رایگان است و هم دارای نسخه پولی. برای خرید نسخه پولی باید حدود ۶۰ دلار پرداخت کنید.

برای دانلود شبیه ساز پرواز هواپیما X-Plane 11 از این آدرس استفاده کنید.

نرم افزار شبیه ساز پرواز YSFlight

برنامه شبیه ساز پرواز YSFlight برای آن دسته از کاربرانی که کامپیوتر آن‌ها از نظر سخت‌افزاری در رده متوسط است و به عنوان سیستم یا کامپیوترهای گیمینگ شناخته نمی‌شود، مناسب است. این اپلیکیشن نیازی به سخت‌افزار قوی ندارد و روی کامپیوترهای میان رده قابل اجرا شدن است.

از آنجایی که قرار است این بازی روی کامپیوترهای میان رده اجرا شود، به همین دلیل از نظر گرافیکی چندان قوی نیست و طراحی صحنه‌ها در آن به هیچ عنوان به پای طراحی صحنه‌ها در اپلیکیشن‌هایی که پیش از این معرفی شد، نمی‌رسد.

البته یکی از قابلیت‌های مهم این اپلیکیشن این است که در آن امکان انتخاب ۷۰ نوع هواپیما و همچنین تعداد زیادی مقصد برای پرواز وجود دارد. علاوه بر این در اپلیکیشن شبیه‌ساز پرواز YSFlight امکان ایجاد تنظیمات شخصی برای مواردی مثل جزئیات پرواز، ارتفاع، آب و هوا و سایر اطلاعات ضروری در اختیار کاربر قرار داده شده است.

برنامه شبیه ساز پرواز YSFlight را می‌توانید روی سیستم‌عامل‌های لینوکس، ویندوز و مک نصب و اجرا کنید. خوشبختانه استفاده از این برنامه کاملا رایگان است و کاربران نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده و بازی کردن با این بازی شبیه ساز پرواز ندارند.

از این آدرس دانلود شبیه ساز پرواز YSFlight را انجام دهید.

در پایان

در این مطلب سعی شد برترین و بهترین برنامه‌ های شبیه ساز پرواز قابل اجرا روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک را معرفی و همراه با لینک دانلود بازی flight simulator ارائه کنیم.

در مطلب آینده اپلیکیشن های شبیه ساز پرواز که قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها با سیستم‌عامل‌های اندروید و لینوکس هستند را معرفی خواهیم کرد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    سپتامبر 13, 2021

    آفرین به شما

      مریم کوهشاری
      سپتامبر 13, 2021

      سپاس از همراهی شما

لینک کپی شد!