تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

شرکت مادیران از تلویزیون‌های جدید سری ۸ ایکس ویژن رونمایی کرد

تلویزیون جدید ایکس ویژن و TCLچه ویژگی‌هایی دارد؟

اخبار تصلا
مادیران در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی تهران امسال با دست پر حاضر شد و از تلویزیون های جدید ایکس ویژن و TCL رونمایی کرد. سخت افزار تلویزیون‌ های جدید ایکس ویژن یعنی تلویزیون‌های سری ۸ این برند که هنوز به بازار عرضه نشده‌اند، نسبت به تلویزیون های قبلی به میزان محسوسی ارتقا یافته است و این تلویزیون‌ها کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

تصلا– شرکت مادیران در نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی تهران امسال با دست پر حاضر شد و از مدل‌های تلویزیون جدید ایکس ویژن و TCL رونمایی کرد. تلویزیون‌ جدید ایکس ویژن یعنی تلویزیون‌های سری ۸ این برند هنوز به بازار عرضه نشده‌اند، سخت‌افزار این محصولات جدید ایکس ویژن به میزان محسوسی ارتقا یافته است و این تلویزیون‌ها کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

در واقع می‌توان گفت این تلویزیون‌ها، تلویزیون‌های پرچم‌دار ایکس ویژن محسوب می‌شوند. یکی از تفاوت‌های شاخص مدل‌های تلویزیون جدید سری ۸ نسبت به تلویزیون‌های سری‌های قبلی، قابلیت افزایش تعداد فریم تصاویر در حال پخش است.

تلویزیون جدید ایکس ویژن سری ۸

تلویزیون‌های جدید ایکس ویژن شرکت مادیران با بهره‌مندی از این قابلیت می‌توانند تصاویر دارای حرکت سریع را به‌صورت کاملاً روان و بدون هیچ‌گونه لگ و تأخیری نمایش دهند؛ البته به دلیل اینکه فریم‌های اضافه‌شده به تصویر، سیاه رنگ هستند، تصاویر کمی تیره به نظر می‌رسند و ممکن است پس از انجام این کار مشکل پرش تصویر و سوسوزدن برای افرادی که در مورد کیفیت تصویر تلویزیون بسیار ریزبین هستند، محسوس بشود.

طراحی این تلویزیون‌ها نیز در حد قابل قبولی است و احساس خوبی را به افراد القا می‌کند؛ البته قاب پایینی تلویزیون بیش‌ازحد ضخیم است ممکن است بسیاری از افراد حس خوشایندی به آن نداشته باشند.

درضمن قسمت پشت این تلویزیون‌ها نیز کمی ضخیم است. در حال حاضر اطلاعات زیادی درمورد تلویزیون‌های سری جدید ایکس ویژن در دست نیست و تنها می‌توان گفت این تلویزیون‌ها نیز مانند سایر تلویزیون‌های ۴K ایکس ویژن از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کنند و دارای سیستم‌عامل اندروید هستند.

در ضمن گیرنده دیجیتالی داخلی این تلویزیون‌ها مانند سایر تلویزیون‌های جدید، DVB-T2 است و از کدک HEVC نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین با استفاده از آن می‌توانید شبکه‌های جدید HD صدا و سیما را دریافت کنید.

تلویزیون‌ جدید ایکس ویژن مانند تلویزیون‌های سری قبل دارای سیستم‌عامل اندروید هستند و از سیستم صوتی Pure sound بهره می‌برند. بلندگوهای این تلویزیون‌ها به لطف برخورداری آن‌ها از این سیستم صوتی، صدا را به سمت جلو هدایت می‌کنند تا مخاطب صدای فراگیرتری را بشنود.

تلویزیون جدید تی سی ال کیولد

همان‌طور که گفتیم ایکس ویژن در نمایشگاه بین‌المللی تهران امسال از مدل های مختلف تلویزیون‌ جدید TCL مادیران نیز رونمایی کرده است. این تلویزیون‌ها کیولد هستند.

تلویزیون‌های کیولد نسل جدیدی از تلویزیون های ال ای دی محسوب می‌شوند کیولدها در واقع همان تلویزیون‌های LED هستند؛ با این تفاوت که در میان لایه نور پس‌زمینه تلویزیون‌های LED و پنل اصلی آن‌ها، لایه‌ای کریستالی از ذرات ریز کوانتومی نیمه‌هادی وجود دارد که زمانی که نور از آن‌ها عبور می‌کند، بسته به ‌اندازه خود طیف‌های مختلفی از رنگ‌های قرمز، سبز و آبی درخشان تولید می‌کنند که از درخشش و روشنایی بسیار خوبی برخوردار هستند.

می‌توان گفت این ذرات کوانتومی ریز، فیلترهای رنگ پیشرفته‌ای هستند که رنگ را به‌دقت کنترل می‌کنند.

از مزایای این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های LED متداول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنتراست بالاتر
  • دقت رنگ بالاتر
  • روشنایی بسیار بیشتر
  • توانایی تولید رنگ مشکی عمیق‌تر و غنی‌تر
  • توانایی تولید طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها (تلویزیون‌ها می‌توانند تا میلیاردها رنگ مختلف نیز ایجاد کنند)
  • تولید رنگ سفید با خلوص بیشتر
  • زاویه دید بیشتر

این تلویزیون‌ها در نمایش محتوای HDR عملکرد بسیار خوبی دارند و چنین محتوایی را با روشنایی بسیار بالا، کنتراست مطلوب و جزئیات دقیق و فراوان نمایش می‌دهند. لازم به توضیح است تلویزیون‌های رده‌بالا و پرچم‌دار سامسونگ نیز تلویزیون‌های کیولد هستند و سامسونگ مدتی است این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های اولد، کیفیت تصویر بسیار بهتری را ارائه می‌دهند.

به‌جرات می‌توان گفت تلویزیون‌های کیولد آینده بازار تلویزیون‌های LED متداول را تسخیر خواهند کرد.

البته تلویزیون‌های کیولد هنوز هم برخی از مشکلات تلویزیون ال ای دی متداول را دارند؛ مثلاً هنوز مشکل ایجاد هاله نور در اطراف بخش‌هایی از تصاویر که دارای روشنایی بسیار بالایی هستند و پس‌زمینه آن‌ها کاملاً تاریک است، هنوز هم دیده می‌شود.

مثلاً وقتی‌که تلویزیون در حال نمایش قرص درخشان ماه میان آسمان کاملا تاریک است، به‌وضوح می‌توانید این هاله نور را ببینید.

این هاله نور برای افرادی که نسبت به کیفیت تصویر بسیار حساس هستند و می‌خواهند تصاویر را با کنتراست بسیار بالایی ببینند، مشکل آزاردهنده‌ای است؛ بنابراین اگرچه کنتراست این تلویزیون‌ها افزایش یافته است؛ اما هنوز هم در نمایش تصاویری که بخشی از آن‌ها کاملاً روشن و بخشی دیگر کاملاً تاریک است، عملکرد خوبی ندارند.

لازم به توضیح است کیولد TCL مدل C7 سری ۱۶ با وضوح ۴K ویژگی‌های بسیار خوبی همچون دالبی ویژن، دالبی اتموس، HDR10 پلاس، قابلیت کنترل تلویزیون با استفاده از فرمان‌های صوتی، موتور تصویر IPQ و قابلیت TCL AI-IN اشاره کرد. برخورداری این تلویزیون از سه فناوری دالبی ویژن، HDR 10 پلاس و موتور تصویر IPQ باعث شده است این تلویزیون در نمایش تصاویر HDR عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

فناوری دالبی ویژن باعث تقویت رنگ‌ها و کنتراست تصویر و همچنین افزایش روشنایی تصویر و افزایش جزئیات تصویر در قسمت های تاریک می شود و فناوری HDR 10 پلاس هم فریم به فریم تصاویر را پردازش می‌کند تا بهترین نتیجه برای نمایش HDR حاصل شود.

  در ضمن موتور تصویر IPQ به نمایش تصاویر در نور کم و همچنین افزایش میزان نوردهی تصاویر، تقویت جزئیات و غنای تصویر و افزایش عمق تصویر کمک می‌کند.

برخورداری از فناوری دالبی اتموس هم باعث شده بلندگوهای این تلویزیون بتوانند علاوه بر هدایت صدا در جهت‌های افقی بتوانند صدا را علاوه بر جهت‌های افقی به سمت بالا هدایت کنند و به این صورت مخاطب صدایی کاملا سه‌بعدی می‌شنود و کاملا در فضای صدا می‌شود.

متاسفانه این تلویزیون تی سی ال در ایران عرضه نمی‌‌شوند و به همین دلیل بیش از این در مورد آن‌ها توضیح نمی‌دهیم.

تلویزیون جدید منحنی TCL

TCL به‌عنوان تنها برند ایرانی، تلویزیون جدید منحنی وانه بازار کرد، تلویزیون‌های منحنی علاوه بر اینکه ظاهر زیبای دارند، با انحنای خود باعث می‌شوند زمانی که مخاطب در حال تماشای این تلویزیون‌هاست، تصاویر فراگیرتری را ببیند و بیشتر غرق در فضای محتوا شود.

درضمن این تلویزیون‌ها زاویه دید و میدان دید بهتری دارند. همچنین تلویزیون‌های منحنی تصاویر را با عمق بیشتری نمایش می‌دهد و نسبت به تلویزیون‌های معمولی دارای کنتراست بهتری هستند.

به دلیل اینکه ساختار نمایشگر این تلویزیون‌ها با ساختار منحنی شکل چشم انسان مطابقت دارد، می‌توانید از فواصل دور هم جزئیات را به‌خوبی ببینید و روی آن‌ها تمرکز کنید؛ البته تلویزیون‌های منحنی معایبی نیز دارند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش شدید کیفیت تصویر در زمان بازتاب نور در این تلویزیون‌ها:

بهتر است در صورت تمایل برای استفاده از تلویزیون‌های منحنی، با روش‌های مختلف از تابش مستقیم نور آفتاب به محلی که قصد دارید تلویزیون را در آنجا قرار دهید، جلوگیری کنید و منابع منتشرکننده نور در محل را نیز تا جای ممکن کاهش دهید.

لزوم قرارگیری در بهترین نقطه ممکن برای مشاهده تصاویر به بهترین شکل ممکن:

برای تماشای تصاویر تلویزیون‌های منحنی با بیشترین عمق و در فراگیرترین حالت، باید درست مقابل تلویزیون و مرکز آن بنشینید تا بتوانید تصاویر را به بهترین شکل ممکن ببینید؛ البته نقاطی که زاویه آن‌ها با تلویزیون حداکثر ۷۰ درجه است، هم می‌توانند مکان مناسبی برای تماشای تلویزیون‌های منحنی باشند و در این محدوده چند نفر می‌توانند تلویزیون‌ را تماشا کنند؛ اما بهترین نقطه ممکن همان مرکز تلویزیون است.

لزوم بزرگ بودن نمایشگر تلویزیون:

برای اینکه بیشترین لذت را از تماشای تلویزیون‌های منحنی ببرید و به غیر از شما چند نفر دیگر هم بتوانند تصاویر این تلویزیون‌ها را به بهترین شکل ممکن تماشا کنند، حداقل باید تلویزیون‌های ۶۵ اینچی بخرید که قیمت‌های بسیار بالایی دارند؛ در صورت خرید تلویزیون ۵۵ اینچ تنها یک نفر می‌تواند تصاویر را آن‌طور که باید ببینند، مشاهده کند.

زیبا نبودن ظاهر این تلویزیون‌ها زمانی که روی دیوار قرار می‌گیرند:

اگرچه پایه‌های دیواری برای این تلویزیون‌ها نیز عرضه شده است؛ اما این تلویزیون‌ها روی پایه‌های رومیزی ظاهر بسیار جذاب‌تری دارند؛ زیرا زمانی که این تلویزیون‌ها روی دیوار نصب می‌شوند، لبه‌های نمایشگر به دلیل منحنی بودن، فاصله زیادی از دیوار می‌گیرند و این موضوع چندان خوشایند نیست.

از دیگر ویگر ویژگی‌های تلویزیون‌ منحنی TCL مدل ۴۹P3CF می‌توان به برخورداری سیستم‌عامل اندروید، بدنه فلزی و طراحی فوق باریک برای حفظ زیبایی، برخوردازی از گیرنده دیجیتالی HEVC DVB-T2 و برخورداری از فناوری DLNA (در ادامه درمورد این فناوری توضیح خواهیم داد) اشاره کرد؛ البته متاسفانه این تلویزیون ۴K نیست و دارای وضوح Full HD است.

تلویزیون تی سی ال ۸۵ اینچ همراه با سیستم صوتی

شرکت مادیران در نمایشگاه لوازم خانگی تهران امسال، تلویزیون تی سی ال ۸۵ اینچ همراه با سیستم صوتی خارجی را نیز در معرض نمایش قرار داد.

این سیستم صوتی از ساندبار ۳۲۰ واتی متصل به تلویزیون با دو اسپیکر سراند برای ایجاد صدای کاملاً فراگیر در اطراف مخاطب و یک ساب ووفر مجزا برای ایجاد صدای باس غنی تشکیل شده است.

این سیستم صوتی کامل هم ظاهر بسیار زیبایی به تلویزیون بخشیده است و هم با وجود آن دیگر هیچ نیازی به تهیه سیستم صوتی مجزا ندارید. این سیستم صوتی توسط برند مطرح هارمن/ کاردن (Harman/Kardon) تولید شده است که یکی از برترین برندها در زمینه تولید تجهیزات و سیستم‌های صوتی به شمار می‌رود. این سیستم حرفه‌ای تلویزیون ۸۶ اینچ TCL می‌تواند صدای یکنواخت، بم و عمیقی با پهنای باند گسترده ایجاد کند.

این تلویزیون جدید TCL یکی دیگر از تلویزیون‌های کیولد برند تی سی ال است و از سیستم‌عامل اندروید ۷ نیز بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون ۴K HDR می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از قابلیت MEMC یا Motion Estimation Motion Compensation: این قابلیت برای نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع و جلوگیری از تار شدن و دنباله‌دار شدن این تصاویر ایجاد شده است. تلویزیون TCL مدل ۸۵X6US به لطف این فناوری و برخورداری از یک پردازنده اختصاصی برای پردازش تصویر، تعداد فریم‌های تصویر را به ۱۲۰ فریم در ثانیه ارتقا می‌دهد؛ بنابراین تلویزیون ۸۵ اینچی برای گیمینگ نیز گزینه‌ای کاملاً ایده‌ال است.
  • ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • برخورداری از گیرنده دیجیتال DVB- T2
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی روی حافظه‌های خارجی
  • برخورداری از قابلیت ماشین زمان یا Time Shift: شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت در حین ضبط یک برنامه، بدون اینکه در ضبط برنامه مشکلی ایجاد شود، زمان برنامه را به عقب بازگردانید و قسمت موردنظر خود را تماشا کنید.
  • دارای یک عدد ریموت کنترل معمولی و یک کنترل هوشمند (امکان استفاده از کنترل هوشمند به‌عنوان موس بی‌سیم نیز وجود دارد)
  • پشتیبانی از صدای دالبی
  • پشتیبانی از فرمت صوتی DTS: این فرمت صوتی و غیر فشرده کیفیت بسیار بالایی دارد و جزئیات بسیار زیادی را ارائه می‌دهد. بسیاری از فیلم‌های Full HD و ۴K واقعی حجیم با کیفیت بسیار بالا با این فرمت صوتی منتشر می‌شوند.
  • طراحی ۳۶۰ درجه: منظور از طراحی ۳۶۰ درجه، طراحی یکپارچه و هماهنگ تمام قسمت‌های تلویزیون ازجمله قاب تلویزیون، پنل آن و قسمت پشت تلویزیون است و این قسمت‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوان تلویزیون را در هر مکانی قرار داد؛ به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید تمام کابل‌ها و سیم‌های را در پشت تلویزیون مخفی کنید تا از دارشدن شدن و به‌هم‌ریختگی آن‌ها که باعث زشت شدن نمای تلویزیون می‌شود، جلوگیری کنید. همچنین این تلویزیون TCL دارای پنل فوق مشکی است که زمانی که نور آفتاب به‌صورت مستقیم به آن می‌تابد، نور به چشم مخاطب منعکس نمی‌شود و جذب می‌شود.
  • برخورداری از بدنه بسیار باریک با ضخامت ۲۴٫۸ میلی‌متر
  • دارای پایه رومیزی و زمینی
  • مجهز به بلوتوث نسخه ۴٫۱
  • برخورداری از فناوری DLNA: این فناوری برای نمایش محتوای در حال نمایش در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به این فناوری روی نمایشگر بزرگ تلویزیون است.
  • برخورداری از وای فای
  • قابلیت اتصال به موس و کیبورد از طریق پورت USB
  • برخورداری از یک پورت USB 3.0 جهت انتقال سریع محتوای در حال بخش روی فلش یا هارد اکسترنال به تلویزیون (توصیه می‌کنیم برای پخش محتوای ۴K روی تلویزیون از هارد یا فلش USB 3.0 استفاده کنید) و یک پورت USB 2.0
  • دارای ۳ پورت HDMI

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۰/۱۵
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!