تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

لوازم خانگی جدیدی که در CES 2021 رونمایی می‌شود

جدیدترین محصولات پرچمداران فناوری در نمایشگاه CES 2021

بدون عنوان
نمایشگاه CES سال 2021 میلادی اولین رویداد بزرگ و معتبر جهانی خواهد بود که در سال نو میلادی برگزار خواهد شد. هر چند این نمایشگاه هر سال به صورت فیزیکی و با حضور بازدید کنندگان بسیار زیادی برپا می‌شود اما امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا به صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود.

تصلا – شاید اعمال تغییرات در تاریخ و نحوه برگزاری آنلاین نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ به صورت کاملاً آنلاین برای برخی از شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان آن عجیب و غیرمعمول باشد اما براساس اخبار تکنولوژی منتشرشده برگزار کنندگان نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی همه توان خود را برای برگزاری یک نمایشگاه کاملاً جذاب و منحصر به فرد به کار گرفته‌اند. نکته مهم در خصوص نمایشگاه امسال CES این است که با وجود آنلاین بودن آن همه برندها و غول‌های فناوری تولیدکننده انواع تجهیزات الکترونیک و لوازم‌خانگی پیشرفته مثل سونی، سامسونگ، ال‌جی، AMD، مایکروسافت و بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری محور برای نمایش دادن جدیدترین محصولات خود در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

حضور این برندهای معتبر و مطرح در سطح جهان باعث شده تا آنلاین برگزار شدن نمایشگاه خللی در اعتبار آن ایجاد نکند.

هر سال رسانه‌های معتبر جهانی برای پوشش اخبار مربوط به برگزاری رویداد CES در محلی به نام مرکز کنوانسیون لاس‌وگاس آمریکا به مدت چهار روز مستقر می‌شدند و اخبار نمایشگاه را پوشش می‌دادند اما امسال به دلیل برگزاری آنلاین این نمایشگاه چنین امکان در اختیار خبرنگاران قرار داده نشده است.

اما خبرگزاری‌های معتبر جهانی قرار است از طریق پلتفرم مایکروسافت که که کل سخنرانی‌ها، رویدادهای رونمایی و بخش مسابقه نمایشگاه CES قرار است روی این پلتفرم برگزار شود، به آخرین رویدادها و اتفاقات نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ دسترسی خواهند داشت.

امروز برخی از برندهای مطرحی که قرار است در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ جدیدترین محصولات خود را معرفی کنند، از جمله برند سونی، ال‌جی، سامسونگ و چند برند مطرح دیگر محصولات پرچم‌دار خود را که قرار است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شوند معرفی کردند.

شرکت CTA برگزار کننده نمایشگاه CES گفته است نحوه نمایش محصول در پلتفرم مایکروسافت به این شکل خواهد بود که برای هر برند یک اتاق مجازی نمایش در نظر گرفته شده است که در آن جدیدترین محصولات برند نمایش داده می‌شود.

در حین برگزاری نمایشگاه همزمان حدود ۳۰ نفر می‌توانند وارد اتاق مجازی شده و از محصولات بازدید کنند. علاوه بر این امکان مطرح کردن پرسش از سوی بازدید کننده و پاسخ دهی به آن از سوی مسئول غرفه مجازی وجود خواهد داشت. این گفتگوها به صورت آنلاین و به صورت Real-Time خواهد بود.

در حین برگزاری کنفرانس‌ها و رویدادهای خبری تولیدکنندگان مطرح دنیا در خصوص جدیدترین محصولات خود که بیشتر در زمینه به کارگیری تکنولوژی‌های ۴K، ۸K و تولید جدیدترین هدفون‌ها، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند، پهبادها و هواپیماهای بدون سرنشین است صحبت خواهند کرد.

امکان بازدید عمومی برای اکثر این کنفرانس‌ها و جلسات رونمایی محصول وجود دارد هر چند برخی از جلسات به صورت خصوصی و فقط با حضور برخی از ثبت‌نام کنندگان و مدعوین آن‌ها برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی

بر اساس اعلام وب‌سایت رسمی نمایشگاه CES، این رویداد در تاریخ ۱۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی از ساعت ۷ صبح فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. در اولین روز برگزاری نمایشگاه  مدیران و مسئولان برندهای مطرح AMD، جنرال موتورز، وریزون و نماینده رسمی شرکت CTA سخنرانی خواهند داشت.

همچنین کنفرانس‌های مطبوعاتی برندهای سونی، ال‌جی و سامسونگ نیز در همان روز اول نمایشگاه برگزار خواهد شد.

رونمایی از تکنولوژی های جدید تلویزیون‌های برندهای معروف در نمایشگاه CES 2021

جدیدترین محصولات سامسونگ در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱

لوگو سامسونگ نمایشگاه CES سال 2021

مدیرعامل برند سامسونگ در روز ۱۱ژانویه سال ۲۰۲۱ در ساعت ۹ صبح به سؤالات خبرنگاران و شرکت کنندگان در کنفرانس مطبوعاتی این برند در نمایشگاه CES 2021  پاسخ خواهد داد. نمایشگاه CES همیشه یکی از مکان‌هایی بوده است که برند سامسونگ توانسته در آن نظر بسیاری از مشتاقان و کاربران محصولات دیجیتالی را به خود جلب کند. به عقیده بسیاری از کارشناسان نمایشگاه CES همواره توانسته برای برند سامسونگ یک فضای بازاریابی بسیار عالی و مناسب ایجاد نماید.

سال گذشته میلادی برند سامسونگ در نمایشگاه CES از تلویزیون‌های Samsung Sero و تلویزیون ۰۹۵۰TS 8K OLED که دارای صفحه نمایش OLED است، رونمایی کرد. انتظار می‌رود برند سامسونگ در نمایشگاه CES 2021 از تلویزیون‌ها جدید خود که مجهز به تکنولوژی ۸K هستند و در ابعاد بزرگ‌تری تولید می‌شوند، رونمایی کند. البته اخباری نیز منتشر شده که برند سونی قصد دارد از تلویزیون‌های شفاف و یا همان تلویزیون‌هایی که قادر به حذف انعکاس نور خورشید از صفحه تلویزیون هستند رونمایی کند.

برند سامسونگ همیشه در کنار معرفی جدیدترین تلویزیون‌های خود، ساندبارهای جدیدی را نیز معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد امسال نیز برند سامسونگ همراه با تلویزیون‌های ۰۹۵۰TS 8K OLED از ساندبارهای جدید خود با نام‌های HW-Q950T و HW-Q900T که در سال ۲۰۲۰ میلادی خبر طراحی و تولید آن‌ها منتشر شد، رونمایی کند.

این ساندبارها مجهز به تکنولوژی Dolby Atoms و DTS هستند. صدای فراگیر در کنار پشتیبانی از ابزار SmartThings سامسونگ و دستیار صوتی الکسا از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این ساندبارها خواهد بود.

هر چند هنوز اخباری در خصوص پشتیبانی ساندبارها از اتصال به دستیار صوتی گوگل منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد برند سامسونگ در جدیدترین نسخه از ساندبارهای خود قابلیت پشتیبانی و اتصال به دستیار صوتی گوگل را نیز ارائه کرده باشد.

همچنین به نظر می‌رسد برند سامسونگ با اعمال کدهای صوتی TrueHD و Dolby Digital Plus قابلیت‌های تکنولوژی Sonos را برای تولید صداهایی که برای شنوایی انسان بی‌خطر هستند، ارتقا دهد.

جدیدترین محصولات سونی و نمایشگاه CES در سال ۲۰۲۱

لوگو سونی نمایشگاه CES سال 2021

برند سونی اخیراً از جدیدترین هدفون‌های خود که مجهز به قابلیت حذف نویز محیط هستند رونمایی کرده است. این هدفون‌ها که با نام WH-1000XM4 به بازار عرضه شده‌اند پیش از این به عنوان برترین هدفون‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۰ شناخته شده‌اند. اما برند سونی قرار است در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از هدفون‌های پرچم‌دار جدید خود رونمایی کند.

تقریباً یک سال از رونمایی جدیدترین ایرباد‌ها یا هدفون‌های بی‌سیم برند سونی می‌گذرد و قرار است برند سونی در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از نسل چهارم این هدفون‌ها رونمایی کند. نسل جدید هدفون‌های بی‌سیم برند سونی WF-1000XM4 نام دارد و انتظار می‌رود مجهز به قابلیت‌هایی مثل Speak-to-Chat، سیستم حذف نویز محیطی قابل سازگار با شرایط و سیستم صوتی ارتقا یافته باشد.

برند سونی در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ از جدیدترین نسخه کنسول‌های بازی خود با نام PS5 رونمایی کرد؛ بنابراین به احتمال زیاد این برند کنسول بازی جدیدی را در نمایشگاهCES 2021 معرفی نخواهد کرد.

همچنین این برند چند نمونه محدود از تلویزیون‌های خود را در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد و به احتمال زیاد در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ نمونه‌های جدیدی از تلویزیون‌های OLED خود را که مجهز به سیستم‌ صوتی Acoustic Surface Audio هستند، ارائه خواهد کرد.

قابلیت Speak-to-Chat قابلیتی است که در آن در صورتی که در حال گوش دادن به موسیقی باشید و همزمان شروع به صحبت کردن کنید، هدفون به صورت خودکار پخش موسیقی را متوقف می‌کند و بعد از پایان مکالمه شما مجدداً موسیقی را پخش می‌کند.

تکنولوژی Acoustic Surface Audio نیز قابلیتی است که در آن صدا مستقیماً از مرکز صفحه نمایش با استفاده از محرک‌هایی که در پشت تلویزیون قرار گرفته است، تولید می‌شود.

جدیدترین تکنولوژی ها در تلویزیون های ال‌ جی و نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱

برند ال‌ جی از نمایشگاه CES بیشتر به عنوان محلی برای رونمایی و معرفی جدیدترین تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند. این برند در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ میلادی از تلویزیون‌های جدید خود که مجهز به تکنولوژی ۸K بودند رونمایی کرد.

برند ال‌جی اعلام کرده در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ میلادی از جدیدترین تلویزیون‌های OLED خود که مخصوص بازی و یا گیمینگ است، رونمایی خواهد کرد.

سال گذشته برند ال‌جی از جدیدترین تلویزیون‌های مخصوص بازی که از کارت گرافیک‌های سری G-Sync برند NVIDIA پشتیبانی می‌کردند، رونمایی کرد و تلویزیون‌هایی که در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ توسط این برند معرفی خواهند شد به احتمال بسیار زیاد در ادامه همین تلویزیون‌های گیمینگ به بازار عرضه خواهند شد.

برند ال‌جی در ماه‌های آخر سال ۲۰۲۰ میلادی از تلویزیون‌های رول شونده خود رونمایی کرد. بر اساس آخرین خبرها، این تلویزیون‌ها در حال حاضر در چند فروشگاه معتبر عرضه شده‌اند؛ بنابراین در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ به احتمال بسیار زیاد شاهد معرفی چند نمونه دیگر از این تلویزیون‌ها توسط برند ال‌جی خواهیم بود.

برند ال‌جی قرار است از تلویزیون‌های شفاف OLED خود نیز در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی رونمایی کند. این تلویزیون‌های شفاف قرار است هم برای مصرف خانگی و هم مصرف تجاری تولید و به بازار عرضه شوند.

جدیدترین محصولات هایسنس در رویداد CES ۲۰۲۱

رسم برند هایسنس در استفاده از  پتانسیل‌ها و امکانات فضا و جو نمایشگاه CES همیشه به این صورت بوده است که سعی کرده در این نمایشگاه محصولاتی را معرفی کند که در آن‌ها از تکنولوژی‌های روز دنیا در کنار خلاقیت و ابتکار استفاده شده است.

در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ میلادی برند هایسنس از تلویزیون‌های هیبریدی، تلویزیون‌های مجهز به تکنولوژی ULED و تکنولوژی DualCell خود رونمایی کرد. بر همین اساس انتظار می‌رود برند هایسنس در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی از تلویزیون‌های لیزری خود و همچنین تلویزیون‌های میان رده خود که مجهز به تکنولوژی Quantom هستند، رونمایی کند.

از آنجایی که برند هایسنس خط تولید تلویزیون‌های Roku TV خود را در کشور انگلیس هم راه‌اندازی کرده است از این رو پیش‌بینی می‌شود مدل‌های متنوعی از این سری تلویزیون‌ها که در کشور انگلیس تولید می‌شوند، توسط برند هایسنس در نمایشگاه CES سال جاری به نمایش گذاشته شوند.

جدیدترین محصولات تي سي ال (TCL)  در نمایشگاه CES  ۲۰۲۱

در نمایشگاه CES عملکرد برند تی‌سی‌ال نسبت به برندهای دیگر به خصوص آن دسته از شرکت‌هایی که در این نمایشگاه از تلویزیون‌های جدید خود رونمایی می‌کنند، کمی متفاوت است.

برای مثال برند تی‌سی‌ال در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ خبر تولید تلویزیون‌های MINI-LED خود را منتشر کرد. از آنجایی که در این تلویزیون‌ها از صفحه‌نمایش‌های LED کوچک‌تری استفاده می‌شود بنابراین از نظر وضوح تصویر و روشنایی آن می‌تواند به عنوان رقیبی برای تلویزیون‌های OLED به حساب بیاید.

همچنین وضوح و روشنایی تصویر در این تلویزیون‌ها بسیار بیشتر و بهتر از تلویزیون‌های LCD قدیمی است. این تلویزیون‌ها بعد از معرفی فقط در بازار لوازم‌خانگی آمریکا تحت عنوان تلویزیون‌های TCL سری Series 6 R635 عرضه شدند.

به نظر می‌رسد در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی برند تی‌سی‌ال قصد دارد از مدل‌های دیگر تلویزیون‌های این سری رونمایی کند و خبر تولید انبوه و عرضه آن‌ها در بازارهای جهانی را نیز منتشر کند.

علاوه بر این برند تی‌سی‌ال اخیراً اعلام کرده  قصد دارد تلویزیون‌های هم‌رده با تلویزیون‌های Roku را به بازار کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکایی نیز عرضه کند. به احتمال زیاد در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ این برند تلویزیون‌هایی را که قرار است به عنوان محصولات هم‌رده با Roku TVها به بازار این کشورها عرضه کند، معرفی خواهد کرد.

جدیدترین محصولات پاناسونیک در نمایشگاه آنلاین CES 2021

سال گذشته میلادی یعنی سال ۲۰۲۰ برند پاناسونیک از اولین ایربادهای بی‌سیم خود که مجهز به قابلیت حذف نویز محیط بودند رونمایی کرد. این ایربادها با عنوان RZ-S500W معرفی شدند. این محصولات به عنوان جایگزین ارزان قیمتی برای ایربادهای WF-1000XM3 برند سونی و ایرپاد پرو برند اپل معرفی شدند.

نکته مهم در خصوص این ایربادهای برند پاناسونیک کیفیت آن‌ها در حذف نویز محیطی بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. به نظر می‌رسد برند پاناسونیک در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ نسخه ارتقا یافته این ایربادها را در معرض دید عموم قرار دهد.

برند پاناسونیک اعلام کرده قرار است از جدیدترین تلویزیون‌های خود که نسخه جدیدی از تلویزیون‌های HZ2000 OLED هستند، رونمایی کند. تلویزیون‌های HZ2000 OLED برند پاناسونیک در نمایشگاه CES سال گذشته میلادی رونمایی شدند. همچنین انتظار می‌رود نمونه‌های بیشتر از تلویزیون‌های میان رده برند پاناسونیک که در آن‌ها از صفحه نمایش OLED استفاده شده است، رونمایی شود.

برند پاناسونیک اخیراً از نسخه جدیدی از تلویزیون‌های میان‌رده خود با عنوان HZ980 که به صفحه نمایش OLED مجهز هستند، رونمایی کرده است. این تلویزیون‌ها هنوز به بازار عرضه نشده‌اند. برند پاناسونیک هنوز در خصوص محدوده قیمتی آن‌ها خبری منتشر نکرده است.

جدیدترین محصولات فیلیپس در نمایشگاه CES

در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ برند فیلیپس از تلویزیون‌های OLED و تلویزیون‌های OLED 804 رونمایی کرد که کیفیت و قابلیت‌های این تلویزیون‌ها بسیاری از کارشناسان را شگفت‌زده کرد.

در حال حاضر محصولات برند فیلیپس با نام فیونای یا Funai در آمریکا توزیع می‌شود و به همین دلیل فقط در اروپا و انگلیس محصولاتی با نام فیلیپس عرضه می‌شوند. از این رو تلویزیون‌هایی که از سوی برند فیلیپس در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شدند فقط در بازارهای لوازم‌خانگی کشورهای اروپایی و انگلیس مشاهده خواهند شد. البته سال گذشته برخی از این محصولات در بازار لوازم‌خانگی آمریکا نیز در چند فروشگاه عرضه شده‌اند.

به نظر می‌رسد برند فیلیپس قرار نیست در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلای محصول‌های متنوعی را معرفی کند و انتظار می‌رود این برند برخلاف سال‌های گذشته در این نمایشگاه فقط چند نمونه محدود از تلویزیون‌های خود را معرفی کند.

رونمایی از جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در نمایشگاه CES 2021

هر چند قرار است هر سال در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ نمایشگاه MWC که یکی از بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه‌های صنعت تولید گوشی‌های هوشمند و تجهیزات وابسته به آن‌هاست، برگزار می‌شود، اما این موضوع باعث نمی‌شود برندهای معتبر تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه در نمایشگاه CES از گوشی‌های جدید خود رونمایی نکنند.

در نمایشگاه‌های CES که در سال‌های گذشته برگزار شد، برندها معمولا اخبار مربوط به تولید گوشی‌های جدید خود را منتشر کرده‌اند اما معمولا جزئیات زیادی در خصوص نمای ظاهری این گوشی‌ها و همچنین ویژگی‌های آن‌ها منتشر نمی‌کنند.

به عنوان مثال در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۹ میلادی برند Royole از اولین گوشی‌های تاشو جهان رونمایی کرد هرچند در آن زمان این گوشی‌ها چندان مورد استقبال قرار نگرفت و خبر رونمایی از آن در میان انبوهی از خبرهای مربوط به تولیدات غول‌های فناوری گم شد. اما برند سامسونگ با استفاده از فضای نمایشگاه تخصصی MWC در سال ۲۰۱۹ درست چند ماه بعد از رونمایی از اولین سری گوشی‌های تاشو دنیا، از گوشی تاشو خود با عنوان Galaxy Fold رونمایی کرد.

اما به هر حال در نمایشگاه CES برندهایی که تازه به دنیای تولید گوشی‌های هوشمند ورود پیدا کرده‌اند محصولات جدید خود را معرفی می‌کنند. برای مثال برندهای مثل برند تی‌سی‌ال، در سال ۲۰۲۰ میلادی در نمایشگاه CES از جدیدترین گوشی‌های خود با نام TCL 10 Pro و TCL 10 5G رونمایی کرد.

البته برندهای مطرح در زمینه تولید گوشی‌های تلفن همراه نیز گاهی اوقات در نمایشگاه CES چند نمونه از گوشی‌های خود را که در دسته گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرند معرفی می‌کنند. مثلا برند سامسونگ در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ میلادی از گوشی‌های سری Galaxy A51 و گوشی‌ Galaxy S10 Lite رونمایی کرد.

با توجه به آنچه گفته شد، انتظار نمی‌رود در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی برندهای جهانی تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه از گوشی‌های پرچم‌دار خود رونمایی کنند و با توجه به نزدیک بودن نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ باید منتظر رونمایی از جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه در این نمایشگاه باشیم.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اگرچه معمولا در نمایشگاه CES برندهای تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه از گوشی‌های جدید میان رده خود رونمایی می‌کنند اما برای جلب نظر مخاطبان در معرفی ویژگی‌های این محصولات کمی اغراق می‌کنند بنابراین در صورت معرفی گوشی جدید در این نمایشگاه نباید تصویر کرد که گوشی معرفی شده جز گوشی‌های پرچم‌دار آن برند خواهد بود.

رونمایی از جدیدترین دوربین‌ها در نمایشگاه CES

دوربین در نمایشگاه CES سال 2021

همان طور که می‌دانید هر سال در کشور ژاپن نمایشگاه تخصصی دوربین، تجهیزات عکاسی و صنایع وابسته به آن برگزار می‌شود از این رو برندهای تولیدکننده دوربین و تجهیزات عکاسی ترجیح می‌دهند محصولات پرچم‌دار خود را در یک نمایشگاه تخصصی عرضه و به عموم مردم و بازدیدکنندگان نمایش دهند.

این نمایشگاه هر سال در ماه فوریه برگزار می‌شود. البته در نمایشگاه CES که در سال گذشته میلادی یعنی سال ۲۰۲۰ برگزار شد، برند کانن از چند نمونه از دوربین‌های خود رونمایی کرد. یکی از بهترین دوربین‌هایی که این برند در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ میلادی از آن رونمایی کرد، دوربین Canon EOS 1DX Mark III بود. انتظار می‌رود برند کانن در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ نیز مانند نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ یکی از جدیدترین دوربین‌های خود را عرضه کند.

البته برند کانن قرار بود در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی از جدیدترین دوربین عکاسی خود با قابلیت‌های بسیار شگفت‌انگیزی رونمایی کند. اما انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا برنامه‌های این برند برای رونمایی از دوربین‌های جدید را به تاخیر انداخت. از این رو بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند برند کانن در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از این دوربین رونمایی کند.

بنابر اخبار منتشرشده توسط برند کانن جدیدترین دوربین این برند با نام Canon EOS M50 Mark II معرفی خواهد شد. برندهای نیکون و سونی پیش از این از جدیدترین دروبین‌های خود با نام‌های Nikon Z9 و Sony A5 رونمایی کرده‌اند. به همین دلیل به نظر نمی‌رسد برندهای سونی و نیکون یکی از غول‌های تولیدکننده دوربین در دنیا برنامه‌ای برای رونمایی از دوربین جدید در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی داشته باشند.

به احتمال بسیار زیاد برندهای کمتر شناخته شده تولیدکننده دوربین در جهان که محصولات با کیفیت و مناسبی را عرضه می‌کنند مثل Insta360، DGI و GoPro محصولات خود را در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ عرضه کنند.

 با توجه به روند برگزاری نمایشگاه CES در سال‌های گذشته به احتمال بسیار زیاد در نمایشگاه امسال برندهای تولیدکننده حافظه‌های جانبی قابل استفاده در دوربین‌های عکاسی جدیدترین حافظه‌های قابل استفاده روی این تجهیزات را عرضه و معرفی کنند. برای مثال برند سان دیسک یا SanDisk قرار است از حافظه میکرو اس‌دی ۲ ترابایتی خود که قابل استفاده روی دوربین‌های عکاسی است، رونمایی کند.

رونمایی از جدیدترین محصولات صوتی در نمایشگاه CES 2021

ایرباد در نمایشگاه CES سال 2021

با وجود انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ و توقف بسیاری از برنامه‌های تولیدی برندهای تولیدکننده تجهیزات صوتی و تصویری بسیاری از کارشناسان آینده روشنی را برای پیشرفت و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید این محصولات پیش‌بینی نکرده بودند. اما خوشبختانه در این سال محصولات صوتی متنوعی به بازار عرضه شد. برای مثال در این سال ما شاهد معرفی و عرضه جدیدترین محصولات صوتی به خصوص هدفون‌ها، ایربادها، ساندبارها و اسپیکرهای بی‌سیم بودیم.

سونی یکی از برندهای تولیدکننده ایربادهای باکیفیت با قابلیت‌های و ویژگی‌های منحصر به فرد است که انتظار می‌رود در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ با معرفی ایربادها و هدفون‌های بی‌سیم مجهز به قابلیت حذف نویز محیطی حضور فعالی داشته باشد. برند سونی با تولید ایربادهای مدل WH-1000XM4 و WF-1000XM3 توانست انقلاب بزرگی در زمینه تولید ایربادها ایجاد کند. به نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا برند سونی در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ نسل جدیدی از این تجهیزات را معرفی کند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی بسیاری از برندهای مطرح دنیا ایربادهای بی‌سیم هوشمندی را به بازار معرفی کردند که قابلیت‌های آن‌ها مثال‌زدنی بوده است. برای مثال برند Mobvoi ایربادهای TicPods 2 Pro را به بازار معرفی کرد. کاربر می‌توانست عملکرد این ایربادها را با حرکت دست کنترل کند.

این ایربادها بیشتر برای استفاده روی تجهیزات مبتنی بر هوش مصنوعی تولید و عرضه شده‌ بودند. هر چند بسیاری از این قابلیت‌ها نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده بود اما متاسفانه ساخت این تجهیزات هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده‌اند و در حد یک طرح و ایده باقی‌ مانده‌اند. از این رو انتظار می‌رود در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ خبر تولید انبوه این تجهیزات منتشر شود.

اگرچه تمرکز برندهای تولیدکننده تجهیزات صوتی در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ روی معرفی ایربادها و تجهیزات این‌چنین قرار داده شده بود اما به نظر می‌رسد در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ برخلاف دوره قبلی این نمایشگاه شاهد معرفی طیف وسیع و متنوعی از محصولاتی مثل اسپیکر، میکروفن و تجهیزات هوشمند در این حوزه باشیم.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!