تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

آیا یخچال فریزر پارس خوب است؟

معرفی و لیست قیمت یخچال فریزر پارس

راهنمای خرید
یخچال فریزر پارس دارای امکانات مفید و کاربردی، فناوری‌های نسبتا به‌ روز، ابعاد کوچک و فضای داخلی زیاد و قیمت مناسب هستند. برند ایرانی لوازم خانگی پارس با بیش از ۵۰ سال سابقه در حوزه ساخت لوازم خانگی، یکی از برندهای ایرانی موفق در این صنعت محسوب می‌شود.

تصلا – در این مطلب قصد داریم شما را با انواع یخچال فریزر پارس به همراه مشخصات، معایب و مزایای و قیمت یخچال فریزر پارس بررسی می کنیم؛ اما اجازه دهید ابتدا فناوری‌ها و ویژگی‌ها شاخص مشترک در یخچال پارس و یخچال دوقلو پارس و سایر مدل ها را بیان می کنیم. همچنین در این مطلب شما با معایب یخچال فریزر دوقلو پارس هم آشنا میشوید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

ویژگی‌های شاخص انواع یخچال فریزر پارس

برخورداری از رده انرژی A:

یخچال فریزر پارس نیز مانند سایر لوازم خانگی استاندارد دارای برچسب مصرف انرژی A هستند (البته برخی از محصولات این برند دارای برچسب مصرف انرژی B هستند) و علاوه بر این از حالت بهینه‌سازی مصرف انرژی یا ECO Mode نیز برخوردار هستند که با فعال شدن آن، مصرف انرژی یخچال به میزان محسوسی کاهش می‌یابد. با فعال کردن این حالت در زمانی که سفر هستید یا مواد غذایی زیادی در یخچال وجود ندارد، می‌توانید به صرفه‌جویی در مصرف برق کمک زیادی کنید.

قابلیت فریزر سریع:

این فناوری به افزایش سرعت انجماد مواد غذایی و جلوگیری از فساد مواد غذایی یا حفظ تازگی و خواص آن‌ها کمک می‌کند و به لطف آن مواد غذایی در کمترین زمان ممکن در دمای منفی ۲۴ درجه سانتی‌گراد منجمد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر

قابلیت عیب‌یابی خودکار و هوشمند:

این فناوری عیب‌یابی یخچال و تعمیر آن را بسیار راحت می‌کند.

قرار گرفتن آبسردکن روی درب یخچال:

این نوع طراحی باعث شده است فضای مفید داخل کابین یخچال کاملاً حفظ شود و بتوانید از حداکثر فضای ممکن داخل یخچال بهره‌مند شوید.

هشدار در مورد تغییرات دمایی یخچال:

بسیاری از مواد غذایی در برابر تغییر دما حساس هستند و چنین اتفاقی می‌تواند باعث افت کیفیت آن‌ها یا خراب شدن آن‌ها شود. به همین دلیل تغییرات دمایی اصلاً اتفاق خوشایندی نیست. یخچال‌های پارس دارای قابلیت هشدار در مورد تغییرات محسوس دما هستند (البته درصورتی‌که تغییر دما چندان محسوس نباشد و مشکلی نداشته باشد، هشدار داده نمی‌شود). در ضمن این محصولات پارس هنگام باز بودن درب نیز به‌صورت صوتی هشدار می‌دهند.

برخورداری نوار دور درب یخچال از خاصیت ضد باکتری:

نوار دور درب یخچال‌های پارس به لطف برخورداری از این ویژگی می‌توانند بدون اینکه تغییری در رنگ نوار ایجاد شود یا ویژگی‌های فیزیکی آن از بین برود، تمام باکتری‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌های موجود در کابین یخچال را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟؟

قابلیت سرمایش سریع:

گذاشتن مواد غذایی داغ با دمای بالا در یخچال می‌تواند باعث افزایش دمای یخچال و حتی آسیب دیدن آن شود؛ اما یخچال‌های پارس به لطف برخورداری از فناوری سرمایش سریع می‌توانند مواد غذایی را به‌سرعت سرد و دمای یخچال را کنترل کنند و ثابت نگه دارند.

برخورداری از پایه‌های قابل تنظیم:

برخورداری یخچال‌های پارس از پایه‌های قابل تنظیم باعث می‌شود بتوانید آن‌ها را بدون هیچ مشکلی روی سطوح شیب‌دار قرار دهید و آن‌ها را به‌راحتی جابجا کنید.

برخورداری از فن تقویت جریان هوا:

وجود این فن در یخچال های پارس باعث می‌شود دمای تمام قسمت‌های یخچال یکنواخت شود. این فن در بالاترین قسمت فریزر قرار دارد و فضایی را از قسمت داخل کابین اشغال نمی‌کند.

برخورداری از سیستم محافظتی در برابر نوسان‌های ولتاژ برق:

نوسانات ناگهانی و سریع ولتاژ برق می‌تواند باعث آسیب دیدن بردها و مدارهای الکترونیکی یخچال شود که تعویض یا تعمیر آن‌ها هزینه زیادی دارد. یخچال های پارس به لطف برخورداری از این سیستم در برابر این مشکلات مصون هستند. در ضمن به دلیل وجود این سیستم در محصولات پارس دیگر نیازی به تهیه دستگاه محافظ ولتاژ ندارید.

بیشتر بخوانید: یخچال‌های حذاب و خوش‌رنگ اسمگ چه ویژگی‌هایی دارند؟  

برخورداری از فیلتر بوگیر و ضد باکتری:

تمام یخچال‌ها و فریزرهای پارس علاوه بر برخورداری از دور درب ضد باکتری و ضد قارچ، دارای فیلتر بوگیر و ضد باکتری در داخل کابین یخچال نیز هستند که از انتشار بوهای نامطبوع و آزاردهنده ناشی از فساد مواد غذایی که باعث بدبو شدن و بدطعم شدن مواد غذایی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

برخورداری از نمایشگر:

برخی از یخچال‌های پارس مجهز به نمایشگر هستند که تغییر تنظیماتی مانند افزایش و کاهش دمای فریزر و یخچال، فعال و غیرفعال کردن هشدار یا قفل کودک و همچنین کنترل برخی از تنظیمات دیگر و نظارت بر آن‌ها را برای مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر می‌کند. در ضمن نمایشگر این محصولات در ارتفاع بالایی قرار دارد و کودکان نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: یخچال خودرو چه برندی بخریم؟  

استفاده از لامپ‌های LED در کابین یخچال:

از مزایای استفاده از این لامپ‌ها در یخچال‌ها نسبت به لامپ‌های معمولی می‌توان به روشنایی، راندمان و طول عمر بیشتر و مصرف کمتر و تولید حرارت کمتر توسط آن‌ها نسبت به لامپ‌های معمولی اشاره کرد.

قفل کودک:

با فعال کردن قفل کودک می‌توانید از دسترسی کودکان به تنظیمات یخچال و فریزر و به هم ریختگی آ‌ن‌ها جلوگیری کنید. همان‌طور که قبلاً گفتیم این ویژگی را باید در صفحه‌نمایش فعال کنید.

توجه: در بخش معرفی مدل‌های مختلف یخچال فریزر پارس، یخچال پارس دوقلو ، فریزر تک پارس ویژگی‌های اختصاصی و قیمت یخچال فریزر پارس به‌ صورت کامل بیان می‌شود.

معایب کلی یخچال فریزر پارس

عدم برخورداری از موتور اینورتر:

امروزه بسیاری از یخچال‌های مدرن دارای موتور اینورتر هستند که مصرف آن‌ها نسبت به موتورهای معمولی بسیار کمتر است. درواقع این موتورها همیشه مصرف یکسانی ندارند مصرف آن‌ها در ایام سرد و معتدل سال و حتی شب‌های تابستان بسیار کمتر از روزهای گرم سال است، به همین دلیل مصرف برق این یخچال‌ها نسبت به یخچال‌های دارای موتور معمولی بسیار کمتر است.

عدم برخورداری از سیستم گردش هوای چندگانه یا سیستم هوای فراگیر:

این سیستم به ایجاد جریان هوای مناسب در تمام قسمت‌های یخچال کمک می‌کند و باعث می‌شود. تمام قسمت‌های یخچال دمای یکنواختی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری  

مصرف انرژی بالاتر نسبت به یخچال‌های مدرن:

امروزه بسیاری از یخچال‌های رده‌بالا و حتی میان‌رده دارای برچسب مصرف انرژی+++A هستند؛ امایخچال‌های پارس دارای برچسب انرژی A و حتی B هستند که یک نقطه‌ضعف برای آن‌ها محسوب می‌شود.

استفاده از گاز مبرد R134a:

در حال حاضر در بیشتر یخچال‌ها از گاز مبرد R600A استفاده می‌شود که برای سرمایش و تبخیر گرما عملکرد بسیار بهتری نسبت به R134a دارد.

معرفی مدل‌های مختلف یخچال فریزر پارس

در ادامه ضمن معرفی برخی از بهترین مدل های یخچال فریزر پارس، معایب و مزایای این محصولات را بیان می کنیم.

یخچال دو درب پارس (فریزر بالا) مدل DDRNF

مشخصات:

  • حجم مفید کل یخچال: ۲۸۸ لیتر
  • حجم مفید کل فریزر: ۸۸ لیتر
  • حجم مفید کل: ۳۷۶ لیتر
  • تعداد طبقات یخچال: ۴
  • تعداد طبقات فریزر: ۳
  • برچسب مصرف انرژی: B

مزایا:

  • سیستم بدون برفک یا نو فراست
  • نمایشگر LCD
  • قابلیت تنظیم ارتفاع طبقات برای قرار دادن ظروف بزرگ و بلند
  • طبقات شیشه‌ای از جنس شیشه سکوریت با مقاومت بسیار بالا و مقاوم در برابر لغزش (لبه‌دار بودن طبقات مانع افتادن و لیز خوردن ظروف می‌شود)
  • فیلتر خوشبوکننده با فناوری ضد باکتری و ضد قارچ
  • محفظه مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات
  • سیستم سرمایش و انجماد سریع
  • پایه‌های قابل تنظیم
  • لاستیک دور درب ضد باکتری
  • هشدار باز بودن درب
  • هشدار در مورد افزایش دما
  • حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • سیستم عیب‌یابی هوشمند
  • سطوح مقاوم در برابر خراش
  • برخورداری از فن در قسمت بالای یخچال برای ایجاد جریان هوای بهتر
  • برخورداری از قفل کودک
  • دارای یخ‌ساز دستی
  • دارای آبسردکن (آبسردکن این یخچال و سایر یخچال‌های پارس از فناوری خاصی برای از جلوگیری از بو گرفتن آب در مدت‌زمان طولانی استفاده می‌کنند)
  • قابلیت خاموش کردن یخچال به‌صورت مجزا
  • بدنه و درب بسیار مقاوم و ضد خوردگی
  • برخورداری از کمپرسور قوی

معایب:

  •  لامپ‌های هالوژن مورداستفاده در داخل یخچال مصرف بالایی دارد
  • عدم قابلیت اتصال آبسردکن و یخ‌ساز به آب شهری (مخزن یخ‌ساز و آب شهری را باید به‌صورت دستی پر کنید)
  • عملکرد نامناسب سیستم برفک‌زدایی خودکار (برخی از مواقع برفک‌زدایی باید به شکل شیوه سنتی انجام شود) و برفک گرفتن یخچال
  • صدای زیاد موتور (به گفته برخی از مصرف‌کنندگان) برخلاف ادعای شرکت سازنده مبنی بر بی‌صدا بودن
  • زیاد روشن بودن موتور یخچال

متاسفانه در‌حال‌حاضر این محصول در بازار موجود نیست و قیمت یخچال فریزر پارس دو درب مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: یخچال ال جی از یخچال اینستا ویو تا ساید ال جی  

یخچال کمبی نوفراست فریزر پایین پارس مدل CMBF180WD

مشخصات و ویژگی‌های این مدل درست مانند یخچال DDRNF 1880 است و تنها ظرفیت آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. حجم مفید قسمت یخچال ۲۱۸ لیتر، حجم مفید فریزر ۱۰۰ لیتر و کل حجم مفید ۳۱۸ لیتر است.

متاسفانه در‌حال‌حاضر این محصول در بازار موجود نیست و قیمت یخچال فریزر پارس مدل کمبی ۱۸۰۰ مشخص نیست.

يخچال پارس چهار ستاره ۱۷۰۰ مدل REFST170/W

مشخصات این یخچال نیز مانند دو مدل قبلی است و تنها ظرفیت آن با مدل‌های قبلی تفاوت دارد. حجم مفید قسمت یخچال ۲۷۲ لیتر، حجم مفید فریزر ۴۴ لیتر و کل حجم این یخچال‌فریزر ۳۱۶ لیتر است. در ضمن تعداد طبقات یخچال ۴ طبقه و تعداد طبقات روی درب ۶ طبقه است.

همچنین این یخچال برخلاف دو مدل قبلی دارای برچسب مصرف انرژی A است

متاسفانه در ‌حال‌حاضر این محصول در بازار موجود نیست.

يخچال پارس لاردر ۱۷۰۰I مدل PRH17633EW/W

متأسفانه این مدل فاقد فریزر است. ظرفیت یخچال ۳۸۷ لیتر است و دارای ۵ طبقه در داخل کابین و ۶ طبقه روی درب است. در ضمن برچسب انرژی این یخچال B است.

متاسفانه در ‌حال ‌حاضر این محصول در بازار موجود نیست.

یخچال لاردر آبسردکن دار بوران مدل PRH17633EW/W

مشخصات و ویژگی‌های این مدل کاملاً با یخچال لاردر ۱۷۰۰I یکسان است و تنها ظاهر این دو مدل تفاوت دارد. درضمن مدل PRH17633EW/W تنها با رنگ سفید عرضه می‌شود.

یخچال پارس لاردر ۱۷۰۰ مدل PRH16631EW/W

تنها تفاوت یخچال پارس لاردر ۱۷۰۰ مدل PRH16631EW/W با مدل PRH17631EW/W، تنها عدم برخورداری مدل PRH16631EW/W از نمایشگر است.

انواع فریزر تک پارس

فریزر نوفراست ۱۷۰۰ مدل FRZNF170

مشخصات:

  • حجم مفید فریزر: ۲۵۷ لیتر
  • تعداد کشورهای بزرگ: ۶ کشو
  • تعداد کشورهای کوچک: ۲ کشو
  • برچسب مصرف انرژی: B

مزایا:

  • سیستم برفک‌زدایی خودکار
  • سیستم گردش هوای فراگیر
  • نمایشگر
  • سیستم انجماد سریع
  • پایه‌های قابل تنظیم
  • لاستیک دور درب ضد باکتری
  • هشدار باز بودن درب
  • هشدار افزایش دما
  • سیستم ارزیابی هوشمند
  • سطح مقاوم در برابر خراش
  • تنظیم دما به‌صورت الکترونیکی

معایب:

  • برخورداری از لامپ هالوژن در کابین یخچال به‌جای لامپ LED

قیمت فریزر نوفراست ۱۷۰۰ مدل FRZNF170 هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

فریزر نوفراست پارس ۱۷۰۰I مدل PFN16631EW

تمام مشخصات ویژگی‌های این یخچال و ظرفیت آن با فریزر مدل FRZNF170 یکسان است و تنها ظاهر دستگیره این دو مدل کمی با یکدیگر تفاوت دارد. درضمن مدل PFN16631EW دارای نمایشگر و مدل PFN16631EW فاقد نمایشگر است.

قیمت فریزر نوفراست پارس ۱۷۰۰I مدل PFN16631EW شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

فریزر نوفراست بوران پارس مدل PFN16631EW

ظرفیت و تعداد کشوهای این مدل با مدل‌های قبلی ذکرشده یکسان است اما دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی است که در مدل‌های قبلی دیده نمی‌شود.

این ویژگی‌ها شامل برخورداری از نمایشگر LED، برخورداری از لامپ LED در کابین فریزر به‌جای لامپ هالوژن، برخورداری از قفل کودک، برخورداری از حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، محافظ داخلی نوسانات برق و بدنه بسیار مقاوم با پوشش رنگ الکترواستاتیک (رنگ الکترواستاتیک همان رنگ پودری است که روی بدنه پوششی مقاوم در برابر خوردگی و نور آفتاب روی یخچال ایجاد می‌کند. درضمن رنگ پودری دارای جذابیت بیشتر، کیفیت بالاتر و دوام بیشتر نسبت به رنگ معمولی است)

متاسفانه در‌حال‌حاضر این محصول در بازار موجود نیست.

انواع یخچال فریزر دوقلو پارس

پارس در زمینه تولید یخچال های دوقلو هم فعالیت زیادی دارد. مزایا و معایب یخچال فریزر دوقلو پارس هر یک از محصولات به تفکیک عبارتند از:

یخچال و فریزر دوقلوی پارس ۱۷۰۰

مشخصات:

  • حجم مفید یخچال: ۳۸۷ لیتر
  • حجم کل فریزر: ۲۵۷ لیتر
  • حجم کل: ۶۴۴ لیتر
  • تعداد قطعات یخچال: ۶ طبقه
  • تعداد طبقات فریزر: ۹ طبقه
  • برچسب انرژی یخچال: A
  • برچسب انرژی فریزر: B

مزایای یخچال:

  • آبسردکن
  • سیستم گردش هوای فراگیر
  • طبقات قابل تنظیم
  • طبقات شیشه‌ای مقاوم
  • فیلتر خوشبوکننده با فناوری ضد باکتری و ضد قارچ
  • محفظه مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات
  • سیستم سرمایش سریع
  • پایه‌های قابل تنظیم
  • لاستیک دور درب ضد باکتری
  • هشدار باز بودن درب
  • هشدار افزایش دما
  • سیستم عیب‌یابی هوشمند
  • سطوح مقاوم در برابر خش

مزایای فریزر:

  • سیستم بدون برفک
  • سیستم گردش هوای فراگیر
  • سیستم انجماد سریع
  • روشنایی داخلی هالوژن
  • سیستم انجماد سریع
  • پایه‌های قابل تنظیم
  • لاستیک دور درب ضد باکتری
  • هشدار باز بودن درب
  • سیستم عیب‌یابی هوشمند
  • سطوح مقاوم در برابر خراش

معایب یخچال فریزر دوقلو پارس :

  • عدم استفاده از لامپ LED در کابین داخل یخچال

قیمت یخچال و فریزر دوقلوی پارس ۱۷۰۰ حدودا ۱۳ میلیون است.

یخچال فریزر دوقلو پارس ۱۷۰۰i

ظرفیت و برچسب انرژی این یخچال فریزر دوقلو پارس ۱۷۰۰i است؛ اما این مدل مزایایی نسبت به مدل ۱۷۰۰ دارد که شامل برخورداری از نمایشگر LED، لامپ LED در داخل کابین به‌جای لامپ هالوژن، محافظ داخلی نوسانات برق، صرفه‌جویی در مصرف انرژی (ECO Mode) می شود و قسمت فریزر آن نیز از این ویژگی‌ها برخوردار است.

البته تعداد کشوهای یخچال و فریزر یخچال این یخچال‌فریزر نسبت به کشوهای یخچال و فریزر، یخچال‌فریزر ۱۷۰۰ کمتر است. تعداد طبقات یخچال این یخچال فریزر ۵ طبقه و تعداد طبقات فریزر ۸ طبقه است.

قیمت یخچال و فریزر دوقلوی پارس ۱۷۰۰ دوازده میلیون و ۸۴۰ هزار تومان است.

یخچال فریزر دوقلو پارس بوران

تعداد کشوها و تمام مشخصات و ویژگی‌ها این یخچال فریزر دوقلو پارس بوران یکسان است و تنها ظاهر این دو یخچال در قسمت نمایشگر کمی با یکدیگر تفاوت دارند.

قیمت یخچال فریزر دوقلو پارس بوران ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

کلیه قیمت‌های ذکرشده در این مقاله مربوط به تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۹ هستند.

فروش اقساطی یخچال پارس

تعدادی از سایت‌ها نظیر سایت قسطی کلاب، انواع مختلف یخچال‌ها و فریزرهای پارس را به‌صورت قسطی به فروش می‌رساند و با شرایط مناسب می‌توانید محصول موردنظر خود را خریداری کنیم. درضمن خود برند پارس نیز مدتی است که فروش اقساطی لوازم خانگی خود را آغاز کرده است. شرایط فروش اقساطی یخچال‌های پارس به شرح زیر است:

  • تا ۶ میلیون تومان بدون ضامن
  • از ۶ تا ۲۰ میلیون تومان یک ضامن
  • از ۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان دو ضامن
  • ۲۵ درصد پیش‌پرداخت
  • ۲۰ تا ۲۴ ماه بازپرداخت
  • درصد سالیانه کمتر از ۱۴ درصد

آدرس دفتر مرکزی پارس: تهران، خیابان طالقانی، شماره ۱۸۱

شماره تماس دفتر مرکزی: ۸۸۳۰۲۰۹۶-۹(۲۱)

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.3 / 5. تعداد آرا: 7

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۰/۱۹
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!