تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

مشخصات و لیست قیمت تلویزیون‌ پارس

معرفی ارزان‌قیمت‌ترین محصول لوازم خانگی پارس الکتریک

راهنمای خرید
برند پارس الکتریک با بیش از ربع قرن سابقه یکی از برندهای ایرانی مطرح و محبوب است و در زمینه تولید تلویزیون فعالیت می‌کند. حال ببینیم شرکت لوازم خانگی پارس الکتریک از چه سالی شروع به فعالیت کرد، محصولات پارس الکتریک چه چیزهایی هستند و اطلاعات سهام پارس الکتریک در بورس چیست؟

 تصلا– در این مقاله قصد داریم ببینیم کیفیت صدا و تصویر تلویزیون های پارس در چه سطحی است و سپس با ویژگی‌ها و مشخصات مدل‌های مختلف تلویزیون‌های پارس، مزایا و معایب آن‌ها آشنا شویم و قیمت آن‌ها را نیز بیان کنیم؛ اما اجازه دهید قبل از بررسی مدل های تلویزیون پارس ، به صورت مختصر با شرکت لوازم خانگی پارس الکتریک آشنا شویم.

تلویزیون‌های LED پارس با کیفیت و ویژگی‌های نسبتاً قابل‌قبول و قیمتی مقرون ‌به ‌صرفه برای افرادی که به دنبال یک تلویزیون ساده ارزان ‌قیمت هستند، مناسب هستند. تلویزیون‌های پارس با وضوح ۴K و Full HD و HD عرضه می‌شوند.

تاریخچه پارس الکتریک

پارس الکتریک در اسفندماه سال ۱۳۴۱ در قالب یک شرکت با سرمایه ۵ میلیون ریال به ثبت رسید. سپس در آبان ماه ۱۳۵۴ به سهامی عام تبدیل و در همان سال توسط سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرکت لوازم خانگی پارس الکتریک به ‌موجب قانون حفاظت از صنایع کشور که در تیرماه ۱۳۵۸ به تصویب رسیده بود، تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت؛ اما در سال ۱۳۷۱ از پوشش صنایع ملی ایران خارج و به زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی تبدیل شد.

کارخانه پارس الکتریک کجاست؟

کارخانه پارس الکتریک در جاده مخصوص کرج، بزرگراه شهید لشکری واقع شده است.

محصولات پارس الکتریک چیست؟

پارس الکتریک در حال حاضر تنها در زمینه تولید تلویزیون‌های LED در اندازه‌های ۳۲، ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچ با وضوح HD و Full HD و ۴K فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت لوازم خانگی پارس الکتریک کیست؟

در حال حاضر آقای ایرج محمدزاده، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت است.

سهام پارس الکتریک در بورس

شرکت لوازم خانگی پارس الکتریک در سال ۱۳۵۴ به سهامی عام تبدیل و در همان سال توسط سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شدو با عنوان لپارس عرضه شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سهام این شرکت و موضوعات مرتبط با آن می‌توانید به دفتر امور سهام این شرکت واقع در تهران کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج پلاک ۱۲۲ طبقه دوم مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۴۴۹۰۳۴۵۰ یا شماره ۴۴۹۰۵۱۰۶۰۲۱ تماس بگیرید.

نمایندگی‌ های شرکت لوازم خانگی در سراسر کشور

نمایندگی‌های مجاز شرکت لوازم خانگی پارس الکتریک در سراسر کشور می‌توانید در این لینک ببنید.

مشخصات تلویزیون‌های پارس

تلویزیون‌های پارس دارای پنل TFT LCD هستند که جزو پنل‌های ارزان ‌قیمت هستند. معایب و مزایای تلویزیون‌های دارای این پنل‌ها به شرح زیر است:

مزایا:

  • برخورداری از رنگ‌های شفاف، زنده و طبیعی
  • مصرف بسیار کم نسبت به سایر نمایشگرها
  • روشنایی بیشتر
  • ضخامت کمتر پنل به دلیل ساختار

معایب:

  • زاویه دید نه‌چندان زیاد (البته زاویه دید تلویزیون‌های پارس ۱۷۸ درجه است و نباید نگران این موضوع باشید).
  • دقت نه‌چندان بالای رنگ‌ها برخلاف زیبایی و شفافیت زیاد آن‌ها (دقت رنگ نه‌چندان بالای این نوع پنل‌ها در زمان نمایش رنگ‌های سفید روشن و مشکی بسیار تیره، کاملاً محسوس است).

عمر کمتر نسبت به سایر انواع پنل‌ها: طبق اطلاعات ذکرشده از سوی پارس الکتریک، عمر تلویزیون‌های این برند ۲۰ هزار ساعت است؛ درحالی‌که عمر مفید سایر انواع تلویزیون‌های LED مانند تلویزیون‌های دارای پنل AV یا IPS بین ۳۰ تا ۶۰ هزار ساعت است که به میزان بسیار زیادی از تلویزیون‌های دارای پنل TFT LCD بیشتر است؛ البته با توجه به ارزان‌قیمت بودن این پنل‌ها نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشیم.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که در تلویزیون‌های پارس هیچ فناوری خاصی برای ارتقای کیفیت کلی تصویری و بهبود پارامترهایی همچون کنتراست، دقت و وضوح رنگ، میزان اشباع رنگ‌ها، نمایش جزئیات، روشنایی تصویر، افزایش عمق تصویر و نمایش تصاویر دارای حرکت سریع به‌صورت روان و بدون تاری و سایر موارد دیده نمی‌شود.

بدون تردید برای دستیابی به کیفیت تصویر مطلوب و مناسب، استفاده از پنل با کیفیت کافی نیست و این فناوری‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت کلی تصویر داشته باشند و برگ برنده هر برند در مقابل سایر رقبای آن باشند.

در مورد کیفیت صدای این تلویزیون‌ها هم باید بگوییم باز هم متأسفانه پارس از هیچ فناوری خاصی برای ارتقای کیفیت صدای تلویزیون‌های خود استفاده نکرده و تنها به تعبیه خروجی صدای دیجیتال کواکسیال در تلویزیون‌های خود اکتفا کرده است.

به دلیل اینکه تلویزیون‌های این برند فاقد پورت صدای دیجیتال اپتیکال هستند و از سوی دیگر بسیاری از سینماهای خانگی، ساندبارها و سایر سیستم‌های صوتی مدرن فاقد پورت کواکسیال هستند، برای انتقال صدای دیجیتال از تلویزیون‌های پارس به سیستم‌های صوتی جدید، باید از مبدل کواکسیال به اپتیکال استفاده کنید که حدوداً ۲۵۶ هزار تومان است.

در ضمن ممکن است در هنگام انتقال صدای تلویزیون به سیستم‌های صوتی از طریق کابل کواکسیال، نویز ایجاد شود و کیفیت صدا به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد؛ اما نویز ناشی از استفاده از وسایلی همچون گوشی‌های ثابت بی‌سیم یا روشن و خاموش کردن لامپ‌های مهتابی کنار تلویزیون، به‌هیچ‌وجه عملکرد کابل اپتیکال را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند؛ زیرا کابل اپتیکال برخلاف سایر کابل‌ها فاقد رشته‌های سیم است و سیگنال را از طریق نور انتقال می‌دهد؛ بنابراین صدا کاملاً شفاف و بدون هیچ‌گونه نویزی توسط آن انتقال داده می‌شود. تلویزیون‌های پارس مانند بسیاری از تلویزیون‌های متداول و میان‌رده دارای دو بلندگوی ۱۰ واتی هستند.

تلویزیون‌های این برند حتی از صدای دالبی هم پشتیبانی نمی‌کنند. امروزه پشتیبانی از صدای دالبی چه برای تلویزیون‌های Full HD و چه برای تلویزیون‌های ۴K یک ویژگی ضروری محسوب می‌شود و از عدم برخورداری تلویزیون‌های پارس از این قابلیت نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

درکل می‌توان گفت تلویزیون‌های پارس از کیفیت صدا و تصویر قابل‌قبولی برخوردار هستند؛ اما دارای حداقل ویژگی‌‌ها و فناوری‌های ممکن هستند. این تلویزیون‌ها در مقابل تلویزیون‌های میان‌رده یا حتی ارزان‌قیمت برندهای خارجی یا حتی برندهای ایرانی هیچ حرفی برای گفتن ندارند و تلویزیون‌هایی کاملاً ساده با حداقل امکانات ممکن محسوب می‌شوند.

در زیر به معرفی و بررسی مدل‌های مختلف تلویزیون‌های پارس می پردازیم.

تلویزیون پارس ۵۵ اینچ مدل JA55DUSS

مشخصات:

  • نوع پنل: TFT LCD
  • رزولوشن: (۴K (3840×2160
  • پورت‌ها: سه HDMI، دو USB، یک VGA (جهت اتصال کیس کامپیوتر به تلویزیون)، یک کامپوننت، خروجی هدفون، یک پورت لن (جهت اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق کابل)، خروجی صدای دیجیتال کواکسیال، پورت AV، پورت کامپوننت،

مزایا:

  • پشتیبانی از فناوری HDR 10 (این استاندارد باعث افزایش کنتراست تصویر می‌شود و باعث می‌شود تضاد بین رنگ‌های روشن و تیره و نقاط روشن و تیره تصویر به میزان زیادی افزایش یابد و همین موضوع باعث افزایش وضوح تصویر می‌شود. درضمن فناوری HDR 10 به تقویت عملکرد تلویزیون در نمایش جزئیات، افزایش درخشش و میزان اشباع رنگ‌ها و همچنین میزان روشنایی تصاویر زیادی می‌کند؛ البته برای اینکه تصاویر را با این کیفیت ببینید، باید حتماً محتوایی که در حال تماشای آن هستید، محتوای HDR باشد).
  • زاویه دید بالا (۱۷۸ درجه): به لطف وجود این فناوری در تلویزیون‌های پارس کیفیت تصاویر این تلویزیون تقریباً در تمام زوایا حفظ می‌شود و شما می‌توانید از هر نقطه‌ای در مقابل تلویزیون یا کنار آن، تصاویر را بدون افت کیفیت تماشا کنید.
  • برخورداری از اندروید ۷ (تمام تلویزیون‌های دارای سیستم‌عامل اندروید قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای یا کابل را دارند و می‌توانید از وبگردی با آن‌ها نیز لذت ببرید).
  • برخورداری از گیرنده دیجیتالی داخلی HEVC DVB-T2 جهت دریافت شبکه‌های HD صدا و سیما
  • پشتیبانی از کدک HEVC H.265: این کدک جدیدترین کدک تصویری محسوب می‌شود و  محتواهای منتشرشده با این کدک دارای حجم کم و کیفیت بسیار بالایی است؛ به‌عنوان‌مثال کیفیت یک فیلم Full HD HEVC H.265 با حجم ۵ گیگابایت با کیفیت یک فیلم ۱۰ گیگابایتی MPEG 4 H.264 (نسل قبلی کدک HEVC H.265) کاملاً یکسان است و حتی ممکن است بهتر هم باشد. در ضمن کیفیت یک محتوای H.265 با یک محتوای H.264 دارای بیت‌ریت بالاتر کاملاً یکسان است و حتی ممکن است بهتر هم باشد (بیت‌ریت یکی از شاخص‌های اصلی تعیین‌کننده کیفیت یک فیلم است و هرچقدر بالاتر باشد، بهتر است). شما می‌توانید با دانلود محتواهای دارای کدک H.265 هم در مصرف ترافیک اینترنت خود صرفه‌جویی کنید و هم فیلم‌هایی با کیفیت بالا ببینید؛ البته در حال حاضر به دلیل اینکه دستگاه‌های زیادی از کدک H.265 پشتیبانی نمی‌کنند، محتوای نسبتاً کمی با این کدک منتشر می‌شود؛ اما مطمئناً در آینده تعداد چنین محتواهایی افزایش می‌یابد و شاید هم کدک H.264 به‌تدریج کاملا منسوخ شود.
  • دارای فناوری DLNA و اسکرین میرر (Screen Mirror): با کمک این دو فناوری می‌توانید محتوای در حال نمایش در نمایشگر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را روی نمایشگر بزرگ تلویزیون پخش کنید؛ البته طبیعتاً گوشی یا تبلت موردنظر نیز باید از این فناوری پشتیبانی کند. هر دو فناوری عملکرد مشابهی دارند
  • دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • دارای یک عدد USB 3.0 جهت انتقال سریع محتوای ۴K به تلویزیون و نمایش روان و بدون لگ چنین محتواهایی

معایب:

  • نسخه اندروید نه‌چندان به‌روز
  • عدم برخورداری از پورت HDMI ARC جهت انتقال صدای دیجیتال از تلویزیون به سیستم‌های صوتی با استفاده از کابل HDMI: در صورت برخورداری تلویزیون از این پورت می‌توانید با یک کابل HDMI هم صدای دیجیتال را از تلویزیون به سینماهای خانگی و سایر سیستم‌های صوتی دارای این پورت انتقال دهید و هم می‌توانید تصویر را از سیستم‌های صوتی دارای دی‌وی‌دی یا بلوری پلیر به تلویزیون انتقال دهید. متأسفانه به دلیل عدم برخورداری تلویزیون‌های پارس از پورت HDMI ARC نمی‌توانید صدای دالبی ۸ کاناله و بیشتر را از تلویزیون به سیستم صوتی انتقال دهید؛ زیرا پورت کواکسیال تنها توانایی انتقال صدای دالبی ۵٫۱ را دارد.
  • عدم برخورداری از فرمت صوتی DTS: این فرمت صوتی غیرفشرده یکی از بهترین فرمت‌های صوتی است که کیفیت و وضوح بسیار بالایی دارد و میزان بالایی از جزئیات را ارائه می‌دهد. بسیاری از فیلم‌های Full HD و ۴K با این فرمت صوتی منتشر می‌شوند و در صورتی‌ که قصد دارید این فیلم‌ها را با تلویزیون‌های پارس ببینید باید فرمت صوتی آن‌ها را با نرم‌افزارهای تبدیل فرمت تغییر دهید. این فرایند هم بسیار زمان‌بر است (مخصوصاً اگر کامپیوتری قدیمی داشته باشید) و هم باعث افت کیفیت صدای فیلم به میزان محسوسی می‌شود.
  • عدم برخورداری از بلوتوث

قیمت تلویزیون پارس ۵۵ اینچ مدل JA55DUSS حدودا ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

تلویزیون پارس ۴۳ اینچ اسمارت مدل LP1843

مشخصات:

  • نوع پنل: LCD TFT
  • رزولوشن: (Full HD (1920×۱۰۸۰
  • پورت‌ها: سه پورت HDMI، دو پورت USB، یک پورت VGA، یک پورت کامپوننت، خروجی هدفون

مزایا:

  • پردازنده ۴ هسته‌ای
  • پنل LED با درجه کیفی +A
  • سیستم‌عامل اندروید
  • گیرنده دیجیتالی داخلی DVB-T2
  • ۴ گیگابایت حافظه داخلی
  • رم ۷۶۸ مگابایتی
  • قابلیت ضبط برنامه روی حافظه خارجی
  • قابلیت تایم شیفت: با استفاده از این قابلیت می‌توانید زمانی که تلویزیون در حال ضبط برنامه است، بدون اینکه هیچ مشکلی در ضبط برنامه ایجاد شود، زمان برنامه را به عقب بازگردانید و قسمت موردنظر خود را تماشا کنید.

معایب:

  • عدم برخورداری از پورت HDMI ARC
  • عدم پشتیبانی از فرمت DTS

تلویزیون پارس ۵۰ اینچ مدل JA50DFNS

مشخصات:

  • نوع پنل: LCD TFT
  • رزولوشن: (Full HD (1920×۱۰۸۰
  • پورت‌ها: سه پورت HDMI، دو پورت USB، یک پورت VGA، یک پورت کامپوننت، خروجی هدفون

مزایا:

  • زاویه دید ۱۷۸ درجه
  • گیرنده دیجیتالی DVB-T2

معایب:

  • عدم برخورداری از سیستم‌عامل
  • عدم برخورداری از قابلیت‌های ارتباطی بی‌سیم مثل DLNA و اسکرین میرر برای برقراری ارتباط بی‌سیم بین تلویزیون و گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها
  • عدم قابلیت متصل شدن به اینترنت
  • عدم برخورداری از بلوتوث
  • عدم برخورداری از پورت HDMI ARC
  • عدم پشتیبانی از پورت اپتیکال
  • عدم پشتیبانی از فرمت DTS

قیمت تلویزیون پارس ۵۰ اینچ مدل JA50DFNS حدودا ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سایز ۴۳ اینچ این مدل چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

تلویزیون پارس ۳۲ اینچ  مدل JA32DHNS

این تلویزیون دارای وضوح (HD (1366×768 است و سایر مشخصات و ویژگی‌های آن با تلویزیون Full HD پارس مدل JA50DFNS یکسان است.

متأسفانه در حال حاضر این تلویزیون در بازار موجود نیست.

کلیه قیمت‌های ذکرشده در این مقاله مربوط به تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۹ هستند.

در کل می‌توان گفت تلویزیون‌های پارس تلویزیون‌هایی با قیمت مناسب و امکانات قابل‌قبولی هستند؛ اما به دلیل اینکه از فناوری‌های به‌روز ارتقادهنده کیفیت صوتی و تصویر و همچنین قابلیت‌های جانبی جدید و متنوعی برخوردار نیستند، نمی‌توانند نیازها و انتظارات مصرف‌کنندگان حرفه‌ای را برآورده کنند و تنها برای افرادی مناسب هستند که در مورد کیفیت صدا و تصویر تلویزیون و ویژگی‌های جانبی آن چندان سخت‌گیر نباشند و تنها به دنبال تلویزیونی مقرون‌به‌صرفه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های قابل‌قبول باشند.

آدرس دفتر مرکزی پارس الکترونیک: تهران، کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج (اتوبان لشکری)

تلفن شرکت پارس الکترونیک: ۰۲۱۴۴۹۰۵۱۰۵

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۰/۲۲
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!