تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بزرگ‌ترین تلویزیون میکرو ال ای دی چه ویژگیهایی دارد؟

رونمایی از تلویزیون ۱۱۰ اینچ سامسونگ در CES 2021

بدون عنوان
نمایشگاه CES برای برندی مانند سامسونگ همواره محلی برای رونمایی از جدیدترین محصولات بوده است. بر اساس آخرین اخبار منتشرشده برند سامسونگ قصد دارد در نمایشگاه CES سال 2021  میلادی از جدیدترین و بزرگ‌ترین تلویزیون 110 اینچ سامسونگ میکرو ال ای دی خود رونمایی کند.

تصلا – رویداد CES امسال به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا کاملاً آنلاین برگزار می‌شود و برندهای شرکت‌کننده در این نمایشگاه محصولات خود  را از طریق پلتفرم مایکروسافت در معرض دید عموم قرار می‌دهند. برند سامسونگ در جدیدترین اخبار منتشر شده اعلام کرده در این نمایشگاه از تلویزیون ۱۱۰ اینچ سامسونگ میکرو ال‌ای‌دی خود که شبیه به یک دیوار است و می‌تواند به عنوان یک جداکننده فضا استفاده شود، رونمایی خواهد کرد. این محصول سامسونگ عنوان بزرگ‌ترین محصولی که در این نمایشگاه رونمایی می‌شود را نیز به خود اختصاص داده است.

تلویزیون ۱۱۰ اینچ سامسونگ بزرگ ترین تلویزیون سامسونگ است؟

سال گذشته تلویزیون ‌های ۲۹۲ اینچ برند سامسونگ بزرگ‌ترین تلویزیون‌هایی بودند که در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ معرفی شدند. نکته جالب و قابل توجه در خصوص این تلویزیون‌ها این بود که مونتاژ قطعات این تلویزیون می‌بایست در همان محلی که قرار بود نصب شود، انجام شود.

قیمت این تلویزیون‌ها بیش از چند صد هزار دلار بود. اما تلویزیون‌های برند سامسونگ که در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی قرار است ارائه و معرفی شوند، مجهز به تکنولوژی میکرو ال ای دی هستند و در سه اندازه ۱۱۰ اینچ، ۹۹ اینچ و ۸۸ اینچ عرضه می‌شوند. هر چند قیمت این تلویزیون‌ها نسبت به نمونه‌هایی که برند سامسونگ در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۰ عرضه کرد، ارزان‌تر است اما همچنان گران است.

برند سامسونگ تلویزیون‌های میکرو ال ای دی خود را در بازارهای کشور کره جنوبی از حدود یک ماه پیش با ۱۷۰ میلیون وُن کره یعنی حدود ۱۵۶ هزار دلار عرضه کرده است. قیمت این تلویزیون در بازارهای کره جنوبی با قیمت خودرو بنتلی بنتایگا در کشور آمریکا یکسان است.

برند سامسونگ در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۲۱ از تلویزیون‌های ۹۹ و ۸۸ اینچ میکرو ال ای دی خود که مجهز به تکنولوژی وضوح تصویر ۴K بودند نیز رونمایی کرد. برند سامسونگ در این خصوص گفته است این تلویزیون‌ها تا پایان سال جاری میلادی یعنی سال ۲۰۲۱ به بازار سایر کشورهای دنیا نیز عرضه خواهند شد.

قیمت تلویزیون ۹۸ اینچ سامسونگ

جالب است بدانید قیمت تلویزیون‌های ۹۸ اینچی برند سامسونگ که مجهز به تکنولوژی ۸K هستند، چیزی حدود ۶۰ هزار دلار است.

البته در این تلویزیون‌ها صفحه‌نمایش LCD که در آن‌ها از تکنولوژی QLED استفاده شده است، به کار رفته است اما در تلویزیون‌های جدید سامسونگ از تکنولوژی میکرو ال ای دی یا MicroLED استفاده شده است. برند سامسونگ اولین برندی است که اقدام به تولید تلویزیون‌های میکرو ال ای دی کرده است.

نوع دیگری از تکنولوژی‌های تولید تلویزیون نیز وجود دارد که به مینی‌ال‌ای‌دی مشهور است. این تکنولوژی با تکنولوژی میکرو ال ای دی برند سامسونگ از آن استفاده می‌کند، کاملاً متفاوت است.

تکنولوژی Mini-LED بعد از تکنولوژی‌های قابل استفاده در صفحه نمایش‌های LCD و LED اولین تکنولوژی جدید برای تولید صفحه‌نمایش است که طی یک دهه اخیر روی کار آمده است. صفحه‌نمایش‌های مجهز به این تکنولوژی بیشتر شبیه به صفحه‌نمایش‌های LCD و OLED هستند که دارای قابلیت‌های بسیار بیشتر از این تلویزیون‌ها است.

ویژگی‌های تلویزیون‌های مجهز به تکنولوژی میکرو ال ای دی

در تلویزیون‌های مجهز به تکنولوژی میکرو ال ای دی میزان روشنایی و تیرگی تصاویر با درجه‌های بسیار بالایی مشخص می‌شود. به عبارت دیگر تفاوت میان روشن‌ترین بخش تصویر و تیره‌ترین بخش آن بسیار زیاد است.

چون در صفحه‌نمایش این نوع تلویزیون‌ها از LED های بسیار ریزی استفاده شده است که به صورت مستقیم برای تولید تصویر استفاده می‌شود و به همین دلیل کیفیت تصویر در این نوع تلویزیون‌ها بسیار بهتر از تلویزیون‌های مجهز به تکنولوژی OLED است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تلویزیون‌ها این است که احتمال سوختن پیکسل‌ها در آن بسیار پایین است. از طرفی کیفیت تصویر این نوع تلویزیون‌ها به خصوص در فضاهای بسیار پر نور بسیار بالا است. کیفیت تصویر بسیاری از انواع تلویزیون‌ها در فضاهایی که نور زیاد در آن قرار دارد، به خصوص در هنگام تابش نور خورشید افت زیادی پیدا می‌کند.

از آنجایی که بنا به دلایل فنی در تلویزیون‌های با ابعاد بسیار بزرگ در حال حاضر نمی‌توان از تکنولوژی ۴K برای وضوح تصویر استفاده کرد، تلویزیون‌های ۱۱۰ اینچ تلویزیون میکرو ال ای دی سامسونگ فاقد این تکنولوژی هستند. اما تلویزیون‌های ۹۹ و تلویزیون سامسونگ ۸۸ اینچ میکرو ال ای دی مجهز به این تکنولوژی هستند.

برند سامسونگ در سال ۲۰۱۹ نمونه اولیه‌ای از تلویزیون ۷۵ اینچ سامسونگ میکرو ال‌ ای ‌دی خود را به بازار عرضه کرد و قرار است در آینده‌ای نزدیک تولید تلویزیون‌های میکرو ال‌ای‌دی در ابعاد نسبتاً کوچک را در برنامه خود قرار دهد.

اندازه تلویزیون ۱۱۰ اینچ سامسونگ میکرو ال ای دی

اگر می‌خواهید تصویر ذهنی از اندازه تلویزیون‌ها ۱۱۰ اینچ میکرو ال ای دی سامسونگ برای خود ایجاد کنید باید سعی کنید به صورت ذهنی دو تلویزیون ۵۵ اینچ این برند را در کنار هم قرار دهید.

در تلویزیون‌های ۱۱۰ اینچی میکرو ال ای دی برند سامسونگ قابلیتی با عنوان MultiView یا نمای چندگانه ارائه شده است. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند همزمان چندین دستگاه مختلف را به تلویزیون متصل کند و از آن‌ها به صورت هم‌زمان استفاده کند.

تلویزیون میکرو ال ای دی سامسونگ برای چه کاربرانی مناسب است؟

تلویزیون میکرو ال ای دی سامسونگ برای آن دسته از خانواده‌هایی که سلیقه اعضای خانواده در تماشای برنامه‌های تلویزیونی متفاوت است، انتخاب و گزینه مناسبی است چون با استفاده از این تلویزیون‌ها کاربران می‌تواند همزمان چندین شبکه را مشاهده کنند و همچنین می‌توانند از چندین دستگاه مختلف مثل کنسول‌های بازی و از این دست روی آن استفاده کنند.

خوشبختانه قابلیت Multiple View یا نمای چندگانه فقط روی تلویزیون ۱۱۰ اینچ سامسونگ ارائه نشده است. بلکه تلویزیون سامسونگ ۸۸ اینچ و ۹۹ اینچ میکرو ال ای دی برند سامسونگ نیز مجهز به این قابلیت هستند و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

طراحی تلویزیون های میکرو ال ای دی سامسونگ بسیار خاص است. صفحه‌نمایش این تلویزیون‌ها کل سطح بدنه را پوشانده است و هیچ‌گونه فضایی برای قاب و یا قرار دادن دکمه در آن در نظر گرفته نشده است. بنابراین ۹۹٫۹۹ درصد از کل بدنه تلویزیون برای صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده است.

در این تلویزیون‌ها از کانال صوتی ۵٫۱ استفاده شده است و قابلیت ردیابی اجسامی که در اطراف تلویزیون حرکت می‌کنند را دارد. هنوز مشخص نیست این تلویزیون‌ها قرار است با چه قیمتی و تا چه تاریخی با بازار عرضه شوند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | جدیدترین فناوری‌های رونمایی شده در CES 2021
    جولای 6, 2021

    […] تلویزیون هرچقدر بزرگ‌تر باشد، بهتر است باید به سراغ تلویزیون ۱۱۰ اینچ معرفی شده توسط برند سامسونگ […]

لینک کپی شد!