تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

عباس ابهری، قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران در گفت و گو با تصلا:

تولیپس؛نسل جدیدی از لوازم خانگی را روانه بازار می‌کند

اخبار تصلا
تولیپس این روزها علاوه بر لوازم آشپزخانه پا به عرصه تولید دیگر لوازم خانگی از جمله لوازم صوتی و تصویری، کولر و... گذاشته تا سبد محصولات این برند توستالژیک کامل‌تر شود. این که چرا می گوییم برند نوستالژیک به این دلیل که تولیپس ادامه دار تولیدات پاناسونیک است و به نوعی جزء لوازم خانگی ناسیونال ایران شناخته می شود.

+تصلا– «تولیپس» یکه‌تازه نمایشگاه لوازم خانگی امسال در در میان تولیدکنندگان لوازم خانگی خرد و کوچک بود.  در همان اوایل دهه ۸۰ تولیپس توسط شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران معرفی شد و فعالیت این شرکت هم در سال ۱۳۵۱ با همکاری تولیدکننده محصولات پاناسونیک کلید خورد. به هر حال تولیپس با اقداماتی که در پیش گرفت، از غرفه‌های موفق نمایشگاه امسال لوازم خانگی بود.

عباس ابهری، قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با اشاره به برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی و استقبال تولیدکننده‌های داخلی گفت: نمایشگاه امسال با توجه به شرایط کرونا با چالش‌هایی همراه بود از جمله اینکه متاسفانه شرکت‌های خارجی در نمایشگاه برای معرفی محصولات جدید و مذاکره به منظور تبادل قطعات و محصولات حضور نداشتند.

ابهری با اشاره به اینکه هدف ما هم از حضور در نمایشگاه، ارائه و معرفی محصولات و نتایج تحقیق و توسعه‌ای است که در یک سال گذشته داشته‌ایم،گفت: ارزیابی ما این است که در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم و گام‌های خوبی برداشته‌ایم.

روش‌های نوین فروش و خدمات پس از فروش در ناسیونال ایران

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با اشاره به اینکه سهم برندهای داخلی از تامین بازار افزایش یافته است، گفت: بابت فروش مشکلی نداریم چون نیاز بازار بیش از مجموع تولیدات کشور است. فروش ما به صورت سیستماتیک، فعال و هوشمند است و روش‌های نوین فروش را هم به صورت فروش آنلاین و هم به صورت فروش گروهی دنبال می‌کنیم. از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عمده‌ فروشان شبکه فروش را تقویت و سازماندهی مناسبی ایجاد کرده‌ایم.

تنوع و نوآوری در لوازم خانگی تولیپس در سال ۱۴۰۰

ابهری با بیان اینکه قطعا برندی که توانسته ۵۰ سال در یک زمینه حضور داشته باشد و سهم بازار مناسب خود را حفظ کند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد: گفت: رقابت ما برای افزایش این سهم است. ما به جایگاه تثبت شده خودمان رسیدیم و در سال ۱۴۰۰ با توجه به مکانیسم بازاریابی که در مجموعه پیش‌بینی و سیاستگذاری شده است با سبد محصول جدید و مکانیسم جدید در خدمات پس از فروش، این سهم را افزایش خواهیم داد.

نسل جدید لوازم خانگی کوچک تولیپس در راه است

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با بیان اینکه حلقه مفقوده در صنعت لوازم خانگی، خدمات پس از فروش است و در سال ۱۴۰۰ خبرهای خوبی از مجموعه ناسیونال ایران خواهید شنید، گفت: تنوعی در مجموعه لوازم خانگی کوچک با در نظر گرفتن علم روز و سلیقه ایرانی خواهیم داشت. علاوه بر آن نوآوری‌هایی در محصولات‌ دیگرمان خواهیم داشت از جمله تغییراتی در آبمیوه‌گیری، چرخ گوشت داشتیم و نوآوری‌هایی نیز در آون توسترها داریم. همچنین نسل جدید جاروبرقی تولیپس را خواهیم داشت.

تولید کولرهای گازی و لوازم صوتی و تصویری با برند تولیپس

وی با بیان اینکه در حال اضافه کردن محصول جدیدتر به سبد محصولات هستیم، ادامه داد: به زودی کولرهای گازی، لوازم صوتی و تصویری و.. و ..را سبد محصولات‌مان اضافه خواهد شد تا سبد کامل محصول در کنار محصولات آشپزخانه برای خانواده‌های ایرانی داشته باشیم.

موافق بستن درهای کشور به روی برندهای خارجی نیستم

ابهری با بیان اینکه لازمه پیشرفت دیدن رقبا و نوآوری‌های جدید است، گفت: موافق بستن درهای کشور به روی برندهای خارجی نیستم اما کاملا مشهود است که در یک سال گذشته و طی مدتی که برندهای خارجی به دلایل مسائل تحریمی از کشور رفتند، سازندگان داخلی در صنعت لوازم خانگی توانسته‌اند نقش و سهم خود را در بازار ایفا و لوازم خانگی برای مصرف داخل را تامین کنند و اگر نگاه‌‍‌مان به داخل باشد، پتانسیل و توانمندی‌های زیادی در داخل کشور داریم.

واردات هدفمند باشد

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با بیان اینکه هنوز با شرایط ایده‌آل در این صنعت فاصله داریم، ادامه داد: با رفتن برندهای خارجی امکان رشد بیشتری وجود داشت و توقع داریم در سالیان آتی نیز اگر قرار است وارداتی باشد، به صورت هدفمند صورت گیرد که هم جای رشد برندهای داخلی باشد و هم رقابت رقابت معقول و مثبتی در بازار را شاهد باشیم.

ابهری با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان با توجه به شرایط کشور و تحریم، عرضه مواد اولیه به ویژه در بخش مواد اولیه پتروشیمی و ورق‌های فولادی است، گفت: تمام تولیدکننده‌هایی که در صنعت لوازم خانگی مشغول به کار هستند، این مشکل را دارند.

مواد اولیه و تامین ارز، چالش تولیدکنندگان لوازم خانگی

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با اشاره به اقداماتی برای تسهیل این روند از سوی وزارت صمت در حال انجام است، گفت: پیشنهاد ما این است این موارد در یک کارگروه عملیاتی و مهندسی شده تصمیم‌گیری شود و بعد تبدیل به بخشنامه شود. چرا که مشکل تامین مواد اولیه و تامین ارز برای اقلامی که مجبور به تامین آن از خارج از کشور هستیم؛ برای هر تولیدکننده‌ای در این صنعت وجود دارد و تعامل دو سویه بین تولیدکنندگان و وزارت صمت برای بیان مشکلات و اتخاذ راهکارها بسیار کمک‌کننده است.

وی با بیان اینکه موانع و مشکلات قانونی را ما هم درک می‌کنیم و با تعامل دو طرفه می‌توان در جهت بالا بردن رشد و نرخ تولید حرکت کنیم، افزود: پیشنهاد ما این است حتما نظرات کارشناسی تولیدکننده‌ها در این بخشنامه‌ها استفاده شود. چرا که اگر یک سویه بخشنامه صادر شود، عملا چالش‌های تولیدکنندگان دیده نمی‌‎شود.

ابهری با بیان اینکه اگر نگاه به بازار داخل نگاه منصفانه و دقیق باشد، جای رشد در صنعت لوازم خانگی وجود دارد، ادامه داد: با توجه به ممنوعیت واردات سهم تامین بازار برای تولیدکننده‌های داخلی افزایش پیدا کرده است.

چرا قاچاق لوازم خانگی زیاد است؟

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با اشاره به قاچاق لوازم خانگی ادامه داد: تمام سازمان‌ها و نهادها صحبت از مبارزه با قاچاق دارند. توفیقاتی صورت گرفته است اما همچنان این معضل در کشور وجود دارد و لازم است برندهای داخلی در زمینه خدمات پس از فروش تلاش بیشتری کنند و همچنین زمینه‌های رانت و سوء استفاده حذف شود.

وی با بیان اینکه زمانی قاچاق صورت می‌گیرد که نوسان نرخ ارز و رانت وجود دارد، ادامه داد: زمانی که رانت توزیع مواد اولیه وجود دارد، این اختلافات باعث می‌شود سودجویان به این سمت روی ‌آورند که نرخ تمام شده تولید از نرخ تمام شده کالایی که بدون نام و بدون هر گونه گارانتی و خدمات پس از فروشی وارد می‌شود، بیشتر شود و شروع به واردات از مبادی غیرقانونی می‌کنند و نظم و بازی بازار را به هم می‌ریزند.

ابهری با بیان اینکه راهکار این معضل افزایش نرخ تولید است و دولت باید کمک کند که بتوانیم قیمت تمام شده را کاهش دهیم، ادامه داد: هزینه‌های انرژی، نیروی انسانی و .. در کشور بالا نیست و نرخ ارز و نرخ مواد اولیه است که باعث می‌شود قیمت تمام شده بالاتر از قیمت محصولی شود که از سوی واردکننده غیرمجاز وارد کشور شده است. این روند باعث می‌شود افراد به سمت محصول قاچاق بروند در صورتی که اگر محصول رقابتی تولید شود کسی به سمت قاچاق نمی‌رود.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مریم بابایی
۱۳۹۹/۱۰/۲۴
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!