تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

مدیران «تولیپس» چه انتظاری از بیستمین نمایشگاه لوازم خانگی داشتند؟

تولیپس پلاس با لوازم خانگی لاکچری به بازار می‌آید

برندهای ایرانی
تولیپس از معدود شرکت‌های فعال در سالن 38 بیستمین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی بود که تمرکز خود را روی تولید محصولات خرد و کوچک خانگی گذاشته است. برندی که پیش از این با نام‌ ناسیونال و تولید پاناسونیک شناخته می‌شد، اما امروز با تغییر سیاست‌های کلان خود، نام تولیپس را روی محصولات خود درج می‌کند. این شرکت با دو برند تولیپس و تولیپس پلاس در بازار لوازم خانگی کوچک حضور دارد.

تصلا-پروژه برند تولیپس با استفاده از استانداردهای موجود در شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران در سال ۱۳۸۰ آغاز شد. استانداردهای مورد نظر شامل استاندارد ملی ایران (ISIRI)، استاندارد اروپا (IEC)، استانداردهای ایمنی و استانداردهای شرکت پاناسونیک ژاپن می‌شوند. سرانجام در سال ۱۳۹۷ با تغییر سیاست‌های کشوری و جهانی و تأکید بر رونق تولید ملی تولیپس جایگزین پاناسونیک شد تا ناسیونال در شروع ششمین دهه از فعالیت خود، نسل جدیدی از لوازم خانگی کوچک را به نمایش بگذارد. این شرکت با دو برند تولیپس و تولیپس پلاس در بازار عرضه می شود.

جداسازی سالن قطعه‌سازان و تولیدکنندگان؛ تصمیمی درست

مدیر بازاریابی شرکت تولیپس در بازدیدی که خبرنگار «تصلا» از غرفۀ این شرکت داشت، گفت: قدمت فعالیت شرکت صنایع الکتریکی ناسیونال ایران به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. شرکت ما فعالیت خود را در ابتدا با برند ناسیونال آغاز کرد و پس از آن به تولیدکنندۀ لوازم پاناسونیک در ایران تبدیل شد. امروز نیز این شرکت محصولات خود را با دو برند «تولیپس» و «تولیپس پلاس» به بازار لوازم خانگی خرد و کوچک عرضه می‌کند. البته افق و چشم‌انداز پیش روی شرکت ما این است که تمامی تقاضای موجود در بازار، حتی در رسته لوازم خانگی سنگین و بزرگ را پاسخ دهد.

اظهار کرد: به هر حال بنا به شرایطی که به وجود آمده استقبال از نمایشگاه امسال همچون سال‌های گذشته نیست و یک رکودی در آن مشاهده می‌شود. اما از همین اتفاق هم می‌توان به‌عنوان یک فرصت تنفس استفاده کرد تا برندها و فعالان این صنعت به شکل تخصصی‌تر به صنعت نمایشگاهی و حل مشکلات و معضلات خود بپردازند. شاید حضور مردم در نمایشگاه امسال کمتر شده باشد، اما ما می‌دانیم که امسال با بازدیدکنندگان تخصصی مواجه هستیم و دیگر نمایشگاه جنبۀ سرگرمی و یا افزایش اطلاعات عمومی ندارد.

او با اشاره به ارتباط‌گیری با تأمین‌کنندگان مواد اولیه و قطعه‌سازان، افزود: با اینکه سالن‌های جداگانه‌ای برای قطعه‌سازان و تولیدکنندگان در نظر گرفته‌اند، اما خود ما جلسات متعددی با تأمین‌کنندگان داشتیم و در این نشست‌ها به نتایج مطلوبی دست یافتیم. قطعاً این اتفاق سرآغازی برای شروع همکاری در آینده‌ای نزدیک به حساب می‌آید.

از نظر ما جدابودن سالن‌ها تصمیم بهتری است تا اینکه قطعه‌سازان و تولیدکنندگان در سالن مشترکی فعال باشند. چراکه بازدیدکنندگان در اولویت نمایشگاه قرار دارند و آن‌ها باید بدانند که وقتی وارد سالنی می‌شوند با چه محصولی مواجه خواهند شد. ایجاد ارتباط بین زنجیرۀ تولید دیگر وظیفه فعالان صنعتی است که در سالن‌های دیگر حضور پیدا کنند و وارد فاز مذاکرات شوند.

وی با گلایه نسبت به غیبت تعدادی از برندها در نمایشگاه امسال تصریح کرد: ما انتظار داشتیم که تمامی برندهای داخلی امسال حضوری فعال در نمایشگاه داشته باشند، اما تنها ۱۷۶ شرکت در نمایشگاه حضور پیدا کردند که بسیاری از آنها هم حضوری محدود دارند که این امر باعث تضعیف نمایشگاه و دورشدن از اهداف شده است.

این مدیر شرکت ناسیونال همچنین تشریح کرد: با اینکه کرونا عاملی برای ریزش بازدیدکنندگان شده، اما ما مشتریان زیادی از شهرستان‌ها داشتیم که این فراتر از انتظار ما بود. شاید ویژگی متمایز این نمایشگاه به استقبال خرده‌فروشان از محصولان بازگردد. بر این اساس ما تلاش کردیم بیشترین بهره را از این فرصت ببریم و با تمام بازدیدکنندگانی که تمایل دارند، ارتباط دو سویه بگیریم.

وی دربارۀ مشتریان تولیپس توضیح داد: تلاش ما این است که با تولید لوازم خانگی تولیپس نیاز کل جامعه را پاسخ دهیم. ما صرفاً برای گروهی خاص با قدرت خرید یکسان تولید انجام نمی‌دهیم. با خروج شرکت‌های خارجی از بازار ایران، یک خلأ جدی در بازار لوازم خانگی ایران، به‌ویژه برای گروه‌های درآمدی بالاتر به وجود آمد که ما تلاش کردیم با عرضه تولیدات تولیپس پلاس این خلأ را پر کنیم و جامعۀ هدف خود را هم گسترش دهیم.

در واقع ما در شرکت خود توان مالی خانوارها را به چند دسته تقسیم کرده‌ایم و بر همین اساس محصولات را در قیمت‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنیم. طبیعتاً تولیپس پلاس ظاهر و طراحی لاکچری‌تری دارد و گران‌ترین محصول ما شناخته می‌شود؛ اما تولیداتی که با برند تولیپس روانه بازار می‌شود بازۀ قیمتی پایین‌تری دارد.

هاشمی افزود: تمام تلاش تیم تحقیق و توسعه ما این است که قطعه به قطعه محصولات با ریزبینی و جزئی‌نگری جانمایی شود و محصول با کیفیت بالا و قیمت رقابتی مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

او همچنین در بیان مشکلات فعالان صنعت لوازم خانگی خاطرنشان کرد: بهتر است از تریبون «تصلا» استفاده و مشکلات خود را هم بیان کنیم. تأمین ارز و نوسان شدید نرخ دلار در مقاطع مختلف مهم‌ترین مشکلی است که فعالان صنعت لوازم خانگی با آن مواجه هستند؛ گذشته از آن، امروز با خیل عظیم ورود کالاهای بی‌نام و ناشناخته از راه‌های غیرقانونی و قاچاق مواجه هستیم که این موضوع نیز فشار زیادی به برندهای معتبر داخلی وارد می‌کند. انتظار ما این است دولت با انجام حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان، در مقابل چنین رویه‌ای بایستد تا سرانجام شعار «جهش تولید» رنگ واقعیت به خود بگیرد.

تحریم مانع بزرگ تأمین قطعه

مدیر خدمات پس از فروش شرکت تولیپس نیز در گفت‌وگو با «تصلا» گفت: بخش خدمات پس از فروش این شرکت اکنون با نام نگین تک پرشیا فعالیت می‌کند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نماینده فعال در سراسر کشور دارد که این نماینده‌ها توانسته‌اند با دیدگاه حمایتی که از سوی بخش فروش وجود دارد میزان رضایتمندی بالایی را در بین مشتریان ایجاد کنند.

صفرزاده دربارۀ نحوۀ رضایت‌سنجی مشتریان توضیح داد: میزان رضایت مشتریان هر ماه از طریق CRM توسط مشتریان مورد سنجش قرار می‌گیرد و در ارائه گزارش‌های به واحد فروش نقاط ضعف و قوت محصولات را به اطلاع این واحد می‌رسانیم. چنان‌که بازخورد مشتریان اهمیت ویژه‌ای در تولیدات بعدی شرکت دارد. خوشبختانه طی سال‌های اخیر خدمات ناسیونال به سرتاسر کشور رسیده و ما توانسته‌ایم اقصی‌نقاط کشور را تحت پوشش خود قرار دهیم.

او همچنین تشریح کرد: اگر قرار باشد از تریبون «تصلا» مشکلی را به گوش مسئولان برسانیم، قطعاً به عامل یا بهانۀ تحریم بازمی‌گردد. به هر حال بخش مهمی از خدمات پس از فروش به تأمین قطعه مربوط می‌شود. با تشدید تحریم‌ها واردات قطعه لوازم خانگی تقریباً به صفر رسیده و تولید آن هم در داخل کشور به سختی انجام می‌پذیرد. شاید اگر در زمینۀ تولید قطعه، به‌ویژه موتور و بردهای الکتریکی حمایت بیشتری از تولید داخلی صورت بگیرد، تولیدکنندگان ما چنین ظرفیتی دارند که مستقل عمل کنند و خوداتکا شوند.

وی افزود: البته تولیپس در تولید بسیاری از دستگاه‌ها ۱۰۰ درصد داخلی‌سازی شده، اما تعدادی از دستگاه‌های جدید هم در حدو دو یا سه قطعه نیاز به واردات دارند. اگر دولت حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذاران انجام دهد، کمک شایان‌توجهی به بومی‌سازی صنعت لوازم خانگی می‌شود.

تأمین لوازم خانگی کوچک جهیزیه

معاون فروش بازاریابی تولیپس نیز در گفت‌وگو با «تصلا» عنوان کرد: ناسیونال در سال جاری با برندهای پاناسونیک، تولیپس و تولیپس پلاس در نمایشگاه صنعت لوازم خانگی شرکت کرده است.
محبت ادامه داد: پاناسونیک و تولیپس که برندهای شناخته‌شده‌ای هستند و تولیپس پلاس برند دیگری است که امسال از آن رونمایی کرده‌ایم. فعالیت ناسیونال حوزه تولید محصولات کوچک برقی را دربرمی‌گیرد و فعلاً در حوزه تولید لوازم خانگی بزرگ دستی ندارد. اما برنامه مهم شرکت، افزودن لوازم صوتی و تصویری به سبد تولیدات خود است.

او دربارۀ تأمین سبد جهیزیه جوانان نیز خاطرنشان کرد: خانواده‌ها برای محصولات ریز جهیزیه می‌توانند به تولیدات تولیپس و تولیپس پلاس اعتماد کنند و سبد این گروه از جهاز نوعروسان را با تولیدات ما تکمیل کنند. ولی ناسیونال فعلاً پای در عرصه تولید لوازم خانگی سنگین نگذاشته و از این رو سبد کاملی از جهیزیه را ارائه نمی‌دهد.

وی افزود: البته ما سیستم‌های تولید تلویزیون را راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال آماده‌سازی کارخانۀ اصفهان برای انجام این مهم هستیم. تولید یخچال، ماشین لباسشوئی و ماشین ظرفشوئی نیز در برنامه‌های میان‌مدت ناسیونال قرار دارد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مریم بابایی
۱۳۹۹/۱۰/۲۷
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!