تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

مدیر فروش «کولان سل» در گفت‌وگو با «تصلا» مطرح کرد

عرضه سهام شرکت کولان ‌سل در بورس سال آینده

اخبار تصلا
شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری این بیماری باعث شد تا بیستمین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی ایران که طی روزهای پنجم تا هشتم دی سال جاری برگزار شد، شور و حرارت سال‌های گذشته را نداشته باشد. اما قطعه‌سازان و تأمین‌کنندگان مواد اولیه با برنامه‌ای مدون در نمایشگاه امسال ظاهر شدند؛ چنان‌که حضور پررنگ و پویایی شرکت کولان ‌سل و این گروه از زنجیرۀ تولید را می‌توان وجه تمایز نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته معرفی کرد.

تصلا– شرکت کولان ‌سل یکی از تأمین‌کنندگان به حساب می‌آید که در این رویداد شرکت داشت. برخلاف سایر قطعه‌سازان که بیشتر در سالن میلاد مترکز بودند، این شرکت از معدود قطعه‌سازانی به حساب می‌آمد که در سالن ۳۸ و در کنار تولیدکنندگان نهایی محصول حضور داشت.

تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده پد سلولزی

اکنون که بیش از یک دهه از فعالیت رسمی شرکت کولان سل می‌گذرد، همچنان برای برخی این سؤال مطرح می‌شود که حوزۀ فعالیت این شرکت چیست؟

«کولان سل» با ارائه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی خانگی، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها از جمله تولیدکنندگان پد سلولزی در خاورمیانه به حساب می‌آید. این شرکت در سال ۱۳۸۴ با انجام بررسی‌های لازم پدهای سلولزی را جایگزینی مناسب برای پوشال یافت و سه سال بعد، اولین پروانه بهره‌برداری از این نوع پدها را دریافت و کار خود را در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز آغاز کرد.

طی دو سال ابتدایی، فعالیت این شرکت محدود به صنایع مرغداری و کشاورزی می‌شد، اما شرکت کولان ‌سل رفته‌رفته توانست فضای فعالیت خود را تا صنعت تأسیسات و پیش‌خنک‌کننده‌های توربین‌های گازی بگستراند و پای در عرصه جدیدی بگذارد.

پیشرفت این شرکت به گونه‌ای بود که در آخرین سال دهه ۸۰ هلدینگ انرژی که بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ کولر آبی سلولزی در ایران شناخته می‌شود، امتیاز این برند را خریداری و این مجموعه را به‌عنوان شریک تجاری خود جهت تولید پدهای معرفی کرد تا امروز شرکت کولان سل بزرگ‌ترین تولیدکننده پد سلولزی در ایران باشد و تولیدات خود را در بخش دیتا سنتر هم به عرضه و نمایش بگذارد.

راه‌اندازی خط شست‌وشو پد سلولزی کولر توسط شرکت کولان سل

مدیر فروش شرکت کولان سل که در بیستمین نمایشگاه صنعت لوازم خانگی در غرفه این شرکت حضور داشت، در گفت‌وگو با «تصلا» گفت: شرکت کولان ‌سل هرساله در نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی حضور دارد و مورد استقبال بازدیدکنندگان هم قرار می‌گیرد، اما امسال به دلیل شیوع و فراگیری بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن، بازدیدکنندگان به شکل محسوسی ریزش داشته‌اند. با این حال در روز اول برگزاری نمایشگاه امسال، یعنی پنجم دی ماه، هم روز شلوغی را پشت سر گذاشتیم که به نظر می‌رسد بیشتر به دلیل تعطیلی روز جمعه بود.

سعیدی دربارۀ فعالیت‌های این شرکت نیز اظهار کرد: «کولان سل» دیگر ۱۲ سال است که زیرمجموعه‌ای از هلدینگ انرژی به حساب می‌آید. هلدینگی با سابقۀ بیش از ۵۰ سال که تقریباً از ۲۰ سال پیش به‌عنوان بنیان‌گذار تولید کولرهای سلولزی پای به عرصه این صنعت گذاشت.

به گفتۀ او شرکت انرژی در سال‌های اولیه فعالیت خود از منابع و مواد اولیه خارجی استفاده می‌کرد، اما بعد از انجام تحقیقات گسترده به این موضوع فکر کرد که پد سلولزی را با منابع و مواد کاملاً ایرانی تولید کند. بر اساس جست‌وجوهایی که این هلدینگ انجام داد به شرکت کولان‌سل رسید و از ۱۲ سال پیش با ادغام این دو شرکت، تولید پد سلولزی در داخل کشور آغاز شد.

این مدیر ارشد شرکت کولان ‌سل با بیان اینکه شرکت متبوع با همکاری هلدینگ انرژی اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده پد سلولزی در ایران شناخته می‌شود، تأکید کرد: گستردگی تولید و فضای دپوی محصولات به حدی بالاست که می‌توان آن را در خاورمیانه بی‌نظیر دانست. علاوه بر این، شرکت کولان سل تنها تولیدکننده‌ای در جهان است که از خط شست‌وشو بهره می‌برد. چراکه در مراحل تولید، پد سلولزی به بنزین و چسب آغشته می‌شوند و در مراحل اولیه استفاده از کولر، بوی نامطبوعی در فضا متصاعد می‌شود، حال برای کنترل این بو، خط شست‌وشو را در شرکت راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی درباره نوع تأمین مواد اولیه نیز توضیح داد: شرکت کولان سل به دانش تولید چسب سلولزی دست یافته و در تأمین این ماده هم خوداتکا شده است. این شرکت با بهره‌گیری از تجربیات و دانش متخصصان برجسته از اقصی‌نقاط دنیا، ازجمله آمریکا، وابستگی بیرونی را به حداقل ممکن رسانده است.

سعیدی با اشاره به کاربرد پد سلولزی تصریح کرد: این پدها از آنجایی که محصولات واسطه‌ای هستند، گذشته از کولرهای آبی، در سیستم سرمایشی گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و نیروگاه‌های برق هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین اخیراً در سیستم‌های دیتاسنتر از پدهای سلولزی برای سرمایش استفاده می‌شود.

او در تشریح ارتباط‌گیری قطعه‌سازان و تولیدکنندگان در نمایشگاه امسال یادآور شد: کولان‌ سل تا سال گذشته در سالن قطعه‌سازان حضور داشت، اما امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا ترجیح دادند غرفه کولان ‌سل را در سالن تولیدکنندگان جانمایی کنند. البته این یک توفیق اجباری است، چراکه تولیدکنندگان بزرگی در سالن ۳۸ حضور دارند و ارتباط نزدیکی با تأمین‌کننده ایجاد می‌کنند. ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم و از این نظر امسال را بهتر از سال‌های گذشته می‌دانیم. به هر حال ارتباط چهره به چهره با تولیدکنندگان تأثیر مهم‌تری نسبت به ارتباط دورادور دارد.

وی برنامه‌های صادراتی کولان‌ سل را این‌گونه تشریح کرد: این شرکت تا سال‌های گذشته فقط کشور عراق را مقصد صادراتی خود می‌دانست، اما جهش کمّی و کیفی تولیدات کولان ‌سل این اعتماد به نفس را به ما داده که با شرکت‌های بین‌المللی اروپا، حوزه خلیج فارس و CIS مکاتبه داشته باشیم و سال پربارتری نسبت به سال‌های گذشته رقم بزنیم.

به گفتۀ این مدیر هلدینگ انرژی، در داخل کشور نیز تولیدات کولان سل به گونه‌ای بوده که ۹۰ درصد بازار کولرهای آبی را به دست آورده تا صرفاً برای گروهی خاص با قدرت خرید بالا تولید انجام ندهد. برنامه‌ریزی برای ارتباط و تعامل مناسب باعث شده تا امروز علاوه بر هلدینگ انرژی، شرکت‌های معتبر دیگری نظیر برفاب، ایران شرق، کلور و … با این شرکت همکاری داشته باشند.

سعیدی ادامه داد: امسال نیز موفق شدیم شرکت آبسال، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کولرهای آبی را جذب کنیم. گذشته از این، ما رسالت خود می‌دانیم که استفاده از پد سلولزی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم. از این رو درصدد آن برآمده‌ایم که تمامی تولیدکنندگان کولر آبی را تحت پوشش قرار دهیم و آن‌ها را برای استفاده از پدهای سلولزی قانع کنیم.

او دربارۀ قیمت‌گذاری محصولات نیز بیان کرد: به‌عنوان مثال قیمتی که برای استفاده کولر سلولزی انرژی ۷۰۰۰ تعیین شده حدود ۶۰۰ هزار تومان است که با توجه به طول عمر حدود پنج‌ساله توجیه اقتصادی دارد و می‌توان روی مزیت صادراتی آن هم حساب کرد.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز حدود شش شرکت فعال در صنعت لوازم خانگی در بورس فعال هستند که ما نیز فعالیت در بازار سرمایه را جزو اهداف کوتاه‌مدت خود قرار داده‌ایم و اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد سال آینده سهام شرکت کولان‌سل در بورس عرضه می‌شود.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

IMG_20190225_204748_094
امیر داداشی
۱۳۹۹/۱۰/۲۴
امیر داداشی؛ فارغ‌التحصیل رشته علوم ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد هستم. فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی در حوزه اقتصاد و صنعت را از سال 92 شروع کردم. طی این مدت با روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری مختلف همکاری داشتم. در حال حاضر هم عضو تیم تحریریه تصلا هستم و اخبار حوزه صنعت لوازم خانگی و الکترونیک را به طور ویژه رصد و پیگیری می‌کنم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!