تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

رونمایی از گوشی‌های رول‌شونده تا تکنولوژی‌های مبارزه با کرونا

جدیدترین فناوری‌های رونمایی شده در CES 2021

اخبار تصلا
نمایشگاه CES اولین روز برگزاری خود را پشت سر گذاشت. در اولین روز برگزاری این نمایشگاه برند ال‌جی از گوشی تلفن همراهی رونمایی کرد که قابلیت رول شوندگی دارد. جدیدترین فناوری های روز دنیا که در این نمایشگاه رونمایی شد، نشان داد انتشار ویروس کرونا باعث شده بسیاری از شرکت‌ها به فکر تولید دستگاه‌های تشخیص ویروس کرونا و ضدعفونی‌کننده‌های هوا بیفتند.

تصلا – نمایشگاه CES بعد از اخبار و جنجال‌های زیاد در روز ۱۱ ژانویه با قالبی کاملاً جدید و به صورت آنلاین برگزار شد. بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشرشده از روز اول برگزاری نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ برندهای ال‌جی و سامسونگ کنفرانس‌های مطبوعاتی مهمی را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کرده‌ اند. این دو غول فناوری و تکنولوژی کره‌ای جدیدترین فناوری های روز دنیا را چه در زمینه تلویزیون‌های غول‌پیکر و چه در گروه گوشی‌های هوشمند معرفی و رونمایی کردند.

علاوه بر برندهای ال‌جی و سامسونگ، برند Infinity یا اینفینیتی از میز بازی خود که در واقع یک صفحه لمسی با ظاهری شبیه به تخته‌های بازی قدیمی است، رونمایی کرد.

از آنجایی در سال ۲۰۲۰ میلادی بسیاری از کشورهای جهان به دلیل انتشار و گسترش ویروس کرونا دچار دگرگونی‌هی بزرگی چه در حوزه اقتصاد و چه در حوزه فناوری شده‌اند، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصولات بهداشتی از جدیدترین محصولات خود که به نوعی با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن ارتباط دارد، رونمایی کردند.

رونمایی از ماسک‌های هوشمند و دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده هوا و تشخیص ویروس کرونا و زنگ‌های درب بدون نیاز به استفاده از انگشت اتفاقاتی بود که در روز اول برگزاری نمایشگاه مجازی CES در سال ۲۰۲۱ میلادی رخ داد. در ادامه به بررسی هر کدام از محصولاتی که در روز اول نمایشگاه رونمایی شدند، می‌پردازیم.

در روز دوم نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ قرار است برندهای مایکروسافت، لنوو، تی‌سی‌ال و اینتل کنفرانس‌های مطبوعاتی خود را برگزار کنند. همان‌طور که در خبرهای قبل نیز اشاره شد، نمایشگاه CES امسال به صورت کاملاً آنلاین و از طریق پلتفرم طراحی‌شده توسط مایکروسافت برگزار خواهد شد.

رونمایی از گوشی تلفن همراه رول‌شونده برند ال‌جی با قابلیت اتصال به شبکه ۵G

یکی از جدیدترین فناوری های روز دنیا که در اولین روز از برگزاری نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ رونمایی شد گوشی‌های هوشمند رول‌شونده برند ال‌جی بود. هر چند همیشه تولید گوشی‌های تلفن همراه رول‌شونده توسط برندهای مختلف مطرح می‌شد اما همواره در حد یک گوشی مفهومی باقی‌ می‌ماند.

خوشبختانه برند ال‌جی با تولید و نمایش این گوشی‌های تلفن همراه رول‌شونده نشان داد رؤیای بسیاری از برندها برای تولید این نوع گوشی‌ها در حال پیوستن به واقعیت است. اولین ویژگی که باعث شده نظر بسیاری از علاقه‌مندان به برند ال‌جی و گوشی‌های این برند به آن جلب شود، ارائه قابلیت اتصال به شبکه ۵G در این گوشی‌های رول‌شونده است.

برند ال‌جی پیش از این از اولین تلویزیون‌های رول‌شونده خود نیز رونمایی کرده بود که مجهز به قابلیت‌ها و امکانات بسیار پیشرفته‌ای هستند. قبل از برند ال‌جی، برند TCL نیز از دو نمونه از گوشی‌های رول‌شونده خود یا صفحه نمایش‌ ۷٫۸ اینچی که در حالت رول‌شده به اندازه ۶٫۷ اینچ در می‌آید، رونمایی کرده بود. گوشی‌های رول‌شونده برند ال‌جی قرار است تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.

برند TCL با معرفی گوش‌های رول‌شونده نشان داده که می‌تواند وارد عرضه رقابت در تولید تلویزیون‌های منحنی و رول‌شونده بشود و به این ترتیب به جنگ و رقابت تمام عیار با برندهای مطرحی مثل ال‌جی و سامسونگ بپردازد.

این برند اعلام کرده تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی گوشی‌های تلفن همراه با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر را به بازار عرضه خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که منظور از انعطاف‌پذیر به معنای تاشوندگی گوشی است و یا خم شدن آن است.

معرفی دستگاه‌های تشخیص ویروس کرونا و ضدعفونی کننده هوا در نمایشگاه CES 2021

انتشار ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ نه تنها باعث بروز تغییرات در حوزه طراحی محصولات و همچنین روند کاری شرکت‌ها و کارمندان آن‌ها شده است؛ بلکه باعث بروز تغییرات بزرگی در زندگی افراد و مردم نیز شده است.

این روزها که همه‌جا صحبت از همه‌گیری ویروس کرونا است، بسیاری از شرکت‌ها چه آن دسته از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات بهداشتی و پزشکی و چه آن دسته از تولیدکنندگان تجهیزات و محصولات لوازم‌خانگی محصولاتی را معرفی و تولید می‌کنند که به نوعی به کاربران در تشخیص و از بین بردن ویروس کرونا کمک می‌کند.

در نمایشگاه CES امسال بازار معرفی و رونمایی این گونه از محصولات بسیار داغ بوده است.

برند ال‌جی در روز اول برگزاری نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی از یخچال جدید خود با نام InstaView رونمایی کرد. این یخچال ظاهری شبیه به یخچال‌های معمولی دارد با این تفاوت که در آن از نوعی دستگاه ضدعفونی‌کننده مجهز به اشعه ماوراء بنفش استفاده کرده است که قادر به حذف ۹۹٫۹ درصد از باکتری‌ها و میکروب‌ها است.

نکته مهم در خصوص این یخچال این است که درب آن با استفاده از فرمان‌های صوتی کاربر باز می‌شود و نیازی به استفاده از دست برای باز کردن درب آن وجود ندارد.

ماسک‌های هوشمند برند ال‌جی در نمایشگاه سی ای اس

برند ال‌جی همچنین در اولین روز از برگزاری نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از جدیدترین فناوری های روز دنیا و پیشرفت‌ها در محصولات خط تولید فیلترهای Puriview رونمایی کرده است. این برند انواع و مدل‌های مختلفی از این فیلترها را تولید می‌کند که ابعاد آن‌ها بسیار مختلف است. مثلاً فیلترهای با ابعاد بسیار کوچک که با نام Puriview Mini شناخته می‌شود؛ از جمله مدل‌ها و نمونه‌های این فیلترها هستند. این فیلترها را می‌توان همراه با خود در کیف یا کوله پستی حمل کرد. همچنین از این فیلترها در نوعی از ماسک‌های هوشمند باتری‌دار استفاده شده است.

ضدعفونی کننده هوا ماورا بنفش

این ماسک که توسط برند ال‌جی تولید شده است قادر به فیکس شدن بر روی صورت کاربر است. به عبارت دیگر اندازه آن بسته به اندازه صورت کاربر قابل تنظیم شدن است. در این ماسک‌ها از دو نوع فیلتر HEPA که قادر به تصفیه هوا تا ۹۹٫۹۷ درصد است، استفاده شده است.

همچنین این فیلترها می‌توانند جلوی ورود ذرات با اندازه ۰٫۳ میکرون را بگیرند. با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و استفاده مردم از ماسک‌های سه لایه، به نظر می‌رسد معرفی این ماسک‌ها توسط برند ال‌جی نه تنها می‌تواند کمک بزرگی به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باشد بلکه می‌تواند سودآوری زیادی برای این برند همراه داشته باشد.

ماسک‌های هوشمند برند ال‌جی مجهز به باتری‌های ۸۲۰ میلی‌آمپر هستند که در آن دو نوع فن قرار داده شده است. عمر باتری‌ها در هر بار شارژ و استفاده مداوم حدود ۲ ساعت است. در صورتی که از ماسک‌ها به صورت مداوم استفاده نشود عمر باتری در هر باز شارژ حدود ۸ ساعت خواهد بود.

اگر چه برند ال‌جی اعلام کرده است که فیلترهای تعبیه شده در این ماسک قادر به جلوگیری از ورود ذرات ۰٫۳ میکرونی هستند اما مشخص نکرده است که آیا مانع ورد ویروس کرونا می‌شوند یا نه.

در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی از دستگاه تهویه هوا با عنوان CleanAirZone نیز رونمایی شده است. این دستگاه تهویه هوا با استفاده از آنزیم‌های طبیعی پروبیوتیک که از فضای باز و طبیعت استخراج می‌شوند، هوای محیط را تمیز و ضدعفونی می‌کند.

استفاده از این روش در تهویه مطبوع هوای محیط باعث می‌شود جلو استفاده بی‌رویه از فیلترهای یک‌بار مصرف در دستگاه‌های تهویه هوا گرفته شود و در نتیجه مانع ایجاد زباله‌های مخرب برای محیط زیست می‌شود. نکته مهم و قابل توجه در خصوص دستگاه‌های تهویه مطبوع هوای CleanAirZone این است که ابعاد آن بسیار کوچک است و در نتیجه به راحتی می‌توان آن را با خود به هر جایی که بخواهیم حمل کنیم.

دستگاه تهویه مطبوع هوا Ubtech’s Adibot نیز یکی دیگر از دستگاه‌های تمیزکننده هواست که در روز اول نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شد. این دستگاه هوشمند قیمتی معادل ۲۰ هزار دلار دارد و بیشتر برای مصارف عمومی از جمله استفاده در مدارس و یا کارگاه‌های کوچک مناسب است.

این دستگاه از یک سری سیلندرهای غول‌پیکر و حجیم تشکیل شده است که برای تمیز کردن هوا از اشعه ماوراءبنفش در آن استفاده می‌شود.

معرفی تلویزیون‌های غول‌پیکر توسط برند ال‌جی و سامسونگ در نمایشگاه CES 2021

جنگ برندهای ال‌جی و سونی بر سر رونمایی از تلویزیون‌های غول‌پیکر با قابلیت‌های مختل و امکانات بسیار پیشرفته در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ که اولین روز آن سپری شد ادامه دارد. در نمایشگاه CES امسال برند سامسونگ از تلویزیون‌های ۱۵ هزار دلار خود که در ابعاد ۱۱۰ اینچی تولید شده‌اند، رونمایی کرد.

این تلویزیون‌ها مجهز به تکنولوژی ۴K MiniLED هستند که البته نمونه‌های ۹۹ و ۸۸ اینچی آن‌ها نیز توسط برند سامسونگ معرفی شدند.

اما برند ال‌جی از بزرگ‌ترین تلویزیون OLED خود که از جمله محصولات خط تولید Evo این شرکت هستند، رونمایی کرده است.  این تلویزیون‌ها در چهار مدل A1، C1، G1 و Z1 تولید می‌شوند. ابعاد این تلویزیون‌ها ۷۷ و ۸۸ اینچ است و مجهز به تکنولوژی ۸K هستند.

هنوز خبری در خصوص اینکه قرار است این تلویزیون‌ها با چه قیمتی به بازار عرضه شوند از طرف برند ال‌جی منتشر نشده است. اما بر اساس گمانه‌‌زنی‌های انجام شده تلویزیون‌های ۸۸ اینچی برند ال‌جی که مجهز به صفحه نمایش OLED هستند، به احتمال زیاد با قیمت ۳۰ هزار دلار به بازار عرضه خواهند شد.

اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید تلویزیون هرچقدر بزرگ‌تر باشد، بهتر است باید به سراغ تلویزیون ۱۱۰ اینچ معرفی شده توسط برند سامسونگ بروید.

اگر چه از این تلویزیون‌ها در روز اول نمایشگاه CES امسال به صورت رسمی رونمایی شد اما حدود یک ماه پیش در بازارهای کره جنوبی عرضه شدند.

نکته مهم در خصوص تلویزیون‌های ۱۱۰ اینچی برند سامسونگ این است که ضخامت آن‌ها حدود ۲۴٫۹ میلی‌متر است و سعی شده تا از عمق رنگی مناسبی استفاده شود.

به طوری که باعث می‌شود کیفیت تصویر تولیدشده شبیه به آن چیزی باشد که در واقعیت می‌بینیم. برندTCL  هم یکی از برندهایی است که در روز اول نمایشگاه CES پا به پای غول‌های تکنولوژی سامسونگ و ال‌جی از جدیدترین تلویزیون‌های خود رونمایی کرد.

این برند تلویزیون‌های سری ۶ خود را که به روز شده‌اند در نمایشگاه CES امسال معرفی کرد. این تلویزیون‌ها مجهز به تکنولوژی ۴K هستند اما مشخص نیست که قرار است با چه قیمتی به بازار عرضه شوند.

جدیدترین تغییرات در ربات Jetsons توسط سامسونگ در نمایشگاه بین‌المللی سی‌ئی‌اس

یکی دیگر از جدیدترین فناوری های روز دنیا در روز اول برگزاری نمایشگاه CES رونمایی برند سامسونگ از سه مدل ربات‌ خدمتکار بود. این ربات‌ها هر کدام وظیفه انجام کاری را بر عهده دارند. برای مثال یکی از این ربات‌ها، کار ریختن نوشیدنی و پر کردن لیوان‌های شما را بر عهده دارد.

اولین ربات سامسونگ که کاربران می‌توانند آن را خریداری کنند، ربات JetBot 90 AI Plus نام دارد که هم می‌تواند به عنوان یک جاروبرقی هوشمند عمل کند و هم می‌تواند مانند یک دوربین مداربسته وظیفه حفظ امنیت خانه شما را بر عهده بگیرد.

به گفته برند سامسونگ این ربات قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه شود و امکان خرید آن برای کاربران فراهم شود. همچنین برند سامسونگ ربات جدیدی به نام Bot Care را معرفی کرده است که نسخه به روز رسانی شده رباتی است که برند سامسونگ در سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی کرد.

این ربات می‌تواند به عنوان یک ربات خدمتکار در اختیار کاربران قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ربات توانایی آن در پاسخ به سؤالات کاربران است.

ربات دیگری که برند سامسونگ در این نمایشگاه از آن رونمایی کرده است ربات Bot Handy است که در آن از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده است. این ربات با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند ابعاد تقریبی وسایل را تخمین بزند و آن‌ها را نگه دارد. برای مثال این ربات می‌تواند لیوان‌ها با سایزهای مختلف را در دست بگیرد و آن‌ها را پر و خالی کند.

معرفی میز بازی جدید توسط برند Infiniti 2021

یکی دیگر از جدیدترین فناوری های روز دنیا میز بازی جدید توسط برندInfiniti 2021 است. در اولین روز از نمایشگاه CES توجه علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری به معرفی میز بازی توسط برند اینفینیتی معطوف شد.

این برند از میز بازی جدیدی را در این نمایشگاه رونمایی کرد که ظاهر آن شبیه به تخته‌های بازی قدیمی است اما در اصل یک میز با صفحه کاملاً لمسی است و کاربران می‌توانند انواع بازی‌های رومیزی مثل شطرنج را روی آن بازی کنند.

ابعاد این میز بازی حدود ۲۴ اینچ است و امکان استفاده از بازی‌های آنلاین نیز روی آن وجود دارد. امکان انجام بازی‌های دونفره و حتی بازی‌های گروهی نیز با استفاده از این میز بازی وجود دارد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!