تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

محصولات تکنولوژی‌ محور حوزه سلامت در نمایشگاه سی ای اس

رونمایی از چند تکنولوژی جدید و جالب در CES 2021

بدون عنوان
نمایشگاه CES سال 2021 در روزهای پایانی برگزاری خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. در این نمایشگاه چند تکنولوژی جدید توسط استارتاپ‌های تازه‌کار اما حرفه‌ای معرفی شد. در ادامه برخی از جالب‌ترین این محصولات را معرفی خواهیم کرد.

تصلا – چند تکنولوژی جدید ارائه شده در این نمایشگاه در حال حاضر توسط تولیدکنندگان به بازار عرضه شده‌اند و امکان خرید آن‌ها از طریق وب‌سایت‌ها و یا فروشگاه‌های فیزیکی وجود دارد. اما برخی دیگر از این محصولات هنوز به بازار عرضه نشده است و مشخص نیست آیا به صورت انبوه تولید خواهند شد یا نه. بسیاری از محصولاتی که در نمایشگاه‌های CES سال گذشته نیز معرفی شده‌اند، به مرحله تولید انبوه نرسیده‌اند و فقط در حد یک طرح پیشنهادی و یا مفهومی باقی‌مانده‌اند.

معرفی فناوری جدید بازیافت توسط برند Lasso برای بازیافت مواد بازیافتی

نمایشگاه CES سال 2021 در روزهای پایانی برگزاری خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. در روز سوم برگزاری نمایشگاه CES محصولات جالبی توسط استارتاپ‌های تازه‌کار اما حرفه‌ای معرفی شد.در ادامه برخی از جالب‌ترین این محصولات را معرفی خواهیم کرد.

از سال ۲۰۱۸ تاکنون کشور چین از پذیرش مواد بازیافتی که در جهان تولید می‌شود، امتناع می‌کند. این تصمیم کشور چین باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای شهرها و شهرداری‌های آن‌ها در کشورهای مختلف برای نگهداری و بازیافت مواد قابل بازیافت شد.

مشکلات و چالش‌های مربوط به بازیافت مواد بازیافتی باعث شده تا برند Lasso اقدام به طراحی و ساخت نوعی دستگاه بازیافت مواد قابل بازیافت کند. نمونه‌های اولیه این دستگاه حدود یک سال پیش توسط برند Lasso به بازار معرفی شد و مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت.

این بار برند Lasso در نمایشگاه CES 2021 نمونه جدیدی از این ماشین‌های بازیافت مواد را به بازار عرضه کرده است که قادر به بازیافت ۱۰ نوع ماده بازیافتی است. نحوه استفاده از این تکنولوژی جدید به این صورت است که شما مواد بازیافتی خود از جمله پلاستیک، شیشه و فلز را داخل ماشین می‌ریزید.

دستگاه ابتدا این مواد بازیافتی را با استفاده از بخار آب تمیز می‌کند، برچسب‌های روی آن‌ها را پاک می‌کند و مواد را به صورت هوشمندانه دسته‌بندی می‌کند. بعد از دسته‌بندی مواد، آن‌ها را خرد می‌کند.

نکته قابل توجه در خصوص این دستگاه‌ و عملکرد آن این است که خرد کردن مواد در این دستگاه کاملاً بی‌صدا انجام می‌شود.

زمانی که مواد بازیافتی دارید آن‌ها را باید درون ماشین بازیافت برند Lasso بریزید. زمانی که ماشین بازیافت پر شد، هشداری برای شما ارسال می‌کند. در حال حاضر امکان سفارش و پیش خرید ماشین بازیافت برند Lasso برای کاربران با قیمت ۳ هزار و پانصد دلار وجود دارد.

بر اساس گفته برند Lasso به احتمال بسیار زیاد این ماشین بازیافت تا پایان سال جاری میلادی و یا نهایتاً ابتدای سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

رونمایی اپلیکیشن ارتقا یافته مترجم Pocketalk

Pocketalk یکی از شرکت‌های تولیدکننده اپلیکیشن‌های مترجم است که بعد از همه‌گیری و انتشار ویروس کرونا، خدمات زیادی را به بخش درمان به خصوص برای ترجمه متون پزشکی در مورد ویروس کرونا و مقاله‌های منتشر شده در این خصوص ارائه کرده است. علاوه بر این، شرکت Pocketalk در حوزه تولید اپلیکیشن‌های آموزش از راه دور که سال گذشته توسط مدرسه‌ها و مؤسسات آموزشی زیادی مورد استفاده قرار گرفتند، فعالیت زیادی دارد.

اما شرکت Pocketalk در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از اپلیکیشن و تکنولوژی جدید با نام Pocketalk Plus رونمایی کرده است که قرار است از روز دوشنبه یعنی ۱۸ ژانویه برای فروش به فروشگاه‌های اپلیکیشن عرضه شود. این دستگاه که مجهز به اپلیکیشن ترجمه است، قادر به ترجمه متن‌های طولانی به زبان‌های مختلفی است.

نکته مهم در خصوص این اپلیکیشن این است که نیازی به تایپ کردن متن در آن وجود ندارد. بلکه کافی است دوربین دستگاه خود را روی متنی که می‌خواهید ترجمه کنید، بگیرید تا دستگاه متن مورد نظر را برای شما ترجمه کند. از آنجایی که امکان اتصال به بلوتوث در این دستگاه تعبیه شده است از این رو شما می‌توانید آن را به اسپیکر متصل کنید و متن ترجمه شده را با صدای بلند پخش کنید.

از طرفی در این دستگاه امکان شناسایی زبانی که متن به آن نوشته شده است وجود دارد و نیاز به مشخص کردن جهت ترجمه یعنی زبان مبدأ و زبان مقصد در آن وجود ندارد. بر اساس گفته‌های شرکت Pocketalk مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته روی عملکرد این دستگاه نشان می‌دهد نه تنها شناسایی زبان متون توسط آن با دقت بالایی انجام می‌شود بلکه دقت ترجمه نیز در آن بسیار بالا است.

این ویژگی‌ها باعث شده استفاده از این دستگاه به خصوص برای کاربرانی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند، بسیار کاربردی باشد. هرچند کیفیت ترجمه در نسخه‌های قبلی Pocketalk بسیار بالا بود اما چیزی که باعث متمایز شدن نسخه جدید این دستگاه از نسخه‌های قبلی شده است، مشخص شدن زبان ترجمه با استفاده از یکسری آیکون‌ها روی صفحه‌نمایش و همچنین بزرگ‌تر شدن اندازه صفحه‌نمایش دستگاه و دقت ترجمه در این دستگاه ترجمه متن است.

معرفی تکنولوژی جدید Airthings به منظور بررسی احتمال وجود ویروس در هوا

در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱  شرکت‌های بسیار زیادی اقدام به معرفی دستگاه‌های تهویه مطبوع و ضد عفونی کننده هوا کردند. در اکثر این دستگاه‌ها نیز از اشعه ماوراءبنفش به منظور تمیز کردن هوا و ضدعفونی کردن آن استفاده شده است. اما در این نوع دستگاه‌ها همیشه فرض بر آلوده بودن و وجود ویروس در هوا است. به عبارت دیگر دستگاه بدون بررسی احتمال وجود ویروس در هوا اقدام به ضدعفونی کردن محیط می‌کند.

اما یکی از محصولات خاص و جالبی که در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شد، دستگاه Airthings است. این دستگاه نیز به نوعی عملکرد مشابه با دستگاه‌های تهویه مطبوع هوا دارد با این تفاوت که در این دستگاه ابتدا میزان احتمال وجود ویروس در هوای محیط بررسی می‌شود و سپس توصیه‌ها و پیشنهاداتی به منظور تهویه هوا ارائه داده می‌شود.

در دستگاه airthings یکسری سنسور وجود دارد که کار آن‌ها بررسی کیفیت هوای محیط است. نکته مهم در خصوص سنسورهای تعبیه شده در این دستگاه این است که کار آن‌ها تشخیص و شناسایی ویروس به صورت مستقیم نیست. بلکه این سنسورها فاکتورهای دیگر مثل خطر انتقال ویروس در هوا،میزان رطوبت هوا، تعداد افرادی که در یک محیط بسته حضور دارند و همچنین دمای اتاق یا محیط بررسی می‌شود.

شاخص مربوط به هر کدام از این فاکتورها مشخص می‌کند که احتمال وجود و انتقال ویروس در آن محیط تا چه حد است. بعد از بررسی احتمال وجود ویروس در هوا، دستگاه Airthings راه‌‎حل‌ها و روش‌هایی را برای افزایش جریان هوا در محیط، رطوبت هوا و همچنین کم کردن تعداد افراد حاضر در محیط ارائه می‌دهد.

هر چند این روش‌ها خطر از بین رفتن ویروس و انتقال آن در فضا را به صورت صد در صد گارانتی نمی‌کند اما انجام روش‌های پیشنهاد شده توسط دستگاه می‌تواند در جلوگیری از انتشار ویروس بسیار کمک کننده باشد.

معرفی اپلیکیشن اندازه‌گیری فشارخون Biopectal OptiBP در  CES 2021

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی فشارخون یکی از عوامل مرگ خاموش در طی سال‌های اخیر در بین مردم کشورهای جهان بوده است. در آمریکا هر سال بیش ا ۶۰ هزار نفر در اثر ابتلا به فشارخون بالا می‌میرند. از این رو کنترل و بررسی فشارخون در بین افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

در دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه CES دستگاه ‌ها و تجهیزات بسیار زیادی به منظور اندازه‌گیری فشارخون معرفی شدند اما این بار در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی از اپلیکیشن اندازه‌گیری فشارخون که قابل نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه است، رونمایی شد.

اپلیکیشن اندازه‌گیری فشارخون Biospectal OptiBP یک اپلیکیشن اندازه‌گیری فشارخون قابل نصب روی گوشی‌های اندرویدی است که به زودی از طریق وب‌سایت آن در دسترس کاربران مختلف قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشن Biospectal OptiBP از طریق دوربین گوشی تلفن قادر به اندازه‌گیری فشارخون افراد است. بر اساس بررسی‌های انجام شده سرعت عملکرد این اپلیکیشن در اندازه‌گیری فشارخون کاربر نه تنها بالاتر از سرعت اندازه‌گیری فشارخون در دستگاه‌های دیگری است بلکه دقت آن نیز بسیار بالا است.

قرار است تا پایان سال جاری میلادی نسخه iOS اپلیکیشن اندازه‌گیری فشارخون Biospectal OptiBP برای استفاده روی گوشی‌های آیفون ارائه شود.

اپلیکیشن Biospectal OptiBP قابل نصب بر روی گوشی‌های اندرویدی قدیمی نیز هست و از طرفی تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را نیز کسب کرده است.

معرفی کیت کودک خودرو

هر سال تعدادی از کودکان در اثر ماندن در خودرو و فراموشی والدین در خصوص حضور آن‌ها دچار آسیب‌های روحی و روانی متعددی می‌شوند. به عبارت دیگر یکی از دلایل مرگ و میر و آسیب دیدن کودکان قرار گرفتن آن‌ها در خودرو برای ساعت‌های طولانی بدون توجه والدین است.

از این رو شرکت‌های تولید تجهیزات کودک به فکر تولید کیت‌های مخصوص هشدار برای حضور کودک در خودرو افتاده‌اند.

در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ یکی از برندهای تولید کننده این تجهیزات، کمربند خودرویی را طراحی کرده است که به صندلی خودرو کودک متصل می‌شود و قادر به شناسایی و تشخیص حضور کودک در خودرو و اطلاع‌رسانی به والدین از طریق اپلیکیشن نصب شده روی گوشی همراه آن‌هاست.

این تکنولوژی جدید Tata Band نام دارد. برند تولیدکننده این کمربند در نمایشگاه CES سال گذشته یک پد ایمنی را که برای کودکان بالاتر از دو سال کاربرد دارد، معرفی کرده بود. این پد Tata Pad نام دارد.

در هر دو این تجهیزات یکی کمربند و از یکسری سنسور که قابلیت تشخص حضور کودک را دارند، استفاده شده است. این سنسورها به دستگاه گوشی تلفن همراه والدین متصل می‌شوند.

زمانی که شما از خودرو خارج می‌شوید و اتصال سنسورها به گوشی تلفن همراه کاربر قطع می‌شود، همچنان حضور کودک در خودرو توسط سنسورها شناسایی می‌شود.

در این حالت سه نوع هشدار روی گوشی تلفن همراه والدین ارسال می‌شود. اولین هشدار در واقع یک نوتیفیکیشن برای اعلام حضور کودک و فعال شدن سنسورها است.

دومین هشدار از طریق تماس صوتی برقرار می‌شود و سومین هشدار با استفاده از تماس صوتی و همچنین ارسال پیام روی گوشی تلفن همراه والدین و شماره‌های تماسی که به منظور برقراری تماس در مواقع اضطراری برای اپلیکیشن این دستگاه مشخص شده‌اند، برقرار می‌شود.

این تماس‌های صوتی به منظور یادآوری حضور کودک در خودرو انجام می‌شود. هنوز مشخص نیست محصول جدید Tata چه زمانی به بازار عرضه شود اما امیدواریم هرچه زودتر این تجهیزات به بازار عرض شوند و در اختیار کاربران قرار گیرند.

معرفی ابزار جعبه جادویی بلوتوثی پنهان کردن دارو از دسترس کودکان

معرفی تجهیزات بلوتوثی برای پنهان کردن داروها در دسترس کودکان در نمایشگاه CES سال 2021

در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ برند Trova دستگاهی معرفی کرده است که قادر به مخفی‌سازی داروها و حتی اشیاء خصوصی و مخفی ماست. همه ما در زندگی خود وسایلی داریم که نمی‌خواهیم کسی به آن‌ها دسترسی داشته باشد و همیشه به دنبال مکانی برای مخفی کردن آن‌ها هستیم.

در نمایشگاه CES امسال دستگاهی با نام Trova Home معرفی شده است که قیمت آن حدود ۵۴۹ دلار است. این تکنولوژی جدید در اصل یک جعبه هوشمند است که درب آن فقط از طریق بلوتوث و ارسال دستور کاربر باز می‌شود.

در تبلیغات انجام شده برای این جعبه هوشمند حاکی از وجود سنسورهای تشخیص چهره کاربر بودند اما در توضیحات ارائه شده توسط برند سازنده جعبه هوشمند Trova Home آمده است که این جعبه هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت است.

جعبه هوشمند Trova Home مجهز به باتری است و در صورتی که باتری دستگاه تمام شود، کلیه قابلیت‌های آن نیز از کار می‌افتد. از این جعبه می‌توان برای مخفی کردن داروها نیز استفاده کرد. هنوز مشخص نیست جعبه هوشمند Trova Home چه زمانی در اختیار کاربران و علاقه‌مندان به داشتن چنین جعبه‌های هوشمندی قرار بگیرد.

معرفی تکنولوژی جدید برای حفاظت از زنبورهای عسل و کندوی آن‌ها

دستگاه حفاظت از زنبور عسل در نمایشگاه CES سال 2021

دستگاه B-Box یکی از دستگاه‌های حفاظت از زنبورعسل است که توسط برند Beeing در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ معرفی شده است و مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان و حامیان محیط زیست قرار گرفته است.

این تکنولوژی جدید مخصوص افرادی تولید شده است که در حیاط خانه خود به پرورش زنبورعسل و تولید عسل می‌پردازند. اگر شما در خانه و محل زندگی خود فضای بازی مثل حیاط یا بالکن دارید، می‌توانید از دستگاه B-Box برای پرورش زنبور و تولید عسل صد در صد طبیعی استفاده کنید.

دستگاه B-Box در داخل کندوی عسل قرار می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توانید سلامت زنبورهای عسل خود را بررسی کنید. عملکرد این دستگاه به این صورت است که دما، رطوبت و نحوه حرکت زنبورها در داخل کندو توسط B-Box ثبت می‌شود و به این ترتیب می‌توانید از وضعیت کندوی عسل خود اطلاع پیدا کنید.

این دستگاه مجهز به یک محفظه ورودی است که برای ورود و خروج زنبورها به کندو استفاده می‌شود. دهانه این دستگاه در حدود هفت فوت بالاتر از سطح پایینی دستگاه قرار گرفته است و به این ترتیب جلو ازدحام زنبورها در دهانه ورودی آن گرفته می‌شود. طراحی این دستگاه به نحوی انجام شده است که برداشت عسل از کندو بسیار راحت انجام می‌شود.

معرفی دستگاه برقراری امنیت در خانه با استفاده از امواج وای فای

معرفی دستگاه توزیع سیگنال وای فای در محیط در نمایشگاه CES سال 2021

دستگاه Hex Home یک دستگاه کاربردی است که از آن می‌توان برای حفظ امنیت خانه و محل کار و جلوگیری از ورود افراد غریبه استفاده کرد. دستگاه Hex Home با استفاده از امواج وای فای می‌تواند ورود افراد غریبه به خانه یا هر فضای دیگر را تشخیص دهد و روی تلفن هوشمند شما نوتیفیکیشن ارسال کند.

این دستگاه با استفاده از امواج وای فای کار می‌کند. با استفاده از این دستگاه نیازی به نصب و استفاده از دوربین‌های امنیتی ندارید.

برای استفاده از Hex Home نیاز به یک هاب با قابلیت اتصال به وای‌فای و دو عدد Senses دارید. هر دستگاه Hex Home برای حفظ امنیت محیطی با مساحت ۱۵۰۰ فوت مربع کافی است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه Hex Home این است که قادر به تشخیص حیوانات و انسان‌ها و ایجاد تمایز میان آن‌هاست.

به عبارت دیگر این دستگاه در صورت ورود حیوان خانگی هیچ هشداری برای شما ارسال نمی‌کند. عملکرد این دستگاه  روی سه حالت مختلف تنظیم می‌شود. حالت اول Home and Away نام دارد که در واقع فعال کردن آن برای زمان‌هایی که می‌خواهید دستگاه قابلیت‌های استاندارد خود را داشته باشد، کاربرد دارد.

حالت Vigilant که باعث می‌شود عملکرد دستگاه دقیق‌تر شود و کوچک‌ترین حرکتی را تشخیص دهد. این حالت به خصوص برای استفاده در اتاق کودک و افراد مسن خانواده بسیار کاربردی است. بر اساس گفته برند سازنده دستگاه  Hex Home، قرار است تا تابستان سال ۲۰۲۱ این دستگاه به بازار عرضه شود.

معرفی دستگاه پروژکتور ال جی مجهز به تکنولوژی ۴K

برند ال‌جی در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از یک دستگاه پروژکتور یا نمایش اسلاید لیزری رونمایی کرده است که مجهز به تکنولوژی ۴K است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه پروژکتور نمایش دقیق رنگ‌ها است. علاوه بر این برای این دستگاه یک واسط کاربری تحت وب طراحی شده است.

دستگاه پروژکتور برند ال‌جی مجهز به قابلیت اتصال به AirPlay، WiSa و اتصال بلوتوث است. خوشبختانه این دستگاه قابلیت پخش صدا را دارد و از این رو می‌توان از آن برای پخش فیلم و ویدیو نیز استفاده کرد. این تکنولوژی جدید می‌تواند تصاویر و اسلایدها را روی صفحه‌هایی با ابعاد ۳۰۰ اینچ نمایش دهد.

معرفی اسکوتر برقی برای کودکان توسط  Segway در CES  ۲۰۲۱

از آنجایی که وسایل نقلیه برقی سریع‌تر، هیجان‌انگیزتر و به نوعی دوستدار طبیعت هستند، این روزها استفاده از آن‌ها  در بین بزرگسالان رواج زیادی دارند. از این رو بسیاری از برندهای تولیدکننده این تجهیزات به فکر تولید وسایل نقلیه برقی برای کودکان افتاده‌اند.

برند Segway یکی از برندهای تولیدکننده اسکوترهای برقی است که در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی اسکوترهای برقی مناسب استفاده کودکان را معرفی کرده است.

اسکوتر برقی معرفی شده توسط برند Segway با نام NineBot S Nano شناخته می‌شود که مجهز به باتری قابل شارژ است.

عمر باتری این اسکوتر در هر بار شارژ معادل حرکت در ۱۳٫۷ مایل است. این اسکوتر برقی مجهز به سیستم دستیار صوتی است که می‌تواند به اسپیکرهای بلوتوثی متصل شود. علاوه بر این امکان کنترل از راه دور اسکوتر نیز وجود دارد.

معرفی صندلی‌های هوشمند در CES  ۲۰۲۱

برند Future Seating در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از صندل‌هایی رونمایی کرده است که به عنوان صندلی‌های اداری شناخته می‌شوند. این صندلی‌ها مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی هستند و در آن‌ها از دستگاه‌های ماساژ طبی استفاده شده است.

صندلی‌های تولید برند Future Seating در نمایشگاه‌ CES  سال جاری میلادی با عنوان X-Chair X-HTM معرفی شده‌اند.

طراحی این صندلی‌های اداری بیشتر برای نشستن‌های طولانی افراد مناسب است. از این رو به این صندلی‌ها، صندلی‌های گیمینگ نیز گفته می‌شود. ستون فقرات و کمر بسیاری از ما به دلیل نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی آسیب دیده است. نشستن روی این صندلی‌های مانع آسیب دیدن کمر و ستون فقرات کاربران می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی محور همواره به دنبال راه‌های استفاده کاربردی از تکنولوژی برای تولید تجهیزاتی مثل گوشی‌های تلفن همراه و یا دستگاه‌های این‌چنینی هستند.

از این رو برندهایی که در تلاش برای استفاده از تکنولوژی در تولید تجهیزاتی مثل صندلی هستند، همواره مورد توجه کاربران و علاقه‌مندان به تکنولوژی قرار می‌گیرند.

معرفی هدفون‌های ماساژور برای ماساژ سر و گردن در  CES  ۲۰۲۱

تصویر هدفون های ماسازور در نمایشگاه CES سال 2021

تولید هدفون‌ها و یا به نوعی هدبندهای ماساژور ایده جدیدی نیست و در طی سال‌های اخیر توسط بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده این تجهیزات دنبال شده است.

در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از هدفون ماساژور جدیدی به نام Cove رونمایی شد که به منظور کاهش استرس کاربران طراحی شده است. ظاهر این هدفون‌های ماساژور شبیه به هدفون‌های بی‌سیم است که برای ماساژ دادن سر و گردن کاربرد دارند.

دستگاه Cove برای ماساژ بخشی از پشت گوش کاربرد دارد. ماساژ پشت گوش باعث می‌شود مغز از تمام احساس‌های منفی رها شود.

بر اساس گفته سازنده این محصول، کاربر باید در طول روز حدود دو دقیقه از این تکنولوژی جدید برای ماساژ پشت گوش و گردن خود استفاده کند.

ماساژهای این دستگاه باعث آزاد شدن افزایش امواج آلفا در مغز و کاهش امواج بتا در آن می‌شود. امواج آلفا در واقع نوعی از امواج مغزی هستند که در حین استراحت افراد آزاد می‌شوند. امواج بتا امواجی هستند که در هنگام فعالیت فرد آزاد می‌شود.

آزاد شدن امواج آلفا در مغز باعث آرامش فرد و رهایی از احساس‌های منفی می‌شود. این هدفون‌ها در حل حاضر با قیمت ۴۹۰ دلار در بازار برای خرید کاربران و علاقه‌مندان به این محصولات در دسترس است.

با وجود اینکه نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به صورت کاملا مجازی برگزار شد و بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که برندهای مطرح استقبال چندانی از این نمایشگاه نخواهند کرد و تمایلی به حضور در آن نخواهند داشت، اما خوشبختانه شرایط برگزاری این نمایشگاه به نحوی بود که بسیاری از برندهای مطرح از جمله ال‌جی، سامسونگ، سونی و بسیاری دیگر از برندهای پیشتاز در تولید محصولات به خصوص لوازم خانگی در این نمایشگاه با معرفی محصولات پرچم‌دار خود حضور پیدا کردند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!