تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

از وان هوشمند کاخلر تا بستنی‌ساز ColdSnap

برترین لوازم خانگی هوشمند در CES 2021 کدامند؟

راهنمای خرید
نمایشگاه CES 2021 که در روز 11 ژانویه امسال شروع به کار کرده بود در تاریخ 14 ژانویه بعد از 4 روز پر هیجان و البته فشرده به کار خود پایان داد. در این نمایشگاه غول‌های فناوری و برترین تولیدکنندگان تجهیزات برقی و دیجیتال به خصوص لوازم خانگی هوشمند از سراسر دنیا شرکت می‌کنند و تازه‌ترین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

تصلا – هر سال بعد از برگزاری و پایان نمایشگاه فهرست برترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه از جمله لوازم ‌خانگی معرفی شده منتشر می‌شود. امسال نیز طبق سنت سال‌های گذشته برترین تجهیزات برقی و الکترونیک که برندهای مطرح دنیا و استارتاپ‌های تازه‌کار در این نمایشگاه رونمایی کرده‌اند، در قالب یک فهرست معرفی می‌شود. لازم به ذکر است که انتخاب برترین محصولات و لوازم خانگی هوشمند معرفی شده در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ بر مبنای نظرسنجی‌های انجام شده و همچنین امتیازاتی است که کاربران به هر محصول در این فهرست داده‌اند.

نکته مهم در خصوص تجهیزاتی که در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ معرفی شدند این است که از آنجایی که نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ به دلیل انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا به صورت کاملاً آنلاین برگزار شد و از طرفی همه کشورها و مردم آن‌ها در طول یک سال گذشته درگیر مقابله و از سر گذراندن چالش‌های این همه‌گیری بودند، تولیدات بسیاری از برندها به نوعی بی ارتباط با ویروس کرونا و مقابله با انتشار و همه‌گیری آن نبوده است.

در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی برندهای معتبری اقدام به معرفی و رونمایی از محصولات و تولیدات خود کردند.

در میان این شرکت‌ها برندهایی مثل ال‌جی، سونی، سامسونگ و بسیاری از برندهای مطرح و شناخته شده دیگر حضور فعالی داشتند. این برندها سعی کرده بودند در طراحی و تولید محصولات خود از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا نهایت استفاده را برند و محصولاتی را به بازار معرفی کنند که نه تنها با مطابق بر شرایط فعلی دنیا باشند بلکه به نوعی پاسخگوی نیازهای مختلف افراد جامعه نیز باشند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین ابزار هوشمند سازگار با اینترنت اشیاء  

انتخاب اجاق گاز ال ‌جی سری اینستا

برند ال‌جی یک از شرکت‌های تولید کننده محصولات دیجیتال، الکترونیک و لوازم‌خانگی در کشور کره است که طیف وسیعی از محصولات را به بازار عرضه می‌کند.

ال‌جی و محصولات آن در بسیاری از کشورهای جهان چه کشورهای اروپایی و چه کشورهای آمریکایی و آسیایی به فروش می‌رسد و نام آن برای مردم این کشورها آشناست.

در نمایشگاه CES 2021 برند ال‌جی با معرفی محصولات متنوع و مختلفی حاضر شد. یکی از این محصولات اجاق ‌گازهای سری اینستاو است که توانست نظر بسیاری از بازدید کنندگان از این نمایشگاه مجازی را به خود جلب کند.

اجاق گاز هوشمند اینستاو برند ال‌جی از جمله لوازم خانگی هوشمند است که مجهز به دو قابلیت Air Fry یا سرخ کردن مواد غذایی با هوا بدون نیاز به استفاده از روغن و Air Sous Vid که در واقع به پخت غذا بدون حضور هوا و در خلأ و بدون نیاز به استفاده از آب در مدت ۴۸ ساعت بدون وقفه اطلاق می‌شود، است.

نکته قابل ذکر این است که در پخت و پز به روش Air Sous Vide دمای پخت و پز بین ۳۸تا ۹۶ درجه سلسیوس خواهد بود.  استفاده از این قابلیت‌ها برای پخت غذا باعث می‌شود که نه تنها غذای شما در شرایط سالم‌تری پخته شود بلکه طعم و مزه مواد غذایی نیز بهتر حفظ می‌شود.

در اجاق گاز انتخاب شده برند ال‌جی به عنوان برترین اجاق گاز در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱، از پنل اینستاو استفاده شده است. این پنل این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند با ضربه زدن به درب و بدون نیاز به استفاده از دست به محتویات داخل فر اجاق گاز و همچنین روند پخت و پز در فر را مشاهده و بررسی کند.

همان‌طور که گفته شد این اجاق‌گازها هوشمند هستند و برای کنترل عملکرد آن‌ها می‌توان از اپلیکیشن ThinQ استفاده کرد. علاوه بر این اجاق گاز اینستاو ال‌جی قابلیت اتصال به دستیارهای صوتی آمازون و گوگل را دارد و می‌تواند فرمان‌های صوتی ارسال شده از طریق آن‌ها را اجرا کند.

یشتر بخوانید: امکانات شگفت‌انگیز یخچال فریزهای هوشمبند 

انتخاب یخچال و فریزر Flex Bespoke سامسونگ

یکی از شرکت‌هایی در هر سال در نمایشگاه CES حضور فعالی دارد و محصولات متنوع و با کیفیتی را معرفی می‌کند، سامسونگ است. امسال نیز در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ این برند محصولات متنوع و جذابی را به علاقه‌مندان معرفی کرد.

یکی از لوازم خانگی هوشمند سامسونگ ، یخچال‌ و فریزرهای چهار درب جدید برند سامسونگ از سری یخچال‌های Bespoke بودند. نکته جالب در خصوص این یخچال‌ها این بود که کاربران می‌توانستند رنگ، جنس بدنه و طراحی آن را بر اساس نیاز خود انتخاب کند. برای مثال خریداران می‌توانستند از ترکیب‌های رنگی صوتی و آبی برای رنگ درب‌های این سری از یخچال و فریزرهای برند سامسونگ استفاده کنند.

پیش از این نیز به این موضوع اشاره کردیم که محصولات معرفی شده در نمایشگاه CES 2021 میلادی به خصوص لوازم خانگی هوشمند به نوعی دارای قابلیت‌هایی برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن بودند.

از این رو یخچال و فریزر Flex Bespoke برند سامسونگ نیز مجهز به دستگاه ضدعفونی‌کننده با استفاده از اشعه ماورابنفش است که در بخش آب سردکن این یخچال تعبیه شده است. طبق بررسی‌های انجام شده این دستگاه ضدعفونی کننده قادر به از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌هاست.

یخچال‌های برند سامسونگ یکی از قوی‌ترین دستگاه‌ های یخ ‌ساز را دارند. از طرفی این برند هر سال قابلیت‌های دستگاه‌های یخ‌ساز خود را افزایش می‌دهد. از این رو یخ‌ساز تعبیه شده در یخچال و فریزر Flex Bespoke دارای قابلیت‌ها و امکانات بسیار خاصی است. مثلاً امکان ایجاد یخ‌های مکعبی شکل و خرده یخ نیز یکی از امکانات این دستگاه‌های یخ‌ساز است.

این یخچال در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ توانست در بین همه یخچال و فریزرهای معرفی شده توسط برند‌های دیگر عنوان برترین یخچال و فریزر را از آن خود کند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که یخچال و فریزر‌های برند سامسونگ لایق دریافت عنوان برترین محصول در نمایشگاه CES هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون‌های ۲۰۲۱ کدامند؟  

اسپیکر و دوش حمام Ampere

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که هنگام حمام کردن و دوش گرفتن عادت به گوش دادن به موسیقی دارید، دوش و اسپیکر بلوتوثی برند Ampere یک محصول جذاب، خاص و کاربردی برای شماست.

اسپیکر و دوش حمام برند Ampere با عنوان shower Power معرفی شده است و از آنجایی که در طراحی آن سعی شده تکنولوژی‌های روز دنیا در کنار خلاقیت و نوآوری استفاده شود، توانسته به عنوان برترین محصول تکنولوژی محور در نمایشگاه CES امسال انتخاب شود.

نکته قابل توجه در خصوص  اسپیکر و دوش حمام Shower Power این است که در ساخت آن از مواد پلاستیکی بازیافتی که از اقیانوس‌های جهان جمع‌آوری شده است استفاده شده است.

سازندگان و طراحان این وسیله کاربردی بر این باورند که تولیدات محصولات این چنینی که در آن‌ها از تکنولوژی در کنار نوآوری استفاده شده است نه تنها باعث می‌شود تا در حفظ سلامت محیط زیست گام‌های مؤثری برداشته شود بلکه باعث جذب مشتریان به خصوص آن دسته از افرادی که حامی طبیعت هستند، می‌شود.

بیشتر بخوانید: گلدان های هوشمند موجود در بازار + لیست قیمت 

معرفی بستنی‌ساز ColdSnap در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱

بستنی یکی از دسرهای خوشمزه است که در اکثر کشورهای جهان طرفداران خاص خود را دارد. بستنی ‌ساز های خانگی دستگاه‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها به خصوص برای خانواده‌هایی که کودک دارند دستگاه‌های کاربردی بسیار مفیدی هستند.

یکی از لوازم خانگی هوشمند که در نمایشگاه CES 2021 معرفی شد، دستگاه بستنی ساز با عنوان ColdSnap است که توانست عنوان برترین بستنی‌ ساز خانگی را از آن خود کند. بر اساس بررسی‌های انجام شده این دستگاه بستنی‌ساز می‌تواند تنها در عرض ۹۰ ثانیه انواع بستنی و دسرهای یخی خوشمزه را تولید کند از این رو به عنوان سریع‌ترین بستنی‌ساز معرفی در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ شناخته می‌شود.

طراحی دستگاه بستنی ساز ColdSnap بر پایه طراحی دستگاه‌های قهوه‌سازی که در آن‌ها از کپسول‌های قهوه استفاده می‌شود، انجام شده است. به عبارت دیگر برای اینکه بتوانید از این دستگاه برای تهیه بستنی و دسرهای یخی استفاده کنید باید از کپسول‌های مخصوص به آن استفاده کنید.

نکته مهم در خصوص کپسول‌های قابل استفاده در این دستگاه این است که این کپسول‌ها بازیافتی هستند و از طرفی نیازی نیست آن‌ها را در فریزر قرار دهید. بر اساس اعلام برند سازنده این دستگاه بستنی ساز به احتمال بسیار زیاد این دستگاه تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود قیمت این دستگاه چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰ دلار باشد.

بیشتر بخوانید: وسایل هوشمند برای مقابله با عوامل آلودگی هوا خانه

معرفی توالت هوشمند Toto

برند toto در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی با معرفی توالت هوشمندی با عنوان Wellness حاضر شده است. این توالت هوشمند به عنوان یکی از ابزارهای کنترل سلامت افراد در بخش مسابقه نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی شرکت کرده است و توانسته به عنوان برترین محصول در این بخش انتخاب شود. در این توالت یکسری دوربین قرار دارد که وظیفه آن‌ها ثبت تصویر از مدفوع، ادرار و مقعد کاربر به منظور کنترل وضعیت سلامت او است.

توالت هوشمند تولیدشده توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد است که توسط برند toto به تولید انبوه رسیده است. این توالت هوشمند می‌تواند با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی خطر احتمال ابتلا به بیماری سرطان روده و دستگاه‌های گوارشی و بسیاری دیگر از بیماری‌ها را تشخیص دهد.

اخیراً محققان دانشگاه استنفورد توالت هوشمندی ساخته‌اند که با کمک هوش مصنوعی قادر به تشخیص علائم هشداردهنده و زودهنگام ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های مربوط به دهانه روده و مجاری ادرار و برخی دیگر از بیماری‌ها مثل دیابت و حملات قلبی است.

در توالت هوشمند ساخته شده توسط محققان دانشگاه استنفورد و برند toto یک دوربین تعبیه شده است که رنگ و ظاهر ادرار و مدفوع انسان را برای تشخیص بیماری بررسی می‌کند. این تحلیل‌ها به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی و بر اساس داده‌هایی انجام می‌شود که شامل جزییات و اطلاعات مربوط به ظاهر و رنگ مدفوع و ادرار در بیماریان مبتلا به سرطان و یا سایر بیماری‌های مربوط به مجاری ادرار و مقعد و غیره هستند.

با استفاده از تکنولوژی به کار رفته در این توالت هوشمند دیگر نیازی به انجام آزمایش‌های سنتی ادرار و مدفوع به خصوص در بیمارانی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به سرطان‌های روده و مجاری ادرار و یا سایر بیماری‌های مربوط به این بخش از بدن هستند، وجود نخواهد داشت.

جاروبرقی رباتی Roborock S7 محصول برند شیائومی

یکی از لوازم خانگی هوشمند که توسط برند شیائومی معرفی شد، جاروبرقی هوشمند Roborock S7 است. این جاروبرقی هوشمند مجهز به موتور قدرتمند Sonic Mopping است که قدرت مکش آن چیزی در حدود ۲۵۵۰ Pa است و در ساخت آن از تکنولوژی VibraRise استفاده شده است.

برند شیائومی پیش از این نیز جاروبرقی‌های رباتی زیادی تولید کرده بود اما قابلیت‌های این جاروبرقی بسیار بیشتر از نمونه‌های قبلی است. برای مثال جاروبرقی هوشمند Robrock S7 قادر به بالا رفتن تا ارتفاع ۵ میلی‌متر است که باعث می‌شود به صورت خودکار روی دستگاه شارژر خود قرار گیرد. این قابلیت همچنین باعث می‌شود که جاروبرقی به راحتی از روی سطح کف‌پوش زمین روی سطح فرش یا موکت حرکت کند.

برای این جاروبرقی یک محفظه ۴۷۰ میلی‌لیتری برای جمع‌آوری گرد و خاک در نظر گرفته شده است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این جاروبرقی امکان تمیز کردن سطوح با استفاده از آب است. به همین منظور برای این جاروبرقی یک محفظه آب نیز در نظر گرفته شده است. این جاروبرقی مجهز به یک باتری ۳۰۰ میلی‌آمپری است که طول عمر آن در هر بار شارژ حدود ۳ ساعت کارکرد است.

جاروبرقی RoboRock S7 برند شیائومی مجهز به قابلیت تمیز کردن خودکار است. در واقع زباله‌های موجود در این جاروبرقی به صورت خودکار خالی می‌شود. امکان کنترل دستی این جاروبرقی نیز وجود دارد. یعنی کاربر می‌تواند با اعمال برخی از تنظیمات روی آن، به صورت دستی حرکت‌ها و مسیر حرکت جاروبرقی را کنترل کند.

برای این جاروبرقی هوشمند امکان اتصال و سینک شدن با برنامه Mi Home برند شیائومی فراهم است. همچنین امکان کنترل عملکرد آن با استفاده از دستیارهای الکسا آمازون، دستیار گوگل و دستیار Siri اپل نیز وجود دارد. از آنجایی که قابلیت‌های این جاروبرقی نسبت به سایر جاروبرقی‌های رباتی بسیار زیاد است، توانسته عنوان برترین جاروبرقی معرفی شده در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: کاربردهای چمدان‌ هوشمند چیست؟ + لیست قیمت

سشوار پاناسونیک Nanoe Eh-NA67-W

برند پاناسونیک در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از جدیدترین سشوارهای خود با مدل Nanoe Fh-NA67-W رونمایی کرد. این سشوار دارای قابلیت‌های منحصر به فردی نسبت به سشوارهای تولید شده توسط برندهای دیگر است و به همین دلیل به عنوان یکی از برترین محصولات لوازم‌خانگی معرفی شده در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ میلادی شناخته شده است.

در این سشوار از فناوری Nanoe استفاده شده است. به عبارت دیگر این سشوار اولین سشوار مجهز به این تکنولوژی است که به تولید انبوه رسیده است. فناوری یا تکنولوژی Nanoe نوعی از فناوری و تکنولوژی است که ارائه آن در سشوار باعث می‌شود از مو نسبت به آسیب دیدن در برابر گرما محافظت شود. این تکنولوژی قادر به جذب رطوبت مو و تبدیل شدن آن به ذرات ریز بخار است. همین مسئله باعث می‌شود موی افراد در اثر سشوار کشیدن خشک نشود و سلامت آن حفظ شود.

سشوار Nanoe  برند پاناسونیک مجهز به دهانه نوسان‌گیر است که باعث پخش یکنواخت حرارت می‌شود و در نتیجه حرارت به صورت یکسان به همه موها می‌رسد و باعث جلوگیری از آسیب دیدن مو می‌شود. قرار است این سشوار با قیمت ۱۵۰ دلار تا اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید: از جاروبرقی روباتیک تا ماسک هوشمند ال‌جی در ایفا ۲۰۲۰

وان هوشمند برند کاخلر

تصویر وان هوشمند در نمایشگاه CES سال 2021

برند کاخلر که یکی از برندهای آلمانی تولید لوازم خانگی هوشمند است در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از وان هوشمند لاکچری خود با قیمت ۱۶ هزار دلار رونمایی کرده است. این وان می‌توان دستورها و فرامین کاربر از جمله پر شدن آب و میزان پر شدن آن، دمای آب و مواردی از این قبیل را از طرق اپلیکیشن مخصوص آن دریافت کرده و اجرا کند.

برای این وان نوعی نورپردازی جذاب نیز ارائه شده است. نورپردازی این وان فقط به دلیل زیباسازی ظاهر وان هوشمند کاخلر انجام نشده است بلکه این نورپردازی باعث می‌شود تا کاربر بتواند در حین حمام آب گرم یا سرد مدیتیشن نیز انجام دهد. علاوه بر این وان هوشمند کاخلر قادر به ایجاد فضای مه آلود در اطراف وان است.

امکان کنترل عملکرد این وان هوشمند از طریق دستیار صوتی گوگل و الکسا آمازون نیز وجود دارد و کاربر می‌تواند از راه دور از طریق این اپلیکیشن‌ها حتی زمانی که در خانه نیست هم عملکرد آن را کنترل کند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | بهترین تلویزیون‌های ۲۰۲۱ کدامند؟
    ژوئن 22, 2021

    […] بیشتر بخوانید: برترین لوازم خانگی هوشمند در CES 2021 کدامند؟   […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | وسایل هوشمند برای مقابله با عوامل آلودگی هوا خانه
    جولای 1, 2021

    […] بیشتر بخوانید: برترین لوازم خانگی هوشمند در CES 2021 کدامند؟   […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | گلدان های هوشمند موجود در بازار + لیست قیمت
    آگوست 5, 2021

    […] بیشتر بخوانید: برترین لوازم خانگی هوشمند در CES 2021 کدامند؟   […]

لینک کپی شد!