تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بررسی قیمت تلویزیون های اسنوا و ایکس ویژن

کیفیت تلویزیون اسنوا بهتر است یا تلویزیون ایکس ویژن؟

راهنمای خرید
قصد خرید تلویزیون ایرانی را دارید؟ نمی دانید خرید تلویزیون ایکس ویژن به نفع تان است یا خرید تلویزیون اسنوا ؟ در این مقاله به بررسی کیفیت تلویزیون اسنوا و تلویزیون ایکس ویژن می پردازیم؟ و معایب تلویزیون ایکس ویژن و تلویزن های اسنوا و  قیمت تلویزیون ایکس ویژن و قیمت تلویزیون های اسنوا را بررسی می کنیم.

تصلا – تلویزیون ‌های اسنوا و ایکس ویژن جزو پرفروش‌ترین تلویزیون ‌های ایرانی هستند. تلویزیون‌های این دو برند دارای تفاوت‌ها و شباهت‌های مختلفی هستند. در این مطلب قصد داریم تلویزیون‌های این دو برند را از ابعاد مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم خرید تلویزیون اسنوا بهتر است یا تلویزیون xvision ؟ و به صورت کلی کیفیت تلویزیون اسنوا نسبت به تلویزیون ایکس ویژن چطور است؟ البته بیشتر به بررسی دو مدل جدید تلویزیون‌های ۴K این دو برند یعنی تلویزیون ایکس ویژن مدل XKU645 و تلویزیون اسنوا مدل SA62OU می‌پردازیم و بررسی تک تک مدل تلویزیون ایکس ویژن و اسنوا در این مقاله امکان‌ پذیر نیست. اگر به دنبال یک راهنمای خرید تلویزیون اسنوا هستید، این مطلب را به شما پیشنهاد می دهیم.

کیفیت تصویر

قبل از مقایسه تلویزیون‌های هر دو برند از این نظر باید بگویم که هیچ یک از این تلویزیون‌ها دارای فناوری‌های ارتقادهنده کیفیت تصویر مانند فناوری‌های شاخص طراحی‌شده برای بهبود میزان کنتراست، دقت رنگ، روشنایی تصویر و نمایش روان و بدون تاری تصاویر دارای حرکت سریع نیستند.

در ضمن در هیچ یک از این تلویزیون‌ها فناوری خاصی برای افزایش غنای رنگ‌ها و طبیعی‌تر نشان دادن آن‌ها نیز وجود ندارد؛ اما برخی از تلویزیون‌های میان‌رده و حتی ارزان‌قیمت برندهای مطرح از چنین فناوری‌های برخوردار هستند.

البته در تلویزیون‌های سری ۸ ایکس ویژن که در نمایشگاه بین‌المللی امسال تهران رونمایی شده و هنوز به بازار عرضه نشده است. از فناوری جدیدی برای نمایش روان‌تر و نرم‌تر تصاویر دارای حرکت سریع استفاده شده است. در این فناوری به چنین تصاویر در حال نمایشی یک فریم اضافه می‌شود تا افت فریم تصویر جبران و تصویر سریع روان‌تر و بدون تاری نمایش داده شود؛ البته به دلیل اینکه فریم‌های اضافه‌شده به تصویر سیاه هستند، تصاویر ایجادشده کمی تاریک به نظر می‌رسند و کمی دارای لرزش و پرش می‌شوند.

معایب تلویزیون ایکس ویژن و اسنوا از نظر کیفیت تصویر

تلویزیون های ایکس ویژن و اسنوا حتی دارای پردازشگر تصویر نیز نیستند. در کل در تلویزیون ‌های اسنوا و ایکس ویژن هیچ‌گونه فناوری ارتقادهنده کیفیت تصویر که مختص اسنوا و ایکس ویژن باشد، دیده نمی‌شود.

یکی دیگر از معایب تلویزیون ایکس ویژن در هر زمینه کیفیت تصویر، عدم برخورداری از قابلیت ارتقای تصویر یا به‌اصطلاح upscaling است؛ به همین دلیل تلویزیون‌ های این دو برند تنها در هنگام نمایش محتوای ۴K عملکرد خوبی دارند و کیفیت خوبی را ارائه دهند؛ اما درصورتی‌که محتوای SD یا حتی محتوای HD را با این تلویزیون ‌ها تماشا کنید، کیفیت تصویر ناامیدکننده می‌شود.

دقت رنگ‌ها در این تلویزیون‌ها به‌دلیل عدم برخورداری آن‌ها از پردازنده تصویر چندان رضایت‌بخش نیست و رنگ‌های آن‌ها شبیه رنگ‌های مشابه دیگر نمایش داده می‌شوند؛ به‌عنوان‌مثال رنگ طلایی به‌صورت مسی نمایش داده می‌شود.

هر دو برند تلویزیون‌ های ۴K خود را روانه بازار کرده‌اند. تلویزیون های اسنوا ۴K و ایکس ویژن از استاندارد HDR 10 پشتیبانی می‌کنند که باعث افزایش وضوح تصاویر کنتراست می‌شود؛ البته طبیعتاً استاندارد HDR تنها برای نمایش محتوای HDR موفق عمل می‌کند و برای ارتقای کیفیت تصویر سایر محتواها چندان مؤثر نیست. در تلویزیون‌های جدید هر دو برند از پنل LED با درجه کیفی A PLus استفاده شده است که جزو بهترین پنل های LED محسوب می‌شود.

از دیگر شباهت‌های تلویزیون  ‌های هر دو برند می‌توان به استفاده از پنل‌های IPS در آن‌ها اشاره کرد. پنل‌های IPS از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار هستند و تقریباً از تمام زوایای مقابل تلویزیون (۱۷۸ درجه) می‌توانید تصاویر و رنگ‌ها را بدون افت کیفیت مشاهده کنید و رنگ‌ها از زوایای کناری به رنگ دیگری دیده نمی‌شوند (مثلاً رنگ مشکی در برخی از تلویزیون‌های که دارای زاویه دید محدود هستند، به شکل خاکستری دیده می‌شود)؛ البته پنل‌های IPS در ایجاد کنتراست بالا و نمایش رنگ مشکی به‌صورت عمیق و خالص، نسبت به پنل‌های VA عملکرد ضعیف‌تری دارند؛ بنابراین تلویزیون‌های دارای پنل‌ IPS در نمایش تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تیره و تقریباً سیاه، چندان خوب عمل نمی‌کنند.

می‌توان گفت سخت‌افزار استفاده‌شده در تلویزیون‌های هر دو برند برای بهبود کیفیت تصاویر، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. اصلی‌ترین تفاوت میان تلویزیون‌ های این دو برند ایرانی، پشتیبانی تلویزیون جدید ایکس ویژن (مدل XKU645) از رنگ ۱۰ بیت و پشتیبانی تلویزیون جدید اسنوا (SA620U) از رنگ ۸ بیت است. پشتیبانی تلویزیون جدید ایکس ویژن از رنگ ۱۰ بیت نشان‌دهنده توانایی نمایش طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها توسط این تلویزیون در مقایسه با تلویزیون جدید اسنواست. تلویزیون ‌های ۱۰ بیت قادر به نمایش ۱٫۰۷ میلیارد رنگ و تلویزیون‌های ۸ بیت تنها قادر به نمایش ۱۶٫۷ میلیون رنگ هستند.

در تلویزیون‌های دارای عمق رنگ ۱۰ بیت علاوه بر اینکه طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها نمایش داده می‌شود، تغییر سایه رنگ‌ها هم به‌صورت نرم‌تر و روان‌تری انجام می‌شود؛ بنابراین در هنگام نمایش تصاویری مانند صحنه غروب آفتاب در این تلویزیون‌ها شاهد رنگ‌های طبیعی‌تری هستیم.

از دیگر مزایای تلویزیون‌های ۱۰ بیت می‌توان به عملکرد بهتر آن‌ها در نمایش جزئیات اشاره کرد. لازم به توضیح است که شبکه‌های HD جدید صدا و سیما نیز با رنگ ۱۰ بیت نمایش داده می‌شوند.

برنده: تلویزیون ایکس ویژن

کیفیت صدا

در مورد کیفیت تلویزیون اسنوا در تنظیم صدا و بلندگو از فناوری شاخصی برای بهبود کیفیت صدا استفاده نشده و اسنوا تنها به ایجاد قابلیت پشتیبانی از صدای دالبی در تلویزیون‌های خود بسنده کرده است؛ اما در تلویزیون های ایکس ویژن از فناوری اختصاصی ایکس ویژن یعنی Pursound استفاده شده است که باعث می‌شود بلندگوهای این تلویزیون‌ها صدا را به سمت جلو هدایت کنند و مخاطب صدای فراگیرترین را بشنود (البته برخی از کاربران معتقدند ایکس ویژن به‌منظور پنهان کردن ضعف بلندگوهای تلویزیون خود، آن‌ها را طوری طراحی کرده است که صدا را به سمت جلو هدایت کنند و به این صورت کیفیت پایین بلندگوها کمتر احساس شود!).

در ضمن بلندگوهای تلویزیون‌های این برند توسط برند مطرح هارمن کاردن ساخته شده است که یکی از برندهای مطرح درزمینه تولید تجهیزات صوتی باکیفیت محسوب می‌شود.

معایب تلویزیون ایکس ویژن و اسنوا از نظر کیفیت صدا

درکل متأسفانه تلویزیون‌های هر دو برند از هیچ یک از فناوری‌های شاخص ارتقادهنده کیفیت صدا برخوردار نیستند. تلویزیون جدید ایکس ویژن دارای دو بلندگوی ۱۵ واتی و تلویزیون جدید اسنوا دارای دو بلندگوی ۱۲ واتی است؛ بلندگوهای سایر تلویزیون‌های این دو برند نیز دارای همین میزان توان هستند.

عدم پشتیبانی از فرمت صوتی DTS هم از دیگر از معایب تلویزیون ایکس ویژن و اسنواست. این موضوع ضعف بزرگی برای این تلویزیون‌ها محسوب می‌شود. فرمت صوتی غیر فشرده DTS وضوح و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به صدای دالبی دیجیتال دارد و بالاترین جزئیات ممکن در صدا را ارائه می‌دهد.

برای پخش فیلم‌های دارای فرمت صوتی DTS در این تلویزیون‌ها، باید آن‌ها را با نرم‌افزارهای مبدل صوتی به فرمت‌های صوتی قابل‌پخش در این تلویزیون‌ها تبدیل کنید که هم فرایند زمان بری است (مخصوصاً اگر کامپیوتر شما مجهز به CPU قوی نباشد) و هم کیفیت صدای فیلم به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کدامند؟

طراحی

در سبک طراحی تلویزیون‌های هر دو برند نیز ویژگی خاصی دیده نمی‌شود. تمام تلویزیون های ایکس ویژن و اسنوا طراحی باریک‌تری دارند و قاب اطراف نمایشگر آن‌ها به جز قسمت پایین آن‌ها کاملا باریک است؛ البته ضخامت تلویزیون جدید ایکس ویژن نسبت به تلویزیون جدید اسنوا کمتر است (۵٫۶ در مقابل ۷٫۳ میلی‌متر) .

هر دو تلویزیون دارای پایه دوشاخه هستند که طراحی متداولی برای تلویزیون‌های امروزی محسوب می‌شود؛ البته متأسفانه طراحی هیچ یک از تلویزیون‌های این دو برند به‌گونه‌ای نیست که بتوان کابل‌ها را در پایه یا قسمت پشت آن‌ها مخفی کرد تا زیبایی تلویزیون حفظ شود و کابل‌ها درهم‌تنیده و به‌هم‌ریخته نباشند.

قسمت پشت تلویزیون جدید ایکس ویژن ظاهری زیباتر دارد و رنگ براق این قسمت این تلویزیون به‌گونه‌ای است که با دیدن آن احساس می‌کنید از فلز ساخته شده است.

برنده: تلویزیون ایکس ویژن

پورت‌ها

تلویزیون جدید اسنوا دارای ۲ پورت HDMI، دو پورت USB و یک خروجی صدای دیجیتال کواکسیال است و یکی از پورت‌های HDMI این تلویزیون، پورت HDMI ARC است.

تلویزیون جدید ایکس ویژن دارای سه پورت HDMI، دو پورت USB و یک خروجی صدای دیجیتال اپتیکال است.

از تفاوت‌های اصلی این دو تلویزیون ازنظر پورت‌ها می‌توان به وجود پورت HDMI ARC در تلویزیون اسنوا و عدم وجود این پورت در تلویزیون ایکس ویژن اشاره کرد. پورت HDMI ARC انتقال صدای دالبی ۸ کاناله با کیفیت بسیار بالا از تلویزیون به دستگاه‌های صوتی دارای این پورت مانند سینماهای خانگی و ساندبارها و همچنین انتقال تصویر از دستگاه‌های صوتی دارای پلیر به تلویزیون را تنها با استفاده از یک کابل HDMI فراهم می‌کند. انتقال صدای دالبی دیجیتال ۸ کاناله با استفاده از پورت‌های اپتیکال و کواکسیال امکان‌پذیر نیست

در مورد تفاوت پورت کواکسیال و اپتیکال نیز باید بگویم کابل اپتیکال برخلاف کابل کواکسیال فاقد رشته‌های سیمی است و داده‌ها را با نور انتقال می‌دهد؛ بنابراین می‌تواند صدای دیجیتال را به‌صورت کاملاً شفاف با وضوح بالا و بدون هیچ‌گونه نویزی انتقال دهد و نویز ناشی از استفاده از وسایلی مانند گوشی بی‌سیم تلفن ثابت یا روشن خاموش شدن لامپ‌های مهتابی کنار تلویزیون، روند انتقال داده‌ها توسط این کابل را به‌هیچ‌وجه مختل نمی‌کند؛ اما کابل‌های کواکسیال و HDMI در برابر نویز آسیب‌پذیر هستند و ممکن است نویز انتقال داده‌ها توسط آن‌ها را مختل یا حتی برای مدت کوتاه متوقف کند.

لازم به توضیح است که عملکرد کابل کواکسیال در انتقال صدای با کیفیت‌تر در مقایسه با کابل اپتیکال بهتر است و قادر به انتقال ترک‌های صوتی با سمپل ریت و عمق بیت بیشتری است؛ اما هیچ یک از این دو کابل قادر به انتقال صدای ۸ کاناله نیستند.

همچنین باید خاطرنشان کنیم که کابل اپتیکال نسبت به کابل کواکسیال و HDMI بسیار حساس‌تر است و درصورتی‌که کمی محکم خم شود. آسیب می‌بیند و غیرقابل استفاده می‌شود. در کل بهتر است تلویزیون دارای پورت اپتیکال را برای خرید انتخاب کنید؛ زیرا اکثر دستگاه‌های صوتی جدید تنها دارای پورت اپتیکال و HDMI ARC هستند و برای انتقال صدا از تلویزیون‌های دارای پورت کواکسیال به آن‌ها باید از مبدل کواکسیال به اپتیکال استفاده کنید که قیمت آن در حدود ۲۷۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k

برنده: تلویزیون اسنوا

سیستم‌عامل

هر دو تلویزیون جدید اسنوا و ایکس ویژن هوشمند و دارای سیستم‌عامل اندروید ۹ هستند (در کل تمام تلویزیون‌های ۴K این دو برند دارای سیستم‌عامل اندروید هستند)؛ اما در کل تلویزیون های اسنوا دارای نسخه‌های به‌روزتری از اندروید هستند که باعث عملکرد روان‌تر و سریع‌تر تلویزیون و سیستم‌عامل می‌شود و می‌توان اپلیکیشن‌های بیشتری را روی آن نصب کرد. متاسفانه برخی از تلویزیون‌های Full HD و تلویزیون‌های HD هر دو برند فاقد سیستم‌عامل هستند.

برنده: تلویزیون اسنوا

سخت‌افزار

متأسفانه کیفیت تلویزیون اسنوا و تلویزیون xvision هر از لحاظ سخت‌افزار ضعیف است و همین موضوع باعث هنگ کردن مرتب آن‌ها می‌شود؛ البته تلویزیون جدید اسنوا دارای پردازنده قوی‌تری نسبت به تلویزیون ایکس ویژن است (چهار هسته در مقابل دو هسته؛ البته برخی از مدل های تلویزیون‌های ۴k ایکس ویژن مانند مدل XKU635 و XTU725 مجهز به پردازنده چهار هسته‌ای هستند)؛ اما باز هم پردازنده آن پردازنده ضعیفی محسوب می‌شود .

هر دو تلویزیون مجهز به رم ۱٫۵ گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی هستند؛ متأسفانه باید گفت چنین سخت‌افزاری اصلاً برای تلویزیون‌های هوشمند مناسب نیستند و توصیه می‌کنیم در صورت تمایل برای خرید تلویزیون ایرانی، تلویزیونی را انتخاب کنید که فاقد سیستم‌عامل باشد و برای بهره‌مندی از قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند، اندروید باکسی با پردازنده و سخت‌افزار مناسب انتخاب کنید!

بیشتر بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید  

برند: تلویزیون اسنوا

امکانات ارتباطی

هر دو تلویزیون به دلیل هوشمند بودن می‌توانند از طریق وای‌فای یا کابل لن به اینترنت متصل شوند و امکان وبگردی با آن‌ها نیز وجود دارد. تلویزیون جدید اسنوا دارای بلوتوث و تلویزیون جدید ایکس ویژن فاقد آن است. خوشبختانه هر دو تلویزیون از فناوری اسکرین میرر (Screen Mirror) برخوردار هستند که امکان نمایش محتوای در حال نمایش در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها روی نمایشگر بزرگ تلویزیون را فراهم می‌کند.

تلویزیون اسنوا از فناوری دیگری تحت عنوان DLNA نیز برخوردار است که امکان پخش  فایل‌های عکس، فیلم و موسیقی موجود روی گوشی‌ها و تبلت‌های سازگار با این فناوری را روی تلویزیون امکان‌پذیر می‌کند؛ البته طبیعتاً برای استفاده از این دو فناوری مذکور باید علاوه بر تلویزیون، دستگاه موردنظر نیز با این فناوری سازگار باشد و هر دو دستگاه به یک مودم وای‌فای متصل شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون ۴K

امکانات جانبی

خوشبختانه هر دو تلویزیون دارای گیرنده دیجیتالی داخلی DVB- T2 HEVC H.265 هستند که با استفاده از آن می‌توانید شبکه‌های HD جدید صداوسیما را به‌راحتی دریافت کنید. در ضمن به دلیل پشتیبانی این تلویزیون‌ها از فرمت HEVC H.265 که یکی از بهترین کدک‌های تصویری محسوب می‌شود، امکان پخش فیلم‌های H.265 با آن‌ها نیز وجود دارد. فیلم‌های H.265 دارای حجم کم و کیفیت بالایی هستند.

به‌عنوان‌مثال حجم یک فیلم ۱۵ گیگابایتی H.265 با یک فیلم ۳۰ گیگابایتی MPEG H.264 یکسان است و حتی ممکن است بهتر هم باشد؛ حتی در برخی از موارد کیفیت یک فیلم H.265 نسبت به یک فیلم H.264 با بیت‌ریت یکسان (یکی از شاخص‌های اصلی تعیین‌کننده کیفیت ویدیو) بهتر است؛ البته در حال حاضر به دلیل اینکه دستگاه‌ها و پلیرهای کمی از این فرمت پشتیبانی می‌کنند، این فرمت چندان رایج نیست و محتوای زیادی با آن منتشر نمی‌شود؛ اما مطمئناً در آینده این محتواها افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است کدک MPEG H.264 کاملاً منسوخ شود.

هر دو تلویزیون دارای قابلیت PVR هستند که امکان ضبط برنامه‌ها روی فلش یا هارد اکسترنال را امکان‌پذیر می‌کند. خوشبختانه هر دو تلویزیون از قابلیت ماشین زمان یا تایم شیفت (Time Shift) هم پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در هنگام ضبط برنامه‌ها بدون این که خللی در ضبط برنامه ایجاد شود، زمان برنامه را به عقب بازگردانید و قسمت موردنظر خود را تماشا کنید

تلویزیون جدید اسنوا از قابلیتی به نام HBBTV برخوردار است که با استفاده از آن می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی را هم از طریق گیرنده دیجیتالی و هم از طریق اینترنتی (IP TV) به‌صورت هم‌زمان تماشا کنید. درضمن با استفاده از این فناوری می‌توانید علاوه بر تماشای برنامه‌های شبکه‌های اینترنتی از قابلیت‌های دیگر نیز بهره‌مند شوید که شامل مشاهده راهنمای الکترونیک برنامه‌ها یا EPG (مشاهده جدول زمان‌بندی برنامه‌ها به همراه توضیح مختصری در مورد آن‌ها) و دسترسی به اطلاعات آب‌وهوا، ترافیک راه‌ها و اخبار روز از طریق اپلیکیشن و همجنین بازی می‌شود.

تلویزیون جدید اسنوا مجهز به ریموت کنترل هوشمند میز است که می‌توانید از آن به جای موس برای جستجو بین بخش‌های مختلف سیستم‌عامل نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون ۴k است یا نه ؟

برنده: تلویزیون اسنوا

گیمینگ

متأسفانه کیفیت تلویزیون اسنوا و تلویزن های ایکس ویژن برای گیمینگ مناسب نیستند؛ زیرا نرخ رفرش (تعداد فریم‌های جدیدی که یک تلویزیون می‌تواند در یک ثانیه نمایش دهد؛ مثلاً یک تلویزیون با نرخ رفرش ۱۲۰ می‌تواند ۱۲۰ فریم جدید را در یک ثانیه نمایش دهد) و زمان پاسخگویی (فاصله زمانی بین پردازش تصاویر و نمایش آن‌ها) مناسبی ندارند. یک تلویزیون گیمینگ مناسب حتماً باید از این دو ویژگی برخوردار باشد.

به‌عنوان‌مثال زمان پاسخگویی تلویزیون جدید ایکس ویژن ۹ میلی‌ثانیه و نرخ رفرش آن ۶۰ هرتز است؛ اما زمان پاسخگویی یک تلویزیون گیمینگ مناسب باید حداکثر ۵ میلی‌ثانیه و نرخ رفرش آن نیز حداقل باید ۱۲۰ هرتز باشد. نرخ رفرش و زمان پاسخگویی بالا باعث می‌شود تصاویر دارای حرکت سریع روان و بدون تاری نمایش داده نشوند و تصاویر را با تأخیر مشاهده کنید. به‌طورکلی هرچقدر نرخ رفرش یک نمایشگاه بالاتر و زمان پاسخگویی آن کمتر باشد، برای گیمینگ گزینه مناسب‌تری است.

درضمن تلویزیون‌های این دو برند دارای فناوری‌های ارتقادهنده عملکرد تلویزیون برای اجرای بهتر بازی مانند VRR یا ALLM یا Free Sync یا G-Sync نیستند؛ البته این فناوری‌ها بیشتر در تلویزیون‌های رده‌بالا وجود دارد و معمولاً تلویزیون‌های میان‌رده فاقد آن‌ها هستند.

پورت HDMI 2.1 که وجود آن برای انجام بازی‌های ۴K با ۱۲۰ فریم در ثانیه الزامی است، نیز در این تلویزیون‌ها دیده نمی‌شود؛ البته این پورت‌ها فقط در تلویزیون‌های رده‌بالا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه و تفاوت تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED سامسونگ

برنده: رقابت تنگاتنگ تلویزیون های اسنوا و تلویزیون های ایکس ویژن

گارانتی و خدمات پس از فروش

تلویزیون‌های ایکس ویژن با گارانتی مادیران و تلویزیون های اسنوا با گارانتی انتخاب سرویس عرضه می‌شوند. شرکت مادیران یکی از شرکت‌های مطرح، شناخته‌شده و باسابقه در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش محسوب می‌شود و خدمات خوب آن ثابت شده است؛ البته شرکت انتخاب سرویس نیز خدمات بسیار مناسبی نظیر پشتیبانی ۲۴ ساعته در  ۷ روز هفته ارائه می‌دهد و ۸۵۰ نمایندگی و ۲۰ دفتر منطقه‌ای با ۲۰۰ تکنسین در سراسر کشور دارد.

در ضمن برخی از تلویزیون های اسنوا با کارت هدیه عرضه می‌شوند. ظاهراً مصرف‌کنندگان تلویزیون‌های هر دو برند از گارانتی و خدمات پس از فروش آن‌ها تا حدود زیادی رضایت دارند.

بیشتر بخوانید: بررسی پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار در آذرماه۹۹+ قیمت

برنده: رقابت تنگاتنگ تلویزیون اسنوا و تلویزیون ایکس ویژن

نظر مصرف‌کنندگان در مورد تلویزیون

مصرف‌کنندگان تلویزیون ایکس ویژن و تلویزیون ایکس ویژن نظرات متفاوتی در مورد آن‌ها دارند؛ برخی از آن‌ها از کیفیت تصاویر این تلویزیون‌ها راضی هستند و حتی آن‌ها را قابل‌رقابت با تلویزیون‌های میان‌رده ال ‌جی و سامسونگ می‌دانند؛ اما برخی دیگر از کیفیت این تلویزیون‌ها چندان راضی نیستند یا حتی  اصلاً راضی نیستند؛ برخی دیگر هم این تلویزیون‌ها را تنها تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه با کیفیت و امکانات راضی‌کننده می‌دانند.

اما معمولاً برخی از انتقادات نسبت به این تلویزیون‌های هر دو برند کاملا یکسان است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • سرعت کم تلویزیون‌های هوشمند این دو برند و مرتب هنگ کردن‌ها
  • نامناسب بودن کیفیت قطعات مورداستفاده برای ساخت تلویزیون‌ها یا دقت پایین در مونتاژ قطعات
  • سرعت پایین گیرنده دیجیتالی داخلی در هنگام تعویض کانال‌ها (تصویر کانال جدید پس از تعویض کانال با دو یا سه ثانیه تأخیر پخش می‌شود؛ البته تمام گیرنده‌های دیجیتالی داخلی تلویزیون‌ها این مشکل را دارند)
  • دقت رنگ نه‌چندان بالا در برخی از مدل‌ها
  • کیفیت پایین ریموت کنترل برخی از مدل‌ها

در کل به نظر می‌رسد میزان فروش و میزان محبوبیت تلویزیون های ایکس ویژن بیشتر از تلویزیون های اسنوا است.

 

بیشتر بخوانید: کیفیت تلویزیون های اسنوا چگونه است؟ + قیمت

برنده: تلویزیون ایکس ویژن

قیمت

قیمت تلویزیون ‌های این دو برند تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارد؛ اما قيمت تلويزيون ايكس ويژن در مقایسه با قیمت تلویزیون های اسنوا در حد یک میلیون تومان یا کمتر بالاتر است.

برنده: تلویزیون اسنوا

نتیجه‌گیری نهایی

تلویزیون‌های این دو برند نقطه ضعف یا قوت قابل‌توجهی نسبت به یکدیگر ندارند؛ اما در کل تلویزیون‌ جدید اسنوا به دلیل برخورداری از نسخه اندروید به‌روزتر، برخورداری از پورت‌های جدیدتر و کاربردی‌تر مثل HDMI و برخورداری از بلندگوهای قدرتمندتر، ارزش خرید بیشتری دارد؛ اما کیفیت تلویزیون‌ جدید ایکس ویژن کمی بهتر است و می‌تواند طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها را نمایش دهد.

اما در کل تلویزیون‌های هر دو برند تلویزیون‌های میان رده و ارزان‌قیمتی محسوب می‌شود و تنها برای افرادی که به دنبال تلویزیون مقرون‌به‌صرفه با امکانات مناسب هستند، مناسب هستند و نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی ال جی

مقایسه قیمت تلویزیون های ایکس ویژن و قیمت تلویزیون های اسنوا

قیمت تلویزیون های ایکس ویژن ۴K

مدل اندازه (اینچ) قیمت (تومان)
TU725 ۵۵ ۱۰,۹۵۰,۰۰۰ تا ۱۴,۵۰۰,۰۰۰
TU725 ۴۹ ۹,۹۰۰,۰۰۰ تا ۱۰,۵۰۰,۰۰۰
XKU635 ۵۵ ۱۴,۹۳۰,۰۰۰ تا ۱۴,۹۵۰,۰۰۰
XTU745 ۵۵ ۱۲,۸۰۰,۰۰۰
XKU645 ۵۵ ۱۳,۵۰۰,۰۰۰
XKU635 ۶۵ ۲۰,۹۰۰,۰۰۰

قیمت تلویزیون های ایکس ویژن Full HD

مدل اندازه (اینچ) قیمت (تومان)
XT725 (هوشمند) ۴۳ ۵,۹۸۵,۰۰۰ تا ۷,۰۰۰,۰۰۰
XK580 ۴۳ ۵,۸۹۹,۰۰۰ تا ۶,۸۰۰,۰۰۰
XK570 ۴۹ ۷,۶۵۰,۰۰۰ تا ۹,۰۰۰,۰۰۰
XTU745 ۵۵  

۱۱,۴۸۰,۰۰۰ تا ۱۳,۷۰۰,۰۰۰

XK580 ۴۹ ۷,۵۱۱,۰۰۰ تا ۸,۹۰۰,۰۰۰
XK570 ۴۳ ۶,۰۰۰,۰۰۰ تا ۶,۹۲۹,۳۰۰
XKU635 (هوشمند) ۵۵ ۱۴,۹۳۰,۰۰۰ تا ۱۴,۹۵۰,۰۰۰
XT515 (هوشمند) ۵۵ ۱۰,۲۹۰,۰۰۰ تا ۱۳,۰۰۰,۰۰۰
XKU635  (هوشمند) ۶۵ ۲۱,۸۰۰,۰۰۰ تا ۲۴,۰۰۰,۰۰۰
XTU735  (هوشمند) ۴۹ ۹,۸۴۹,۰۰۰ تا ۱۱,۸۰۰,۰۰۰
XT540  (هوشمند) ۵۵ ۹,۹۰۹,۰۰۰ تا ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
XTU745  (هوشمند) ۴۹ ۹,۸۵۰,۰۰۰ تا ۱۲,۴۰۰,۰۰۰
XK560 ۴۹ ۷,۷۸۰,۰۰۰ تا ۷,۸۰۰,۰۰۰
XT530 ۴۹ ۷,۸۰۰,۰۰۰ تا ۷,۹۳۰,۰۰۰
XT530 ۵۵ ۱۰,۱۳۰,۰۰۰ تا ۱۰,۴۰۰,۰۰۰
XTU615  (هوشمند) ۵۵ ۱۲,۹۲۰,۰۰۰ تا ۱۳,۸۰۰,۰۰۰
XK565  (هوشمند) ۴۳ ۶,۴۳۰,۰۰۰ تا ۷,۲۵۰,۰۰۰
XTU735 ۴۳ ۶٫۲۵۸٫۰۰۰ تومان تا ۶٫۵۵۰٫۰۰۰ تومان
XK560 ۴۳ ۶,۱۸۰,۰۰۰ تا ۶,۳۰۰,۰۰۰

قیمت تلویزیون های ایکس ویژن HD

مدل اندازه (اینچ) قیمت (تومان)
XS460 ۲۴ ۳,۱۸۰,۰۰۰ تا ۳,۸۰۰,۰۰۰
XT530 ۳۲ ۳,۴۱۱,۰۰۰ تا ۴,۲۰۰,۰۰۰
XK570 ۳۲ ۴,۳۰۰,۰۰۰

قیمت تلویزیون های اسنوا ۴K

مدل اندازه (اینچ) قیمت (تومان)
SA620U ۵۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
SA620U ۵۵ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰
SA580U ۵۰ ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۲,۲۰۰,۰۰۰
SA560 ۵۰ ۹,۶۰۰,۰۰۰ تا ۱۰,۷۰۰,۰۰۰

قیمت تلویزیون های اسنوا Full HD

مدل اندازه (اینچ) قیمت
SA560U (هوشمند) ۵۵ از ۸,۹۱۰,۰۰۰ تا ۱۴,۳۱۰,۰۰۰
SA260 ۴۳ از ۵,۸۵۰,۰۰۰ تا ۷,۵۶۰,۰۰۰
SA120 ۵۵ ۸,۱۰۰,۰۰۰ تا ۸,۷۴۰,۰۰۰
SA220U ۴۹ از ۷,۸۷۰,۰۰۰ تا ۷,۹۰۰,۰۰۰
SA560A (هوشمند) ۴۳ ۶,۴۳۰,۰۰۰ تا ۷,۳۰۰,۰۰۰
SA220U ۵۵ ۱۰,۹۸۰,۰۰۰ تا ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
SA220 ۴۳ ۵,۴۹۰,۰۰۰ تا ۶,۳۷۰,۰۰۰
SA560 ۴۳ از ۷,۸۹۰,۰۰۰ تا ۸,۱۰۰,۰۰۰
SA630  (هوشمند) ۵۰ ۹,۴۵۰,۰۰۰ تا ۱۰,۰۵۰,۰۰۰
SA330 ۴۳ ۶,۲۰۰,۰۰۰ تا ۶,۸۰۰,۰۰۰
A120 ۴۳ ۵,۴۹۰,۰۰۰
SA240 ۴۳ ۶,۱۰۰,۰۰۰ تا ۶,۶۰۰,۰۰۰
SA560 ۵۰ ۹,۶۰۰,۰۰۰

قیمت تلویزیون های اسنوا HD

مدل اندازه (اینچ) قیمت (تومان)
SA120 ۳۲ ۳,۲۰۰,۰۰۰ تا ۳,۷۹۰,۰۰۰
SA220 ۳۲ ۳,۵۸۵,۰۰۰ تا ۳,۸۵۰,۰۰۰

کلیه قیمت‌های ذکرشده در این مقاله مربوط به تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ۱۳۹۹ است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.1 / 5. تعداد آرا: 19

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۱/۰۵
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    Amin
    اکتبر 23, 2021

    بین تلویزیون ۶۵ اینچ مدل AS620U اسنوا و تلویزیون ۶۵ اینچ ایکس ویژن مدل Xtu835 کدوم و پیشنهاد میکنین؟

      مریم کوهشاری
      اکتبر 25, 2021

      ویژگیها و مشخصات مربوط به اسنوا و ایکس ویژن رو بررسی کنید. باید دید خواست و نیاز شما چی هست.

لینک کپی شد!