تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

همه آنچه در خصوص فروشگاه مجازی باید بدانید

خرید و فروش در پاساژ مجازی چگونه است؟

بدون عنوان
پاساژ مجازی و راه‌‍اندازی آن در دنیای پیشرفته امروزی جای خود را به عنوان روشی مدرن برای خرید کالا باز کرده است. با گسترش اینترنت و فناوری مردم کشورهای مختلف جهان تمایل بیشتری به استفاده از فناوری در همه عرضه‌های زندگی خود به خصوص خرید و دسترسی به کالاها پیدا کرد‌ه‌اند.

تصلا – تصور کنید که در یک مهمانی حضور دارید و کیف یکی از مهمانان چشم شما را گرفته است. از او درباره قیمت، برند و فروشگاهی که کیف را از آن خریداری کرده است، سؤال می‌پرسید و آن فرد هم سخاوتمندانه پاسخ شما را می‌دهد. حالا که نیمه شب است و در راه برگشت از مهمانی به خانه هستید، از آنجایی که آن کیف چشم شما را بیش از حد گرفته است قصد دارید هرچه سریع ‌تر آن کیف را خریداری کنید. مسلماً در ساعتی که شما در خیابان هستید، هیچ فروشگاه و پاساژی باز نیست و شما امکان خرید آن کیف را ندارید. در این حالت پاساژ مجازی یا همان فروشگاه مجازی به شما کمک می‌کند و می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به این اماکن اقدام به خرید کالای خود کنید.

به دلیل گسترش ویروس کرونا و همه‌گیری آن و قرنطینه‌های سراسری برندهای مختلف از یک سال گذشته از ایده راه‌اندازی پاساژ مجازی استقبال بسیار زیادی کرده‌اند. راه‌اندازی پاساژ مجازی به منظور ایجاد تجربه متفاوتی برای خرید آنلاین محصولات و کالاها در اختیار کاربران قرار گرفته است.

طراحی بسیاری از پلتفرم‌های پاساژ مجازی به نحوی انجام شده است که محدوده‌ای که پاساژ در آن واقع شده است، از خیابان گرفته تا ساختمان به صورت مجازی با استفاده از تکنولوژی‌های مرتبط در این حوزه ایجاد می‌شود.

به این ترتیب کاربران نه تنها می‌توانند کالای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کنند بلکه می‌توانند از مشاهده مناظر اطراف نیز لذت ببرند و در واقع دو نشان را با یک تیر بزنند.

گسترش و همه‌گیری ویروس کرونا در جهان قرنطینه‌های سراسری در بسیاری از کشورهای جهان توسط دولت‌ها را برقرار کرد و این موضوع باعث شد همه مردم این کشورها مجبور به ماندن در خانه‌های‌شان شوند و نتوانند به راحتی به کالاهای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

از طرفی بسیاری از صاحبان صنایع و تولیدکننده محصولات مورد نیاز خانواده‌ها از جمله تولیدکنندگان لوازم‌خانگی به دنبال یافتن راهی برای غلبه بر مشکلات ناشی از قرنطینه و فروش محصولات خود شدند.

هر چند راه‌اندازی فروشگاه آنلاین تا حدودی این مشکلات را بر طرف می‌کرد اما ایده ایجاد پاساژ مجازی راه حل جدیدی بود که از طریق آن کاربران و خریداران نه تنها می‌توانستند بدون نیاز به حضور فیزیکی کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند، بلکه می‌توانستند از خرید کردن در یک پاساژ مجازی بر بستر اینترنت نیز لذت ببرند.

پاساژ مجازی چیست؟

پاساژ مجازی نوعی پلتفرم تحت وب یا اپلیکیشن موبایل است که این پلتفرم در گروه پلتفرم‌های بازاریابی قرار می‌گیرد. برای روشن‌تر شدن مطلب یکی از پاساژ‌های فیزیکی و مشهور شهر خود را در نظر بگیرید. هر پاساژ یا مرکز خریدی در هر شهر از مجموعه‌ای از مغازه‌ها و یا به عبارت دیگر غرفه‌ها تشکیل شده است که در هر غرفه اجناس خاصی به فروش می‌رسد و برای شما این امکان وجود دارد که بسته به نیاز و سلیقه خود از مناسب‌ترین فروشگاه کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

پلتفرم پاساژ مجازی نیز در واقع شبیه به یک پاساژ فیزیکی است که از مجموعه فروشگاه‌ های مختلفی تشکیل شده است. این پاساژ مجازی بر بستر اینترنت شکل گرفته است و نمونه فیزیکی آن همان پاساژی است که در دنیای بیرون به آن دسترسی داریم. به پلتفرمی که در آن فروشگاه‌ های اینترنتی زیادی وجود دارد و عملکرد آن شبیه به واسط میان خریدار و آن فروشگاه‌ ها است، پاساژ مجازی گفته می‌شود.

 پاساژ مجازی می‌تواند مانند یک مرکز خرید بزرگ مجازی و سه بعدی تصور کرد که در آن کاربران می‌توانند از طریق فناوری‌هایی مثل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و فناوری سه‌بعدی سازی در این مراکز خرید مجازی مانند دنیای واقعی به گشت و گذار بپردازند. امروزه پاساژ مجازی در واقع مجموعه‌ای از فروشگاه آنلاین از جمله فروشگاه ‌های خرید لباس، داروخانه، بانک‌ها، مغازه‌های کفش، کتابفروشی‌ها و فروشگاه‌های دیگر است.

خرید در پاساژ آنلاین و مجموعه فروشگاه‌های آن شبیه به انجام بازی‌های کامپیوتری و ویدیویی است. به عبارت دیگر انجام خرید از طریق پاساژهای آنلاین درست مانند این است که شما مانند یک کاربر بازی‌های کامپیوتری و ویدیویی اقدام به خرید از یک فروشگاه می‌کنید و کالاهای مورد نیاز خود را از آنجا خریداری می‌کنید.

بسیاری از افراد با مشغله کاری زمان کمتری برای خرید کالاهای خود از فروشگاه ‌های فیزیکی دارند. برای این افراد خرید از طریق پاساژ مجازی و مجموعه فروشگاه آنلاین آن بسیار راحت‌تر و بی‌دردسرتر است. به عبارت دیگر برای این افراد خرید کالا از طریق فروشگاه‌ های مجازی یک مرکز خرید آنلاین روشی مقرون به صرفه و کارآمد برای استراحت و رهایی از روتین‌های روزانه است.

به عقیده بسیاری از افرادی که مجبورند صبح تا شب پشت کامپیوتر به انجام کارها بپردازند، گشت و گذار در پاساژ مجازی و خرید کالا یک تفریح به حساب می‌آید.

در پاساژ مجازی از دید بصری باکیفیت به منظور ایجاد دنیایی مشابه به دنیای واقعی استفاده می‌شود. به همین دلیل استفاده از دوربین‌های دیجیتالی که قابلیت تولید تصاویر با وضوح تصویر ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل را دارند، برای تهیه عکس‌های با کیفیت و قرار دادن آن‌ها در وب‌سایت پاساژ آنلاین لازم و ضروری است.

مزایای راه اندازی فروشگاه آنلاین

هر مزیتی که برای یک فروشگاه آنلاین متصور هستید برای پاساژ مجازی نیز وجود دارد با این تفاوت که کاربر از طریق پلتفرم پاساژ مجازی به تعداد بیشتری از فروشگاه‌های اینترنتی دسترسی دارید و از این رو دست مشتری و خریدار در انتخاب محصول مورد نیاز خود باز است.

مزایای خرید از پاساژ آنلاین بسیار زیاد است که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد؛ اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیتی که خرید از پاساژ مجازی دارد این است که کاربر می‌تواند قبل از خرید محصول آن کالا را در فروشگاه فیزیکی که محصولات خود را به صورت آنلاین در پاساژ مجازی ارائه کرده است، مشاهده کند. ‌

 خرید از پاساژ مجازی شبیه به خرید کالا در دنیای واقعی است و جذابیت آن بسیار بیشتر از خرید از فروشگاه‌ های آنلاین است.

کاربران مجازی می‌توانند همزمان از چند فروشگاه دیدن کنند و سایر کاربران آنلاینی که در حال گشت و گذار در این فروشگاه‌های مجاز هستند را مشاهده و ملاقات کنند.

مزیت اصلی راه‌اندازی پاساژ آنلاین این است که هر نوع فروشگاهی چه فروشگاه ‌های ارائه پوشاک، چه فروشگاه ‌های ارائه و توزیع لوازم‌خانگی و حتی فروشگاه ‌هایی مثل داروخانه‌ های آنلاین نیز می‌توانند به راحتی در هر زمان و هر مکانی در اختیار کاربران آنلاین قرار گیرد.

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید کالا از پاساژ مجازی امکان مشاهده آن به صورت فیزیکی است. برای مثال شما می‌توانید برای خرید کیف مورد نظر خود در هر ساعت از شبانه‌روز شروع به جستجو در پاساژ مجازی و فروشگاه ‌های واقع در آن پلتفرم کنید و اگر در مورد خرید خود شک و تردیدی دارید به صورت حضوری به فروشگاه فیزیکی آن پاساژ مراجعه کنید.

عکس این قضیه نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. فرض کنید شما یک محصول را در فروشگاه فیزیکی مشاهده می‌کنید، اما به عملکرد و کیفیت آن چندان اعتمادی ندارید. شما می‌توانید با مراجعه به پلتفرم پاساژ مجازی و مشاهده فروشگاه عرضه‌کننده این محصول در آن از نظرات کاربران و خریداران آن محصول اطلاع پیدا کنید و انتخاب خود را انجام دهید.

تنوع محصولی بالا نیز یکی از مزیت‌های فروشگاه آنلاین در یک پلتفرم پاساژ مجازی است. معمولاً تنوع محصولی در فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه فیزیکی بیشتر است حالا با توجه به این واقعیت که در پلتفرم پاساژ مجازی تعداد فروشگاه‌ های اینترنتی تا حد قابل توجهی زیاد است،بنابراین تنوع محصول نیز افزایش می‌یابد.

از این رو نیازی نیست برای خرید کالای مورد نیاز خود به صورت آنلاین به فروشگاه مجازی مراجعه کنید و محصولات این فروشگاه‌ها را بررسی کنید بلکه با مراجعه به پاساژ مجازی می‌توانید با یک جستجوی ساده به کالای مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

قیمت‌های محصولات ارائه شده در فروشگاه آنلاین بسیار کمتر از قیمت محصولات در فروشگاه ‌های فیزیکی است؛ چون لحاظ کردن هزینه اجاره و خرید فروشگاه فیزیکی از روی کالاهای ارائه شده در فروشگاه کاهش می‌یابد.

از طرفی چون گردانندگان سایت‌ها برای جلب مشتری و ارائه کالا در فروشگاه مجازی تلاش زیاد و تبلیغات زیادی انجام می‌دهند و از طرفی فروشنده برای جلب مستری بیشتر سعی می‌کند حاشیه سود خود از طریق فروش کالا در فروشگاه آنلاین را کاهش می‌دهد و همه این عوامل به نوعی به نفع مشتری هستند.

یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی پاساژ مجازی این است که کاربر نیازی به حضور مجازی در این مراکز خرید ندارند و در نتیجه در وقت و انرژی آن‌ها صرفه‌جویی زیادی می‌شود.

از طرفی شرایط آب و هوایی یکی از عواملی است که در بسیاری از موارد نامساعد بودن آن باعث ایجاد مشکل در خرید از فروشگاه‌های آنلاین می‌شود. اما راه‌اندازی پاساژ آنلاین باعث می‌شود کاربران صرف‌نظر از شرایط آب و هوایی کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند و محصولات به راحتی از طریق پست در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

مزیت دیگر راه‌اندازی پاساژ آنلاین و فروشگاه مجازی این است که نه تنها در وقت و زمان کاربران صرفه‌جویی می‌شود بلکه در مصرف انرژی مثل سوخت‌های فسیلی و برق نیز تا حد قابل توجهی صرفه‌جویی می‌شود.

بر اساس مطالعات انجام شده پاساژ مجازی و تشویق کاربران به خرید کالا در آن می‌تواند تا حد قابل توجهی به محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن جلوگیری کند.

عمده کاربرانی که خرید کالاهای خود را از طریق فروشگاه‌ های مجازی و پاساژ آنلاین انجام می‌دهند، افرادی هستند که زمان زیادی ندارند و در نتیجه به دنبال خرید از فروشگاه‌ ها و پاساژ‌های آنلاینی هستند که به سرعت بتوانند در آن‌ها سفارش کالای خود را ثبت کنند.

از این رو رقابت برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های با سرعت بالا در بین دارندگان پاساژ مجازی و فروشگاه‌ های مجازی افزایش می‌یابد و این رقابت به نوعی باعث بهبود کیفیت فروشگاه‌ های مجازی و ارائه خدمات از طریق آن‌ها می‌شود.

امکان مقایسه محصولات در فروشگاه‌های مختلف مجازی در پاساژ مجازی برای کاربر وجود دارد. هر چند این قابلیت در خرید حضوری نیز برای کاربران وجود دارد اما مقایسه محصول در فروشگاه ‌های آنلاین پاساژ مجازی راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

از همه مهم‌تر اینکه امکان مشاهده نظرات کاربران در خصوص کالاهای ارائه شده در فروشگاه‌ های مجازی نیز وجود دارد. از این رو کاربر و مراجعه‌کننده به فروشگاه آنلاین می‌تواند با طیب خاطر اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود کند.

معایب راه‌اندازی فروشگاه های آنلاین

به عقیده بسیاری از کاربران، خرید از مجموعه فروشگاه ‌های پاساژ آنلاین امنیت چندانی ندارد. امن نبودن خرید از طریق این فروشگاه آنلاین از نظر این کاربران به این دلیل است که خرید در بستر اینترنت و به صورت مجازی احتمال بروز حملات فیشینگ و هک را افزایش می‌دهد.

در حملات فیشینگ از روش‌های جعلی از جمله راه‌اندازی وب‌سایت‌های جعلی و یا ارسال ایمیل‌های جعلی برای دسترسی به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران اینترنت استفاده می‌شود.

در بزرگ‌ترین حمله فیشینگ Phishing رخ داده در بستر اینترنت، سرقت ۱و۵ دلاری از حساب کاربران صورت گرفته است. هک اطلاعات در واقع روشی است که کاربران از طریق آن اقدام به سرقت اطلاعات خصوصی افراد دیگر از طریق ورود غیرمجاز به کامپیوتر افراد و در دست گرفتن کنترل آن می‌کنند.

از این طریق هکرها می‌توانند اطلاعات خصوصی افراد از جمله اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی آن‌ها را سرقت کنند.

یکی دیگر از معایب راه‌اندازی پاساژ آنلاین و خرید کالا از طریق آن بر می‌گردد به تحت تأثیر قرار گرفتن و به خطر افتادن سلامت افرادی که اقدام به ثبت سفارش از طریق این فروشگاه ‌ها می‌کنند. اکثر خریداران کالا از فروشگاه‌ های مجازی موجود در یک پاساژ مجازی افرادی هستند که زمان زیادی برای خارج شدن از خانه ندارند و بخش زیادی از زمان خود در طول روز را پشت لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود می‌گذرانند.

فرض کنید این افراد تنها تحرکی که در زندگی خود داشتند همان رفتن به فروشگاه‌ های فیزیکی و خرید کالا از آن‌ها بوده است. حالا با ایجاد امکان خرید کالا از پاساژ مجازی تنها دلیل تحرک داشتن آن‌ها هم از بین می‌رود. به این ترتیب عدم داشتن تحرک کافی در طول روز باعث آسیب رسیدن به سلامت کاربران می‌شود.

عیب دیگر راه‌اندازی پاساژ مجازی و خرید از آن این است که کاربران حتماً باید به یک گوشی هوشمند و یا کامپیوتر دسترسی داشته باشند. به عبارت دیگر امکان استفاده از امکانات و مزیت‌های پاساژ مجازی و خرید کالا از طریق این مراکز برای افرادی که گوشی هوشمند و یا کامپیوتر ندارند، وجود ندارد.

سؤالی که در اینجا در خصوص استفاده کاربران از پاساژ مجازی و فروشگاه‌ های موجود در آن پیش می‌آید این است که دلیل اصلی مراجعه کاربران به این پاساژها و خرید از فروشگاه ‌های مجازی چیست؟

آیا کاربران بیشتر برای اینکه خرید کالا از طریق وب باعث راحت‌تر شدن زندگی می‌شود تمایل به خرید از مجموعه فروشگاه‌ های یک پاساژ مجازی دارند و یا بیشتر با دید یک روش هیجان‌انگیز و سرگرم کننده به خرید کردن از طریق این مراکز خرید نگاه می‌کنند؟

هرچند پاساژ مجازی و راه‌اندازی آن می‌تواند یک ایده کاربردی برای کمک به طیف وسیعی از افراد جامعه به منظور تسهیل امر خرید کالا برای آن‌ها باشد و مزایای زیادی نیز داشته باشد و استقبال زیادی نیز شود، اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند خرید کالا را از طریق مراجعه حضوری به فروشگاه‌ ها انجام دهند.

اگرچه در حال حاضر پاساژ مجازی و راه‌اندازی آن در تجارت در اوج رشد و شکوفایی خود قرار دارد اما بسیاری از افراد خرید از این طریق را چندان امن نمی‌دانند. از طرفی باید دید  آیا خرید از طریق پاساژ آنلاین می‌تواند مانند خرید اینترنتی و مجازی در بین کاربران رواج پیدا کند یا نه.

تفاوت پاساژ مجازی و فروشگاه های اینترنتی

شاید برای شما نیز این سؤال پیش آمده باشد که تفاوت پاساژ مجازی با فروشگاه مجازی و آنلاین در چیست؟ در هر دو این دو مفهوم، کالا بدون نیاز حضور مشتری و فروشنده از طریق وب‌سایت و یا پلتفرم مخصوص بر بستر اینترنت خرید و فروش می‌شود، بنابراین تفاوت اصلی این دو مفهوم در چیست؟

واقعیت این است که فروشگاه آنلاین و یا حتی مارکت‌های مجازی مربوط به محل خاصی نیستند. به عبارت دیگر این فروشگاه‌ها در واقع نوعی وب‌سایت هستند که امکان خرید و فروش کالا و محصول از برندهای مختلف وجود دارد.

فروشگاه‌ های اینترنتی محدوده مکانی خاصی ندارند. اما پاساژ مجازی همان‌طور که از اسمش مشخص است در واقع شبیه به پاساژ یا فروشگاه فیزیکی است که برای آن یک وب‌سایت یا پلتفرم طراحی شده است که هر بخشی از این پلتفرم مربوط به یک فروشگاه یا غرفه است.

اصلی‌ترین هدف راه‌اندازی یک پاساژ آنلاین این است که محصولاتی که در یک پاساژ فیزیکی توسط فروشگاه‌ های مختلف ارائه می‌شود، در یک پلتفرم در اختیار کاربران قرار گیرد. به این ترتیب امکان دسترسی و خرید کالا از این فروشگاه ‌ها برای کاربر بسیار راحت‌تر خواهد بود.

ویژگی‌های منحصر به فرد فروشگاه آنلاین

یکی از ویژگی‌های پاساژ مجازی ساده بودن فرآیند خرید در آن است. از طرفی کاربری که اقدام به خرید کالا از فروشگاه ‌های موجود در پلتفرم می‌کند، نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی خود در وب‌سایت ندارد.

عمده مشکل کاربرانی که تمایلی به خرید کالا از فروشگاه‌ های آنلاین ندارند، این است که آن‌ها برای خرید محصول باید اطلاعات شخصی خود را وارد وب‌سایت کنند و آن‌ها تمایلی به انجام این کار ندارند.

خوشبختانه در خرید از پاساژ آنلاین نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی نیست و کاربر یا خریدار می‌تواند به عنوان یک کاربر مهمان اقدام به خرید کالا از وب‌سایت کند.

بسیاری از پاساژ‌های مجازی اقدام به ارسال رایگان کالا برای خریدار می‌کند. خریداران عمدتاً تمایلی به پرداخت هزینه برای ارسال کالای خریداری شده فروشگاه آنلاین ندارند. این افراد ارسال کالا به صورت رایگان را یکی از خدمات ضروری یک فروشگاه اینترنتی می‌دانند.

بر اساس مطالعات انجام شده خرید و فروش محصول کالا به صورت آنلاین از فروشگاه ‌هایی که هزینه‌ای برای ارسال کالا در آن‌ها دریافت نمی‌شود، بسیار بیشتر از خرید و فروش کالا در فروشگاه‌های آنلاینی است که کاربر و خریدار باید هزینه ارسال محصول را نیز به صورت جداگانه پرداخت کند.

با توجه به این مورد در اکثر پاساژ‌های آنلاین یا ارسال کالا به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود یا برای خرید بالای ۱۰۰ هزار تومان هزینه ارسال کالا از مشتری دریافت نمی‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم پلتفرم‌های پاساژ مجازی امکان وجود ابزارهای گفتگوی آنلاین است. این ابزار به خریداران و فروشندگان امکان گفتگوی مستقیم را می‌دهد. آمار و نتایج بررسی‌های انجام شده در این خصوص نشان می‌دهد ۴۷ درصد از مشتریان پاساژ آنلاین و فروشگاه مجازی تمایل دارند در حین خرید کالا از وب‌سایت یا پلتفرم به صورت زنده و مستقیم با مسئول فروشگاه گفتگو کنند.

این موضوع باعث جلب اعتماد مشتری نیز می‌شود. در واقع وجود امکان گفتگوی مستقیم در یک فروشگاه آنلاین باعث می‌شود خریدار احساس کند مسئول واقعی و پاسخگویی در صورت بروز مشکل در خرید برای او وجود دارد. علاوه بر این کاربر می‌تواند در حین خرید محصول از طریق گفتگوی مستقیم راهنمایی لازم برای خرید را بگیرد.

درآمدزایی از طریق راه‌اندازی فروشگاه مجازی

شاید شما هم به فکر راه‌اندازی پاساژ آنلاین باشید اما نمی‌دانید کسب درآمد از این طریق به چه صورتی انجام می‌شود. در خصوص کسب درآمد و مدل‌های درآمدزایی از طریق راه‌اندازی پاساژ مجازی بر اساس مطالعات انجام شده دو روش عمده وجود دارد. یکی روش دریافت پورسانت و دیگری روش دریافت اجاره‌بها که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

یکی از روش‌های کسب درآمد برای فردی که پاساژ مجازی را راه‌اندازی کرده است، دریافت پورسانت است. در این روش وقتی کاربر و مراجعه‌کننده به پلتفرم، اقدام به خرید کالا و محصول می‌کند، پورسانتی برای پاساژ در نظر گرفته می‌شود. به این ترتیب کسب درآمد از طریق راه‌اندازی پاساژ مجازی صورت می‌گیرد. این روش یکی از امن‌ترین و کم‌خطرترین روش‌های کسب درآمد برای پاساژ مجازی است.

روش دیگری که می‌توان از طریق راه‌اندازی پاساژ مجازی کسب درآمد کرد این است که صاحب فروشگاه به ازای هر یک ماه حضور فروشگاه در پلتفرم و برقراری و ایجاد امکان خرید از فروشگاه به صورت آنلاین بر بستر پلتفرم پاساژ مجازی مبلغی را پرداخت می‌کند. این روش چندان معمول نیست چون هم برای مشتری و هم برای دارنده و مالک پلتفرم پاساژ مجازی چندان مقرون به صرفه نیست.

در این مطلب سعی شد نه تنها تعریف دقیق و ساده‌ای از پاساژ مجازی ارائه شود بلکه به نوعی مفاهیم و ویژگی‌های مرتبط با آن را نیز بررسی کرد و تعریق دقیقی از آن‌ها ارائه کرد.

در سال ۲۰۲۰ عوامل مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا و انتشار آن و همچنین پیشرفت تکنولوژی دست به دست هم داد و باعث روی کار آمدن مفهوم جدیدی به عنوان پاساژ مجازی شدند. در حال حاضر چندین پاساژ مجازی در دنیا وجود دارد که کار خود را آغاز کرده‌اند و در زمینه خرید و فروش محصول نیز موفق عمل کرده‌اند. در مطالب بعدی چند مورد از این پاساژهای مجازی را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌ها و عملکرد آن‌ها در ارائه محصول را بررسی خواهیم کرد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | گوگل ترندز و معنى كلمه ترند چیست؟
    جولای 1, 2021

    […] سئو سایت کمک کرده و محتوایی مفید تهیه کنید. بسیاری از فروشگاه ‌های آنلاین برای فروش از گوگل ترندز استفاده می‌کنند. آن‌ها با […]

لینک کپی شد!