تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ در آینده کدام است؟

بهترین تلویزیون های دنیا در ۲۰۲۱ CES

بدون عنوان
ال‌جی، سامسونگ، سونی، پاناسونیک و TCL مدتی پیش در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ از جدیدترین تلویزیون ‌های 4K و 8K اولد، کیولد، Mini LED و Micro LED خود رونمایی کردند و TCL تلویزیون ۸۵ اینچی مقرون‌به‌صرفه خود را نیز معرفی کرد. در میان تلویزیون های تمام برندها با بهترین تلویزیون دنیا آشنا شوید.

تصلا – اگرچه امسال نمایشگاه CES ۲۰۲۱ به دلیل شیوع کرونا به ‌صورت محدودتری برگزار شد؛ اما باز هم‌ فناوری‌ها و گجت‌های بسیار زیادی رونمایی شده‌اند. برندهای مطرح تولیدکننده تلویزیون هم امسال با دست پر در این نمایشگاه حاضر شدند و جدیدترین محصولات خود را معرفی کردند. در این مطلب قصد داریم چند تا از بهترین تلویزیون دنیا رونمایی شده در بزرگ‌ترین رویداد فناوری سالانه جهان را معرفی کنیم.

سونی، سامسونگ، ال‌جی و تی سی ال مدعی شدند که در سال میلادی جاری بهترین تلویزیون دنیا را که تاکنون ساخته‌اند، عرضه خواهند کرد و این تلویزیون‌ها دارای فناوری‌های کاملاً جدیدی هستند؛ البته هنوز هیچ یک از این تلویزیون‌ها به‌صورت رسمی به بازار روانه بازار نشده‌اند و نمی‌توان گفت کدام یک از برندهای مذکور بهترین تلویزیون ‌های ۲۰۲۱ را تولید کرده‌اند.

این برندها در نمایشگاه CES 2021 تلویزیون‌هایی با فناوری‌های متفاوت عرضه کرده‌اند؛ از مدل های مختلف تلویزیون‌ ۸K گرفته تا تلویزیون ‌های اولد جدید و تلویزیون‌های Mini LED و نخستین تلویزیون‌های Mini LED. درکل فناوری‌های مرتبط با تلویزیون‌ها دائماً و با سرعت بالایی در حال تغییر هستند.

سیستم‌ها و فناوری صوتی تلویزیون‌ها نیز به‌صورت مستمری در حال پیشرفت و بهبود هستند؛ فناوری‌های مربوط به پردازش صوتی هر سال پیچیده‌تر می‌شوند و ساندبارها با روش‌های شگفت‌انگیز بیشتری با تلویزیون‌ها هماهنگ می‌شوند.

تلویزیون‌ها هر سال هوشمندتر از سال‌های قبل می‌شود و توانایی‌های آن‌ها دیگر تنها محدود به امکان‌پذیر کردن دسترسی به سرویس‌های اشتراک‌گذاری و استریم ویدیو نمی‌شود و تلویزیون‌های جدید هوشمند می‌توانند به شما در خرید کردن، ورزش کردن برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان و حتی زیباتر کردن دکوراسیون داخلی منزل‌تان، کمک کنند.

با ما همراه باشید تا با ۸ تا از بهترین تلویزیون دنیا رونمایی شده در نمایشگاه CES آشنا شویم.

۱- تلویزیون اولد ال جی مدل G1 Gallery

ال‌جی سال گذشته تلویزیون‌های جدید گالری خود را معرفی کرد که دارای طراحی بسیار زیبا و باریکی هستند و با نصب این تلویزیون‌ها روی دیوار، دکوراسیون داخلی منزل شما نمای بسیار زیبایی پیدا می‌کند؛ اما این اولد جدید ال‌جی نسبت به مدل قبلی خود یعنی LG OLED Evo محصول موفق‌تری است تا پیشرفت تلویزیون‌های اولد این برند با قدرت ادامه پیدا کند و این تلویزیون‌ها بیشتر تکامل پیدا کند.

در تلویزیون ‌های اولد گالری جدید ال ‌جی از پنل‌های تقویت‌شده‌ای نسبت به مدل‌های قبلی استفاده شده است. پیکسل‌های مورداستفاده در این پنل نسبت به پیکسل‌های پنل‌های پیشین اولدهای ال‌جی دارای نور بیشتری هستند و مشکل اصلی اولدها، یعنی روشنایی کم آن‌ها تا حدودی در این تلویزیون‌های جدید برطرف شده است.

استفاده از پنل‌های اولد جدید در تلویزیون‌های G1 Gallery  ال‌جی تنها مزیت این تلویزیون‌ها نیست. از دیگر مزایای این تلویزیون‌های جدید رده‌بالای ال‌جی می‌توان به برخورداری از بهترین پردازنده تصویر ال‌ جی یعنی نسل چهارم پردازنده آلفا ۹ و فناوری صوتی جدید LG AI Sound Pro اشاره کرد.

به لطف وجود این فناوری صوتی جدید در این تلویزیون‌های ال‌جی، تلویزیون‌ها قادر به ایجاد صدای دالبی مجازی ۵٫۱٫۲ هستند (۵ کانال صدا در اطراف کاربر ایجاد و دو کانال صدا نیز به سمت بالا هدایت می‌شوند.)

همچنین این تلویزیون‌ها می‌توانند صدای محتواها را به‌تدریج افزایش دهند تا از پخش ناگهانی صداهای بلند جلوگیری شود؛ بنابراین کیفیت صدا و تصویر این تلویزیون‌ها نسبت به اولدهای قبلی ال‌جی به میزان محسوسی بهتر شده است؛ یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این تلویزیون‌ها بهره‌مندی از سیستم‌عامل LG WebOS 6.0 است که جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اختصاصی ال‌جی برای تلویزیون‌های این برند محسوب می‌شود و درعین‌حال بهترین عملکرد را نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه می‌دهد.

تلویزیون LG Gallery GI در اندازه‌های ۵۰، ۶۵ و ۷۵ اینچ در اواخر میلادی جاری عرضه می‌شود؛ ال‌جی هنوز تاریخ دقیق عرضه و قیمت این تلویزیون‌ها را بیان نکرده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود عرضه آن‌ها از ماه مارس یا آوریل (اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت) آغاز شود.

۲- ال ای دی ال جی مدل QNED Mini

اولدهای ال‌جی تنها تلویزیون‌های رده‌بالای و پیشرفته این برند محسوب نمی‌شوند؛ ال‌جی تصمیم گرفته است در سال ۲۰۲۱ تلویزیون‌های جدیدی تحت عنوان تلویزیون‌های Mini LED را نیز روانه بازار کند. این تلویزیون‌ها با هدف ارتقای کنتراست تلویزیون‌های LED متداول طراحی و ساخته شده‌اند.

در این تلویزیون‌ها اندازه دیودهای LED تولیدکننده نور کاهش یافته است؛ بنابراین این تلویزیون‌ها دارای نواحی نوردهی (Dimmimg zones) بیشتری هستند و درنتیجه دقت نوردهی و کنتراست این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های LED متداول افزایش یافته است.

در این تلویزیون‌ها از ذرات کوانتومی (Quantum Dots) و فناوری اختصاصی ال‌جی یعنی فناوری نانوسل برای بهبود کیفیت تصاویر استفاده شده است. این تلویزیون‌ها به‌عنوان محصولی رده‌بالاتر از تلویزیون‌های نانوسل ال‌جی و ارزان‌قیمت‌تر از اولدهای آن به بازار عرضه خواهند شد. این تلویزیون ها برای افرادی که طرفدار اولدهای ال‌جی هستند؛ اما نمی‌توانند از روشنایی کمتر این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های نانوسل این برند چشم‌پوشی کنند، گزینه مناسبی هستند؛

ال‌جی مدعی است تلویزیون‌های Mini LED این برند نیز مانند تلویزیون‌های اولد کیفیت تصویر شگفت‌انگیزی دارند. این تلویزیون‌ها نیز مانند اولدها دارای سیستم‌عامل Web OS 6.0 هستند و ریموت کنترل هوشمند جادویی آن‌ها طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به ریموت کنترل‌های سایر تلویزیون‌های این برند دارند. تلویزیون‌ های QNED ال‌جی نیز دارای نسل چهارم پردازنده آلفا ۹ و HDMI 2.1 هستند.

ال‌جی هنوز اطلاعات دقیق و کاملی در مورد تلویزیون‌های Mini LED خود منتشر نکرده است؛ اما طبق اطلاعات رسمی منتشرشده. این تلویزیون‌ها در ۱۰ مدل مختلف عرضه خواهند شد و یکی از مدل‌های ۸۶ اینچی این تلویزیون‌ها با وضوح ۸K و ۲۵۰۰ ناحیه نوردهی و ۳۰ هزار دیود Mini LED عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود تلویزیون‌های QNED در دو مدل ۴K و ۸K عرضه شوند؛ اما تنها برخی از مدل‌های این تلویزیون‌ها دارای نسل چهارم پردازنده تصویر آلفا ۹ هستند (سایر تلویزیون‌ها دارای نسل چهارم پردازنده آلفا ۷ هستند). درضمن ممکن است تمام تلویزیون‌های QNED دارای پورت HDMI 2.1 نباشند. انتظار می‌رود بهار امسال این تلویزیون‌ها روانه بازار شوند.

۳- تلویزیون های سامسونگ Neo QLED

ساختار اصلی این تلویزیون‌ها نیز مانند تلویزیون‌های QNED ال‌جی است و بر پایه فناوری Mini LED ساخته شده است. سامسونگ تلویزیون‌های Micro LED خود را نیز در آینده نزدیک عرضه خواهد کرد.

این غول کره‌ای قصد دارد این تلویزیون ‌ها را به‌عنوان مدل ارزان ‌قیمت‌تر کیولدهای ۲۰۲۱ خود یعنی کیولد ۸K مدل QN900A و کیولد ۴K مدل QN90A به بازار عرضه کند. تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ که با دو وضوح ۴K و ۸K عرضه خواهند شد، دارای نور پس‌زمینه روشن‌تری هستند و در کل تصاویر آن‌ها دارای عمق و روشنایی بیشتری دارند.

کوچک‌تر شدن اندازه‌های دیودهای LED امکان باریک‌تر شدن ضخامت تلویزیون را نیز فراهم می‌کند. تلویزیون‌ های Neo QLED سامسونگ دارای بدنه بسیار باریک هستند و نمایشگر Infinity بدون قاب آن‌ها زیبایی این تلویزیون‌ها را دوچندان کرده است.

این سری جدید از تلویزیون‌های سامسونگ از قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

از ویژگی‌های سخت‌افزاری شاخص این تلویزیون‌ها می‌توان به پردازنده Quantum Processor اشاره کرد که با استفاده هم‌زمان از ۱۶ روش بهینه‌سازی شده ایجادشده بر پایه استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، کیفیت کلی تصویر را افزایش می‌دهد؛ از بهبود کیفیت رنگ‌ها و بافت‌ها گرفته تا افزایش روشنایی و نمایش بهتر عناصر اصلی تصویر و نمایش روان‌تر تصاویر دارای حرکت سریع.

کیفیت صدا و فناوری‌های صوتی این تلویزیون‌ها نیز به میزان زیادی پیشرفت کرده است. تلویزیون‌های Neo QLED نیز مانند تلویزیون‌های قدیمی‌تر سامسونگ دارای فناوری Object Tracking Sound هستند. تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ دارای چند بلندگو هستند که در نقاط مختلفی از تلویزیون تعبیه شده‌اند.

این تلویزیون‌ها به لطف وجود فناوری Object Tracking Sound می‌توانند عناصر مختلف تصویر را تشخیص دهند و صدای مربوط به آن‌ها را از همان بخش پخش کنند. این کار باعث می‌شود صدای تلویزیون واقعی‌تر به نظر برسد. برخی از این تلویزیون‌ها دارای فناوری Q Symphony نیز هستند.

تلویزیون ‌های دارای این فناوری می‌توانند صدا را به‌صورت هم‌زمان از بلندگوهای این تلویزیون و ساندبارهای سازگار با این فناوری پخش کنند تا صدا فراگیرتر و سه‌بعدی‌تر به نظر برسد. به لطف وجود این فناوری صدای دالبی اتموس در تلویزیون‌هایی که دارای این فناوری هستند، نیز بهتر پخش می‌شود.

می‌توان نتیجه گرفت ال‌جی و سامسونگ امسال قصد دارند نبرد و رقابت با یکدیگر را دشوارتر از قبل کنند و تلاش می‌کنند علاوه بر تلویزیون‌های اولد و کیولد، از تلویزیون‌های Mini LED نیز به‌عنوان برگ‌های برنده طلایی‌شان برای ربودن مشتریان یکدیگر استفاده کنند.

سامسونگ نیز مانند ال‌جی، اطلاعات دقیقی در مورد مدل‌های مختلف تلویزیون‌های جدید خود و قیمت آن‌ها منتشر نکرده است؛ انتظار می‌رود تلویزیون‌های جدید سامسونگ نیز مانند تلویزیون‌های جدید ال‌جی بهار امسال روانه بازار شود.

۴- تلویزیون سامسونگ  Micro LED

این تلویزیون Micro LED نخستین تلویزیون Micro LED برای مصرف‌کنندگان عادی است. در تلویزیون‌های Micro LED از دیودهای LED بسیار کوچک میکروسکوپی برای ایجاد نور پس‌زمینه تلویزیون‌های ۴K استفاده می‌شود که هر یک از آن‌ها مختص یک پیکسل هستند.

در ضمن در این تلویزیون‌ها به ازای هر دیود LED یک پوشش منتشرکننده نور وجود دارد  که می‌تواند روشنایی آن‌ها را به میزان زیادی افزایش دهد. در تلویزیون‌های Micro LED سامسونگ نیز به ازای هر پیکسل از یک دیود LED استفاده شده است.

این تلویزیون‌ها در نمایش مشکی عمیق و همچنین نمایش محتوای HDR با کیفیت بسیار بالا، درست مانند اولدها عملکرد بسیار خوبی دارند. در ضمن دو عیب اساسی تلویزیون‌های اولد یعنی روشنایی کم و مشکل احتباس تصویر یا به‌جاماندگی تصویر (image retention) اصلاً در این تلویزیون‌ها دیده نمی‌شود (مشکل احتباس تصویر زمانی ایجاد می‌شود که تصاویر ثابت یا ویدیوهای دارای بخش‌های ثابت به مدت طولانی، مثلاً ۳ یا ۴ ساعت، روی اولدها نمایش داده شوند و جای آن‌ها روی نمایشگر باقی بماند).

به‌جرئت می‌توان گفت فناوری Micro LED یک فناوری انقلابی در صنعت ساخت تلویزیون محسوب می‌شود و انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو تلویزیون‌های Micro LED به تولید انبوه برسند.

تلویزیون‌های بسیار بزرگ Micro LED سامسونگ در اندازه‌های ۹۹ و ۱۱۰ اینچ وارد بازار خواهند شد. این تلویزیون‌ها دارای قابلیت‌های هوشمند خاصی هستند و قابلیت Ambient Mode نیز در آن‌ها دیده می‌شود.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید تلویزیون خود را با دکوراسیون داخلی کاملاً هماهنگ کنید؛ مثلاً می‌توانید با دوربین سامسونگ از دیواری که در پشت تلویزیون قرار دارد یا تلویزیون روی آن نصب شده است، عکس بگیرید و آن را روی نمایشگر تلویزیون نمایش دهید تا تصویر درحال نمایش روی نمایشگر تلویزیون کاملاً با رنگ و طرح دیوار هماهنگ شود. ی

کی دیگر از ویژگی‌های شاخص و جالب تلویزیون‌ها قابلیت Quad View است که با استفاده از آن می‌توانید چهار تصویر Full HD از ورودی‌های مختلف تلویزیون یا سرویس‌های مختلف به اشتراک‌گذاری ویدئو را به‌صورت هم‌زمان ببینید.

در این تلویزیون‌های رده‌بالای سامسونگ یک سیستم صوتی ‌۵٫۱ کاناله وجود دارد که شما را از خرید سیستم صوتی خارجی جداگانه بی‌نیاز می‌کند. در ضمن سیستم صوتی تلویزیون‌های Micro LED سامسونگ از فناوری Object Tracking Soud Pro نیز برخوردار است که نشان‌دهنده عملکرد بسیار خوب این تلویزیون در ردیابی منابع مختلف صدا است.

انتظار می‌رود نخستین تلویزیون‌های Micro LED سامسونگ در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ وارد بازار شوند؛ اما قیمت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

۵- تلویزیون پاناسونیک مدل JZ2000

اگرچه محبوبیت برند پاناسونیک به‌اندازه سامسونگ نیست؛ اما این برند هم تلویزیون‌های فوق‌العاده خوبی را تولید و عرضه کرده است. تلویزیون پاناسونیک مدل JZ 2000 تلویزیون جدید پرچمدار پاناسونیک به‌شمار می‌رود و از قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است.

برخی از اولدهای قدیمی‌تر پاناسونیک از هر دو استاندارد دالبی ویژن و HDR 10 Plus پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود تصاویر HDR در این تلویزیون‌ها با روشنایی و کیفیت بالا و به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند و جزئیات قسمت‌های تاریک تصویر نیز به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند.

تلویزیون پاناسونیک JZ 2000 از دو استاندارد دالبی ویژن IQ و HDR 10 plus adaptive نیز برخوردار است که نسخه‌های ارتقایافته این دو فناوری محسوب می‌شوند. این دو فناوری نور محتوای HDR در حال نمایش را مطابق با نور محیط تنظیم می‌کنتد تا این محتواها کیفیت بهتری پیدا کنند.

در ضمن این تلویزیون از فناوری دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کند و چند اسپیکر در قسمت‌های مختلف تلویزیون نصب شده‌اند که صدا را به سمت طرفین یا بالا هدایت می‌کنند تا صدایی کاملاً ۳۶۰ درجه و سه‌بعدی ایجاد شود که پاناسونیک آن را Soundscape Pro 360 degree نامیده است و سعی کرده است با تکنیک‌های خاص اسپیکرهای تلویزیون جدید خود را برای ایجاد چنین صدایی تنظیم و بهینه‌سازی کند.

اولد جدید پاناسونیک دارای پردازشگر تصویر HCX Pro AI Processor است که کیفیت تصویر را با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی ایجادشده بر پایه استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و همچنین کالیبراسیون خودکار رنگ‌ها (تنظیم خودکار رنگ‌ها برای نمایش آن‌ها به بهترین شکل ممکن)، به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

در ضمن این تلویزیون با پورت HDMI 2.1 با قابلیت پشتیبانی از دو فناوری Auto Low Latency Mode یا ALLM و Variable Refresh Rates یا VRR نیز برخوردار است. این دو فناوری برای بهبود عملکرد تلویزیون در زمینه اجرای بازی ایجاد شده اند.

نخستین فناوری به کاهش اینپوت لگ (کاهش فاصله زمانی بین زدن دکمه روی دسته کنسول یا کامپیوتر و مشاهده واکنش بازی به انجام این کار) و دومین فناوری به نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع کمک می‌کند. از دیگر مشخصات این تلویزیون می‌توان به برخورداری از دو بلوتوث مجزا برقراری ارتباط بی‌سیم با دو دستگاه به‌صورت هم‌زمان و همچنین برخورداری از پایه چرخان اشاره کرد.

تلویزیون اولد پاناسونیک مدل JZ2000 در اندازه‌های ۵۵ و ۶۵ اینچ وارد بازار خواهد شد؛ متأسفانه هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان دقیق این محصول جدید در دست نیست.

۶- تلویزیون سونی مدل Master Series A90J

سونی نیز قصد دارد در سال میلادی جدید با عرضه بهترین تلویزیون دنیا با امکانات شگفت انگیز قدرتش را به رخ سایر رقبایش بکشد. از میان بهترین تلویزیون ‌های این برند در سال ۲۰۲۱ می‌توان به تلویزیون اولد مدل A90J سری مستر اشاره کرد.

در این تلویزیون از پنل اولد جدید سفارشی‌سازی شده استفاده شده است که نسبت به پنل‌های قبلی مورداستفاده توسط سونی دارای روشنایی و کنتراست بهتری است. موتور پردازنده تصویر جدید سونی نیز نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد A90J داشته است.

اولد A90J دارای یک پایه سه‌شاخه است که می‌تواند باز و بسته شود و می‌توانید یک ساندبار را نیز در داخل آن قرار دهید.

از دیگر فناوری‌های جالب و منحصربه‌فرد اولد جدید سونی می‌توان به فناوری Acoustic Surface Audio plus اشاره کرد که باعث می‌شود صدا مستقیم از خود نمایشگر پخش شود؛ البته این فناوری چند سال پیش معرفی شده است؛ اما هنوز هم یکی از جالب‌ترین و مبتکرانه‌ترین فناوری‌های در صنعت ساخت تلویزیون محسوب می‌شود.

تلویزیون اولد سونی سری مستر مدل A90J در اندازه‌های ۵۵، ۶۵ اینچ عرضه خواهد شد؛ اما هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت آن و زمان دقیق عرضه آن در دست نیست.

۷- تلویزیون تی سی ال سری ۶ روکو تی وی (R648) با وضوح ۸K

تعجب ‌برانگیزترین اخبار نمایشگاه CES امسال، خبر رونمایی تلویزیون ۸K تی‌سی‌ال با قیمت مقرون‌به‌صرفه است. تمام تلویزیون‌های جدید سری ۶ روکو تی وی TCL در سال ۲۰۲۱ با وضوح ۸K روانه بازار می‌شوند و به‌عنوان اولین تلویزیون‌های ۸K روکو عرضه خواهند شد؛ بنابراین این تلویزیون‌های هوشمند وضوح بسیار بالایی خواهند داشت.

تلویزیون‌های روکو سری ۶ با وضوح ۸K که با مدل R648 معرفی شده‌اند، نیز برپایه فناوری‌های نور پس‌زمینه Mini LED و فناوری Quantum dot ساخته شده‌اند و از استاندارد دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل باید کیفیت تصویر بسیار خوبی داشته باشند. بدنه و پایه این تلویزیون‌ها طراحی جدیدی دارند که باعث شده است شیک به نظر برسند و نصب آن‌ها روی پایه نیز آسان‌تر شود.

به گفته TCL تلویزیون‌های ۸K سری ۶ اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شوند؛ اما مانند سایر برندها هنوز اطلاعاتی در مورد زمان عرضه و قیمت آن‌ها بیان نشده است.

۸- تلویزیون تی سی ال سری ۴ ال روکو تی وی مدل ۸۵۵۴۳۵

برند TCL قصد دارد در سال میلادی جاری یک تلویزیون ۸۵ اینچی مقرون‌به‌صرفه را نیز  روانه بازار کند. تلویزیون تی سی ال سری ۴ روکو تی وی مدل ۸۵۵۴۳S5، مدل پایه تلویزیون‌های محبوب سری ۴ روکو تی وی محسوب می‌شود؛ البته متأسفانه در این تلویزیون ۸۵ اینچی اقتصادی از فناوری‌های نظیر Quantum dots و دیودهای Mini LED استفاده نشده است و به همین دلیل هزینه تولید آن‌ها و درنتیجه قیمت آن‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

احتمالاً این تلویزیون بزرگ TCL با وجود اینکه دارای وضوح ۴K و استاندارد HDR است، کیفیت تصویر بالایی دارد.

بدون تردید تلویزیون ۸۵ اینچی با قیمتی زیر ۲۰۰ دلار برای افرادی که به دنبال یک تلویزیون بزرگ و باکیفیت مقرون‌به‌صرفه هستند، گزینه کاملاً ایده‌آلی است. در ضمن این موضوع را نباید فراموش کنیم که تلویزیون ‌های TCL همیشه کیفیت خوبی داشته‌اند.

تلویزیون تی سی ال سری ۴ روکو تی وی  مدل ۸۵۵۴۳۵ احتمالاً در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱۵۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۱/۱۱
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!