تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

عوامل مؤثر در ترند توییتر

گوگل ترندز و معنى كلمه ترند چیست؟

اخبار تصلا
همه ما حداقل یک بار واژه ترند به گوش مان خورده است. ترند در گروه‌ها و صنایع مختلفی تعریف می‌شود. در این مطلب با یکدیگر جوانب مختلف ترند را بررسی کرده و معني ترند را با هم مرور می کنیم و درباره عوامل تاثیر گذار در ترندینگ و ترندهای توییتر صحبت می کنیم.

تصلا– هر خبر، حادثه یا رخداد هیجان‌انگیزی که در دنیای اطراف ما اتفاق می‌افتد، پتانسیل تبدیل شدن به ترند گوگل را دارد. تکرار بخش جدایی‌ناپذیر یک ترند است که در محدوده زمانی مشخصی اتفاق افتاده و مورد بحث و تبادل ‌نظر قرار می‌گیرد. حال ببینیم  گوگل ترندز چیست ؟ معنى ترند چیست؟ ترند توییتر چیست؟ همراه ما باشید.

معنى ترند چیست؟

به پیشرفت کلی یا تغییر در شکل یک وضعیت و حتی نحوه رفتار یک عده خاص، ترند می‌گویند. معنى ترند در لغت به معنای روند است که این روند شامل حال هر موقعیت و وضعیت خاصی می‌شود. این کلمه نخستین بار در صنعت مد و فشن شکل گرفت. هر تغییر و روند اعمال شده در این صنعت، برای مدت زمانی مشخص به یک ترند تبدیل می‌شد.

ترند و گوگل ترندز

مفهوم ترندینگ

معني ترند این است که ترند شدن به بازه زمانی معینی محدود می‌شود. در صنعت مد و فشن هر چند ماه یک بار نوع خاصی از پوشش ترند شده و عمومیت پیدا می‌کند. هر زمان صحبت از ترند شدن یک موضوع به میان می‌آید در واقع جامعه در مورد فراگیر شدن آن نظر می‌دهد.

با گسترش مفهوم ترندینگ این موضوع دیگر تنها به صنعت مد و فشن منتهی نمی‌شود. در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و… نقش مهمی در فراگیر شدن یک موضوع یا پدیده‌ای خاص دارند.

همچنین مفهوم ترندینگ به اشخاص مشهور در شبکه‌های اجتماعی نیز مربوط می‌شود. در حال حاضر افراد بسیاری هستند که از این طریق کسب درآمد کرده و مفهوم ترند و ترندینگ عامل اصلی در کسب موفقیت‌های آن‌ها محسوب می‌شود.

هر چیزی می‌تواند ترند شود، تنها یک محدوده زمانی معین لازم است تا متوجه ترند شدن امری خاص شویم. ایجاد مفهوم ترندینگ در عرصه‌های مختلفی همچون مد و فشن، شبکه‌های اجتماعی، سبک زندگی، طراحی و استایل و… امکان‌پذیر خواهد بود.

البته ذکر این نکته الزامی است که ترند شدن در رسانه‌های اجتماعی نیاز به رعایت فاکتورهایی خاص دارد. هر کدام از شبکه‌های اجتماعی در خصوص نزدیک شدن به مفهوم ترندینگ نیاز به عوامل مشخصی دارند. در واقع معني ترند این است که در این زمینه افراد برای ترند شدن یا ترند کردن یک موضوع خاص نیاز به شناخت بازار، سلیقه مخاطب، نیاز و خواسته افراد، بهره‌مندی از خلاقیت و… نیاز دارند.

 ترند و گوگل ترندز

گوگل ترندز

شرکت گوگل از سرویس‌های مختلفی برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده می‌کند. یکی از سرویس‌های کاربردی و جذاب این شرکت بزرگ «گوگل ترندز» است که از سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد.

از اسم این سرویس مشخص است که چه کاربرد و مزایایی دارد. شما با سرچ کردن یک عنوان در گوگل ترندز می‌توانید از میزان روند آن مطلع شده و آن را با کلمات مترادف یا متضاد آن مقایسه کنید.

یکی از مزایای گوگل ترندز در این است که هنگام جستجوی یک کلمه این سرویس به صورت اتوماتیک، جملات و کلمات مربوط با واژه شما را نمایش می‌دهد. به عنوان مثال اگر شما جمله خرید لباس را سرچ کرده باشید، گوگل ترندز جملاتی مربوط به این عنوان همچون خرید لباس آنلاین، خرید لباس کودک، خرید لباس زنانه و… را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ترند و گوگل ترندز

اهمیت گوگل ترندز در بهینه‌سازی سایت یا سئو

سایت‌ های اینترنتی برای افزایش بازدیدهای روزانه و کیفیت عملکرد نیاز به بهینه‌سازی سایت دارند. با رعایت اصول و استانداردهای سئو، یک سایت به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

افزایش بازدید و کسب رتبه برتر در موتورهای جستجوگر، از مهمترین فاکتورها در موفقیت یک سایت اینترنتی هستند. اگر شما صاحب یک فروشگاه آنلاین باشید برای جذب مشتری بیشتر نیاز به بهینه‌سازی سایت و تولید محتوای مفید و مؤثر خواهید داشت.

اولین و مهمترین اصل در تولید محتوایی جذاب و گیرا استفاده از کلمات کلیدی است. افرادی که در این حیطه به فعالیت مشغول هستند به اهمیت این موضوع کاملاً واقف هستند.

گوگل ترندز بهترین روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی متناسب با محتواست. در واقع تحقیق کلمات کلیدی به ابزارهای خاصی نیاز دارد که یکی از این ابزارها سرویس گوگل ترندز است.

شما با سرچ کلمات مختلف مرتبط با زمینه فعالیت خود می‌توانید به بالا رفتن سئو سایت کمک کرده و محتوایی مفید تهیه کنید. بسیاری از فروشگاه ‌های آنلاین برای فروش از گوگل ترندز استفاده می‌کنند. آن‌ها با تحقیق کلمات کلیدی درباره انواع محصولات، آمار بیشترین جستجو را دریافت کرده و بر اساس آن محصولاتی خاص را برای فروش به نمایش می‌گذارند.

در واقع گوگل ترندز میزان محبوبیت عنوانی که شما جستجو کرده‌اید را در یک محدوده زمانی خاص نشان می‌دهد. به عنوان مثال شما یک فروشگاه آنلاین لباس داشته و قصد دارید تا در بازه زمانی مشخصی میزان محبوبیت دو کلمه لباس مجلسی و لباس اسپرت را بررسی کنید.

با بررسی این دو عنوان در یک محدوده زمانی معین، متوجه میزان محبوبیت آن شده و به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام لباس در حال حاضر گزینه مناسب‌تری برای فروش است.

آموزش گوگل ترندز

برای استفاده از گوگل ترندز ابتدا باید کلمه یا عبارت مورد نظر خود را تایپ کنیم. با درج اطلاعات گوگل ترندز چهار متغیر به عنوان بررسی موضوع از جهات مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

جستجو بر اساس مکان یا موقعیت جغرافیایی

در این بخش مکان، شهر یا کشوری را که قصد دارید کلمه مورد نظر خود را در آن منطقه بررسی کنید، نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال شما می‌خواهید عبارت کلیدی خرید لباس زنانه را در کشور ایران بررسی کنید. کافیست در این قسمت ایران را مبنای جستجو قرار دهید.

جستجو بر اساس بازه زمانی

محدوده زمانی مورد نظر خود را در این قسمت مشخص کرده و گوگل ترندز اطلاعات لازم در این بازه زمانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جستجو بر اساس موضوع

در گوگل ترندز دسته‌بندی‌های مختلفی برای جستجو وجود دارد که شما با انتخاب هر کدام از آن‌ها می‌توانید روند تحقیق را سرعت ببخشید. به عنوان مثال برای تحقیق کلمات کلیدی در زمینه طراحی و نقاشی، می‌توانید دسته‌بندی هنر را انتخاب کنید.

انواع جستجو

در گوگل ترندز این امکان وجود دارد که شما در بخش‌های مختلفی مانند عکس، جستجو در فروشگاه‌های آنلاین، جستجو در اخبار، جستجو در یوتیوب و… نتیجه مورد نظر از کلمه‌ای خاص را دریافت کنید.

ترند و گوگل ترندز

مزایای استفاده از گوگل ترندز

با مشخص کردن هر کدام از این بخش‌ها، بیشترین میزان جستجو و محبوبیت از عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر شما به دست می‌آید. تصور کنید برای فروشگاه آنلاین خود محصولاتی خاص را در نظر دارید. برای جذب بیشتر مشتری و رسیدن به درآمد و سود بیشتر باید نیاز روز بازار را بشناسید.

با گوگل ترندز شما از روند محبوبیت یک موضوع یا محصول خاص مطلع شده و نسبت به سلیقه و نیاز بازار اقدام خواهید کرد. سرویس گوگل ترندز نه تنها میزان جستجو و محبوبیت یک کلمه را مشخص می‌کند بلکه ایده‌های متنوعی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های گوگل ترندز جستجوی یک گروه از کلمات است. اگر شما قصد جستجوی چند کلمه مرتبط در یک گروه را داشته باشید، می‌توانید با قرار دادن علامت + بین آن‌ها، فرمان جستجو را به گوگل ترندز اعلام کنید.

به عنوان مثال می‌توانید در یک گروه به این شکل به جستجو بپردازید: لپ‌تاپ+موس+کیبورد

با گوگل ترندز این امکان فراهم می‌شود تا کاربر از بیشترین و برترین کلمات و عبارت‌های روز دنیا مطلع شود. محبوب‌ترین کلمات جستجو شده در یک روز به صورت دسته‌بندی‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

همان‌طور که ذکر کردیم مقایسه دو کلمه کلیدی مترادف یا متضاد نیز از دیگر مزایای سرویس گوگل ترندز است. همچنین در نموداری که گوگل ترندز در اختیار شما قرار می‌دهد میزان افزایش یا کاهش روند موضوعی خاص را در بازه زمانی معینی، مشاهده خواهید کرد.

ترند توییتر

ترند توییتر چیست؟

مفهوم ترندینگ در شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی داشته و بر عوامل مختلفی تأثیرگذار است. یکی از شبکه‌های اجتماعی پربازدید توییتر است که موضوع ترندینگ در آن بسیار خودنمایی می‌کند.

در فضای مجازی توییتر هر لحظه هزاران توییت پست شده و نمایش داده می‌شود. افرادی که از سرتاسر جهان در توییتر عضو هستند به نوعی با حوادث و موضوعات مهم جهان همراه هستند. در توییتر ما اخبار و اطلاعات بیشماری را دریافت می‌کنیم. این اطلاعات به صورت لحظه‌ای و تازه بین کاربران مختلف مورد بحث قرار می‌گیرد.

در واقع بهتر است ترندهای توییتر را این‌گونه معنا کنیم: توییتر مردم جهان را از موضوع یا بحثی که به صورت لحظه‌ای یا ناگهانی روند صعودی پیدا کرده است، مطلع می‌کند.

معمولاً میان کاربران توییتر در بازه‌های زمانی مشخص و متفاوت، صحبت از موضوعاتی است که به صورت ناگهانی فراگیر شده‌اند. حال این موضوعات می‌توانند اقتصادی باشند یا اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و… . هر مبحث یا اتفاقی که در یک محدوده زمانی معین فراگیر شده و مورد تبادل ‌نظر قرار می‌گیرد به نوعی ترند شده است.

ترند توییتر

عوامل تأثیرگذار در ترندهای توییتر

  • تعداد کاربران در صحنه؛ هر چه تعداد کاربرانی که بر روی یک موضوع صحبت کرده و آن را توییت می‌کنند، بیشتر باشد بر ترند شدن آن نیز تأثیر می‌گذارد.
  • تعداد هشتگ؛ تکرار یک موضوع با درج هشتگ یکی دیگر از عوامل مؤثر در ترندهای توییتر است.
  • تعداد توییت؛ برای ترند شدن یک موضوع باید تعداد توییتی که در روز گذاشته می‌شود، روند صعودی یا افزایشی داشته باشد.
  • همچنین مواردی مانند ریتوییت، کلیک کردن بر روی هشتگ یا تعداد لایک نیز بر روی ترند شدن یک موضوع تأثیر خواهد داشت.
  • شرکت کردن افراد مشهور و شناخته شده و همچنین اینفلوئنسرها نیز بر میزان ترند شدن یک موضوع تأثیرگذار است.

ابزارهای مختلفی در دنیای مدرن امروز برای کسب درآمد و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر در اختیارمان قرار دارد. تولید محتوای جدید و مؤثر یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطب است که نیاز به استفاده از این ابزارها دارد. ترندینگ این امکان را فراهم می‌کند تا با کمک گرفتن از ابزارهایی همچون گوگل ترندز به اهداف خود نزدیک‌تر شویم.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۳۹۹/۱۱/۰۹
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!