تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

رونمایی از ساندبار دالبی اتموس کاملاً حرفه‌ای تا ساندبار ارزان‌قیمت

معرفی ۵ ساندبار جدید با امکانات فوق العاده در CES

بدون عنوان
در نمایشگاه CES امسال برندهای مطرحی مانند سامسونگ، ال‌جی، JBL و سایر برندهای مطرح از جدیدترین ساندبار های خود رونمایی کردند؛ از ساندبارهای دالبی اتموس کاملاً حرفه‌ای و قدرتمند گرفته تا ساند بار های ارزان ‌قیمت و کاربردی.

تصلا –  نمایشگاه CES امسال به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار شد؛ اما باز هم جدیدترین گجت ‌ها و وسایل دنیای فناوری در آن معرفی شدند. هر سال در نمایشگاه CES وسایل صوتی و تصویری متنوع و متعدد کاملاً جدیدی رونمایی و معرفی می‌شوند و نمایشگاه CES امسال هم از این قاعده مستثنی نبود. در این مطلب قصد داریم شما را با پنج مورد ساندبار جدید معرفی‌شده در CES ۲۰۲۱ آشنا کنیم.

برخی از این ساند بار ها دارای کیفیت صدای بسیار بالا هستند و برخی دیگر طراحی واقعاً زیبایی دارند.

ساند بار سامسونگ HW-Q950A

 ساندبار سامسونگ HW-Q950A

به‌جرات می‌توان گفت شاید این ساند بار به پرفروش‌ترین ساندبار بازار و بهترین ساندبار در سال ۲۰۲۱ تبدیل شود. این ساندبار سامسونگ در تمام زمینه‌ها از ساندبار دالبی اتموس HW-Q950A برتر است. این ساندبار در حقیقت نسخه ارتقاءیافته ساندبار دالبی اتموس HW-Q950T محسوب می‌شود و در آن سیستم صوتی ۹٫۱٫۴ به سیستم صوتی شگفت‌انگیز ۱۱٫۱٫۴ ارتقاءیافته است.

یکی از برترین مزایای این مدل نسبت به مدل قبلی آن اضافه شدن قابلیت کانال پخش صدا به اطراف در اسپیکرهای بی‌سیم عقب دستگاه است. چنین تغییر بزرگی به‌منظور تکمیل صدای فراگیر شده توسط دستگاه اصلی در جلوی مخاطب و خلق صدایی کاملاً سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه ایجاد شده است.

همچنین در دستگاه اصلی این ساند بار میکروفونی برای کالیبراسیون صدا قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید صدا را مطابق با شکل و فضای محیطی که ساندبار در آن قرار دارد، بهینه‌سازی و کالیبراسیون کنید تا صدا را به بهترین شکل ممکن بشنوید.

ساند بار جدید سامسونگ از قابلیت Q Symphony نیز برخوردار است. این قابلیت در برخی از تلویزیون‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ سامسونگ نیز وجود دارد و چنانچه تلویزیون‌تان از این فناوری پشتیبانی کند، می‌توانید صدای تلویزیون را هم‌زمان از اسپیکرهای خود تلویزیون پخش کنید تا صدای فراگیرتری را بشوید.

بدون تردید چنین ساند بار قدرتمند و مدرنی بایذ قیمت بالایی هم داشته باشد. ساند بار HW-Q950T با قیمت حدودی ۱۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد؛ البته سامسونگ در نمایشگاه CES امسال از ساندبار اقتصادی‌تر خود یعنی ساند بار دالبی اتموس ۳٫۱٫۲ کاناله مدل HW-Q800A نیز رونمایی کرده است.

ساندبار جدید ال جی QPS ECLAIR

عرض ساند بار جدید ال جی ۳۰ سانتیمتر است؛ بنابراین گزینه کاملاً مناسبی برای تلویزیون‌های کوچک محسوب می‌شود (البته این ساندبار برای افرادی که دوست ندارند همیشه ساند بار بزرگ و حجیمی را جلوی تلویزیون خود ببینند، نیز دستگاه خوبی است) رنگ سفید این ساندبار ظاهر شیک و مدرنی به آن بخشیده است و ظاهراً قرار است نسخه مشکی این دستگاه نیز عرضه شود.

ساند بار ال جی QPS ECLAIR که مثل یک شیرینی مستطیل شکل به نظر می‌رسد، از پنج بخش جداگانه تشکیل شده است که شامل یک اسپیکر مرکزی پرتاب‌کننده صدا به سمت جلو، ۲ اسپیکر با زاویه ۴۵ درجه و قابلیت ایجاد صدای استریو و دو اسپیکر برای هدایت کردن صدا به سمت بالا و پخش ترک‌های صوتی دالبی اتموس و DTS-X می‌شود.

در ضمن یک ساب‌ووفر بی‌سیم با لبه‌های گرد نیز همراه این ساند بار کوچک سفید رنگ عرضه شده است؛ البته این ساب‌‌ووفر قدرت چندان زیادی ندارد و نمی‌تواند در و پنجره را بلرزاند! قیمت ساندبار ال جی هنوز اعلام نشده است.

ساندبار جی بی ال مدل JBL BAR 5.0

عدد صفر در مدل این ساند بار ارزان قیمت JBL نشان می‌دهد که این دستگاه فاقد ساب‌ووفر است؛ اما شرکت سازنده مدعی است که چهار منتشرکننده صدای پسیو در این ساندبار وجود دارد که می‌تواند صدای باس خوبی را ایجاد کند و به این صورت فقدان ساب‌ووفر جبران می‌شود (این قطعات منتشرکننده صدا که به آن‌ها رادیاتور صدا نیز گفته می‌شود، به‌جای جریان برق از فشار هوای ایجادشده در داخل اسپیکرها برای ایجاد صدای باس قوی استفاده می‌کنند و به همین دلیل به آن‌ها پسیو گفته می‌شود).

این ساندبار اقتصادی از فناوری Multi Beam که توسط برند مطرح کاردن هارمن برای ایجاد صدای سه‌بعدی مجازی طراحی و ایجاد شده، نیز برخوردار است. در حقیقت هدف JBL ازبه‌کارگیری این فناوری در ساند بار جدید خود، تولید صدایی شبیه به صدای دالبی اتموس و راضی کردن مشتریان خود است.

ساندبار جدید JBL BAR 5.0 از فناوری‌های کروم کست (Chromcast) و ایرپلی ۲ (Airplay 2) نیز برخوردار است که امکان انتقال صدای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سازگار با این ساند بار را فراهم می‌کند (فناوری ایرپلی ۲ مختص انتقال صدای دستگاه‌های iOS و مک به این ساندبار است).

از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های این ساند بار می‌توان به برخورداری آن از بلوتوث و فناوری غیرمتداول Amazon Multi room اشاره کرد. شما می‌توانید با استفاده از فناوری Amazon Multi room صدای در حال پخش در ساندبار را به‌صورت هم‌زمان از اسپیکرهای سازگار با دستیار مجازی الکسای آمازون پخش کنید. ساندبار جدید جی بی ال علاوه بر الکسای آمازون از دستیار مجازی گوگل اسیستنت نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی از بهترین مزایای این ساندبار قیمت پایین آن است. ساندبار جدید JBL بهار امسال با قیمت ۳۵۰ پوند عرضه خواهد شد. این دستگاه برخلاف قیمت پایین خود صدای قدرتمندی ارائه می‌دهد و تقریباً با اطمینان کامل می‌توان گفت دستگاه باکیفیتی است.

ساندبار جدید پاناسونیک SoundSlayer SCHTB01 Final Fantasy Edition

ساند بار جمع‌وجور و کوچک پاناسونیک دستگاه مکمل بسیار خوبی برای تلویزیون‌های پاناسونیک محسوب می‌شود. این ساندبار جدید پاناسونیک که با مشارکت شرکت بازی‌سازی Square Emix ساخته شده، قادر به پخش صدای ۲٫۱ کاناله است و با استفاده از آن در کنار مانیتورهای گیمینگ می‌توانید لذت بازی کردن را دوچندان کنید. تنظیم و کالیبراسیون صدای این ساندبار توسط گروه مسئول ایجاد صدای بازی Final Fantasy XIV ایجاد شده است.

این گروه حرفه‌ای چندین حالت صدای اختصاصی برای بازی در ساندبار جدید پاناسونیک ایجاد کرده‌اند که در آینده در برخی از تلویزیون‌های پاناسونیک نیز ایجاد خواهد شد. حالت FPS وضوح رد و نشانه‌های صدا را افزایش می‌دهد که باعث می‌شود بازیکنان بهتر بتوانند صداهای ضعیف‌تر را تشخیص دهند.

با فعال کردن حالت صدا (Voice) صداهای بلند محیطی مانند صدای انفجارها کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید صدای دیالوگ‌ها و گفتگوها را واضح‌تر بشنوید. حالت RPG هم یک حالت کاملاً اختصاصی در این ساند بار است که برای فراگیرتر کردن صدای بازی Final Fantasy XIV ایجاد شده است.

زمان عرضه این ساند بار نیر هنوز مشخص نیست؛ اما نسخه مشابه این ساند بار یعنی مدل SC-HTBO1 که برای پخش صدای بازی‌های غیر JRPG (بازی‌های که گیمر به‌جای شخصیت خاصی بازی نمی‌کند) ساخته شده، عرضه شده است که همانند ساندبار SoundSlayer SCHTB01 Final Fantasy Edition از صدای دالبی اتموس، DTS:X و DTS: Virtual X نیز پشتیبانی می‌کند.

ساند بار کویین (Cowin)

ایده ساخت ساند بار ماژولار ایده جدیدی نیست (ساندبارهای ماژولار به ساندبارهایی گفته می‌شود که از چند قسمت مختلف تشکیل شده باشد). ساند بار جی بی ال مدل Bar 9.1 چندین سال است که با اسپیکرهای ماهواره‌ای جداشدنی عرضه می‌شوند.

JBL در نمایشگاه CES امسال از ساند بار دالبی اتموس جدیدی رونمایی کرده که درواقع نسخه ارتقا یافته ساند بار JBL Bar 9.1 است؛ البته برند کووین نیر نسخه‌ای جذاب و شاید کمی مسخره و عجیب از ساندبارهای ماژول‌اررا عرضه کرده است.

این ساند بار ارزان‌ قیمت ۲۵ واتی استریو از دو بلندگوی مجزا تشکیل شده است. شما می‌توانید این دو بلندگو را از هم جدا و از هر کدام از آن‌ها صورت جداگانه استفاده کنید.

قیمت ساند بار تنها ۸۰ دلار است. بدون تردید نباید انتظار داشته باشید این ساند بار صدای قدرتمندی داشته باشد یا از قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد؛ اما قابلیت جدا شدن اسپیکرهای این ساند بار از یکدیگر می‌تواند برای برخی از افراد ویژگی جذاب و مفیدی باشد.

توجه: فناوری دالبی اتموس جدیدترین فناوری صوتی است که می‌تواند صدایی کاملاً سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه ایجاد کند.

در سیستم‌های صوتی دارای این فناوری، صداهایی که در دنیای واقعی از سمت بالا شنیده می‌شوند، مانند صدای باران یا صدای تیرهای در حال فرود از آسمان یا صدای سقوط اجسام سنگینی مانند خودروها از نقاط مرتفع، به سمت بالا و به‌سوی سقف هدایت می‌شود و مخاطب با شنیدن انعکاس صدا از سقف تصور می‌کند صدا را از سمت بالا می‌شنود؛ البته برخی از سیستم‌های صوتی دالبی اتموس دارای بلندگوهای حرفه‌ای برای پخش صدا از بالا هستند و می‌توانید با نصب آن‌ها در سقف، صدای دالبی اتموس واقعی را بشنوید.

عملکرد فناوری DTS X Virtual نیز دقیقا مانند عملکرد دالبی اتموس است و برای خلق صدای سه‌بعدی ایجاد شده است؛ البته فناوری دالبی اتموس نسبت به DTS X Virtual متداول‌تر است و اکثر محتواها با صدای دالبی اتموس منتشر می‌شوند.

منبع
t3

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۱/۱۱
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!