تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

به همراه نکاتی در مورد فیلتر پارچ تصفیه آب

بررسی بهترین مارک‌های پارچ تصفیه آب

راهنمای خرید
پارچ تصفیه آب یکی از دستگاه‌های تصفیه کننده آب آشامیدنی است که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران به منظور تصفیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که امروزه استفاده از پارچ‌های تصفیه به دلیل قابلیت حمل آسان و همچنین استفاده بسیار ساده و راحت در بسیاری از خانه‌ها جایگزین دستگاه‌های تصفیه آب معمولی شده است، از این رو در این مطلب قصد داریم چند نمونه از بهترین پارچ تصفیه آب را معرفی کنیم. همچنین در این مطلب نحوه خرید پارچ تصفیه آب مطابق نیازو فیلتر پارچ تصفیه آب را بررسی می‌کنیم.

تصلا – پارچ تصفیه آب یک دستگاه قابل حمل برای تصفیه آب آشامیدنی است که از آن می‌توانید در همه‌جا چه در خانه، ماشین و یا نگام پیاده روی استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از این دستگاه برای تصفیه آب بسیار ساده و آسان است و کار با آن نیازی به انجام تنظیمات خاصی ندارد. استفاده از این دستگاه‌های تصفیه آب نسبت به دستگاه‌های تصفیه آب خانگی که به صورت ثابت در خانه‌های اکثر ما وجود دارد مزایای زیادی دارد. حال ببنیم  بهترین پارچ تصفیه آب با توجه به نیازمندی افراد کدام است؟

نکته مهم در خصوص پارچ تصفیه این است که علی‌رغم ساده‌تر بودن سیستم تصفیه آب در این نوع دستگاه‌ها، کیفیت آب تصفیه شده در آن‌ها بسیار بالاست و به جرات می‌توان گفت عملکرد این دستگاه‌ها در تهیه آب تصفیه شده آشامیدنی با عملکرد دستگاه‌های تصفیه آب ثابت یکسان است.

نکاتی که در انتخاب پارچ تصفیه باید در نظر گرفت

قبل از معرفی انواع پارچ‌های تصفیه آب موجود در بازار، بهتر است به چند نکته مهمی را که باید در هنگام انتخاب یک پارچ تصفیه مناسب مد نظر داشته باشید اشاره کنیم.

توجه به قدرت فیلتر پارچ تصفیه در حذف آلاینده‌های آب

مهم‌ترین ویژگی که در انتخاب پارچ تصفیه مناسب باید مد نظر داشته باشید، قدرت و قابلیت فیلتر دستگاه در حذف آلاینده‌های آب و جدا کردن آن‌ها است. در فیلترهلیی که برای دستگاه‌های تصفیه استفاده می‌شوند دو استاندارد NSF و ANSI استانداردهایی هستند که با آن‌ها قدرت فیلتر دستگاه تصفیه آب از جمله پارچ تصفیه برای جداسازی آلودگی‌های موجود در آب آشامیدنی مورد توجه قرار می‌گیرد. شاخص دیگری که باید در بررسی فیلتر پارچ تصفیه باید مد نظر داشته باشید این است که آیا سازنده فیلتر و دستگاه تصفیه عضو انجمن کیفیت آب یا WQA هستند یا نه.

نکته مهم این است که در ساخت بسیاری از فیلترهای موجود در دستگاه‌های تصفیه و پارچ تصفیه بیشتر سعی شده مسائل مربوط به ظاهر آب و خروجی از دستگاه از جمله میزان شفافیت آن مورد توجه قرار گیرد. به عبارت دیگر عملکرد فیلتر تصفیه در اکثر پارچ‌های تصفیه آب به شکلی است که فقط ظاهر آب را تغییر می‌دهند. از نظر کارشناسان پارچ تصفیه مناسب دستگاهی است که شاخص استاندارد NSF و ANSI در آن حداقل ۴۲ باشد.

در واقع اگر شما به دنبال پارچ تصفیه مناسبی هستید که بتوانید با استفاده از آن کلیه املاح و آلاینده‌های مضر آب را از آن جدا کنید باید فیلتر تعبیه شده در آن دارای شاخص ۵۳ برای استانداردهای NSF و ANSI باشد. البته معمولاً پیدا کردن چنین پارچ تصفیه آبی که فیلتر آن دارای چنین شاخصی باشد بسیار سخت است.

توجه به طول عمر فیلتر در پارچ تصفیه

طول عمر فیلتر در پارچ تصفیه آب یکی دیگر از فاکتورهایی است که در انتخاب پارچ تصفیه مناسب حتماً باید به آن توجه کنید. طول عمر فیلتر آب پارچ تصفیه بسته به میزان سختی و املاح مضری که در آب آشامیدنی منطقه جغرافیایی که در آن ساکن هستید کم و زیاد می‌شود. یعنی هرچقدر کیفیت آب آشامیدنی پایین‌تر باشد طول عمر فیلتر در پارچ تصفیه پایین‌تر می‌آید و به همین دلیل توجه به طول عمر فیلتر برای خرید پارچ تصفیه بسیار مهم است.

بهترین نوع فیلتر در پارچ تصفیه، فیلتری است که طول عمر آن بین ۲ تا ۶ ماه باشد. کارشناسان بر این باورند که دستگاه‌های پارچ تصفیه که طول عمر فیلتر آن‌ها بیشتر از ۶ ماه است حتی در صورت تائید کارخانه سازنده دستگاه انتخاب مناسبی نیست. چون با گذر زمان باکتری‌ها، خزه‌ها و برخی از انواع رسوبات در فیلتر دستگاه جمع می‌شوند و در عوض پاکیزه کردن و جدا کردن املاح آب باعث آلوده‌تر شدن آب در پارچ تصفیه  می‌شوند.

توجه به جنس بدنه پارچ تصفیه و فیلتر تعبیه شده در آن

از آنجایی که پارچ تصفیه آب یک دستگاه قابل حمل است و باید وزن آن سبک باشد و از طرفی قیمت آن باید مقرون به صرفه باشد، بسیاری از کارخانه‌های تولید پارچ تصفیه از مواد پلاستیکی برای سخت بدنه پارچ تصفیه و فیلتر تعبیه شده در آن استفاده می‌کنند. کیفیت همه انواع پلاستیک‌های استفاده شده در تولید این دستگاه‌ها یکسان نیست.

در واقع هم پلاستیک‌های با کیفیت در تولید پارچ تصفیه استفاده می‌شود و هم از پلاستیک‌های بی‌کیفیت در طراحی بدنه و فیلتر این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. از آنجایی که پلاستیک‌های بی‌کیفیت در اثر مرور زمان و همچنین قرار گرفتن در معرض برخی از املاح شیمیایی آب واکنش نشان می‌دهند و باعث آلوده‌تر شدن آب موجود در پارچ تصفیه می‌شوند از این رو زمان انتخاب و خرید دستگاه پارچ تصفیه باید حتماً به کیفیت پلاستیک به کار رفته در فیلتر و بدنه آن توجه کنید.

یکی از مواردی که می‌تواند به شما در تشخیص کیفیت بدنه پارچ تصفیه آب کمک کند، ظاهر آن است. مورد دیگری که می‌توانید از آن برای تشخیص درجه کیفیت پلاستیک به کار رفته در بدنه پارچ تصفیه استفاده کنید، توجه به شاخص BPA است. این پلاستیک‌ها باید فاقد ماده‌ای به نام بیسفنول نوع A باشند.

توجه به اندازه پارچ تصفیه

هرچه تعداد افرادی که برای تصفیه آب آشامیدنی مورد نیاز آن‌ها از پارچ تصفیه استفاده می‌کنید بیشتر باشد باید اندازه پارچ آن و یا محفظه نگهدارنده آب در آن بزرگ‌تر باشد. در صورتی که حجم ظرف نگهدارنده آب در پارچ تصفیه آب بزرگ‌تر باشد، تعداد دفعات و زمانی که از دستگاه تصفیه داخل پارچ تصفیه آب استفاده می‌کنید، کمتر خواهد بود.

به عبارت دیگر پارچ تصفیه با محفظه نگهدارنده دارای حجم ۱۰ فنجان آب برای تأمین آب تصفیه مورد نیاز افراد بیشتر از یک نفر بهتر از پارچ تصفیه با محفظه نگهدارنده آب دارای حجم ۵ فنجان است.

توجه به سادگی استفاده از پارچ تصفیه و تمیز کردن آن

بسیاری از ما در هنگام خرید کالا بیشتر از اینکه به کاربرد سادگی استفاده از آن توجه می‌کنیم به ظاهر و زیبایی آن دقت داریم. هر چند زیبایی میز یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب یک کالا و محصول به شما می‌رود اما هرگز نباید عملکرد و سادگی نحوه استفاده از دستگاه را فدای زیبایی آن کنید. پارچ تصفیه مناسب دستگاهی است که نه تنها عملکرد آن در تصفیه آب بالا باشد بلکه استفاده از آن نیز به راحتی انجام شود. از همه مهم‌تر اینکه نحوه تعویض و تمیز کردن آن نیز ساده و راحت باشد.

بیشتر پارچ‌های تصفیه آب مجهز به یک درپوش هستند. اما تعداد کمی از این پارچ‌ها دارای درپوشی هستند که به صورت خودکار باز می‌شود. وجود در پوش در پارچ تصفیه آب بسیار لازم و ضروری است زیرا باعث ورود آلودگی‌ها به آب تصفیه شده توسط آن می‌شود.

از آنجایی که این دستگاه املاح مضر آب را جدا می‌کند و این املاح در فیلتر دستگاه باقی می‌مانند بنابراین اگر هر روز از دستگاه استفاده می‌کنید باید حداقل هر سه روز یک‌بار پارچ تصفیه را تمیز کنید و اگر هر روز از آن استفاده نمی‌کنید هفته‌ای یک‌بار اقدام به تمیز کردن بدنه و فیلتر پارچ تصفیه کنید. همین مسئله باعث می‌شود علاوه بر عملکرد و سادگی استفاده از آن، تمیز کردن راحت نیز یکی از ویژگی‌های مهم پارچ تصفیه آب باشد.

معرفی برترین دستگاه‌های پارچ تصفیه

۱- پارچ تصفیه Aquagear

دستگاه پارچ تصفیه Aquagear یکی از بهترین پارچ‌های تصفیه آب است که شاخص استاندارد NSF و ANSI فیلتر تعبیه شده در آن بین ۴۲ تا ۵۳ است. ظرفیت فیلتر این دستگاه چیزی در حدود ۱۵۰ گالن آب است. به عبارت دیگر این دستگاه تصفیه آب می‌تواند تا ۱۵۰ گالن آب را تصفیه کند. حجم محفظه نگهدارنده پارچ تصفیه Aquagear نیز در حدود فنجان آب است.

مزایای پارچ تصفیه Aquagear عبارت‌اند از:

·         تعبیه فیلتر مجهز به شاخص ۴۲ تا ۵۳ برای استانداردهای NSF و ANSI

·         فیلتر با طول عمر بالا

·         مجهز به بدنه بسیار محکم و با دوام

·         استفاده از پلاستیک با کیفیت BPA-Free در بدنه پارچ تصفیه

·         دارای وارانتی مادام‌العمر

معایب عمده پارچ تصفیه Aquagear

·         قیمت بالا

·         فاقد شاخص نمایش کثیفی فیلتر

مواد استفاده شده در محفظه نگهدارنده آب در پارچ تصفیه آب Aquagear از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد پارچ تصفیه Aquagear می‌تواند توجیه مناسبی برای قیمت بالای آن به حساب بیاید. فیلتر تعبیه شده در این پارچ تصفیه ساخت کشور آمریکا است و دارای استاندارد کیفیت ISO 17025 است. از این رو قادر به از بین بردن و حذف انواع مختلفی از آلودگی‌های آب آشامیدنی از جمله فلوراید، کروم ۶، کلرامین، جیوه، آرسنینگ و کلر است.

کارخانه سازنده پارچ تصفیه  Aquagear تأکید کرده عملیات تست فیلتر این دستگاه تصفیه آب با استفاده از آّب‌های بسیار آلوده انجام شده است و نتایج به دست آمده بسیار عالی بوده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته در آزمایشگاه کارخانه تولیدکننده پارچ تصفیه Aquagear، فیلتر تعبیه شده در این دستگاه قادر به از بین بردن مس موجود در آب نیز هست.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فیلتر تعبیه شده در پارچ تصفیه Aquagear ظرفیت بالای آن است. به عبارت دیگر فیلتر این دستگاه می‌تواند در حدود ۱۵۰ گالن آب را تصفیه کند. از این رو طول عمر فیلتر پارچ تصفیه Aquagear برای یک خانواده سه نفره حدود سه ماه است. البته اگر مصرف آب در یک خانواده سه نفره کمتر باشد، طول عمر فیلتر در آن افزایش می‌یابد.

بر اساس برآوردهای انجام شده طول عمر فیلتر در این پارچ تصفیه برای مصرف معمول چیزی در حدود پنج تا شش ماه است. همان‌طور که گفته شد حتی اگر از دستگاه پارچ تصفیه در طول روز زیاد استفاده نمی‌کنید هم باید هر شش ماه یک‌بار فیلتر آن را تعویض کنید.

ظاهر پارچ تصفیه Aquagear بسیار ساده است اما پلاستیک استفاده شده در دارای استاندارد BPA است و تأییدیه سازمان غذا و دارو را نیز کسب کرده است. نکته مهم در خصوص پارچ تصفیه Aquagear این است که مواد استفاده شده در ساخت این محصول کاملاً قابل بازیافت هستند از این رو این پارچ مورد توجه و استقبال حامیان محیط زیست نیز قرار دارد. قیمت این پارچ تصفیه در همه کشورهای جهان چیزی در حدود ۱۵۰ دلار است.

۲- پارچ ZeroWater ZP-010

پارچ تصفیه آب ZeroWater ZP-010 ازجمله دستگاه‌های تصفیه آب با ظرفیت بالا است که دارای شاخص ۵۳ برای استاندارد NSF است. فیلتر تعبیه شده در این دستگاه قادر به از بین بردن بیش از ۹۹ درصد از املاح مضر آب است. ویژگی‌های این دستگاه ، بهترین پارچ تصفیه آب  برای خانواده بالای چهار نفر محسوب می‌شود.

مزایای اصلی پارچ تصفیه ZeroWater ZP-010 عبارت‌اند از:

·         مجهز به شاخص ۵۳ برای استاندارد NSF و ANSI

·         قادر به کاهش TDS

·         مجهز به امکان اندازه‌گیری TDS موجود در آب

·         استفاده از مواد پلاستیکی با استاندارد BPA- Free

·         مجهز به قابلیت تمیز شدن آسان

·         قیمت مناسب

معایب استفاده از پارچ تصفیه ZeroWater ZP-010 عبارت‌اند از:

·         طعم و مزه آب ممکن است کمی غیرعادی باشد

پارچ تصفیه ZeroWater ZP-010 مجهز به فیلتر آب پنح مرحله‌ای است که قادر به حذف و جدا سازی گل و لای، املاح مضر آب و جلبک‌های میکروسکوپی موجود در آب است. این فیلتر می‌تواند انواع فلزات سنگین و مضر برای سلامت انسان از جمله کروم ۶، کلرومین، جیوه و مواد سمی را از آب جدا کند. توانایی منحصر به فرد فیلتر تعبیه شده در پارچ تصفیه ZeroWater ZP-010 در از بین بردن فلزات سنگین از آب باعث شده است تا بتواند شاخص ۵۳ را برای استاندارد NSF کسب کند.

پارچ تصفیه ZeroWater تنها پارچ تصفیه آب است که دارای نشانگر مربوط به اندازه‌گیری TDS آب است که روی درب آن تعبیه شده است. این دستگاه به کاربر این امکان را می‌دهد تا میزان TDS آب را قبل از اجرای عملیات فیلتراسیون روی آن اندازه‌گیری کند و میزان به دست آمده را با میزان TDS آب بعد از اعمال فرآیند تصفیه مقایسه کند.

مقیاس TDS عددی است که با استفاده از آن می‌توان میزان شفافیت آب را بررسی کرد. از طرفی مقایسه این میزان قبل و بعد از اجرای عملیات فیلتر کردن آب باعث می‌شود کیفیت عملکرد دستگاه در تصفیه آب را بررسی کنید.

همچنین می‌توان زمان تعویض فیلتر پارچ تصفیه را نیز با استفاده از مقایسه این شاخص تخمین بزنید.

از آنجایی که پارچ تصفیه ZeroWater قادر به از بین بردن تمامی املاح ارگانیک و غیرارگانیک موجود در آب است از این رو همه املاحی که باعث ایجاد مزه شیرین در آب می‌شوند را نیز از بین می‌برد. به همین دلیل ممکن است آبی که در اثر اجرای عملیات فیلتر کردن آب در این پارچ تصفیه حاصل می‌شود مزه ترشی داشته باشد. مزه این آب شبیه به مزه آب‌هایی است که عملیات فیلتر اسموزی روی آن صورت گرفته است.

جنس پارچ تصفیه ZeroWater ZP-010 از نوع پلاستیک است که دارای استاندارد BPA-free است. طراحی این پارچ تصفیه آب بسیار زیبا انجام شده است و تمیز کردن آن بسیار راحت انجام می‌شود. حجم ظرف نگهدارنده این پارچ تصفیه در حدود ۱۰ فنجان یا یک گالن در هر بار تصفیه است. تنها عیب وارد به طراحی این پارچ تصفیه این است که حجم ظرف بالایی در آن ¼ حجم ظرف پایینی است و به همین دلیل باید چند بار آن را پر و خالی کنید.

قیمت این پارچ تصفیه با وجود تعبیه فیلتر و دستگاه سنجش TDS بسیار مناسب است. اگر برای شما دو عیب دستگاه که یکی کم بودن ظرف نگهدارنده بالایی و مزه آب تولید شده توسط دستگاه چندان مهم نیست، پارچ تصفیه آب ZeroWater ZP-010 یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود. قیمت این پارچ تصفیه در همه کشورها در حدود ۴۰ دلار است.

۳- پارچ تصفیه آب بریتا 

اگر به دنبال پارچ تصفیه  با ابعاد کوچک هستید که کیفیت آب تصفیه شده در آن بالا باشد به شما توصیه می‌کنیم که پارچ تصفیه Brita 42629 Slim Water را انتخاب کنید. حجم ظرف نگهدارنده آب در این پارچ تصفیه در حدود ۵ فنجان آب است برای همین برای استفاده خانواده‌های تک نفره بهترین پارچ تصفیه آب محسوب می شود.

مزایای اصلی پارچ تصفیه آب بریتا عبارت‌اند از:

·         مجهز به شاخص ۵۳ برای استاندارد NSF

·         دارای ظرف خنک کننده داخلی

·         ساخته شده از مواد پلاستیکی مجهز به استاندارد BPA

·         شستشوی آسان و استفاده ساده

·         قیمت مناسب

معایب اصلی پارچ بریتا عبارت‌اند از:

·         عدم تعبیه شاخص و نشانگر عمر فیلتر

عمده محصولاتی که منظور تصفیه آب آشامیدنی تولید شده توسط برند Brita Slim عملکرد خوبی در تصفیه آب و تولید آب شفاف دارند. همه این دستگاههای تصفیه آب مجهز به شاخص استاندارد NSF هستند که باعث افزایش کیفیت ظاهری آب می‌شود.

پارچ تصفیه آب بریتا از این قاعده مستثنا نیست. طول عمر فیلتر این در حدود ۴۰ گالن آب است اما برند سازنده تائید کرده است که در صورت استفاده صحیح از آن ظرفیت و طول عمر فیلتر آب در حدود ۱۲۹ گالن خواهد بود. ظرف نگه‌دارنده آب در این پارچ تصفیه در حدود پنج فنجان است و به همین دلیل برای مصرف خانواده‌های دو نفره و یا استفاده فردی مناسب است.

یکی از مزایای اصلی طراحی این پارچ تصفیه Brita Slim، باریک بودن ظرف نگهدارنده آب در آن است از این رو فضای کمی را اشغال می‌کند و می‌توانید همیشه آن را به همراه داشته باشید. از طرفی به راحتی می‌توانید آن را در درب یخچال خود قرار دهید بدون اینکه فضای زیادی اشغال کند. بدنه این پارچ تصفیه از پلاستیک با کیفیت دارای استاندارد BPA-free ساخته شده است. وزن آن بسیار کم است به نحوی که به راحتی می‌توانید آن را با یک دست خود نگه دارید.

برای بدنه پارچ تصفیه آب بریتا یک دسته ارگونومیک تعبیه شده است که باعث می‌شود حمل آن ساده‌تر شود. یکی از مزایای مهم این پارچ تصفیه که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد، تمیز کردن آسان است. کاربر بدون نیاز به تلف کردن زمان زیاد می‌تواند محفظه نگهدارنده آب و فیلتر پارچ را تمیز کند. متأسفانه برای این پارچ تصفیه هیچ نوع شاخصی برای نمایش عمر فیلتر تعبیه شده در آن در نظر گرفته نشده است به همین دلیل باید تاریخ تعویض فیلتر دستگاه را در نظر داشته باشید و آن را یادداشت کنید.

برند Brita به کاربران تجهیزات خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند با ثبت نام در برنامه رایگان این شرکت، در موعد مقرر برای تعویض فیلتر آب دستگاه، فیلتر را دریافت کنند. قیمت این پارچ تصفیه آب در همه کشورها  حدود ۲۷ دلار است.

۴- پارچ آب قلیایی Alkaline Water pitcher

اگر به دنبال پارچ تصفیه با حجم بسیار زیاد هستید، دستگاه تصفیه آب Invigorated Water Alkaline یک انتخاب مناسب برای شما است. حجم محفظه نگه‌دارنده آب در این دستگاه تصفیه آب چیزی در حدود پنج فنجان است. طول عمر فیلتر تعبیه شده در آن هم معادل ۹۶ گالن آب است. این پارچ تصفیه برای خانواده‌های ۳ تا ۵ نفره ، بهترین پارچ تصفیه آب محسوب می شود.

مزایای عمده پارچ تصفیه Invigorated Water Alkaline شامل موارد زیر است:

·         جنس بدنه پلاستیک مجهز به استاندارد BPA و SGS

·         مجهز به شاخص بالای ۴۰ در استاندارد NSF

·         مجهز به فیلتر چندمرحله‌ای برای فیلتر آب

·         امکان استفاده از چند فیلتر مجزا برای بهبود کیفیت آب تصفیه شده با پارچ تصفیه

·         مجهز به درب هوشمند

·         مجهز به شاخص طول عمر فیلتر

معایب اصلی پارچ تصفیه  Invigorated Water Alkaline به شرح زیر است:

·         قیمت بالا

·         همه بخش‌های فیلتر آب در آن فاقد استاندارد NSF هستند.

در استفاده از پارچ تصفیه  Invigorated Water Alkaline دست کاربر در انتخاب فیلتر و تعویض آن کمی بازتر است. شما می‌توانید از فیلترهای PH001 در کنار سایر فیلترهای تعبیه شده در این پارچ تصفیه استفاده کنید. علاوه بر این امکان استفاده از فیلتر PH002 نیز در کنار سایر فیلترهای تعبیه شده در این پارچ تصفیه برای کاربر وجود دارد. استفاده از این دو نوع فیلتر در کنار هم می‌تواند باعث بهبود کیفیت آب تولید شده توسط این پارچ تصفیه آب می‌شود.

فیلتر‌های PH001 که در دستگاه‌های تصفیه آب و پارچ تصفیه استفاده می‌شود مجهز به سستم فیلتر آب هستند که تلفیقی از یک لایه از زئولیت، زغال فعال نارگیل و رزین با قابلیت تبادل یون‌ها است. این فیلتر به منظور از بین بردن و حذف ذراتی که در آب با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده هستند، است.

در پشت غشای این نوع فیلترها، صفحه‌های سرامیکی و سنگی وجود دارد که باعث جدا شدن یون‌های مربوط به فلزات سنگین از جمله مس، سرب، آرسنیک و جیوه می‌شود. علاوه بر این وجود این سنگ‌ها باعث اضافه شدن املاح معدنی مفیدی به آب می‌شود که در حین انجام عملیات فیلتراسیون از آب جدا شده‌اند. وجود این املاح باعث قلیایی شدن آب و بهبود مزه آن می‌شود. فیلتر PH001 تعبیه شده در پارچ تصفیه Invigorated Water Alkaline قادر به فیلتر کردن ۹۶ گالن آب است.

فیلترهای از نوع PH002 فیلترهای مجهز به غشای اولترا یا بسیار قوی هستند که قادر به جداسازی ذرات با اندازه بیشتر از ۰٫۰۱ میکرون هستند. برای درک بهتر این موضوع باید به این نکته توجه کنید که کوچک‌ترین ذراتی که انسان با چشم غیرمسلح می‌تواند مشاهده کند دارای اندازه ۴۰ میکرون هستند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده این نوع فیلترها قادر به جداسازی و حذف بیش از ۹۹ درصد از آلاینده‌های ارگانیک و غیر ارگانیک موجود در آب را حذف می‌کند. البته کیفیت آب خروجی در پارچ تصفیه آب مجهز به این نوع فیلترها بسته به کیفیت اصلی آب متفاوت است. بسیاری از مصرف‌کنندگان پارچ تصفیه Invigorated Water Alkaline بر این باورند که کیفیت آب چه از نظر طعم و چه از نظر بو بعد از اعمال عملیات فیلتراسیون در این پارچ تصفیه تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

همه فیلترهای تعبیه شده در پارچ تصفیه Invigorated Water Alkaline دارای شاخص حدود ۵۳ در استاندارد NSF هستند. بدنه این پارچ از جنس پلاستیک با کیفیت و دارای استاندارد BPA-free ساخته شده است. در پوش پارچ دارای یک لبه قابل انعطاف است که با فشار آب در هنگام ریختن آب از پارچ باز می‌شود. روی بدنه این پارچ تصفیه یک تایمر دیجیتال تعبیه شده است که تعداد دفعاتی را که از این پارچ تصفیه استفاده می‌کنید به صورت معکوس و از عددی که شما ست کرده‌اید می‌شمارد.

نکته مهم در خصوص باتری استفاده شده در تایمر این دستگاه این است که باتری آن غیرقابل جایگزینی است. قیمت این پارچ تصفیه چیزی در حدود ۵۰ دلار است.  

۵- پارچ تصفیه  PUR Dispenser

اگر شما در خانواده‌ای استفاده می‌کنید که مصرف آب برای نوشیدن بیش از دو گالن در روز است می‌توانید پارچ تصفیه PUR Dispenser را انتخاب کنید. فیلتر این پارچ تصفیه قادر به تصفیه حجم زیادی از آب است. ظرفیت و حجم ظرف نگهدارنده آب در این پارچ تصفیه چیزی در حدود ۱۸ فنجان آب است و این ویژگیها این پارچ را به بهترین مارک پارچ تصفیه آب تبدیل کرده است.

مزایای پارچ تصفیه PUR Dispenser عبارت است از:

·         استفاده از پلاستیک دارای استاندارد BPA Free برای بدنه و فیلتر پارچ تصفیه

·         افزایش کیفیت  آب از نظر طعم و بو

·         حجم بالا

·         شیر آب بسیار با کیفیت

·         دارای طراحی بدنه باریک برای قرار دادن در درب یخچال

·         قیمت مناسب

معایب پارچ تصفیه  PUR Dispenser به شرح زیر است:

·         در برخی از موارد نشت آب از ظرف گزارش شده است.

پارچ تصفیه PUR Dispenser مجهز به فیلتر آب دارای استاندارد NSF است که قادر به حذف و از بین بردن انواع مختلفی از آلاینده‌های موجود در آب از کلر گرفته تا انواع مختلفی از میکروب‌ها، جیوه و کادمیوم است. فیلتر تعبیه شده در این پارچ تصفیه آب قادر به حذف فلزات سنگین از آب است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده این دستگاه فیلتر آب می‌تواند تا بیش از ۹۹ درصد از سرب موجود در آب، ۹۶ درصد از جیوه موجود در آب و ۹۲ درصد از انواع سموم و ذرات میکروسکوپی مضر در آب را حذف کند.

متأسفانه عمر مفید فیلتر پارچ تصفیه PUR Dispenser تنها در حد ۴۰ گالن آب است. از این رو خانواده‌های بالای چهار نفر باید هر ماه فیلتر این پارچ تصفیه را تعویض کنند. بدنه پارچ تصفیه PUR Dispenser از پلاستیک با استاندارد BPA-Free ساخته شده است. طراحی بدنه ظرف نگهدارنده آب هم از نظر شکل و هم از نظر رنگ آبی که برای آن در نظر گرفته شده است بسیار زیبا و چشم نوار است. همچنین طراحی باریک بدنه این پارچ تصفیه باعث شده بتوان آن را به راحتی در درب یخچال قرار داد و از آب خنک درون آن استفاده کرد.

از آنجایی که حجم ظرف نگه‌دارنده آب پارچ تصفیه  PUR Dispenser بسیار زیاد است بنابراین وزن آن بسیار سنگین است و امکان بلند کردن آن با یک دست در حالی که ظرف پر از آب است وجود ندارد از این رو نمی‌توان از آن در داخل کیف و یا مواردی که بدون ماشین در حال حرکت هستید استفاده کنید. از طرفی چون نمی‌توان به راحتی از لبه آن آب در لیوان ریخت، روی بدنه این پارچ تصفیه یک شیر آب تعبیه شده است که برای ریختن آب در ظرف استفاده می‌شود.

این پارچ تصفیه برای استفاده خانواده‌های پر جمعیت که مصرف آب نوشیدنی در آن‌ها بسیار بالا است گزینه مناسبی است اما تنها ایراد آن عمر پایین فیلتر تعبیه شده در این پارچ تصفیه است. هرچند کیفیت آب تصفیه شده در این پارچ تصفیه بسیار بالا است و همه کاربران آن از آن راضی هستند اما متأسفانه عمده شکایت مصرف کنندگان و خریداران این پارچ تصفیه آب در خصوص ظرف نگهدارنده در نظر گرفته شده برای این پارچ تصفیه آب است. متأسفانه در برخی از موارد نشتی آب از این ظرف گزارش شده است. قیمت پارچ تصفیه آب PUR Dispenser در همه کشورها در حدود ۳۸ دلار است.

در این مطلب بهترین دستگاه‌های تصفیه آب یا پارچ تصفیه آب را که در همه کشورهای جهان کاربران از آن‌ها رضایت ۹۰ درصدی داشته‌اند همراه با امکانات آن‌ها به منظور آشنایی شما با قابلیت‌های پارچ تصفیه موجود در بازار کشورهای جهان معرفی کردیم. همان‌طور که گفته شد قابلیت‌ها و کیفیت‌های پارچ تصفیه متفاوت ست و بر

همین اساس قیمت آن نیز متنوع است. 

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!