تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نسل جدید گوشی های برند اپل در بازار

از گوشی آیفون ۱۳ با سنسور اثر انگشت اپتیکال رونمایی شد

اخبار تصلا
برند اپل در حال کار روی تکنولوژی جدیدی برای تولید سنسور اثرانگشت نسل جدید مدل های گوشی آیفون ۱۳ خود است. با استفاده از این تکنولوژی قرار است سنسور اثر انگشت به صورت اپتیکال و درون خود صفحه نمایش تعبیه شود.

تصلا – آخرین خبرهای منتشر شده از فعالیت‌های اپل برای خلق تکنولوژی‌های جدید نشان می‌دهد این برند در حال کار روی ساخت نوعی اسکنر یا سنسور اثرانگشت است که نه تنها به عنوان بخشی از صفحه نمایش گوشی ‌های آیفون در نظر گرفته می‌شود بلکه از نوع اپتیکال است. این اسکنر اثرانگشت در داخل دستگاه Face ID اپل روی مدل های گوشی آیفون ۱۳ قرار می‌گیرد و به عنوان ابزار و گزینه ثانویه در تشخیص و احراز هویت کاربر برای باز کردن قفل گوشی استفاده خواهد شد.

مجله وال استریت ژورنال به این موضوع اشاره کرده است که این تکنولوژی با کمی تغییرات و بهینه‌سازی از نظر امنیتی پیش از این در گوشی‌های خانواده گلکسی S21 توسط برند سامسونگ در اختیار کاربران قرار گرفته بود و قرار است در نسل بعدی گوشی ‌های آیفون نیز در اختیار کاربران دستگاه‌های اپل قرار گیرد.

اخبار دیگری هم از طریق منابع معتبر خبری به نقل از مینگ چی کو و مارگور از جمله تحلیلگران برند اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد که برند اپل قرار است این سنسورهای اثرانگشت را در نسل بعدی گوشی‌ های آیفون عرضه کند.

همچنین این منابع خبری به این موضوع اشاره کرده‌اند که سنسور اثرانگشت در صورتی فعال خواهد شد که Face ID نتواند به درستی هویت کاربر را تشخیص دهد و این سنسور به عنوان یک ابزار ثانویه برای احراز هویت کاربر فعال خواهد شد.

یکی از کارمندان قبلی برند اپل گفته است که استفاده از سنسور اپتیکال برای تشخیص اثرانگشت کاربر درون صفحه‌ای دقت تشخیص اثر انگشت کاربر را افزایش خواهد داد و می‌تواند راه حل قابل اعتمادتری نسبت به استفاده از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در تشخیص و شناسایی کاربر باشد.

عملکرد اثرانگشت اپتیکال به این صورت است که الگوی اثر انگشت کاربر با استفاده از نور شناسایی می‌شود. تکنولوژی این نوع سنسورها به منظور استفاده روی گوشی‌های اندرویدی بهینه و سازگار شده است.

در این تکنولوژی روی صفحه نمایش با استفاده از نور یک آیکون تشخیص اثر انگشت ایجاد می‌شود که هم به کاربر محل قرار دادن انگشت روی صفحه نمایش را نشان می‌دهد و هم از نور ایجاد شده به منظور تشخیص الگوی انگشت کاربر استفاده خواهد کرد. البته این سنسورها ایراد بسیار بزرگی دارند و آن این است که به راحتی می‌توان آن‌ها را گول زد. چون این تکنولوژی از تصویر ۲ بعدی برای شناسایی استفاده می‌کنند.

تکنولوژی اولتراسونبک که در سنسورهای اثر انگشت مجهز به این تکنولوژی استفاده می‌شود، از امواج صوتی کوتاه برای ایجاد تصویر سه بعدی استفاده می‌شود. نکته مهم در خصوص این نوع سنسورها این است که چون از تصویر سه بعدی برای شناسایی اثر انگشت استفاده می‌شود امکان دور زدن آن و باز کردن قفل گوشی کمتر خواهد بود.

از طرفی این سنسورهای اثر انگشت در صورتی که نوک انگشت شما خیس باشد هم قادر به شناسایی الگوهای آن هستند. البته ایراد عمده این سنسورها گران بودن آن‌ها است و توجیه اقتصادی برای استفاده از آن‌ها روی گوشی‌های هوشمند رده پایین و میان رده وجود ندارد.

دکمه Home که اپل به عنوان سنسور تشخیص اثر انگشت روی گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آی ‌پد و کامپیوترهای مک استفاده می‌کند از نوع سنسورهای Captivative یا سنسورهای خازنی هستند. این سنسورها  از مجموعه‌ای از سنسورها که در آن‌ها خازن‌های بسیار ریز و کوچکی وجود دارد استفاده می‌کنند که کار آن‌ها تولید داده‌های مربوط به اثر انگشت کاربر است.

به همین دلیل گول زدن این نوع سنسورهای اثر انگشت بسیار سخت است. به بیان دیگر باز کردن قفل گوشی بدون اثر انگشتی که داده‌های مربوط به آن در گوشی ذخیره شده است تقریباً غیرممکن است.

به احتمال زیاد این سؤال هم برای شما پیش آمده است که شاید بتوان سنسور اثر انگشتی تولید کرد که هم قابلیت‌های سنسورهای خازنی را داشته باشد و هم قابلیت‌های منحصر به فرد سنسورهای اثر انگشت اپتیکال را دارا باشد. واقعیت این است که چنین سنسور اثر انگشتی وجود دارد و در واقع ممکن است اپل از چنین سنسور اثر انگشتی روی مدل های گوشی آیفون ۱۳ استفاده کند.

در این صورت می‌توان مطمئن بود که سنسور های اثر انگشت تعبیه شده در مدل های گوشی آیفون ۱۳ قابل اعتماد خواهند بود و امنیت دکمه‌های لمسی که برای شناسایی هویت کاربر در این گوشی‌ها استفاده خواهند شد امنیت بسیار بالاتری نسبت به دکمه‌های لمسی تشخیص اثر انگشت که در گوشی ‌های اندرویدی استفاده شده‌اند خواهند داشت.

در واقع بر اساس پیش‌ بینی‌های کارشناسان بسیار بعید به نظر می‌رسد که اپل روی مدل های گوشی آیفون ۱۳ از سنسورهای اثر انگشت اپتیکالی استفاده کند که معایب آن‌ها اثبات شده‌اند و از طرفی دارای امنیت بسیار پایینی هستند.

به احتمال بسیار زیاد برند اپل قصد دارد تا از تکنولوژی ترکیبی که از ترکیب مزایای تکنولوژی سنسورهای اپتیکال و سنسورهای خازنی به وجود آمده است در ساخت سنسور اثر انگشت گوشی‌ های آیفون ۱۳ خود استفاده خواهد کرد.

در واقع این اسکنرهای اثر انگشت به نحوی طراحی خواهند شد که از نظر سرعت تشخیص الگوی اثر انگشت عملکردی شبیه به سنسورهای اپتیکال داشته باشند و از نظر امنیت مانند سنسورهای خازنی عمل کنند. همه این بررسی‌ها و تحقیقات به منظور حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران انجام خواهد شد.

بنا بر گزارش منابع خبری، برند اپل از هر نوع تکنولوژی که برای تولید سنسورهای اثر انگشت خود استفاده کند باید حتماً تأییدیه رعایت پروتکل‌ها و استانداردهای امنیتی سازمان‌های ذی صلاح را داشته باشد. بنابراین کاربران و افرادی که قصد خرید نسل جدید گوشی‌های آیفون را دارند نباید از این بابت نگران باشند.

اگرچه منابع خبری، خبرهای مختلفی در خصوص فعالیت اپل برای تولید سنسورهای اثر انگشت اپتیکال را منتشر کرده‌اند، تحلیل‌گر اپل، مینگ چی کو بر این باور است که اپل همچنان در حال استفاده از تکنولوژی اولتراسونیک برای تولید سنسورهای اثر انگشت مدل های گوشی آیفون ۱۳ است.

او در ادامه گفته است که شرکت GIS تکنولوژی پیشرفته اولتراسونیک را با نام large-area sensing ultrasonic یا سنجش اولتراسونیک (فراصوت) در سطح وسیع را در اختیار برند اپل قرار داده است و به همین منظور شرکت کوالکام یا Qualcomm ماژول‌های و لمینیت‌های مبتنی بر این تکنولوژی را در اختیار برند اپل قرار خواهد داد.

ذکر این نکته ضروری است که برند اپل حق اختراع سنسور تشخیص صوت را به ثبت رسانده است که قابلیت تعبیه روی نمایشگر گوشی موبایل یا تبلت را دارد و در آن برای تشخیص صدای کاربر از تکنولوژی اولتراسونیک استفاده شده است.

با وجود همه مطالبی که گفته شد بسیاری از کاربران گوشی‌ های آیفون منتظر برگشتن دکمه Home روی گوشی‌های اپل هستند. آن‌ها بر این باورند که تعبیه این دکمه‌ها نه تنها باعث افزایش امنیت دسترسی به گوشی می‌شود بلکه این امکان را به کار می‌دهد تا در هر حالتی بتواند قفل گوشی خود را باز کند.

به هر حال هنوز مشخص نیست که اپل دقیقاً قصد دارد از کدام یک از تکنولوژی‌های مدرن امروزی برای ساخت سنسور اثر انگشت گوشی‌های خود استفاده کند و آیا سایر شرکت‌های تولید کننده گوشی تلفن همراه نیز قصد تغییر در تکنولوژی ‌های تشخیص چهره و اثر انگشت خود را دارند یا خیر.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | گوشی‌های آیفون ۱۳ چه زمانی به بازار می‌آید؟
    ژوئن 28, 2021

    […] درباره آیفون ۱۳ بیشتر بخوانید: نسل جدید گوشی های برند اپل در بازار […]

لینک کپی شد!