تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

افزایش تقاضا برای خرید گوشی‌های آیفون جدید اپل در چین باعث افزایش درآمد این برند شد

درآمد ۱۱۱ میلیارد دلاری اپل از فروش آیفون در چین

اخبار تصلا
برند اپل در آخرین گزارش مالی خود رکورد بیشترین درآمد را در طول سال‌های فعالیت خود ثبت کرده است. 57 درصد از درآمد 111 میلیاردی برند اپل از فروش گوشی ‌های آیفون در کشور چین به دست آمده است.

تصلا – پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد با توجه به فروش اپل در ایام کریسمس، سود این برند نسبت به سال گذشته حدود ۶ درصد افزایش یابد اما آمار منتشر شده نشان می‌دهد سود خالص این برند در حدود ۲۸٫۸ میلیارد دلار بوده است و حدود ۲۹ درصد افزایش یافته است.

از طرفی درآمد این برند به ازای هر سهم با ۳۵ درصد افزایش به چیزی در حدود ۱٫۶۸ دلار رسیده است. تحلیل‌گران درآمد ۱۰۲ میلیارد دلاری را برای این برند پیش‌بینی کرده بودند اما چه چیزی باعث افزایش فروش و درآمد برند apple در طول ۳ ماهه چهارم سال مالی این برند شده است؟

لوکا مائیستری، رئیس بخش مالی برند اپل به موسسه فایننشال تایم گفته است شرکت اپل هرگز درآمدی به این زیادی نداشته است و ما هیچ‌گاه به اندازه‌ای که اکنون از این افزایش درآمد خوشنود هستیم، راضی‌تر، مثبت اندیش‌تر و خوشحال‌تر نبوده‌ایم.

بر اساس همین آمار فروش همه محصولات برند ۲٫۴ تریلیون دلار اپل افزایش بالای ده درصد داشته‌اند. اما بیشترین افزایش درآمد مربوط به فروش تبلت‌های iPad برند اپل بوده است که بیش از ۴۱ درصد رشد کرده است. از طرفی همان‌طور که در گزارش قبلی نیز به آن اشاره شد، فروش تجهیزات پوشیدنی برند اپل با افزایش ۳۰ درصدی همراه بوده است.

فروش آیفون نسبت به سال قبل در حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که در سال گذشته میلادی فروش گوشی‌های آیفون بیش از ۵۹ درصد از درآمد اپل را به ح.د اختصاص داده بود و به عدد ۶۵٫۶ میلیارد دلار رسیده بود.

بر اساس گزارش‌ها و تحلیل‌های انجام شده عدم موفقت برند اپل در فروش گوشی ‌های آیفون به دلیل تأخیر در تأمین قطعات و مواد اولیه تولید این محصول به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها در ایام همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین تأخیر در عرضه گوشی‌های آیفون در بازار بوده است.

از آنجایی که گوشی‌های آیفون ۱۲ اولین نسل از گوشی ‌های اپل بودند که مجهز به تکنولوژی ۵G بودند، عرضه آن‌ها با تأخیر انجام شده است. هر چند با همه این موانع و مشکلات برند اپل از زمان آغاز عرضه گوشی‌های آیفون به بازار بزرگ‌ترین محموله‌های گوشی آیفون را در تاریخ فعالیت این شرکت به کشورهای مختلف جهان عرضه کرده است.

تصویر فروشگاه برند اپل خالی

البته برند اپل در طی چند سال اخیر تعداد گوشی‌هایی را به فروش می‌رساند منتشر نمی‌کند اما بر اساس گفته آقای جرمینو، یکی از مدیران برند اپل، این شرکت در سال گذشته میلادی حدود ۹۰٫۱ میلیون گوشی آیفون فروخته است که بخش بزرگی از این گوشی‌ها در روزهای کریسمس به فروش رسیده است.

پیش از این برند سامسونگ رکوردار بیشترین تعداد فروش گوشی بوده است. این برند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ میلادی توانست در حدود ۸۸٫۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش برساند که در نوع خود بی‌نظیر بوده است. میانگین قیمت فروش هر واحد گوشی آیفون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی چیزی در حدود ۷۲۸ دلار بوده است.

این در حالی است که این میانگین در سال گذشته میلادی یعنی سال ۲۰۱۹ میلادی در حدود ۸۶۹ دلار ثبت شده است. آمار منتشر شده همچنین نشان می‌دهند که چینی‌ها بیشترین نقش را در افزایش فروش گوشی‌های آیفون و به طور کلی تجهیزات برند اپل در سال جاری میلادی ایفا کرده‌اند و برند اپل درآمد خود را مدیون خرید کاربران این کشور است.

 آقای جرمین همچنین به این نکته اشاره کرده است که یکی از عوامل مهم در افزایش فروش محصولات برند اپل پشتیبانی آن‌ها از تکنولوژی ۵G است. در واقع ارائه قابلیت اتصال به شبکه ۵G در گوشی‌های آیفون و تبلت‌های این شرکت و همچنین گسترش شبکه ۵G در بسیاری از کشورهای جهان باعث شده تا تجهیزاتی که قابلیت اتصال به این شبکه را دارند مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گیرند.

 با وجود اینکه گزارش مالی برند اپل حکایت از افزایش چشم‌گیر درآمد این شرکت و سود خالص آن داشته است اما ارزش سهام این شرکت درست یک ساعت بعد از انتشار این اخبار در حدود ۳ درصد کاهش یافت. تحلیلگران بر این باورند که دلیل عمده و اصلی افت سهام این شرکت را برخی از نقص‌های این برند در عرضه محصول و تأخیر در معرفی محصولات جدید ذکر کرده‌اند.

از طرفی برند اپل هنوز هیچ برنامه مدونی در خصوص اهداف و چشم‌اندازهای این برند در عرضه محصولات در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ ارائه نکرده است. هر چند همه‌گیری ویروس کرونا یکی از دلایل این تأخیر است اما به هر حال عدم وجود برنامه و چشم‌اندازی که بتواند برنامه‌های این شرکت برای در اختیار داشتن بازار را نشان دهد دلیل اصلی افت ۳ درصدی سهام این شرکت بیان شده است.

آقای مائِستری، مدیر بخش مالی برند اپل گفته است که ما هنوز نمی‌دانیم وضعیت فعالیت فروشگاه‌های این برند در بسیاری از کشورهای جان از جمله آمریکا چگونه خواهد بود و آیا قرار است این فروشگاه‌ها فعالیت خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز کنند و یا همچنان بسته خواهند بود.

عدم بازگشایی این فروشگاه‌ها تا حد زیادی بر روی روند فروش تجهیزات اپل و درآمدزایی از طریق فروش محصولات ین شرکت در بازارهای جهانی تأثیر خواهد داشت.

جالب است بدانید که برند اپل در برنامه مدون بلند مدت خود افزایش درآمد این شرکت از فروش همه محصولات خود از جمله گوشی‌های آیفون بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ را ذکر کرده بود و به همین دلیل در طی این سال‌ها به موفقیت زیادی در زمینه درآمدزایی دست‌ یافته است.

کارشناسان بر این باورند که داشتن برنامه مدون و بلند مدت و عمل به آن یکی از دلایل موفقیت برند اپل در ثبت رکورد جدید برای فرش محصولات خود است. برنامه مدو ۴ ساله برند اپل ۶ ماه زودتر موعد خود منتشر شد و در اختیار سهام‌داران این شرکت قرار گرفت. اما امسال به دلیل نامعلوم بودن وضعیت اقتصاد جهانی و مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا این برند نتوانسته است برنامه طولانی مدت ۴ ساله خود را حتی با وجود گذشت یک ماه از موعد مقرر منتشر کند.

اگرچه برند اپل بیشترین تمرکز خود را بر روی ارائه قابلیت‌های منحصر به فرد روی گوشی‌های آیفون قرار داده است اما نکته مهم در این خصوص این است که نتایج تحلیل‌های آماری و همچنین بررسی نمودارهای منتشر شده نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید دستگاه‌های مک، ایرپادها و اپل واچ برند اپل تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

همچنین افزایش و تنوع خدمات اپل از جمله سرویس اپل موزیک یا Apple Music به بیش از ۱ میلیارد کاربر آیفون باعث شده است تا تقاضا برای استفاده از این خدمات و پرداخت حق کاربری برای آن‌ها افزایش یابد و همین مسئله نیز روی درآمد اپل تأثیر مثبت زیادی داشته است.

درآمد اپل در کشور چین، تایوان و هنگ‌کنگ در سال ۲۰۲۰ میلادی در حدود ۵۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. به عبارت دیگر درآمد برند اپل از فروش محصولات این برند در کشور چین به چیزی در حدود ۲۱٫۳ میلیارد دلار رسیده است.

این درآمد فقط به فروش گوشی‌های اپل در این کشورها محدود نمی‌شود بلکه فروش سایر محصولات این برند در این سه کشور تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. البته ارائه قابلیت اتصال به شبکه ۵G روی گوشی‌های آیفون یکی از دلایل استقبال بسیار زیاد مردن چین از گوشی‌های آیفون و آینده‌ای این شرکت است.

تیم کوک مدیر اجرایی اپل در آخرین مصاحبه خود در خصوص درآمدزایی برند اپل به این موضوع اشاره کرده است که بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط تیم تحقیقاتی اپل، فقط فروش گوشی‌های آیفون در چین، تایوان و هنگ‌کنگ با افزایش بی‌سابقه‌ای روبرو نبوده است بلکه تعداد اپل واچ‌ها، آی پدها و ایربادهایی که در این سه کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی توسط فروشگا‌ه‌های مجاز اپل به فروش رسیده است رکورد بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده است. بسیاری از کارشناسان این افزایش خرید و استقبال کاربران چینی از محصولات اپل را نشانه‌ای از بهبود اوضاع اقتصادی این کشور بعد از همه‌گیری ویروس کرونا می‌دانند.

دولت چین در جدیدترین سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرده است که چین در حال برون رفت از معضل و چالش بزرگی است که همه‌گیری ویروس کرونا به دنبال آورده بود. هر چند اخیراً خبرهایی از اعمال برخی از محدودیت‌ها و در یکسری از شهرهای چین منتشر شده است اما اقتصاد این کشور رو به پیشرفت است.

اگرچه چینی‌ها سهم بزرگی در افزایش درآمد و فروش دستگاه‌های اپل ایفا کرده‌اند اما سهم ۱۲ درصدی آمریکایی‌ها در خرید محصولات اپل طی سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ میلادی به خصوص در ایام کریسمس را نمی‌توان نادیده گرفت. بر اساس اخبار منتشر شده، فروش دستگاه‌های اپل به خصوص آی پد و اپل واچ در آمریکا ۱۲ درصد افزایش یافته است و فروش ۴۶٫۳ میلیارد دلاری را برای اپل به همراه داشته است.

فروش اپل در کشورهای اروپایی ۱۷ درصد افزایش داشته است و به ۲۷٫۳ میلیارد دلار رسیده است. در ژاپن نیز برند اپل توانسته است ۳۳ درصد بیشتر از سال گذشته محصولات خود را به فروش برساند و از فروش این تجهیزات از جمله گوشی‌های آیفون در این کشور در حدود ۸و۳ میلیارد دلار درآمد کسب کند. اما فروش محصولات اپل در کشورهای آسیایی با ۱۱ درصد افزاش نسبت باعث درآمد ۸٫۳ میلیارد دلاری برای برند اپل شده است.

تیم کوک در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که افزایش و رشد فروش محصولات اپل در سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

زیرا در حال حاضر بسیاری از کشورها در حال کار روی گسترش قابلیت اتصال به شبکه موبایل ۵G هستند و از آنجایی که اپل قابلیت اتصال به آن شبکه را روی تجهیزات خود فراهم آورده است بسیاری از کاربران برندهای دیگر نیز به سمت استفاده از محصولات برند اپل روی خواهند آورد.

در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، برند اپل دو مدل جدید از لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های رومیزی مک را با نام Mac Mini به بازار عرضه کرد که در آن‌ها از چیپ‌ست‌های Mi-Chip که طراحی جدید برند اپل بودند استفاده شده بود.

قابلیت‌های این لپ‌تاپ‌ها به قدری زیاد بود که کاربران بسیار زیادی را شیفته خود کرد. تیم کوک در خصوص این محصولات به این موضوع اشاره کرده است که با عرضه این محصولات برند اپل وارد فاز جدید از طراحی لپ‌تاپ و کامپیوترهای رومیزی شده است که انقلاب عظیم و بزرگی را به همراه خواهد داشت.

تیم کوک، مدیر ارشد برند اپل در ادامه پیش‌بینی کرده است که فروش تجهیزات پوشیدنی اپل از جمله اپل واچ نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت. او گفته است که اگرچه این برند در حال حاضر ۱۲۰ شرکت زیر مجموعه در اختیار دارد اما هنوز در مراحل ابتدایی کار است و زمان زیادی تا رسیدن به قله در پیش خواهد داشت.

منبع
ft

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!