تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

امکان شارژ کردن گوشی تلفن همراه حتی در فاصله بیشتر از 10 پا

شارژ بی‌سیم با تکنولوژی شارژ هوایی شیائومی

اخبار تصلا
برند شیائومی یکی از پیشتازان تولید گوشی‌های هوشمند در کشور چین اخیراً از تکنولوژی شارژ بی‌سیم از راه دوری رونمایی کرده است که می‌تواند گوشی‌ها را در فاصله چند پایی نیز شارژ کند. تکنولوژی شارژ هوایی شیائومی Mi Air امکان استفاده از یک دستگاه شارژر بی‌سیم را برای شارژ چندین دستگاه در فاصله‌ چند متر فراهم می‌کند.

تصلا – برند شیائومی در نشست خبری خود که روز جمعه تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۱ برگزار شد از تکنولوژی جدیدی با نام تکنولوژی شارژ هوایی Mi Air Charge رونمایی کرده است که به کاربران گوشی‌ های شیائومی این امکان را می‌دهد تا دستگاه ‌های تلفن همراه خود را بدون نیاز به کابل برق و یا حتی نیاز به استند شارژ بی‌سیم از راه دور و در فاصله بیشتر از ۱۰ پا شارژ کنند. لازم به ذکر است که هر پا معادل ۳۰٫۴۸ سانتی‌متر است.

این تکنولوژی روی گوشی‌ های تلفن همراه برند شیائومی، ساعت ‌های هوشمند شیائومی، دستبند های ورزشی و سایر تجهیزات پوشیدنی این برند در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این تکنولوژی امکان شارژ هم‌زمان چندین دستگاه با هم است.

علاوه بر همه قابلیت ‌هایی که ذکر شد، وجود هرگونه دیوار و یا مانع فیزیکی نمی‌تواند باعث ایجاد اختلال در شارژ از راه دور دستگاه شود. یعنی شما می‌توانید شارژر را در یک اتاق و گوشی یا هر دستگاهی را که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند در اتاق دیگر قرار دهید و همچنان امکان شارژ دستگاه برای شما وجود داشته باشد.

شارژر هوایی برند شیائومی Mi Air 1

روز جمعه یعنی ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی، برند موتورلا نیز در وب‌سایت و صفحه اینستاگرام خود ویدیویی را منتشر کرد که در آن یک شارژر بی‌سیم با قابلیت شارژ دستگاه تا شعاع سه فوت یعنی حدود ۱ متر و نیم را نشان می‌داد. شارژر معرفی شده توسط برند موتورلا on Weibo نام دارد.

دستگاه شارژر در این تکنولوژی Pile نام دارد که مجهز به ۵ آتن تشخیص فاز است که به منظور تشخیص دستگاه و فاصله آن تا دستگاه شارژر به کار می‌روند. در ساخت این کپسول‌ها یا Pile های شارژری فازی از ۱۴۴ آنتن تشکیل شده است که قادر به انتقال مستقیم امواج میلی‌متری به موبایل هستند. این امواج کار شارژ دستگاه را انجام می‌دهند.

برای اینکه گوشی‌ های هوشمند شیائومی قابلیت انطباق و سازگاری با این شارژرها را داشته باشند به یک گیرنده مجهز خواهند شد که دارای آرایه‌ای از آنتن‌ها هستند و قادر به تبدیل امواج میلی‌متری به جریان انرژی به منظور پر کردن باتری دستگاه هستند. همه این روند برای تبدیل تکنولوژی شارژ Sci-fi به واقعیت به کار می‌روند.

برند شیائومی امیدوار است که طراحی و تولید شارژ هوایی Mi Air اولین قدم برای حذف شارژرهای کابلی و استفاده از یک شارژر برای تولید انرژی مورد نیاز همه دستگاه‌ های هوشمند از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند گرفته تا لوازم‌ خانگی هوشمند این برند آن از راه دور باشد.

برند شیائومی هنوز به مدت زمانی که طول خواهد کشید تا یک دستگاه از فاصله دور با استفاده از شارژر هوایی Mi Air شارژ نشود توضیحی ارائه نکرده است اما شارژرهای وایرلس بر اساس میزان وات خروجی آن‌ها بسیار متفاوت هستند و هر شارژر بی‌سیم که بتواند حداقل ۱۸ وات انرژی خروجی تولید کند به عنوان شارژر سریع برای شارژر سریع دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی ‌های هوشمند شناخته می‌شود.

البته چیزی که از اخبار منتشر شده می‌توان متوجه شد این است که توان خروجی شارژرهای هوایی Mi Air چیزی در حدود ۵ وات است و بسیار کمتر از توان خروجی شارژ های بی‌سیم از سریع هستند بنابراین نمی‌توان انتظار داشت سرعت شارژ دستگاه‌ها با استفاده از این شارژرها چندان زیاد باشد.

برند شیائومی در ماه اکتبر سال گذشته میلادی از شارژر ۸۰ واتی خود رونمایی کرد. در این رونمایی این برند ادعا کرده بود که این شارژرها قادر به شارژ کامل باتری گوشی‌های تلفن همراه تنها در عرض ۲۰ دقیقه هستند.

شارژر های هوایی Mi Air قابلیت سازگاری با باتری‌های با استاندارد ۴ هزار میلی‌آمپری را دارند. این باتری‌ها در گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل استفاده می‌شوند و ۱۰ انرژی مورد نیاز برای پر شدن درصد از ظرفیت آن‌ها در عرض ۱ دقیقه، ۵۰ درصد از ظرفیت آن‌ها در عرض ۸ دقیقه و ۱۰۰ درصد از ظرفیت آن‌ها در عرض ۱۹ دقیقه تأمین خواهد شد.

برند شیائومی در خصوص ارائه این تکنولوژی و شارژرهای هوایی Mi Air به این موضوع اشاره کرده است که مسیری که توسط این برند طی شده است می‌تواند چراغ راهی برای برندهای دیگر در تولید شارژرهای بی‌سیم هوایی باشد و شرکت‌های دیگر می‌تواند از تجربیات برند شیائومی در این خصوص نهایت استفاده را ببرند.

معرفی تکنولوژی استفاده شده در شارژرهای بی‌سیم ۸۰ واتی Mi Wirless توسط برند شیائومی می‌تواند یک بنچ‌مارک یا معیار جدید نه تنها برای تولید شارژرهای بی‌سیم نسل جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه روشی جدیدی برای تولید دستگاه‌ها و لوازم‌خانگی هوشمند است که قابلیت شارژ بی‌سیم در آن‌ها تعبیه شده است.

مدیرعامل برند شیائومی در مورد عرضه این تکنولوژی به این موضوع اشاره کرده است که طول عمر باتری، سرعت شارژ آن و همچنین کارایی باتری از جمله فاکتورهای بسیار مهم و اصلی در برند شیائومی برای تولید این باتری‌ها است. این برند سعی کرده است که در این خصوص پیشگام باشد.

هر چند شارژرهای هوایی Mi Air در حال ورد به بازارها هستند و قرار است که در تولید گوشی‌های جدید و لوازم‌خانگی محبوب و هوشمند این برند مورد استفاده قرار گیرند اما هم شارژر های هوایی Mi Air و هم شارژرهای بی‌سیم Mi Wirless در مراحل ابتدایی خود هستند و تا پیشرفته‌ شدن و کامل شدن قابلیت‌های آن‌ها راه زیادی باقی مانده است.

بر اساس چشم‌انداز طولانی مدت برند شیائومی این شارژرها قرار است به بخش جدایی ناپذیری از همه محصولات برد شیائومی از جمله لوازم‌خانگی تولید این برند تبدیل شوند.

ماه گذشته، یعنی ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی مدیرعامل برند شیائومی، لی جون، اعلام کرد که گوشی‌های Mi 11 برند شیائومی که قرار است روز ۸ فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی رونمایی شوند، بدون شارژر خواهند بود.

به نظر می‌رسد برای این گوشی‌ها نیز از تکنولوژی شارژ هوایی شیائومی و قابلیت سازگاری با شارژرهای هوایی Mi Air استفاده شده باشد.

مدیرعامل برند شیائومی هیچ صحبت مستقیمی در خصوص ارائه چنین قابلیتی در این گوشی‌ها نکرده است اما چیز که این فرد به آن اشاره کرده است این است که برای حفظ محیط زیست باید از یک شارژر برای شارژ تعداد زیادی دستگاه هوشمند استفاده کرد.

بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان بر این باورند که این سخنان اشاره تلویحی به ارائه قابلیت شارژ هوایی در گوشی‌ها و تجهیزات هوشمند برند شیائومی به خصوص گوشی‌های Mi 11 این برند است.

به دلیل همه‌گیر شدن استفاده از تجهیزات الکترونیک به خصوص گوشی‌های تلفن همراه و تنوع این محصولات در دنیای امروزی همه ما در خانه‌های خود شارژرهای قدیمی و بلا استفاده‌ای را داریم که هرگز از آن‌ها استفاده نخواهیم کرد. همه این دستگاه‌ها به نوعی یک عامل بالقوه مخرب برای محیط زیست و به خطر انداختن حیات در کره زمین هستند.

به همین دلیل ایده استفاده از یک شارژر برای تعداد زیادی دستگاه می‌تواند یک ایده کاربردی نه تنها برای راحتی کاربران انواع تجهیزات الکترونیک از جمله لوازم‌خانگی باشد بلکه می‌تواند به عنوان اقدامی مؤثر در جهت حفاظت از محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد.

چن جین مدیرعامل شرکت لنوو، یکی از شرکت‌های چینی فعال در حوزه تولید کامپیوتر و تبلت کلیپی را در وب‌سایت خود منتشر کرده است که نشان می‌دهد شارژر موتورلا از یک سیستم شارژ برای شارژ دستگاه‌ها که از طریق هوا عمل می‌کند استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد لنوو قرار است از شارژر طراحی شده توسط برند موتورلا برای شارژ دستگاه‌های خود استفاده کند.

حداکثر فاصله‌ای که این شارژر می‌تواند از دستگاه‌های مختلف پشتیبانی کند حدود ۳ پا یا ۱ متر و نیم است. تفاوت اصلی تکنولوژی موتورلا در شارژ هوایی تجهیزات و تکنولوژی شیائومی برای شارژ هوایی تجهیزات الکترونیک این است که در سیستم طراحی شده توسط موتورلا وجود مانع باعث ایجاد اختلال در شارژ دستگاه خواهد شد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!