تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نمایشگاه MWC 2021 اواخر ژوئن برگزار می‌شود

رقابت شرکت‌های به نام در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱

بدون عنوان
کنگره جهانی موبایل یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی در زمینه گوشی‌های تلفن همراه و لوازم جانبی است که هر سال در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار می‌شود.

تصلا – هر سال بسیاری از شرکت‌ها و غول‌های فناوری تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه و لوازم جانبی آن در نمایشگاه بارسلونا شرکت می‌کنند از آخرین دستاوردهای خود رونمایی می‌کنند.

بازدیدکنندگان از کنگره جهانی موبایل شانس این را دارند که جز اولین نفراتی باشند که این تجهیزات الکترونیک را از نزدیک مشاهده می‌کنند و با امکانات و قابلیت‌های آن‌ها آشنا می‌شوند.

هرچند هر سال در ابتدای سال میلادی، نمایشگاه CES که از بزرگ‌ترین نمایشگاه ‌های جهانی در حوزه تجهیزات دیجیتال است، برگزار می‌شود و در آن غول‌های فناوری محصولات جدید خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند اما تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه و لوازم جانبی ترجیح می‌دهند خود را برای حضوری موفق در این نمایشگاه آماده می‌کنند.

با وجود اینکه نمایشگاه MWC در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در کشورهای جهان برگزار نشد، اما امسال شرکت GSMA برگزارکننده این نمایشگاه اعلام کرده است که این نمایشگاه در تاریخ ۲۸ ژوئن ضمن رعایت تمام موارد بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برگزار می‌شود.

این شرکت اعلام کرده این نمایشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد و شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات الکترونیک، گوشی‌های تلفن همراه و لوازم وابسته به آن آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

نحوه برگزاری کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۲۱

نمایشگاه MWC از سال ۲۰۰۶ تاکنون هر سال به غیر از سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شده است. شرکت GSMA اعلام کرده است از آنجایی که حفظ سلامت شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از این رو برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی این شرکت همکاری خود را با دو مرکز بسیار مهم در اسپانیا یکی شورای شهر بارسلونا و دیگری مرکز بهداشت این شهر به منظور نظارت بر نحوه صحیح رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرده است.

این شرکت اعلام کرده رعایت بسیاری از نکات بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برای شرکت‌کننده‌ها لازم و اجباری است.

شرکت GSMA تاکنون قوانین و مقرراتی که شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران این نمایشگاه ملزم به رعایت آن هستند را منتشر کرده است و در اختیار آن‌ها قرار داده است.

همچنین به منظور حفظ سلامت و امنیت نمایشگاه افراد ملزم به رعایت فاصله اجتماعی هستند. مکان برگزاری نمایشگاه از نر تهویه مطبوع هوا بهینه‌سازی شده است.

همچنین در فضای نمایشگاه یکسری دوربین‌ها نصب شده است که قادر به اندازه‌گیری فاصله میان افراد، بررسی آن و صدور هشدار در صورت رعایت نشدن فاصله مناسب میان افراد هستند.

در این دوربین‌ها فاصله مجاز بین هر فرد حداقل ۱٫۵ متر تنظیم شده است. به عبارت دیگر اگر فاصله اجتماعی بین افراد حاضر در محوطه و فضای این نمایشگاه کمتر از ۱٫۵ متر باشد در این صورت هشدارهای لازم برای رعایت فاصله اجتماعی ارسال خواهد شد. در فضای این نمایشگاه به اعضای هر نفر فضایی معادل ۲٫۵ متر مربع در نظر گرفته شده است.

شرکت GSMA اعلام کرده است که غرفه داران در این نمایشگاه نه تنها ملزم به رعایت نمات بهداشتی هستند بلکه شرایط لازم از جمله تهویه مطبوع هوا در فضای غرفه را باید رعایت کنند. به نظر می‌رسد امسال در کنگره جهانی موبایل MWC غرفه داران ملزم به رعایت قوانین و مقررات بسیار زیادی باشند و کار برای آن‌ها سخت‌تر از قبل باشد.

شرکت GMSA هر سال برای اسکان غرفه‌داران از شرکت Bnetwork که یک شرکت بین‌المللی در زمینه اسکان مسافران است کمک می‌گیرد. از آنجایی که شهر بارسلونا محل دائمی برگزاری نمایشگاه MWC است.

شرکت GMSA قرار داد خود برای اسکان مسافران و غرفه داران در نمایشگاه MWC را با شرکت Bnetwork تا سال ۲۰۲۴ برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان کنگره جهانی موبایل تمدید کرده است.

بر اساس این قرارداد اگر شرکت‌کنندگان در نمایشگاه MWC برای رزرو هتل و واحد اقامتی خود از طریق وب‌سایت Bnetwork اقدام نمایند از ۲۵ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

محصولات جدید در کنگره جهانی موبایل MWC 2021

هر چند هنوز هیچ خبری در خصوص محصولاتی که قرار است در نمایشگاه MWC توسط برندهای مختلف و غول‌های فناوری به نمایش گذاشته شوند منتشر نشده است اما می‌توان تا حدودی حدس زد کدام برند‌ها با چه محصولاتی در این نمایشگاه ظاهر خواهند شد. در ادامه برخی از محصولاتی که به نظر می‌رسد در نمایشگاه MWC در معرض دید عموم قرار گیرند معرفی خواهند شد. در روزهای آینده این فهرست در مطالب بعدی تکمیل‌تر خواهد شد.

محصولات سونی در نمایشگاه MWC 2021

برند سونی در نمایشگاه MWC

برند سونی معمولاً یکی از آن برندهایی است که هر سال جدیدترین گوشی‌های تلفن همراه خود را در کنگره جهانی موبایل معرفی می‌کند. در سال ۲۰۱۹ این برند در نمایشگاه MWC از گوشی‌های Sony Xperia 1 رونمایی کرد.

همچنین در این نمایشگاه گوشی‌های Xperia 10 و Xperia 10+ نیز معرفی شدند. به نظر می‌رسد این برند در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ از نسخه جدیدی از گوشی‌های Xperia با عنوان Sony Xperia 1 III رونمایی کند.

هر چند انتظار می‌رفت از این گوشی‌ها در نمایشگاه سال گذشته میلادی رونمایی شود اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و برگزار نشدن نمایشگاه MWC رونمایی از سری جدید گوشی‌های Sony Xperia نیز به تعویق افتاد.

بر اساس گمانه‌زنی‌های انجام شده برند سونی در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ میلادی از گوشی‌های Sony Xperia 1 III Compact و Sony Xperia 10 III رونمایی خواهد کرد. مشخص نیست آیا برند سونی با وجود تأخیر در رونمایی از این گوشی‌ها طی یک سال گذشته اقدام به ایجاد تغییرات و به روز رسانی قابلیت‌های این تجهیزات کرده است یا خیر.

گوشی‌های Sony Xperia 11 III Compact به احتمال بسیار زیاد مجهز به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی خواهند بود در پشت این گوشی‌ها از دو دوربین که یکی از آن‌ها از نوع دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی است تعبیه خواهد شد.

هنوز جزئیاتی در خصوص دوربین دوم تعبیه شده در پشت گوشی‌های Sony Xperia 11 III Compact در رسانه‌ها منتشر نشده است. بر اساس همین اخبار پردازنده‌ای که از قرار است در گوشی‌های Xperia 11 III Compact استفاده شود ضعیف‌تر از آن چیزی خواهد بود که در گوشی‌های Sony Xperia 11 III استفاده خواهد شد.

محصولات هوآوی در نمایشگاه MWC 2021

جالب است بدانید که برند هوآوی در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۹ از هیچ کدام از گوشی‌های پرچم‌دار خود رونمایی نکرد. تنها گوشی که این برند در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۹ از آن رونمایی کرد، گوشی تاشو Huawei Mate X بود که قابلیت‌ها و امکانات ارائه شده در آن دستاورد بسیار بزرگی برای این شرکت به حساب می‌آمد.

همچنین این برند در دوره قبلی این نمایشگاه از جدیدترین تبلت‌های خود با قابلیت‌ها و امکانات بسیار خاص و همچنین لپ‌تاپ‌های جدید خود رونمایی کرد.

کارشناسان و تحلیل‌گران بر این باورند که برند هوآوی در نمایشگاه MWC 2021 از گوشی‌های Huawei P50 و یا Huawei Mate 50 رونمایی نخواهد کرد.

به احتمال زیاد در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ میلادی برند هوآوی از نسخه‌های جدید گوشی‌های Huawei Mate با نام Huawei Mate Xs رونمایی خواهد کرد. چند روز پیش جزئیات و قابلیت‌های گوشی‌های Huawei Mate X2 در فضای مجازی و بسیاری از خبرگزاری‌ها منتشر شد.

گوشی‌های Huawei Mate X2 از جمله گوشی‌های تاشو برند هوآوی هستند که گفته می‌شود به عنوان رقیبی سرسخت برای گوشی‌های تاشو Smasung Galaxy Z Fold 2 توسط برند هوآوی طراحی و تولید شده‌اند.

صفحه نمایش این گوشی‌ها در حالت تاشو در ابعاد ۶٫۴۵ اینچ با وضوح تصویر ۱۱۶۰ * ۲۷۰۰ خواهند بود و زمانی که گوشی باز می‌شود ابعاد تصویر آن به اندازه ۸٫۰۱ با وضوح تصویر ۲۲۰۰ * ۲۴۸۰ خواهد رسید.

به احتمال بسیار زیاد حالت تا شوندگی این گوشی‌ها برعکس و رو به داخل گوشی خواهد بود. در این گوشی‌ها از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد و در آن ۴ دوربین برای پشت گوشی با اندازه ۵۰، ۱۶، ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی تعبیه خواهد شد.

برای گوشی‌های Huawei Mate X2 تز چیپست بسیار پیشرفته و مدرن Kirin 9000 استفاده خواهد شد و باتری آن‌ها از نوع باتری‌های ۴۴۰۰ میلی‌آمپری با قدرت ۶۶ وات خواهند بود.

همچنین برای این نوع گوشی‌ها از نسخه ۱۰ سیستم‌عامل اندروید استفاده خواهد شد. ابعاد این گوشی‌ها ۱۶۱و۸ * ۱۴۵٫۸ * ۸٫۲ میلی‌متر خواهد بود.

گوشی های جدید نوکیا در کنگره جهانی موبایلMWC 2021

برند نوکیا در نمایشگاه MWC سال 2021

برند نوکیا نیز مانند برند سونی حضور نسبتاً فعالی از خود در نمایشگاه‌های MWC از خود نشان داده است. برای مثال این برند در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۹ میلادی از جدیدترین پرچم‌دار خود در آن زمان یعنی گوشی‌های Nokia PureView رونمایی کرد. البته این برند در همان نمایشگاه چند نمونه از گوشی‌های میان رده خود را نیز به بازار معرفی نمود.

در حال حاضر برند نوکیا هنوز از گوشی‌های Nokia 10 خود رونمایی نکرده است و به همین دلیل انتظار می‌رود این برند در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ از این گوشی‌های خود رونمایی کند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این برند به دلیل فاصله دوساله‌ای که بین برگزاری این دوره از نمایشگاه MWC و همین نمایشگاه در سال ۲۰۱۹ افتاده است از گوشی‌های Nokia 11 خود نیز رونمایی کند یا خیر.

آنچه در خبرگزاری‌های مختلف در خصوص این گوشی‌ها منتشر شده است نشان می‌دهد که ممکن است برند نوکیا در نمایشگاه MWC با معرفی دو نمونه از گوشی‌های پرچم‌دار خود شرکت کند.

البته انتظار می‌رود برند نوکیا در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ چند نمونه از گوشی‌های میان رده خود و یا پایین رده خود را از جمله Nokia 8.4 به علاقه‌مندان و کاربران این برند معرفی نماید.

گوشی‌های Nokia 10 برند نوکیا که نسل جدید گوشی‌های Nokia 9 هستند به احتمال بسیار از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه کاربران این گوشی‌ها می‌توانند به شبکه ۵G متصل شوند.

اخبار و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از این گوشی‌ها نشان می‌دهند که در این گوشی‌ها از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون ۸۷۵ استفاده خواهد شد.

از طرفی جنس بدنه این گوشی‌ها از فلز ضد خش و استیل خواهد بود و جنس صفحه نمایش آن‌ها نیز از جنس شیشه خواهد بود. همچنین دوربین سلفی این گوشی‌ها در زیر صفحه نمایش تعبیه خواهد شد.

طراحی این گوشی‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی زیباتر و به قول معروف خوش دست‌تر خواهد بود. چینش دوربین‌ها در پشت گوشی به صورت دایره‌وار است که به زیبایی پشت این گوشی‌ها خواهد افزود.

گوشی های جدید ال‌جی در نمایشگاه MWC 2021

برند ال‌جی در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۹ از گوشی پرچم‌دار خود یعنی LG G8 رونمایی کرد. قرار بود برند ال‌جی گوشی‌های هم خانواده یا سری G را در فاصله چند ماه بعد از رونمایی LG G8 معرفی کند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و گوشی‌های LG Velvet جایگزین این سری از گوشی‌ها شدند.

از این رو به نظر می‌رسد برند ال‌جی در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ با دستان پر حضور پیدا کند. از آنجایی که برند ال‌جی در ماه می سال ۲۰۲۰ از گوشی‌های LG Velvet رونمایی کرد، انتظار می‌رود این برند از گوشی‌های LG Velvet 2 در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ رونمایی کند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که برند ال‌جی در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ از گوشی‌های LG V70 خود نیز رونمایی کند. این گوشی‌ها نسخه جدید گوشی‌های LG V60 ThinQ هستند که در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار معرفی شدند.

از آنجایی که برند ال‌جی در نمایشگاه CES سال ۲۰۲۱ از صفحه نمایش و تلویزیون‌های رول شونده خود رونمایی کرده است و به این تکنولوژی دست یافته است به احتمال زیاد این برند در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ نسخه جدیدی از گوشی‌های رول شونده خود را عرضه کند.

برندهای دیگر در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱

در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۹ میلادی برندهایی از جمله Alcatel، Xiaomi، ZTE و بسیاری دیگر از برندهای تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه با معرفی چند نمونه از گوشی‌های خود حاضر شدند.

در این نمایشگاه برند سامسونگ نمونه‌هایی از گوشی‌های میان رده خود را معرفی کرد. برند سامسونگ در طول سال‌های اخیر برای معرفی و رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار خود به طور جداگانه رویدادهای خاصی را برگزار کرده است.

از جمله رویداد رونمایی از گوشی‌های Samsung Galaxy S21 که حدود ۳ هفته پیش رویداد رونمایی از آن برگزار شد. به همین دلیل به نظر نمی‌رسد برند سامسونگ در نمایشگاه MWC گوشی پرچم‌دار جدیدی را معرفی کند و به احتمال بسیار زیاد طبق کاری که در نمایشگاه سال ۲۰۱۹ انجام داد گوشی‌های میان رده خود را در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد.

همچنین انتظار می‌رود برند سامسونگ در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ میلادی از گوشی‌های تاشونده خود با نام Samsung Galaxy Z Fold 30 رونمایی کند. همچنین برندهایی مثل Honor، Motorola و Oppo نیز قرار است در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ میلادی گوشی‌های جدید خود را معرفی و عرضه کنند.

همچنین در کنگره جهانی موبایل MWC سال ۲۰۲۱ میلادی نمونه‌هایی از انواع تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها نیز توسط برندهای مطرح سازنده این دستگاه‌ها به بازار عرضه خواهند شد.

همچنین انتظار می‌رود در این نمایشگاه از نمونه‌های متنوع و مختلفی از ساعت‌های هوشمند، مچ‌بندهای سلامت و برخی دیگر از انواع لوازم جانبی موبایل توسط برندهای مطرح سازنده این دستگاه‌ها رونمایی شود.

متأسفانه برند اپل و برند OnePlus در نمایشگاه MWC سال ۲۰۲۱ شرکت نخواهند کرد و همچنین گفته می‌شود برند گوگل نیز در نمایشگاه MWC محصولاتی به غیر از گوشی‌های تلفن همراه را معرفی و عرضه خواهد کرد.

در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۹ برند گوگل فقط از نسخه جدید اپلیکیشن دستیار گوگل و همچنین سرویس Google Fi رونمایی کرده است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!