تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

گلدان هوشمند چیست؟

گلدان های هوشمند موجود در بازار + لیست قیمت

اخبار تصلا
گلدان هوشمند یک وسیله خاص، زیبا، جذاب و هوشمند است که برای پرورش و نگهداری گل‌ها و گیاهان در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده گلدان های هوشمند می‌توانید به صورت کاملاً حرفه‌ای و بدون نگرانی از آسیب دیدن گیاه، گل مورد علاقه خود را در خانه خود پرورش دهید. این گلدان‌ ها بیشتر از اینکه یک ابزار ساده و کاربردی برای نگهداری گل‌ها باشند، کاربردهای دیگری نیز دارند. حال ببینیم گلدان هوشمند چیست و چطور می توان یک گلدان موزیکال و اسپیکر گلدانی داشت؟

تصلا – شاید شما عاشق گل و گیاه باشید اما وقت رسیدگی به گلدان هایتان را نداشته باشید. گلدان های هوشمند می توانند بهترین راه حل برای برطرف کردن این موضوع باشند. با ما همراه باشید تا با گلدان هوشمند و کاربرد آن آشنا شوید.

اگر شما هم از جمله افراد علاقه‌مند به پرورش گل و گیاه در خانه خود هستید و از تماشای آن‌ها لذت می‌برید حتماً می‌دانید که پرورش گیاهان و اطلاع از نیازهای آن کار نسبتاً حساس و دقیقی است و مراقبت از گل و گیاه مانند مراقبت از حیوانات نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی دارد. اما این روزها بسیاری از ما مدت زمان زیادی را در خارج از خانه خود یا در حال انجام امور مربوط به شغل خود و یا در حال سفر کردن سپری می‌کنیم. از این رو پرورش گیاهان با ابزار و دستگاه‌های سنتی از جمله گلدان ‌های معمولی کار نسبتاً سختی برای ما خواهد بود.

امروزه با هوشمند شدن بسیار از ابزار و تجهیزاتی که ما در طول روز از آن‌ها برای انجام کارهای روزانه خود استفاده می‌کنیم، کارخانه‌ها و تولیدکنندگان ابزارهای مختلف به فکر هوشمند سازی وسایلی که حتی ممکن است هوشمندسازی آن‌ها در مخیله ما نگنجد افتاده‌اند.

یکی از ابزارهایی که تصور هوشمند بودن آن نسبتاً سخت است و تا چند سال پیش حتی کسی به آن فکر هم نمی‌کرد، گلدان‌ هایی هستند که برای پرورش گل و گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گلدان هوشمند چیست ؟

امروزه در بازار کشورهای مختلف جهان و ایران گلدان‌ هایی وجود دارند که هوشمندسازی شده‌اند. این گلدان‌ ها نه تنها می‌توانند به عنوان ظرفی برای نگهداری گل‌ها مورد استفاده قرار گیرند بلکه برخی از آن‌ها می‌توانند به جای یک اسپیکر گلدانی خانگی و همچنین یک لامپ ال ای دی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

برای طراحی و تولید این گلدان ‌ها از تکنولوژی منحصر به فردی استفاده شده است که باعث شده این ابزارهای بیشتر از آن که یک وسیله دکوری و تزئینی باشند، به عنوان یک ابزار کاربردی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین برخی از این گلدان های هوشمند به عنوان یک رابط برای کنترل کردن تجهیزات هوشمند دیگری که در خانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرند.

همان‌طور که گفته شد، در بازار های کشورهای مختلف دنیا انواع متنوعی از گلدان های هوشمند وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای نگهداری گل‌ها و گیاهان استفاده کرد. اکثر گلدان های هوشمند که در بازار هستند می‌توانند به عنوان بخشی از شبکه اینترنت اشیاء در خانه‌های ما در کنار لوازم‌خانگی هوشمند مورد استفاده قرار گیرند.

در ادامه این مطلب ابتدا به بررسی ایده تولید و نحوه روی کار آمدن گلدان های هوشمند می‌پردازیم. سپس ویژگی‌های مشترک این تجهیزات را بررسی می‌کنیم و در نهایت به معرفی برترین گلدان های هوشمند موجود در بازار ایران و سایر کشورهای دنیا خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: برترین لوازم خانگی هوشمند در CES 2021 کدامند؟  

طراحی گلدان هوشمند

هدف از طراحی گلدان های هوشمند کمک به افرادی است که به کشاورزی و پرورش گل و گیاه علاقه زیادی دارند اما زمان زیادی را در خانه سپری نمی‌کنند. در واقع گلدان هوشمند ابزاری است که از آن می‌توان به عنوان یک دستیار کشاورز حرفه‌ای برای پرورش انواع مختلف گل‌ها و گیاهان به خصوص نوع آپارتمانی آن‌ها استفاده کرد.

بسیاری از ما که در خانه‌های خود از گل‌ها و گیاهان نگهداری می‌کنیم نمی‌دانیم که گیاهان ما دقیقاً چه زمانی نیاز به آبیاری و یا کود دهی دارند. از طرفی نمی‌دانیم که آیا فضایی که گیاه در آن قرار دارد می‌تواند نور مناسب و مورد نیاز گیاه ما را تأمین کند یا نه.

در واقع همه کاری که ما در محافظت و نگهداری از گیاهان خود انجام می‌دهیم از روی حدس و گمان و یا اطلاعاتی است که از کشاورزان حرفه‌ای و یا وب‌سایت‌ها و کتاب‌های کشاورزی در اختیار داریم. به عبارت دیگر هیچ کدام از کارهایی که ما برای مراقبت از گیاهان خود انجام می‌دهیم، دقیق نیستند.

همه چالش‌هایی که ما برای نگهداری از گل‌ها و گیاهان در خانه‌های خود با آن روبرو بودیم باعث ایجاد ایده طراحی و تولید گلدان های هوشمند شده است. به عبارت دیگر تولید این تجهیزات در واقع راه حلی برای کمک به افراد مبتدی برای پرورش گل‌ها و گیاهان است بدون اینکه گیاه به دلیل آبیاری زیاد و یا عدم دریافت آب و مواد مغذی مناسب برای رشد آن دچار آسیب شود.

مزیت های گلدان‌های هوشمند

بری طراحی گلدان هوشمند به منظور بررسی و کنترل شرایط ریشه و ساقه گیاه چند نوع سنسور هوشمند تعبیه شده است. یکی از سنسورهای تعبیه شده در گلدان های هوشمند سنسور DHT 11 است. این سنسور قابلیت اندازه‌گیری و تشخیص میزان دما و رطوبت فضای اطراف گلدان را دارد.

سنسورهای LDR نیز نوع دیگری از سنسورهای تعبیه شده در گلدان های هوشمند هستند که قادر به تشخیص و اندازه‌گیری نور در فضای اطراف گلدان هستند. سنسورهای تشخیص رطوبت خاک نیز نوع دیگری از سنسورهای تعبیه شده در یک گلدان هوشمند هستند که همان‌طور که از اسم‌شان پیداست میزان رطوبت خاکی که ریشه گیاه در آن قرار گرفته است را بررسی و کنترل می‌کنند.

جالب‌ترین ویژگی و قابلیتی که یک گلدان هوشمند می‌تواند داشته باشد این است که اکثر این گلدان‌ها قادر به تأمین آب مورد نیاز یک گیاه و کنترل آن هستند. این قابلیت باعث می‌شود ریشه و ساقه گیاه نه در اثر آبیاری زیاد پوشیده شود و نه در اثر کم آبی بمیرد.

زمانی که میزان رطوبت خاک در گلدان کم است، گلدان هوشمند آب گیاه را تأمین می‌کند و زمانی که رطوبت خاک زیاد است و احتمال آسیب دیدن گیاه زیاد می‌شود، گلدان هوشمند مانع رسیدن آب زیاد به ریشه گیاه و ساقه آن می‌شود. برای ایجاد قابلیت این‌چنینی در برخی از نمونه‌های گلدان های هوشمند که البته قیمت آن‌ها نسبت به نمونه‌های دیگر گران‌تر است سیستم آبیاری هوشمندی تعبیه شده است.

گلدان هوشمند مجهز به سیستم آبیاری هوشمند گیاه مجهز به یک پمپ آب و محفظه نگهدارنده آب است. برای اینکه سنسورها و پمپ آب در یک گلدان هوشمند عملکرد هماهنگی داشته باشند به یک میکروکنترلر متصل هستند که در برخی از آن‌ها نام این میکروکنترلر Ardunio Uno است.

این میکروکنترلر نه تنها عملکرد سنسورهای تعبیه شده در یک گلدان هوشمند را کنترل و مدیریت می‌کند بلکه امکان ایجاد اتصال گلدان هوشمند به شبکه وای فای و استفاده از آن به عنوان بخشی از تجهیزات شبکه اینترنت اشیاء را فراهم می‌کند.

همچنین وجود قابلیت اتصال به وای فای باعث می‌شود بتوان عملکرد گلدان هوشمند را با استفاده از اپلیکیشن طراحی شده برای آن که قابلیت نصب روی گوشی‌های تلفن همراه را نیز دارند، کنترل کرد.

اپلیکیشن طراحی شده برای یک گلدان های هوشمند این امکان را به کاربر می‌دهد تا از وضعیت رشد گیاه خود اطلاع پیدا کند و از طرفی زمانی که برای چند روز خارج از خانه است وضعیت گیاه را می‌تواند حتی از راه دور نیز تحت کنترل خود داشته باشد.

عملکرد بسیاری از گلدان‌های هوشمند در مراحل آزمایشی توسط متخصصین کشاورزی تحت کنترل و بررسی قرار گرفته‌اند. به عبارت دیگر متخصص کشاورزی شرایط رشد و همچنین سلامت گیاهی را که در یک گلدان هوشمند پرورش داده شده است را بررسی می‌کند. سپس کیفیت عملکرد گلدان را بر اساس داده‌ها و اطلاعات ثبت شده تائید و یا رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین ابزار هوشمند سازگار با اینترنت اشیاء  

قابلیت‌های مشترک در انواع متنوع و مختلف گلدان هوشمند

اکثر غریب به اتفاق گلدان های هوشمند که در بازار ایران و کشورهای مختلف جهان قرار دارند دارای یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌های مشترک هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

وجود باتری قابل شارژ در گلدان هوشمند

در اغلب نمونه‌های گلدان هوشمند از باتری قابل شارژ استفاده می‌شود. این باتری‌ها معمولاً با استفاده از کابل USB شارژ می‌شوند. باتری گلدان هوشمند به منظور تأمین انرژی مورد نیاز برای فعال بودن سنسورها و پمپ آب در  صفحه‌نمایش روی گلدان و چراغ آن و از همه مهم‌تر فعال بودن میکروکنترلر اتصال به وای فای استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: امکانات شگفت‌انگیز یخچال فریزهای هوشمند 

وجود قابلیت اتصال به بلوتوث در گلدان هوشمند

در گلدان های هوشمند به منظور برقراری ارتباط میان دستگاه و اپلیکیشن کنترل عملکرد آن و همچنین قرار دادن گلدان در زنجیره اتصال شبکه اینترنت اشیا از قابلیت اتصال بلوتوث و یا وای فای استفاده می‌شود. از طرفی از آنجایی که برخی از این گلدان‌ها به عنوان یک اسپیکر بلوتوثی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین باید امکان اتصال گلدان با دستگاه پخش موسیقی با استفاده از اتصال بی‌سیم شود.

اگر گلدان هوشمند شما مجهز به اسپیکر باشد شما می‌توانید آن را با استفاده از اتصال بلوتوث و یا اتصال وای فای به دستگاه پخش موسیقی متصل کنید و از شنیدن موسیقی لذت ببرید. جالب است بدانید نتایج تحقیقات نشان داده پخش موسیقی می‌تواند در رشد و سلامت گیاهان تأثیر مثبتی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون‌های ۲۰۲۱ کدامند؟  

وجود چراغ‌های ال‌ای‌دی در گلدان هوشمند

در بیشتر گلدان های هوشمند یک چراغ ال‌ای‌دی تعبیه شده است. این چراغ ال‌ای‌دی هم به عنوان چراغ مطالعه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و هم به عنوان یک چراغ خواب در هنگام شب می‌تواند کاربرد داشته باشد.

در برخی از نمونه‌های این گلدان‌ ها چراغ تعبیه شده قابلیت عوض کردن رنگ را نیز دارد. البته کاربرد دیگر لامپ ال ای دی در یک گلدان هوشمند می‌تواند تأمین نور مورد نیاز گیاه باشد و  اگر فضایی که در آن از گلدان هوشمند استفاده می‌کنید نور کافی برای رشد گیاه را ندارد می‌توانید برای تأمین نور لازم از گلدان هوشمندی که مجهز به لامپ ال ای دی است، استفاده کنید.

وجود سنسورهای لمسی در گلدان‌های هوشمند

بسیاری از انواع گلدان هوشمند که در بازار وجود دارند مجهز به سنسورهای لمسی هستند. وجود این سنسورهای لمسی می‌تواند قابلیت‌ها و کاربردهای متنوعی را برای یک گلدان هوشمند ایجاد کنند. برای مثال در برخی از انواع این گلدان‌ها سنسورهای لمسی باعث می‌شود تا زمانی که بدنه گلدان را لمس می‌کند صدای کلیدهای پیانو و نت‌های موسیقی تولید شود. اگر چند گلدان هوشمند مجهز به چنین قابلیتی را در کنار هم قرار دهید می‌توانید از آن‌ها برای نواختن موسیقی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: وسایل هوشمند برای مقابله با عوامل آلودگی هوا خانه

مزایای استفاده از گلدان هوشمند

استفاده از گلدان هوشمند مزیت های زیادی را به همراه دارد که عبارتند از:

کاربری چندگانه

گلدان هوشمند بیشتر از اینکه یک ابزار باغبانی و پرورش گل و گیاه باشد می‌تواند به منظور انجام کارهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

به عبارت دیگر طراحی بسیاری از گلدان های هوشمند برای اهداف چندمنظوره انجام شده است. البته چندمنظوره بودن یک گلدان هوشمند بسته به نوع طراحی و قابلیت‌های آن متفاوت است. برای مثال برخی از گلدان های هوشمند می‌توانند به عنوان اسپیکر گلدانی مورد استفاده قرار گیرند در حالی که برخی دیگر می‌توانند به عنوان یک صفحه‌نمایش استفاده شوند.

قابلیت نگهداری شار باتری با مدت زمان بسیار زیاد

گلدان‌های هوشمندی که مجهز به باتری قابل شارژ هستند معمولاً در صورتی که به صورت کامل شارژ شوند می‌توانند برای مدت زمان بسیار طولانی کار کنند. از طرفی قابلیت اتصال به بلوتوث و همچنین اسپیکر گلدانی تعبیه شده در آن می‌توانند معمولاً بین ۴ تا ۱۰ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد فعال باشند. مسلماً هرچه طول عمر باتری در هر بار شارژ دستگاه بیشتر باشد قیمت گلدان هوشمند نیز بالاتر خواهد بود.

وسیله آموزشی و در عین حال تفریحی برای آموزش باغبانی به کودکان

قابلیت‌های تعبیه شده در گلدان های هوشمند از جمله اسپیکر بلوتوثی، چراغ ال‌ای‌دی و صفحه‌نمایش تعبیه شده در انواع مختلف آن‌ها می‌تواند وسیله‌ای سرگرم کننده در جهت آموزش باغبانی به بچه‌ها و کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

به عبارت دیگر شما می‌توانید با استفاده از عملکردهای جذاب و سرگرم کننده این دستگاه‌ها به بچه‌ها آموزش باغبانی بدهید. همچنین در صورتی که این گلدان‌ها را در اتاق کودکان قرار دهید به دلیل وجود چراغ ال‌ای‌دی در آن‌ها می‌توانند به عنوان چراغ خواب مورد استفاده قرار گیرند.

امکان کنترل دستگاه از طریق اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های اپل

از آنجایی که گلدان هوشمند می‌تواند به عنوان ابزاری در شبکه اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار گیرد از این رو می‌بایست اپلیکیشن کنترل گلدان که قابلیت نصب روی گوشی‌های تلفن همراه داشته باشد نیز برای آن‌ها طراحی شود. امکان کنترل از راه دور گلدان هوشمند از طریق این اپلیکیشن‌ها یکی از مزیت‌های اصلی ابزارهایی است که از آن‌ها با نام گلدان هوشمند یاد می‌شود.

معرفی گلدان هوشمند موجود در بازار ایران

خوشبختانه در طول چند سال اخیر در بازار لوازم‌خانگی ایران انواع متنوعی از گلدان‌های هوشمند عرضه شده‌اند که هر کدام قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه چند نمونه از این گلدان های هوشمند را به شما معرفی خواهیم کرد.

گلدان هوشمند لوا

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، گل‌ها و گیاهان به خصوص گل‌ها و گیاهان آپارتمانی نیاز به مراقبت دقیق و صرف زمان برای رسیدگی دارند. اما در زندگی شلوغ امروزی که هر کدام از ما زمان زیادی را صرف انجام کارهای مربوط به حرفه و شغل خود می‌کنیم، رسیدگی به گل‌ها و گیاهان یک بار اضافه روی دوش ما به حساب می‌آید.

از این رو داشتن یک دستیار هوشمند که بتواند به ما در رسیدگی به گیاهان و گل‌ها و همچنین رفع نیازهای آن‌ها به آب و نور کمک کند بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد. گلدان هوشمند لوا یا Lua Smart Planter می‌تواند مانند یک باغبان و پرورش دهنده گل و گیاه به شما در مراقبت از گل‌ها و گیاهان آپارتمانتان کمک کند.

در این گلدان در حدود ۳ نوع سنسور و یا حسگر تعبیه شده است که هر کدام وظیفه کنترل یکی از نیازهای گیاه را بر عهده دارد. از طرفی روی گلدان یک صفحه‌نمایش تعبیه شده است که شرایط گیاه با استفاده از شکلک‌ها یا اموجی‌های شناخته شده در دنیا برای شما نمایش داده می‌شود. به این ترتیب این گلدان می‌تواند با کاربر از طریق این اموجی‌ها ارتباط برقرار کند و او را از نیازهای گیاه مطلع سازد.

ویژگی های گلدان هوشمند لوا

اموجی نمایش داده شده روی صفحه نماش گلدان هوشمند لوا با توجه به شرایط گیاه تغییر می‌کند و در نتیجه شما به عنوان پرورش‌دهنده گیاه متوجه می‌شوید که آیا گیاه شما در وضعیت سالم و مناسبی قرار دارد و یا باید به آن بیشتر رسیدگی کنید. سنسورهای تعبیه شده در گلدان هوشمند لوا قادر به اندازه‌گیری نور محیط، دمای محیط، خاک و رطوبت آن و همچنین میزان آب مورد نیاز گیاه هستند.

در صورتی که وضعیت و شرایط هر کدام از این موارد مساعد بود شکلک شاد برای شما روی صفحه‌نمایش گلدان نمایش داده می‌شود. در صورتی که وضعیت گیاه مناسب نبود با توجه به فاکتوری که گیاه از کمبود آن رنج می‌برد، شکلک یا اموجی روی صفحه‌نمایش تغییر خواهد کرد.

از آنجایی که گلدان هوشمند لوا مجهز به قابلیت اتصال به بلوتوث و وای فای است شما می‌توانید عملکرد آن را از راه دور و حتی زمانی که در خانه نیستید کنترل کنید. برای این منظور برای این گلدان یک اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی تلفن همراه چه با سیستم‌عامل اندروید و چه با سیستم‌عامل iOS طراحی شده است که با استفاده از آن می‌توانید وضعیت گل‌ها و گیاهان آپارتمانی خود را کنترل و بررسی کنید.

نکته جالب در خصوص این گلدان است که شما با استفاده از QR کد روی گلدان و اسکن آن می‌توانید از نام گل، نیازهای آن و همچنین نحوه مراقبت از آن استفاده کنید. در گلدان‌های هوشمند لوا گیاهان آپارتمانی متنوعی کاشته است که بسته به نوع گیاه کاشته شده در گلدان QR کد تعبیه شده روی آن نیز متفاوت است.

در گلدان‌ هوشمند لوا یک سنسور تعبیه شده است که قادر به تشخیص حرکت اجسام و یا افراد اطراف گلدان است. به محض اینکه فردی روبروی گلدان قرار گیرد این گلدان خاموش و یا روشن می‌شود. روی این گلدان یک نمایشگر ۲۴ اینچی تعبیه شده است که برای نمایش شکلک‌های مناسب با وضعیت گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: از جاروبرقی روباتیک تا ماسک هوشمند ال‌جی در ایفا ۲۰۲۰

گلدان هوشمند Smart Herb Garden

یکی دیگر از انواع گلدان‌های هوشمند موجود در بازار ایران، گلدان هوشمند Smart Herb Garden است. این گلدان اتوماتیک به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به صرف وقت و انرژی زیاد از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی خود مراقبت کنید. گلدان Smart Herb Garden توسط تیمی که گلدان هوشمند Click and Grow را طراحی کرده‌اند تولید و به بازار عرضه شده است.

این گلدان‌های هوشمند برای پرورش گل‌ها و گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته مهم در خصوص این گلدان‌ها این است که حتی افرادی که در کاشت و پرورش گیاهان آپارتمانی سررشته چندانی ندارند نیز می‌توانند با کمک آن‌ها گیاهان مورد علاقه خود را در فضای خانه نگهداری کنند.

برای کار کردن با گلدان هوشمند Smart Herb Garden  کافی است آب را به گلدان اضافه کنید و دوشاخه برق گلدان را به پریز برق بزنید. بقیه کارها را بر عهده خود گلدان بسپارید و از داشتن یک گیاه سالم و شاداب لذت ببرید. در این گلدان هوشمند یک مایع پرورش دهنده کاملاً ارگانیک که برای تأمین نیازهای غذایی گیاه مناسب است تعبیه شده است.

قابلیت های گلدان هوشمند Smart Herb Garden

 یک چراغ ال ‌ای‌ دی نیز روی گلدان قرار گرفته است که با استفاده از آن نور مورد نیاز برای رشد گل و گیاه تأمین می‌شود. ترکیب نور و ماده پرورش دهنده تعبیه شده در گلدان به گیاه محیط مناسبی را برای پرورش گیاه کاشته شده در این گلدان فراهم می‌آورد. نوری که توسط لامپ ال ای دی تعبیه شده در این گلدان هوشمند ایجاد می‌شود به گونه‌ای است که نیاز گیاه به نور خورشید را به راحتی تأمین می‌کند. از طرفی انرژی لازم برای روشن بودن لامپ ال ای دی بسیار کم است و بنابراین نباید نگران میزان مصرف انرژی این گلدان باشید.

در گلدان هوشمند Click and Grow فقط امکان پرورش یک نوع گیاه در گلدان وجود داشت اما در نسخه جدید این گلدان‌ ها که با نام Smart Herb Garden به بازار معرفی شده است امکان کاشت و پرورش سه نوع گیاه وجود دارد. روش استفاده از این گلدان برای پرورش گیاه به این صورت است که باید بذر گیاه را در محفظه مخصوص که برای کاشت بذر در نظر گرفته شده است قرار دهید و سپس لامپ دستگاه را در صورت ناز به نور خورشید روشن کنید.

تعبیه لامپ در این گلدان باعث شده بتوانید از آن حتی در فضایی که نور خورشید وجود ندارد نیز برای پرورش گیاهان استفاده کنید. اگر در فضایی که گلدان را قرار داده‌اید نور لازم و کافی وجود دارد نیازی به روشن کردن لامپ دستگاه وجود ندارد.

مایع پرورش دهنده تعبیه شده در گلدان هوشمند Smart Herb Garden با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته شده است. این ماده اکسیژن مورد نیاز گیاه را تأمین می‌کند و زمانی که گیاه در آب باشد نیز می‌تواند هوا را به آن برساند و در نتیجه مانع پوسیده شدن ریشه و سافه گیاه می‌شود.

در داخل این مایع پرورش دهنده یک سیستم و مکانیسم پخش مواد مغذی شیمیایی – فیزیکی تعبیه شده است که مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و جوانه زدن گیاه از طریق تجربه مواد ارگانیک در داخل گیاه توزیع می‌شود.

این روش در واقع یک نمونه‌‎برداری و یا کپی‌برداری از نحوه رشد گیاهان در طبیعت است. در واقع افتادن برگ گیاهان و تجزیه شدن آن در خاک باعث ایجاد مواد مغذی مورد نیاز برای رشد گیاه می‌شود.

مایع پرورش‌دهنده گیاهان که در این گلدان هوشمند قرار گرفته است فقط از منابع تجزیه‌پذیر تولید می‌شود و در آن هیچ گونه ماده شیمیایی آفت کش، قارچ‌کش و یا هورمون شیمیایی که وجود آن‌ها برای طبیعت مضر است، وجود ندارد.

نحوه استفاده از این محصول

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که جر چند رشد گیاهان در این گلدان با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا انجام می‌شود اما رشد گیاهان کاملاً طبیعی است. به عبارت دیگر پرورش گیاهان در این گلدان به صورت مصنوعی و غیرطبیعی انجام نمی‌شود.

از آنجایی که نور مورد نیاز برای رشد گیاهان در گلدان هوشمند Smart Herb Garden توسط چراغ ال‌ای‌دی تأمین می‌شود، شاید برای شما نیز این سؤال پیش بیاید که این نور باعث ایجاد رنگ غیرطبیعی در گیاهان شود. از طرفی نور ال‌ای‌دی برای کودکان و بینایی آن‌ها ضرر دارد.

از این رو شرکت تولیدکننده این گلدان هوشمند تغییراتی را در لامپ ال ای دی مورد استفاده در آن‌ها انجام داده است که نه تنها باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود بلکه باعث می‌شود نور تولید شده تا حد قابل توجهی شبیه به نور خورشید باشد و در نتیجه رنگ گیاهان طبیعی‌تر باشد.

روش استفاده از گلدان Smart Herb Garden به این صورت است که شما باید گلدان را بسته به نوع گیاه‌تان که نیاز به آب زیاد داشته باشد یا نه آب کم از ۳ تا ۶ هفته یک‌بار پر کنید. روی گلدان یک نمایشگر الکترونیک تعبیه شده است که برای نمایش میزان آب موجود در مخزن گلدان به کار می‌رود. زمانی که آب مخزن رو به اتمام بود نمایشگر الکترونیک شروع به نمایش هشدار می‌کند.

گلدان هوشمند Smart Herb Garden بیشتر برای افرادی که زمان زیادی را در خانه سپری نمی‌کنند و یا دائم در حال سفر کردن هستند و فرصت کافی برای نگهداری از گیاهان خود را ندارند مناسب است.

همچنین این تجهیزات برای آن دسته از افرادی مناسب است که به استفاده از تکنولوژی و تجهیزات مبتنی بر آن در زندگی روزمره خود علاقه خاصی دارند. طول این گلدان ۳۰ سانتی‌متر، عرض آن ۱۲ سانتی‌متر و ارتفاع آن ۲۸ سانتی‌متر است.

قیمت گلدان خود آبیاری Smart Herb Garden حدودا ۶۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: کاربردهای چمدان‌ هوشمند چیست؟ + لیست قیمت

گلدان هوشمند شیائومی

برند شیائومی یکی از برندهای چینی تولیدکننده تجهیزات الکترونیک و برقی است که در کارنامه محصولات خود، تجهیزات الکترونیک هوشمند مختلفی از جمله جاروبرقی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند، گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و انواع مختلف دیگری از این تجهیزات را عرضه کرده است.

یکی از محصولاتی که برند شیائومی تولید کرده است و در بازار ایران نیز موجود است گلدان هوشمند شیائومی است. این گلدان هوشمند Smart FlowerPot نام دارد. با شروع فصل بهار بسیاری از افراد علاقه‌مند به گل و گیاه، به فکر نگهداری از گل یا گیاه‌های مورد علاقه خود افتاده‌اند. اما عشق و علاقه به باغبانی به تنهایی نمی‌تواند همه نیازهای گیاه را که برای رشد کامل آن باید تأمین شوند، برطرف کنند.

همان‌طور که اشاره شد نداشتن وقت کافی برای رسیدگی به گل‌ها و گیاهان، دغدغه‌ کارهای دیگر و عدم داشتن اطلاعات کافی و دقیق در خصوص شرایط نگهداری از هر نوع گیاه به خصوص گیاهان خاص باعث می‌شود گل‌ها و گیاهانی که در خانه و یا محل کار خود از آن‌ها مراقبت می‌کنید آسیب ببینند و کم‌کم پژمرده شوند.

در نتیجه نه تنها در ظاهر محیط اطراف تأثیر منفی می‌گذارند بلکه باعث ایجاد احساس بد در خود شما نیز خواهند شد. بسیاری افراد به همین دلایل برای همیشه چشم به روی این علاقه بسته‌اند و گیاهان مصنوعی را جایگزین روح زنده گل‌های با طراوت کرده‌اند.

قابلیت های

گلدان هوشمند شیائومی

گلدان هوشمند برند شیائومی می‌تواند مانند یک باغبان حرفه‌ای کار مراقبت از گل‌ها و گیاهان شما را بر عهده بگیرد. یکی از ویژگی‌ها و امکانات این گلدان هوشمند قابلیت اتصال به بلوتوث نسخه ۴٫۰ است.

این قابلیت نه تنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید عملکرد گلدان را لحظه به لحظه کنترل کنید بلکه باعث می‌شود تا گزارش لحظه‌ای شرایط گیاه را در اختیار داشته باشید. اطلاع از وضعیت گلدان هوشمند شیائومی از طریق اتصال به بلوتوث گوشی انجام می‌شود و اطلاعات گیاه روی اپلیکیشن گلدان که قابلیت نصب روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی را دارد برای شما ارسال می‌شود.

بدنه گلدان هوشمند شیائومی از پلاستیک با کیفیت و مرغوبی به نام ABS ساخته شده است. همچنین در بدنه این گلدان از فولاد ضدزنگ نیز استفاده شده است. استفاده از این دو ماده در بدنه گلدان شیائومی باعث شده بدنه این گلدان نسبت به نفوذ آب و رطوبت ناشی از خاک گیاه بسیار مقاوم باشد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این گلدان خاصیت ضدضربه بودن آن است. به عبارت دیگر این گلدان نسبت به ضربه و سقوط از ارتفاع مقاوم است و در صورتی که بیفتد آسیب نمی‌بیند.

برند شیائومی در طراحی این گلدان نه تنها سعی کرده به کیفیت و عملکرد گلدان در نگهداری از گیاهان توجه ویژه‌ای داشته باشد بلکه طراحی ظاهری آن را نیز بسیار زیبا انجام داده است. گلدان هوشمند شیائومی تنها در یک رنگ و آن هم سفید تولید می‌شود از این رو با هر فضا و ترکیب رنگی در دکوراسیون خانه شما مطابقت دارد.

از طرفی انتخاب رنگ سفید برای این گلدان هوشمند باعث شده گیاهی که در آن قرار می‌گیرد جلوه خاص و ویژ‌ه‌ای داشته باشد. گلدان شیائومی مجهز به یک پایه و یا زیرگلدانی است که از جنس پلاستیک بسیار مرغوب ساخته شده است و زیر این گلدان قرار می‌گیرد.

نحوه استفاده از این محصول

روی بدنه گلدان یک چراغ ال‌ای‌دی تعبیه شده است که وضعیت گیاه را با چهار رنگ مختلف نمایش می‌دهد. رنگ سبز به معنای این است که گلدان هوشمند شیائومی در حال شارژ شدن است. رنگ قرمز به آن معنا است که گلدان باید شارژ شود، رنگ زرد نشان می‌دهد گیاه شما نیاز به کود فراوان دارد و رنگ آب نشان می‌دهد باید گیاه را آبیاری کنید.

اگر بخواهید عملکرد گلدان هوشمند شیائومی را زمانی که خارج از خانه هستید بررسی کنید می‌توانید از اپلیکیشن طراحی شده برای آن استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که از شرایط گیاه خود حتی زمانی که در مسافرت هم هستید اطلاع پیدا کنید.

در اپلیکیشن طراحی شده برای این گلدان امکان دسترسی به اطلاعات پرورش بیش از ۳۲۰۰ نوع گیاه مختلف نیز برای شما وجود دارد.

گلدان هوشمند برند شیائومی مجهز به یک باتری ۳۵۰ میلی‌آمپری است که برای شارژ آن باید از کابل یو‌اس‌بی که به پورت تعبیه شده در بدنه گلدان متصل می‌شود استفاده کنید.

طول عمر باتری این گلدان در هر بار شارژ چیزی بین ۶۰ تا ۹۰ روز است. قطر گلدان هوشمند شیائومی ۱۴ سانتی‌متر است. ابعاد خارجی آن ۱۶۵ * ۱۶۵ * ۱۶۱ و ابعاد داخلی آن ۱۵۸٫۵ * ۱۵۸٫۵ * ۱۲٫۵ میلی‌متر است.

قیمت گلدان هوشمند شیائومی ۱۹۹ هزار تومان است.

گلدان هوشمند الماس

یکی دیگر از انواع گلدان های هوشمند موجود در بازار ایران، گلدان الماس است. این گلدان کار مراقبت از گل‌ها و گیاهان شما را به صورت کاملاً خودکار و مانند یک پرورش‌دهنده گل و گیاه کاملاً حرفه‌ای انجام می‌دهد.

طراحی بدنه این گلدان شبیه به الماس است و به همین دلیل به آن گلدان الماس گفته می‌شود.

قابلیت های این محصول

در این گلدان چند نوع سنسور تعبیه شده است که قادر به اندازه‌ گیری فاکتورهای مختلفی مثل رطوبت خاک، سلامت ریشه و ساقه، نور و دمای محیط اطراف گیاه است. نورپردازی بدنه این لدانگ بسیار زیبا و جذاب انجام شده است و به همین دلیل می‌تواند جلوه‌ای زیبا و شیک به خانه شما بدهد و همچنین می‌تواند به عنوان یک وسیله تزئینی بسیار خاص در خانه شما مورد استفاده قرار گیرد.

روی بدنه گلدان هوشمند الماس یک پنل لمسی تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید شرایط گیاه را بر اساس نیازهای آن تنظیم و برنامه‌ریزی کنید. برای مثال می‌توانید تعداد روزهایی که گیاه شما باید آبیاری شود را مشخص کنید.

همچنین می‌توانید نورپردازی بدنه گلدان را بر اساس نیاز و سلیقه خود تغییر دهید. علاوه بر پنل لمسی این گلدان مجهز به قفل کودک است که مانع دست‌کاری برنامه‌های آن توسط کودکان می‌شود. قیمت گلدان هوشمند الماس ۶۰۰ هزار تومان است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4.4 / 5. تعداد آرا: 7

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | وسایل هوشمند برای مقابله با عوامل آلودگی هوا خانه
    جولای 1, 2021

    […] بیشتر بخوانید: گلدان های هوشمند موجود در بازار + لیست قیمت  […]

لینک کپی شد!