تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید بهترین مارک تلویزیون

بهترین تلویزیون در بازار کدام است؟

راهنمای خرید
خرید تلویزیون مناسب برای افراد مبتدی که با فناوری‌ها و ویژگی‌های بسیار متفاوت و متنوع مورداستفاده در تلویزیون‌های برندهای مختلف آشنا نیستند، کار بسیار دشواری است. اگر شما هم قصد خرید تلویزیون را دارید و نمی‌دانید کدام یک از برندها بهترین تلویزیون را متناسب با بودجه شما تولید کرده‌اند، این مطلب را از دست ندهید.

تصلا – امروزه تلویزیون ‌های موجود در بازار دارای مشخصات و ویژگی‌های بسیار متنوع و البته سردرگم‌کننده‌ای هستند که تصمیم‌گیری در مورد خرید این لوازم خانگی را بسیار دشوار می‌کند؛ در برخی از موارد فناوری‌‌ها و ویژگی‌های مشابه بین تلویزیون ‌های برندهای مختلف تصمیم‌گیری برای خرید را دشوارتر می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین تلویزیون ‌برندهای مختلف در زمینه‌های مختلف آشنا شوید.

بهترین تلویزیون سامسونگ

این غول کره‌ای هر سال مدل‌های متنوعی از تلویزیون‌های خود را روانه بازار می‌کند؛ از تلویزیون‌ های ارزان ‌قیمتی که کیفیت آن‌ها از تلویزیون‌های برندهای مقرون‌به‌صرفه‌تر کمی بالاتر است تا تلویزیون‌های رده‌بالا و گران‌قیمت باکیفیتی خیره‌کننده.

اگر اخبار مربوط به فناوری را دنبال کرده باشید می‌دانید که دو غول دنیای تلویزیون یعنی ال‌جی و سونی چند سال است که تلویزیون‌های اولد خود را به‌عنوان محصولات پرچمدار خود به بازار عرضه می‌کنند.

سامسونگ برخلاف این دو برند و سایر برندهایی که اولدها را به‌عنوان تلویزیون‌های رده‌بالا و گران‌قیمت خود عرضه کرده‌اند، وارد حوزه ساخت اولدها نشده و تصمیم گرفته است تلویزیون‌های کیولد طلایه‌دار سپاه تلویزیون‌های این برند باشند.

در این تلویزیون‌ها از ذرات بسیار ریزی به نام نقاط کوانتومی (Quantum Dots) استفاده شده است که رنگ‌های غنی و درخشانی و همچنین رنگ سفید خالص را برای این تلویزیون‌ها به ارمغان آورده‌اند.

از دیگر مزایای این تلویزیون ‌ها نسبت به تلویزیون‌های LED متداول می‌توان به کنتراست و روشنایی بالاتر این تلویزیون‌ها و قابلیت نمایش طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ‌ها توسط آن‌ها اشاره کرد (تلویزیون‌های کیولد می‌توانند تقریباً تمام رنگ‌های موجود در دنیای واقعی را نمایش دهند که تعداد آن‌ها تقریباً به یک میلیارد رنگ می‌رسد).

روشنایی برگ برنده طلایی کیولدهای سامسونگ در برابر اولدها است؛ زیرا اولدها به‌دلیل اینکه فاقد نور پس‌زمینه هستند، در مقایسه با کیولدها روشنایی کمتری دارند؛ البته اگرچه کیولد ها در ایجاد کنتراست و نمایش رنگ مشکی به‌صورت عمیق و غنی عملکرد موفقی دارند؛ اما در این زمینه به‌اندازه اولدها موفق نیستند؛ زیرا امکان خاموش شدن هر یک از پیکسل‌های اولدها به‌صورت جداگانه وجود دارد.

در واقع به همین دلیل تک‌تک پیکسل‌های لازم می‌توانند خاموش و روشن شوند؛ بنابراین این تلویزیون‌ها قابلیت ایجاد کنتراست بی‌نهایت و رنگ مشکی مطلق را دارند و روشن‌ترین نقاط به‌صورت کاملاً روشن و تیره‌ترین نقاط به‌صورت کاملاً تیره نمایش داده می‌شوند.

سامسونگ قصد دارد به‌زودی تلویزیون‌های QD-OLED و Mini LED و Micro LED خود را نیز روانه بازار کند.  هر سه تلویزیون نسل جدید تلویزیون‌های LED محسوب می‌شوند و به ‌نوعی برای بهبود عملکرد تلویزیون‌های رده‌بالای سامسونگ در زمینه ایجاد کنتراست بی‌نهایت طراحی شده‌اند.

در تلویزیون‌ های QD-OLE از پیکسل‌های آبی اولد برای ایجاد نور پس‌زمینه تصاویر و از نقاط کوانتومی برای تبدیل کردن نور آبی پیکسل‌ها به نور قرمز و سبز استفاده می‌شود. در تلویزیون‌های Mini LED اندازه دیودهای LED تولیدکننده نور پس‌زمینه کاهش یافته است و به همین دلیل تعداد نقاط نوردهی این تلویزیون‌ها افزایش یافته و کنتراست بهتری را نسبت به تلویزیون‌های LED متداول ایجاد می‌کنند.

در مورد تلویزیون ‌های Mini LED هم باید گفت این تلویزیون‌ها هم از درخشش و روشنایی تلویزیون‌های کیولد برخوردار هستند و هم می‌توانند مانند اولدها رنگ مشکی عمیق و سیاهی را ایجاد کنند و هم در ایجاد کنتراست بی‌نهایت عملکرد کاملاً موفقی دارند. لازم به توضیح است در برخی از کیولدهای سامسونگ از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای پردازش تصویر و صدا به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود.

سامسونگ تلویزیون‌ های ۸K خود را نیز روانه بازار کرده است تا افرادی که می‌خواهند تصاویری با وضوح باورنکردنی را تماشا کنند، نیز بتوانند از تلویزیون‌های سامسونگ لذت ببرند؛ اگرچه در حال حاضر بیشتر خریداران به خرید تلویزیون‌های ۴K اکتفا می‌کنند.

تلویزیون‌های میان‌رده سامسونگ یعنی تلویزیون‌های Crystal UHD این برند نیست کیفیت تصویر واقعاً خوبی را ارائه می‌دهند و در نمایش جزئیات نیز عملکرد قابل قبولی دارند؛ همان‌طور که از نام این تلویزیون‌ها مشخص است، آن‌ها می‌توانند رنگ‌ها و تصاویر را با کیفیت کریستالی نمایش دهند.

سامسونگ تنها برندی است که تلویزیون‌های آن مجهز به دستیار مجازی اختصاصی سامسونگ یعنی بیکسبای هستند؛ البته این دستیار مجازی تنها با محصولات سامسونگ سازگار است و قابلیت‌های سایر دستیارهای مجازی مانند گوگل اسیستنت و الکسای آمازون را ندارد؛ البته لازم به توضیح است که دستیار مجازی اختصاصی سامسونگ تنها در تلویزیون‌های رده‌بالای سامسونگ وجود دارد و امکان تشخیص صدای کاربر و دسترسی راحت او به بخش‌های مختلف سیستم‌عامل تایزن را فراهم می‌کند.

پرفروش ترین تلویزیون ال جی

ال‌ جی با عرضه اولدهای خود رقابت را برای سایر رقبای سرسخت خود به‌شدت دشوار کرده است. کیفیت کلی این تلویزیون‌ها عالی و وصف‌ناپذیر است و تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک مثل تصاویر مستندهای مربوط به حوزه نجوم و فضا در آن‌ها واقعاً عالی است. رنگ‌های این تلویزیون‌ها نیز بسیار غنی و با کیفیت هستند.

اولدهای ال ‌جی دارای سیستم‌عامل اختصاصی تلویزیون‌های ال جی یعنی Web OS هستند که سیستم‌عامل سبک و روانی است و از رابط کاربری ساده و کاربرپسندی بهره می‌برد.

درضمن اولد های ال جی در مقایسه با اولدهای پاناسونیک، قابلیت نمایش طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها را دارند و دارای عمق بیت رنگ بیشتری هستند.

تلویزیون‌ های ال جی مانند تلویزیون‌های پاناسونیک و سامسونگ از فناوری HDR 10 Plus پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما در مقابل دارای فناوری‌های دالبی ویژن و دالبی اتموس هستند که معمولاً در بهترین تلویزیون ‌های رده‌بالا دیده می‌شوند.

در ضمن این تلویزیون‌ها به دلیل برخورداری از نرخ رفرش بالا و زمان پاسخگویی کم، برای بازی بسیار مناسب هستند. این تلویزیون‌ها تصاویر بازی‌های اکشن و پر جنب‌وجوش را بسیار روان و بدون تاری نمایش می‌دهند و هنگامی‌که دکمه‌ای را روی دسته کنسول می‌زنید، می‌توانید واکنش بازی را به‌صورت آنی و بدون هیچ‌گونه تأخیری مشاهده کنید.

در ضمن این تلویزیون‌ها دارای فناوری‌هایی مانند VRR و ALLM و Free Sync هستند که نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع، پخش بازی‌ها بدون لگ و تأخیر و جلوگیری از افت فریم در اولد های ال جی را کاملاً تضمین می‌کنند؛ درواقع می‌توان گفت اولدهای ال جی در صدر بهترین تلویزیون‌ های گیمینگ قرار دارند. البته این تلویزیون‌ها معایبی نیز دارد که مشکل احتباس تصویر یا image retention در صدر آن‌ها قرار دارد.

مشکل احتباس تصویر زمانی ایجاد می‌شود که تصویری ثابت یا ویدیوهای دارای بخش‌های ثابت (مثلاً لوگو یا زیرنویس) به مدت طولانی (مثلاً سه یا چهار ساعت) در این تلویزیون‌ها نمایش داده شوند و جای تصاویر یا بخش‌های ثابت ویدیو روی نمایشگر باقی بماند.

در برخی از موارد این مشکل موقتی است و پس از گذشت مدت کوتاهی برطرف می‌شود؛ اما در برخی از مواقع هم این مشکل برای همیشه باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود. برطرف کردن این مشکل نیازمند تعمیر یا تعویض پنل است و انجام این کار هزینه بسیار زیادی دارد.

عمر کوتاه این تلویزیون‌ها یکی دیگر از معایب آن‌ها محسوب می‌شود. در اولدهای جدید ال جی (منظور اولدهای تولیدشده در سال ۲۰۱۸ به بعد است) نیز مانند کیولدهای سامسونگ از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای پردازش تصویر و صدا و پخش آن‌ها به بهترین شکل ممکن شده است.

در حال حاضر اولد CX ال‌جی در صدر بهترین اولد جهان قرار دارد و در کل ال جی برند پیشتاز در زمینه تولید تلویزیون‌های اولد محسوب می‌شود؛ یکی از اقدامات بسیار خوب و تحسین‌برانگیز ال جی این است که قصد دارد تلویزیون ‌های اولد ۲۰۲۱ خود را در اندازه‌های مختلفی تولید و عرضه کند؛ از ۴۲ اینچ گرفته تا ۸۳ اینچ؛ بنابراین در آینده حتی افرادی که توانایی مالی زیادی ندارند یا تمایلی به خرید تلویزیون‌های بزرگ ندارند، نیز می‌توانند از کیفیت تلویزیون‌های اولد لذت ببرند.

ال جی نیز قصد دارد مانند سامسونگ در سال میلادی جدید تلویزیون‌های Mini LED خود تحت عنوان تلویزیون‌های Q-NED را روانه بازار کند. در این تلویزیون‌ها نیز از فناوری نقاط کوانتومی برای افزایش غنای رنگ‌ها استفاده شده است.

بهترین مدل تلویزیون تی سی ال

برند چینی TCL یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود و در چند سال گذشته نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. تی سی ال در حال حاضر ده درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را از آن خود کرده است و تلویزیون‌های این برند در سال‌های اخیر به خانه‌های زیادی راه یافته‌اند. این برند از نظر مقیاس تولید تلویزیون، پس از سامسونگ و ال جی سومین جایگاه را از آن خود کرده است.

برند تی سی ال از ابتدای فعالیت خود سعی کرده است تلویزیون‌های ارزان‌قیمتی را تولید کند کیفیت آن‌ها با تلویزیون‌های میان‌رده برندهای مطرح که قیمت بالاتری دارند، یکسان باشد؛ البته این برند چینی برای کاهش هزینه تولید تلویزیون‌های خود، برخی از ویژگی‌های غیرضروری را حذف کرده است.

برند چینی هایسنس که یکی دیگر از برندهای تولیدکننده تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه با کیفیت است، نیز رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است.

مسلماً کیفیت تصویر این تلویزیون‌ها در حد تلویزیون‌های برندهای مطرح نیست؛ اما این اختلاف کیفیت آن‌طور که فکر می‌کنید محسوس نیست؛ تلویزیون‌های سری ۵ و ۶ TCL جزو بهترین تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند؛ یکی از ویژگی‌های شاخص این تلویزیون‌ها پلتفرم تلویزیون هوشمند روکو است که تعداد زیادی از تلویزیون‌های TCL دارای آن هستند.

در ضمن تی سی ال موفق شده است ارزان‌ترین تلویزیون‌های ۸K را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند.

نمونه‌ای از تلویزیون‌های TCL نیز در داخل ایران توسط گروه مادیران مونتاژ و تولید می‌شود و نسبت به نمونه‌های چینی ارزان‌ قیمت‌تر هستند؛ البته متأسفانه این تلویزیون‌ها فاقد فناوری‌های پیشرفته تلویزیون‌های چینی هستند و تنها از حداقل امکانات لازم برای تلویزیون‌ های ۴K و Full HD برخوردار هستند؛ اما باز هم برای افرادی که به دنبال تلویزیون مقرون ‌به ‌صرفه با کیفیت مناسب هستند، گزینه‌های بسیار مناسبی به شمار می‌روند.

بهترین مدل تلویزیون سونی

تردیدی نیست که تلویزیون‌های سونی همیشه بهترین کیفیت تصویر و صدا را داشته‌اند. تلویزیون اولد A9G سونی، تلویزیونی با کیفیت خیره‌کننده است. یکی از ویژگی‌های خاص برخی از تلویزیون‌های رده‌بالای اولد سونی برخورداری از فناوری Acoustic Surface Audio plus که باعث می‌شود صدا از خود پنل تلویزیون شنیده شود!

سونی ترجیح داده است برای ایجاد صدای واقعی و فراگیر به‌جای استفاده از بلندگوهایی که صدا را به سمت جلو، اطراف بالا و حتی عقب هدایت می‌کنند، از پنل‌هایی با قابلیت تولید صدا استفاده کند تا مخاطب صدا را از دل خود پنل بشنود و کاملاً غرق در فضای صدا شود. همچنین با لرزش پنل صدایی شبیه به صدای باس ایجاد می‌شود.

هدایت صدا به سمت مقابل و به مکانی در مقابل نقطه مرکز تلویزیون کار دشواری است.

برند ال جی با ساخت پایه‌ای برای اولد C9 الجی با قابلیت هدایت صدا به سمت پایین و جلوی تلویزیون، تا حدودی توانسته است در این زمینه موفق شود؛ اما راه‌حل سونی برای ایجاد چنین صدایی واقعاً خاص و منحصربه‌فرد است.

اولد A8 که جزو بهترین اولد های ۲۰۲۰ سونی محسوب می‌شود، کیفیت تصویر فوق‌العاده خوبی دارد و تصاویر دارای حرکت سریع را کاملاً روان و بدون هیچ‌گونه تاری نمایش می‌دهد. در این تلویزیون خبری از طراحی عجیب نمایشگر به‌صورت شیب‌دار نیست. این نوع طراحی در تلویزیون‌های رده‌بالای قدیم‌تر سونی دیده می‌شود و چندان مناسب نیست.

سونی نیز قصد دارد در آینده تلویزیون‌های Mini LED خود را روانه بازار کند؛ اما در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این موضوع در دست نیست.

بهترین مدل تلویزیون برند پاناسونیک

این برند ژاپنی نیز تلویزیون ‌های اولد بسیار باکیفیتی را تولید می‌کند. تلویزیون اولد HZ2000 کیفیتی باورنکردنی دارد و معمولاً گرافیست‌ های حرفه‌ ای هالیوود از این تلویزیون به‌عنوان مانیتور کار استفاده می‌کنند.

این تلویزیون واقعاً کیفیت خوبی دارد و کیفیت تصویر آن به معنای واقعی کلمه سینماتیک است. پردازنده هوشمند تصویر این تلویزیون یعنی HCX Pro نیز قدرت بسیار بالایی در پردازش تصاویر دارد.

یکی از مزایای شاخص پاناسونیک نسبت به سایر برندها، دقت رنگ بالای تلویزیون‌های LED میان‌رده این برند مثل HX800 و پشتیبانی این تلویزیون‌ها از استانداردهای مختلف HDR یعنی HDR 10 plus و دالبی ویژن و HLG است. کمتر تلویزیونی را می‌توان پیدا کرد که از هر دو فناوری HDR 10 Plus و دالبی ویژن پشتیبانی کند.

اولدهای پاناسونیک به برخورداری از صدای سینمایی نیز شهره هستند. برخی از تلویزیون‌های اولد این برند از فناوری دالبی اتموس  پشتیبانی می‌کند.

این فناوری برای ایجاد صدای سه‌بعدی ۳۶۰ درجه و کاملاً فراگیر ایجاد شده است. بلندگوهای تلویزیون‌های دالبی اتموس علاوه بر هدایت کردن صدا به سمت طرفین، آن را به سمت جلو و به سمت بالا نیز هدایت می‌کنند و شنونده کاملاً در فضای صدا غرق می‌شود و با شنیدن انعکاس صدا از سمت بالا، تصور می‌کند صدا علاوه بر اطراف از سمت بالا نیز پخش می‌شود.

صدای بلندگو های تلویزیون‌ های پاناسونیک که از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند، از ۳۰ وات تا ۱۴۰ وات متفاوت است. مسئولان بخش تولید دوربین‌های پاناسونیک اعلام کرده‌اند که پاناسونیک قصد دارد در تلویزیون‌های جدید خود حالتی تحت عنوان HLG Photo Mode ایجاد کند که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر گرفته ‌شده با دوربین‌ها را با کیفیت HDR در نمایشگر بزرگ تلویزیون ببینند.

بهترین مدل تلویزیون برند هایسنس

همان‌طور که قبلاً گفتیم هایسنس نیز مانند TCL در تولید و عرضه تلویزیون‌های با کیفیت مقرون‌به‌صرفه عملکرد بسیار خوبی دارد.

تلویزیون‌های یولد این برند که دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند، بسیاری از فناوری‌ها و ویژگی‌های مورداستفاده در تلویزیون‌های رده‌بالای برندهای مطرح مانند سونی سامسونگ و ال جی را در خود جای داده‌اند؛ همچنین این برند ارزان‌ترین تلویزیون اولد موجود در بازار را نیز تولید کرده است؛ البته معایب این تلویزیون‌ها را نیز نباید نادیده بگیریم.

تلویزیون‌های هایسنس کمی در پردازش تصویر مشکل دارند و تصاویر دارای حرکت سریع را آن‌طور که باید روان و بدون تاری نمایش نمی‌دهند. از دیگر معایب این تلویزیون‌ها می‌توان به عدم برخورداری از نواحی نوردهی اختصاصی برای بخش‌های مختلف پنل اشاره کرد.

منظور از نواحی نوردهی برنامه‌های گروه‌های مجزایی از دیودهای تولید کننده نور پس‌زمینه است مسئول تأمین نور پس‌زمینه بخش‌های مختلف پنل هستند. این مشکل باعث کاهش کنتراست تلویزیون می‌شود و در هنگام نمایش تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک، هاله نوری در اطراف قسمت‌های روشن تصاویر ایجاد می‌شود که کاهش کنتراست تصویر و درنتیجه کاهش وضوح و کیفیت تصویر را به دنبال دارد.

به ‌عنوان‌مثال تلویزیون مدل U70QF که یکی از تلویزیون‌های رده‌بالای ۲۰۲۰ هایسنس است.

با وجود کیفیت تصویر خوب، در زمان نمایش تصاویر دارای حرکت سریع عملکرد چندان خوبی ندارد و این تصاویر را همراه با لرزش و پرش نمایش می‌دهد؛ سیستم ‌عامل اختصاصی این تلویزیون ‌ها یعنی سیستم ‌عامل و پلتفرم هوشمند Vidaa U نیز معایبی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم ‌پوشی کرد؛ با توجه به این موارد می‌توان نتیجه گرفت هایسنس برای کاهش قیمت تلویزیون‌های رده‌بالای خود، معایب مرتبط با مهم‌ترین بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلویزیون‌های خود را نادیده گرفته است.

البته این موارد به‌هیچ‌وجه ارزش خرید تلویزیون‌های هایسنس را کم نمی‌کنند؛ زیرا تلویزیون‌های هایسنس مزایای دارند که می‌تواند هر فردی را برای خرید آن‌ها وسوسه کند؛ به‌عنوان‌مثال تلویزیون‌های یولد این برند از فناوری‌های دالبی ویژن و دالبی اتموس و نقاط کوانتومی برخوردار هستند.

تلویزیون ‌های Sonic One که جزو فوق باریک‌ترین تلویزیون‌ها محسوب می‌شود. ضخامت این تلویزیون ضخیم‌ترین قسمت تنها در حدود ۲٫۵ سانتی‌متر است و قادر است مانند برخی از اولدهای سونی صدا را از طریق پنل پخش کند، ارزش خرید بالایی دارد. در زمان تلویزیون‌های لیزری هایسنس که درواقع ویدیو پروژکتور هستند، از وضوح ۴K و استاندارد HDR پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند ویدیوها را در اندازه ۱۰۰ اینچ نمایش دهند.

بهترین مدل تلویزیون فیلیپس

تلویزیون‌ های فیلیپس نیز ارزش خرید واقعاً بالایی دارند و کیفیت بالای صدا و تصویر آن‌ها کاملاً ثابت شده است، کاملاً ثابت شده است. این برند با سابقه نیز تلویزیون ‌های اولد خود روانه بازار کرده است.

اولد های فیلیپس نیز دارای کیفیت تصویر و صدای شگفت‌انگیزی هستند و از فناوری‌های دالبی اتموس و دالبی ویژن می‌کنند حتی برخی از این تلویزیون‌ها دارای ساندبار داخلی هستند کیفیت صدای آن‌ها را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. این ساندبار توسط برند مطرح باور اند ویکینز (Bowers & Wikings) تولید شده است.

برخی از اولدهای فیلیپس نیز مانند برخی از تلویزیون‌های پاناسونیک، از هر دو استاندارد HDR 10 و دالبی پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین این تلویزیون‌ها نیز می‌تواند محتوای HDR را به بهترین شکل ممکن نمایش دهند،

مهم‌ترین ویژگی تلویزیون‌ های فیلیپس که در تمام تلویزیون‌های مدرن فیلیپس وجود دارد، قابلیت Ambilight است.

در لبه‌ های پشت تلویزیون‌ های فیلیپس دیودهای LED زیادی با قابلیت نمایش رنگ‌های مختلف و تغییر رنگ وجود دارد که رنگ آن‌ها متناسب با محتوای در حال نمایش در تلویزیون ‌ها تغییر می‌کند؛ بنابراین این دیودها می‌تواند با ایجاد رنگ‌های مختلف در قسمت پشت تلویزیون و اطراف آن متناسب با محتوای در حال نمایش، افراد را کاملاً در فضای محتوای در حال نمایش غرق کنند و محیط اطراف خود را جذاب کنند.

در ضمن مصرف‌کنندگان برخی از تلویزیون‌های فیلیپس می‌توانند زمانی که تلویزیون خاموش است نیز از این قابلیت جذاب برای زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنند.

در اولد های رده‌بالای فیلیپس این دیودهای LED در چهار طرف تلویزیون تعبیه شده‌اند و تماشای فیلم یا بازی با این تلویزیون‌ها واقعاً لذت‌بخش است. در تلویزیون‌های رده‌بالای فیلیپس نیز مانند تلویزیون‌ ها رده‌بالای ال جی، سونی و سامسونگ از پردازنده مجهز به هوش مصنوعی برای پردازش تصویر و صدا به بهترین شکل ممکن استفاده شده است.

بهترین برندهای تلویزیون‌ ایرانی

برند های جی پلاس، اسنوا، ایکس ویژن، TCL و دوو در حال حاضر بهترین تلویزیون‌های ایرانی را تولید و روانه بازار کرده‌اند؛ البته محبوبیت برندهای اسنوا، ایکس ویژن و جی پلاس بیشتر از سایر برند های ایرانی است. تمام برندهای مذکور تلویزیون‌ های ۴K HDR هوشمند را روانه بازار کرده‌اند.

البته هیچ یک از تلویزیون ‌های ایرانی دارای فناوری‌های شاخص بهبوددهنده کیفیت تصویر و صدا نیستند و با حداقل ویژگی ‌های لازم برای یک تلویزیون ۴K یا Full HD عرضه‌شده‌اند.

این تلویزیون ‌ها نمی‌توانند انتظارات و نیازهای افراد سخت‌پسند یا گیرهای حرفه‌ای را برآورده کنند و تنها برای افرادی مناسب هستند که فقط به دنبال تلویزیون‌ های ۴K یا Full HD هوشمند یا معمولی با قیمت ممکن هستند. ما قبلاً بهترین تلویزیون ‌های ایرانی در رده‌های قیمتی مختلف را به شما معرفی کرده‌ایم.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۱/۲۰
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!