تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

برند اوپو ساخت کجاست؟

نقد و بررسی جدیدترین گوشی های اوپو + قیمت

راهنمای خرید
همه گوشی‌های اوپو از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار هستند. به عبارت دیگر هر کدام از گوشی‌های هوشمند این برند را که خریداری کنید، مزیت‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارند و به دلیل قیمت گوشی اوپو ، شما می‌توانید با هر هزینه و بودجه مالی که دارید یکی از بهترین انواع این گوشی‌ اوپو را خریداری کنید.

تصلا – گوشی اوپو ساخت کجاست ؟ برند Oppo گروهی از گوشی‌های هوشمند را با عنوان سری A به بازار عرضه می‌کند که به عنوان گوشی ‌های اقتصادی و ارزان ‌قیمت شناخته می‌شوند. در واقع قیمت گوشی اوپو با توجه به دوربین گوشی و طول عمر باتری و رنگهای متنوع آن آنرا از رقبایش متمایز کرده است. در ادامه با سایت اخبار لوازم خانگی تصلا همراه باشید تا به بررسی، مزایا و معایب گوشی اوپو بپردازیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی ✔️ بهترین گوشی های ۲۰۲۱

گوشی اوپو ساخت کجاست ؟

برند Oppo یا اُپو یکی از برندهای تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه هوشمند در چین است که در سال ۲۰۰۱ میلادی نام برند آن ثبت شده است و از سال ۲۰۰۴ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است.

گوشی‌های تلفن همراه هوشمند ساخته شده توسط برند چینی Oppo در حال حاضر در بیش از ۴۰ کشور دنیا عرضه و به فروش می‌رسد. در سال ۲۰۱۶ میلادی برند Oppo به عنوان بزر‌گترین برند تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه در چین شناخته شد. این برند گوشی‌های خود را در بیش از ۲۰۰ هزار فروشگاه و نمایندگی در سراسر کشورهای جهان به فروش می‌رساند.

برند Oppo در سال ۲۰۰۸ میلادی وارد بازار گوشی‌های تلفن همراه هوشمند شد و فعالیت خود را به عنوان تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه هوشمند آغاز کرد. اولین گوشی‌های هوشمند این برند با نام Find 5 در سال ۲۰۱۳ به بازار گوشی‌های تلفن همراه معرفی شدند.

گوشی اوپو اولین سری از گوشی‌های مستطیل شکل بودند که دارای لبه‌های تیزی بودند. زمانی که گوشی‌های Find 5 برند Oppo به بازار عرضه شدند، لقب زیباترین گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را به خود گرفتند.

در سال ۲۰۱۴ برند Oppo اقدام به عرضه نسخه جدیدی از هدفون‌ها و آمپلی‌فایرهای خود کرد که از نظر کیفیت و کارآیی در درجه و رده بالایی قرار داشتند. در این زمان بود که این برند هدفون‌های پرچم‌دار خود را با نام‌های PM-1 و PM-2 به بازار عرضه کرد.

همچنین در سال ۲۰۱۴ این برند نسخه دسکتاپ آمپلی‌فایرهای خود را که قابلیت بسیار بالایی در پخش صدا و صوت داشتند به بازار معرفی کرد. بر اساس آمار و نظر سنجی‌هایی که در سال ۲۰۱۴ میلادی در خصوص محصولات برند Oppo در وب سایت خود این شرکت انجام شد، هدفون‌های PM-2 این برند عنوان برترین هدفون‌های موجود در بازار را از آن خود کردند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی گوشی‌های پرچم‌دار برند Oppo با نام Find 7 به بازار عرضه شدند که در آن‌ها از حافظه رم با ظرفیت ۳ گیگابایت و پردازنده ۲٫۵ گیگاهرتزی کواد کور یا Quad-Core استفاده شده ست. بعد از ارائه این گوشی‌ها، برند Oppo نسخه جدیدتری از گوشی‌های Find & را با  نام Find 7a به بازار عرضه کرد که در آن‌ها از رم ۲ گیگابایتی و صفحه نمایشی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل استفاده شده بود.

بیشتر بخوانید: برترین گوشی‌‌های تاشو یا فولد موجود در بازار  

معرفی جدیدترین و برترین گوشی اوپو Oppo

برند Oppo گوشی‌های خود را در سه دسته بالا رده در سری Find، میان‌رده در سری Reno و گوشی‌های اقتصادی در خط تولیدی با عنوان A- Line تولید می‌کند. از آنجایی که تنوع گوشی‌های تولید شده توسط برند Oppo بسیار زیاد است از این رو شما با هر سلیقه و نیازی که باشید می‌توانید گوشی مناسب با نیاز و سلیقه خود را خریداری کنید و از آن استفاده کنید.

در حال حاضر که در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱ میلادی هستیم، جدیدترین گوشی‌های برند Oppo با نام Find X2 Pro به بازار عرضه شده‌اند که در واقع گوشی‌های سری Find این برند هستند و به عنوان گوشی‌های پرچمدار Oppo شناخته می‌شوند.

گوشی های اوپو توانسته‌اند عنوان برترین گوشی‌های بالا رده این برند را از آن خود کنند. در ادامه به نقد و بررسی برترین گوشی‌های هوشمند برند Oppo که به بازار عرضه شده‌اند خواهیم پرداخت. جدیدترین محصول این برند با عنوان Oppo Find X3 قرار است تا ماه مارچ سال ۲۰۲۱ میلادی رونمایی و به بازار عرضه شود.

اوپو دستگاه‌های خود را در رنگ‌های متنوع و طراحی‌های خاص و منحصر به فردی تولید می‌کند و به همین دلیل کاربران با هر سلیقه‌ می‌توانند گوشی مناسب خود را در رنگ مورد علاقه‌شان خریداری کنند.

دوربین گوشی‌های برند Oppo همگی دارای کیفیت و عملکرد بسیار بالایی است. در واقع یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده گوشی‌های تلفن همراه این برند مورد توجه و استقبال کاربران بسیار زیادی قرار گیرد، کیفیت دوربین و کارآیی بالای آن است.

طول عمر باتری در هر بار شارژ در گوشی‌های برند Oppo بسیار بالاست و به همین دلیل انتخاب و خریداری این گوشی‌ها برای آن دسته از کاربرانی که در طول روز مدت زمان زیادی را خارج از خانه در حال کار کردن با گوشی خود و به دور از دسترسی به شارژر سپری می‌کنند، بسیار مناسب است.

در حال حاضر برترین گوشی ‌های اوپو که در سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه شدند و کاربران از آن‌ها رضایت زیادی داشته اند عبارتند از:

  • گوشی‌های Oppo Find X2 Pro
  • گوشی‌های Oppo Fid X2
  • گوشی‌های Oppo Find X2 Neo
  • گوشی‌های Oppo Reno 10X Zoom
  • گوشی‌‌های Oppo Find X2 Lite
  • گوشی‌های Oppo Reno 4 Pro 5G
  • گوشی‌های Oppo Reno 2
  • گوشی‌های Oppo Reno 2Z
  • گوشی‌های Oppo A9 2020
  • گوشی‌های Oppo A72

این گوشی‌ها در واقع جدیدترین نمونه از گوشی‌های رده بالا، میان رده و پایین رده برند Oppo هستند که در سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شدند و همگی در سال ۲۰۲۱ میلادی در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی یا شیائومی؟ کدام را بخریم؟

بررسی گوشی‌های رده بالای برند Oppo

گوشی اوپو خود را در سه گروه بالا رده، میان رده و پایین رده قرار می گیرند. گوشی‌های بالا رده برند Oppo با نام Find شناخته می‌شوند. این گوشی‌ها از نظر پردازنده و دوربین دارای قدرت و کیفیت و بسیار زیادی هستند.

گوشی اپو Oppo Find X2 Pro

یکی از جدیدترین و کامل‌ترین گوشی ‌های هوشمند اپو ، گوشی Find X2 Pro است. این گوشی از جمله گوشی‌های سری Find برند Oppo است و همان‌طور که گفته شد گوشی‌های این سری از جمله گوشی‌های بالا رده برند Oppo به حساب می‌آیند.

به عقیده کارشناسان این گوشی‌ها بهترین گوشی‌های برند Oppo هستند که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. صفحه نمایش، پردازنده و دوربین این گوشی‌ها دارای کیفیت بسیار بالا و قابلیت‌های بسیار خوبی است. به نظر می‌رسد برند Oppo در ساخت این گوشی‌ها تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین گوشی تلفن همراه هوشمند با بهترین قابلیت‌ها و منطبق بر تکنولوژی‌های روز دنیا انجام داده است.

نکته مهم در خصوص گوشی‌های Find X2 Pro برند Oppo که به عنوان گوشی‌های پرچمدار برند Oppo شناخته می‌شوند این است که قیمت گوشی اپو کمی بیشتر از قیمت گوشی‌های آیفون ۱۱ پرومکس است.

قیمت گوشی اپو مدل Find X2 Pro حدود ۹۹۸ دلار است به همین دلیل بسیاری از کاربران از خریدن آن صرف نظر می‌کنند. اگر از نظر شما پرداخت این میزان هزینه برای خرید یک گوشی اندرویدی از برند Oppo ایرادی ندارد و حاضر به پرداخت آن هستید، با توجه به قابلیت‌های گوشی‌های Oppo به شما توصیه می‌کنیم که از این گوشی‌ها خریدار کنید.

قابلیت‌های گوشی‌های Find X2 Pro برند Oppo به ترتیب به شرح زیر است:

تاریخ انتشار ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی

 

وزن ۲۱۷ تا ۲۲۰ گرم
ابعاد ۱۶۵ * ۷۴٫۴ * ۸٫۸ تا ۸٫۹ میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۱۰
اندازه صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ
وضوح تصویر ۱۴۴۰ * ۳۱۶۸
پردازنده اسنپ دراگون (Snap Dragon) 865
رم ۱۲ گیگا بایت
حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگا بایت
باتری ۴۲۶۰ میلی‌آمپر
دوربین پشت ۳ دوربین ۴۸، ۱۳ و ۴۸ مگا پیکسلی
دوربین جلو ۳۲ مگا پیکسل

به طور کلی مزایا و معایب استفاده از گوشی‌های Oppo Find X2 را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

مزایا: صفحه نمایش بسیار عالی و با کیفیت، ابعاد مناسب و راحتی کار با گوشی

معایب گوشی اوپو : قیمت بسیار زیاد یا گران‌قیمت بودن گوشی، طول عمر نسبتا کم برای باتری.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین گوشی موبایل

گوشی های اپو Oppo Find X2

این گوشی نسبت به گوشی‌های Find X2 Pro برند Oppo در رده پایین‌تری قرار دارند اما به هر حال قابلیت‌های آن‌ها قابل توجه است و می‌توانند یک گزینه مناسب برای خرید باشد.

قابلیت‌های گوشی‌های Find X2 برند Oppo به جز در چند مورد شبیه به قابلیت‌های گوشی‌های Find X2 Pro برند Oppo است اما قیمت آن‌ها کمی ارزان‌تر است.

اولین تفاوت در میان این دو گوشی این است که هر چند در گوشی‌های Find X2 برند Oppo از سه دوربین در پشت گوشی استفاده شده است اما میزان بزرگ‌نمایی اپتیکال در این گوشی‌های در حدود ۲X است و در لنز اولترا آن وضوح تصویر و یا تعداد مگاپیکسلی که در آن استفاده شده است نسبت به گوشی‌های Find X2 Pro کم‌تر است.

در گوشی‌های Find X2 برند Oppo از صفحه نمایش OLED با اندازه ۶٫۷  استفاده شده است. همچنین شیشه به کار رفته روی این صفحه نمایش از نوع سرامیکی است و به همین دلیل به هیچ عنوان دچار خش و آسیب نمی‌شود. بدنه گوشی‌های Oppo X2 از جنس فلز است. برای این گوشی‌ها یک کابل شارژر با قطر ۶۵W در نظر گرفته شده است. گوشی‌های Find X2 برند Oppo مجهز به قابلیت شارژ سریع هستند و باتری می‌تواند در عرض ۳۸ دقیقه به صورت کامل شارژ شود.

گوشی‌های Find X2 برند Oppo در دو مدل یکی با ۸ و دیگری با ۱۲ گیگ رم و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه می‌شوند. روی همه مدل‌های گوشی‌های Find X2 برند Oppo از پردازنده اسنپ دراگون ۸۶۵ استفاده شده است.

اگر قابلیت‌های گوشی‌های find X2 Pro برند Oppo در خصوص دوربین تعبیه شده در پشت گوشی برای شما اهمیت خاصی ندارد می‌توانید به جای خریداری گوشی‌های Find X2 Pro برند Oppo گوشی‌های Find X2 این برند را خریداری کنید و هزینه کمتری برای آن پرداخت کنید.

تاریخ انتشار ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی

 

وزن ۱۹۲  تا ۲۰۹ گرم
ابعاد ۱۶۴٫۹ * ۷۴٫۵ * ۸  میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۱۰
اندازه صفحه نمایش ۶٫۷ اینچ
وضوح تصویر ۱۴۴۰ * ۳۱۶۸
پردازنده اسنپ دراگون (Snap Dragon) 865
رم ۸ و ۱۲ گیگا بایت
حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگا بایت
باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر
دوربین پشت ۳ دوربین ۴۸، ۱۳ و ۱۲ مگا پیکسلی
دوربین جلو ۳۲ مگا پیکسل

مزایا و معایب گوشی اوپو

مزایا: صفحه نمایش بسیار عالی با کیفیت بسیار بالا، قابلیت شارژ سریع باتری که قابلیت قابل توجهی است

معایب گوشی اوپو: عدم تعبیه امکان شارژ بی‌سیم و کیفیت پایین دوربین نسبت به گوشی‌های Find X2 Pro.

بیشتر بخوانید: خرید بهترین گوشی موبایل براساس بودجه

گوشی های اوپو Find X2 Neo

گوشی‌های اپو Find X2 Neo یکی از بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های برند Oppo هستند که با توجه به امکاناتی که روی آن تعبیه شده است و در اختیار کاربران قرار داده شده است، قیمت بسیار مناسب و خوبی دارند.

قیمت گوشی اوپو مدل Find X2 Neo حدودا ۸۹۴ دلار در فروشگاه آمازون عرضه می شود.

همان‌طور که گفته شد قابلیت‌های عرضه شده روی این گوشی نسبت به قیمت آن بسیار عالی است از این رو این گوشی برای کاربرانی که نیاز به گوشی بالا رده با امکانات خوب دارند اما نمی‌خواهند هزینه زیادی پرداخت کنند، مناسب است.

صفحه نمایش تعبیه شده در گوشی‌های Find X2 Neoبرند Oppo از نوع OLED است که دارای نرخ نمایش تصویر ۹۰ هرتز است. اسپیکرهای تعبیه شده برای این گوشی‌ها دارای کیفیت بسیار بالایی است. از آنجایی که نرخ تازه‌سازی تصویر یا همان تعداد فریم در یک ثانیه در این صفحه نمایش گوشی‌های Find X2 Neo برند Oppo بسیار بالاست و از طرفی اسپیکرهای با کیفیت و پر قدرتی روی آن تعبیه شده است، به همین دلیل این گوشی‌ها برای انجام بازی‌های کامپیوتر و کاربرانی که عادت به اجرای بازی‌های کامپیوتری با استفاده از گوشی‌های هوشمند دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

دوربین‌های تعبیه شده در گوشی‌های Find X2 Neo برند Oppo بسیار قوی و با کیفیت هستند به طوری‌که شما حتی در شب و زمان‌هایی که نور محیط بسیار پایین است نیز می‌توانید عکس‌های بسیار با کیفیتی را با دوربین این گوشی‌ها ثبت کنید.

تنها ایرادی که عکس‌های ثبت شده با دوربین این گوشی‌ها در هنگام شب و محیط تاریک دارد این است که برخی از رنگ‌ها بیش از حد حالت پخته بودن دارند و کمی کدر به نظر می‌رسند.

حسگر اثرانگشت گوشی‌های Find X2 Neo در پشت گوشی قرار گرفته ‌است که در برخی از موارد مشکلاتی در خصوص آن توسط کاربران این گوشی‌های گزارش شده است.

نکته مهم در خصوص گوشی‌های Find X2 Neo برند Oppo این است که به غیر از عملکرد حسگر اثر انگشت سیار قسمت‌های این گوشی عملکرد بسیار خوب و مناسبی دارند و کاربران از کار کردن با ان‌ها ابراز رضایت کرده‌اند.

تاریخ انتشار ماه آپریل سال ۲۰۲۰ میلادی

 

وزن ۱۷۱ گرم
ابعاد ۱۵۹٫۴ * ۷۲٫۴ * ۷٫۷ میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۱۰
اندازه صفحه نمایش ۶٫۵ اینچ
وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰
پردازنده اسنپ دراگون (Snap Dragon) 765 G
رم ۱۲ گیگا بایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگا بایت
باتری ۴۰۲۵ میلی‌آمپر
دوربین پشت ۴ دوربین ۴۸، ۱۳ و ۸ و ۲ مگا پیکسلی
دوربین جلو ۳۲ مگا پیکسل

گوشی‌هایFind X2 Neoیکی از انواع بهترین گوشی‌های رده بالای برند Oppo است که قیمت بسیار مناسبی دارد. به طور کلی مزایا و معایب این نوع گوشی‌ها به شرح زیر است:

مزایا: صفحه نمایش بسیار باکیفیت با عملکرد بسیار عالی، دوربین‌های باکیفیت با امکان ثبت تصاویر با کیفیت و عالی در محیط با نور محدود

معایب گوشی اوپو : تعبه حسگر اثرانگشت در پشت گوشی و استفاده از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در گوشی که باعث می‌شود امکان استفاده از انواع مختلف هدفون‌ها روی این گوشی‌ها وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

گوشی های اوپو Find X2 Lite

گوشی های اوپو find X2 Lite برند Oppo از جمله گوشی‌های رده بالای این برند هستند که در آن‌ها قابلیت اتصال به شبکه ۵G ارائه شده است. با این وجود قیمت‌ آن‌ها نسبتا مناسب است. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای خرید گوشی تلفن همراه پرداخت کنید اما تمایل دارید به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به خصوص در زمینه اتصال به اینترنت دسترسی داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم حتما گوشی‌های Find X2 Lite این برند را به خاطر داشته باشید.

البته قابلیت اتصال به شبکه ۵G تنها مزیت و قابلیت منحصر به فرد گوشی‌های Find X2 Lite برند Oppo نیست؛ بلکه صفحه نمایش این گوشی‌ها نیز بسیار پرقدرت و با کیفیت است.

از آنجایی که برند تولیدکننده این گوشی‌ها یعنی برند Oppo روی هزینه و قیمت تمام شده این گوشی‌ها تمرکز داشته است، به همین دلیل پردازنده تعبیه شده در آن نسبت به سایر گوشی‌های خانواده Find X2 ضعیف‌تر است با این وجود کیفیت پردازنده نسبتا خوب است.

دوربین اصلی تعبیه شده روی گوشی‌های Find X2 Pro دارای کیفیت و قدرت زیادی است و می‌توانید از آن برای ثبت تصاویر شفاف با وضوح تصویر، نورپردازی و رنگ بسیار خوب استفاده کنید.

قیمت گوشی اوپو مدل Find X2 Lite برند Oppo در حدود ۸۰۰ دلار است که این قیمت برای یک گوشی تلفن همراه هوشمند مجهز به قابلیت اتصال به شبکه۵G  قیمت بسیار مناسبی است. تنها ایراد این گوشی‌ها که باعث شده نتواند در رده بالاتری نسبت به سایر گوشی‌های معرفی شده سری Find X2 برند Oppo قرار گیرد این است که شاید عملکرد پردازنده در برخی از مواد آن چیزی نباشد که کاربر انتظار دارد.

برسی گوشی‌های میان رده برند Oppo که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده‌اند

همان‌طور که گفته شد برند Oppo در میان گوشی‌های تلفن همراهی که تولید و به بازار عرضه می‌کند، گوشی‌های میان‌رده بسیار باکیفیتی را عرضه می‌کند که انتخاب آنها برای کاربرانی که از گوشی استفاده معمول دارند و تمایل به پرداخت هزینه زیاد برای گوشی تلفن همراه ندارند مناسب است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین پاوربانک + لیست قیمت

گوشی های اوپو Reno 10X Zoom

گوشی‌های Reno 10X Zoom از جمله بهترین گوشی‌های میان‌رده برند Oppo هستند که دارای قابلیت بزرگ ‌نمایی هیبریدی یا Hybrid Zoom هستند.

این گوشی‌ها بعد از ارائه گوشی‌هایReno 10X  Hybride Zoom به بازار معرفی شدند و عنوان بهترین گوشی ‌های میان رده اندرویدی موجود در بازار تلفن همراه را از آن خود کردند.

طراحی بدنه این گوشی‌ها زیبا است اما وزن نسبتا زیادی دارد و صفحه نمایش آن بزرگ است. دوربین پشت گوشی بسیار پرقدرت و با کیفیت است. به عبارت دیگر شما می‌توانید تصاویر بسیار با کیفیتی را با استفاده از این گوشی‌ها ثبت کنید.

کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی‌های Reno 10X Zoom نسبتا به همان باکیفیتی تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی‌های سری Find X2 است. پشت گوشی یک فلاش قرار داده شده است که برای ثبت تصویر و عکس در محیطی که نور کافی وجود ندارد و یا در هنگام شب مناسب است.

پشت گوشی‌های Reno 10X Zoom برند Oppo آرایه‌ای از دوربین‌ها از جمله یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، که به عنوان دوربین اصلی شناخته می‌شود و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز که دارای قدرت بزرگ‌نمایی در حدود۱۰Xاست، تعبیه شده است. بزرگ‌نمایی اپتیکال واقعی در دوربین پشت این گوشی‌ها چیزی در حدود ۵X  است.

از آنجایی که صفحه نمایش تعبیه شده در گوشی‌های Reno 10X Zoom نسبتا بزرگ است بنابراین اندازه گوشی تقریبا بزرگ است و نمی‌توان با استفاده از یک دست با آن کار کرد. همچین پنل تاچ یا پنل لمسی تعبیه شده روی گوشی‌های Reno 10X Zoom قدرت زیادی ندارد و نسبتا کند است.

قیمت گوشی اوپو مدل Reno 10X Zoom در حال حاضر در بازار چیزی در حدود ۱۰۵۰ دلار است.

در جدول زیر قابلیت‌ها و امکانات گوشی‌های Reno 10X Zoom به صورت خلاصه نمایش داده شده است.

تاریخ انتشار ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی

 

وزن ۲۱۰ گرم
ابعاد ۱۶۲ * ۷۷٫۲ * ۹٫۳ میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۹
اندازه صفحه نمایش ۶٫۶ اینچ
وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰
پردازنده اسنپ دراگون (Snap Dragon) 855
رم این گوشی‌ها در سه مدل با رم‌های ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت تولید می‌شوند
حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگا بایت
باتری ۴۰۶۵ میلی‌آمپر
دوربین پشت ۳ دوربین ۴۸، ۱۳ و ۸ مگا پیکسلی
دوربین جلو ۱۶ مگا پیکسل

به طور کلی اگر بخواهیم در خصوص معایب و مزایای گوشی‌های Reno 10X Zoom برند Oppo صحبت کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایا: طراحی زیبا و استفاده از رنگ‌های براق در بدنه، استفاده از پردازنده بسیار پر قدرت و سریع

معایب گوشی اوپو : وزن زیاد و عدم امکان استفاده از یک دست برای کار کردن با گوشی، واسط کاربری نسبتا کند و تاچ صفحه نمایش کند.

گوشی های اوپو Reno 4 Pro 5G

گوشی‌های Reno 4 Pro 5G برند Oppo از جمله گوشی‌های میان رده این برند هستند که با یک نگاه کوتاه به ویزگی‌ها و قابلیت‌‌های ارائه شده روی آن به نظر می‌رسد که در میان گوشی‌های میان رده برند Oppo عملکرد نسبتا خوبی داشته باشند.

ظاهر این گوشی‌ها بسیار زیباست و از رنگ‌های براق در بدنه این گوشی‌ها استفاده شده است. قیمت گوشی اوپو مدل Reno 4 Pro 5G در حال حاضر چیزی در حدود ۸۰۰ دلار است که به نظر قیمت مناسبی برای یک گوشی میان رده است.

هرچند سخت‌افزار به کار رفته در گوشی‌های Reno 4 Pro 5G برند Oppo قوی است و کاربر انتظار دارد عملکرد این گوشی‌ها شبیه به گوشی‌های رده بالای برند Oppo باشد اما در عمل و واقعیت این گونه نیست.

برند Oppo به منظور پایین آوردن قیمت این گوشی‌ها در آن‌ها از پردازنده نسبتا متوسطی استفاده کرده است به همین دلیل به هیچ عنوان سرعت پردازش در این گوشی‌ها به پای سرعت پردازش در گوشی‌های رده بالای این برند نمی‌رسد. البته با توجه به امکانات و ویژگی‌های این گوشی می‌توان از آن به عنوان یک گوشی خوب در میان گوشی‌های میان رده برند Oppo نام برد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی‌های Reno 4 Pro 5G شارژ سریع باتری است. در واقع باتری این گوشی به سرعت شارژ می‌شود. ظرفیت باتری این گوشی‌ها در حدود ۴ هزار میلی‌آمپر است و در مقایسه با باتری تعبیه شده در سایر گوشی‌های میان رده و رده بالای برند Oppo که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده‌اند، چندان مناسب نیست.

مدت زمان شارژ باتری از ۰ تا ۱۰۰ آن چیزی در حدود ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و این عدد برای افرادی که همیشه برای شارژ باتری گوشی خود عجله دارند زمان بسیار مناسبی است.

دوربین تعبیه شده در این گوشی‌ها تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند هر چند کیفیت تصاویر را نمی‌توان با کیفیت تصاویر ثبت شده در دوربین گوشی‌های خانواده Find X2 مقایسه کرد. از طرفی عملکرد دوربین در گوشی‌های Reno 4 Pro 5G برند Oppo  نیز به قدرت دوربین تعبیه شده در این گوشی‌ها نیست.

به طور کلی ویژگی‌های سخت‌افزاری گوشی‌های Reno 4 برند Oppo را می‌توان به صورت جدول زیر خلاصه کرد.

تاریخ انتشار ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی

 

وزن ۱۷۲ گرم
ابعاد ۱۵۹٫۶ * ۷۲٫۵ * ۷٫۶  میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۱۰
اندازه صفحه نمایش ۶٫۵۵ اینچ
وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰
پردازنده اسنپ دراگون (Snap Dragon) 765 G
رم این گوشی‌ها در دو مدل با رم‌های ۸ و ۱۲ گیگابایت تولید می‌شوند
حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگا بایت
باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر
دوربین پشت ۳ دوربین ۴۸، ۱۳ و ۱۲ مگا پیکسلی
دوربین جلو ۳۲ مگا پیکسل

مزایا و معایب کلی گوشی‌های Reno 4 Pro 5G برند Oppo عبارتند از:

مزایا: قابلیت شارژ سریع و طراحی بسیار زیبا و هوشمندانه

معایب گوشی اوپو : بدون قابلیت شارژ بی‌سیم و بدون استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و خاک. (این گوشی‌ها نسبت به نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم نیستند).

بیشتر بخوانید: قیمت گوشی سامسونگ گلکسی s21 و زمان عرضه آن

گوشی های اپو مدل Reno 2

گوشی‌های اوپو Reno 2  در سال ۲۰۲۰ به عنوان جایگزین گوشی‌های Reno برند Oppo رونمایی و به بازار عرضه شدند. به عبارت دیگر گوشی‌های Reno 2 برند Oppo نسخه توسعه یافته و ارتقا پیدا کرده گوشی‌های Reno برند Oppo هستند که به عنوان اولین سری از گوشی‌های هوشمند میان رده برند Oppo به بازار عرضه شدند.

قابلیت‌ها و امکانات دوربین‌ها در گوشی‌های Reno 2 نسبت به گوشی‌های Reno کاملا بهبود یافته است. از طرفی این برند سعی کرده در این گوشی‌ها در باتری‌های با کیفیت با طول عمر و ظرفیت بالاتری استفاده کند.

نکته مهم در خصوص گوشی‌های Reno 2 این است که قیمت این گوشی اوپو درست به اندازه قیمت گوشی اوپو مدل Reno است به همین دلیل است که گوشی‌های Reno 2 به عنوان جایگزین گوشی‌های Reno شناخته می‌شوند.

مسلما رده گوشی‌های Reno 2 پایین‌تر از رده گوشی‌های ۱۰X Zoom برند Oppo است. در واقع قابلیت‌ها و عملکرد گوشی‌های Reno 10X Zoom برند Oppo بسیار بالاتر از سایرگوشی‌های میان رده Reno این برند است و به همین دلیل در صدر جدول این گوش‌ها قرار می‌گیرد.

البته خرید گوشی‌های Reno 2 برای آن دسته از افرادی که فقط برای رفع نیازهایی مثل ثبت تصاویر (تصاویر با کیفیت متوسط)، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مرور اینترنت، اجرا و انجام بازی‌های کامپیوتری سبک و برقراری تماس صوتی از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی است.

خوشبختانه طراحی بدنه این گوشی‌ها بسیار عالی انجام شده است و در رنگ‌های بسیار متنوع و مختلفی وجود دارد. قیمت گوشی‌های اوپو Reno 2 چیزی در حدود ۵۵۹ دلار است.

ویژگی‌های سخت‌افزاری گوشی‌های Reno 2 برند Oppo را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

تاریخ انتشار ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (این گوشی برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد)

 

وزن ۱۸۹ گرم
ابعاد ۱۶۰ * ۷۴٫۳ * ۹٫۵ میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۹
اندازه صفحه نمایش ۶٫۵۵ اینچ
وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰
پردازنده اسنپ دراگون (Snap Dragon) 730 G
رم ۸ گیگا بایت
حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگا بایت
باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر
دوربین پشت ۳ دوربین ۴۸، ۱۳، ۸ و ۲ مگا پیکسلی
دوربین جلو ۳۲ مگا پیکسل

مزایا و معایب گوشی‌های Reno 2 برند Oppo به شرح زیر است:

مزایا: افزایش قابلیت‌های دوربین نسبت به گوشی‌های Reno برند Oppo، قابلیت شارژ سریع در عرض ۳۰ ثانیه

معایب گوشی اوپو : طول عمر کم باتری و خالی شدن شارژ آن در زمان بسیار کم، استفاده و تعبیه پردازنده با عملکرد نسبتا متوسط که در پردازش برخی از موارد ضعیف عمل می‌کند.

گوشی های اوپو مدل Reno 2Z

گوشی های اوپو مدل Reno 2Z در واقع نسخه تغییریافته گوشی‌های Reno 2 این برند هستند. این گوشی‌ها ار نظر سخت‌افزار بسیار شبیه به گوشی‌های Reno 2 برند Oppo هستند که فقط چند قابلیت و ویژگی بیشتر از گوشی‌های Reno 2 دارند.

از این رو می‌توان این دو گوشی را در یک رده به شمار آورد. علت اصلی تولید این گوشی‌ها توسط برند Oppo این بوده است که گوشی‌های نسبتا با کیفیتی را که قیمت آن‌ها نسبت به سایر گوشی‌های سری Reno برند Oppo در بازار موجود هستند، کمتر است. از این رو در این گوشی‌ها از پردازنده و دوربین ضعیف‌تری نسبت به گوشی‌های Reno 2 استفاده شده است.

بنابراین با توجه به آنچه گفته شد، تفاوت عمده و اصلی این دو گوشی با یکدیگر در قدرت پردازنده و قدرت دوربین در ثبت تصاویر است. بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی‌های Reno 2 در گوشی‌های Reno 2Z نیز وجود دارد.

بنابراین اگر نمی‌خواهید از گوشی خود برای اجرای بازی‌های کامپیوتر استفاده کنید و یا از آن دسته کاربرانی نیستید که تصاویر زیادی را در گوشی‌های خود ثبت می‌کنند، می‌توانید از گوشی را که امکاناتی شبیه به Reno 2 دارد با پرداخت هزینه کمتر خریداری کنید.

قیمت گوشی اوپو مدل Reno 2Z چیزی در حدود ۶۵۰ دلار است. به طور کلی ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی‌ها را می‌توان در جدول زیر خلاصه کرد.

تاریخ انتشار ماه سپتامبر ۲۰۱۹

 

وزن ۱۹۵ گرم
ابعاد ۱۶۲ * ۷۵٫۸ * ۸٫۷ میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۹
اندازه صفحه نمایش ۶٫۵۵ اینچ
وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ مگاپیکسل
پردازنده مدیاتک هلیو P90 (Mediatek Hekio P90)
رم ۸ گیگا بایت
حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگا بایت
باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر
دوربین پشت ۴ دوربین ۴۸، ۸ ، ۲ و ۲ مگاپیکسلی
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل

مزایا و معایب گوشی‌های Reno 2Z برندOppo  به شرح زیر است:

مزایا: قیمت پایین و طول عمر باتری نسبتا خوب (اگرچه طول عمر باتری در هر بار شارژ نسبت به سایر گوشی‌های میان رده برند Oppo کم است اما نسبت به قیمت گوشی طول عمر باتری خوب است).

معایب گوشی اوپو : کیفیت دوربین و تصاویر ثبت شده با آن متوسط است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ 

معرفی گوشی ‌های اقتصادی یا پایین رده برند Oppo

قیمت گوشی اوپو از مزیت های این محصول است. برند Oppo گروهی از گوشی‌های هوشمند را با عنوان سری A به بازار عرضه می‌کند که به عنوان گوشی ‌های اقتصادی و ارزان ‌قیمت شناخته می‌شوند. در سال ۲۰۲۰ میلادی برند Oppo دو نمونه از این گوشی‌ها را به بازار عرضه کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

گوشی های اوپو مدل A9 2020

گوشی ‌های A9 2020 جدیدترین گوشی های ارزان ‌قیمت برند Oppo هستند که در اواخر سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شدند. اگر به دنبال یک گوشی ارزان ‌قیمت با امکانات و قابلیت‌های خاص می‌گردید می‌توانید گوشی Oppo A9 2020 را انتخاب کنید.

هرچند این گوشی‌ها در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ رونمایی شدند اما در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی در بازار در دسترس کاربران قرار گرفتند و به همین دلیل به عنوان گوشی‌های سال ۲۰۲۰ میلادی برند Oppo شناخته می‌شوند. این گوشی‌ها در گروه گوشی‌های ارزان‌قیمت و یا اقتصادی این برند قرار دارند.

بدنه گوشی‌های A9 2020 برند Oppo از پلاستیک ساخته شده است. صفحه نمایش این گوشی‌ها دارای وضوح تصویر ۷۲۰ مگاپیکسل است و کیفیت نمایش تصویر در آن نسبتا خوب است.

از این رو صفحه نمایش تعبیه شده در این گوشی‌ها نسبت به رده گوشی و همچنین قیمت ارزان آن‌ها نسبتا مناسب است. در پشت این گوشی‌ها از چهار دوربین استفاده شده است. استفاده از چهار دوربین در پشت گوشی در تعداد کمی از گوشی‌های پایین رده برندهای دیگر مشاهده می‌شود و به همین دلیل یک قابلیت منحصر به فرد برای گوشی‌های A9 2020 برند Oppo به حساب می‌آید.

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین تعبیه شده در جلو گوشی بسیار خوب است و از طرفی طول عمر باتری نسبت به رده گوشی یکی از بهترین ویژگی‌های این گوشی‌ها است. قیمت گوشی اوپو مدل A9 2020 در بازار چیزی در حدود ۵۰۰ دلار است.

در جدول زیر سایر مشخصات سخت ‌افزاری گوشی ‌های A9 2020 برند Oppo نمایش داده شده است.

تاریخ انتشار ماه سپتامبر ۲۰۱۹

 

وزن ۱۹۵ گرم
ابعاد ۱۶۳ * ۷۵٫۶ * ۹٫۱ میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۹
اندازه صفحه نمایش ۶٫۵۵ اینچ
وضوح تصویر ۷۲۰ * ۱۶۰۰ مگاپیکسل
پردازنده اسنپ دراگون ۶۶۵
رم این گوشی‌ها در دو نوع با رم ۴ و ۸ گیگا بایت تولید می‌شوند
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگا بایت
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر
دوربین پشت ۴ دوربین ۴۸، ۸ ، ۲ و ۲ مگاپیکسلی
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل

به طور کلی مزایا و معایب گوشی‌های A9 2020  را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

مزایا: طول عمر باتری بسیار بالا و خوب، تعبیه اسپیکرهای بسیار باکیفیت که برای پخش موسیقی بسیار عالی عمل می‌کنند.

معایب استفاده از جنس پلاستیک در بدنه گوشی و استفاده از دو دوربین ۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی که باعث افت کیفیت عکسبرداری و ثبت فیلم در این گوشی‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی های ۵G میان رده اوپو رینو ۵

گوشی های اوپو مدل A72

گوشی‌های A72 برند Oppo از جمله گوشی‌های بسیار مقاوم و مستحکم این برند هستند که برای افرادی که در محیط‌هایی کار می‌کنند که احتمال آسیب دیدن گوشی در آن‌ها بسیار زیاد مثل کارهای ساختمانی مناسب است.

ظاهر این گوشی‌ها بسیار زیبا طراحی شده است و در طراحی بردنه از رنگ‌های براق زیبایی استفاده شده است. اما این گوشی‌ها از نظر امکانات سخت‌افزاری در رده نسبتا پایینی قرار دارند.

در واقع عملکرد این گوشی‌ها نسبت به سایر گوشی‌های برند Oppo که در سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شدند بسیار ضعیف و پایین است.

در این گوشی‌ها از باتری‌هایی با طول عمر بالا استفاده شده است و در واقع طول عمر باتری در این گوشی‌ها مزیت اصلی گوشی‌های A72 برند Oppo به حساب می‌آیند.

باتری‌های تعبیه شده در این گوشی‌ها دارای ظرفیت ۵ هزار میلی‌آمپر هستند. اگر از گوشی خود در طول روز زیاد استفاده نمی‌کنید، طول عمر باتری حتی برای دو روز در هر بار شارژ نیز پاسخ می‌دهد.

در این گوشی‌ها یک جک هدفون تعبیه شده است و در جعبه آن‌ها نیز یک هدفون با کیفیت قرار داده شده است که هنگام خریداری گوشی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

در پشت گوشی از چهار دروبین استفاده شده است که تصاویر نسبتا با کیفیتی را نسبت به رده‌ای گوشی در آن قرار گرفته است، ثبت می‌کنند.

نمی‌توان دقیقا گفت که این گوشی‌ها بهترین گوشی‌های برند Oppo هستند اما به هر حال عملکرد و کارآیی آن‌ها نسبت به قیمت و هزینه‌ای که برای خرید این گوشی‌ها پرداخت می‌کنید، مناسب است.

در جدول زیر مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های A72 برند Oppo را می‌توانید مشاهده کنید.

تاریخ انتشار ماه آپریل ۲۰۱۹

 

وزن ۱۹۲ گرم
ابعاد ۱۶۲ * ۵۶ * ۸٫۹  میلی‌متر
سیستم‌عامل اندروید ۱۰
اندازه صفحه نمایش ۶٫۵۵ اینچ
وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ مگاپیکسل
پردازنده اسنپ دراگون ۶۶۵
رم این گوشی‌ها در دو نوع با رم ۴ و ۸ گیگا بایت تولید می‌شوند
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگا بایت
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر
دوربین پشت ۴ دوربین ۴۸، ۸ ، ۲ و ۲ مگاپیکسلی
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل

معایب و مزایای گوشی‌های اپو مدل A72 به طور کلی به قرار زیر است:

مزایا: طراحی بسیار زیبا و استفاده از رنگ‌های براق در بدنه، طول عمر زیاد باتری در هر بار شارژ که برای استفاده معمولی چیزی در حدود دو روز است.

معایب گوشی اوپو : کند بودن عملیات‌های پردازشی در گوشی و استفاده از متریال باکیفیت متوسط در بدنه گوشی.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | زمان عرضه و قیمت گوشی ‌های خانواده F19 اوپو
    جولای 1, 2021

    […] اساس گفته ‌های برند Oppo این گوشی های هوشمند به عنوان رقیبی تازه نفس برای گوشی های جدید سری X7 برند […]

لینک کپی شد!