تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

اوپو دو گوشی بالا رده و میان رده را روانه بازار تلفن همراه خواهد کرد

ویژگی گوشی های اوپو فایند ایکس ۳ پرو و رینو ۴ زد

راهنمای خرید
برند Oppo یک برند چینی فعال در حوزه تولید گوشی‌های تلفن همراه است که حضور فعال و بسیار خوبی را در بازار گوشی‌های تلفن همراه هوشمند تاکنون از خود نشان داده است. این برند در فهرست محصولات خود هدفون‌ها و اسپیکرهای بسیار با کیفیت را نیز عرضه کرده است. گوشی اوپو رینو 4 زد پرو نسخه 5G و گوشی اوپو فایند ایکس 3 پرو از محصولات جدید این برند است.

تصلا –  گوشی Reno 4 Z و Find X3 دو گوشی میان رده و بالا رده برند اوپو هستند که به زودی روانه بازار تلفن همراه خواهند شد. البته گوشی‌های Reno 4 Z این برند تاکنون در بازار تلفن همراه هوشمند برخی از کشورهای جهان ارائه شده است. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های، قابلیت‌ها و مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی اوپو خواهیم پرداخت.

بررسی گوشی های اوپو میان رده مدل Pro  Reno 4 Z

گوشی اوپو رینو ۴ زد پرو نسخه ۵G سری جدید گوشی های میان رده این برند هستند که در آن‌ها قابلیت اتصال به شبکه ۵G در اختیار کاربران قرار داده شده است. این گوشی‌ها نسل جدیدی از گوشی‌های Reno 4 Z برند Oppo هستند که پیش از این به عنوان یک گوشی میان رده با امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد به بازار عرضه شده بود.

هر چند این دو گوشی از یک خانواده و در واقع دو گوشی هوشمندی هستند که به دنبال هم به بازار عرضه شده‌اند اما از نظر ظاهری شباهت چندانی به یکدیگر ندارند.

برای مثال در گوشی ‌های اوپو مدل Reno 4 Z ماژول دوربین به شکل یک مربع طراحی شده بود که در آن یک المنت اضافه از وسط آن بیرون زده شده بود. اما ماژول دوربین در گوشی‌های Reno 4 Z Pro بسیار زیباتر طراحی شده است؛ به نحوی که اگرچه به شکل مستطیل طراحی شده است اما خبری از زائده اضافی که در وسط ماژول دوربین Reno 4 Z وجود داشت، نیست.

از آنجایی که گوشی‌ های اوپو سری Reno به عنوان گوشی های میان رده شناخته می‌شوند و قیمت گوشی اوپو رینو نسبت به گوشی‌های سری Find این برند کمتر است؛ بنابراین سعی شده است در ساخت بدنه از مواد ارزان و البته با کیفیتی استفاده شود.

البته نکته مهم در خصوص گوشی ‌های Reno 4 Z Pro این است که مواد به کار رفته در بدنه گوشی نسبت به ضربه بسیار مقاوم هستند و احتمال شکستن بدنه آن در اثر ضربه بسیار کم است. اندازه و ابعاد این گوشی به نحوی انتخاب شده است که امکان استفاده از آن با یک دست نسبتاً سخت است. لبه‌های گوشی گرد است و ظاهر آن بسیار زیبا طراحی شده است.

تصویر پشت گوشی reno 4 Z برند Oppo

ایراد اصلی و عمده‌ای که به بدنه گوشی های اوپو Reno 4 Z Pro به خصوص رنگ آبی آن‌ها وارد است این است که با وجود اینکه در طراحی بدنه این گوشی‌ها سعی شده از رنگ‌های براق استفاده شود و ظاهر زیبایی به بدنه آن داده شود، اما جای اثر انگشت روی بدنه گوشی به راحتی می‌ماند.

به عبارت دیگر به محض اینکه گوشی را در دست می‌گیرد بدنه آن از حالت شفاف و براق به یک بدنه چرب و پر از اثر انگشت تبدیل می‌شود.

این موضوع یک ایراد بزرگ و اساسی برای یک گوشی به حساب می‌آید. این مشکل برای شیشه روی صفحه نیز صادق است و شیشه صفحه نمایش نیز جای اثر انگشت زیاد باقی می‌ماند.

در گوشی های اوپو Reno 4 Z Pro از دکمه‌های کنترلی صدا که بسیار نازک هستند در بدنه کناری سمت چپ گوشی استفاده شده است.

از آنجایی که صفحه نمایش این گوشی‌ها از نوع LCD هستند، به همین دلیل از یک حسگر اثرانگشت فیزیکی در زیر دکمه روشن و خاموش گوشی که سمت راست گوشی قرار دارد، استفاده شده است.

عملکرد این دکمه برای باز کردن قفل گوشی بسیار عالی است و سرعت آن در پاسخگویی به کاربر بسیار سریع است. عملکرد و دقت این دکمه برای باز کردن قفل گوشی بسیار بهتر از عملکرد حسگرهای اثر انگشتی است که روی صفحه نمایش قرار می‌گیرند.

در گوشی های اوپو Reno 4 Z pro قابلیت تشخیص چهره با استفاده از یک سیستم دوگانه دوربین که در جلو گوشی قرار دارد، وجود دارد. خوشبختانه تاکنون مشکلی در خصوص تشخیص چهره کاربران در گوشی تاکنون گزارش نشده است.

در گوشی های اوپو Reno 4 Z Pro از یک ورودی ۳٫۵ میلی‌متری برای تعبیه هدفون‌های بی‌سیم در نظر گرفته شده است. همچنین در کنار گوشی اسلت مربوط به قرارگیری اسلت حافظه میکرو اس‌دی یا Micro SD نیز وجود دارد. در این صورت شما می‌توانید حافظه گوشی خود را با استفاده از این حافظه‌ها افزایش دهید.

صفحه‌نمایش و اپلیکیشن‌های قابل استفاده روی گوشی اوپو

اندازه صفحه نمایش در گوشی های اوپو Reno 4 Z Pro در حدود ۶٫۵۷ اینچ است و نوع صفحه نمایش از نوع LCD است.

وضوح تصویر در صفحه نمایش این گوشی‌ها ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰  است روی این گوشی‌ها از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ از نوع ColorOS 7.2 استفاده شده است.

از آنجایی که صفحه نمایش گوشی های اوپو Reno 4 Z Pro از نوع LCD است بنابراین نمی‌توان انتظار قابلیت‌های خاص و ویژه‌ای نمی‌توان از آن‌ها داشت. در این گوشی‌ها قابلیت Always-On Display به دلیل نوع صفحه نمایش در اختیار کاربران قرار ندارد.

به عبارت دیگر شما نمی‌توانید روی صفحه نمایش گوشی اعلان‌ها و ساعت خود را همیشه مشاهده کنید. چون در صفحه نمایش‌های LCD برخلاف صفحه نمایش‌های OLED روشنایی پیکسل به صورت جداگانه انجام نمی‌شود. هرچند عدم وجود چنین قابلیتی ایراد مهمی به حساب نمی‌آید.

ایراد اصلی و عمده صفحه نمایش در گوشی های اوپو Reno 4 z Pro این است که رد اثر انگشت در هر بار لمس کردن گوشی روی آن باقی می‌ماند. حتی اگر صفحه نمایش گوشی را با دستمال پاک کنید هم رد و جای پاک کردن اثر انگشت روی صفحه باقی می‌ماند.

صفحه نمایش تعبیه شده در گوشی‌های Reno 4 Z Pro از استاندارد Full HD+ پشتیبانی می‌کنند. از این رو کیفیت نمایش تصاویر در آن‌ها به اندازه کافی بالا هست و به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید از آن برای انجام بازی‌های با گرافیک بالا و یا حتی مشاهده فیلم‌های مختلف استفاده کنید.

یکی از ایراد‌های اصلی که به صفحه نمایش گوشی های اوپو Reno 4 Z Pro وارد است عدم نمایش باکیفیت تصاویر در محیط با نور بسیار زیاد است. در واقع وضوح تصویر نمایش داده شده روی صفحه نمایش این گوشی‌ها در شرایطی که نور محیط بسیار زیاد است، پایین و بی‌کیفیت است.

مشکل انعکاس نور زیاد روی صفحه نمایش این گوشی‌ها حتی زمانی که کاربر در محیط بسته با نور زیاد است، نیز دیده می‌شود. مثلاً اگر در اتاقی باشید که نور لامپ در آن زیاد است برای مشاهده تصویر روی صفحه نمایش باید گوشی خود را در زاویه مایل بگیرید و با آن کار کنید.

با بررسی صفحه نمایش گوشی‌هایی که اخیراً برند اوپو طراحی و تولید کرده است می‌توان به این نتیجه رسید که این شرکت در تولید گوشی‌های خود سعی کرده است که بیشتر سلیقه کاربران اروپایی و آمریکایی را در نظر بگیرد تا سلیقه کاربرانی که در آسیا زندگی می‌کنند.

از طرفی  در اپلیکیشن‌های که روی گوشی های اوپو Reno 4 Z Pro به صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند، آنچه بیشتر به چشم می‌آید، همان اپلیکیشن‌هایی هستند که توسط برند گوگل روی گوشی‌های اندرویدی نصب می‌شوند و در واقع کمتر اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی شده توسط برند Oppo روی این گوشی‌ها به چشم می‌خورد.

یکی از قابلیت‌هایی که برند اوپو روی سیستم‌عامل اندروید ColorOS که در واقع سیستم‌عامل اندروید شخصی‌سازی شده توسط برند Oppo است، در اختیار کاربران قرار داده است، سفارشی‌سازی واسط کاربری سیستم‌عامل است.

کار با استفاده از ابزارهای ارائه شده می‌تواند اندازه آیکون‌ها را کوچک و بزرگ کند و یا می‌تواند از تم‌ها مختلفی روی گوشی خود استفاده کند. ColorOS در واقع سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید ۱۰ است که توسط برند Oppo شخصی‌سازی شده است.

امکانات سخت‌افزاری گوشی‌های Reno 4 Z Pro برند Oppo

در گوشی های اوپو Reno 4 Z Pro از یک پردازنده MediaTek Dimensity 800 5G استفاده شده است. این گوشی‌ها مجهز به ۸ گیگ حافظه رم هستند. میزان فضای حافظه در این گوشی‌ها ۱۲۸ گیگا بایت است و امکان استفاده از مموری‌های microSD نیز در آن‌ها وجود دارد.

ظرفیت باتری در گوشی‌های Reno 4 Z Pro در حدود ۴ هزار میلی‌آمپر است و امکان شارژ سریع باتری با قدرت ۱۸ وات نیز برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است.

نکته مهمی که در خصوص امکانات سخت‌افزاری گوشی های میان رده باید به آن‌ها توجه کرد این است که از آنجایی که هدف از تولید این گوشی‌ها در واقع ارائه قابلیت‌های نسبتاً خوب به کاربران با حداقل هزینه ممکن است، به همین دلیل ممکن است در این گوشی‌ها از قطعات سخت‌افزاری به خصوص پردازنده‌های ارزان قیمت‌تری نسبت به گوشی‌های رده بالا استفاده شود.

بنابراین زمانی که شما یک گوشی میان رده خریداری می‌کنید باید به این موضوع توجه داشته باشید که این گوشی میان رده از نظر سخت‌افزاری در درجه پایین‌تری قرار دارد. این واقعیت در خصوص گوشی‌های Reno 4 z pro برند Oppo نیز صادق است.

از آنجایی که گوشی های اوپو Reno 4 Z Pro نسبت به گوشی‌های سری Find از قمیت پایین‌تری برخوردار است، به همین دلیل در آن به جای استفاده از پردازنده اسنپ‌دراگون از پردازنده مدیاتک استفاده شده است که دارای ۸ هسته پردازشی ۷nm هستند.

خوشبختانه در این گوشی‌ها امکان پشتیبانی از شبکه ۵G نیز در اختیار کاربران قرار داده شده است. پردازنده تعبیه شده روی این گوشی‌ها امکان اجرای انواع مختلفی از بازی‌های کامپیوتری که نه چندان سنگین مثل Forza Street، Mario Kart Tour  و Sky را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

البته در برخی از موارد که البته تعداد آن‌ها بسیار محدود بوده است کاربران از کند بودن صفحه نمایش در پاسخگویی به درخواست کاربر شکایت‌هایی داشته‌اند. همچنین مشاهده شده است که گوشی به منظور نمایش تصاویر با سرعت بالا و حفظ یکنواختی و نرمی تصویر وضوح تصویر را تا حد بسیار کمی پایین بیاورد.

گوشی‌های Reno 4 z pro برند Oppo در اجرای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از جمله واتس‌اپ، فیس‌بوک و بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. همچنین خوشبختانه هیچ مورد در خصوص وجود مشکل برای اتصال گوشی به شبکه اینترنت، وای ‌فای و یا سرعت باز شدن اپلیکیشن‌ها روی این گوشی‌ها از سوی کاربران منتشر نشده است.

طول عمر باتری در هر بار شارژ در گوشی‌های Reno 4 Z Pro برند oppo نسبت به ظرفیت و حجم باتری نسبتاً پایین است. البته طول عمر باتری در هر بار شارژ روی همه گوشی‌ها بسته به میزان استفاده کاربر از آن دستگاه دارد. به عبارت دیگر هرچه در فاصله زمانی که شارژ باتری دستگاه روی ۱۰۰ درصد است تا زمانی که به ۰ درصد برسد کاربر بیشتر از گوشی و دستگاه استفاده کند، مسلماً طول عمر باتری در هر بار شارژ کمتر خواهد بود.

اما به طور معمول در صورتی که کاربر در طول روز از گوشی‌های Reno 4 Z pro به صورت عادی استفاده کند، طول عمر باتری در این گوشی‌ها برای هر بار شارژ ۱۰۰ درصد چیزی در حدود ۱ روز است.

دوربین‌های تعبیه شده در گوشی‌های Reno 4 Z Pro برند Oppo

در گوشی‌های Reno 4 Z Pro برند Oppo از یک سیستم ۴ دوربینی در پشت گوشی‌ها استفاده شده است. دوربین اصلی تعبیه شده در این سیستم یک دوربین ۴۸ مگا پیکسلی است که دارای دیافراگم f/1.7 است.

همچنین در این دوربین از یک دوربین ۸ مگا پیکسلی با لنز واید و دیافراگم f/2.2 و دو دوربین ۲ مگا پیکسلی استفاده شده است. دوربین سلفی این گوشی‌ها از نوع ۱۶ مگا پیکسلی است و شامل یک سنسور ۲ مگا پیکسلی برای ثبت تصاویر در عمق هستند.

متأسفانه در سال ۲۰۲۰ میلادی در بین تولیدکنندگان و طراحان گوشی‌های تلفن همراه رویه‌ای به وجود آمد که باعث می‌شد این تولیدکنندگان به جای تعبیه یک دوربین با کیفیت با قابلیت و توانایی بسیار زیاد از یک سیستم چهار دوربینی که در آن‌ یک مجموعه از دوربین‌های نسبتاً ضعیفی تعبیه شده است، استفاده کنند.

فقط به این دلیل که کاربر را با این واقعیت که از چهار دوربین در پشت گوشی استفاده شده است، جذب محصول خود کنند.

امیدواریم که این رویه در گوشی‌هایی که قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی تولید شود توسط هیچ کدام از تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن همراه بیشتر از این دنبال نشود.

به هر حال در گوشی‌های Reno 4 Z Pro برند Oppo نیز از یک سیستم چهار دوربینی که از چهار دوربین به ترتیب با مگاپیکسل‌های ۴۸، ۸، ۲ و ۲ تشکیل شده، استفاده شده است.

خوشبختانه لنز دوربین ۴۸ مگا پیکسلی تعبیه شده در گوشی Reno 4 Z Pro برند Oppo نسبتاً قوی است و به همین دلیل کاربر می‌تواند با استفاده از آن تصاویر نسبتاً با کیفیتی را ثبت کند. بنابراین با وجود هزینه نسبتاً کمی که کاربر برای خرید این گوشی‌ها می‌پردازد، عملکرد دوربین‌های گوشی نسبتاً موفق و رضایت‌بخش است.
در صورتی که نور محیطی هنگام ثبت تصویر مناسب باشد، عملکرد دوربین اصلی بسیار خوب است و می‌تواند تصاویری که در آن‌ها اشباع رنگی مناسب ایجاد شده است را ثبت کند. همچنین زمانی که شما به سوژه عکاسی نزدیک می‌شود، کیفیت تصویر همچنان خوب خواهد بود و دوربین قادر به فولو یا تار کردن محیط اطراف و فوکوس کردن روی سوژه است. اما در شرایطی که نور محیطی کم باشد و یا کاربر بخواهد در نور شب تصویری را ثبت کند،تصویر ثبت شده چندان کیفیت مناسبی ندارد.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل استفاده از لنزهای واید در گوشی‌هایی که دارای سیستم دوربین چهارگانه هستند این است که در عکاسی بتوانیم به گسترده بزرگ‌تری از محیط دسترسی داشته باشیم و فضای بزرگ‌تری را در تصویر ثبت کنیم.

اما در خصوص گوشی‌های Reno 4 z Pro برند Oppo باید به این موضوع اشاره کرد که با وجود تعبیه لنز واید ۸ مگاپیکسلی در مجموعه دوربین‌های پشت گوشی، متأسفانه کیفیت تصاویری که با این لنزها ثبت می‌شوند، چندان خوب نیست و تصاویر ثبت شده از کیفیت نسبتاً پایینی برخوردارند.

به طور خلاصه نکته‌ای که در خصوص دوربین گوشی‌های Reno 4 Z Pro برند Oppo باید مد نظر داشته باشیم این است که اگر از آن دسته کاربرانی هستید که فقط از دوربین اصلی برای ثبت تصویر مورد نظر خود استفاده می‌کنید، عملکرد دوربین اصلی برای شما با وجود به هزینه‌ای که برای خرید گوشی پرداخت می‌کنید، مناسب است اما اگر می‌خواهید برای ثبت تصاویر از لنزهای واید نیز استفاده کنید باید به این نکته توجه کنید که تصویر ثبت شده توسط این لنزها از نظر کیفیت چندان چنگی به دل نمی‌زند.

بررسی اجمالی گوشی‌های Reno 4 Z Pro برند Oppo

به طور کلی با توجه به قیمت گوشی اوپو رینو ۴ زد پرو  ، این گوشی‌ها از امکانات و قابلیت‌های خوبی برخوردارند و قطعاً می‌توانند نیازها و انتظاراتی را که شما از یک گوشی میان رده داشته باشید، برطرف کنند. شما می‌توانید روی این گوشی‌های بازی‌های نسبتاً سنگین را بدون مشاهده مشکل بزرگی اجرا کنید.

نکته مهم در خصوص گوشی‌های Reno 4 Z Pro برند Oppo این است که قیمت آن‌ها نسبت به قابلیت‌هایی که در آن در اختیار کاربر قرار گرفته است، بسیار مناسب و خوب است.

امکانات این گوشی‌ها شبیه به گوشی های ریلمی است؛ با این تفاوت که قیمت گوشی های ریلمی نسبت به گوشی‌های برند Oppo معمولاً بیشتر است. هر چند در گوشی های ریلمی از جمله گوشی ریلمی ۷ پرو از صفحه نمایش‌های AMOLED استفاده شده است.

اما ویژگی مهمی که باعث ارجحیت گوشی اوپو رینو ۴ زد پرو  نسبت به گوشی های ریلمی می‌شود این است که در این گوشی‌ها قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G است که ارائه آن در یک گوشی میان ‌رده امتیاز بسیار بالایی برای آن گوشی به حساب می‌آید.

هر چند با توجه به اینکه هنوز همه کشورهای دنیا تحت پوشش این شبکه نیستند، نمی‌توان در مورد عملکرد گوشی در اتصال به این شبکه نظری ارائه داد.

نقد و بررسی گوشی‌های Find X3 برند Oppo

گوشی های اوپو Find X3 جدیدترین گوشی‌های پرچمدار این برند هستند که قرار است تا اواسط ماه مارچ سال جاری میلادی به بازار عرضه شوند.

برند Oppo در سال ۲۰۲۰ نیز جدیدترین گوشی پرچم‌دار خود را با نام Find X2 به بازار گوشی‌های تلفن همراه عرضه کرد که نه تنها در میان مردم کشورهای آسیایی با استقبال بسیار گسترده‌ای مواجه شد بلکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت.

بر اساس اعلام شرکت Oppo گوشی‌های Find X3 برند Oppo نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار این برند هستند که قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۱ رونمایی و به بازار گوشی‌های تلفن همراه معرفی شدند.

گوشی‌های خانواده Find X3 مانند گوشی‌های سری Find X2 برند Oppo قرار است در دو نسخه Pro و معمولی به بازار عرضه شوند. البته بعد از معرفی گوشی‌های Find X2 Pro و Find X2 برند Oppo دو نسخه دیگر از این گوشی‌ها را با نام‌های Find X2 Lite و Find X2 Neo به بازار عرضه کرد که هر چند در گروه گوشی‌های بالارده برند Oppo قرار می‌گرفتند و در آن‌ها از پردازنده اسنپ‌ دراگون استفاده شده بود اما قابلیت‌های این گوشی‌ها چه از نظر نرم‌افزاری و چه از نظر سخت‌افزاری نسبت به دو گوشی قبلی پایین‌تر و کمتر بود.

بر اساس اخبار و شایعات منتشر شده در وب‌سایت‌های مختلف، به احتمال بسیار زیاد خانواده گوشی‌های Find X3 برند Oppo شامل سه مدل گوشی با نام‌های Find X3، Find X3 Pro و Find X3 Neo خواهند بود. بنابراین با توجه به آنچه منتشر شده است، در مجموعه گوشی‌های Find X3 این برند خبری از معرفی گوشی‌های سری Lite نخواهد بود.

بسیاری از برندهای تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه هر سال نسخه جدید از گوشی‌های پرچم‌دار خود را به بازار گوشی‌های تلفن همراه معرفی و عرضه می‌کنند. معمولاً تاریخ رونمایی از گوشی‌های جدید هر برند در هر سال ثابت است. اما در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل همه‌گیری و پاندمی کرونا بسیاری از شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه با تأخیر گوشی‌های جدید خود را معرفی کردند.

اگرچه برند Oppo پیش از این اعلام کرده بود که قرار است در ماه مارچ سال ۲۰۲۱ میلادی از گوشی‌های خانواده Find X3 خود رونمایی کند اما مشخص نیست که آیا این برند می‌تواند به موقع در تاریخ ذکر شده از این گوشی‌ها رونمایی کند یا نه.

ارتقا قابلیت ‌های بصری و نمایش تصاویر در گوشی‌های Find X3 برند Oppo

زمانی که برند Oppo خبر تولید گوشی‌های Find X3 خود را تائید کرد به این موضوع اشاره کرد که در سخت‌افزار گرافیکی گوشی‌های پرچم‌دار خود تغییراتی را ایجاد کرده است که باعث می‌شود نه تنها این گوشی‌ها قادر به نمایش طیف وسیعی از رنگ‌ها در تصاویر باشند بلکه اشباع و عمق رنگی در آن‌ها نیز بسیار زیاد خواهد بود.

از طرفی برند Oppo در خصوص ارتقای قابلیت‌های گرافیکی گوشی‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که قدرت پردازنده گرافیکی در این گوشی‌ها به قدری زیاد است که به هیچ عنوان کاربر با مشکلاتی مثل پرش تصویر و یا فریز شدن آن در حین انجام بازی‌های کامپیوتری و یا تماشای فیلم و ویدیو مواجه نخواهد شد.

قدرت سیستم رنگی استفاده شده در طراحی گوشی‌های Find X3 برند Oppo به گونه‌ای است که دقت تولید رنگ در آن بسیار افزایش یافته است. از طرفی سعی شده است که مشکلاتی مثل اعوجاج تصویر و رنگ در صفحه نمایش گوشی تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

از این رو به نظر می‌رسد نحوه نمایش تصویر در گوشی‌های Find X3 برند Oppo بسیار بهتر و با کیفیت‌تر از نحوه نمایش تصاویر در گوشی‌های Find X2 این برند خواهد بود.

افزایش قابلیت‌های گرافیکی در گوشی‌های Find X3 این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند به تنظیمات بیشتری در خصوص تم‌ها و رنگ‌های پس‌زمینه در گوشی دسترسی داشته باشند.

در این گوشی‌ها از سیستم گرافیکی و نمایش تصویری با عنوان Super Display Tech استفاده شده است که باعث ارتقای امکانات نمایشی در این گوشی‌ها شده است.

پردازنده، دوربین و صفحه نمایش  به کار رفته در گوشی‌های Find X3 برند Oppo

برند اوپو تائید کرده است که در گوشی‌های Find X3 خود از قوی‌ترین پردازنده برند اسنپ‌ دراگون با نام اسنپ‌دارگون ۸۸۸ استفاده خواهد کرد.

علاوه براین بر اساس گزارش منتشر شده توسط FCC یا انجمن ارتباطات فدرال در گوشی های اوپو Find X3 از باتری‌های ۴۴۰۰ میلی‌آمپری و ۴۵۰۰ میلی‌آمپری استفاده خواهد کرد.

همچنین این گوشی‌ها مجهز به قابلیت شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی و شارژ کابلی ۶۵ واتی خواهد بود.

برخی از منابع خبری نیز اعلام کرده‌اند که به احتمال بسیار زیاد در صفحه نمایش گوشی‌های Find X3 برند Oppo نیز از استاندارد ۳K به عنوان استانداردی برای نمایش تصاویر استفاده خواهد شد.

از طرفی در دوربین‌های تعبیه شده در پشت گوشی نیز به احتمال بسیار زیاد از لنزهای دوگانه استفاده خواهد شد که در این صورت قابلیت‌ها و کیفیت دوربین ‌های گوشی های اوپو Find X2 از کیفیت دوربین در گوشی‌های Find X3 بهتر خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده توسط ایوان بلاس، یکی از گزارشگران فعال در حوزه معرفی جدیدترین محصولات برندهای تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه، در گوشی‌های Find X3 برند Oppo از یک دوربین ۵۰ مگا پیکسلی به عنوان دوربین اصلی، یک دوربین ۵۰ مگا پیکسلی با لنز واید و یک دوربین ۱۳ مگا پیکسلی با لنز تله و یک لنز ماکرو ۳ مگا پیکسلی استفاده خواهد شد.

عملکرد لنز ماکرو شبیه به عملکرد میکروسکوپ خواهد بود که توانایی بزرگنمایی تا ۲۵ برابر را خواهد داشت و از طرفی مجهز به یکسری نور در اطراف لنز است که باعث تنظیم نور در هنگام تصویربرداری خواهد بود.

بنا بر آنچه در برخی از وب‌سایت‌ها آمده است، برند Oppo برای گوشی‌های Find  X3 خود از صفحه نمایش منحنی ۶٫۷ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ * ۳۲۱۶ استفاده خواهد کرد که در هر اینچ از این صفحه نمایش ۵۲۵ پیکسل قرار دارد.

نرخ به روز رسانی تصویر در این صفحه نمایش‌ها چیزی در حدود ۱۲۰ هرتز خواهد بود. قرار است گوشی‌های Find X3 Pro برند Oppo در رنگ‌های سیاه، آبی و سفید متالیک به بازار عرضه خواهد شد.

با توجه به تائید برند Oppo در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی‌های Find X3 این برند، به طور قطع می‌توان گفت این گوشی‌ها مجهز به ویژگی‌هایی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قابلیت شارژ بی‌سیم

هر چند برند Oppo برای هیچ کدام از گوشی‌های خانواده Find X2 خود قابلیت شارژ بی‌سیم را در نظر نگرفته بود چون قرار بود قیمت این گوشی‌ها زیاد نشود اما این برند برای گوشی‌های خانواده Find X3 خود این قابلیت را در نظر گرفته است.

برند Oppo در گوشی‌هایی که قبل از Find X2 قابلیت شارژ بی‌سیم با سرعت ۶۵ وات را ارائه داده است اما در گوشی‌های Find X3 خود قرار است شارژ بی‌سیم با سرعت ۳۰ وات را عرضه کند که باعث می‌شود که سرعت شارژ بی‌سیم در این گوشی‌ها کمتر شود.

قابلیت شارژ بی‌سیم قابلیت بسیار کاربردی و مورد نیازی است که در اکثر گوشی‌هایی که برندهای معتبر دنیا این روزها به بازار گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کنند، وجود دارد و کاربران از وجود چنین قابلیتی استقبال بسیار زیادی کرده‌اند.

بنابراین این قابلیت یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که همه ما دوست داریم به آن در گوشی‌های هوشمند امروزی دسترسی داشته باشیم.

استفاده از دوربین‌های با کیفیت‌تر نسبت به گوشی‌های Find X2 در گوشی‌های Find X3 برند Oppo

تصویر دوربین گوشی Find X3 برند Oppo

یکی از بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی‌های Find X2 Pro که باعث شده این گوشی‌ها به عنوان گوشی‌های پر طرفدار در میان کاربران تلفن‌های همراه هوشمند شناخته شوند، کیفیت دوربین‌های تعبیه شده روی این گوشی‌های هوشمند بود. البته کیفیت دوربین در اکثر قریب به اتفاق گوشی‌های برند Oppo اگر عالی نباشد در درجه خوبی قرار دارد.

بر اساس آنچه در وب‌سایت‌های معتبر منتشر شده است و مورد تائید برند Oppo نیز قرار گرفته است، در گوشی‌های Find X3 این برند قرار است از چهار دوربین یکی به عنوان دوربین اصلی، دیگری به عنوان دوربین با لنز تله و یکی دیگر هم با لنز اولترا واید که تصاویر با وسعت دید زیاد را ثبت خواهد کرد، استفاده شود.

در مجموعه دوربین‌های گوشی‌های Find X3 بر اساس تائید این برند قرار است از سنسورهای ماکرو استفاده شود. هر چند سنسورهای ماکرو قابلیت‌های زیادی دارند و می‌توانند در افزایش کیفیت تصاویر به خصوص زمانی که بزرگ‌نمایی در آن انجام می‌شود، تأثیر مثبت داشته باشند اما نمی‌توانند جای لنزهای تله را بگیرند.

از این رو باید دید آیا استفاده از سنسورها در ماژول دوربین گوشی‌های Find X3 توانسته تفاوت بزرگی ایجاد کند یا خیر.

در گوشی‌های Find X3 برند Oppo قابلیتی با عنوان پیش پردازش تصاویر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که باعث می‌شود کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ها این گوشی تا حد قابل توجهی افزایش یابد. البته این قابلیت پیش از این در چند نمونه از گوشی‌های این برند نیز ارائه شده بود که در جای خود بسیار جالب و جذاب است.

قیمت مناسب در کنار ارائه امکانات و قابلیت‌ها پیشرفته در گوشی‌های Find X3 برند Oppo

برند Oppo در بین گوشی‌های خانواده Find X2 گوشی‌هایی را با عنوان find X2 Lite ارائه کرده بود که اگرچه امکانات پیشرفته‌ای داشتند اما قیمت آن‌ها مناسب بود و بسیاری از کاربران قادر به پرداخت هزینه‌های آن بودند.

این بار برند Oppo اعلام کرده گوشی‌های Find X3 را به نحوی طراحی و تولید کرده است که در عین حالی که دارای امکانات و قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای هستند، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند.

قابلیت‌ها و امکانات ارائه شده در گوشی اوپو فایند ایکس ۲ پرو تا حد قابل توجهی شبیه به امکانات و قابلیت‌های ارائه شده در گوشی‌های One Plus 8 Pro بودند اما قیمت آن‌ها تا حد قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر بود و در نتیجه مورد استقبال و توجه بیشتری از سوی کاربران قرار گرفت.

از این رو برند Oppo در طراحی و تولید گوشی‌های find X3 خود سعی کرده تا حد امکان قیمت تمام شده گوشی را پایین نگه دارد تا بتواند در صحنه رقابت با رقبای خود همچنان پیروز باشد.

استفاده از بدنه چرمی در گوشی‌های Find X3 برند Oppo

تصویر پشت گوشی Find X3 برند Oppo

طبق تائید برند اوپو گوشی‌های Find X3 این برند همانند گوشی‌های Find X2 آن با بدنه چرمی به بازار عرضه خواهد شد.

به عبارت دیگر کاربران می‌توانند گوشی‌های اوپو Find X3 خود را با بدنه چرمی تهیه کنند. در واقع امکان انتخاب گوشی با بدنه فلزی، شیشه‌ای و چرمی به احتمال بسیار زیاد برای خریداران گوشی‌های اوپو Find X3 وجود خواهد داشت.

پشتیبانی از شبکه ۵G

گوشی های اوپو فایند ایکس ۳ پرو از قابلیت اتصال به شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب این گوشی یکی از گوشی‌های با قیمت مناسب بازار خواهد بود که قابلیت اتصال به شبکه ۵G در آن وجود خواهد داشت.

بنابراین با عرضه این گوشی همه افراد حتی آن دسته از کاربرانی که تمایلی ندارند هزینه زیاد برای خرید گوشی‌های گران‌قیمت که اکثراً قابلیت اتصال به شبکه ۵G را دارند، پرداخت کنند؛ می‌توانند به راحتی و با پرداخت هزینه نسبتاً کم به امکان استفاده از شبکه ۵G دسترسی داشته باشند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!