تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین مارک هواپز و قیمت انواع هوا پز

راهنمای خرید
دستگاه هوا پز دستگاهی است که در آن به جای استفاده از روغن داغ برای سرخ کردن و برشته کردن مواد غذایی، از هوای داغ که توسط لامپ حرارتی تولید شده است استفاده می‌شود. به عبارت دیگر این دستگاه‌ها با طراحی و مکانیزم خاصی که دارند از هوای داغ به عنوان جایگزینی برای روغن استفاده می‌کنند. از این رو در طی یکی دو سال گذشته این دستگاه‌ها مورد استقبال بسیار زیادی از سوی مردم  کشورهای مختلف قرار گرفته است.

 این روزها تعریف دستگاه هواپز را زیاد شنیده اید و قصد خرید هواپز را دارید و از طرفی تنوع این محصولات در بازار لوازم خانگی بسیار زیاد است. دانستن نکاتی که باید در هنگام انتخاب دستگاه هواپز به آن‌ها توجه کنیم و همچنین شناخت بهترین دستگاه ‌های هواپز موجود در بازار از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است. از این رو در این مطلب در کنار معرفی نکات مربوط به انتخاب هواپز، بهترین هواپز و تولیدکنندگان این تجهیزات را به شما معرفی خواهیم کرد.

قبل از معرفی مواردی که باید در انتخاب دستگاه هواپز به آن‌ها توجه کنید، لازم به ذکر این موضوع است که ممکن است یک دستگاه هواپز برای یک خانواده گزینه مناسبی باشد اما برای خانواده‌ای دیگر انتخاب درستی نباشد. چون همه ما نیازهای مختلفی برای داشتن یک دستگاه مثل هواپز داریم که در هنگام خرید این دستگاه‌ ها باید اول از همه به این نیازها توجه کنیم.

بنابراین قبل از خرید دستگاه هواپز اول از همه نیازها و انتظاراتی که از چنین دستگاه ‌هایی دارید مشخص کنید. پس در هنگام انتخاب لوازم خانگی آن به این نکات توجه کنید. در نهایت مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود توجه کنید.

در خرید هواپز به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه در خرید خود دچار اشتباه نشوید، این موارد را در نظر داشته باشید:

سادگی کار با هوا پز

تصویر میانی هوا پز

اولین چیزی که در هنگام انتخاب یک دستگاه هواپز باید به آن توجه کنید این است که آیا استفاده از این دستگاه برای شما ساده و راحت است؟

به طور کلی سادگی کار با دستگاه یک مشخصه مشترک در همه تجهیزات و لوازم خانگی کاربردی و قابل استفاده است. دستگاه هوا پز نیز از این قاعده مستثنا نیست. به عبارت دیگر اگر یک دستگاه از جمله هواپز قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی داشته باشد اما نتوان از آن به راحتی استفاده کرد نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در واقع نحوه استفاده از دکمه‌های کنترلی یک قطعه لوازم خانگی از جمله دستگاه هوا پز باید ساده و آسان باشد. برای بسیاری از ما استفاده از دکمه‌های دیجیتال راحت‌تر از استفاده از دکمه‌های مکانیکی روی دستگاه است.

در حالی که برخی دیگر از کاربران ترجیح می‌دهد دستگاهی داشته باشند که روی آن دکمه‌های کنترلی قرار بگیرد. با توجه به سلیقه و راحتی خود باید دستگاهی را انتخاب کنید که کار با آن برای شما ساده‌تر و سریع‌تر باشد.

علاوه بر سادگی کار با دستگاه، سادگی روند تمیز کردن دستگاه به خصوص تجهیزات پخت و پز نیز یکی از نکاتی است که باید در هنگام خرید این تجهیزات به آن توجه کرد.

در دستگاه هواپز برای پخت برخی از انواع مواد غذایی از روغن استفاده می‌شود. از این رو بعد از هر بار استفاده دستگاه باید تمیز شود. بنابراین اگر تمیز کردن دستگاه ساده نباشد زمان زیادی از شما می‌گیرد مضاف بر اینکه ممکن است همه قسمت‌های دستگاه تمیز نشوند.

هزینه‌ای که برای خرید دستگاه هوا پز باید پرداخت کنید

یکی دیگر از فاکتورهایی که در هنگام خرید دستگاه هواپز باید به آن توجه کنید، توجه به قیمت دستگاه است. ممکن است قیمت دستگاه برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد اما واقعیت این است که همه ما دوست داریم به همان نسبتی که ما برای خرید یک کالا از جمله لوازم خانگی هزینه پرداخت می‌کنم، به امکانات و قابلیت‌های متناسبی دسترسی داشته باشید.

با توجه به آنچه گفته شد در هنگام خرید دستگاه هوا پز باید به این موضوع توجه کنید که آیا امکانات و قابلیت‌های دستگاه با توجه به قیمت آن مناسب است یا نه.

معمولاً در قیمت گذاری تجهیزات و لوازم خانگی آیتم‌های مختلفی به غیر از امکانات و قابلیت‌ها مثل برند سازنده دستگاه، حجم و ظرفیت دستگاه می‌تواند تا حد قابل توجهی بر روی قیمت دستگاه اثر بگذارد.

البته استثناء‌های نیز وجود دارد که با وجود اینکه امکانات، ظرفیت و برند تولید کننده دستگاه درجه بالایی قرار دارد، قیمت دستگاه به دلیل جذب مشتری بیشتر پایین است. البته توجه داشته باشید که پرداخت هزینه بیشتر برای خرید هر دستگاهی از جمله هواپز نمی‌تواند تضمین کننده کیفیت بالای دستگاه باشد.

ظرفیت دستگاه و حجم موادی که در یک بار استفاده از هوا پز می‌توانید استفاده کنید

معمولاً حجم و ظرفیت دستگاه به خصوص برای خانواده‌های پر جمعیت از اهمیت خاصی بر خوردار است. برای مثال یک خانواده ۵ نفره می‌بایست دستگاه هواپزی با حجم و ظرفیت بیشتری نسبت به دستگاهی که یک خانواده دو نفره انتخاب می‌کنند، خریداری کند.

خوشبختانه دستگاه‌های هوا پز متنوعی با حجم و اندازه مختلف در بازار لوازم خانگی وجود دارد و به همین دلیل دست شما برای انتخاب دستگاه مناسب و مورد نظر شما باز است.

بنابراین بسته به تعداد افراد خانواده و اینکه در هر وعده استفاده از دستگاه هواپز چه حجمی از مواد غذایی را با استفاده از دستگاه طبخ می‌کنید، باید دستگاه مناسب خود را انتخاب کنید.

یکی از برندهایی که دستگاه‌های هوا پز با ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌کند برند فیلیپس است. ظرفیت این دستگاه‌های فیلیپس از ۱٫۸ لیتر تا ۲٫۶ لیتر متغیر است. دستگاه‌های هوا پز فیلیپس یکی از بهترین انواع این دستگاه‌ها هستند که نه تنها قابلیت‌ها و امکانات زیادی دارند بلکه قیمت آن‌ها نیز مناسب است.

همه کاره بودن دستگاه هوا پز

همان‌طور که گفته شد در بازار لوازم خانگی انواع مختلفی از دستگاه‌های هوا پز وجود دارد که برخی از آن‌ها علاوه بر برشته و کبابی کردن مواد غذایی قابلیت‌های دیگری نیز دارند.

بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم دستگاه یا لوازم خانگی را خریداری کنیم که علاوه بر استفاده از آن برای انجام کارهای روتین و معمول که وظیفه اصلی دستگاه است بتوانیم از آن برای انجام کارهای دیگری نیز استفاده کنیم. برای مثال بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که دستگاه هوا پزی را انتخاب کنیم که نه تنها از آن برای برشته کردن مواد غذایی می‌توانیم استفاده کنیم بلکه برخی دیگر از کارهای مربوط به پخت و پز مثل بخار پز کردن مواد غذایی را نیز با آن انجام دهیم.

بسته به اینکه چه انتظاراتی از یک دستگاه هوا پز دارید می‌توانید از بین انواع مختلف این دستگاه‌ها آن مدلی را انتخاب کنید که بتواند به نیازهای شما پاسخ دهد. برای مثال دستگاه Power Air Fryer XL دستگاهی است که علاوه بر  استفاده از هوا برای پختن مواد غذایی مختلف امکان گریل کردن، پختن، رست کردن و همچنین بخار پز کردن مواد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

برخی از انواع دستگاه‌های هوا پز دارای تنظیمات از پیش برنامه‌ریزی شده هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید انواع مختلفی از غذاها و خوراک‌ها را تهیه کنید. مثلاً در دستگاه Power Air Fryer XL دارای ۶ نوع برنامه مختلف برای پخت انواع غذاهای است. یا دستگاه هوا پز Gourmia Air Fryer  مجهز به ۱۰ نوع برنامه از پیش تعیین شده برای پخت انواع مواد غذایی است.

اندازه و ابعاد دستگاه هوا پز

اندازه و ابعاد هوا پز نیز مانند ظرفیت آن فاکتور مهمی در انتخاب دستگاه مناسب است. اگر در هنگام خرید کالایی مثل لوازم خانگی همیشه این سؤال به ذهن شما خطور می‌کند چه دستگاه چه میزان فضا اشغال می‌کند، باید بگوییم که اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ابعاد دستگاه برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است.

برخی از انواع دستگاه‌ های هوا پز از نظر ابعاد و اندازه کوچک هستند. در واقع طراحی این دستگاه‌ها به صورت فشرده انجام شده است.

در حالی که برخی دیگر از انواع این دستگاه‌ها طراحی متفاوت‌تری از نظر ابعاد و اندازه دارند. بنابراین خوشبختانه هم امکان خرید و استفاده از دستگاه هوا پز برای آن دسته از افرادی که فضای آشپزخانه کوچکی دارند وجود دارد و باید از دستگاه‌های کوچک و کم حجم در آشپزخانه خود استفاده کنند، وجود دارد و هم افرادی که از نظر فضای آشپزخانه دچار مشکل نیستند و می‌توانند تجهیزات و لوازم خانگی بزرگ نیز خریداری کنند دستگاه با ابعاد مناسب وجود دارد.

برای مثال دستگاه‌های Air Fryer XL برند فیلیپس دارای ابعادی برابر ۱۵٫۳۴ * ۱۵٫۳۴ * ۱۴٫۸۸ این است که وزنی معادل ۱۸ لیتر دارد. این دستگاه از نظر ابعاد بزرگ است و بیشتر برای آشپزخانه‌های با فضای زیاد مناسب است.

در حالی که نمونه دیگری از دستگاه ‌های هوا پز فیلیپس وجود دارد که ابعاد آن‌ها چیزی در حدود ۱۲٫۴ * ۱۶٫۶۵ * ۱۱٫۸۹ اینچ است و برای استفاده در آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. معمولاً دستگاه‌های هوا پز با ابعاد بزرگ دارای ظرفیت بیشتری هستند و بیشتر برای مصرف خانواده‌های پر جمعیت مناسب هستند.

تجهیزات و یا اکسسوری‌هایی که در بسته‌بندی هوا پز قرار دارند

معمولاً در بسته‌بندی دستگاه‌های هوا پز که از آن‌ها می‌توان ب عنوان بخار پز و یا دستگاه‌های این چنینی استفاده کرد، یکسری تجهیزات یا اکسسوری‌های مختلف وجود دارد که بسته به کاری که با دستگاه انجام می‌دهید متفاوت است.

بنابراین اگر دستگاه هوا پز چند کاره خریداری می‌کنید حتماً به ملزوماتی که در جعبه آن قرار دارد توجه کنید که مطابق با کاربرد‌هایی باشد که آن دستگاه در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال دستگاه هوا پز Gourmina Air Fryer GTA 2500 یکی از انواع این دستگاه‌ها است که کار آیی به غیر از پخت مواد غذایی با استفاده از هوا دارد.

در بسته‌بندی این محصول یک سبد برای قرار دادن مواد غذایی، یک ظرف یا قابلمه برای بخار پر کردن مواد غذایی، سیخ، قفسه برای بخار پز کردن مواد غذایی، انبر، تابه‌های پخت و پز غذا با روغن، چنگال مخصوص برای قرار دادن تکه‌های مرغ در آن و چند قطعه دیگر وجود دارد.

قابلیت‌های دستگاه هوا پز از لحاظ حفظ ایمنی

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید همه انواع دستگاه‌های هوا پز مد نظر خود داشته باشید امنیت دستگاه در هنگام استفاده از آن است. این نکته را باید در هنگام خرید انواع لوازم خانگی از جمله هوا پز به خاطر خود داشته باشید.

دستگاهی برای خریدن مناسب است که ایمنی در آن حرف اول را بزند. یکی از ویژگی‌های دستگاه‌های هوا پز ایمن داشتن تایمر و سیستم خاموش و روشن شدن خودکار دستگاه است.

در هوا پزهای مجهز به این قابلیت‌ها، زمانی که درجه دما در فضای داخلی دستگاه بیش از حد زیاد می‌شود و احتمال آسیب دیدن یا آتش گرفتن دستگاه افزایش می‌یابد، سیستم خاموش شدن خودکار دستگاه وارد عمل می‌شود و هوا پز به صورت خودکار خاموش می‌شود.

از طرفی وجود تایمر با قابلیت تنظیم در زمان‌های مختلف نیز یکی از واجب‌ترین امکانات و قابلیت‌هایی است که یک دستگاه هوا پز باید داشته باشد. این قابلیت بیشتر برای افرادی مناسب است که در خارج از خانه کار می‌کنند و یا در حین غذا پختن به انجام کارهای دیگر می‌پردازند. وجود تایمر در دستگاه باعث می‌شود که مواد غذایی بیش از حد پخته یا برشته نشوند.

توجه به میزان مصرف انرژی در دستگاه هوا پز

امروزه کمبود انرژی و از طرفی گران بودن آن یکی از معضلاتی است که مردم بسیاری از کشورهای جهان با آن مواجه هستند. از این رو یکی از آیتم‌هایی که در خرید تجهیزات برقی به خصوص لوازم خانگی باید به آن توجه شود، میزان مصرف انرژی در آن دستگاه است. اگر شما هم در کشوری زندگی می‌کنید که با کمبود انرژی و گران بودن هزینه‌های مربوط به آن مواجه هستید حتماً دستگاه هوا پزی را انتخاب کنید که مصرف انرژی در آن بهینه باشد.

خوشبختانه در بازار لوازم خانگی انواع مختلفی از دستگاه‌های هوا پز با میزان انرژی مصرفی متفاوت وجود دارد. برای مثال مصرف انرژی برق در دستگاه Philips Air Fryer XL چیزی در حدود ۱۷۵۰ وات است که مقدار زیادی است. البته این حجم از مصرف انرژی به دلیل سرعت بالای دستگاه در پخت مواد غذایی است. در نمونه دیگری از دستگاه هوا پز فیلیپس مصرف انرژی چیزی در حدود ۱۴۲۵ وات است که مقدار نسبتاً مناسب و معقولی به نظر می‌رسد. به هر حال در هنگام انتخاب بهترین دستگاه هوا پز حتماً به فاکتور مصرف انرژی در دستگاه توجه کنید.

وارانتی و گارانتی دستگاه هوا پز

وجود گارانتی و وارانتی مدت‌دار یکی از موارد ضروری است که هر دستگاه لوازم خانگی از جمله هوا پز باید داشته باشد. مدت زمان وارانتی در برخی از دستگاه‌ها حدود شش ماه است در حالی که برخی از دستگاه‌های دیگر دارای ضمانت و یا گارانتی ۱۸ ماه یا ۲۴ ماهه هستند.

هرچه مدت زمان ضمانت دستگاه بیشتر باشد نشان دهنده اعتماد کارخانه سازنده به محصول تولیدی خود است. بنابراین با در نظر گرفتن سایر مواردی که در بالا به آن اشاره شد، دستگاه هوا پزی را انتخاب کنید که از مدت زمان گارانتی آن زیاد باشد و از طرفی از طرفی شرکت معتبری گارانتی شده باشد.

در این بخش سعی کردیم که نکات مهمی را که در هنگام انتخاب دستگاه هوا پز مناسب باید به آن توجه کنید، بررسی کنیم و نکات کلیدی در خصوص آن‌ها را بررسی کنیم. در ادامه این مطلب به معرفی برترین دستگاه‌های هوا پز جدید که در بازار لوازم خانگی عرضه شده‌اند خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین دستگاه هواپز موجود در بازار ایران

اگر به بازار لوازم خانگی در ایران برای خرید هوا پز مراجعه کنید متوجه می‌شوید که انواع مختلفی از دستگاه‌های هوا پز در بازار وجود دارد که هر کدام مشخصه‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند. به همین دلیل انتخاب هوا پز مناسب با توجه به شرایط و نیازهای شما کار نسبتاً سختی است. از این رو در این بخش قصد داریم تا برترین دستگاه‌های هوا پز موجود در بازار ایران را معرفی و بررسی کنیم.

دستگاه هواپز فیلیپس مدل HD9225

در مطلب قبلی گفتیم هواپز چیست؟ ، برند فیلیپس مبدع و اولین تولید کننده دستگاه‌های هوا پز در کل دنیا است. یکی از بهترین محصولات هوا پز برند فیلیپس که در بازار لوازم خانگی ایران نیز موجود است دستگاه هوا پز Philips HD9225 است.

در این دستگاه به منظور ایجاد هوای گرم از یک لامپ حرارتی یا المنتی که به صورت حلزونی پیچیده شده است و همچنین یک فن به منظور ایجاد هوای گرم چرخشی در بالای دستگاه استفاده شده است. در این دستگاه به منظور برشته کردن و سرخ کردن مواد غذایی از تکنولوژی Rapid Air یا جریان سریع هوا استفاده می‌شود.

طراحی این دستگاه بسیار زیبا انجام شده است و در داخل آن از یک ظرف تفلونی کاملاً نچسب تفلون تعبیه شده است. این دستگاه از جمله دستگاه‌های چند کاره است که نه تنها در آن می‌توان از آن به عنوان سرخ کن برای سرخ کردن مواد غذایی مختلف استفاده کرد بلکه امکان برشته و کبابی کردن انواع مواد غذایی از طریق هوای گرم در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین در این دستگاه شما می‌توانید انواع غذاها و دسرهای خمیری مثل پیتزا، نان و کیک نیز آماده کنید.

مهم‌ترین قابلیت این دستگاه وجود ظرف تفلونی است که از دستگاه جدا می‌شود. بنابراین شستشوی دستگاه بسیار راحت است. همچنین ظرف تفلونی را می‌توانید در ماشین ظرف‌شویی نیز بشویید. ظرفیت دستگاه هوا پز و سرخ کن Philips HD9225 چیزی در حدود ۸۰۰ لیتر است.

ملوزومات این دستگاه شامل دو عدد درپوش به منظور جلوگیری از پاشیدنی روغن از دستگاه در حین استفاده از دستگاه به عنوان سرخ است. همچنین یک دستگیره پلاستیکی نسوز و ضد حرارت نیز در این دستگاه وجود دارد که از آن می‌توانید برای جابجا کردن دستگاه زمانی که بسیار داغ شده است استفاده کنید.

این دستگاه هوا پز مجهز به یک سری برآمدگی است که باعث انتقال گرما و هوای داغ تولید شده توسط لامپ حرارتی به کف سینی می‌شود. این هوای داغ دوباره به سمت بالا هدایت می‌شود و به این ترتیب یک حلقه تکرار شونده از هوای داغ که حاوی قطرات روغن نیز هست در داخل محفظه دستگاه می‌شود.

در واقع عملکرد دستگاه هوا پز در حالتی که روی مُد هوا پز قرار دارد به این صورت است که پاشیدن مقدار کمی روغن روی مواد غذایی باعث می‌شود که روغن با هوای داغ در داخل محفظه گردش یابد و این پاشش روغن همراه با هوای داغ باعث سرخ شدن مواد غذایی داخل محفظه دستگاه می‌شود.

بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده در خصوص عملکرد این دستگاه بسیاری از کاربران به این نکته اشاره کرده‌اند صدای فن در این دستگاه به هیچ عنوان زیاد و آزار دهنده نیست. از طرفی احتمال آسیب دیدن دستگاه هنگامی بیش از حد گرم شود تقریباً صفر است. چون بخشی از هوای داغ تولید شده در دستگاه از پشت بدنه آن خارج می‌شود.

این دریچه نه تنها باعث متعادل بودن دمای داخل دستگاه می‌شود بلکه باعث می‌شود داخل دستگاه و مواد غذایی بوی نامطبوعی نگیرند. همچنین برای جمع کردن سیم در پشت دستگاه یک جای جمع کردن سیم وجود دارد که مانع از این می‌شود که بلندی سیم دستگاه دست و پا گیر باشد. قیمت سرخ کن و هوا پز فیلیپس Philips HD9225 در حال حاضر حدود ۶ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان است.

هواپز تفال مدل Acti Fry

برند تفال یکی از برندهای تولید کننده تجهیزات الکترونیک و لوازم خانگی است. این برند اخیراً محصول جدید خود را با نام هوا پز ActiFry به بازار عرضه کرده است که برای برشته کردن مواد غذایی در آن نیازی به استفاده از روغن نیست و برخی از انواع خوراک‌ها تنها با کمتر از ۳ درصد روغن به ازای هر یک کیلوگرم مواد غذایی به صورت کامل پخته و برشته می‌شود. معرفی و تولید دستگاه هوا پز ActiFry توسط برند تفال باعث ایجاد یک انقلاب عظیم در طراحی دستگاه‌های هوا پز به حساب می‌آید.

در این دستگاه هوا پز برای برشته کردن و سرخ کردن ۱ کیلوگرم سیب زمینی نیاز به استفاده تنها ۳۰ گرم روغن دارید. به عبارت دیگر برای سرخ کردن برخی از مواد غذایی در این دستگاه که نیاز به استفاده از روغن هست تنها باید از ۳ درصد حجم مواد غذایی روغن استفاده کنید.

در این دستگاه می‌توانید به غیر از کبابی کردن سبزیجات می‌توانید انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی را در آن برشته و کبابی کنید. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه سادگی استفاده از آن است. در واقع تکنولوژی به کار رفته در طراحی این دستگاه باعث می‌شود تا استفاده از آن بسیار ساده و راحت باشد و این امکان را به شما می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خوشمزه‌ترین خوراک‌ها را بپزید.

از آنجایی که در دستگاه هوا پز ActiFry برند تفال نیاز به استفاده از روغن زیاد برای سرخ کردن مواد غذایی نیست به همین دلیل با استفاده از این دستگاه می‌توانید انواع مختلفی از سیب‌‌زمینی سرخ شده کم کالری، خوراک مرغ و ماهی سرخ شده، شنیستل مرغ و بیکن کریسپی را تهیه کنید. مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه هوا پز عبارت است از:

  • سرعت بالا برای پخت مواد غذایی نسبت به سایر دستگاه‌های هوا پز (بیش از ۳۰ درصد افزایش سرعت)
  • تهیه و طبخ انواع غذاهای رژیمی
  • استفاده ایمن و آسان
  • تولید شده در ۳ ظرفیت (مناسب برای همه خانواده‌ها)
  • شستشوی آسان و امکان شستشوی سبد در ماشین ظرف‌شویی
  • امکان برنامه‌ریزی دستگاه با توجه به نوع مواد غذایی و همچنین امکان استفاده از برنامه‌های از پیش ست شده

برای استفاده از این دستگاه به منظور پخت مواد غذایی ابتدا ماده غذایی خود را مثل گوشت و یا سبزیجات مختلف تمیز بشویید و یا از فریزر خارج کنید.

در صورتی که ماده غذایی شما یخ زده باشد نیازی به یخ زدایی آن نیست. سپس به ازای هر یک کیلو گرم مواد غذایی یک قاشق غذا خوری روغن را روی آن‌ها بمالید و داخل سبد دستگاه قرار دهید.

مدت زمانی که دستگاه باید کار کند بسته به نوع موادی است که در داخل سبد قرار گفته استو مثلاً برای برشته کردن یک کیلوگرم سیب زمینی باید زمان را روی ۳۰ دقیقه تنظیم کنید.

در دستگاه هوا پز تفال یک سیستم خاموش شدن خودکار وجود دارد که بعد از اتمام زمان تایمر به صورت خودکار اقدام به خاموش کردن دستگاه می‌کند.

قیمت هواپز تفال مدل Acti Fry در بازار لوازم خانگی چیزی در حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

دستگاه هواپز فلر مدل CO 300 D

دستگاه هوا پز فلر یکی از دیگر از انواع دستگاه‌های هوا پز موجود در بازار ایران است که خوشبختانه توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. این دستگاه از جمله هوا پزهای تک کاره است که در آن انواع مختلفی از مواد غذایی را می‌توان با استفاده از گرمای تولید شده توسط لامپ هالوژنی برشته و سرخ کرد.

دستگاه هوا پز فلر مجهز به سیستم کنترل دمای دیجیتالی است که می‌توانید بسته به نوع ماده غذایی که در دستگاه قرار می‌دهید، دما را تنظیم کنید. مصرف انرژی در این دستگاه چیزی در حدود ۱۳۰۰ وات است که نشان می‌دهد این دستگاه از جمه هوا پزهای کم مصرف است.

ظرفیت محفظه دستگاه هوا پز فلر چیزی در حدود ۱۸ لیتر است. در این دستگاه به منظور ایجاد گرما از یک لامپ هالوژنی و فن با سه درجه سرعت استفاده شده است که درجه فن میزان سرعت گردش هوا داخل محفظه دستگاه را مشخص می‌کند.

در این دستگاه یک صفحه کنترلی دیجیتالی قرار دارد که کلیه عملکرد دستگاه با استفاده از آن تنظیم و مشخص می‌شود. دستگاه هوا پز فلر می‌تواند انواع مواد غذایی را در دمای ۵۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد برشته  کبابی کند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های دستگاه هوا پز فلر امکان جدا کردن محفظه مواد غذایی از بدنه دستگاه و شستشوی آن در ماشین ظرف‌شویی است.

به همین دلیل شستشوی دستگاه با استفاده از این قابلیت به راحتی انجام می‌شود. لامپ هالوژنی تعبیه شده در این دستگاه مجهز به اشعه مادون قرمز یا اینفرارِد است بنابراین این مواد غذایی در این دستگاه به صورت کاملاً عمیق پخته می‌شوند. در طراحی دستگاه هوا پز فلر سعی شده است تا مصرف انرژی تا حدود ۸۰ درصد کاهش یابد. قیمت دستگاه هواپز فلر مدل CO 300 D این دستگاه به دلیل نوسانانت نرخ ارز مشخص نیست.

دستگاه هواپز دسینی مدل Oven Turbo

دستگاه هوا پز دسینی نیز یکی از انواع دستگاه‌های هوا پز موجود در بازار لوازم خانگی ایران است که قابلیت‌های منحصر به فرد و پیشرفته‌ای را دارد. مهم‌ترین ویژگی این دستگاه این است که امکان یخ زدایی از مواد غذایی منجمد را دارد. به عبارت دیگر شما می‌توانید مواد غذایی را مستقیم از داخل فریزر در سبد مواد غذایی دستگاه دسینی قرار دهید و بدون نیاز به روغن و یا با حداقل روغن ممکن آن را برشته کنید.

سرعت برشته شدن مواد غذایی در هوا پز دسینی تقریباً ۳ برابر کمتر از پخت و سرخ کردن همان مواد به روش‌های معمول یعنی استفاده از ماهیتابه و روغن است. برای مثال شما می‌توانید گوشت مرغ را به جای ۳۰ دقیقه در زمان ۱۰ دقیقه کبابی کنید.

این دستگاه علاوه بر  قابلیت برشته کردن مواد غذایی امکان پخت برخی از خوارک‌های خوشمزه مثل لازانیا در عرض ۱۵ دقیقه به شما می‌دهد. در این دستگاه می‌توانید انواع نان‌ها، غذاهای خمیری مثل پیتزا و کیک‌های فنجانی یا کاپ کیک را تهیه کنید.

با استفاده از دستگاه هوا پز دسینی می‌توانید به راحتی مواد غذایی از قبل پخته شده را گرم کنید. یکی از ویژگی‌های این دستگاه هوا پز این است که در آن از سیستم گردشی هوا با نام فیلور ویو استفاده شده است.

در این سیستم هوای داغ تولید شده تسط لامپ حرارتی مجهز به اشعه مادون قرمز در اطراف سبد نگهدارنده مواد غذایی می‌چرخد و به این ترتیب هوای داغ به همه بخش‌های مواد غذایی می‌رسد و به این ترتیب عملیات پخت عمیق انجام می‌شود.

سینی که در سبد مواد غذایی دستگاه هوا پز دسینی قرار دارد دارای یکسری برجستگی است. وقتی هوای داغ به این سینی برخورد می‌کند این برآمدگی‌ها باعق انتقال بیشتر حرارت به عمق مواد غذایی می‌شوند و از طرف هوای گرم دوباره از سطح مواد غذایی به سمت بالا حرکت می‌کند و به همین ترتیب گردش هوا به روش فیلور ویو انجام می‌شود. این روش جابجایی هوای داغ در یک محفظه به روش همرفتی نیز مشهور است.

طبخ مواد غذایی با روش‌های سنتی نه تنها باعث از بین رفتن مواد مواد مغذی داخل گوشت قرمز، مرغ، ماهی و سبزیجات می‌شود بلکه باعث می‌شود روغن بیشتری برای برشته شدن مواد هدر برود. اما با استفاده از هوا پزها این اتفاق نمی‌افتد.

در واقع طبخ غذاها دستگاه هوا پز باعث می‌شود که هم مواد مغذی در غذاها باقی بماند و هم روغن بسیار کمتری استفاده شود. یکی از محسنات دستگاه هوا پز دسینی امکان شستن آسان محفظه آن و همچنین جدا شدن سبد و شستشوی آن با ماشین ظرف‌شویی است. از طرفی کار با این دستگاه بسیار ساده و آسان است.

کافی است مواد غذایی خود را در اندازه و تکه‌های مناسب خرد کنید، آن را داخل محفظه نگهدارنده قرار دهید، دکمه مربوط به روشن و خاموش شدن دستگاه را بچرخانید و تایمر را روی مدت زمان مناسبی که برای پخت غذا لازم است قرار دهید. به همین راحتی شما می‌توانید از دستگاه هوا پز دسینی استفاده کنید. قیمت دستگاه هواپز دسینی مدل Oven Turbo در حال حاضر در بازار لوازم خانگی به دلیل نوسانات نرخ ارز مشخص نیست.

هواپز هاردستون مدل HS-CV004

برند هاردستون نیز مانند بسیاری از برندهای تولید کننده لوازم خانگی، در فهرست محصولات خود، دستگاه هوا پز عرضه کرده است. این دستگاه که با مدل HS-CV004 شناخته می‌شود فقط قادر به استفاده از هوای گرم برای برشته کردن و کبابی کردن مواد غذایی مختلف است.

به عبارت دیگر این دستگاه یک هوا پز تک کاره است. یکی از ویژگی‌های دستگاه هوا پز هاردستون امکان پخت سریع و یکنواخت مواد غذایی بدون ایجاد دود و مواد سمی است که در اثر حرارت دیدن بیش از حد مواد غذایی روی آن‌ها ایجاد می‌شود.

دستگاه هوا پز هاردستون مدل HS-CV004 مجهز به صفحه تنظیمات دیجیتالی است. این دستگاه دارای ویژگی قابل توجهی است که باعث می‌شود شما بتوانید ابعاد سبد نگهدارنده مواد غذایی را کوچک یا بزرگ کنید. در این دستگاه یک حلقه استیل به منظور افزایش فضای سبد مواد غذایی استفاده شده است.

پخت مواد غذایی در این دستگاه بدون نیاز به افزودن روغن و یا آب بسته به نوع ماده غذایی به راحتی انجام می‌شود. از این دستگاه می‌تونید برای کبابی کردن و برشته کردن انواع مختلفی از مواد غذایی از گوشت قرمز، مرغ و ماهی گرفته تا انواع سبزیجات خام استفاده کنید.

همچنین امکان خشک کردن میوه‌های مختلف با استفاده از این دستگاه امکان پذیر است. علاوه بر  همه این موارد امکان تست کردن نان تست نیز در این دستگاه وجود دارد.

کمترین و بیشترین دمایی که در این دستگاه برای پخت مواد غذایی استفاده می‌شود به ترتیب چیزی در حدود ۶۵ تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد است. این دستگاه با ضمانت نامه جام سرویس به بازار لوازم خانگی عرضه شده است.

دستگاه هواپز عرشیا

دستگاه هوا پز عرشیا یک محصول ۸ کاره است که از آن علاوه بر طبخ مواد غذایی مختلف با استفاده از هوای داغ می‌توانید برای بخار پز کردن، سرخ کردن و پخت انواع نان و کیک استفاده کنید.

با استفاده از این دستگاه می‌توانید انواع مختلفی از گوشت مثل گوشت قرمز، ماهی، و مرغ را به صورت کبابی یا گریل شده طبخ کنید و یا آن‌ها برشته کنید. در این دستگاه از فناوری فیلور ویو برای هوا پز کزدن مواد غذایی استفاده شده است. کمترین و بیشتر دما برای پخت مواد غذایی مختلف در این دستگاه هوا پز به ترتیب چیزی در حدود ۵۰ و ۳۵۰ درجه سانتی گراد است.

میزان مصرف انرژی در این دستگاه هوا پز در حدود ۱۳۰۰ وات است. این دستگاه مجهز به یک تایمر است که می‌توان آن را روی ۱ تا ۶۰ دقیقه تنظیم کرد.

ظرفیت سبد نگهدارنده مواد غذایی در این دستگاه چیزی در حدود ۱۰ لیتر است. این دستگاه مجهز به منوی پخت است که شامل برنامه‌ها و تنظیمات از پیش تعریف شده برای دستگاه به منظور پخت انواع خوراک‌ها است.

ملزومات دستگاه هوا پز عرشیا شامل گردونه سرخ کن، چنگال مخصوص جوجه گردان، قفسه مخصوص برای قرار دادن ماهی، یک عدد ماهیتابه برای سرخ کردن مواد غذایی، یک عدد سینی بخار پز به منظور بخار پز کردن مواد غذایی، سیخ برای کبابی کردن سبزیجات و انوع گوشت، پایه دوتایی و چند قطعه دیگر است.

یکی از ویژگی‌های این دستگاه تعبیه سیستم خاموش شدن خودکار دستگاه است ه هم با تایمر دستگاه کار می‌کند و هم زمانی که دمای داخل محفظه بیش از حد جاز داغ شد، به صورت خودکار وارد عمل می‌شود.

دستگاه هوا پز عرشیا به راحتی و بدون دردسر تمیز می‌شود. برخی از فطعات این دستگاه را مثل سیخ‌ها، سبدها و ماهیتابه می‌توانید با استفاده از ماشین ظرف‌شویی بشویید. این دستگاه با ۱۴ ماه گارانتی تعویض در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در این مطلب سعی شد تا نه تنها ذکر به نکاتی که در حین انتخاب و خرید هوا پز باید در نظر داشته باشید، بپردازیم بلکه بهترین دستگاه‌های هوا پز موجود در بازار ایران به همراه قابلیت‌ها و ویزگی‌های آن‌ها معرفی شد.

لازم به ذکر است که برخی از نکاتی که در خصوص انتخاب و خرید دستگاه هوا پز به آن‌ها اشاره شد یکسری نکات عمومی هستند که می‌توانید از آن‌ها در هنگام خرید هرگونه لوازم خانگی به منظور انتخاب دستگاه مناسب و کاربردی با توجه به انتظاراتی که دارید استفاده کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!