تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کدام سرویس‌های شرکت اپل نیاز به داشتن اپل آی دی دارند؟

اپل ای دی چیست و‌ چه کاربردی دارد؟

راهنمای خرید
اپل آی دی یا شناسه اپل در واقع یک شناسه منحصر به فرد برای هر کدام از کاربران دستگاه‌های اپل است که داشتن آن برای هر فردی که حداقل از یکی از دستگاه‌های اپل از گوشی‌های آیفون و تبلت‌های اپل گرفته تا لپ‌تاپ‌های مک‌بوک استفاده می‌کنند، لازم و ضروری است. در این مطلب خواهیم گفت نحوه ساخت اپل آی دی رایگان چطور امکان پذیر است و اپل ای دی چیست؟

تصلا – تخصیص اپل ای دی و استفاده از قابلیت‌های آن برای هر کدام از کاربران دستگاه‌های اپل کاملا رایگان است به شرطی که شما در کشوری زندگی کنید که تحریم‌های آمریکا برای آن کشور اعمال نشده باشد. به عبارت دیگر کاربران دستگاه‌های اپل که در کشورهای تحت تحریم آمریکا زندگی می‌کنند امکان دسترسی به اپل آی دی رایگان را در حالت عادی ندارند.

در این کشورها، برخی از فروشگاه‌های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه با دریافت هزینه برای کاربران دستگاه‌های اپل، شناسه یا همان اپل ای دی را ایجاد می‌کنند. البته در مطلب بعدی آموزش ساخت اپل آی دی رایگان را آموزش خواهیم داد.

تصویر اپل آ ی دی

شما برای اینکه بتوانید با دستگاه‌های اپل کار کنید باید یک شناسه اپل یا همان اپل ای دی را داشته باشید. در واقع اپل ای دی به منزله حساب کاربری شما در شرکت اپل است که با استفاده از آن به خدمات و سرویس‌های اپل از استفاده از سرویس‌های ابری و دستیار صوتی اپل یا همان Siri گرفته تا خدماتی مثل دانلود اپلیکیشن‌های مختلف از فروشگاه آنلاین اپلیکیشن اپ‌استور دسترسی خواهید داشت.

به عبارت دیگر شناسه اپل درست مانند شناسه شما در گوگل عمل می‌کند که برای دسترسی به امکانات گوگل مثل سرویس ایمیل، سرویس ابری سازی شده آن و بسیاری دیگر از سرویس‌های گوگل باید حتما این شناسه را داشته باشید.

اپل ای دی از دو بخش، یکی شناسه کاربری یا نام کاربری و دیگری رمز عبور یا پسورد اپل آیدی تشکیل شده است. این شناسه برای لاگین شدن به دستگاه‌های اپل مورد نیاز است. چرا؟ چون اول اینکه شما باید نشان دهید که کاربر محصولات و دستگاه‌های اپل هستید تا بتوانید از خدماتی که برند اپل برای آن‌ها در نظر گرفته است، استفاده کنند.

دوم اینکه فرض کنید شما از دو نمونه از دستگاه‌های اپل مثلا گوشی و آیفون و لپ تاپ مک بوک استفاده می‌کنید. داشتن شناسه اپل به شما کمک می‌کند تا همه اطلاعات روی این دو دستگاه را با هم همسان‌سازی یا سینک کنید.

بعدا  در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد. در ادامه این مطلب به معرفی اپل ای دی، سوالاتی که ممکن است در خصوص آن برای شما پیش بیاید و معرفی سرویس‌های اپل که برای استفاده از آن‌ها نیاز به داشتن اپل ای دی دارید صحبت خواهیم کرد. در مطلب بعدی ترفندهای ایجاد شناسه اپل آی دی رایگان برای کاربران دستگاه‌های اپل که ساکن ایران هستند توضیح خواهیم داد.

برای کار کردن با دستگاه‌های اپل واقعا نیاز به داشتن اپل ای دی دارید؟

شاید این سوال هم برای شما پیش بیاید که آیا واقعا برای استفاده از دستگاه‌های اپل و دسترسی به خدمات آن نیاز به داشتن اپل ای دی هست یا می‌توان به خدمات برند اپل بدون داشتن اپل ای دی نیز دسترسی داشت؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که همه کاربران دستگاه‌های اپل باید یک شناسه یا Apple ID داشته باشند. شما هم از این قاعده مستثنا نیستید.

بنابراین باید بدانید داشتن شناسه اپل برای همه کاربران دستگاه‌ها اپل واجب و ضروری است. اگر شما از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنید و یا به سرویس‌هایی که برند اپل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد مثل Apple TV + یا تلویزیون اینترنتی اپل و یا سرویس Apple Music می‌خواهید دسترسی داشته باشید باید حتما اپل ای دی داشته باشید.

داشتن اپل ای دی برای دستگاه‌های اپل این امکان را به کاربر می‌دهد که به سرویس‌هایی مثل iCloud دسترسی داشته باشید و یا اینکه بتوانید از قابلیت Find My به منظور یافتن گوشی دستگاه اپل خود در صورت سرقت و یا دزدیده شدن دسترسی داشته باشید.

از طرفی همان طور که گفته شد اگر از بیشتر از یک دستگاه اپل استفاده می‌کنید می‌توانید با لاگین شدن با یک شناسه اپل روی هر دو دستگاه، این دستگاه‌ها را با هم سبنک و همسان‌سازی کنید تا بتوانید روی هر کدام از دستگاه‌ها به اطلاعاتی که روی همه دستگاه‌های دیگر دارید دسترسی داشته باشید.

برای مثال شما می‌توانید از طریق اپل ای دی مشابهی که روی دستگاه مک بوک خود وارد کرد‌ه‌اید به اطلاعات گوشی آیفونی که روی آن هم از شناسه مشابه استفاده کرده‌اید، دسترسی داشته باشید.

داشتن اپل ای دی و لاگین شدن با آن روی دستگاه به خصوص زمانی که دستگاه شما گم می‌شود یا به سرقت می‌رود به شما کمک می‌کند تا از مکان دستگاه خود با خبر باشید و آن را به راحتی پیدا کنید.

از طرفی اگر قابلیتی با ام Activation Lock را با استفاده از اپل ای دی خود روی دستگاه اپل خود فعال کنید، در این صورت اگر دستگاه شما به سرقت برود، به صورت خودکار قفل می‌شود و امکان باز کردن آن برای هیچ فرد دیگری به غیر از شما وجود نخواهد داشت. به این ترتیب از اطلاعات مهم و شخصی شما روی دستگاه در برابر سرقت محافظت خواهد شد.

آیا می‌توانید همزمان چند اپل آی دی مختلف داشته باشید؟

شما می‌توانید به اندازه تعداد آدرس ایمیلی که دارید چندین شناسه اپل یا همان اپل ای دی برای خودتان ایجاد کنید.

اما نکته مهم این است که این کار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. اگر می‌خواهید به راحتی بتوانید به سرویس‌های اپل دسترسی داشته باشید و همه آن‌ها به راحتی و بدون وجود مشکل کار کنند و از طرفی بتوانید همه اطلاعات روی دستگاه‌های مختلف اپل را که از آن‌ها استفاده می‌کنید با هم سینک یا همسان‌سازی کنید باید از یک اپل ای دی یا شناسه اپل استفاده کنید.

کاربرد اپل ای دی چیست؟

اگر به زبان ساده بخواهیم کاربرد اپل ای دی را برای شما توضیح دهیم باید بگوییم که اپل ای دی در اقع دروازه ورود شما به دستگاه اپل و استفاده از امکانات آن است.

از همه مهم‌تر اینکه شناسه اپل که از یک نام کاربری و رمز عبور تشکیل شده است؛ در واقع مجوز استفاده از همه سرویس‌ها و امکاناتی است که شرکت اپل برای کاربران خود در نظر گرفته است که حتما در ادامه این مطلب به صورت مفصل همه این سرویس‌ها را معرفی خواهیم کرد. مواردی که اپل ای دی در آن‌ها کاربرد دارد عبارتند از:

  • همسان‌سازی و سینک کرده داده‌ها روی دستگاه‌های مختلف از جمله فهرست مخاطبان، تصاویر، فایل‌ها، پیام‌ها، پشتیبان گیری از فایل‌ها و پوشه‌ها و امکانات سرویس iCloud
  • پیدا کردن دستگاه گمشده و یا دزدیده شده
  • استفاده از خدمات خرید در اپ استور
  • استفاده از سرویس‌هایی مثل Apple Music، Apple Arcade و سرویس Apple TV +
  • فعال کردن قابلیت Activation Lock که باعث می‌شود هیچ کاربری به غیر از صاحب اپل ای دی ثبت شده روی دستگاه از آن استفاده کند.

حداقل سن مجاز برای داشتن اپل آی دی

معمولا حداقل سن مجاز برای داشتن اپل ای دی در هر کشوری بسته به شرایطی که قوانین آن کشور بر اساس آن‌ها وضع شده است متفاوت است. برای مثال در کشور آمریکا حداقل سن مجاز برای ایجاد اپل ای دی ۱۳ سال است.

در ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا حداقل سن مجازی برای ساخت اپل ای دی در نظر گرفته نشده است. در واقع کاربران بالای ۱۸ سال در ایران نیز به غیر از استفاده از برخی از ترفندها و راه‌های میانبر برای ایجاد اپل ای دی نمی‌توانند از این امکان استفاده کنند و حساب کاربری خود در شرکت اپل را ایجاد نمایند.

امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران در استفاده از اپل ای دی

امروزه با وجود پیشرفت و توسعه تکنولوژی و روی کار آمدن سرویس‌های مختلف و همچنین الزام کاربران به ساخت حساب‌های کاربری مختلف به منظور استفاده از خدمات شرکت‌های مختلف، امنیت اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حساب‌های کاربری که کاربران در شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌ها و خدمات مختلف مثل گوگل و یا اپل ایجاد می‌کنند، معمولا امکان دسترسی به همه اطلاعات شخصی مهم کاربران امکان‌پذیر است.

به عبارت دیگر شما می‌توانید در صورت لاگین شدن به یک حساب کاربری در دستگاه‌های مختلف، از لپ‌تاپ گرفته تا گوشی تلفن همراه به داده‌ها و اطلاعات مختلف بین دستگاه‌های متنوعی دسترسی داشته باشید.

فرض کنید حساب کاربری شما مثل اپل ای دی که در واقع دروازه ورود و دسترسی شما به همه اطلاعات مهم و شخصی شماست، در اختیار افراد دیگری قرار گیرد. یا این افراد بتوانند به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشند.

در این صورت احتمال دزدیده شدن اطلاعات شما و یا سوء استفاده از آن بسیار زیاد خواهد بود. از این رو شرکت‌هایی مثل اپل و یا گوگل که کاربران را به منظور استفاده از خدمات خود ملزم به ایجاد حساب کاربری می‌کنند، از روش‌ها و الگوریتم‌های بسیار قوی برای حفظ امنیت و حریم خصوص کاربران خود استفاده می‌کنند.

همچنین این تنظیمات و قابلیت‌های امنیتی در فواصل زمانی بسیار کوتاهی به روز رسانی می‌شوند و باگ‌های آن‌ها برطرف می‌شود.

در حساب کاربری اپل یا همان اپل ای دی، دسترسی به اطلاعات هر فرد روی دستگاه‌های مختلف از طریق سرویس ابری‌سازی شده iCloud امکان‌پذیر است. به همین دلیل استفاده از خدمات شرکت اپل برای دسترسی به گزینه‌های امنیتی و حفظ حریم شخصی بیشتر و قابل اعتمادتر ضروری است.

یکی از خدماتی که برند اپل در زمینه حفظ امنیت اطلاعات و حریم خصوص کاربران خود که دارای اپل ای دی هستند، ارائه کرده است، سیستم احراز هویت دو مرحله یا همان Tow Step Verification است.

در این سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای در صورتی که از چند دستگاه اپل استفاده می‌کنید، یکی از دستگاه‌ها به عنوان دستگاه اصلی برای احراز هویت استفاده می‌شود یا اگر فقط از یک دستگاه اپل استفاده می‌کنید، شماره تلفن همراه شما به عنوان ابزار مهمی در تشخیص هویت شما و امکان ورود و استفاده از سرویس‌های اپل مثل iCloud، App Store یا iTunes استفاده می‌شوند.

همچنین در این سیستم تشخیص هویت، یک کلید برگرداندن اطلاعات با نام Recovery Key وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که در صورت گم کردن یا فراموش کردن رمز عبور خود به منظور بازیابی اطلاعات و همچنین تغییر رمز عبور اپل ای دی از آن استفاده کنید.

نکته مهمی که در خصوص این کد وجود دارد این است که باید در حفظ و مراقبت از آن نهایت تلاش خود بکنید. چون در صورتی که این کد گم شود و یا به هر دلیلی امکان دسترسی به آن را نداشته باشید در صورت فراموش کردن رمز عبور شناسه اپل خود باید با کلیه اطلاعات خود که در iCloud ذخیره کرده‌اید، خداحافظی کنید.

در مطالب بعدی حتما در خصوص نحوه استفاده از سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای اپل و استفاده از کد یا کلید بازیابی اطلاعات صحبت خواهیم کرد.

در هنگام ساخت اپل ای دی یا شناسه اپل درست باید همان نکات امنیتی و ایجاد نام کاربری و رمز عبور را که برای ساخت حساب کاربری خود در گوگل رعایت می‌کردید را در نظر داشته باشید.

یعنی باید از یک رمز عبور قوی به نحوی که هیچ فردی نتواند آن را تشخیص دهد استفاده کنید. از طرفی نام کاربری شما باید حتما به نحوی معنی‌دار باشد و شما نتوانید آن را فراموش کنید. همچنین برای پاسخ به سوالات امنیتی از عباراتی استفاده کنید که قابل حدس زدن نباشند.

توجه داشته باشید به غیر از زمان‌هایی که نیاز به لاگین کردن برای استفاده از سرویس‌های اپل دارید، هیچ گاه اپل پیامی مبنی بر ارسال اطلاعات اپل ای دی به شرکت اپل برای شما ارسال نمی‌کند. بنابراین در صورتی که پیامی مبنی بر ارسال اطلاعات اپل ای دی دریافت کردید، به هیچ عنوان اطلاعات خود را برای فرستنده پیام ارسال نکنید.

داده‌هایی که اپل از طریق اپل ای دی جمع‌آوری می‌کند

زمانی که شما حساب کاربری خود در اپل یا همان اپل ای دی را ایجاد می‌کنید یکسری اطلاعات مثل نام خانوادگی، محل سکونت، شماره تماس و اطلاعاتی از این دست را وارد می‌کنید. به همین دلیل برخی از کاربران نسبت به دسترسی اپل به اطلاعات شخصی خود نگران هستند.

واقعیت این است که اپل به همه اطلاعاتی که شما برای ایجاد حساب کاربری خود وارد می‌کنید دسترسی دارد. به هر حال شما در حال ایجاد حساب کاربری و وارد کردن اطلاعات شخصی خود در پایگاه داده اپل هستید و این پایگاه داده تحت کنترل برند اپل است.

دسترسی اپل به این اطلاعات از نظر امنیتی چندان خطرناک نیست. مسئله مهم سوء استفاده اپل از این اطلاعات است که خوشبختانه تاکنون اپل اقدام به فروش اطلاعات کاربران خود به هیچ سازمان یا نهاد دولتی نکرده است.

از طرفی برند اپل به منظور اطلاع کاربران خود از اطلاعاتی که اپل به آن‌ها دسترسی دارد، در وب سایت خود بخشی را معرفی کرده است که کاربران می‌توانید به نسخه‌ای اطلاعاتی که برند اپل در خصوص آن‌ها جمع آوری کرده است دسترسی داشته باشند و امکان دانلود این اطلاعات برای کاربران وجود دارد. برای دسترسی به این اطلاعات به این آدرس مراجعه کنید.

بر اساس مطالعات انجام شده از سوی سازمان‌هایی که در زمینه امنیت اطلاعات و حفظ حریم شخصی کاربران فعالیت می‌کنند، برند اپل نسبت به شرکت‌های دیگری مثل گوگل و یا فیس بوک به اطلاعات کمتری از کاربران خود دسترسی دارد.

یا به بیان دیگر داده‌هایی که اپل از کاربران خود جمع‌آوری می‌کند کمتر از داده‌هایی است که برندهای دیگر در مورد کاربران خود جمع‌آوری می‌کنند.

آیا امکان حذف اپل ایدی برای کاربران وجود دارد؟

شاید شما هم از آن دسته کاربران اپل باشید که به هر دلیلی تمایلی به ادامه استفاده از دستگاه‌های اپل ندارید و تمایل به حذف اپل ایدی خود داشته باشید. خوشبختانه برند اپل امکان حذف شناسه اپل را در اختیار کاربران خود قرار داده است که در مطلب دیگری مفصل در خصوص نحوه استفاده از این قابلیت برای حذف و پاک کردن اپل ای دی توضیح خواهیم داد.

نکته مهم در این خصوص این است که در صورتی که شما به عنوان کاربر اپل حساب کاربری یا اپل ای دی خود را حذف کنید امکان دسترسی به سرویس‌ها و اطلاعات شخصی مثل عکس‌ها و فایل‌های مهم برای شما وجود نخواهد داشت.

پس بنابراین توجه داشته باشید در صورتی اقدام به حذف اپل ایدی خود کنید که دیگر تمایلی به استفاده از دستگاه‌های اپل نداشته باشید.

معرفی سرویس‌های مختلف برند اپل که برای دسترسی به آن‌ها نیاز به اپل ای دی خواهید داشت

برند اپل سرویس‌ها و خدمات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌ها و امکانات خاصی دارند برای استفاده از اکثر این سرویس‌ها شما باید خود را به عنوان کاربر محصولات اپل معرفی کنید و تنها راه اثبات کردن اینکه شما از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنید و کاربر محصولات این برند هستید، استفاده از اپل ای دی است. در ادامه این بخش سرویس‌ها و خدماتی را که اپل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد معرفی می‌کنیم.

سرویس Apple iCloud

سرویس iCloud برند که در واقع اصلی‌ترین و مهم‌ترین سرویس این شرکت به حساب می‌آید یک سرویس ذخیره‌سازی داده و اطلاعات بر پایه تکنولوژی ابری‌سازی است که برای استفاده از قابلیت‌های آن باید از اپل ای دی استفاده کنید.

در این سرویس کلیه اطلاعات شما از فایل‌های شخصی و عکس‌های مختلف گرفته تا اسناد و یا فایل‌های متنی که در گوشی یا هر دستگاه اپل دیگر خود ذخیره کرده‌اید، در یک فضای ابری ذخیره می‌شود تا بتوانید از طریق حساب کاربری اپل خود از طریق هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشید.

تصویر iCloud اپل آی دی

اگر به سرویس iCloud اپل دسترسی داشته باشید، تغییراتی که روی دستگاه خود می‌دهید مثلا حذف فایل‌ها و یا تغییر تصاویر و یا هر تغییر دیگر روی سایر دستگاه‌های دیگر که به سرویس iCloud با اپل ای دی مشابه متصل هستند، اعمال می‌شود.

همچنین با استفاده از سرویس می‌توانید به نسخه تحت وب اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود مثل اپلیکیشن Photos، ایمیل و یا Note در آدرس iCloud.Com دسترسی داشته باشید. برای این منظور کافی است با حساب کاربری اپل خود به این سرویس متصل شوید.

شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های زیر و اپل ای دی خود به iCloud دسترسی داشته باشید:

اپلیکیشن Photos:

با استفاده از این اپلیکیشن و سرویس iCloud می‌توانید تمام تصاویر و ویدیوهای خود را روی iCloud ذخیره کنید و سپس به آن‌ها روی هر دستگاه اپل دیگر با همان شناسه اپل دسترسی پیدا کنید.

اپلیکیشن iCloud Drive:

این اپلیکیشن در واقع واسط کاربری سرویس ابری‌سازی iCloud است که طراحی آن به صورت کاربرپسند و از همه مهم‌تر بسیار امن انجام شده است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید فایل‌های موجود در Mac Desktop و Documents را در سرویس ابری iCloud خود ذخیره کنید.

اپلیکیشن ایمیل، مخاطبان، تقویم، یادداشت‌ها یا Note و Reminders Up:

همه این اپلیکیشن‌ها یکسری اپلیکیشن‌های کاربردی برای خواندن و ارسال ایمیل‌ها، مشاهده تاریخ و زمان، ایجاد یادداشت و یادآوری است. با استفاده از اپل ای دی خود می‌توانید محتوای همه این اپلیکیشن ها را روی سرویس iCloud خود ذخیره کنید و از طریق هر دستگاه اپل دیگر به آن دسترسی پیدا کنید.

اپلیکیشن‌ Back Up and Rstore:

این اپلیکیشن یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های آیفون است که با استفاده از اپل ای دی و سرویس iCloud می‌توانید از فایل‌های روی گوشی خود یک نسخه پشتیبان ایجاد کنید. در واقع این اپلیکیشن بعد از iCloud Driver مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن روی گوشی‌های آیفون است.

اپلیکیشن Find My:

این اپلیکیشن برای پیدا کردن گوشی یا به طور کلی هر کدام از دستگاه‌های اپل که گمشده یا سرقت شده باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن با استفاده از اپل ای دی به سرویس iCloud متصل می‌شود و کاربر می‌تواند از قابلیت‌های آن برای پیدا کردن دستگاه خود استفاده کند.

اپلیکیشن iCloud KeyChain:

این اپلیکیشن برای نگهداری رمزهای عبور برای حساب‌های کاربری مختلف مثل حساب کاربری گوگل یا مایکروسافت و یا حتی اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری شما به کار می‌رود. این اپلیکیشن نیز از طریق اپل ای دی و سرویس iCloud به شما کمک می‌کند تا به اطلاعات ضروری خود روی هر کدام از دستگاه‌های اپل دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن‌های کاربردی دیگری نیز روی گوشی‌ها و به طور کلی دستگاه‌های اپل به صورت پیش فرض نصب شده‌اند که همگی با استفاده از اپل ای دی به سرویس iCloud متصل می‌شوند و به کاربران برای انجام کارهای مختلفی مثل دسترسی به موسیقی‌های ذخیره شده، کتاب‌های الکترونیک، اپلیکیشن‌ها و یا حتی افزایش فضای ذخیره‌سازی که در یک دستگاه ایجاد شده است، از طریق دستگاه دیگر دسترسی داشته باشیم.

از آنچه گفته شد می‌توان به این نتیجه رسید که تا چه حد سرویس iCloud می‌تواند کاربردی باشد و استفاده از آن تا چه حد به نفع کاربران دستگاه‌های اپل است.

سرویس App Store برند اپل

همه شرکت‌های تولیدکننده سیستم عامل از جمله مایکروسافت که طراح و تولیدکننده سیستم عامل ویندوز است، شرکت گوگل که طراح سیستم‌عامل اندروید است و برند اپل که طراح سیستم‌عامل iOS است، به منظور رفاه حال کاربران خود یکسری فروشگاه اپلیکیشن آنلاین یا به عبارت دیگر سرویس دانلود و خرید اپلیکیشن‌های تحت سیستم‌عامل‌های طراحی شده توسط خود را راه‌اندازی کرده‌اند. کاربران از طریق این سرویس‌ها می‌توانند به انواع متنوعی از اپلیکیشن‌های رایگان و پولی دسترسی داشته باشند.

اتصال به این سرویس‌ها در همه این شرکت نیازمند داشتن حساب کاربری مربوط به آن شرکت است. مثلا اگر شما بخواهید از سرویس اپ استور یا App Store برای دانلود اپلیکیشن مورد نظر خود استفاده کنید باید حتما با حساب کاربری اپل خود یا همان اپل ای دی در واسط کاربری این سرویس لاگین کرده باشید.

تصویر سرویس اپ استور اپل آی دی

در اپ استور انواع مختلفی از اپلیکیشن‌ها از بازی‌های مخصوص تلفن همراه گرفته تا اپلیکیشن‌های کاربردی وجود دارد و شما برای دانلود هر کدام از این اپلیکیشن‌ها باید به اپل نشان دهید که کاربرآن هستید و به همین دلیل باید نام کاربری و رمز عبور اپل ای دی خود را در آن وارد کنید.

سرویس Apple Arcade

یکی از سرویس‌های برند اپل که بیشتر برای علاقه‌مندان به انجام بازی‌های کامپیوتری مناسب است، سرویس Apple Aracade است. شرکت اپل برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی این سرویس را در اختیار کاربران خود که به انجام بازی‌های کامپیوتری و موبایل علاقه زیادی دارند، قرار داد.

با استفاده از این سرویس کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه جزئی به صرت ماهانه از طریق سرویس اپ استور و لاگین شدن در آن با اپل ای دی، به انواع مختلفی از بازی‌های موبایل که قابلیت نصب روی دستگاه‌های اپل را دارند، دسترسی داشته باشند.

تصویر اپل آی دی سرویس Arcade

هزینه این سرویس ماهانه در حدود ۵ دلار است. متاسفانه امکان دسترسی به این سرویس در حالت عادی در کشور ایران وجود ندارد مگر اینکه شما بتوانید از طریق دوستانی که در خارج از کشور دارید هزینه ماهانه برای اشتراک این سرویس را خریداری کنید.

در این سرویس انواع متنوعی از بازی‌هایی که توسط شرکت‌های معتبر بازی سازی مثل Boosa، Cartoon Network، Ginji، Giant Squid، Klei Entertainment، Konami، LEGO، SEGA و بسیاری دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه بازی سازی طراحی می‌شوند، طراحی و تولید می‌شوند، دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به سرویس Apple Arcade ابتدا باید اپلیلیکیشن App Store را باز کنید. در صفحه اصلی یک برگه به نام Apple Arcade وجود دارد. با کلیک روی این برگه شما می‌توانید به انواع مختلفی از بازی‌های کامپیوتری قابل اجرا روی دستگاه‌های آیفون یا هر دستگاه دیگر اپل دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که شما برای استفاده از این سرویس به صورت ماهانه هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید، به همین دلیل روی بازی‌ها هیچ گونه ویدیوی تبلیغاتی برای شما نمایش داده نمی‌شود.

عدم نمایش تبلیغ در بازی‌های این سرویس باعث می‌شود که حریم شخصی کاربران حفظ شود. چون معمولا الگوریتم‌های نمایش تبلیغ تا حدودی روی بازی‌هایی که کاربران بازی می‌کنند و تم آن‌ها به منظور ارائه تبلیغات مناسب نظارت و دسترسی دارند.

یکی از قابلیت‌های جالب این سرویس امکان اجرای بازی‌ها به صورت آفلاین و بدون نیاز به دسترسی به اینترنت است. شما بازی‌های ارائه شده در این سرویس را روی گوشی خود دانلود می‌کنید و سپس می‌توانید بدون نیاز به دسترسی به اینترنت از آن‌ها استفاده کنید.

از سرویس Apple Arcade می‌توانید روی دستگاه‌های آیفون، آی پد و اپل تی‌وی و لپ‌تاپ‌های مک استفاده کنید. امکان استفاده از ابزارهای کنترلی دستگاه‌هایی مثل PS4، PS5 و Xbox روی بازی‌های این سرویس برای کاربران وجود دارد.

سرویس Apple TV +

برند اپل علاوه بر محصولاتی مثل گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند و تبلت، محصول جدیدی را به عنوان Apple TV که در واقع یک پخش کننده مبتنی بر سیستم استریمینگ است که طی سال‌های اخیر عرضه کرده است. این ابزار برای نمایش فیلم، سریال، گوش دادن به موسیقی، اجرای انواع مختلفی از بازی‌ها و استفاده از برخی از اپلیکیشن‌های اپل استفاده می‌شود.

برای استفاده از این دستگاه باید به شبکه اینترنت دسترسی داشته باشید و از طرفی حتما یک حساب کاربری یا اپل ای دی داشته باشید.

سرویس Apple TV و اپل آی دی

برند اپل این دستگاه را در دو نوع Apple TV 4K که از استانداردهای ۴K، Ultra HD و HDR پشتبانی می‌کند و Apple TV HD که از استاندارد ۱۰۸۰P پشتیبانی می‌کند، عرضه کرده است. نسخه ۴K این دستگاه‌ها نیز در دو نوع ۳۲G و ۶۴G تولید می‌شود.

برای اینکه بتوانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید باید پخش‌کننده آن را با استفاده از کابل HDMI به تلویزیون خود متثل کنید. بعد از اتصال تلویزیون و دستگاه به هم، باید دستگاه Apple TV را به اینترنت متصل کنید و سپس با استفاده از اپل ای دی روی آن لاگین کنید.

نکته جالب در خصوص Apple TV این است که از طریق این دستگاه می‌توانید صفحه گوشی یا تبلت خود را نیز مشاهده کنید و در صورتی که تلویزیون شما دارای صفحه نمایش لمسی باشد می‌توانید از طریق آن گوشی خود را کنترل کنید.

دستگاه Apple TV قابلیت اتصال به شبکه اینترنت اشیا و کنترل کردن آن از طریق اپلیکیشن Apple TV که روی گوشی‌های آیفون نصب شده است را دارد.

سرویس Apple Music

سرویس Apple Music نیز یکی از سرویس‌های استریمینگ (Streaming) یا پخش مدیا و چند رسانه‌ای است که توسط برند اپل به عنوان رقیبی برای سرویس اسپاتیفای در اختیار کاربران دستگاه‌های اپل و دارندگان اپل ای دی قرار کرفته است.

این سرویس از زمانی که نسخه ۸٫۴ سیستم‌عامل iOS توسط برند اپل معرفی شد، در اختیار کاربران قرار گرفت و از آن زمان تاکنون که نسخه ۱۴ این سیستم‌عامل عرضه شده‌ است تغییرات زیادی به خود دیده است.

واسط کاربردی این سرویس با نام Music به عنوان یک اپلیکیشن پیش‌فرض روی گوشی‌ها و به طور کلی دستگاه‌های اپل نصب شده است و کاربران می‌توانند با استفاده از لاگین شدن توسط اپل ای دی از آن استفاده کنند.

سرویس Apple Music و اپل آی دی

اگر برای اولین بار از اپلیکیشن Music که در واقع واسط کاربری سرویس Apple Music است استفاده و آن را اجرا کنید، متوجه می‌شوید که به صورت خودکار شما را با همان اپل ای دی که در گوشی یا دستگاه خود با آن لاگین شده‌اید می‌شناسد.

با استفاده از این سرویس شما می‌توانید به موسیقی‌های مختلف چه آن دسته از موسیقی‌هایی که به صورت رایگان منتشر شده‌اند و چه آن دسته از موسیقی‌هایی که برای گوش دادن آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید، دسترسی داشته باشید.

با استفاده از سرویس Apple Music شما می‌توانید به بیش از ۷۰ میلیون موسیقی که توسط خواننده‌های مشهور و یا آهنگسازان بسیار مطرح دنیا ساخته و منتشر شده‌اند دسترسی داشته باشید. با استفاده از این سرویس نه تنها می‌توانید موسیقی‌های مختلف را دانلود کنید بلکه می‌توانید به آن‌ها به صورت آنلاین گوش دهید.

علاوه بر این امکان دسترسی به برنامه‌های رادیویی و همچنین پادکست‌ها و پلی لیست‌های ایجاد شده توسط سایر کاربران این سرویس اپل نیز برای شما وجود دارد.

امکان دسترسی به این سرویس با استفاده از بیشتر دستگاه‌های اپل از جمله گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آی پد، ساعت هوشمند اپل یا اپل واچ، دستگاه اپل تی‌وی و لپ‌تاپ‌های مک بوک برای کاربرانی که دارای اپل ای دی باشند، وجود دارد.

برند اپل سرویس‌های دیگری از جمله سرویس Apple News و Apple Fitness را در اختیار کاربران خود قرار داده است. سرویس Apple News همان‌طور که از نامش مشخص است، سرویسی است که از آن می‌توان برای دسترسی به آخرین اخبار روز دنیا دسترسی داشت.

سرویس Apple Fitness نیز سرویسی است که با استفاده از آن شما می‌توانید به برنامه‌های ورزشی چه برای افزایش یا کاهش وزن و چه برای داشتن سبک زندگی سالم استفاده کنید.

در این مطلب سعی شد تا نه تنها در خصوص اینکه اپل ای دی دقیقا چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم صحبت کنیم بلکه سعی شد سرویس‌های مهم برند اپل را که برای استفاده از قابلیت‌های آن نیاز به داشتن حساب کاربری یا همان شناسه اپل است، معرفی کنیم.

در مطالب بعدی در خصوص ترفندهای کاربردی برای ساخت اپل آی دی رایگان در ایران، امکان حذف اپل ایدی و مواردی که هر کاربر حساب اپل یا شناسه اپل باید از آن‌ها با خیر باشد صحبت خواهیم کرد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | نکات مهمی که باید قبل از حذف اپل ایدی بدانید
    جولای 1, 2021

    […] این مطلب قصد داریم در خصوص نحوه پاک کردن و غیرفعال کردن اپل ایدی و همچنین حذف اطلاعات مربوط به آن که در بانک اطلاعاتی […]

لینک کپی شد!