تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

هر آنچه باید در مورد گارانتی، وارانتی و خدمات پس از فروش بدانیم؟

گارانتی بهتر است یا وارانتی؟

راهنمای خرید
گارانتی و خدمات پس از فروش حق مصرف‌کننده است؛ اما چه قدر در این مورد اطلاعات داریم و از فروشنده محصول مطالبه می‌کنیم؟ تفاوت گارانتی و وارانتی چیست؟ گارانتی بهتر است یا وارانتی؟ اگر با گارانتی‌های تقلبی رو به رو شدیم و یا فروشنده خود را متعهد به خدمات پس از فروش ندانست چه عکس‌العملی باید داشته باشیم؟

تصلا – خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی در زمان خرید هر کالایی چه لوازم‌خانگی باشد چه گوشی، تبلت یا…  بسیار ضروری است. بسیاری از فروشندگان و تولیدکنندگان کالاها برای جذب مشتری و فروش بهتر محصول خود روی گارانتی و خدمات پس از فروش تمرکز می‌کنند. هر چند این موضوع می‌تواند نقطه قوت و مزیت رقابتی برندها محسوب شود، در بسیاری موارد جدی گرفته نمی‌شود و نارضایتی مصرف‌کننده را به دنبال دارد.

در کشور ما بسیاری از تولیدکنندگان برتر دنیا به دلیل تحریم‌ها نماینده رسمی و دائمی ندارند و تنها برخی از شرکت‌ها به صورت محدود خدمات گارانتی و وارانتی مربوط به محصولات این تولیدکنندگان را ارائه می‌کنند.

از طرفی جنس بدون خدمات پس از فروش یا به عبارت دقیق‌تر قاچاق در کشور ما فراوان است. این کالاها قیمت پایینی دارند و با توجه به گرانی‌های اخیر خرید آن‌ها برای بسیاری وسوسه برانگیز است.

اما نکته مهم این است که این محصولات در صورت خراب شدن هزینه‌های زیادی برای خریدار دارند و چه بهتر که از همان ابتدا  کالای با گارانتی و دارای خدمات پس از فروش خریداری کنیم. در ادامه به بررسی گارانتی و وارانتی می پردازیم.

تفاوت گارانتی و وارانتی

گارانتی و وارانتی عباراتی هستند که هنگام خرید وسایلی مثل لوازم‌خانگی، گوشی تلفن همراه و یا بسیاری از دستگاه‌های دیجیتال زیاد شنیده‌ایم. شاید در نگاه اول این دو با یکدیگر تفاوت چندانی نداشته باشند اما واقعیت این است که وارانتی و گارانتی تفاوت عمده‌ای با یکدیگر دارند.

برای اینکه تفاوت گارانتی و وارانتی را به خوبی درک کنیم ابتدا باید تعریف هر دو اصطلاح را بدانیم.

وارانتی چیست؟

وارانتی در اصل به معنی تعهد و قول تولیدکننده و یا فروشنده محصول برای تعمیر رایگان محصول فروخته شده در صورت بروز هرگونه مشکلی است. در وارانتی امکان تعویض و جایگزینی محصول وجود ندارد و فروشنده یا تولیدکننده تنها در قبال تعمیر رایگان محصول تعهد می‌دهند.

این به معنی این است که در صورت ایجاد مشکل برای محصول مثل شکستن و یا خرابی ناگهانی می‌تواند از فروشنده و یا تولیدکننده محصول تقاضای تعمیر رایگان آن را داشته باشد.

فرض کنید که مثلاً شما یک گوشی تلفن همراه خریده‌اید و فروشنده با کارخانه سازنده محصول برای مدت ۱۸ ماه گوشی را وارانتی کرده است. در این مدت اگر به هر دلیلی گوشی دچار ایراد و یا شکستگی شد شما می‌توانید گوشی خریداری شده را به صورت رایگان تعمیر کنید.

معمولاً شرکت‌های سازنده و تولیدکننده محصولات از وارانتی به عنوان یک ضمانت در تائید کیفیت کالا استفاده می‌کنند و با وارانتی به خریدار نشان می‌دهند که در مورد کیفیت و قابلیت‌های محصول خود مطمئن هستند.

اگر تولیدکننده برای محصول خود وارانتی در نظر نگیرد به این معنی است که نسبت به کیفیت آن مطمئن نیست و در این صورت خریدار نیز نسبت به خرید آن محصول باید دقت و احتیاط بیشتری به خرج دهد.

معمولاً برای تعیین وارانتی شرکت‌های سازنده قبل از ارائه محصول به بازار آزمایش‌هایی را روی آن انجام می‌دهند و اگر نتایج این آزمایش‌ها تائید کند که محصول برای مدت یک تا دو سال کیفیت و کارآیی خود را مثل روز اول حفظ خواهد کرد، برای محصول وارانتی در نظر می‌گیرند.

گارانتی چیست؟

تعهد و قول در گارانتی محکم‌تر و مطمئن‌تر است. فروشنده و یا تولیدکننده‌ای که محصول خود را گارانتی می‌کند نسبت به کیفیت و طول عمر آن اطمینان ۱۰۰ درصدی دارد.

در گارانتی امکان تعویض و یا مرجوعی کالا در صورت بروز هرگونه مشکل و ایراد در آن وجود دارد. به عبارت دیگر سازنده و یا فروشنده به خریدار محصول تعهد و ضمانت می‌دهند اگر بعد از خرید محصول در طول مدت زمان مشخص شده در گارانتی برای آن هرگونه اتفاقی اعم از شکستگی و یا خرابی رخ دهد، محصول فروخته شده بدون هیچ‌گونه قید و شرطی مرجوع و یا تعویض خواهد شد.

برای مثال زمانی که آمازون محصول خود با نام Kindle را روانه بازار کرد، مشتریان با محصول کاملاً جدیدی مواجه شدند. آمازون برای اطمینان بخشیدن به خریداران برای استفاده از این محصول جالب که در فروشگاه آمازون ارائه شده بود، گارانتی ۱ ساله در نظر گرفت.

با این وجود بسیاری از خریداران kindle با مشکلاتی مثل شکستگی صفحه نمایش این محصول مواجه شدند و بر اساس گارانتی انجام شده توسط شرکت آمازون محصولات خریداری شده که دچار مشکل شکستگی صفحه نمایش شده بودند، جمع‌آوری شد و با محصول با کیفیت‌تری جایگزین شد.

تفاوت گارانتی و وارانتی در جدول

برای درک بهتر تفاوت گارانتی و وارانتی به جدول زیر توجه کنید:

گارانتی وارانتی
در گارانتی کالا ابتدا تعمیر می‌شود و اگر در تعمیر مشکل کالا برطرف نشد، کالا با کالای سالم جایگزین می‌شود. در وارانتی در صورت معیوب شدن کالا، تعمیر آن به صورت رایگان انجام می‌شود اما تعویض و یا مرجوعی انجام نمی‌شود.
گارانتی برای محصولاتی در نظر گرفته می‌شود که احتمال خرابی و شکستگی در آن‌ها نزدیک به صفر است.

اگرچه گارانتی نیز برای محصولات مکانیکی در نظر گرفته می‌شود اما این محصولات باید کیفیت و دوام بالایی داشته باشند.
مثلاً محصولاتی مثل گوشی‌های هوشمند در این دسته قرار می‌گیرند.

وارانتی معمولاً برای محصولاتی در نظر گرفته می‌شود که احتمال شکستن و یا خرابی در آن‌ها زیاد است.

محصولات مکانیکی مثل ماشین لباسشویی معمولاً دارای وارانتی هستند.

در گارانتی در صورت قید شدن توسط فروشنده و یا تولیدکننده محصول تعویض و یا برگشت هزینه انجام می‌شود. در وارانتی هزینه خرید کالا برگشت داده نمی‌شود.
گارانتی کاملاً رایگان است و ممکن است تنها شامل بخش‌ها و قسمت‌هایی از محصول بشود.

ممکن است برای سایر بخش‌های محصول وارانتی در نظر گرفته شود.

وارانتی همه قسمت‌ها و بخش‌های کالا را شامل می‌شود اما ممکن است برخی از قسمت‌های محصول نیز شامل وارانتی نشوند.

در صورت معیوب شدن این بخش‌ها برای تعمیر یا تعویض آن‌ها باید هزینه پرداخت شود.

بعد از اینکه مدت زمان گارانتی به پایان رسید، احتمال افزایش مدت آن بسیار کم است در عوض ممکن است کالا شامل وارانتی شود. بعد از گذشت و اتمام دوره زمانی در برخی از موارد امکان افزایش دوره وارانتی با پرداخت مبلغی هزینه وجود دارد.
گارانتی در واقع به صورت یکسری تعهدات مکتوب است و در زمان عقد قرارداد نوشته می‌شود. معمولاً وارانتی به صورت نوشتار روی یک کارت که روی جعبه محصول چسبانده می‌شود، مشخص و تائید می‌شود.

باید حتماً این نکته را در ذهن داشته باشید که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده محصول به این موضوع واقف هستند که هزینه تعویض کالا برای آن‌ها بسیار کمتر از هزینه تعمیر آن است و به همین دلیل برای محصولات خود گارانتی تعویض در نظر می‌گیرند.

از طرفی بسیاری از آنها به منظور جلب رضایت مشتری و از دست ندادن مشتریان خود حتی اگر برای محصول وارانتی به جای گارانتی در نظر گرفته باشند، اقدام به تعویض آن محصول می‌کنند. به عقیده این شرکت‌ها هزینه تعویض یک کالا به از دست دادن مشتری‌ها می‌ارزد.

گارانتی و وارانتی‌ برای محصولات مختلف در ایران

قطعاً اولین موضوعی که در هنگام خرید یک کالا به آن توجه می‌کنیم، برند و کارخانه تولیدکننده کالا است.

اما بعد از اینکه برند مناسب خود را که در تولید آن محصول حرفه‌ای عمل می‌کند، شناسایی کردیم، وجود یک گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش خوب برای آن محصول که توسط شرکت معتبری ارائه شود بسیار مهم است.

در کشور ما گارانتی‌های نامعتبر و غیررسمی زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل مسئله وجود گارانتی برای یک محصول بیشتر به یک موضوع فرعی و تقریباً غیرضروری تبدیل شده است.

چندی پیش سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد “بر اساس مفاد آیین‌نامه قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تمامی شرکت‌های خارجی و نمایندگان رسمی آنها در صورت اقدام به وارادات کالاهای مصرفی بادوام که نیاز به خدمات پس از فروش دارد، مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود مراکز سرویس و شبکه خدمات پس از فروش مطابق ضوابط آیین‌نامه‌های مرتبط ایجاد کنند.

شایان ذکر است به استناد ماده (۹) ضوابط فعالیت واردکنندگان کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی بادوام خارجی در کشور (مرتبط با قانون موصوف) شرکت‌های عرضه کالا موظفند برای کالاهای خود دفترچه راهنمای فارسی، کارت ضمانت صادر کنند.

لیکن اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنماینده باید با ارائه تضمین‌های لازم نسبت به عرضه کالاهای تحت پوشش خود و ارائه ضمانت‌نامه، همچنین تأمین شبکه خدمات پس از فروش (پس از ارزیابی‌های لازم) مبادرت کنند. “

بر اساس همین اطلاعیه در ایران شرکت‌های مختلفی اقدام به ارائه گارانتی یا وارانتی برای محصولات مختلف الکترونیکی مثل لوازم‌ خانگی و دیجیتال مثل گوشی‌های تلفن همراه و قطعات کامپیوتر می‌کنند.

در ادامه به معرفی بهترین گارانتی‌های موجود در بازار به تفکیک نوع کالا از جمله لوازم‌خانگی، گوشی تلفن همراه و قطعات کامپیوتری می‌پردازیم.

بهترین گارانتی‌ها برای لوازم‌خانگی

فروشگاه لوازم خانگی

یکی از انواع محصولاتی که توجه به نوع گارانتی و شرکت ارائه‌دهنده خدمات گارانتی به خریداران مهم است، لوازم‌خانگی هستند. با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها در بازار خرید محصولاتی که گارانتی آنها قابل اعتماد و معتبر باشد، برای خریداران از اولویت بالایی برخوردار است.

گارانتی شرکت سام سرویس برای لوازم‌خانگی

یکی از شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده گارانتی برای لوازم‌خانگی سام سرویس نام دارد. این شرکت انواع مختلفی از کالاهای قرار گرفته در دسته لوازم‌خانگی را تحت پوشش خدمات گارانتی خود در آورده است.

در این شرکت مدت زمان گارانتی برای هر محصول بسته به نوع آن متفاوت است؛  مثلاً برای تلویزیون، کولر، موبایل و تبلت ۱۸ ماه است اما برای محصولاتی مثل مانیتور، محصولات IT مثل فکس و پرینتر ۱۴ ماه، برای کمپرسورهای کولرهای گازی ۶۰ ماه، برای کمپرسور انواع یخچال‌ها ۴۲ ماه و برای موتور ماشین‌های لباسشویی ۱۲۳ ماه است.

شرکت سام سرویس برای استفاده از خدمات گارانتی خود شرایطی را در نظر گرفته است که مهم‌ترین این شرایط عبارت‌اند از:

ضمانت‌نامه حتماً باید دارای هولوگرام شرکت باشد و عدم وجود هولوگرام روی ضمانت‌نامه به معنای عدم اعتبار آن است.

نکته جالب در خصوص خدمات گارانتی سام سرویس این است که این شرکت برای تعمیر و یا سرویس دستگاه‌های دارای گارانتی دستمزدی دریافت نمی‌کند که این موضوع در خدمات کمتر شرکت ارائه‌دهنده گارانتی دیده می‌شود.

از طرفی خدمات گارانتی سام سرویس در برگیرنده تعویض قطعه رایگان و اجرت تعمیر است. نصب کلیه محصولات تحت پوشش گارانتی سام سرویس رایگان است و باید حتماً توسط نماینده مجاز شرکت انجام شود؛ در غیر این صورت گارانتی محصول نامعتبر است.

در مورد محصولاتی که فاقد خدمات نصب رایگان هستند، ملاک شروع گارانتی تاریخ محصول خواهد بود و ارائه فاکتور خرید رسمی و معتبر شرط استفاده از این مزیت است.

ضمانت‌نامه سام سرویس در شرایطی که صدمات وارده به دستگاه ناشی از ضربه، حمل ‌و نقل نادرست، نفوذ آب و یا مواد شیمیایی به دستگاه، آتش و حرارت زیاد، گرد و غبار شدید، نوسانات برق، رعد و برق و حوادث طبیعی باشد و یا از دستگاه به شکل غلط و مغایر با دستورالعمل مدرج در دفترچه راهنمای محصول استفاده شده باشد و توسط افراد دیگری به غیر از تعمیرکاران متخصص شرکت دستکاری شده باشد، باطل خواهد بود.

گارانتی نوین سرویس برای لوازم‌خانگی

نوین سرویس یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گارانتی یا بهتر بگوییم خدمات وارانتی برای لوازم‌خانگی در ایران است که کار خود را با شعار “با ما آرامش نوین را تجربه کنید” آغاز کرده است.

مدت زمان گارانتی برای محصولات تحت پوشش سرویس‌های این شرکت از۱۸ ماه تا ۲۴ماه متغیر است.

موارد و مشکلاتی که در صورت پیش آمدن برای کالا شامل گارانتی نوین سرویس نمی‌شوند عبارت‌  است از شکستگی‌ها، آتش‌سوزی و نوسانات برق، هزینه ایاب و ذهاب و هزینه قطعات مصرفی در هنگام نصب و تعمیرات.

هزینه تعویض قطعات یدکی یک بار در مدت ضمانت رایگان و بر عهده شرکت است. برای مثال این شرکت برای انواع کولرهای گازی گارانتی ۲۴ ماهه برای کمپرسور، گارانتی ۱۲ ماهه برای سایر قطعات به غیر از بدنه،  ۶۰ ماه تعهد انجام خدمات ارائه داده است.

مدت زمان گارانتی برای کالاهایی مثل ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی ۱۸ ماه است که برای همه قسمت‌های مکانیکی به غیر از قسمت‌های تزئینی و بدنه در نظر گرفته شده است.

این شرکت برای محصولاتی که تحت پوشش گارانتی نوین سرویس هستند، کارت گارانتی در نظر گرفته است. این کارت تا زمانی اعتبار دارد که توسط تکنسین شرکت برای کالا تنظیم شده و روی آن نصب شده باشد.

حتماً باید هولوگرام روی کارت ثبت شده باشد و آدرس خریدار محصول در سیستم دفتر مرکزی تهران ثبت شده باشد.

بهترین گارانتی‌ها برای قطعات کامپیوتر در ایران

خوشبختانه ایران یکی از بهترین بازارهای خاورمیانه برای تولیدکنندگان کالاهای دیجیتال و قطعات کامپیوتر است. در واقع در ایران مصرف‌کنندگان لوازم دیجیتال از جمله کامپیوتر و لپ‌تاپ بسیار زیاد هستند.

در ایران شرکت‌های زیادی کار ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش را برای قطعات کامپیوتر و لوازم دیجیتال انجام می‌دهند که خدمات برخی نسبت به سایران  وبر اساس دیدگاه کاربران بسیار بهتر و باکیفیت‌تر است.

شرکت آونگ توانسته با ارائه خدمات مناسب میزان رضایت مشتریان از خود را به چیزی در حدود ۸۲ درصد افزایش دهد. شرکت داده‌پرداز متین با جلب رضایت ۸۰ درصدی مشتریان توانسته در جایگاه دوم برترین شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی برای قطعات کامپیوتر و لوازم دیجیتال قرار گیرد.

شرکت‌های مادیران با سطح رضایت ۷۹ درصد، آواژنگ با سطح رضایت ۶۳ درصد و ماتریکس با سطح رضایت ۵۷ درصد توانسته‌اند به ترتیب در جایگاه‌های بعدی در جدول بهترین ارائه‌دهندگان خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش در بین ارائه‌دهندگان این خدمات قرار گیرند.

بهترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی برای تلفن همراه

با توجه به اینکه از سال گذشته طرح رجیستری در ایران آغاز شده است، واردات قانونی چه برای خریداران گوشی‌های تلفن همراه و چه برای فروشندگان این محصولات به یکی از مباحث جدی تبدیل شده است.

بعد از اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه ارائه و مطالبه خدمات گارانتی و پس از فروش برای فروشندگان و خریداران یک الزام است.

به عبارت دیگر عرضه کالا بدون گارانتی به معنی قاچاق بودن دستگاه است. افزوده شدن گارانتی به یکی از ملزومات خرید گوشی تلفن همراه باعث شد قیمت این کالا در بازار افزایش یابد. اما اکثر غریب به اتفاق خریداران حاضرند هزینه مازاد برای گارانتی را پرداخت کنند تا در صورت بروز مشکل، بدانند کجا و چگونه این دستگاه‌ها را تعمیر یا تعویض کنند.

معمولاً شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی برای لوازمی مثل گوشی‌های تلفن همراه زیاد هستند، اما در این میان دانستن و شناخت شرکت‌های معتبر به خریداران کمک می‌کند با آسودگی خیال اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کنند.

برای اینکه گارانتی و شرکت معتبر ارائه‌دهنده آن را انتخاب کنید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. اولی اینکه سابقه آن شرکت در ارائه گارانتی به چه صورت است.

بهتر است برای انتخاب شرکت ارائه‌دهنده گارانتی به‌خصوص در حوزه گوشی تلفن همراه به شرکت‌هایی که تازه‌کار هستند، اعتماد نکنید. بیشتر به دنبال شرکت‌هایی باشید که حداقل ۵ سال سابقه ارائه خدمات گارانتی داشته باشند.

بیشتر شرکت‌های تازه‌وارد در زمینه گارانتی گوشی و خدمات پس از فروش بعد از مدت کوتاهی از تأسیس اعلام ورشکستگی می‌کنند و عملاً گارانتی شرکت کاربردی نخواهد داشت.

نکته دیگری که در زمینه انتخاب شرکت ارائه‌دهنده گارانتی باید در نظر داشته ‌باشید، پایبند بودن شرکت به تعهدات ذکر شده در گارانتی محصول است. مثلاً بسیاری از شرکت‌ها برای عمل به تعهدات خود به دنبال بهانه‌جویی هستند تا مشکل به وجود آمده در گوشی را به مشتری نسبت دهند و به این ترتیب تعمیر گوشی را تحت گارانتی انجام ندهند.

مورد دیگر در خصوص انتخاب شرکت ارائه‌دهنده گارانتی ملزم بودن شرکت به پیگیری سریع درخواست‌های مشتریان است. برخی از این شرکت‌ها بی‌دلیل زمان، وقت و هزینه مشتری را هدر می‌دهند.

مثلاً در برخی از مراکز خدمات پس از فروش برای رسیدگی به درخواست مشتری بیش از یک هفته زمان تلف می‌کنند و این مسئله می‌تواند برای مشتری که گوشی وی خراب شده مشکل‌ساز باشد.

از آنجایی که برخی از برندها مثل ال‌جی، بوش و شیائومی در ایران نسبت به برندهای دیگر شناخته شده‌تر هستند، در ادامه به معرفی بهترین شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی برای محصولات این شرکت‌ها می‌پردازیم.

برترین شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی برای برند Bosch

کارخانه بوش

برند Bosch یکی از تولیدکنندگان لوازم‌خانگی است که محصولات آن در ایران طرفداران زیادی دارد و مسلماً خدمات گارانتی و پس از فروش محصولات این شرکت برای خریداران حائز اهمیت است.

مطمئن‌ترین راه برای اینکه بدانیم شرکت بوش در ایران نمایندگی رسمی دارد یا نه مراجعه به وب‌سایت این شرکت است. اگر بوش در ایران نمایندگی رسمی داشته باشد حتماً در بخش معرفی نمایندگی‌های این شرکت در ایران نام‌ آن‌ها ذکر شده است.

برای استفاده از وب‌سایت شرکت Bosch در این خصوص ابتدا باید وارد سایت این شرکت شده و در بالای صفحه روی گزینه Find Local Website کلیک کنید. بعد از انتخاب این گزینه صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که در آن باید کشور خود را در قسمت select Your Location انتخاب کنید.

برای انتخاب ایران ابتدا گزینه Asia و سپس Iran را انتخاب کنید. بعد از اینکه روی نام ایران کلیک کردید،نام نمایندگی‌های معتبر و رسمی شرکت بوش برای شما نمایش داده می‌شود.

در این میان سیهاوی و بوش سرویس که شامل ۴ شرکت کاسپین، سناپویان، کارگستر راژان و مهستان است، دو گارانتی معتبر برای محصولات شرکت Bosch هستند.

گارانتی سیهاوی برای لوازم خانگی Bosch

شرکت ارائه‌دهنده خدمات گارانتی سیهاوی کار خود را از سال ۱۳۷۹ در ایران شروع کرده است و بعد از آن به سرعت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان و فروشندگان لوازم‌خانگی در ایران شناخته شد.

از آنجایی که طرفداران محصولات Bosch در ایران بسیار زیاد بودند و خدمات و تعمیرات این محصولات در ایران با مشکلاتی مواجه بود، شرکت سیهاوی تصمیم گرفت فعالیت خود در زمینه ارائه خدمات گارانتی برای محصولات این شرکت را آغاز کند.

در ابتدای کار این شرکت تیم مجربی را که آموزش آنها توسط مهندسان کارخانه Bosch  انجام شده بود، ایجاد کرد و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی برای محصولات برند Bosch را آغاز کرد.

سیهاوی برای همه محصولات خود خدمات پس از فروش ۱۲۰ ماهه در نظر گرفته است. این شرکت در طول فعالیت خود توانست لوح‌های تقدیر زیادی را از مراجع مختلف دریافت کند.

شرایط ضمانت‌نامه و گارانتی سیهاوی برای محصولات Bosch شامل چند مورد مهم می‌شود. نصب و آموزش نحوه استفاده از محصول برای یک‌بار در مدت گارانتی رایگان است.

مدت زمان گارانتی سیهاوی برای محصولات Bosch،سی و شش ماه است که برای تعویض محصول یا تعمیر آن معتبر است؛ اما شامل مواردی مثل دستگیره، کشو، قلاب و قطعات مصرفی کالا نمی‌شود.

همچنین آماده‌سازی محل نصب و آماده کردن برق، فاضلاب و… بر عهده مشتری است. دستگاه تا زمانی که توسط بخش خدمات پس از فروش غیرقابل تعمیر تشخیص داده شود، به هیچ عنوان تعویض نخواهد شد.

گارانتی محصول برای دستگاه‌هایی که به دلیل استفاده از مواد شوینده و لوازم غیراستاندارد دچار آسیب فیزیکی شده باشد، لغو می‌شود. صدماتی که به دلیل نوسانات برق و شوک‌های الکتریکی روی کالا ایجاد شده باشد به هیچ عنوان شامل گارانتی نمی‌شوند.

گارانتی بوش سرویس برای لوازم‌خانگی Bosch

در سال ۱۳۹۵، شرکت Bosch نمایندگی رسمی خود را در ایران تأسیس کرد. چهار شرکت با نام‌های کاسپین، کارا گستر، مهستان و سناپویان به عنوان نمایندگان رسمی شرکت Bosch در ایران از طرف شرکت Bosch معرفی شدند.

این شرکت‌ها به عنوان نماینده رسمی شرکت Bosch خدمات یکسانی را به مشتریان خود که محصولات Bosch را خریداری کرده باشند ارائه می‌دهند. همه این خدمات تحت نظارت شرکت BSH آلمان انجام می‌شود.

بوش سرویس شرایطی را برای محصولات تحت پوشش گارانتی خود در نظر گرفته است که مهم‌ترین آنها شامل ارائه خدمات پس از فروش در ۷ روز هفته، نصب، راه‌اندازی و آموزش رایگان نحوه استفاده از محصول توسط برترین متخصصان و تکنسین‌های شرکت در سراسر ایران، ارائه ۱۰ سال خدمات پس از فروش برای همه محصولات است.

در صورتی که دستگاه به دلیل استفاده نادرست، نوسانات برق، سیم‌کشی نادرست و استفاده از ولتاژی به غیر از ولتاژ مناسب برای دستگاه دچار مشکل شود، کالا از گارانتی این شرکت خارج خواهد شد.

برترین شرکت ارائه دهنده گارانتی برای محصولات LG

گلدیران ارائه دهنده گارانتی برای محصولات LG

شرکت گلدیران یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات گارانتی و پس از فروش برای محصولات برند LG است. سابقه فعالیت گلدیران در این حوزه به بیش از ۳۰ سال می‌رسد.

فعالیت‌های این شرکت در سه حوزه اصلی تولید و تأمین کالا، توزیع کالا و خدمات پس از فروش تقسیم‌بندی می‌شود. این شرکت مشاوره و خدمات پس از فروش کالاهایی مثل لوازم‌خانگی، صوتی و تصویری و دیجیتالی را انجام می‌دهد.

خدمات این شرکت به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته در دسترس مشتریان است. این خدمات شامل تأمین قطعات، لوازم یدکی، ارسال محصولات به درب منزل و همچنین آموزش رایگان نحوه استفاده از محصولات این شرکت به‌وسیله تکنسین‌های مجرب است.

سایت‌های اصلی شرکت گلدیران در شهرهای سیرجان کرمان و قزوین مستقر هستند که تولید انواع محصولات گلدیران در این دو سایت بزرگ انجام می‌شود.

پس از خرید محصول از این شرکت کاربر می‌تواند درخواست نصب و راه‌اندازی محصول، تعمیر کالا در صورت خرابی، درخواست بررسی اصلی بودن یا تقلبی بودن گارانتی دستگاه را از شرکت داشته باشد که همه این موارد به صورت رایگان برای مشتری انجام می‌شود.

همچنین امکان درخواست تمدید گارانتی و درخواست سرویس دوره‌ای نیز از دیگر خدمات این شرکت برای خریداران محصولات LG است.

برترین شرکت ارائه‌دهنده گارانتی اصلی برای گوشی‌های شیائومی

شرکت تسک میران، ارائه‌دهنده خدمات گارانتی گوشی‌های شیائومی

شرکت تسک میزان یکی از شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی و خدمات پس از فروش برای گوشی‌های شیائومی است. در این شرکت از کادری مجرب و تحصیلکرده برای ارائه خدمات به کاربران بهره برده می‌شود.

شرکت تسک میران دارای امکانات روز دنیا در صنعت تعمیرات تخصصی مدارهای الکترونیک است. همچنین این شرکت دارای ۳۰ نمایندگی با سطح استاندارد در تمام شهرهای کشور است.

محصولات تحت پوشش گارانتی تسک میران دارای گارانتی ۱۸ ماهه هستند که البته بسته به نوع محصول متغیر است. مدت زمان در نظر گرفته شده برای ارائه خدمات پس از فروش به محصولات شیائومی حدود ۵ سال در نظر گرفته شده است.

برای استفاده از گارانتی این شرکت ارائه اصل فاکتور فروش معتبر و همچنین جعبه محصول که دارای برچسب گارانتی است،لازم و ضروری است.

گارانتی‌های ارائه شده برای گوشی‌های شیائومی توسط این شرکت شامل رفع و تعمیر خرابی‌ها است و هرگونه ضربه و صدمه فیزیکی ناشی از نفوذ آب، مایعات و یا مواد شیمیایی به گوشی، شکستگی، تغییر شکل، زنگ‌زدگی، نوسانات برق یا ولتاژ القایی مشمول این گارانتی نمی‌شود.

از طرفی در صورت ایجاد خرابی به دلیل استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد و تائیدنشده مثل باتری، گارانتی دستگاه لغو می‌شود. خدمات گارانتی فقط توسط مراکز مجاز و تنها بر اساس شماره سریال و سابقه آن ارائه می‌شود.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | افزایش ۹۰درصدی مراجعه برای تعمیر لوازم خانگی
    آگوست 8, 2020

    […] گارانتی‌ها و خدمات پس از فروش ضعیف معضل دیگر بازار لوازم خانگی و الکترونیک در ایران است. خدمات پس از فروش ضعیف اغلب برندها و تولیدکننده‌ها، میزان مراجعات مردم به تعمیرکننده‌های متفرقه را بیشتر کرده است و باعث شکل‌گیری سوء استفاده در این بازار شده است. […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | ترفند تشخیص ماشین لباسشویی اصل و تقلبی ال‌جی
    آگوست 10, 2020

    […] ضمن در صورت خرید محصولات دارای گارانتی گلدیران، در صورت خرابی دستگاه،این شرکت قطعات را به‌ […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | فروش لوازم خانگی با لیبل‌ تقلبی واقعیت دارد؟
    آگوست 11, 2020

    […] معتبر افزایش یافته است. مصرف‌کننده دغدغه اصل بودن گارانتی را دارد و در تشخیص لوازم خانگی اصلی از تقلبی مستاصل […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | ترفند تشخیص شارژر اصلی از تقلبی
    آگوست 15, 2020

    […] معتبر اینترنتی مثل دیجی‌کالا بیشتر اجناس اصل و دارای گارانتی اصالت هستند (مدتی است که در دیجی‌کالا کالاهای تقلبی با درج […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | ترفند تشخیص تلویزیون ال‌جی اصل از تقلبی
    آگوست 27, 2020

    […] قیمت تلویزیون ال‌جی در مدل‌های مختلف، بدون گارانتی و گارانتی‌دار نیز بیان شده […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | تفاوت گارانتی و وارنتی چیست؟
    سپتامبر 2, 2020

    […] رایگان محصول تعهد می‌دهند. همچنین تفاوت گارانتی و وارانتی این است که در گارانتی امکان تعویض و یا مرجوعی کالا در […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | پازوکی: امکان ارائه فاکتور خرید کارخانه به مشتری وجود ندارد
    سپتامبر 15, 2020

    […] راحت می‌شود فاکتور تقلبی آماده کرد همانطور که الان گارانتی تقلبی و تعمیرکارهای تقلبی وجود […]

    گرانی بازار تعمیرکاران لوازم خانگی را داغ کرد » قطار وبگردی
    اکتبر 1, 2020

    […] هاگارانتی ها و خدمات پس از فروش ضعیف معضل دیگر بازار لوازم خانگی و […]

    گرانی بازار تعمیرکاران لوازم خانگی را داغ کرد » قطار وبگردی
    اکتبر 1, 2020

    […] گارانتی ها و خدمات پس از فروش ضعیف معضل دیگر بازار لوازم خانگی و الکترونیک در ایران است. خدمات پس از فروش ضعیف اغلب برندها و تولیدکننده‌ها، میزان مراجعات مردم به تعمیرکننده‌های متفرقه را بیشتر کرده است و باعث شکل‌گیری سوء استفاده در این بازار شده است. […]

    تصلا | ترفند تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی ال جی
    جولای 16, 2021

    […] قیمت تلویزیون ال‌جی در مدل‌های مختلف، بدون گارانتی و گارانتی‌دار نیز بیان شده […]

لینک کپی شد!