تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نسل جدید گوشی های تاشو ارزش پرداخت هزینه را دارند؟

برترین گوشی‌‌های تاشو یا فولد موجود در بازار

راهنمای خرید
گوشی‌ های تاشو یا فولد با صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر نسخه جدید گوشی های تاشوی قدیمی یا فلیپ هستند. هرچند تولید این نوع گوشی‌های هوشمند چالش‌های منحصر به فرد خود را دارد اما در حال حاضر بسیاری از برندهای مطرح دنیا در تلاش برای تولید نمونه‌هایی از این نوع گوشی‌های هوشمند هستند. هر چند تنها برخی از این برندها موفق به تولید گوشی ‌های هوشمند تاشو با صفحه نمایش عریض و قابل انعطاف شده‌اند. در این مطلب به بررسی موبایل تاشو سامسونگ ، گوشی تاشو موتورولا ، گوشی تاشو هواوی می پردازیم. 

تصلا – در حال حاضر در میان گوشی ‌های تاشو هوشمند دو نوع در بازار موجود است. طبق گفته سایت اخبار لوازم خانگی تصلاپر گوشی هایی که به منظور افزایش عرض صفحه نمایش از حالت بسته خارج می‌شوند. در این گوشی‌ها ابعاد صفحه نمایش در ابعاد یک تبلت ۸ اینچی است. این گوشی‌ها به گوشی‌ های فولد معمولی معروف‌اند و در بیشتر آن‌ها از دو صفحه نمایش استفاده شده است. مثل موبایل تاشو سامسونگ  Galaxy Z Fold 2 و Galaxy Fold و نوع دیگر گوشی‌ های تاشو  که به نوعی نمونه مدرنیزه شده گوشی ‌های قدیمی تاشو هستند.

این گوشی‌ها که به گوشی های Clamshell Fold مشهور هستند، دارای صفحه نمایش با ابعاد عادی هستند و زمانی که بسته می‌شوند ابعاد بسیار کوچکی دارند. صفحه نمایش در این گوشی‌ها در حالت باز شده دارای ابعادی شبیه به ابعاد صفحه نمایش در گوشی های عادی است.

در واقع باز شدن این گوشی‌ها برای دسترسی به صفحه نمایش انجام می‌شود و در حالت بسته امکان استفاده از این گوشی‌ها برای کاربر وجود ندارد.

اولین گوشی‌ تاشو یا فولد در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۹ میلادی با نام Royole FlexPai معرفی شد. این گوشی هوشمند تاشو که در جهت افقی تا می‌شد، به عنوان اولین نسخه خلاقانه گوشی های هوشمند تاشو در نمایشگاه CES آن سال مورد استقبال بسیاری از مراجعه‌کنندگان قرار گرفت.

هر چند در آن سال تولید چنین گوشی به دلیل چالش‌هایی که ممکن بود برندهای تولید گوشی های تلفن همراه برای تولید صفحه نمایش تاشو با آن مواجه شوند، بیشتر یک مفهوم بود تا واقعیت اما در حال حاضر که دو سال از رونمایی از این گوشی‌ها می‌گذرد، تکنولوژی آن‌ قدر پیشرفت کرده است که در بازار نمونه‌های هر چند محدود از آن‌ها را ببینیم و امکان خرید وجود داشته باشد.

گوشی‌ های Royole FlexPai توسط یک برند چینی تولید کننده گوشی های تلفن همراه به بازار عرضه شد و در همان سال با قیمت حدود هزار و سیصد دلار در بازار گوشی های تلفن همراه چین به فروش رسید.

هر چند این نمونه از گوشی های تاشو امکانات زیادی نداشت و تنها مزیت اصلی آن‌ها قابلیت تاشوندگی بود اما به دلیل اینکه نوع جدیدی از گوشی های تلفن همراه به حساب می‌آمد، مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفت. این گوشی های تاشو در دو مدل یکی با حافظه داخلی حدود ۱۲۸ گیگ و دیگری با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ به بازار عرضه شده بودند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی ✔️ بهترین گوشی های ۲۰۲۱

تصویر گوشی‌های تاشو Royole FlexPei

صفحه نمایش گوشی های تاشو Royole FlexPai می‌توانست تا زاویه ۱۸۰ درجه بدون اینکه آسیب ببینند یا بشکند خم شود. اندازه این صفحه نمایش چیزی در حدود ۷٫۸ اینچ بود. در این گوشی‌ها از دو دوربین استفاده شده بود. نقطه ضعف اصلی این گوشی های ابتدایی اما هوشمند تاشو این بود که زمانی که آن را تا می‌کردید قطر آن بسیار زیاد می‌شد و کاربر به راحتی نمی‌توانست آن را در جیب شلوار به خصوص شلوار جین قرار دهد.

از طرفی ابعاد صفحه نمایش در حالت عادی نیز به قدری بزرگ بود که نتوان آن را در دست نگه داشت. در واقع بزرگ‌ترین و عمده‌ترین مشکل این گوشی‌ها ابعاد نامتناسب و غیر استاندارد آن بود.

نرخ به روز رسانی تصویر در این گوشی‌ها در حدود ۴:۳ بود و وضوح تصویر در صفحه نمایش آن‌ها چیزی در حدود ۱٫۹۲۰ * ۱۴۴۰ پیکسل بود. میزان تمرکز پیکسل‌ها نیز چیزی در حدود ۳۸۰ ppi بود.

برای اینکه بهتر این مفهوم را درک کنید باید به این موضوع اشاره کنیم که در گوشی های گلکسی نوت ۹ برند سامسونگ تمرکز پیکسل‌ها چیزی در حدود۵۱۶ ppi  و در گوشی های هوآوی میت ۲۰ پرو تمرکز پیکسل چیزی در حدود ۵۳۸ ppi بوده است. این دو گوشی در آن زمان از جمله گوشی های پرچم‌دار برند سامسونگ و برند هوآوی به حساب می‌آمدند.

گوشی های Royole FlexPai مجهز به دو اسلت سیم‌کارت بودند و در پشت گوشی در قسمتی که صفحه نمایش خم یا به اصطلاح تا می‌شد از چرم استفاده شده بود. سیستم‌عامل تعبیه شده روی گوشی های نسخه ۹ اندروید ۹Pie بود و از پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ به همراه ۶ گیگ رم استفاده شده بود.

بعد از معرفی این گوشی‌ها بود که برند پرطرفدار سامسونگ اقدام به طراحی و تولید اولین سری از گوشی های تاشو خود با نام Galaxy Fold کرد. اما در ابتدای معرفی و ورود این گوشی‌ها استقبال زیادی از سوی کاربران از آن نشد. به دلیل اینکه طراحی و ساخت گوشی های تاشو نیاز به استفاده از تکنیک‌های خاص و همچنین نسخه متفاوتی از سیستم‌عامل‌ها دارد به همین دلیل قیمت تمام شده تولید این گوشی‌ها زیاد است و قیمت آن‌ها نیز در بازار نسبت به گوشی های معمولی بیشتر است.

برای مثال قیمت گوشی های Galaxy Fold Z 2 برند سامسونگ که در سال ۲۰۲۰ میلادی از آن‌ها رونمایی شد، دو برابر قیمت گوشی های پرچم‌دار این برند در آن سال یعنی Samsung Galaxy S20 بود.

به هر حال یکی از اهداف اصلی برندهای تولیدکننده گوشی های تلفن همراه از تولید و ارائه گوشی های تاشو هوشمند این بوده است که به کاربران امکان دسترسی به گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر اما در عین حال جمع و جور را بدهند و به همین دلیل قیمت این گوشی‌ها نسبت به گوشی های معمولی بیشتر است.

البته گوشی های تاشو و استفاده از آن معایبی نیز دارد. تعبیه صفحه نمایش بزرگ‌تر از معمول در گوشی به معنای افزایش وزن گوشی است، بنابراین یکی از معایب گوشی های تاشو وزن زیاد آن‌هاست. در برخی از موارد وزن این گوشی‌ها دو برابر بیشتر از وزن گوشی های عادی است. البته این گوشی‌ها معایب دیگری نیز دارند که در ادامه این مطلب در مورد هر کدام از گوشی هایی که معرفی می‌کنیم به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: آنچه درباره گوشی های تاشو نمی‌دانید

معرفی گوشی‌ های تاشو موجود در بازار

در حال حاضر برندهای مختلفی اقدام به تولید گوشی‌ های تاشو هوشمند کرده‌اند. اولین برندی که گوشی تاشو آن به بازار همه کشورهای جهان راه یافت برند سامسونگ بود. پس از آن برندهایی مثل هوآوی، موتورلا و چند برند دیگر اقدام به تولید این گوشی های هوشمند کردند.

موبایل تاشو سامسونگ Samsung Galaxy Z fold 2

این گوشی تاشو به عنوان یکی از برترین گوشی‌ های تاشو موجود در بازار شناخته شده است. موبایل تاشو سامسونگ Galaxy Z Fold 2 بعد از ارائه نا موفق گوشی های تاشو سامسونگ  Galaxy Fold توسط برند سامسونگ به بازار تلفن همراه عرضه شدند. در واقع در طراحی این گوشی‌ها سعی شده بود ایرادات و باگ ‌هایی که در گوشی ‌های Galaxy Fold وجود داشت، برطرف شود و طراحی آن نیز بهبود یابد.

موبایل تاشو سامسونگ Galaxy Z Fold 2 از جمله گوشی های فولدی هستند که به سمت داخل جمع می‌شوند. یعنی در هنگام تا شدن دو طرف صفحه نمایش روی هم قرار می‌گیرد.

در این نوع گوشی‌ها از یک صفحه نمایش دیگر به غیر از صفحه نمایش اصلی استفاده شده است که کاربر می‌تواند از آن برای انجام برخی از کارها بدون نیاز به باز کردن صفحه نمایش اصلی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین انواع کارت حافظه

تصویر گوشی‌های تاشو ساموسنگ Z Fold 2

قابلیت‌ها و کیفیت تصویر در صفحه نمایش ثانویه این گوشی ‌های تاشو نسبت به نسخه قبلی آن‌ها یعنی Galaxy Fold تا حد قابل توجهی ارتقا یافته است. اندازه این صفحه نمایش ثانویه چیزی در حدود ۶٫۲ اینچ است که لب به لب گوشه‌های بیرونی صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است.

از این رو از این گوشی به راحتی می‌توانید حتی زمانی که در حالت بسته نیز قرار دارد، استفاده کنید. البته وزن این گوشی به دلیل وجود چندین صفحه نمایش زیاد است و امکان استفاده از آن با یک دست تقریباً وجود ندارد.

اندازه صفحه نمایش داخلی این گوشی‌ های تاشو چیزی در حدود ۷٫۶ اینچ است و روی هر دو طرف صفحه نمایش تا شو یک دوربین تعبیه شده است. زمانی که گوشی را در حالت تاشو قرار می‌دهید، صفحه نمایش در داخل گوشی قرار می‌گیرد. گوشی هایی که هنگام تا شدن صفحه نمایش آن‌ها به سمت داخل قرار می‌گیرد، با نام گوشی های تاشو Innie شناخته می‌شوند.

برای گوشی های تاشو Galaxy Z Fold 2 از پردازنده اسنپ دراگون ۸۶۵ به همراه ۱۲ گیگ حافظه رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ استفاده شده است. حجم و ظرفیت باتری‌های تعبیه شده روی این گوشی ‌ها چیزی در حدود ۴۵۰۰ میلی‌آمپر است و نکته مهم در خصوص این گوشی‌ها این است که از قابلیت اتصال به شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند. قیمت این گوشی‌ها در حال حاضر حدود ۲ هزار دلار آمریکا است.

مشخصات کلی گوشی های تاشو Galaxy Z Fold 2 را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ 

نوع قطعه ویژگی و مشخصات
تاریخ عرضه ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی
وزن ۲۸۲ گرم
ابعاد ۱۵۹ * ۶۸ * ۱۶٫۸ میلی‌متر در حالت بسته

۱۵۹٫۲ * ۱۲۸ * ۶٫۹ میلی‌متر در حالت باز

سیستم‌عامل اندروید ۱۰
اندازه صفحه نمایش در حالت بسته ۶٫۲ اینچ، در حالت باز ۷٫۶ اینچ
وضوح تصویر ۲۲۶۰ * ۸۱۶ / ۲۲۰۸ * ۱۷۶۶
پردازنده اسنپ دراگون ۸۶۵
میزان حافظه رم ۱۲ گیگ
میزان حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ
دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر
دوربین جلو ۱۰ مگاپیکسل و ۱۰ مگا پیکسل

مزایای اصلی گوشی های تاشو Samsung Galaxy Z fold 2:

  • صفحه نمایش تمام صفحه و وجود دو صفحه نمایش یکی با قابلیت تاشوندگی و دیگری به عنوان صفحه نمایش ثانویه
  • قابلیت بزرگ شدن اندازه صفحه نمایش

معایب گوشی های تاشو Samsung Galaxy Z Fold 2:

  • قیمت بسیار زیاد
  • همه اپلیکیشن‌های اندرویدی قابلیت سازگاری با صفحه نمایش‌های تاشونده را ندارند و تنها روی یک صفحه نمایش اجرا می‌شوند.

گوشی تاشو هواوی Mate Xs

این گوشی یکی از بهترین انواع گوشی های تاشو هوشمند اندرویدی موجود در بازار تلفن همراه است که توسط برند هوآوی طراحی و به بازار عرضه شده است. البته متأسفانه در این نمونه از گوشی‌ها به دلیل ضعف سیستم‌عامل تعبیه شده در آن نمی‌توان از همه قابلیت‌های سیستم‌عامل اندروید به خوبی استفاده کرد.

همچنین متأسفانه این گوشی فاقد دوربین سلفی است و شما نمی‌توانید در حالت باز شده از آن برای ثبت تصاویر سلفی استفاده کنید. این ایراد یک باگ و نقص بزرگ برای گوشی گران ‌قیمت مثل Huawei Mate Xs به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی های ۵G میان رده اوپو رینو ۵تصویر گوشی‌های تاشو هوآوی

گوشی تاشو هواوی هوشمند  Mate Xs یکی از گوشی های تولید شده توسط برند هوآوی است که به عنوان نسل بعدی گوشی های Huawei Mate X به بازار عرضه شده است. در این گوشی تاشو نسبت به گوشی Huawei Mate X تغییرات عمده‌ای ایجاد شده است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها امکان تا شدن و خم شدن صفحه نمایش در آن است. ایراد عمده و اصلی این گوشی‌ها در این است که با وجود اینکه روی آن از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده شده است اما متأسفانه از به روز رسانی‌های گوگل که برای سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌کند، پشتیبانی نمی‌کند. از طرفی با استفاده از این گوشی نمی‌توانید به برخی از سرویس‌هایی که گوگل در اختیار کاربران سیستم‌عامل اندروید قرار می‌دهد مثل سرویس گوگل مپ دسترسی داشته باشید.

با وجود همه این نواقص و کمبودها، گوشی ‌های تاشو هواوی Mate Xs یکی از انواع بهترین دستگاه‌های گوشی تلفن همراه تاشو موجود در بازار است که کاربر به راحتی می‌تواند از امکانات و قابلیت‌های آن به خصوص قابلیت‌های تا شدن آن استفاده کند.

این گوشی تاشو از جمله گوشی هایی است که هنگامی که در حالت تا شده قرار می‌گیرد صفحه نمایش آن به سمت خارج است گوشی قرار می‌گیرد. گوشی های تاشو که در هنگام تا شدن صفحه نمایش آن‌ها به سمت بیرون قرار می‌گیرد به عنوان گوشی های تاشو Outie شناخته می‌شوند.

در گوشی‌ های تاشو هواوی Mate Xs بر خلاف گوشی های Samsung Z Fold 2 که از دو صفحه نمایش یکی اصلی و دیگر ثانویه استفاده شده بود، تنها یک صفحه نمایش که قابلیت تا شدن و خم شدن در زاویه ۹۰ درجه را دارند استفاده شده است.

زمانی که گوشی را در حالت باز قرار دهید اندازه صفحه نمایش در آن به حدود ۸ اینچ می‌رسد و زمانی که در حالت بسته قرار می‌گیرد اندازه صفحه نمایش در آن به ابعاد ۶٫۶ اینچ می‌رسد. وزن این گوشی‌ها نسبت به گوشی های Samsung Galaxy Z Fold 2 بیشتر است.

در گوشی ‌های تاشو Huawei Mate Xs از پردازنده نه چندان قدرتمند Kirin 990 به همراه ۸ گیگ حافظه رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی استفاده شده است. این گوشی‌ها مجهز به دوربین با لنز ۴ گانه هستند که هر کدام از آن‌ها دارای وضوح تصویر ۴۰ مگاپیکسلی هستند. ظرفیت باتری در این گوشی‌ها حدود ۴۵۰۰ میلی‌آمپر است و طراحی ظاهری آن بسیار زیبا انجام شده است.

تنها ایراد اصلی این گوشی‌ها وزن زیاد آن و همچنین عدم امکان استفاده با یک دست از این گوشی‌ها است. از طرفی چون در هنگام تا شدن گوشی صفحه نمایش به سمت برون و در دو طرف گوشی قرار می‌گیرد از این رو حمل آن کمی سخت است.

این گوشی های تاشو از قابلیت اتصال به شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل با توجه به امکانات ارائه شده در این گوشی‌ها قیمت آن‌ها نسبت به گوشی های معمولی بسیار زیاد است. این گوشی‌ها در بازار با قیمت حدود ۳ هزار دلار به فروش می‌رسند که قیمت بسیار زیادی است.

متأسفانه این نمونه گوشی های تاشو هواوی در تعداد بسیار محدود به بازار عرضه شده است و در بازار گوشی های تلفن همراه برخی از کشورها مثل آمریکا در دسترس نیست. از طرفی امکان دسترسی به همه سرویس‌های گوگل با استفاده از این گوشی‌ها برای کاربران وجود ندارد.

به طور کلی امکانات سخت‌افزاری و قابلیت‌های گوشی ‌های Huawei Mate Xs را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره گوشی های پرچمدار سامسونگ ۲۰۲۱

نوع قطعه ویژگی و مشخصات
تاریخ عرضه ماه مارچ سال ۲۰۲۰ میلادی
وزن ۳۰۰ گرم
ابعاد ۱۶۱٫۳ * ۷۸٫۵ * ۱۱ میلی‌متر در حالت بسته

۱۶۱٫۳ * ۱۴۶٫۲ * ۵٫۴ میلی‌متر در حالت باز شده

سیستم‌عامل اندروید ۱۰
اندازه صفحه نمایش در حالت بسته ۶٫۶ اینچ، در حالت باز ۸ اینچ
وضوح تصویر ۲۴۸۰ * ۱۱۴۸ /  ۲۴۸۰ * ۲۲۰۰
پردازنده Kirin 990  با قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G
میزان حافظه رم ۸ گیگ
میزان حافظه داخلی ۵۱۲ گیگ
دوربین پشت ۴۰ مگاپیکسل، ۸ مگاپیکسل، ۱۶ مگاپیکسل، لنز TOF
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر
دوربین جلو متأسفانه دوربین سلفی برای این گوشی تاشو در نظر گرفته نشده است

مزایای اصلی گوشی تاشو هواوی  Mate Xs

  • صفحه نمایش عریض که تمام سطح گوشی را به خود اختصاص داده است.
  • استفاده از دوربین‌های بسیار با کیفیت

معایب اصلی گوشی تاشو هواوی  Mate Xs

  • عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل مثل گوگل مپ
  • عدم ارائه در همه بازارهای تلفن همراه در همه کشورهای جهان
  • عدم تعبیه دوربین سلفی جداگانه و عدم امکان ثبت تصویر سلفی در حالتی که گوشی باز شده است.

موبایل تاشو سامسونگ Samsung Galaxy Fold

گوشی‌ های Samsung Galaxy Fold اولین نسخه از گوشی های تاشویی بودند که بعد از گوشی های Royole FlexPai توسط برند سامسونگ طراحی و به بازار عرضه شده‌اند.

هر چند ایرادات و مشکلات زیادی از سوی کاربران این گوشی‌ها در فضای مجازی و انجمن‌های تخصصی تلفن همراه گزارش شده است اما به هر حال طراحی و ساخت این گوشی‌ها راه تولید گوشی های تاشو را نه تنها برای برند سامسونگ بلکه برای بسیاری دیگر از برندهای مطرح تولید کننده گوشی تلفن همراه باز کرده است.

گوشی‌  های تاشو Galaxy Fold که بعد از رونمایی که با نام Galaxy Z fold به بازار عرضه شدند بعد از معرفی گوشی ‌های پرچمدار سامسونگ که در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی و به بازار عرضه شدند، یعنی گوشی ‌های Samsung Galaxy S10 در ماه آپریل همان سال رونمایی شدند.

در واقع طراحی این گوشی‌ها باعث شد تا برند سامسونگ به عنوان اولین تولید کننده گوشی های تاشو در میان برندهای تولید کننده گوشی تلفن همراه شناخته شود.

بیشتر بخوانید: گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ چه شکلی است؟

تصویر گوشی‌های تاشو ساموسنگ فولد

اگر بخواهیم گوشی های Galaxy Fold یا Samsung Galaxy Z Fold را به عنوان یکی از اولی گوشی های تاشو ارائه شده به بازار نقد و بررسی کنیم باید بگوییم که این گوشی‌ها در نوع خود دارای عملکرد و قابلیت‌های بی‌نظیری بودند. برای مثال ابعاد گوشی در حالت باز شده بسیار مناسب بود.

صفحه نمایش ۷٫۳ اینچی آن در حالتی که گوشی باز شده بود نه تنها باعث می‌شد که حمل گوشی برای کاربر راحت‌تر انجام شود بلکه به نوعی کار با آن با استفاده از یک دست نیز راحت‌تر انجام می‌شد. ا

این نمونه از گوشی های تاشو برای اولین بار به صورت آزمایشی در بازار گوشی های تلفن همراه در کشور آمریکا عرضه شدند. اما در آن زمان متأسفانه کاربران آمریکایی این نوع گوشی‌ها به ایرادات و باگ‌هایی برخورد کردند و آن‌ها را گزارش کردند که باعث شد برند سامسونگ عرضه این گوشی‌ها را به تعویق بیندازد.

به هر حال با اعمال برخی از تغییرات و اصلاحات گوشی های Galxy Fold برند سامسونگ که اولین نسخه از گوشی های تاشو این برند بود در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه شدند. برای این گوشی‌ها مانند گوشی های Galaxy Z Fold 2 برند سامسونگ دو نوع صفحه نمایش که یکی به عنوان صفحه نمایش اصلی و دیگری به عنوان صفحه نمایش ثانویه استفاده می‌شود در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش اصلی از نوع AMOLED با ابعاد ۷٫۳ اینچ در حالت باز شده است که از نوع Innie است یعنی در هنگام تا شدن به سمت داخل قرار می‌گیرد.

این صفحه نمایش از استاندارد QHD Dynamic پشتیبانی می‌کند و از نوع AMOLED است. صفحه نمایش ثانویه که دارای ابعاد ۴٫۶ اینچ است از نوع AMOLED بوده و از استاندارد HD + Super پشتیبانی می‌کند.

تعبیه این دو صفحه نمایش در این گوشی تاشو باعث شده تا کاربر هم بتواند از آن به عنوان یک گوشی تلفن همراه استفاده کند و هم بتواند از آن به عنوان یک تبلت با قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد استفاده نماید.

البته صفحه نمایش ثانویه دارای محدودیت‌هایی نسبت به صفحه نمایش اصلی است که قابلیت تاشوندگی دارد. البته شما می‌توانید از این صفحه نمایش برای انجام کارهای عادی و روتین با گوشی خود به راحتی استفاده کنید.

یکی از بهترین امکانات و قابلیت‌های گوشی های تاشو Galaxy Fold برند سامسونگ این است که در این گوشی‌ها شما می‌توانید هم‌زمان از سه اپلیکیشن استفاده کنید. ا

از طرفی همان‌طور که یک اپلیکیشن روی صفحه نمایش اصلی باز است می‌توانید از آن روی صفحه نمایش ثانویه نیز استفاده کنید و این قابلیت بسیار کاربردی و منحصر به فردی برای یک گوشی تاشو و راحتی کار با آن است. در اصل این قابلیت به شما کمک می‌کند تا زمانی که اگر در حال کار کردن با گوشی خود در حالتی که باز است هستید و می‌‌خواهید آن را ببندید، بدون ایجاد وقفه ادامه کار خود را انجام دهید.

گوشی های Galaxy Fold برند سامسونگ مجهز به باتری‌های با طرفیت ۴۳۸۰ میلی‌آمپر هستند. برای این گوشی‌ها حافظه رم ۱۲ گیگ در نظر گرفته شده است و حافظه اصلی آن چیزی در حدود ۵۱۲ گیگ است. همچنین پردازنده تعبیه شده در این گوشی‌ها از نوع پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ است.

گوشی های تاشو Galaxy Fold برند سامسونگ دارای ۶ دوربین یکی با لنز ۱۶ مگاپیکسلی، یک جفت دوربین با لنز ۱ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی است. علاوه بر این از دو دوربین با لنزهای ۱۰ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل در کناره‌های گوشی استفاده شده است و زمانی که کاربر گوشی را باز می‌کند در روی صفحه نمایش باز شده ظاهر می‌شوند.

نکته مهم در خصوص این گوشی‌ها تاشو این بود که وزن آن‌ها نسبت به سایر گوشی هایی که بعد از آن‌ها با قابلیت تا شوندگی به بازار عرضه شدند، با وجود تعبیه دو صفحه نمایش بسیار سبک بود و کاربر به راحتی می‌توانست تنها با استفاده از یک دست از آن استفاده کند.

قیمت این گوشی در زمانی که به بازار عرضه شده بودند در نوع خود بسیار گران بود. در حال حاضر این گوشی‌ها در بازار با قیمت ۱۸۰۰ دلار آمریکا به فروش می‌رسند.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات کلی موبایل تاشو سامسونگ Galaxy Fold را از نظر امکانات و قطعات سخت‌افزاری به کار رفته در آن‌ها مشاهده کنید.

نوع قطعه ویژگی و مشخصات
تاریخ عرضه ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی
وزن ۲۶۳  گرم
ابعاد ۱۶۰٫۹ * ۶۲٫۹ * ۱۵٫۵ میلی‌متر در حالت بسته

۱۶۰٫۹ * ۱۱۷٫۹ * ۶٫۹ میلی‌متر در حالت باز شده

سیستم‌عامل اندروید ۱۰
اندازه صفحه نمایش مجهز به دو صفحه نمایش یکی ۴٫۶ اینچی و دیگری ۷٫۳ اینچ
وضوح تصویر ۱۶۸۰ * ۷۲۰ / ۲۱۵۲ * ۱۵۳۶
پردازنده پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ ( در زمان تولید این گوشی‌ها تکنولوژی ۵G معرفی نشده بود)
میزان حافظه رم ۱۲ گیگ
میزان حافظه داخلی ۵۱۲ گیگ
دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل، ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۳۸۰ میلی‌آمپر
دوربین جلو دارای ۳ دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسل، ۱۰ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل

مزایای اصلی و عمده گوشی های Galaxy Fold عبارت‌اند از:

  • مجهز به دو صفحه نمایش داخلی و خارجی
  • قیمت مناسب

معایب اصلی گوشی های Galaxy Fold برند سامسونگ عبارت‌اند از :

  • مشکلاتی در خصوص پایداری تماس‌ها و برخی از ایرادهای سخت‌افزاری
  • متأسفانه همه اپلیکیشن‌های اندرویدی را نمی‌توان روی هر دو صفحه نمایش استفاده کرد و برخی از آن‌ها فقط روی یکی از صفحه نمایش‌ها باز می‌شوند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

معرفی گوشی های تا شونده از نوع Clamshell Fold

نوع دیگری از گوشی‌ های تاشو هوشمند در بازار گوشی های تلفن همراه وجود دارد که به گوشی ‌های Clamsh Fold مشهور هستند. این گوشی‌ها در واقع فقط یک صحه نمایش آن هم با ابعاد معمولی دارند و برای دسترسی به صفحه نمایش باید گوشی را باز کرد.

به عبارت دیگر امکان استفاده از امکانات این گوشی‌ها در حالت بسته برای کاربر وجود ندارد. هرچند این گوشی‌ها نسبت به گوشی های تاشویی مثل Galaxy Z Fold 2 کمتر مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند اما بنا به دلایلی شرکت‌های تولید کننده گوشی تلفن همراه که به تکنولوژی تولید صفحه نمایش‌های تاشو دسترسی دارند این گوشی‌ها را طراحی و تولید می‌کنند.

مزیت اصلی این گوشی‌ها ابعاد بسیار کوچک آن در زمانی است که در حالت تا شده قرار دارند. بنابراین این گوشی‌ها بیشتر برای کاربرانی مناسب است که ابعاد کوچک گوشی یک مزیت عمده برای آن‌ها به حساب می‌آید.

در این نوع گوشی های تاشو یک صفحه نمایش بسیار کوچک روی درب اصلی گوشی قرار دارد که عملکردهای بسیار ابتدایی و پایه مثل نمایش شماره فردی که در حال تماس است و یا نوتیفیکیشن‌های مربوط به پیام‌های دریافتی هستند. در ادامه چند نمونه از گوشی های تاشو Clamshell Fold که توسط برندهای مطرحی مثل موتورلا و سامسونگ تولید شده‌اند را معرفی خواهیم کرد.

موبایل تاشو سامسونگ Glaxy Z Flip

این گوشی یکی از انواع گوشی های تاشو از نوع Clamshell است که طراحی بسیار زیبا و امکانات و قابلیت‌های کاربردی زیادی دارد.

گوشی های Galaxy Z Flip برند سامسونگ از جمله برترین گوشی های تاشو موجود در بازار گوشی ‌های تلفن همراه است که در سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار گوشی های تلفن همراه هوشمند معرفی و عرضه شده‌اند. زمانی که برند سامسونگ این گوشی‌ها را به بازار عرضه کرد، برند موتورلا نیز از گوشی های تاشو نوع Clamshell رونمایی کرد.

بر اساس نظر کاربران و کارشناسان حوزه گوشی های تلفن همراه هوشمند این گوشی نسبت به گوشی رازر که توسط برند موتورلا به بازار عرضه شده است یک سر و گردن بالاتر است.

تصویر گوشی‌های تاشو ساموسنگ z flip

اولین ویژگی و قابلیت مهمی که این گوشی های تاشو دارند استفاده از پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ در آن‌ها است. این پردازنده یکی از قوی‌ترین انواع پردازنده‌های موجود در سال ۲۰۲۰ است که توسط کوآلکام تولید و به بازار عرضه شده است. برای این گوشی‌ها یک رم ۸ گیگ در نظر گرفته شده است.

همچنین در پشت این گوشی‌ها از سیستم دوربین دوگانه یکی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یکی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 اولترا واید استفاده شده است. در حالی در گوشی های Galaxy Z Flip از سیستم دوربین دوگانه در پشت گوشی استفاده می‌شود که رقیب این گوشی‌ها یعنی موتورلا رازر فقط یک دوربین در چشت گوشی دارد.

از طرفی نرم‌افزار یا اپلیکیشن دوربین در گوشی های Galaxy Z Flip بسیار پر قدرت طراحی شده و امکانات و قابلیت‌های منحصر به فردی دارد. برای این گوشی‌ها از باتری‌هایی با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر استفاده شده است که حجم آن نسبت به باتری‌های تعبیه شده در گوشی های معمولی کم است و به همین دلیل طول عمر باتری در هر بار شارژ آن کوتاه‌تر است. البته باتری این گوشی‌ها نسبت به باتری در نظر گرفته شده برای گوشی های موتورلا رازر بسیار بهتر است.

بدنه گوشی از شیشه بسیار براق ساخته شده است که باعث ایجاد ظاهر زیبا و جذاب برای گوشی هایGalaxy Z Flip  برند سامسونگ شده است. ابعاد صفحه نمایش در این گوشی‌ها ۶٫۷ اینچی است. متأسفانه در این گوشی‌ها از صفحه نمایش‌های با جنس پلاستیک استفاده شده است که باعث می‌شود احتمال خش‌دار شدن آن زیاد شود.

هر چند کیفیت نمایش تصویر در آن بسیار بالاست و از طرفی از استاندارد HD + نیز پشتیبانی می‌کند. وضوح تصویر در صفحه نمایش این گوشی های تاشو ۱۰۸۰* ۲۶۳۶ است. برای صفحه نمایش گوشی های Galaxy Z Flip از یک نوار پلاستیکی استفاده شده است که باعث می‌شود زمانی که گوشی را می‌بندید دو صفحه نمایش روی هم قرار نگیرند و در نتیجه مانع آسیب دیدن صفحه نمایش در این گوشی‌ها می‌شود.

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این گوشی‌ها این است که شما می‌توانید این گوشی را در هر زاویه‌ای که بخواهید باز کنید و در همان زاویه باقی بماند.

این قابلیت به خصوص زمانی که شما می‌خواهید تماس ویدیویی با دوستان و مخاطبان خود برقرار کنید و می‌خواهید گوشی را در همان حالت باز شده روی سطحی قرار دهید بسیار کاربردی است. سیستم‌عامل تعبیه شده روی این گوشی‌ها به خوبی قابلیت جدا کردن صفحه نمایش و توزیع صفحه اپلیکیشن‌ها روی هر دو صفحه را انجام می‌دهد.

نقطه ضعف اصلی گوشی های تاشو Galaxy Z Flip برند سامسونگ صفحه نمایشی است که روی درب گوشی تعبیه شده است. این صفحه نمایش که دارای ابعاد ۱٫۱ اینچ است دارای وضوح تصویر ۳۰۰ * ۱۱۲ پیکسل است و عملکرد بسیار محدودی دارد. این صفحه نمایش شبیه به صفحه نمایش گوشی های رازر موتورلا است که در سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شده بود.

نوع صفحه نمایش تعبیه شده روی درب گوشی های Galaxy Z Flip برند سامسونگ از نوع AMOLED است و قادر به نمایش چند خط از پیام دریافتی یا نوتیفیکیشن‌های تماس و برخی از موارد این چنینی است.

با توجه به همه توضیحاتی که در خصوص گوشی های Galaxy Z Flip برند سامسونگ داده شده به جرات می‌توان گفت این گوشی‌ها از جمله گوشی های تاشو بسیار خوب با عملکرد بسیار عالی و قابلیت‌های منحصر به فرد هستند که نسبت به قیمتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است خرید آن‌ها به صرفه است. قیمت این گوشی‌ها در بازار حدود ۱۳۸۰ دلار آمریکا است.

در جدول زیر مشخصات کلی گوشی های Galaxy Z Flip نمایش داده شده است.

نوع قطعه ویژگی و مشخصات
تاریخ عرضه ماه فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی
وزن ۱۸۳ گرم
ابعاد ۱۶۷٫۳ * ۷۳٫۶ * ۷٫۲ میلی‌متر در حالت باز

۸۷٫۴ * ۷۳٫۶ * ۱۷٫۳ در حالت بسته

سیستم‌عامل اندروید ۱۰
اندازه صفحه نمایش مجهز به دو صفحه نمایش یکی ۱٫۱ اینچی و دیگری ۶٫۷ اینچ
وضوح تصویر ۱۱۲ * ۳۰۰ در صفحه نمایش روی درب و ۱۰۸۰ * ۲۶۳۶ برای صفحه نمایش بزرگ‌تر
پردازنده پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵  پلاس( در زمان تولید این گوشی‌ها تکنولوژی ۵G معرفی نشده بود). در برخی از انواع این گوشی‌ها از پردازنده اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس استفاده شده است
میزان حافظه رم ۸ گیگ
میزان حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ
دوربین پشت ۱۲ مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل
باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر
دوربین جلو مجهز به دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی

مزایای اصلی گوشی های  تاشو Galaxy Z Flip برند سامسونگ:

  • طراحی ظاهری بسیار زیبا
  • باز شدن و باقی ماندن گوشی در هر زاویه‌ای که کاربر بخواهید

معایب اصلی گوشی های Galaxy Z Flip برند سامسونگ:

  • فاصله بین دو صفحه زمانی که روی هم قرار می‌گیرند
  • صفحه نمایش ثانویه بسیار کوچک که کاربرد چندانی ندارد.

گوشی تاشو موتورولا  Razr 2020

نسخه‌ای از گوشی های تاشو موتورولا Motorola Razr 2020 در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز توسط برند موتورلا به بازار عرضه شد.

گوشی های نسخه ۲۰۲۰ رازر موتورلا اگرچه نسخه جدیدی از گوش‌های قدیمی هستند و یادآوری کننده خاطرات قدیمی کاربران گوشی های موتورلا هستند اما واقعیت این است که متأسفانه قابلیت‌ها و امکاناتی که در این گوشی‌ها ارائه شده است به هیچ عنوان با قیمتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است هم‌خوانی ندارد.

برند موتورلا با تولید این گوشی‌ها سعی کرده است تا به نوعی قدرت خود در تولید گوشی های تاشو از Flip را با تلفیق تکنولوژی و نوستالژی به رخ دیگر برندهای تولید کننده گوشی های تلفن همراه بکشد.

برند موتورلا در سال ۲۰۰۴ میلادی گوشی های تاشویی را با نام Motorola Razr V3 به بازار عرضه کرد که در آن زمان توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. این گوشی‌ها از نظر امکانات و قابلیت‌‌های متنوع به نوعی از همه گوشی های تلفن همراهی که در آن زمان به بازار عرضه شده بودند در درجه و سطح بالاتری قرار داشتند.

با توجه به این موضوع برند موتورلا با تولید گوشی های تاشو هوشمند Motorola Razr 2020 سعی داشت تا به نوعی به همان جایگاه برسد. اما متأسفانه این گوشی‌ها نیز مانند گوشی های تاشو موتورلا که در سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه شدند قیمت بالایی داشتند و به هیچ عنوان قیمت و قابلیت‌های این گوشی‌ها با یکدیگر در یک سطح و درجه نبود.

تصویر گوشی‌های تاشو Motorola Razr 2020

گوشی تاشو موتورولا Razr 2020 چون از قابلیت اتصال به شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کنند به گوشی های Motorola Razr 5G معروف و دارای بدنه آهنی هستند.

استفاده از جنس آهن برای بدنه این گوشی‌ها تا حدودی مشکلاتی را که نسخه قبلی این گوشی های تاشو که در سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه شدند داشتند، برطرف کرده است اما متأسفانه استفاده از فلز آهن در بدنه باعث شده قیمت آن‌ها تا حد قابل توجهی افزایش یابد و این موضوع یک ایراد عمده برای گوشی هایی با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی در این سطح است.

از نظر طراحی ظاهری گوشی های تاشو موتورولا  Razr 2020 بسیار زیبا هستند و امتیاز بالایی به دست آورده‌اند. روی درب این گوشی‌ها یک صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی تعبیه شده است. از طرفی در روند باز طراحی این گوشی‌ها سعی شده است تا ایرادات و اشکالات سیستم‌عامل در خصوص مرورگرهای اینترنت، تایپ متن و ارسال و دریافت پیام و همچنین اپلیکیشن دوربین و قابلیت‌های ثبت سلفی در آن‌ها تا حد قابل توجهی بهبود یابد.

یکی از ویژگی‌های گوشی های تاشو Motorola Razr 2020 این است که شما می‌توانید برخی از کارها را مثل ثبت تصویر سلفی با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که در پشت گوشی قرار گرفته است بدون نیاز به باز کردن گوشی انجام دهید.

این قابلیت به خصوص برای برقراری تماس‌های تصویری بسیار کاربردی است. البته روی صفحه نمایش تاشو گوشی که در داخل گوشی قرار گرفته است یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی نیز تعبیه شده است که شما می‌توانید از آن برای ثبت تصاویر مختلف استفاده کنید.

متأسفانه برای صفحه نمایش اصلی گوشی های تاشو موتورولا Razr 2020 از جنس پلاستیک استفاده شده است که معایب زیادی دارد. در واقع صفحه نمایش تعبیه شده برای این گوشی‌ها  از نوع P – OLED یا همان OLED پلاستیکی است.

وضوح تصویر در این گوشی‌ها ۲۱۴۱ * ۸۷۶  است و خوشبختانه از استاندارد Full HD نیز در این گوشی‌ها پشتیبانی می‌شد. هر چند این قابلیت بیشتر در گوشی های ارزان‌قیمت در نظر گرفته می‌شود و برای گوشی هایی با قیمت گران پشتیبانی از استانداردهای بالاتر تصویر در نظر گرفته می‌شود.

پردازنده تعبیه شده در گوشی تاشو موتورولا  Razr 2020 از نوع اسنپ دراگون ۷۶۵G  است. برای این گوشی‌ها حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ در نظر گرفته شده است. ظرفیت و حجم باتری در این نوع گوشی‌ها موتورلا چیزی در حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلی‌آمپر است که بسیار کم است و به همین دلیل طول عمر باتری در هر بار شارژ بسیار محدود است.

برند موتورلا در معرفی این گوشی اعلام کرده است که چون قابلیت‌های صفحه نمایش کوچک تعبیه شده روی درب گوشی بسیار زیاد است بنابراین استفاده از صفحه نمایش اصلی بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد و به همین دلیل نیازی به استفاده از باتری با ظرفیت بالا و صفحه نمایش بسیار گران قیمت در این گوشی‌ها نیست. هر چند به نظر می‌رسد این حرف چندان درست نباشد.

با توجه به آنچه گفته شد به جرات می‌توان گفت گوشی تاشو موتورولا  Razr 2020 به هیچ عنوان نمی‌توانند به عنوان گوشی های تاشو برتر در میان همه گوشی هایی که معرفی کردیم، شناخته شوند. قیمت این گوشی‌ها در حال حاضر در بازار چیزی در حدود ۱۴۰۰ دلار آمریکا است که قیمت زیادی برای یک گوشی با امکانات متوسط به حساب می‌آید.

در جدول زیر مشخصات و ویژگی‌های مربوط به گوشی های Motorola Razr 2020 نمایش داده شده است.

نوع قطعه ویژگی و مشخصات
تاریخ عرضه ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی
وزن ۱۹۲ گرم
ابعاد ۱۶۹٫۲ * ۷۲٫۶ * ۷٫۹ میلی‌متر در حالت باز

۹۱٫۷ * ۷۲٫۶ * ۱۶ میلی‌متر در حالت بسته

سیستم‌عامل اندروید ۱۰
اندازه صفحه نمایش مجهز به دو صفحه نمایش یکی ۲٫۷ اینچی و دیگری ۶٫۲اینچ
وضوح تصویر ۸۰۰ * ۶۰۰ در صفحه نمایش روی درب و ۲۱۴۲ * ۸۷۶ برای صفحه نمایش بزرگ‌تر
پردازنده پردازنده اسنپ دراگون ۷۶۵G
میزان حافظه رم ۸ گیگ
میزان حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ
دوربین پشت یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی
باتری ۲۸۰۰ میلی‌آمپر
دوربین جلو مجهز به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی

مزایای گوشی های تاشو Motorola Razr 2020 عبارت‌اند از:

  • نسخه مدرنیزه و پیشرفته گوشی های تاشو سال ۲۰۰۴ برند موتورلا (یادآوری خاطرات قدیمی کاربران از این گوشی‌ها)
  • تعبیه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با کیفیت عالی که می‌توان از آن برای ثبت تصاویر سلفی نیز استفاده کرد.

معایب گوشی های تاشو Motorola Razr 2020 عبارت‌اند از:

  • قیمت بسیار زیاد در قبال ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار متوسط
  • استفاده از جنس پلاستیک برای صفحه نمایش

در این مطلب برترین گوشی ‌های تاشو هوشمند موجود در بازار معرفی شدند. متأسفانه برندهای دیگر گوشی ‌های تاشو هوشمند به دلیل مشکلات و چالش‌هایی که در مطلب قبلی به آن‌ها اشاره کردیم تولید نکرده‌اند. برای مثال برند اپل تاکنون اقدام به تولید گوشی های تاشو نکرده است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!