تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کاربردهای شگفت‌انگیز بیکسبی سامسونگ که نمی دانید

اخبار تصلا
شاید سوال شما این است که بیکسبی سامسونگ چیست؟ دستیار مجازی بیکسبی (Bixby) دستیار مجازی اختصاصی برخی از گوشی‌های سامسونگ و برخی دیگر از محصولات این برند است که می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش میزان کارایی و تسهیل استفاده از دستگاه‌های هوشمند این برند داشته باشد و حتی می‌توانند استفاده از این دستگاه‌ها را برای افرادی که از دست دچار معلولیت هستند، ساده‌تر کنند.

تصلا – با گسترش استفاده از هوش مصنوعی در وسایل هوشمند، اهمیت استفاده از دستیارهای هوشمند مجازی در وسایل دیجیتالی به خصوص گوشی‌ها افزایش یافته است. گوگل اسیستنت، siri و بیکسبی سه دستیار مجازی هوشمند محبوب هستند که نقش قابل‌توجهی در کارآمد شدن گوشی‌های هوشمند دارند. در این مطلب قصد داریم بگوییم که بیکسبی سامسونگ چیست؟ کلید مجازی گوشی سامسونگ چه قابلیت‌هایی دارد. با ما همراه باشید.

به لطف وجود این دستیارهای مجازی در گوشی‌ها می‌توانید زمانی که دست‌تان به قدری کثیف است که نمی‌توانید به گوشی دست بزنید یا کاملا درگیر کار دیگری هستید، با فرمان‌های صوتی به ‌راحتی و بدون اینکه به گوشی‌تان دست بزنید، کارهای متداول مثل تماس گرفتن، ارسال پیام، پخش موسیقی و… را با آن انجام دهید.

بیکسبی دستیار مجازی صوتی مختص دستگاه‌های سامسونگ است که در برخی از گجت‌های سامسونگ در کنار سایر دستیارهای مجازی صوتی مانند دستیار مجازی گوگل و آمازون الکسا به شما کمک می‌کنند تا از قابلیت‌های این دستیارها از جمله کنترل وسایل هوشمند با فرمان‌های صوتی، جستجوی صوتی محتوا، پرسش سؤال و کسب اطلاعاتی مانند اطلاع از وضعیت آب‌وهوا، مطلع شدن از مناسبت‌ها و رویدادهای روزانه و… بهره‌مند شوید.

سامسونگ بیکسبی را با هدف رقابت با دستیارهای مجازی صوتی بسیار کاربردی و محبوب مانند سیری اپل، گوگل اسیستنت و آمازون الکسا اینجا کرد؛ اما این دستیار مجازی اصلاً نتوانست به‌اندازه سایر دستیارهای مجازی موفق شود؛ البته هنوز هم در دستگاه‌ های سامسونگ به‌عنوان اپلیکیشنی پیش‌فرض دیده می‌شود

بیکسبی سامسونگ چیست؟

همان‌طور که گفتیم بیکسبی دستیار مجازی صوتی سامسونگ محسوب می‌شود که برای نخستین بار همراه با گلکسی اس ۸ عرضه شد؛ اما بعدها در تعدادی دیگر از وسایل سامسونگ مانند یخچال فریزر Family Hub و تلویزیون‌های هوشمند این برند نیز مورداستفاده قرار گرفت.

بیکسبی می‌تواند برای انجام کارهایی مثل اطلاع از وضعیت آب‌وهوا، یادآوری جلسات و قرارهای کاری، خواندن مقالات خبری و سایر موارد مورداستفاده قرار گیرد.

در ضمن این دستیار مجازی می‌تواند صحنه‌های در حال نمایش در منظر یاب دوربین را تجزیه‌وتحلیل کند و به شما بگوید در چه مکانی چه کالایی عرضه می‌شود، شما می‌توانید برای تماس گرفتن نیز از این دستیار مجازی استفاده کنید.

بیکسبی از قابلیت تشخیص صدای کاربران و بیان پاسخ‌های سفارشی‌سازی شده به افراد بر اساس صدای آن‌ها نیز برخوردار است. سامسونگ در سه جمله تمام قابلیت‌های دستیار مجازی خود را معرفی کرده است؛ طبق گفته سامسونگ بیکسبی یاد می‌گیرد، با گذشت زمان تکامل پیدا می‌کند مطابق با نیازهای کاربران عمل می‌کند.

بیکسبی سامسونگ چگونه کار می‌کند؟

هدف از طراحی بیکسبی برقراری تعامل گسترده با کاربران است و تنها با هدف اجرای اپلیکیشن‌ها یا انجام یک کار خاص ایجاد نشده است. بیکسبی می‌تواند بر اساس رفتار کاربر اطلاعات زیادی را جمع‌آوری کند و عملکرد خود را مطابق با این اطلاعات تغییر دهد.

همچنین این صوتی می‌تواند وضعیتی را که اپلیکیشن در آن قرار دارد، تشخیص دهد و مطابق با خواسته کاربر کار درست را انجام دهد؛ بنابراین این دستیار مجازی هم می‌تواند استفاده از اپلیکیشن با فرمان‌های صوتی را امکان‌پذیر کند و هم به کاربران اجازه می‌دهد با روش معمولی یا همان لمس نمایشگر از اپلیکیشن استفاده کنند.

می‌توان گفت این دستیار صوتی زبان طبیعی را نیز می‌فهمد. این جمله به معنی این است که برای استفاده از بیکسبی لازم نیست عبارات کامل و صحیحی را بیان کنید؛ زیرا این دستیار قادر است اطلاعات ناقص و به اصطلاح دست ‌و پا شکسته را نیز تشخیص دهد و تفسیر کند و اقدام مناسب را انجام دهد.

قابلیت تشخیص زبان طبیعی میزان کارایی سایر دستیارهای مجازی مثل الکسا را نیز به میزان قابل‌توجهی بهبود یافته است و این ویژگی در عصری مدرن که استفاده از هوش مصنوعی به میزان قابل ‌توجهی در حال افزایش است، یک ویژگی ضروری به نظر می‌رسد.

این ویژگی باعث شده است الکسا، گوگل اسیستنت و بیکسبی بتوانند به صدای شما گوش دهند، اطلاعات دریافت‌شده را تفسیر و به خواسته کاربران عمل کنند.

نحوه کار بیکسبی نیز مانند سایر دستیارهای مجازی همچون گوگل اسیستنت و آمازون الکسا است و از هوش مصنوعی برای تفسیر اطلاعات و انجام اقدامات متناسب با اطلاعات استفاده می‌کند.

فرآیند جمع‌آوری اطلاعات و انجام اقدامات مناسب متناسب با این اطلاعات که در زبان انگلیسی به آن Contextual awareness گفته می‌شود، به معنای انجام اقدام درست بدون امکان دستیابی به اطلاعات جزئی است.

در واقع می‌توان گفت قابلیت Contextual awareness به دستیار مجازی سامسونگ کمک می‌کند بفهمد کاربر در چه وضعیتی قرار دارید و متناسب با وضعیت او چه اقدامی باید انجام دهد.

آماده‌سازی بیکسبی جهت استفاده

برای استفاده از بیکسبی باید همچون گوگل اسیستنت از کلمه بیدارباش یا همان Hi bixby استفاده کرد. اگرچه ممکن است در برخی از موارد این دستیار به‌صورت تصادفی اجرا شود.

برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از روش اجرای بیکسبی با استفاده از دکمه اختصاصی این دستیار استفاده کرد؛ برای بهره‌مندی از سایر قابلیت‌های دستیار مجازی سامسونگ مثل بیکسبی ویژن (bixby Vision) نیز می‌توانید از دکمه اختصاصی بیکسی استفاده کنید.

در پایان مقاله نحوه فعال ‌سازی بیکسبی صوتی یا بیکسبی ویس (Bixby Voice) و بیکسبی ویژن را بیان خواهیم کرد.

قابلیت‌های بیکسبی سامسونگ چیست؟

استفاده از بیکسبی در وسایل مختلف سامسونگ به‌صورت فزاینده‌ای در حال گسترش است. در ادامه با برخی از قابلیت‌های این دستیار مجازی صوتی آشنا می‌شویم. قابلیت‌های بیکسبی با بهره‌مندی از چند سرویس مختلف قابل انجام است که شامل سرویس‌های زیر می‌شود:

  • بیکسبی ویس (bixby voice)
  • بیکسبی ویژن (bixby vision)
  • بیکسبی هوم (bixby home)
  • بیکسبی ریماندر (bixby reminders)

فهرستی از قابلیت‌های بیکسبی ویس

  • نمایش محتوای در حال نمایش در نمایشگر گوشی روی تلویزیون (میرر کردن) با بیان عبارت Show this on my TV
  • استفاده از تصاویر ذخیره‌شده در حافظه تلویزیون به‌عنوان والپیپر گوشی (تصویر پس‌زمینه) با بیان عبارت Use this as my wallpaper
  • گرفتن عکس سلفی و به اشتراک‌گذاری آن در فیسبوک با بیان عبارت take a selfie and share it will Facebook
  • باز کردن اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با بیان عبارت open Messages
  • فعال کردن قابلیت عکاسی HDR در اپلیکیشن دوربین با بیان عبارت turn on HDR
  • به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی از طریق پیام متنی با بیان عبارت text Ahmad my location. (به‌جای احمد باید نام مخاطبی را که قصد دارید به او بگو کجا هستید، بیان کنید (نام مخاطب باید دقیقاً همان نامی باشد که آن را در فهرست مخاطبین خود ذخیره کرده‌اید)

همان‌طور که قبلاً گفتیم قبل از بیان این فرمان‌های صوتی یا باید دکمه اختصاصی بیکسبی را بزنید و یا عبارت Hi bixby را بیان کنید. در ضمن انجام کارهایی مثل کم و زیاد کردن صدای گوشی یا افزایش روشنایی نمایشگر آن نیز با بیکسبی امکان‌پذیر است. به‌طور کلی بیکسبی در زمینه کنترل دستگاه‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد و حتی می‌توانید با کمک آن پیام بنویسید یا پیام‌های دریافتی را بخوانید.

لازم به توضیح است که در برخی از گوشی ‌های سامسونگ مانند گلکسی اس ۱۰ و مدل‌های پایین‌تر، گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۲۰، گلکسی فولد , cn فولد و گوشی ‌های سری گلکسی اس ۲۰ به ‌جای دکمه بیکسبی دارای دکمه دیگری به نام دکمه Side Key هستند.

این دکمه می‌تواند برای باز کردن بیکسبی یا انجام فعالیت‌های دیگر سفارشی‌سازی شود. برای باز کردن بیکسبی با استفاده از دکمه Side Key تنها باید آن را چند لحظه نگه دارید.

سایر قابلیت‌های بیکسبای ویس

بیکسبی را به‌عنوان عکاس شخصی

اگر شما هم بارها هم نتوانسته‌اید اپلیکیشن دوربین را باز کنید و سوژه‌های ناب عکس بگیرید، حتماً از این ویژگی استقبال خواهد کرد. شما می‌توانید با گفتن جمله Hi Bixby take a selfie عکس سلفی بگیرید و با گفتن جمله Hi Bixby take a phone از بیکسبی بخواهید با هر دوربینی که قبلاً برای این فرمان صوتی مشخص شده است، عکس بگیرد.

درضمن با استفاده از فرمان صوتی Change the camera mode to (mode name) می‌توانید حالت دوربین را تغییر دهید (به‌جای mode name باید حالت عکاسی موردنظر خود را به‌صورت صوتی بیان کنید. برای ایجاد یک افکت روی عکس هم باید از فرمان صوتی Apply an effect استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با کمک بیکسبی دوربین اصلی گوشی را نیز فعال کنید؛ به‌عنوان‌مثال درصورتی‌که می‌خواهید تایمر  دوربین ۱۰ ثانیه باشد باید عبارت Set the timer for the rear camera to 10 seconds را بیان کنید

شما می‌توانید تنظیمات دوربین را نیز تغییر دهید. برای مثال می‌توانید پس از باز شدن اپلیکیشن دوربین با گفتن جمله Take a panoramic photo عکس پانورامیک بگیرید یا Zoom in 50 percent عکسی با زوم ۵۰ درصد بگیرید.

ایجاد فرمان‌های کوتاه

شما می‌توانید از بیکسبی برای کوتاه کردن فرمان‌ های صوتی متداول و جایگزینی آن‌ها با فرمان‌های کوتاه نیز استفاده کنید. مثلاً می‌توانید فرمان Turn off Bluetooth and Turn on WiFi را با فرمان Home settings جایگزین کنید.

برای انجام این کار ابتدا به تنظیمات My Bixby و سپس Quick Commands مراجعه کنید و گزینه Own Quick Commad را  انتخاب و درنهایت پس از انتخاب گزینه + Bixby Commad و فرمانی که می‌خواهید آن را تغییر دهید، انتخاب کنید. پس از انجام این کار آیکون میکروفون را لمس کنید و فرمان جدید خود را بیان کنید.

انجام تنظیماتی که نمی‌دانید در کدام قسمت قرار دارند

گاهی اوقات کابران نمی‌دانند تنظیمات موردنظر آن‌ها در چه قسمتی از تنظیمات گوشی قرار دارد. در چنین مواردی می‌توانید با فرمان صوتی و کمک گرفتن از بیکسبی به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تنظیمات موردنظر خود را اعمال کنند؛ مثلاً با بیان عبارت Hi bixby turn on lock screen لاک اسکرین را سریعاً فعال کنید.

سرگرم شدن با بیکسبی

بیکسبی نیز می‌تواند شما را مانند سیری سرگرم کند فرمان‌هایی که برای سرگرمی ایجاد شده‌اند شامل موارد زیر می‌شود

  • Rap for me رپ بخوان
  • Tell me a jock لطیفه بگو
  • Beatbox for me بیت باکس اجرا
  • I Love you دوستت دارم

پیدا کردن تصویر

اگر شما هم حوصله و وقت کافی برای یافتن تصاویر گوشی‌تان را ندارید می‌توانید با کمک بیکسبای تصاویری را که در محل خاصی گرفته شده‌اند یا از سوژه‌های خاصی گرفته شده‌اند، پیدا کنید می‌توانید با گفتن جمله Hi bixby open gallery and find images taken in Tehran از این دستیار بخواهید تصاویری را که در تهران گرفته‌اید به شما نمایش دهد (البته قبل از انجام این کار باید قابلیت ثبت مکانی دوربین گوشی را فعال کنید) یا با گفتن جمله Hi bixby open gallery and find photos of pets از بیکسبی بخواهید تصاویر را که از حیوانات خانگی گرفته‌اید, به شما نمایش دهد

تایپ کردن

اگر می‌خواهید متنی طولانی بنویسید و حوصله تایپ کردن ندارید یا خسته می شوید، می‌توانید از بیکسبی برای تایپ کردن هم استفاده کنید. با گفتن جمله Hi bixby dictate ابتدا اپلیکیشن یادداشت نویسی اجرا می‌شود و بعد از اینکه کلمه dictate را گفتید، شروع به تایپ کردن می‌کند.

به اشتراک‌گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی

شما می‌توانید تنها با بیان یک فرمان صوتی تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید با گفتن جمله Hi Bixby post my last photo to Instagram از بیکسبی بخواهید اینستاگرام را باز کند یا تصویر موردنظر را ارسال کند؛ البته نوشتن کپشن با خودتان است!

ایجاد رمز عبور صوتی

شما می‌توانید با کمک بیکسبی حتی قفل گوشی خود را نیز باز کنید. برای انجام این کار پس از ورود به تنظیمات گوشی باید گزینه Unlock with voice password را انتخاب کنید و سپس دستورالعمل‌های ذکرشده در نمایشگر را دنبال کنید.

دریافت پاسخ‌های برخی از سؤالات متداول

شما می‌توانید برای رسیدن به پاسخ برخی از سؤالات متداول، از بیکسبی کمک بگیرید (سیری و گوگل اسیستنت نیز از این قابلیت برخوردار هستند). برای انجام این کار ابتدا باید با گفتن جمله Open Q & A، اپلیکیشن Q & A را باز کنید و سپس سؤالات خود را از بیکسبی بپرسید.

نصب اپلیکیشن

شما می‌توانید برای نصب اپلیکیشن‌ها از بیکسبی کمک بگیرید؛ به‌عنوان‌مثال برای نصب اینستاگرام روی گوشی خود باید جمله Open the Play Store and install the instagram app را بیان کنید تا ابتدا گوگل پلی استور باز و سپس اینستاگرام دریافت و نصب شود.

چنانچه برای یک اپلیکیشن چندین گزینه مشابه وجود داشته باشد، خودتان باید اپلیکیشن موردنظرتان را انتخاب کنید و متأسفانه بیکسبی قادر به تشخیص این موضوع نیست. برای نصب و دریافت اپلیکیشن از گوگل پلی استور می‌توانید از فرمان Download the Instagram app from the play store نیز استفاده کنید.

گرفتن اسکرین شات و به اشتراک گذاری آن

بیکسبی می‌تواند از هر آنچه که در نمایشگر گوشی شما در حال نمایش است، اسکرین شات بگیرد و سپس اپلیکیشن‌های مختلف را جهت به اشتراک‌گذاری اسکرین شات با آن‌ها نیز نمایش داده می‌شود؛ برای انجام این کار باید یکی از دو فرمان صوتی Take a screenshot and share it و Take a screenshot and sent it with Messages to (به‌همراه نام مخاطب) را بیان کنید.

چنانچه نمی‌خواهد اسکرین شات را به اشتراک بگذاری می‌توانید صفحه مربوط به اشتراک‌گذاری را رد کنید.

کنترل کردن پخش موسیقی

در حال حاضر پلیرهای موسیقی زیادی از بیکسبی پشتیبانی می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به گوگل پلی موزیک یا پاندورا اشاره کرد، می‌توانی با استفاده از فرمان‌های صوتی زیر موسیقی را کنترل کنید

  • پخش کردن موسیقی (Play music)
  • متوقف کردن موسیقی (Stop the music)
  • پخش ترانه بعدی (Play next song)
  • پخش ترانه در حال پخش از نو (Start this song over)
  • اطلاع از نام آهنگ (What’s the name of this song)
  • اطلاعات خواننده ترانه (Whose song is this)
  • تنظیم تایمر خواب برای مدت‌زمان مشخص به دقیقه (Set sleep timer for X minutes)

توجه: به‌جای کلمه ایکس باید مدت‌زمان موردنظر خود را بیان کنید)

  • نمایش ترانه‌های جدید (Set sleep timer for X minutes)

مدیریت اپلیکیشن

با استفاده از فرمان‌های زیر می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به روش مختلفی مدیریت کنید

  • باز کردن اپلیکیشن این نمایشگر به دو قسمت تقسیم شده است (Open [app name] in split-screen view)
  • توجه:به‌جای کلمه app name باید از نام اپلیکیشن استفاده کنید
  • اپلیکیشن‌هایی که اخیراً استفاده شده‌اند (Open [app name] in split-screen view)
  • بستن اپلیکیشن (Close [app name])
  • بستن تمام اپلیکیشن‌های که اخیراً مورداستفاده قرار گرفته‌اند (Close all recent apps)
  • باز کردن اپلیکیشن به‌عنوان اپلیکیشن پاپ آپ (“Open this app as a pop-up)

توجه: اپلیکیشن پاپ آپ به اپلیکیشنی گفته می‌شود که به‌صورت ناگهانی باز می‌شود

  • سوئیچ کردن بین پنجره‌ها (Switch windows)

خواندن نوتیفیکیشن‌ها

بیکسبی می‌تواند تمام نوتیفیکیشن‌های شما را بلند بخواند و یا آن‌ها را نمایش دهد. برای خواندن نوتیفیکیشن‌ها از فرمان‌های صوتی زیر استفاده کنید:

  • خواندن تمام نوتیفیکیشن های پنل نوتیفیکیشن‌ها (Real all notifications in notification panel)
  • خواندن تمام نوتیفیکیشن‌های یک اپلیکیشن مشخص در پنل نوتیفیکیشن‌ها (Read all [app name] notifications in notification panel)
  • خواندن جدیدترین نوتیفیکیشن‌های ایجادشده در پنل نوتیفیکیشن‌ها (Read the latest notification in notification panel)
  • نمایش تمام نوتیفیکیشن‌ها (Show me all notifications)

سوایپ کردن و اسکرول کردن

چنانچه دست‌های‌تان دارای معلولیت است و نمی‌توانید از آن‌ها برای کار با گوشی استفاده کنید یا مشغول انجام کار دیگری هستید و می‌خواهید از گوشی نیز استفاده کنید، می‌توانید از گوشی برای سوایپ کردن به جهات مختلف و همچنین اسکرول کردن به سمت بالا و پایین، بازگشت به عقب و نمایش صفحه هوم اسکرین نیز از بیکسبی کمک بگیرید. برای انجام این کارها از فرمان‌های صوتی زیر استفاده کنید)

  • سوایپ به سمت راست (Swipe right)
  • سوایپ سمت چپ (Swipe left)
  • اسکرول به سمت پایین (Scroll down)
  • اسکرول به سمت بالا (Scroll up)
  • اسکرول به سمت پایین صفحه (Scroll to the bottom)
  • بازگشت به عقب (Go back)
  • نمایش صفحه هوم اسکرین (Show the home screen)

انجام تنظیمات مختلف

بیکسبی می‌تواند برخی از تنظیمات را برای شما انجام دهد که شامل موارد زیر می‌شود

  • قطع شبکه وای‌فای (Disconnect from the current Wi-Fi network in Settings)
  • اسکن بلوتوث سایر دستگاه‌ها (Scan for Bluetooth devices in Settings)
  • قابل‌نمایش کردن بلوتوث گوشی برای سایر گوشی‌ها (Make my phone visible to other devices in Settings)
  • نمایش میزان مصرف اینترنت (Show me my data usage in Settings)
  • فعال کردن محدودیت مصرف داده‌ها (Turn on data limit)
  • روشن کردن هات اسپات (urn on mobile hotspot in Settings)
  • فعال کردن حالت ویبره (urn on mobile hotspot in Settings)
  • فعال و غیرفعال کردن حالت Do Not Disturb برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت (urn on/off Do Not Disturb)
  • نمایش تنظیمات نوتیفیکیشن برای اپلیکیشن خاص (Show me Notification settings for [app name])

تسهیل استفاده از جیمیل

شما می‌توانید با بیان عبارت Open Gmail and Show me unread messages از بیکسبی بخواهید جیمیل را باز کند و ایمیل‌های خوانده‌نشده را برای شما بخواند. همچنین می‌توانید با بیان عبارت Show the last email from (contact name) that has an attachment از این دستیار مجازی خواهش کنید آخرین ایمیل را فردی دارای فایل ضمیمه (attach) است، برای شما بخواند.

پیشنهاد رستوران

بیکسبی می‌تواند بر اساس مکان‌هایی که قبلاً از آن‌ها بازدید کرده‌اید، رستوران‌های مناسب را به شما پیشنهاد دهد. در ضمن این دستیار مجازی می‌تواند برخی از اطلاعات لازم درخواست شده در فرم‌های رزرو رستوران را به‌صورت خودکار تکمیل کند که شامل زمان رزرو، شماره تلفن همراه شما، مهمان‌های شما و سایر موارد مشابه می‌شود. بیکسبی این اطلاعات را با استفاده از تجزیه ‌و تحلیل عادات و رفتارهای کاربران به دست می‌آورد.

درخواست تاکسی اینترنتی اوبر

در کشورهایی که سرویس تاکسی اینترنتی اوبر فعال است، امکان درخواست تاکسی با استفاده از بیکسبی وجود دارد. برای استفاده از این قابلیت باید عبارت I need a ride را به همراه نام انگلیسی مکانی که می‌خواهید به آنجا بروید، بیان کنید.

سپس بیکسبی با نمایش هزینه تاکسی مقصد ذکرشده و یک درخواست تأیید برای گرفتن تاکسی، به درخواست شما پاسخ می‌دهد. همچنین امکان خرید بلیط کنسرت نیز از طریق این دستیار مجازی وجود دارد.

قابلیت‌های بیکسبی ویژن

قابلیت Bixby Vision امکان بهره‌مندی از چند ویژگی در هنگام استفاده از دوربین گوشی را فراهم می‌کند. بیکسبی ویژن درست مانند اپلیکیشن‌های Google Lens یا Amazon Shopping عمل می‌کند.

یکی از قابلیت‌های جالب بیکسبی ویژن تشخیص عناصر در حال نمایش در منظر یاب دوربین است.

دستیار مجازی سامسونگ می‌تواند بسته به صحنه‌های در حال نمایش در منظر یاب دوربین تصاویر، اماکن، متون و کالاهای قابل‌خرید را تشخیص داد؛ مثلاً وقتی‌که یک نوشیدنی را تشخیص دهد امکان جستجو در مورد آن نوشیدنی در اینترنت را فراهم می‌کند و به این صورت اطلاعات بیشتری در مورد نوشیدنی موردنظر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

از دیگر قابلیت‌های بیکسبی ویژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص برج شارد در لندن و پیشنهاد رستوران‌های خوب اطراف آن
  • تشخیص جعبه شکلات برند Lindt Lindor و معرفی مغازه‌های عرضه‌کننده این محصول
  • تشخیص متن و تسهیل کپی کردن آن از روی پوستر

یکی از مزایای خوب بیکسبی ویژن این است برای استفاده از قابلیت‌های آن نیازی به بیان فرمان صوتی ندارید و می‌توانید مستقیماً از طریق خود این سرویس نیازهای‌تان را بیان کنید؛ بنابراین کسانی که به زبان انگلیسی یا سایر زبان‌هایی که بیکسبی از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند، مسلط نیستند نیز می‌توانند از تمام قابلیت‌های بیکسبی ویژن بهره‌مند شوند.

سایر قابلیت‌های کاربردی بیکسبی ویژن

اطلاع از موقعیت مکانی در صورت گم‌شدن

اگر گم شده‌اید می‌توانید پس از فعال کردن قابلیت AR در قسمت تنظیمات بیکسبی ویژن، دوربین گوشی را روی زمین بگیرید تا بیکسبی اطلاعاتی را در مورد موقعیت مکانی شما به دست آورد و این اطلاعات را روی نمایشگر نمایش دهد

استفاده از بیکسبی ویژن به‌عنوان مترجم متن

شما می‌توانید از بیکسبی ویژن به‌عنوان ابزاری برای ترجمه متنی از زبانی به زبان دیگر استفاده کنید. برای انجام این کار تنها کافی است با باز کردن اپلیکیشن دوربین آیکون Vision button را لمس کنید (آیکونی که شبیه چشم است) و پس از آن دوربین را روی متن فوکوس کنید.

در مرحله بعد پس از انتخاب گزینه Text، آن قسمت از متن را که می‌خواهید ترجمه شود، کراپ و درنهایت گزینه Translate را لمس کنید؛ البته متأسفانه بیکسبی ویژن تنها از قابلیت ترجمه کلمه برخوردار است و قادر به ترجمه جمله نیست و تنها می‌توانید جملات را با استفاده از آن ترجمه کنید؛ بنابراین در متن کراپ شده برای ترجمه کلمات موردنظرتان باید دور آن‌ها خط بکشید.

تبدیل متن به تصویر

شما می‌توانید از بیکسبی ویژن برای استخراج متون داخل تصویر استفاده کنید تا دیگر نیازی به تایپ آن‌ها نباشد؛ به‌عنوان‌مثال با استفاده از این ویژگی می‌توانید از جزوات عکس بگیرید

برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است پس از باز کردن اپلیکیشن دوربین و لمس دکمه ویژن، دوربین را روی تصویر دارای متن فوکوس کنید و پس از لمس گزینه Text و پس از آن گزینه Extract، متن تصویر موردنظر استخراج می‌شود و می‌توانید آن را ویرایش یا ذخیره کنید یا حتی به اشتراک بگذارید.

قابلیت‌های بیکسبی هوم

بیکسبی ریمایندر یکی دیگر از بخش ‌های بیکسبی محسوب می‌شود و برای افرادی که تمایلی به استفاده از بیکسبی ویس ندارند یا امکان استفاده از این سرویس در کشور آن‌ها وجود ندارد، بسیار کاربردی است. آیکون این سرویس در هوم اسکرین و در قسمت چپ آن وجود دارد.

در انگلستان این سرویس با سرویس خبری Upday ادغام شده است و ساکنان این کشور می‌توانند با سوایپ کردن به سمت چپ یا یک لحظه زدن دکمه بیکبی به این سرویس دسترسی پیدا کنند. در ضمن در این کشور امکان استفاده از سرویس خبرخوان فلیپ بورد (Flip board) نیز وجود دارد.

سرویس بیکسبی هوم که برای استفاده از آن در حالت معمول باید در صفحه هوم از سمت چپ به راست سوایپ کنید، دارای کارت‌های مختلفی است که امکان سفارشی‌سازی آن‌ها وجود دارد و درواقع می‌توانند و می‌توان آن‌ها را در بیکسبی هوم پین (سنجاق) یا حذف کرد.

هر یک از این کارت‌ها متعلق به یک اپلیکیشن‌های خاصی هستند که شامل اپلیکیشن آب ‌و هوا، اپلیکیشن تناسب‌اندام و دکمه‌های مختلف برای کنترل کردن گجت‌های اینترنت اشیا و از اپلیکیشن‌های دیگر می‌شود.

بسیاری از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها قابلیت ادغام شدن در بیکسبی هوم را دارند که شامل توییتر، اسپاتیفای و گالری می‌شود. همچنین می‌توانید از کارت‌های این سرویس برای نمایش تصاویری که به‌تازگی گرفته شده‌اند یا نمایش ‌ترندهای توییتر یا نمایش پارامترهای کنترل‌کننده موسیقی در اسپاتیفای نیز استفاده کنید.

شما می‌توانید کارت‌های بیکسبی هوم را حذف یا اضافه کنید. برای انجام این کار باید پس از زدن دکمه بیکسبی، گزینه Settings را از منو سه نقطه انتخاب و با لمس گزینه cards، کارت‌های اپلیکیشن‌های موردنظر خود را حذف یا اضافه کنید.

قابلیت ‌های بیکسبی ریمایندر

بیکسبی از قابلیت یادآوری کردن موارد مختلف به کاربران نیز برخوردار است و برای استفاده از این قابلیت موارد مختلف را به‌صورت متن یادداشت کنید یا فهرستی از آن‌ها با فرمت چک‌لیست ایجاد کنید.

شما می‌توانید از بیکسبی بخواهید در مورد تماس‌هایی که بعداً می‌خواهید بگیرید یا پیام‌هایی که بعداً می‌خواهید بنویسید یا حتی تصاویر یا سایر محتواهای چندرسانه‌ای مثل تصاویر، ویدیوها یا سایر صفحات وب که بعداً می‌خواهید آن‌ها را دوباره ببینید، به شما یادآوری کند (شما می‌توانید برای هر بار یادآوری ۸ تصویر را مشخص کنید). در ضمن امکان و ایجاد یک یادآوری با فرمان صوتی یا از طریق بیکسبی ریمایندر نیز وجود دارد

نحوه فعال سازی بیکسبی ویس با دکمه بیکسبای

برای فعال‌سازی بیکسبای ویس مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برای فعال کردن بیکسبی ویس دکمه بیکسبی را بزنید و چند لحظه نگه دارید
  • در صورت تمایل برای تغییر زبان، کلمه English را لمس و زبان موردنظرتان را انتخاب کنید. چنانچه قبلاً وارد اکانت سامسونگ (Samsung Account) نشده‌اید، این کار را انجام دهید و سپس دوباره گزینه Next را لمس کنید.
  • اطلاعات را بخوانید و تنظیمات موردنظر خود را بررسی کنید. سپس دوباره گزینه Next را لمس کنید.
  • دوباره گزینه Next را لمس و دستورالعمل‌های لازم برای آماده‌سازی بیکسبی را دنبال کنید. پس از اتمام تنظیمات لازم گزینه Done را بزنید.

نحوه فعال کردن بیکسبای با استفاده از دکمه Side key

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید

  •  ابتدا دکمه Side key را بزنید و برای چند ثانیه نگه دارید. پس از نمایش اطلاعات در مورد این دکمه و خواندن این اطلاعات، گزینه Next را بزنید.
  • در صورت تمایل برای تغییر زبان بیکسبی، زبان آن را درست مانند مرحله قبل تغییر دهید.
  • چنانچه وارد اکانت سامسونگ نشده‌اید، این کار را انجام دهید و دوباره گزینه Next را بزنید.
  • چنانچه می‌خواهید میانبری برای بیکسبی در صفحه هوم اسکرین ایجاد کنید یا می‌خواهید این دستیار مجازی را با دو باز زدن دکمه Side باز کنید. گزینه‌های مربوط را لمس کنید یا تیک آن‌ها را بزنید یا بردارید. در پایان کار گزینه Done را لمس کنید.
  • در مرحله بعدی دوباره Next را بزنید و دستورالعمل‌ها را برای آماده‌سازی بیکسبی دنبال کنید. پس از اتمام کار گزینه Done را بزنید.
  • در صورت تمایل برای افزودن میانبر به هوم اسکرین، پس از اتمام کار گزینه add را لمس کنید.

فعال کردن بیکسبی ویژن

برای فعال کردن بیکسبی ویژن تنها کافی است پس از باز کردن اپلیکیشن دوربین و لمس گزینه More, گزینه BIXBY VISION را لمس کنید و اجازه دسترسی سرویس به بخش‌های مختلف را بدهید (پرمیشن‌ها)

نحوه ایجاد یادآوری برای بیکسبی سامسونگ چیست؟

آیکون اپلیکیشن بیکسبی ریمایندر در حالت پیش‌فرض دیده نمی‌شود و باید آن را فعال کنید. برای انجام این کار پس از رفتن به تنظیمات گوشی و ورود به بخش Apps. گزینه Reminder را فهرست اپلیکیشن‌ها را پیدا و گزینه Reminder Settings را لمس کنید. پس از انجام این کار گزینه Add Reminder icon را فعال کنید.

چنانچه نمی‌خواهید برای بیکسبی ریمایندر آیکون ایجاد کنید همچنان می‌توانید از طریق بیکسبی ویس از قابلیت ریمایندر استفاده کنید؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید با فرمان صوتی Bixby create a reminder about company dinner از بیکسبی بخواهید در مورد شام کاری تان به شما یادآوری کند.

تغییر میزان حساسیت بیکسبی ویس

در برخی از موارد ممکن است بیکسبی به فرمان‌های صوتی شما واکنش نشان ندهد. در چنین مواقعی ممکن است میزان حساسیت این دستیار مجازی برای واکنش به فرمان‌های صوتی کافی نباشد. برای حل مشکل باید پس از زدن دکمه بیکسبی گزینه‌های Menu و Settings و Voice wake up را به ترتیب پشت سر هم انتخاب کنید و میزان حساسیت را روی Medium یا High تغییر دهید.

ریست کردن بیکسبی

ممکن است در برخی از مواقع زمانی که بیکسبی را صدا می‌زنید، این دستیار مجازی هیچ عکس‌العملی نشان ن‌دهد. در چنین مواقعی درصورتی‌که میزان حساسیت بیکسبی به صدای کاربر، روی حالت نرمال یا زیاد است. برای رفع مشکل باید آن را ریست کنید. برای ریست کردن بیکسبی مراحل زیر را دنبال کنید

  • وارد تنظیمات گوشی بشوید
  • پس از ورود به بخش Apps گزینه Bixby Voice را بزنید.
  • پس از لمس گزینه Storage، گزینه Clear cache کنید.
  • گزینه Clear data را لمس کنید و در پایان گزینه OK را بزنید.

پس از انجام این کار بیکسبی ریست و آماده استفاده می‌شود. در ضمن پس از ریست کردن این دستیار مجازی باید آن را دوباره با انجام مراحل ذکرشده فعال کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۲/۱۹
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!