تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

همه آنچه درباره بیکسبی باید بدانید

دستیار صوتی سامسونگ چگونه کار می‌کند؟

راهنمای استفاده
بیکس‌بای در سامسونگ، جایگزین دستیار صوتی Siri در دستگاه‌های اپل، دستیار صوتی الکسا برای سرویس‌های آمازون و Google Assistant در سرویس‌های گوگل است. بیکسبی یا دستیار صوتی سامسونگ ، اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی است که از زمان عرضه گوشی‌های خانواده Galaxy S8 و Galaxy Note 8 در اختیار کاربران گوشی‌های سامسونگ قرار گرفته‌اند. قابلیت‌های منحصر به فردی که برند سامسونگ روی بیکسبی در اختیار کاربران قرار داده است، باعث محبوبیت این دستیار صوتی در میان کاربران دستگاه‌های سامسونگ شده است.

تصلا – در حال حاضر دستیار صوتی سامسونگ بر روی گوشی‌های مختلف خانواده گلکسی سامسونگ از جمله Galaxy S20، Galaxy S20+، S20 Ultra، Note 10، Note 10+، S10e، S10، S10 +، Fold Note 9، S9، S9+ و Note 9 در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین این دستیار صوتی روی برخی از محصولات برند سامسونگ از جمله یخچال فریزهای Family Hub و تلویزیون‌ های HD TV این برند نیز ارائه شده است.

برند سامسونگ در سال ۲۰۱۶ میلادی، قابلیتی با نام Viv یا S – Voice را روی گوشی‌های خود عرضه کرد که این قابلیت به نوعی مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی کار می‌کرد و در واقع یک دستیار ساده برای انجام کارهای معمولی روی گوشی ‌های سامسونگ بود. عملکرد پلتفرم Viv به نوعی شبیه به عملکرد Siri یا دستیار صوتی اپل با قابلیت ‌ها و امکانات کمتر بود.

نکته جالب این است که گوشی ‌های پرچمد‌ار سامسونگ چند ماه پیش به بازار عرضه شدند یعنی گوشی‌ های Galaxy S21 دکمه مربوط به فعال‌سازی بیکسبی را تعبیه نکرده است.

بر اساس گفته‌های برند سامسونگ، بیکسبی یا دستیار صوتی سامسونگ واسط کاربری هوشمندی است که خدماتی بیشتر از پاسخ دادن به پرسش‌های کاربران دستگاه‌های سامسونگ ارائه خواهد کرد. در واقع دستیار صوتی سامسونگ به نوعی یک منشی برای انجام دادن همه فرمان‌هایی است که کاربر به آن صادر می‌کند.

به عبارت دیگر بیکس‌بای یک دستیار صوتی هوشمند مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی است که بر اساس کاری که از آن می‌خواهید انجام دهد، به شما پاسخ خواهد داد.

برای مثال زمانی که شما به این دستیار صوتی فرمان take a photo که برای ثبت تصاویر است، صادر می‌کنید، به جای اینکه هیچ عکس‌العملی نشان ندهد و فقط عبارت Take a Photo را سرچ یا جستجو کند، به سرعت اپلیکیشن دوربین را اجرا می‌کند و گوشی یا دستگاه اندرویدی را در وضعیت آماده‌باش برای تصویربرداری قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های دستیار صوتی سامسونگ یا بیکسبی که آن را از سایر دستیارهای صوتی از جمله Siri متمایز کرده است، این است که عملکرد آن در درک مطلب شبیه به مغز انسان است. به بیان دیگر اگر بیکس‌ بای نتواند مفهوم فرمانی را که کاربر برای آن صادر می‌کند، متوجه شود، در این صورت با پرسیدن سؤال‌های دیگر سعی می‌کند تا فرمان کاربر را برای خود قابل فهم کند.

فرض می‌کنیم شما در فهرست مخاطبان خود سه شماره به اسم علی با نام‌های خانوادگی متفاوت دارید. شما می‌خواهید با یکی از این مخاطبان خود به نام علی تماس برقرار کنید. بیکسبی برای اینکه شماره مخاطب اشتباهی را نگیرد، به جای برقراری تماس با اولین مخاطب به نام علی، از شما می‌پرسد که با کدام علی با چه نام خانوادگی تماس برقرار کنید.

از بیکس‌بای برای انجام چه کارهایی می‌توان کمک گرفت؟

 

بیکس‌بای به شما کمک می‌کند برای کار کردن با گوشی‌های گلکسی که در بالا نام برده شد، به جای استفاده از دست با استفاده از ارسال فرمان‌های صوتی کار کنید.

برای مثال شما می‌تواند پیام‌های متنی خود را به جای تایپ کردن با انگشتان و صفحه‌کلید، از طریق فرمان صوتی برای مخاطب موردنظر خود ارسال کنید.

یا اگر بخواهید اپلیکیشن را روی گوشی خود اجرا کنید، به جای اینکه وارد منوی اپلیکیشن‌ ها بشوید، فقط فرمان باز کردن اپلیکیشن مورد نظر را به صورت صوتی صادر کنید.

همچنین با استفاده از دستیار صوتی سامسونگ می‌توانید تنظیمات مورد نیاز خود را روی اپلیکیشن ریمایندر یا یادآوری گوشی خود انجام دهید و یا اینکه می‌توانید با استفاده از فرمان‌های صوتی مرورگر خود را باز کنید و وب گردی انجام دهید.

سامسونگ گفته است قابلیت‌ها و دقت عملکرد دستیار صوتی این برند به قدری بالاست که کاربران می‌توانند از آن به عنوان جایگزینی برای دستیار صوتی گوگل استفاده کنند.

عملکرد دستیار صوتی سامسونگ یا بیکسبی با عملکرد دستیار صوتی گوگل و Siri برند اپل کمی متفاوت است. برخلاف این دو دستیار صوتی، تمرکز و اولویت در بیکس‌بای سامسونگ انجام عمل است.

برای مثال شما می‌توانید از این دستیار صوتی برای ایجاد تغییرات در تنظیمات گوشی استفاده کنید. یا همان طور که گفته شد این دستیار صوتی به شما کمک می‌کند برای مخاطب موردنظر خود پیام متنی ارسال کنید.

همچنین امکان یادداشت برداری و حتی تنظیمات مربوط به آلارم یا هشدار گوشی نیز برای شما با استفاده از آن امکان‌پذیر است. در واقع در گوگل اسیستنت یا Siri تمرکز روی پاسخ به پرسش‌های کاربر قرار داده شده است.

یعنی کاربر می‌تواند پرسش خود را از این دستیارهای صوتی و به خصوص دستیار صوتی گوگل بپرسد و این دستیار صوتی پاسخ به سؤال را از طریق جستجو در وب برای کاربر نمایش دهد. بیشترین دلیل محبوبیت دستیار صوتی گوگل نیز برای همین قابلیت است.

زمانی که برند سامسونگ برای اولین بار دستیار صوتی خود یعنی بیکسبی را روی گوشی‌های خانواده گلکسی S8 در اختیار کاربران خود قرار داد، برند گوگل آمار جالبی از جستجوهایی که کاربران گوشی‌ها سامسونگ در موتور جستجوی گوگل انجام داده بودند، منتشر کرد.

بر اساس این آمار درصد زیادی از کاربران گوشی‌های Galaxy S8 سامسونگ جمله «چگونه بیکسبی را از روی گوشی خود حذف یا غیرفعال کنیم» را جستجو کرده بودند. اما ماجرا از این قرار بود که قبل از عرضه دستیار صوتی سامسونگ، این برند در روی نسخه قدیمی گوشی‌های گلکسی S8 خود قابلیتی با نام S-Voice را عرضه کرده بود که در واقع نه تنها عملکرد خوبی برای پاسخ دادن به فرمان‌های صوتی کاربران نداشت، بلکه بسته‌ای از انواع باگ‌ها و خطاها بود.

به همین دلیل کاربران بیشتر از اینکه بتوانند از قابلیت‌های آن استفاده کنند، دچار مشکلات عمده برای غیرفعال کردن آن شده بودند. این پیش زمینه باعث شده بود بسیاری از کاربران تصویر کنند بیکسبی نیز همانند S-Voice باگ‌ها و خطاهای فراوانی دارد و بهتر است به جای درگیر شدن با آن، از همان ابتدا این دستیار صوتی را حذف یا غیرفعال کنند.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که برند سامسونگ در عرضه بیکسبی برای اولین روی گوشی ‌های گلکسی S8 و Note 8 انجام داد این بود که برای فعال کردن آن یک دکمه روی گوشی‌های خود تعبیه کرده بود. وجود این دکمه باعث شده بود بسیاری از کاربران ناخواسته روی آن کلیک کنند و به همین دلیل ناخواسته آن را فعال کنند به همین دلیل باعث خسته شدن آن‌ها شده بود.

دقیقاً مثل زمانی که شما به اشتباه دکمه‌های کم و زیاد کردن صدای گوشی را فشار می‌دهید و ناگهان باعث زیاد شدن یا کم شدن صدای دستگاه می‌شوید.

واکنش‌های منفی کاربران نسبت به دستیار صوتی سامسونگ و بیکسبی باعث شد برند سامسونگ مجبور شود قابلیتی را در اختیار کاربران خود قرار دهد که توسط آن می‌توانستند عملکرد دکمه مربوط به بیکسبی را تغییر دهند.

با ارائه این قابلیت، بسیاری از کاربران از این دکمه برای فعال کردن دستیار صوتی گوگل استفاده کردند. چون بسیاری از کاربران دستگاه‌های سامسونگ تصویر می‌کردند عملکرد دستیار صوتی گوگل بسیار بهتر از عملکرد دستیار صوتی سامسونگ در مدیریت و پاسخ‌دهی به فرمان‌های پیچیده کاربران است.

از طرفی این کاربران به راحتی می‌توانند از دستیار صوتی گوگل برای استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل استفاده کنند.

اما واقعیت این است که عملکرد بیکسبی در همان ابتدای عرضه نیز چندان بد نبود. فقط کاربران دستگاه‌های سامسونگ نمی‌دانستند چگونه و برای چه کارهایی باید از آن استفاده کنند چون برند سامسونگ در این زمینه شفاف‌سازی نکرده بود.

همان طور که قبلاً نیز به آن اشاره شد، بیکسبی سامسونگ بیشتر به عنوان یک مکانیسم و واسط برای ایجاد ارتباط کاربر با گوشی و امکانات آن طراحی شده است و باید مورد استفاده قرار گیرد.

برای مثال قابلیت Bixby Vision برای باز کردن و اجرای اپلیکیشن دوربین روی گوشی‌های کاربران قابل استفاده است. توجه به این تفاوت می‌تواند به شما کمک کند بتوانید از بیکسبی به درستی و برای انجام کارهای مناسب استفاده کنید.

به عبارت دیگر با دانستن تفاوت این دستیار صوتی و دستیارهای صوتی دیگر مثل دستیار صوتی گوگل و یا الکسا آمازون می‌توانید از آن‌ها انتظارات مناسبی داشته باشید و در زمان مناسب از آن‌ها استفاده کنید. به هر حال سامسونگ سهم بزرگی از بازار گوشی‌های تلفن همراه را در اختیار دارد و به همین دلیل می‌بایست دستیار صوتی طراحی شده توسط آن نیز قابلیت‌ها و امکانات منحصر به فرد خود را داشته باشد.

بر اساس تحقیق صورت گرفته توسط محققان حوزه هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی مبتنی بر آن، بیکسبی در حال حاضر به عنوان دومین دستیار صوتی پرکاربرد و پرکاربر در سال ۲۰۲۱ میلادی شناخته می‌شود. بر اساس این تحقیقات سهم بیکسبی از بازار چیزی در حدود ۱۴ درصد است.

قبل از این دستیار صوتی سامسونگ، دستیار صوتی گوگل یا همان google Assistant با در اختیار داشتن ۲۳ درصد از سهم بازار توانسته است به عنوان اولین دستیار صوتی پرکاربرد در میان کاربران سرویس‌های مختلف شناخته شود.

دستیار هوشمند صوتی گوگل

دستیار صوتی اپل که Siri نام دارد نیز در جایگاه سوم است و ۱۳٫۱ سهم بازار را در اختیار دارد. دستیارهای صوتی دیگر از جمله بیزارلی و الکسا آمازون تنها ۳٫۹ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

البته باید به این موضوع توجه کنیدپ که دستیارِ صوتی گوگل تقریباً بر روی همه گوشی‌های اندرویدی به عنوان یک سرویس پیش‌فرض فعال است و حتی برخی از کاربران گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

این در حالی است که الکسا که به عنوان دستیار صوتی سرویس‌های آمازون معرفی شده است؛ به صورت پیش‌فرض روی همه گوشی‌های اندرویدی و آیفون نصب نیست و کاربران در صورت میاز می‌توانند آن را روی دستگاه خود نصب کنند و از آن استفاده کنند و به همین دلیل سهم بازار برای این دستیارهای صوتی به یک نسبت تقسیم نشده است.

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که در آینده قرار است بیکسبی به کجا برسد و آیا این سرویس ممکن است حذف شود؟

در پاسخ به این پرسش باید به این نکته اشاره کنیم که به هر حال این دستیار صوتی قابلیت‌های زیادی دارد و برند سامسونگ نیز در تلاش برای افزایش قابلیت‌های آن است و در بازه‌های زمانی کوتاه مدت به روز رسانی‌های جدیدی را روی آن انجام می‌دهد.

به همین دلیل به نظر می‌رسد ابن دستیار صوتی در آینده با قدرت بیشتری به ارائه امکانات خود ادامه خواهد داد؛ همان‌طور که دستیار صوتی گوگل قرار است به فعالیت خود ادامه دهد و به روز به روز به قابلیت‌های آن اضافه خواهد شد.

کسی چه می‌داند شاید در آینده نزدیک به قدری قابلیت‌ها و امکانات این دستیار صوتی افزایش یابد که بسیاری از کاربران استفاده از آن را دستیار صوتی گوگل ترجیح دهند و بتواند به عنوان برترین دستیار صوتی هوشمند در دنیا تبدیل شود.

اخیراً و با گسترش کاربری تکنولوژی واقعیت افزوده، برند سامسونگ قابلیت جدیدی با نام Bixby AR را روی دستیار صوتی خود در اختیار کاربران قرار داده است که بر اساس آن کاربر می‌تواند مسیر خود برای رسیدن به مقصد موردنظر خود را از موقعیت فعالی خود پیدا کند. یا اینکه اگر نداند از چه مسیر به موقعیت فعلی خود رسیده است می‌تواند موقعیت فعلی خود را در بیکسبی ذخیره کند و در دفعات بعدی از آن برای پیدا کردن مسیر به این نقطه از هر جای دیگر استفاده کند.

دستیار صوتی سامسونگ چه کارهایی می‌تواند برای کاربران انجام دهد؟

برند سامسونگ فهرستی از کارهایی که بیکس‌ بای می‌تواند انجام دهد را در وب‌سایت رسمی خود و همچنین وب‌سایت رسمی بیکسبی معرفی کرده است. برای مثال بیکس‌بای می‌تواند موقعیت مکانی شما را برای مخاطب موردنظرتان ارسال کند و کارهایی از این دست را به راحتی انجام دهد.

البته که قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیکسبی برند سامسونگ بسیار زیاد است و در این مقاله معرفی و پرداختن به همه آن‌ها امکان ‌پذیر نیست. به همین دلیل در ادامه برترین و کاربردی ‌ترین قابلیت‌هایی را که این دستیار صوتی می‌تواند در اختیار کاربران قرار دهد، به شما معرفی خواهیم کرد.

بیکسبی می‌تواند عملکرد گوشی و دستگاه شما را تغییر دهد:

با استفاده از بیکسبی شما می‌توانید بسیاری از قابلیت‌ها و عملکردهای گوشی خود را فعال یا غیرفعال کنید. آن‌ها را تغییر دهید و یا امکانات آن را ارتقا دهید. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از فرمان صوتی و به کمک دستیار صوتی سامسونگ بلوتوث دستگاه خود را خاموش و روشن کنید.

تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید این است که فرمان صوتی Hey Bixby, Turn off Bluetooth را صادر کنید. با اجرای این فرمان صوتی، بلوتوث دستگاه شما خاموش می‌شود. با استفاده از این فرمان صوتی دیگر نیازی به کلیک روی هیچ گزینه یا دکمه‌ای برای خاموش کردن بلوتوث دستگاه خود ندارید.

بیکسبی می‌تواند موقعیت دقیق شما را در اختیارتان قرار دهد:

اگر در موقعیت مکانی قرار گرفتید که نمی‌دانستید از کدام طرف باید برای رسیدن به مقصد خود حرکت کنید و یا اینکه نزدیک‌ترین سوپرمارکت به شما کجا قرار گرفته است و از کدام سمت باید برای رسیدن به آن بروید، می‌توانید بیکسبی را اجرا کنید و وارد بخش Bixby AR بشوید. دوربین گوشی خود را روی زمین بگیرید و منتظر شوید تا دستیار صوتی سامسونگ موقعیت مکانی فعالی شما را پیدا کند.

بعد از این کار می‌توانید موقعیت دقیق مکانی خود را پیدا کید. دقت بیکسبی در پیدا کردن موقعیت شما بسیار بالاست. سپس می‌توانید مقصد خود و راه رسیدن به آن را پیدا کنید. از طرفی می‌توانید موقعیت فعالی خود را ذخیره کنید و بعداً که بخواهید دوباره به همین موقعیت مکانی برسید از بیکسبی کمک بگیرید.

استفاده از بیکسبی برای ارسال موقعیت مکانی برای مخاطبان:

یکی از کارهای دیگری که می‌توانید با استفاده از دستیار صوتی سامسونگ انجام دهید ارسال موقعیت دقیق مکانی خود برای مخاطبانتان است. البته این قابلیت در اپلیکیشن‌های زیادی مثل اپلیکیشن واتس‌اپ نیز وجود دارد اما برای ارسال موقعیت مکانی از طریق اپلیکیشن‌های مختلف باید چند مرحله را طی کنید اما با استفاده از دستیار صوتی سامسونگ تنها در عرض کسری از ثانیه می‌توانید موقعیت مکانی دقیق خود را برای هر تعداد مخاطب که بخواهید ارسال کنید.

برای اینکه بتوانید از این قابلیت بیکسبی استفاده کنید کافی است دستور صوتی Send my Location to “نام مخاطب موردنظر” را صادر کنید و به این ترتیب به راحتی موقعیت خود را برای فرد دلخواه‌تان ارسال کنید.

استفاده از بیکسبی برای ترجمه متون مختلف:

از دستیار صوتی سامسونگ می‌توانید برای ترجمه محتواهای متنی نیز استفاده کنید. مثلاً اگر به کشور خارجی سفر کرده‌اید و زبان آن کشور را بلد نیستید می‌توانید از این دستیار صوتی برای ترجمه متون و نوشته‌ها استفاده کنید. برای این کار کافی است قابلیت Bixby Vision را فعال کنید.

برای این کار باید روی آیکونی که شبیه چشم است کلیک کنید. دوربین گوشی خود را روی نوشته بگیرید و سپس روی متنی که می‌خواهید ترجمه شود کلیک کنید. چند لحظه صبر کنید تا دستیار صوتی کلمات متن را ترجمه کند. به همین راحتی شما می‌توانید از این دستیار هوشمند برای ترجمه متن و نوشته‌ها استفاده کنید.

استفاده از بیکسبی برای تبدیل نوشته‌هایی که با دست خط عادی نوشته شده است به متن تایپی:

اگر بخواهید متنی که با دست خط خود نوشته‌اید به یک متن تایپ شده تبدیل کنید می‌توانید از بیکسبی کمک بگیرید. برای این کار نیز باید از قابلیت Bixby Vision که در این دستیار صوتی وجود دارد استفاده کنید.

برای این کار کافی است اپلیکیشن بیکسبی را باز کنید، روی آیکون چشم کلیک کنید و دوربین گوشی خود را روی متنی که با دست خط نوشته شده است بگیرید. زمانی که لنز دوربین روی نوشته فوکوس کرد، روی گزینه Extract کلیک کنید به این ترتیب شما می‌توانید متن نوشته شده با دست خط را به متن تایپی تبدیل کنید. بعد از انجام این کار می‌توانید آن را با هر فردی که بخواهید از طریق هر اپلیکیشنی به اشتراک بگذارید.

پیدا کردن تصاویر خاص با استفاده از بیکسبی:

اگر در گوشی خود تعداد زیادی عکس ذخیره کرده‌اید و پیدا کردن تصویر موردنظر و خاص در این میان این تصاویر برای شما سخت است می‌توانید از دستیار صوتی سامسونگ استفاده کنید. برای این کار کافی است دستور صوتی مناسب را برای دستیار سامسونگ ارسال کنید.

مثلاً اگر به دنبال پیدا کردن تصویر یک گل در گالری تصاویر خود هستید باید فرمان صوتی Hey Bixby Find a flower picture را ارسال کنید. نتیجه جستجو در اپلیکیشن گالری تصاویر شما نمایش داده می‌شود.

پست کردن تصاویر و محتواهای ویدیویی در اینستاگرام با استفاده از بیکسبی:

اگر بخواهید تصویر آخری را که با دوربین گوشی خود ثبت کرده‌اید روی شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کنید باید اپلیکیشن بیکسبی را اجرا کنید و سپس فرمان صوتی Hey Bixby, Post My last photo to Instagram را صادر کنید. به این ترتیب آخرین تصویری که در گالری تصاویر شما ثبت شده است در اینستاگرام منتشر می‌شود.

– استفاده از بیکسبی برای تهیه یادداشت. دستیار صوتی سامسونگ می‌تواند مانند یک منشی به شما برای تهیه یادداشت‌های روزانه و یا یادداشت در مورد موضوعی خاص کمک کند. همه کاری که برای استفاده از این دستیار هوشمند برای یادداشت‌برداری باید انجام دهید این است که فرمان صوتی Hey Bixby dictate را صادر کنید.

به این ترتیب همه آنچه در محیط اطراف توسط افراد مختلف گفته می‌شود را این دستیار صوتی ثبت و یادداشت می‌کند. این قابلیت به خصوص برای زمانی که شما در یک جلسه و یا قرار ملاقات حضور دارید و می‌خواهید از آنچه گفته می‌شود نوت‌برداری کنید کاربرد دارد.

همچنین اگر در حال تماشای ویدیو یا شنیدن صدایی باشید بیکسبی به شما کمک می‌کند محتوای آن ویدیو را یادداشت کنید. به محض اینکه کار یادداشت برداری توسط بیکسبی به پایان رسید می‌توانید آن را در فایل ورد ذخیره کنید و سپس با دیگران به اشتراک بگذارید.

با توجه به همه امکانات کاربردی که در بالا توضیح داده شد به جرات می‌توان گفت قابلیت‌های دستیار صوتی سامسونگ یا بیکسبی بسیار زیاد است و در بسیاری از موارد می‌تواند به عنوان کمک بزرگی در انجام کارهای مختلف به شما کمک کند.

 Bixby Voice و Bixby Vision در دستیار صوتی بیکسبی

همان‌طور که در فهرست قابلیت‌های بیکسبی که در بالا به آن‌ها اشاره شد متوجه شدید، بسیاری از عملکردهای کاربردی و قابلیت‌های مهم دستیار صوتی سامسونگ تا حد قابل توجهی به وجود و استفاده از دو ویژگی مهم آن یعنی Bixby Voice و Bixby Vision وابسته است.

از آنجایی که همه قابلیت‌های این دو فانکشن مهم در دستیار صوتی سامسونگ معرفی نشدند، بنابراین برای اینکه بدانید این دو قابلیت عملاً به چه کاری می‌آیند و می‌توانید به طور کلی در چه زمینه‌هایی از آن‌ها استفاده کنید، در ادامه این دو فانکشن مهم بیکسبی را معرفی می‌کنیم.

قابلیت یا فانکشن Bixby Voice: هدف اصلی برند سامسونگ از طراحی دستیار صوتی بیکسبی راحت‌تر کردن کاربر برای کار با گوشی یا دستگاه‌هایی مثل یخچال و فریزر و یا هاب خانوادگی سامسونگ است.

یکی از فانکشن‌ها یا ویژگی‌های بسیار مهمی که در دستیار صوتی سامسونگ وجود دارد، فانکشن Bixby Voice است.

این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد که به سادگی با استفاده از فرمان‌های صوتی با دستگاه خودکار کند. تنها کاری که کاربر در استفاده از این ویژگی باید انجام دهد این است که فرمان صوتی صحیح را برای گوشی خود ارسال کند و منتظر بماند تا بیکسبی آن را انجام دهد.

معمولاً پاسخ‌گویی بیکسبی به فرمان کاربر در مدت‌زمان کمتر از یک ثانیه اتفاق می‌افتد. برای مثال شما با استفاده از Bixby Voice می‌توانید محتوای مناسب خود را برای نمایش روی تلویزیون هوشمند سامسونگ ارسال کنید، یا می‌توانید سلفی بگیرید و آن را روی شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر کنید. یا اینکه می‌توانید با استفاده از یک فرمان صوتی مناسب قابلیت HDR در اپلیکیشن دوربین گوشی خود را فعال کنید، تصویر پانومرا بگیرید، بک گراند گوشی خود را تغییر دهید و یا اینکه زنگ یا همان رینگ تون گوشی خود را تغییر دهید.

قابلیت یا فانکشن Bixby Vision: قابلیت Bixby Vision در دستیار صوتی سامسونگ یا همان بیکسبی قابلیتی است که با استفاده از تکنولوژی‌های شناسایی تصویر و واقعیت افزوده از طریق دوربین گوشی کار می‌کند. با فعال کردن این فانکشن در بیکسبی شما می‌توانید از دوربین گوشی خود برای انجام کارهای مختلف از ترجمه متن گرفته تا جستجوی محصول به صورت آنلاین استفاده کنید.

مثلاً اگر به دنبال کالایی خاص بگردید اما ندانید که نام آن کالا چیست می‌توانید دوربین گوشی خود را روی محصول بگیرید و از بیکسبی بخواهید تا آن را در اینترنت جستجو کند. همچنین شما می‌توانید از دستیار صوتی سامسونگ و قابلیت Bixby Vision در آن برای نسخه‌برداری یا کپی‌برداری از متن کتاب، تصاویر و حتی اسناد مختلف استفاده کنید.

قابلیت Bixby Vision در دستیار صوتی سامسونگ یک قابلیت کاربردی است که در صورتی که عملکرد و توانایی‌های آن را بشناسید به راحتی می‌توانید از آن برای انجام کارهای مختلف کمک بگیرید.

متأسفانه از ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ برخی از قابلیت‌های Bixby Vision به حالت تعلیق در آمده‌اند. برای مثال قابلیت‌های با نا‌م‌های Places، MakeUp، Home Decor و Styling که تا پیش از این تاریخ در اختیار کاربران قرار داشت، از ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ غیرفعال شده‌اند.

همچنین بنا بر اعلام سامسونگ برخی از قابلیت‌های Bixby Vision که بر مبنای تکنولوژی واقعیت افزوده کار می‌کنند، ممکن است در برخی از کشورها از دسترس کاربران خارج شوند.

هنوز مشخص نیست چرا سامسونگ اقدام به غیرفعال کردن برخی از قابلیت‌های این فانکشن کرده است به خصوص زمانی که رقبای این دستیار صوتی مثل دستیار صوتی گوگل روز به روز بر قابلیت‌های خود که مبتنی بر تکنولوژی‌های روز دنیا هستند مثل قابلیت‌های مبتنی بر AR یا واقعیت افزوده اضافه می‌کنند.

 Bixby Routines در دستیار صوتی سامسونگ

در دستیار صوتی سامسونگ یا بیکسبی قابلیتی با نام Bixby Routines وجود دارد که عملکرد آن مبتنی بر تکنولوژی یادگیری ماشین است. هدف اصلی این قابلیت یادگرفتن الگوی استفاده کاربر از گوشی است. زمانی که قابلیت Bixby Routines فعال باشد، نحوه استفاده کاربر از گوشی توسط آن ثبت می‌شود به نوعی یادگیری در آن انجام می‌شود.

برای مثال اگر شما از گوشی برای برقراری تماس صوتی بیشتر استفاده می‌کنید در این صورت قابلیت Bixby Routines یاد می‌گیرد که بیشترین استفاده شما از گوشی برای برقراری تماس صوتی است. یا مثلاً اگر از گوشی خود برای وب گردی و یا گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، این قابلیت یاد می‌گیرد که شما از گوشی خود بیشتر برای این موارد استفاده می‌کنید.

در نتیجه این قابلیت نه تنها امکاناتی از گوشی را که به شما برای راحت‌تر کردن کار با گوشی کمک می‌کند، معرفی می‌کند بلکه تنظیمات گوشی را به نحوی انجام می‌دهد که شما برای انجام هدف خود راحت‌تر بتوانید از آن استفاده کنید.

برای مثال اگر شما عادت دارید که از گوشی بعد از ساعت ۱ شب استفاده نکنید، قابلیت Bixby Routines در بیکسبی تنظیماتی را روی گوشی شما سِت می‌کند که در آن محدوده زمانی، شارژ باتری شما بیهوده مصرف نشود. مثلاً بعد از ساعت ۱ نیمه شب گوشی شما را به صورت خودکار در حالت Night Mode قرار می‌دهد یا نور صفحه‌نمایش را کم می‌کند و یا برخی از اپلیکیشن‌های غیرضروری را غیرفعال می‌کند.

اعمال تنظیمات روی قابلیت Bixby Routines در بیکسبی بسیار ساده است. اما برای اینکه بتوانید از این قابلیت به صورت کاربردی استفاده کنید باید روی آن یکسری تنظیمات شخصی‌سازی شده انجام دهید. برای اعمال این تنظیمات باید پنل مربوط به نوتیفیکیشن‌ها را به سمت پایین بکشید.

در این پنل آیکون مربوط به Bixby Routines نمایش داده می‌شود که در سمت راست پایین قرار دارد. روی آیکون آن کلیک کنید. زمانی که Bixby Routines فعال شد، این قابلیت شروع به تحلیل روش و الگوی استفاده شما از گوشی در مدت‌زمان یک هفته یا بیشتر می‌کند. زمانی که داده‌های کافی را جمع‌آوری کرد، شروع به کار می‌کند.

در Bixby Routines امکانی وجود دارد که در آن با استفاده از داده‌ها و تحلیل‌های صورت گرفته پیشنهاداتی به کاربر برای استفاده بهینه از گوشی می‌کند. این پیشنهادها به صورت نوتیفیکیشن‌ها یا اعلام‌های مختلف برای شما نمایش داده می‌شود.

شما می‌توانید تنظیمات Bixby Routines را بر اساس سلیقه و نیاز خود تغییر دهید. مثلاً شما می‌توانید روی این قابلیت تنظیماتی انجام دهید که بر اساس آن هر روز رأس ساعت ۷ عصر گوشی شما در حالت Do not disturb یا مزاحم نشوید قرار بگیرد.

برای اعمال این تنظیمات ابتدا Bixby Routines را باز کنید، روی گزینه Details کلیک کنید و سپس روی علامت +  کلیک کنید. نام مناسب برای روتین و تغییرات ایجاد شده را انتخاب کنید. سپس روی علامت + کلیک کنید تا شرط اول را قرار دهید.

مثلاً اگر ساعت ۷ بعد از ظهر شد. در مرحله بعدی روی گزینه Next کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود باید ادامه شرط را انتخاب کنید. برای مثلاً اگر ساعت ۷ بعد از ظهر شد باید گوشی را در حالت Do Not Disturb  قرار دهید. به همین راحتی شما می‌توانید با استفاده از گزاره شرطی “اگر   …. سپس ….” تنظیمات مربوط به Bixby Routines را انجام دهید.

در این مطلب توضیح مختصری در خصوص امکانات، نحوه عملکرد دستیار صوتی سامسونگ یا بیکسبی و روند پیشرفت آن ارائه شد. نکته مهم این است که که همه پلتفرم‌هایی که مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی و الگوریتم‌های آن کار می‌کنند با وجود همه قابلیت‌هایی که دارند، دچار مشکلات و باگ‌هایی نیز هستند که به رمرو زمان توسط توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن‌های برطرف می‌شوند. بیکسبی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!