تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

هر آنچه در مورد کنترل جادویی ال جی نمی‌دانید

راهنمای خرید
کنترل جادویی ال جی استفاده از تلویزیون‌ های هوشمند این برند را لذت‌بخش کرده است. به لطف برخورداری تلویزیون ‌هوشمند ال‌ جی از ریموت کنترل ‌های هوشمند ، به‌ راحتی می‌توانید با آن‌ها وبگردی کنید و از جستجوی صوتی در این تلویزیون‌ها و کنترل صوتی آن‌ها نیز لذت ببرید.

تصلا – یکی از فناوری‌ های جذاب ال ‌جی در سال‌ های اخیر ریموت کنترل هوشمند این برند است که ال ‌جی آن را مجیک ریموت کنترل (magic remote control) یا ریموت کنترل جادویی نامیده است. کنترل جادویی ال جی کنترل به‌عنوان یک وسیله جانبی در کنار ریموت کنترل اصلی همراه با برخی از تلویزیون ‌های هوشمند ال ‌جی عرضه می‌شود. این ریموت کنترل به ‌سرعت از طریق بلوتوث با تلویزیون ارتباط برقرار می‌کند و می‌توانید به ‌راحتی با آن کار کنید و از قابلیت‌های آن لذت ببرید.

هدف اصلی ال‌جی از عرضه مجیک ریموت کنترل ، تسهیل استفاده از سیستم‌عامل تلویزیون‌ های هوشمند ال‌جی و همچنین تسهیل کنترل این تلویزیون و جستجوی محتوا در آن‌ها با استفاده از فرمان صوتی و وب‌گردی در این تلویزیون ‌ها است.

در این مطلب قصد داریم با قابلیت‌های ریموت کنترل هوشمند تلویزیون‌ های ال جی، نحوه کار با آن و وظیفه هر یک از دکمه‌های این ریموت کنترل و نحوه ریست کردن آن آشنا شویم و قیمت آن را بیان کنیم. درضمن به مقایسه مختصر این ریموت کنترل با ریموت کنترل‌های معمولی تلویزیون ‌های ال ‌جی نیز می‌پردازیم.

در پایان مقاله هم دو اپلیکیشن را معرفی می‌کنیم که یکی از آن‌ها می‌تواند جایگزین نرم‌افزاری خوبی برای ریموت کنترل جادویی باشد و دیگری می‌تواند برای تبدیل گوشی به كنترل تلويزيون ال جي بدون وای فای مورد استفاده قرار گیرد.

راهنمای استفاده از کنترل جادویی ال جی

قبل از آغاز آشنایی با قابلیت‌های ریموت کنترل هوشمند تلویزیون ‌های ال‌ جی و طرز استفاده از این ریموت کنترل، باید چهار نکته را ذکر کنیم که شامل موارد زیر می‌شود:

  • برای استفاده از کنترل جادویی ال جی باید پس از روشن شدن تلویزیون، ریموت کنترل را  تلویزیون نگه دارید و دکمه چرخان OK آن را بزنید تا ریموت کنترل رجیستر و آماده استفاده شود. لازم به توضیح است که ریموت کنترل هوشمند ال‌ جی به‌صورت خودکار با بلوتوث تلویزیون ‌های هوشمند جفت می‌شود و لازم نیست کاری انجام دهید.
  • کنترل جادویی ال جی دارای دو دکمه پاور است. دکمه سمت چپ قرمز رنگ مختص روشن و خاموش کردن تلویزیون ها و دکمه سمت راست سیاه‌رنگ مختص روشن و خاموش کردن سایر دستگاه‌ها مثل گیرنده‌های دیجیتالی متصل به تلویزیون است.
  •  با هر بار زدن دکمه‌های ریموت کنترل، چراغ دکمه پاور ریموت روشن می‌شود و درصورتی‌که  در هنگام کار با ریموت این چراغ روشن نمی‌شود یا ریموت مشکل شده است یا باتری آن تمام شده است.
  • ریموت کنترل هوشمند ال‌جی برای تمام دستگاه‌های ال‌جی سازگار با این کنترل ازجمله ساندبارهای این برند قابل استفاده است.

استفاده راحت از بخش‌های مختلف سیستم‌عامل Web OS

ریموت کنترل مجیک ال جی

وب او اس سیستم‌عامل اختصاصی مدل های مختلف تلویزیون هوشمند ال جی محسوب می‌شود و رابط کاربری ساده و کاربرپسند و طراحی مینیمالیستی به‌خوبی در طراحی و ایجاد آن پیاده‌سازی شده است. در محیط این سیستم‌عامل یک نوار افقی در زیر نمایشگر دیده می‌شود که با اسکرول افقی در آن می‌توانید به بخش‌های مختلف سیستم‌عامل دست پیدا کنید.

شما می‌توانید با استفاده از ریموت هوشمند ال‌جی به‌راحتی در این نوار اسکرول کنید. درواقع شما می‌توانید از این ریموت کنترل درست مانند یک موس استفاده کنید و با آن در قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل یا تنظیمات مختلف تلویزیون بچرخید، اسکرول کنید و کلیک کنید.

برای اسکرول کردن باید از قسمتی که شبیه به دکمه ویل موس (دکمه متحرک وسط موس) است. استفاده کنید.

با این دکمه می‌توانید در تمام محیط کاربری تلویزیون اسکرول کنید؛ حتی در فهرست کانال‌ها! اسکرول کردن با دکمه‌های جهت‌نمای ریموت کنترل نیز امکان‌پذیر است (درست مانند زمانی که از دکمه‌های صفحه‌کلید کامپیوتر برای اسکرول کردن به سمت بالا و پایین یا چپ و راست استفاده می‌کنید).

برای کلیک کردن هم باید از دکمه OK استفاده کنید. برای ظاهر شدن نشانگر ریموت کنترل هم می‌توانید دکمه OK را بزنید و  هم می‌توانید خود ریموت را برای چند ثانیه تکان دهید.

برای مخفی کردن موس به‌صورت موقتی نیز تنها کافی است یکی از دکمه‌های جهت‌نمای ریموت کنترل را بزنید. نشانگر موس از دقت و سرعت بالایی برخوردار است و برای اینکه نشانگر را به قسمت موردنظر خود هدایت کنید کافی است ریموت کنترل را درست همانند موس به‌آرامی به جهات مختلف حرکت دهید.

کنترل صوتی و جستجوی صوتی

شما می‌توانید با استفاده از میکروفون تعبیه‌شده در داخل ریموت کنترل هوشمند ال‌جی و با بهره‌مندی از دستیارهای مجازی الکسای آمازون و گوگل اسیستنت به تلویزیون فرمان صوتی بدهید. همچنین می‌توانید محتوای موردنظر خود را به‌صورت صوتی در سرویس‌های استریم ویدیو مانند یوتیوب جستجو کنید.

شما می‌توانید از فرمان‌های صوتی برای انجام کارهایی مثل باز کردن مرورگر و جستجوی صوتی در اینترنت (تبدیل صدا به متن برای جستجوی بهتر نیز با این قابلیت امکان‌پذیر است) تماشای فیلم‌ های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی، باز کردن اپلیکیشن‌ها، مشاهده وضعیت آب‌وهوا، کمی یا زیاد کردن صدای تلویزیون یا قطع صدای آن و عوض کردن کانال‌ها استفاده کنید.

قابلیت جستجو و فرمان صوتی ریموت کنترل جادویی ال جی از ۳۵ زبان پشتیبانی می‌کند و قادر به درک زبان طبیعی انسان نیز است؛ بنابراین برای استفاده از قابلیت‌های جستجوی صوتی تنها کافی است هر کاری می‌خواهید انجام دهید، به زبان بیاورید.

تعدادی از فرمان‌های صوتی قابل‌تشخیص در تلویزیون‌ های ال ‌جی به شرح زیر است:

  • Volume up صدا را زیاد کن
  • Volume down صدا را کم کن
  • mute صدای تلویزیون را قطع کن آب
  • open Netflix نتفلیکس را باز کن

توجه: برای باز کردن سایر اپلیکیشن‌ها با استفاده از این روش تنها کافی است پس از کلمه open نام اپلیکیشن را بیان کید.

  • open the Internet اینترنت (مرورگر) را باز کن
  • Search avengers in youtube فیلم سینمایی اونجرز (انتقام جویان را در یوتیوب جستجو کن)

توجه: برای جستجوی سایر محتوای ویدیویی تنها باید نام آن‌ها را همراه با این فرمان صوتی بیان کنید.

  • how is the weather of Tehran هوای تهران چطور است

برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است دکمه دارای شکل میکروفون را روی ریموت کنترل بزنید و پس از نمایش عبارت Speak now و نمایش نشان دایره شکل صورتی، فرمان صوتی خود را بیان کنید.

میکروفون ریموت کنترل یک حفره بیضی‌شکل است که در قسمت بالای میکروفون و درست در بین دو دکمه پاور ریموت قرار دارد. در بالای حفره میکروفون آیکون میکروفون نیز دیده می‌شود

جالب است بدانید که در هنگام جستجوی صوتی یک کلمه، شما می‌توانید به تمام برنامه‌های زنده و برنامه‌هایی که در آینده پخش می‌شود، فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های تلویزیونی و محتوای به ‌اشتراک ‌گذاشته ‌شده در یوتیوب و نتفلیکس در رابطه با کلمه بیان‌شده توسط شما دسترسی پیدا کنید و حتی آن کلمه را در اینترنت جستجو کنید. با باز شدن مرورگر  باز هم می‌توانید به جستجوی صوتی خود ادامه دهید.

دسترسی به منوی دسترسی سریع (Quick access)

شما با استفاده از این منو می‌توانید هر یک از دکمه‌های شماره‌دار ریموت کنترل، یعنی دکمه‌های شماره ۱ یا ۹ را به یک تسک یا وظیفه اختصاص دهید.

این تسک‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • باز کردن مرورگر
  • دسترسی به بخش home dashboard (این بخش برای کنترل وسایل خانگی هوشمند از طریق تلویزیون هوشمند ال جی استفاده می‌شود)
  • باز کردن سرویس‌های استریم ویدیو (مانند اپل تی‌وی و نتفلکیس)
  • باز کردن اپلیکیشن پخش زنده برنامه‌های تلویزیونی (Live TV)

پس از اختصاص دادن هر شماره به هر تسک می‌توانید با زدن و نگه‌داشتن دکمه شماره اختصاصی هر تسک، بخش موردنظر خود را باز کنید، به‌عنوان‌مثال اگر شماره ۳ را به باز کردن مرورگر اختصاص داده باشید، درصورتی‌که شماره ۳ را بزنید و نگه دارید، مرورگر پس از چند ثانیه باز می‌شود.

مشاهده اطلاعات برنامه‌های تلویزیونی آینده

با زدن دکمه سمت چپ دکمه ۰ می‌توانید اطلاعات برنامه‌هایی را که به‌زودی در آینده پخش می‌شوند، ببینید.

مشاهده منو

با زدن و نگه‌داشتن دکمه سمت راست دکمه ۰ می‌توانید منوی تلویزیون را مشاهده کنید. گزینه‌های منو متناسب با محتوای در حال پخش تغییر می‌کند

فعال یا غیرفعال کردن قابلیت Audio description (توصیف صوتی)

با زدن و نگه‌داشتن دکمه سمت راست دکمه ۰ می‌توانید Audio description را مشاهده کنید. قابلیت audio discription برای تسهیل تماشای تلویزیون برای افراد نابینا یا کم‌بینا ایجاد شده است.

تلویزیون‌های دارای این قابلیت صحنه‌های ویدیوهایی را که در آن‌ها هیچ دیالوگی یا هیچ توضیحی بیان نمی‌شود، به‌صورت صوتی توصیف می‌کنند؛ البته برنامه و محتوای در حال پخش نیز باید از این ویژگی پشتیبانی کند

دسترسی به لانچر اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل تلویزیون و سوئیچ سریع بین آن‌ها

با زدن دکمه هوم لانچر اپلیکیشن‌های وب او اس ظاهر می‌شود و می‌توانید به‌راحتی و به‌سرعت بین آن‌ها سوییچ کنید (دکمه‌ هوم با شکل یک خانه مشخص شده است).

شما می‌توانید برای سوئیچ کردن سریع بین آیکون اپلیکیشن‌های مختلف موجود در نوار افقی زیر تلویزیون، هم از نشانگر و هم از جهت‌نما استفاده کنید. لازم به توضیح است که اگر دکمه هوم را چند ثانیه نگه دارید، به اپلیکیشن‌هایی که اخیراً اجرا شده‌اند، هدایت می‌شوید.

دسترسی به تنظیمات مختلف

با زدن دکمه تنظیمات (دکمه‌ای که با شکل یک چرخ‌دنده مشخص شده است)‌ می‌توانید به تنظیمات مختلف دسترسی پیدا کنید. درصورتی‌که می‌خواهید تمام تنظیمات را به‌صورت یکجا مشاهده کنید، گزینه all settings را انتخاب کنید. برای خارج شدن از بخش تنظیمات باید روی علامت ضربدر در سمت چپ بالای نمایشگر کلیک کنید.

دسترسی به بخش Guide

برای دسترسی به بخش Guide باید از دکمه Guide استفاده کنید. (در بخش Guide جدول زمانی پخش برنامه‌های مختلف با روز و ساعت و همچنین توضیحات مختلف در مورد برنامه‌ها نمایش داده می‌شود).

مشاهده محتوای سرویس‌های استریم ویدیو نتفلیکس و آمازون

با زدن دکمه‌های Netflix و Amazon روی ریموت کنترل می‌توانید محتوای سرویس‌های استریم ویدیو نتفلیکس و آمازون را تماشا کنید، با زدن این دکمه‌ها روی ریموت کنترل هم می‌توانید به محتوای این سرویس‌ها که از طریق ماهواره پخش می‌شود، دسترسی پیدا کنید و هم می‌توانید محتوایی را که از طریق سرویس‌های کابلی در اختیار شما قرار می‌گیرد، تماشا کنید؛ متأسفانه مشاهده محتوای این دو سرویس در ایران تنها از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

سوئیچ بین ورودی‌های مختلف و انتخاب ورودی موردنظر

برای سوئیچ کردن بین ورودی‌های مختلف و انتخاب ورودی موردنظر باید دکمه انتخاب ورودی را بزنید (دلمه‌ای که با شکل یک فیش مشخص شده است)

بازگشت به پنل قبلی یا هوم اسکرین

برای بازگشت به پنل قبلی یا هوم اسکرین باید از دکمه بازگشت استفاده کنید (دکمه‌ای با شکل یک فلش که نوک آن به سمت چپ است). درصورتی‌که این دکمه را چند ثانیه نگه دارید به آخرین ورودی انتخاب‌شده بازمی‌گردید.

زوم روی محتوای در حال نمایش

برای زوم کردن روی محتوای در حال نمایش باید از دکمه Live Zoom استفاده کنید. (آخرین دکمه در پایین ریموت کنترل)

دکمه‌های قرمز، سبز، زرد و آبی پایین ریموت کنترل با اپلیکیشن مجیک کنترل ال‌جی قابل سفارش سازی هستند

ریست کردن کنترل جادویی ال جی

در برخی از مواقع مشکلی برای ریموت کنترل هوشمند ال‌جی ایجاد می‌شود و برای رفع آن باید ریموت کنترل را ریست کنید. برای ریست کردن ریموت کنترل هوشمند ال‌جی تنها کافی است دکمه هوم و دکمه بازگشت کنترل به مدت ۱۰ ثانیه هم‌زمان با یکدیگر نگه دارید.

با انجام این کار اتصال ریموت با تلویزیون قطع می‌شود. برای ریجستر کردن و اتصال مجدد ریموت به تلویزیون تنها کافی است دکمه OK را بزنید و آن را کمی بچرخانید. پس از نمایش پیام Magic Remote has been successfully registered ریموت کنترل به تلویزیون متصل و آماده استفاده می‌شود

اپلیکیشن ریموت کنترل جادویی ال جی (LG webOS Magic Remote)

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید از گوشی خود درست همانند کنترل جادویی ال جی استفاده کنید و درست مانند کنترل واقعی از گوشی‌تان به‌عنوان موس برای تلویزیون استفاده کنید، البته برای استفاده از این قابلیت گوشی‌تان باید مجهز قابلیت ژیروسکوپ باشد.

از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال به تلویزیون تنها با یک کلیک
  • ریمپ کردن دکمه‌ها (تغییر وظیفه هر یک از دکمه‌ها و انجام تغییرات مطابق با میلتان)؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید با استفاده از این قابلیت از دکمه هوم به‌جای ورود به قسمت اپلیکیشن‌ها و سوئیچ کردن بین آن‌ها برای ورود به قسمت تنظیمات تلویزیون استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید وظیفه دکمه‌های رنگی ریموت کنترل را نیز مشخص کنید و تغییر دهید.
  • استفاده از گوشی به‌عنوان تاچ پد برای تلویزیون (برای استفاده از این قابلیت لازم نیست گوشی مجهز به ژیروسکوپ باشد).
  • روشن و خاموش کردن تلویزیون با استفاده از درگاه مادون قرمز گوشی و وای‌فای
  • عوض کردن کانال‌ها و اجرای اپلیکیشن با فرمان‌های صوتی

توجه: برای استفاده از این اپلیکیشن باید گوشی و تلویزیون‌ های هوشمند وب او اس ال‌جی با یکدیگر جفت شوند و گوشی و تلویزیون هوشمند باید هردو به یک مودم متصل باشد.

دانلود اپلیکیشن LG webOS Magic Remote برای اندروید

متأسفانه این اپلیکیشن برای iOS عرضه نشده است، اما اپلیکیشن مشابهی تحت عنوان Smartify-LG TV Remote برای iOS جهت تبدیل گوشی‌های آیفون به ریموت کنترل تلویزیون ‌های هوشمند ال‌جی ایجاد شده است. این اپلیکیشن برای اندروید نیز عرضه شده است (دانلود Smartify-LG TV Remote برای اندروید).

ال‌جی اپلیکیشن دیگری برای تبدیل گوشی به كنترل تلويزيون ال جي به نام Quick Remote نیز ایجاد کرده که به‌عنوان یکی از اپلیکیشن‌های ازپیش نصب‌شده در بسیاری از گوشی ‌های هوشمند ال ‌جی قرار دارد. این اپلیکیشن علاوه بر اینکه می‌تواند می‌تواند علاوه بر تلویزیون‌های ال‌جی، به‌عنوان ریموت کنترل تلویزیون‌های سایر برندها نیز استفاده شود.

درضمن این اپلیکیشن گوشی‌های ال‌جی را به ریموت کنترل سایر دستگاه‌ها ازجمله گیرنده دیجیتالی، کولر گازی، ویدئو پروژکتور و سیستم‌های صوتی با برندهای معتبر نیز تبدیل کند.

در واقع این اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند ال‌جی را به ریموت کنترل جهانی یا Universal Remote control تبدیل کرده است. متاسفانه این اپلیکیشن تنها مختص گوشی‌های ال‌جی است و برای سایر گوشی‌ها قابل‌دریافتت نیست.

قیمت کنترل جادویی ال جی

قیمت کنترل جادویی تلویزیون هوشمند ال جی مدل AN-MR500 در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. قیمت کنترل معمولی تلویزیون‌های ال‌جی نیز بین ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

تلویزیون‌های دارای کنترل جادویی ال جی

تمام تلویزیون ‌های هوشمند ال‌جی که از سال ۲۰۱۰ به بعد تولید شده‌اند و مجهز به بلوتوث هستند. از این کنترل پشتیبانی می‌کنند. برای مشاهده تلویزیون‌هایی که از کنترل هوشمند ال‌جی پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید به این سایت مراجعه کنید. درضمن در این سایت امکان جستجوی مدل‌ها نیز فراهم شده است.

انواع ریموت كنترل تلويزيون ال جي

همان‌طور که قبلاً گفتیم تلویزیون هوشمند ال جی با یک ریموت کنترل ساده و یک ریموت کنترل هوشمند عرضه می‌شوند.

ریموت کنترل هوشمند به دلیلی باید با بلوتوث تلویزیون ارتباط برقرار کند، مصرف بیشتری و باتری‌های بزرگ‌تری دارد. ریموت کنترل هوشمند کمی بزرگ‌تر از ریموت کنترل معمولی است و ضخامت آن نیز کمی از ریموت کنترل معمولی بیشتر است.

متاسفانه ریموت کنترل معمولی ال‌جی فاقد میکروفون است؛ بنابراین امکان جستجوی صوتی و کنترل صوتی تلویزیون توسط آن وجود ندارد. درضمن دکمه چرخان کنترل جادویی ال جی در این ریموت کنترل نمی‌شود و استفاده از آن به‌عنوان موس وجود ندارد و نمی‌توانید همانند ریموت کنترل هوشمند با آن به‌راحتی اسکرول کنید.

ریموت کنترل جادویی ال جی در چند مدل مختلف عرضه شده است که تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارند و تنها جای دکمه‌ها و شکل روی دکمه‌های ریموت کنترل کمی تغییر کرده است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2.8 / 5. تعداد آرا: 6

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    نوامبر 19, 2021

    انواع ریموت کنترل های هوشمند ال جی به همدیگر میخورند و باهر دستگاه تلوزیون ال جی کار میده یا بایستی همان مدل باشد

    Zari
    اکتبر 10, 2022

    سلام این دکمه ای که طرف راست کنترل هست شبیه دکمه خاموش و روشن هست این چه کاربردی دارد دارد منظورم در کنترل اسکرول تلویزیون هوشمند هست

لینک کپی شد!