تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کدام یخچال هایسنس را نخریم؟

بررسی یخچال فریزر هایسنس از ارزان ترین تا گران ترین

راهنمای خرید
یخچال هایسنس در بازار لوازم‌خانگی بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران نیز به فروش می‌رسد. قیمت جدیدترین و پیشرفته‌ترین یخچال فریزر هایسنس از قیمت یک یخچال و فریزر با کیفیت متوسط که توسط برندهای شناخته شده مثل سامسونگ و ال‌جی تولید شده‌اند بسیار کمتر است. در این مطلب قصد داریم علاوه بر بررسی یخچال فریزرهای برند هایسنس به شما بگوییم کدام یخچال هایسنس را نخرید؟

تصلا– شاید سوال شما هم این است که یخچال هایسنس ساخت کجاست؟ برند هایسنس متعلق به یک کارخانه تولید لوازم‌خانگی و گوشی‌های تلفن همراه به همین نام است که در کشور چین فعالیت خود را آغاز کرده‌ است. محصولات این برند به خصوص لوازم‌ خانگی آن در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان محصولات ارزان قیمت با کیفیت مناسب شناخته می‌شوند. این برند در فهرست محصولات خود انواع مختلفی از یخچال فریزر را تولید کرده است. از آنجایی که کیفیت یخچال هایسنس نسبتاً بالا است، به همین دلیل انتخاب این محصولات با توجه به قیمت آن‌ها برای آن دسته از افرادی که تمایل به لوازم‌ خانگی ارزان قیمت اما با کیفیت دارند، مناسب است.

یخچال هایسنس ساخت کجاست؟

برند هایسنس متعلق به یک کارخانه تولید لوازم‌خانگی و گوشی‌های تلفن همراه به همین نام است که در کشور چین فعالیت خود را آغاز کرده‌ است. محصولات این برند به خصوص لوازم‌ خانگی آن در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان محصولات ارزان قیمت با کیفیت مناسب شناخته می‌شوند. در ادامه با ویژگی ها و کیفیت یخچال هایسنس آشنا می شوید.

 

آیا یخچال هایسنس خوب است؟

به طور کلی سه مدل یخچال و فریزر خانگی توسط کارخانه‌های تولید کننده این تجهیزات طراحی و تولید می‌شود.

نوع اول Freestanding نام دارد که در واقع همان یخچال و فریزرهای دو طبقه هستند. نوع دیگر یخچال و فریزرهایی هستند که در آن‌ها فضای کوچکی در داخل یخچال به عنوان فریزر در نظر گرفته شده است که به یخدان نیز مشهور است.

این یخچال و فریزرها به integrated مشهور هستند. نوع سوم یخچال و فریزرهای خانگی که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند به یخچال و فریزرهای Side By Side مشهور هستند. این یخچال و فریزرها از دو قسمت در کنار هم تشکیل شده‌اند که می‌توانند به صورت مجزا نیز استفاده شوند. این نوع یخچال و فریزرها معمولاً مجهز به سیستم آب‌ریز نیز هستند.

نکته مهم در خصوص یخچال فریزرهای برند هایسنس این  است که بیشتر یخچال فریزرهای این برند مجهز به قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته‌ای هستند که در گران قیمت‌ترین یخچال و فریزرهای موجود در بازار عرضه شده‌اند.

از طرفی طراحی ظاهری این محصولات چه از نظر رنگ و چه از نظر سبک طراحی بسیار زیبا و جذاب است. البته این محصولات مانند همه یخچال فریزرهای موجود در بازار معایبی نیز دارند. برای مثال فضای مفید آن‌ها نسبتاً محدود است.

از طرفی با توجه به سابقه حضور این محصولات در بازار، هنوز نمی‌توان به طور قطع گفت که آیا این تجهیزات کیفیت مناسبی دارند یا خیر.

برخی از انواع این یخچال و فریزرها با وجود اینکه قیمت مناسب و ظاهر زیبایی دارند واقعاً ارزش پرداخت هزینه و خریدن ندارند. مثلاً یک نمونه از یخچال و فریزر هایسنس در بازار موجود است که در پشت آن از پلاستیک قابل اشتعال و آسیب‌پذیر در برابر گرما و دمای بالا استفاده شده است.

از آنجایی که در بسیاری از موارد موتور یخچال و فریزر بسیار داغ می‌شود احتمال آتش گرفتن بدنه این یخچال‌ها وجود دارد و بهتر است آن را خریداری نکنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

برترین یخچال و فریزر ارزان قیمت هایسنس

ویژگی مهم یخچال و فریزرهای برند هایسنس این است که قیمت آن‌ها نسبت به قابلیت‌هایی که دارند مناسب است البته یخچال و فریزهای دیگری از برندهای دیگر نیز در بازار وجود دارند که قیمت آن‌ها پایین‌تر از قیمت یخچال و فریزرهای هایسنس باشد.

از طرفی این برند نسبت به برندهایی مثل بوش، ال‌جی، زیمنس و یا سامسونگ که محصولات مشابهی تولید می‌کنند، چندان شناخته شده نیست. در این قسمت از چند نمونه از جدیدترین یخچال فریزهای ارزان قیمت هایسنس را معرفی می‌کنیم که ارزش خرید کردن دارند و قیمت آن‌ها نسبت به قابلیت‌هایی که دارند مناسب است.

وجه مشترک همه این یخچال و فریزرهایی که در این قسمت معرفی می‌کنیم این است که در قسمت پشت آن‌ها از فلز غیرقابل اشتعال و مقاوم نسبت به حرارت و یا آلومینیوم ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر

یخچال و فریزر هایسنس مدل RB412N4AI1

یخچال و فریزر دو طبقه  RB412N4AI1 برند هایسنس یکی از زیباترین یخچال و فریزرهای ارزان قیمت این برند است که بدنه آن از جنس استیل ساخته شده است.

دو ویژگی مهم این یخچال و فریزر این است فریزر آن که محفظه فریزر آن قابلیت ضد برفک دارد و به هیچ عنوان برفک نمی‌گیرد و همچنین برای درب آن زنگ هشدار در نظر گرفته شده است که در صورت باز ماندن بعد از چند دقیقه شروع به بوق زدن و هشدار دادن می‌کند.

همچنین یخچال و فریزر دو طبقه RB412N4AI1 برند هایسنس نسبت به تغییرات دمایی در محیط مقاوم است. یعنی اگر دمای آشپزخانه شما بیش از حد گرم شود و یا بیش از حد پایین بیاید، دمای این دستگاه تغییری نمی‌کند.

این یخچال و فریزر از نوع یخچال و فریزرهای freestanding هستند. فریزر این یخچال‌ها در قسمت پایین قرار گرفته است. رنگ بدنه آن‌ها نقره‌ای یا استیل متالیک و براق است.

ابعاد آن ۱۹۴ * ۶۰ * ۶۵  سانتی‌متر است و فضای زیادی اشغال نمی‌کند. ارتفاع این یخچال و فریزر هایسنس ۱۹۴ سانتی‌متر و عرض آن ۶۰ سانتی‌متر است. ظرفیت یخچال در حدود ۲۲۳ لیتر و ظرفیت فریزر در آن ۹۵ لیتر است.

در پشت یخچال و فریزر هایسنس از فلز غیرقابل اشتعال استفاده شده است. برچسب مصرف انرژی این یخچال و فریزر A+ است و مصرف انرژی سالانه آن چیزی در حدود ۵۷ وات است. به همین دلیل می‌توان گفت این یخچال و فریزر بسیار کم مصرف است.

از دیگر ویژگی‌های این یخچال و فریزر ارزان قیمت برند هایسنس می‌توان به مواردی مثل قابلیت فریزر کردن مواد غذایی با سرعت بالا، قابلت Hliday Mode که در آن می‌توان تنظیمات فریزر را به نحوی انجام داده که با وجود روشن بودن اما کمترین میزان انرژی را مصرف کند.

در این حالت دمای فریزر و یخچال بالاتر می‌رود و مصرف انرژی در آن کاهش می‌یابد. این حالت برای زمانی مناسب است که شما برای مدت زمان طولانی در خانه نباشید و یا اینکه نخواهید در یخچال یا فریزر خود از مواد غذای تازه و فاسد شدنی استفاده کنید.

نکته مهم در خصوص این حالت این است که با وجود فعال بودن آن اما چون درب فریزر برای مدت زمان طولانی باز نمی‌شود در نتیجه یخ مواد غذایی از بین نمی‌رود و در حالت یخ زده باقی می‌مانند.

این یخچال و فریزر مجهز به آلارم و زنگ هشدار روی درب است. امکان برعکس کردن جهت باز شدن درب‌ها در آن وجود دارد و در زیر آن چرخ قرار داده شده است که برای حرکت آسان آن به کار می‌آید.

یخچال این دستگاه ۴ قفسه و فریزر آن ۳ کشو دارد. روی درب یخچال یک صفحه‌نمایش LED وجود دارد که تنظیمات دستگاه را می‌توان با استفاده از آن انجام داد. متأسفانه برای این یخچال و فریزر سیستم آب ریز در نظر گرفته نشده است. در حال حاضر قیمت این یخچال و فریزر در بازار چیزی در حدود ۱۲ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟

یخچال و فریزر ارزان قیمت RB412N4WF1 برند هایسنس

قابلیت‌های و ویژگی‌های یخچال و فریزر دو طبقه RB412N4WF1 برند هایسنس تا حد قابل توجهی شبیه به امکانات یخچال و فریزر هایسنس مدل RB412N4AI1 است با این تفاوت که رنگ بدنه این یخچال‌ها مشکی براق و از جنس فلز ساخته شده است.

همچنین برای این یخچال‌ها سیستم آب ریز نیز در نظر گرفته شده که امکان کاربردی برای یک یخچال و فریزر امروزی به حساب می‌آید. البته امکان وصل کردن این سیستم به آب شهری وجود ندارد و مخزن آن باید به صورت دستی پر شود.این یخچال و فریزر مجهز به سیستم انجماد سریع مواد غذایی است که البته چون به تازگی به بازار عرضه شده است هنوز در خصوص کیفیت و عملکرد آن نمی‌توان حرفی زد.

یکی از معایب بزرگ یخچال و فریزر RB412N4WF1 این است که مخزن آب ریز آن تا حد قابل توجهی باعث اشغال شدن فضای یخچال در آن شده است. از طرفی وجود این آب ریز باعث شده تا هوای یخچال با هوای بیرون در تبادل باشد و در نتیجه انرژی بیشتری برای سرد شدن فضای داخل یخچال توسط این یخچال مصرف شود.

این یخچال و فریزر از نوع FreeStanding است و فریزر آن در طبقه پایین زیر یخچال قرار دارد. این یخچال در رنگ مشکی و با ابعاد ۱۹۴ * ۶۰ *۶۵ تولید شده است. ارتفاع آن ۱۹۴ سانتی‌متر و عرض آن ۶۰ سانتی‌متر است. ظرفیت اسمی یخچال در آن ۲۲۳ لیتر و ظرفیت اسمی فریزر در آن ۹۵ لیتر است.

در پشت یخچال و فریزر RB412N4WF1 از فلز غیرقابل اشتعال و مقاوم به حرارت استفاده شده است. مصرف انرژی در آن A+ و مصرف سالانه برق در آن حدود ۵۶ وات است. برای این یخچال سیستم ضد برفک و انجماد سریع مواد غذایی نیز در نظر گرفته شده است.

همان‌طور که گفته شد امکان اتصال سیستم آب ریز این یخچال به آب لوله‌کشی شهری وجود ندارد و مخزن آن باید به صورت کاملاً دستی پر شود. از دیگر امکانات این یخچال و فریزر برند هایسنس می‌توان به مواردی مثل وجود ۴ قفسه در یخچال و ۳ کشو برای فریزر، تعبیه درب‌هایی که امکان جابجا کردن جهت باز شدن در آن‌ها وجود دارد، تعبیه صفحه‌نمایش LED و امکان ست کردن تنظیمات دستگاه از طریق این صفحه‌نمایش، تعبیه چرخ‌های حرکتی در زیر آن و وجود زنگ هشدار باز ماندن درب در درب یخچال اشاره کرد. قیمت این یخچال و فریزر در بازار در حدود ۱۶ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: یخچال‌های حذاب و خوش‌رنگ اسمگ چه ویژگی‌هایی دارند؟  

یخچال و فریزر ارزان قیمت RB390N4WW1

یکی از بهترین یخچال و فریزرهای ارزان قیمت برند هایسنس که روی آن سیستم آب ریز با قبایلت پر شدن محفظه به صورت دستی تعبیه شده است، یخچال و فریزر RB390N4WW1 است.

خوشبختانه محل قرارگیری محفظه آب ریز در این یخچال و فریزر به شکلی طراحی شده است که فضای زیادی از یخچال را اشغال نمی‌کند و فضای مفید آن نسبتاً زیاد است. از آنجایی که حجم محفظه یخچال و فریزر در این دستگاه نسبتاً کم است عملیات تغییر دما در آن به سرعت انجام می‌شود و در نتیجه انرژی و زمان زیادی برای سر شدن و کاهش دما در این دستگاه تلف نمی‌شود.

یخچال و فریزر RB390N4WW1 برند هایسنس از نوع یخچال و فریزرهای دو درب Freestanding است که فریزر در آن در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته است. رنگ این دستگاه سفید بوده و ابعاد آن ۱۸۶ * ۶۱ * ۶۰ است. ارتفاع در این یخچال ۱۸۶ و عرض یخچال ۶۱ سانتی‌متر است.

ظرفیت اسمی یخچال ۲۰۷ و ظرفیت اسمی فریزر ۹۳ لیتر است. برای پشت این یخچال و فریزر از فلز مقاوم در برابر حرارت و غیرقابل اشتعال استفاده شده است. مصرف انرژی در آن A+ و در آن از سیستم ضد برفک و سیستم انجماد سریع نیز تعبیه شده است.

مخزن آب ریز در یخچال و فریزر RB390N4WW1 به صورت دستی پر می‌شود و امکان اتصال آن به سیستم لوله‌کشی شهری وجود ندارد. خوشبختانه برای این دستگاه سیستم‌هایی مثل Holiday Mode نیز در نظر گرفته شده است.

از دیگر ویژگی‌های این یخچال و فریزر برند هایسنس می‌توان به مواردی مثل امکان تغییر جهت باز شدن درب یخچال، وجود چرخ در زیر یخچال و فریزر، وجود قفسه برای قرار دادن بطری‌ها و وجود صفحه‌نمایش LED برای ست کردن تنظیمات دستگاه اشاره کرد. در یخچال و فریزر RB390N4WW1 برند هایسنس ۴ کشو برای فریزر و ۴ طبقه برای یخچال در نظر گرفته شده است.

قیمت یخچال فریزر هایسنس مدل RB390N4WW1 در حال حاضر در حدود ۱۵ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: یخچال خودرو چه برندی بخریم؟  

یخچال و فریزر ارزان قیمت RB390N4WB1 برند هایسنس

یخچال و فریزر RB390N4WB1 برند هایسنس نیز یکی دیگر از انواع یخچال و فریزرهای نسبتاً ارزان قیمت برند هایسنس است که هم دارای قفسه بطری در درب یخچال و هم مجهز به سیستم آب ریز است.

البته امکان اتصال آب ریز به آب لوله‌کشی شهر وجود ندارد و مخزن آن باید به صورت دستی پر شود. خوشبختانه سیستم انجماد و سرد کردن محیط فریزر و یخچال در این دستگاه به خوبی عمل می‌کنند و در بین ۷۰ یخچال و فریزر هایسنس که از لحاظ سیستم خنک کننده و یخ ساز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

یخچال و فریزر RB390N4WB1 برند هایسنس از نوع یخچال و فریزرهای دو درب Freestading است که فریزر آن در قسمت پایین دستگاه قرار دارد. این یخچال و فریزر در ابعاد ۱۸۶ * ۶۱ * ۶۰ سانتی‌متر و به رنگ مشکی تولید می‌شود.

ارتفاع این دستگاه ۱۸۶ سانتی‌متر و عرض آن چیزی در حدود ۶۱ سانتی‌متر است. ظرفیت اسمی یخچال ۲۰۷ لیتر و ظرفیت اسمی فریزر در آن ۹۳ لیتر است که بخشی از فضای یخچال به دلیل تعبیه دستگاه آب ریز و مخزن آن اشغال شده است.

در پشت این یخچال و فریزرهای برند هایسنس از فلز غیرقابل اشتعال استفاده شده است. امتیاز مصرف انرژی در این دستگاه A+ است هرچند مصرف سرانه انرژی در این یخچال و فریزر نسبت به نمونه قبلی در حدود ۱۲ درصد بیشتر است.

از جمله قابلیت‌هایی که در یخچال و فریزر RB390N4WB1 برند هایسنس در اختیار کاربر قرار داده شده است می‌توان به مواردی مثل سیستم ضد برفک و سیستم انجماد سریع اشاره کرد.

همان‌طور که اشاره شد، مخزن دستگاه آب ریز در این یخچال باید به صورت دستی پر شود که این موضوع یک عیب بزرگ برای یخچال و فریزر به حساب می‌آید. در این دستگاه قابلیت Holiday Mode نیز ارائه شده است که برای افرادی که در طول ماه مدت زمان زیادی را در خارج از خانه خود سپری می‌کنند یک ویژگی و قابلیت مهم به حساب می‌آید.

خوشبختانه امکان تغییر جهت باز شدن درب در این یخچال و فریزر وجود دارد. این دستگاه مجهز به چرخ در زیر دستگاه است که برای حرکت دادن آسان آن کاربرد زیادی دارد.

در طراحی این یخچال و فریزر برای یخچال ۴ قفسه و برای فریزر نیز ۴ کشو در نظر گرفته شده است. این یخچال نیز مانند سایر یخچال و فریزرهای برند هایسنس مجهز به صفحه‌نمایش LED برای تنظیم دما و سایر امکانات یخچال و فریزر است.

در حال حاضر قیمت یخچال و فریزر دو درب مدل RB390N4WB1 در حدود ۲۰ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری  

معرفی یخچال و فریزر گران قیمت هایسنس

برند هایسنس در کنار تولید یخچال و فریزرهای نسبتاً ارزان قیمت، اقدام به تولید یخچال و فریزرهای گرام قیمت نیز می‌کند.قیمت این یخچال و فریزرها تقریباً دو برابر قیمت یخچال و فریزرهای ارزان قیمت این برند است و معمولاً از نوع ساید بای ساید با چهار درب هستند.

از جمله ویژگی‌های مشترک بین این نوع دستگاه‌ها می‌توان به مواردی مثل ظاهر بسیار زیبا و استفاده از متریال با کیفیت در بدنه آن‌ها اشاره کرد. بیشتر یخچال و فریزرهایی که در این گروه قرار می‌گیرند مجهز به سیستم آب ریز هستند که معمولاً قابلیت اتصال به سیستم لوله‌کشی شهری را دارند.

یخچال و فریزر RF540N4WI1 هایسنس

یخچال و فریزر RF540N4WI1 برند هایسنس از جمله یخچال و فریزرهای نسبتاً گران قیمت این برند است که دارای ۴ درب است و از نوع یخچال فریزرهای American ساید بای ساید به حساب می‌آید. بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده کیفیت و عملکرد این یخچال و فریزر نسبتاً گران قیمت نسبت به قیمت آن بسیار عالی است و بنابراین ارزش خریدن دارد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این مدل از یخچال و فریزرهای هایسنس این است که در جداره بیرونی و در جداره درونی محفظه‌های یخچال و فریزر از فلز استیل ضدخش استفاده شده است. خوشبختانه با وجود اینکه قدرت این دستگاه در منجمد کردن و سرد نگه داشتن مواد غذایی زیاد است اما زمان و انرژی زیادی مصرف نمی‌کند.

یخچال و فریزر دو طبقه American ساید بای ساید RF540N4WI1 برند هایسنس از جمله یخچال و فریزرهایی است که فریزر در آن در قسمت پایینی دستگاه قرار دارد.

این یخچال در ابعاد ۱۸۲ * ۸۰ * ۷۱ و در رنگ متالیک و براق ساخته شده است. ارتقاع این دستگاه ۱۸۲ سانتی‌متر و عرض آن ۸۰ سانتی‌متر است. ظرفیت اسمی یخچال در ۲۹۹ لیتر و ظرفیت فریزر در آن چیزی در حدود ۱۲۲ لیتر است.

در پشت یخچال از فلز مقاوم در برابر حرارت و ضداشتعال استفاده شده است. مصرف انرژی این یخچال و فریزر A+ است و سرانه مصرف انرژی در آن نسبت به سایر یخچال و فریزرهایی که در این مطلب به معرفی آن‌ها پرداختیم بسیار کمتر است.

یخچال و فریزر ساید بای ساید FR540N4WI1 دارای قابلیت‌هایی از جمله سیستم ضد برفک، سیستم انجماد سریع و سرمایش بسیار زیاد، وجود محفظه چند منظوره با قابلیت تغییر دادن دما که از آن می‌توان هم به عنوان یخچال و هم به عنوان فریزر استفاده کرد، دستگاه آب ریز با مخزنی که به صورت دستی پر می‌شود، قابلیت Holiday Mode، وجود زنگ هشدار هم روی درب یخچال و روی درب فریزر و وجود چرخ در زیر یخچال و فریزر برای راحت جابجا کردن آن است.

تعداد قفسه‌های یخچال در این دستگاه ۳ و تعداد کشوهای فریزر در آن ۶ عدد است. روی درب یخچال علاوه بر سیستم آب ریز یک صفحه‌نمایش LED نیز تعبیه شده است که تنظیمات دستگاه از طریق آن انجام می‌شود. قیمت این دستگاه در حدود ۲۶ میلیون و پانصد هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل یخچال فریزر هیمالیا کدام است؟

یخچال و فریزر گرانقیمت RQ689N4WF1

یخچال و فریزر RQ689N4WF1 برند هایسنس از جمله بهترین و در عین حال گران‌ترین یخچال و فریزرهای این برند است که توسط این برند تولید شده است. برای ساخت بدنه این دستگاه از فلز مرغوب و با کیفیتی استفاده شده است.

طراحی زیبای آن و همچنین رنگی که برای بدنه آن به کار رفته باعث جذاب شدن این محصول شده است. این یخچال و فریزر هم مانند همه یخچال فریزرهای برند هایسنس مجهز به سیستم ضد برفک، زنگ هشدار باز ماندن درب یخچال و فریزر و همچنین سیستم آب ریز است که امکان اتصال آن به آب شهری وجود دارد.

همچنین برای این یخچال و فریزر محفظه‌ای در نظر گرفته شده است که دمای آن را می‌توان تغییر داد به همین دلیل هم می‌توان از آن به عنوان فریزر استفاده کرد و هم می‌توان دمای این فضا را به عنوان یخچال برای افزایش ظرفیت یخچال تنظیم کرد.

یخچال و فریزرRQ689N4WF1 از نوع یخچال و فریزرهای ۴ درب American یا Side By Side است. برای این یخچال و فریزر دو محفظه به عنوان فریزر و دو محفظه به عنوان یخچال در نظر گرفته شده است که دمای یکی از آن‌ها همان‌طور که گفته شد قابل تغییر است. فریزر این دستگاه در پایین قرار گرفته است.

رنگ آن براق و ابعاد آن ۱۸۱ * ۹۲ * ۷۳ سانتی‌متر است. ارتفاع این یخچال و فریزر ساید بای ساید در حدود ۱۸۱ سانتی‌متر و عرض آن ۹۰ سانتی‌متر است.یخچال این دستگاه دارای ظرفیت ۳۹۵ لیتر و فریزر آن ظرفیتی در حدود ۱۸۰ لیتر دارد.

در پشت یخچال و فریزر RQ689N4WF1 برند هایسنس از فلز غیرقابل اشتعال و مقاوم به حرارت استفاده شده است. مصرف انرژی برای این یخچال A+ و مصرف سالانه انرژی در آن بسیار پایین است. البته با توجه به حجم و ظرفیت این دستگاه مصرف سالانه انرژی در آن نسبت به نمونه‌های ارزان قیمت و کوچک‌تر بسیار بیشتر است.

این یخچال و فریزر دارای سیستم انجماد سریع است و مجهز به قابلیت Holiday Mode است که قبلاً درباره آن توضیح داده شد. هم روی درب یخچال و روی درب فریزر از زنگ هشدار باز ماندن درب یخچال و فریزر استفاده شده است.

متأسفانه امکان تغییر جهت باز شدن درب یخچال و فریزر در این مدل وجود ندارد. تعداد طبقه‌های یخچال در این دستگاه ۳ و تعداد کشوهای این دستگاه حدود ۶ عدد است. برای این یخچال و فریزر هم صفحه‌نمایش LED در نظر گرفته شده است که امکان ست کردن و تنظیم کردن درجه حرارت و سایر قابلیت‌های یخچال و فریزر در آن وجود دارد.

در حال حاضر قیمت یخچال و فریزر دو درب مدلRQ689N4WF1 در بازار چیزی در حدود ۳۵ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: یخچال ال جی از یخچال اینستا ویو تا ساید ال جی  

کدام یخچال و فریزر هایسنس را خریداری نکنیم؟

اگرچه محصولات برند هایسنس به خصوص یخچال و فریزرهای آن از جمله محصولات نسبتاً با کیفیت در بازار لوازم‌خانگی شناخته می‌شوند اما برخی از انواع یخچال و فریزرهای این برند با وجود اینکه ظاهر خوب و به جرئت می‌توان گفت فریبنده‌ای دارند اما به دلیل معایب زیادی که دارند نباید برای خرید آن هزینه پرداخت کرد. به عبارت دیگر این محصولات ارزش خریدن ندارند. در این بخش به معرفی برخی از این محصولات که نباید آن‌ها را خریداری کنید خواهیم پرداخت.

معیار سنجش در انتخاب یخچال و فریزرهایی که نباید برای خرد آن‌ها هزینه پرداخت کرد بسیار ساده است. اگر به دنبال خرید یخچال و فریزر از برندهای دیگر تولید کننده این دستگاه‌ها هستید می‌توانید از این معیارهای سنجش برای انتخاب مناسب‌ترین و بدترین یخچال و فریزر استفاده کنید.

اولین معیار سنجش مناسب بوده و با کیفیت یک دستگاه یخچال و فریزر این است که مدت زمان سرد شدن و انجماد مواد غذایی در آن کم و در عرض چند ساعت باشد.

برخی از یخچال و فریزرها هستند که به دلیل توان پایین موتور در آن‌ها مدت زمان و از طرفی انرژی زیادی برای کاهش دمای محیط درونی و در نتیجه سرد کردن مواد غذایی هدر می‌دهند که این مسئله باعث می‌شود برخی از مواد غذایی که سریع فاسد می‌شوند، خراب شوند.

دومین نکته‌ای که به شما کمک می‌کند تا یخچال و فریزر مناسبی را انتخاب کنید توجه به موادی است که در پشت یخچال و فریزر استفاده شده است.

پشت یخچال و فریزر به دلیل تعبیه موتور در آن و همچنین بیرون رفتن هوای گرم از آن مکانی است که به سرعت گرم می‌شود.

در برخی از یخچال و فریزرها نیز برای دستگاه از مواد پلاستیکی که هم قابل اشتعال هستند و هم نسبت به گرما و هوای گرم مقاومت بسیار کمی از خود نشان می‌دهند استفاده می‌شود. بنابراین به دلیل آسیب پذیر بودن این مواد به هیچ عنوان یخچال وفریزرهایی را که در پشت آن‌ها از مواد پلاستیکی استفاده شده است خریداری نکنید.

سومین موردی که باید در انتخاب و خرید یخچال و فریزر به آن توجه کنید این است که حتماً به مصرف انرژی دستگاه توجه کنید. اگرچه هرچه حجم یخچال و فریزر افزایش یابد، مصرف انرژی برای خنک شدن محیط درونی دستگاه نیز افزایش می‌یابد اما این افزایش مصرف انرژی باید با توان دستگاه در سرد کردن و انجماد مواد غذایی مناسب باشد. بنابراین حتماً به این نکته توجه کنید که در ازای چه میزان مصرف انرژی در مدت چند ساعت مواد غذایی داخل دستگاه خنک و یا منجمد می‌شوند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که متأسفانه در بسیاری از جشنواره‌های و حراجی‌هایی که برگزار می‌شود یخچال و فریزرهایی که کیفت و عملکرد مناسبی ندارند با تخفیف‌های بسیار عالی عرضه می‌شوند و به این ترتیب مشتری را برای خرید این محصولات ترغیب می‌کنند.

اما توجه داشته باشید که حتی اگر قیمت یک یخچال و فریزر بسیار پایین هم بود اول همه مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد را در مدل انتخاب خود بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کالا کنید. با توجه به آنچه گفته شد یخچال و فریزرهای برند هایسنس که نباید آن‌ها را خریداری کنید در ادامه معرفی می‌شوند.

یخچال و فریزر گران قیمت چهار درب RQ758N4SAI1 برند هایسنس

یخچال و فریزر چهار درب یا American و ساید بای ساید RQ758N4SAI1 برند هایسنس از جمله یخچال فریزرهای گران قیمت این برند به حساب می‌آید که فضای داخلی بسیار زیادی دارد.

بنابراین مزیت اصلی این یخچال و فریزر۴ درب فضای زیاد آن برای نگهداری مواد غذایی است. هر چند طبق نظرات منتشر شده در فضای مجازی این یخچال و فریزر معایبی هم دارد که مهم‌ترین عیب آن گرم شدن بیش از حد آن است به همین دلیل استفاده از این یخچال و فریزر در مناطقی که آب و هوای گرمی دارند چندان مناسب نیست.

از طرفی متأسفانه چون ظرفیت و حجم این یخچال و فریزر بسیار بالا است بنابراین زمان زیاد و متعاقباً انرژی زیادی صرف می‌شود تا دمای آن به حد مطلوبی برای نگهداری مواد غذایی برسد و در نتیجه امکان فاسد شدن مواد غذایی در آن‌ها زیاد است.

هر چند این یخچال در دسته یخچال و فریزرهایی قرار گرفته است که ارزش خریدن ندارند، اما به هر حال انتخاب این محصول بسته به سلیقه کاربر می‌تواند برای برخی مناسب و برای برخی دیگر مناسب نباشد.

در یخچال و فریزر RQ758N4SAI1 برند هایسنس فریزر در قسمت پایین قرار گرفته است. رنگ آن متالیک و براق و ابعاد آن۱۷۹ * ۹۲ * ۷۳ سانتی‌متر است. در واقع ارتفاع یخچال ۱۷۹ سانتی‌متر و عرض آن ۹۲ سانتی‌متر است.

ظرفیت اسمی یخچال برابر ۳۹۱ لیتر و ظرفیت اسمی فریزر برابر با ۱۹۱ لیتر برآورد شده است. برای پشت این یخچال از فلز غیرقابل اشتعال و مقاوم در برابر حرارت استفاده شده است.

مصرف انرژی در آن A+ است. از دیگر ویژگی‌های این یخچال و فریزر می‌توان به مواردی مثل وجود قابلیت ضد برفک، انجماد سریع که نسبت به سیستم انجماد سریع در یخچال و فریزرهای دیگر بسیار کند عمل می‌کند، وجود سیستم Holiday Mode، وجود زنگ هشدار هم روی درب یخچال و هم روی درب فریزر، وجود چرخ در زیر یخچال و فریزر اشاره کرد.

متأسفانه امکان تغییر جهت باز شدن درب یخچال و فریزر در این دستگاه وجود ندارد. یخچال در این دستگاه دارای ۴ قفسه و فریزر نیز مجهز به ۳ کشو است. روی این یخچال و فریزر یک صفحه‌نمایش LED برای ست کردن تنظیمات دستگاه تعبیه شده است.

این دستگاه مجهز به بخشی که بتوان دمای آن را تغییر داد و از آن بتوان هم به عنوان یخچال و هم به عنوان فریزر استفاده کرد و همچنین سیستم آب ریز، نیست. قیمت یخچال و فریزر چهار درب مدل RQ758N4SAI1 در بازار در حدود ۳۷ میلیون تومان است.

یخچال و فریزر ارزان قیمت RB385N4EB1 برند هایسنس

یخچال و فریزر RB385N4EB1 برند هایسنس یکی از یخچال فریزرهای دو درب Freestanding با سیستم ضد برفک برند هایسنس است. از آنجایی که در پشت این یخچال و فریزر از مواد پلاستیکی استفاده شده است و احتمال آتش گرفتن و آسیب دیدن این مواد در برابر گرمای تولید شده از موتور یخچال و فریزر بسیار زیاد است به همین دلیل این یخچال و فریزر در فهرست دستگاه‌های یخچال و فریزر هایسنس که نباید آن‌ها را خریداری کنید قرار گرفته است.

در این یخچال و فریزر، فریزر در قسمت پایین و زیر یخچال قرار گرفته است. این یخچال و فریزر در رنگ مشکی و با ابعاد ۱۸۶ * ۶۰ * ۶۶ تولید می‌شود. همان‌طور که می‌بینید اگرچه ارتفاع این دستگاه هم اندازه یخچال و فریزرهای دیگر این برند است اما عرض آن کمتر از نمونه‌های مشابه است.

ظرفیت اسمی یخچال در یخچال و فریزر ارزان قیمت RB385N4EB1 برند هایسنس چیزی در حدود ۲۰۰ لیتر و ظرفیت فریزر در حدود ۹۵ لیتر است که بسیار کمتر از ظرفیت یخچال و فریزرهای مشابه این برند است.

همان‌طور که گفته شد، در پشت این یخچال و فریزر از پلاستیک استفاده شده است که احتمال آتش گرفتن آن در اثر مجاورت با موتور دستگاه و هوای گرم خارج شده از آن بسیار زیاد است. مصرف انرژی این یخچال دارای امتیاز A+ است و سرانه مصرف انرژی در آن ۵۲ واحد است.

این یخچال و فریزر دارای قابلیت‌های دیگری نیز هست که می‌توان به مواردی مثل قابلیت ضد برفک، قابلیت انجماد سریع و قابلیت Holiday Mode اشاره کرد. خوشبختانه طراحی درب‌های این یخچال و فریزر دو طبقه به صورتی انجام شده است که امکان تغییر جهت باز شدن درب در آن وجود دارد.

برای زیر این یخچال و فریزر از چرخ استفاده شده که باعث جابجایی راحت‌تر دستگاه می‌شود. این یخچال و فریزر مجهز به قفسه بطری در درب یخچال نیز هست. برای یخچال و فریزر ارزان قیمت RB385N4EB1 برند هایسنس سیستم آب ریز در نظر گرفته نشده است.

تعداد قفسه‌های یخچال در این دستگاه ۴ و تعداد کشورهای فریزر نیز ۴ عدد است. این دستگاه نیز مانند سایر یخچال و فریزرهای برند هایسنس مجهز به صفحه‌نمایش LED است که کاربر می‌تواند از طریق آن تنظیمات مربوط به یخچال و فریزر را انجام دهد.

قیمت یخچال و فریزر دو درب هایسنس مدل RB385N4EB1 حدودا ۱۵ میلیون تومان است. اگرچه برخی از قابلیت‌های تعبیه شده در این یخچال و فریزر بسیار عالی است اما بنا به دلایلی که گفته شد بهتر است این دستگاه را خریداری نکنید.

یخچال و فریزر ارزان قیمت RB381N4WC1

اگرچه یخچال و فریزر RB381N4WC1 برند هایسنس یکی از یخچال و فریزرهای ارزان قیمت این برند همراه با سیستم آب ریز است اما به استفاده از مواد پلاستیکی در پشت دستگاه و بالا بودن احتمال آتش گرفتن یخچال در اثر گرمای تولید شده توسط موتور یخچال و فریزر بهتر است به هیچ عنوان برای خرید آن وسوسه نشوید.

یخچال و فریزر RB381N4WC1 برند هایسنس از جمله یخچال و فریزرهای دو درب FreeStanding این برند است که فریزر در آن زیر یخچال و در قسمت پایینی دستگاه قرار دارد. این یخچال و فریزر به رنگ متالیک و ابعاد ۱۸۶ * ۶۰ * ۶۵ تولید می‌شود.

عرض این دستگاه ۶۰ سانتی‌متر است که نسبت به عرض سایر یخچال و فریزرهای دو درب تولید شده توسط این برند کمتر است. ظرفیت یخچال در یخچال و فریزر RB381N4WC1 چیزی در حدود ۱۹۸ لیتر و ظرفیت اسمی فریزر در آن ۹۵ لیتر است که به دلیل تعبیه دستگاه آب ریز بخش زیادی از فضای داخل یخچال توسط مخزن دستگاه آب ریز که باید به صورت دستی هم پر شود هدر می‌رود.

اگرچه برای این دستگاه برچسب مصرف انرژی A+ در نظر گرفته شده است اما مصرف سرانه آن بسیار بالا است و بنابراین به غیر از احتمال آتش گرفتن آن به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی در پشت دستگاه، مصرف انرژی نیز در آن زیاد است.

به طور خلاصه اگر بخواهیم به قابلیت‌ها و امکانات یخچال و فریزر RB381N4WC1 برند هایسنس اشاره کنیم باید مواردی مثل استفاده از سیستم ضد برفک، سیستم انجماد سریع و وجود سیستم آب ریز در آن اشاره کرد.

این یخچال و فریزر دارای سیستم Holiday Mode است که باعث می‌شود مصرف انرژی در آن در صورتی که درب یخچال برای مدت زمان طولانی باز نشود، افزایش یابد. امکان تغییر جهت باز شدن درب یخچال و فریزر در این دستگاه وجود دارد که یک مزیت مهم به حساب می‌آید.

همچنین در زیر این دستگاه برای راحت جابجا شدن آن قرقره یا همان چرخ تعبیه شده است. تعداد قفسه‌های یخچال در این دستگاه ۴ و تعداد کشوهای فریزر نیز ۴ عدد است. این یخچال و فریزر نیز مانند سایر یخچال و فریزرهای تولید شده توسط هایسنس مجهز به صفحه‌نمایش LED برای ست کردن عملکرد دستگاه است.

قیمت این دستگاه در حدود ۱۵ میلیون تومان است اما به شما توصیه می‌کنیم به دلایلی که به آن‌ها اشاره شد از خریدن این دستگاه صرف‌نظر کنید.

معرفی سایر یخچال و فریزرهای برند هایسنس

برند هایسنس در فهرست یخچال و فریزرهای خود دو نمونه دیگر محصول دارد. یکی از این محصولات یخچال ‌های تک درب هستند. نوع دیگر یخچال‌ هایسنس ، یخچال و فریزرهای دو درب ساید بای ساید هستند که با نوع American متفاوت هستند.

در ادامه این بخش از هر کدام از این محصولات یک نمونه از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم.

یخچال هایسنس تک درب HR6AFF355SD

یخچال‌های تک درب از جمله دستگاه‌های بسیار کاربردی و تک کاره هستند ه به دلیل حجم کمی که دارند فضای کمی اشغال می‌کنند و استفاده از آن‌ها برای خانه‌هایی که فضای کمی دارند و یا دفترهای کار که نیازی به انجماد مواد غذایی نیست استفاده می‌شوند.

البته این یخچال‌ها دارای فضای درونی بسیار کوچکی هستند که به عنوان یخ دان شناخته می‌شوند و برای منجمد کردن حجم کمی از مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب این دستگاه‌ها برای افراد و کاربرانی که فریزرهای تک درب دارند و یا از یخچال و فریزرهای دو درب با فضای یخچال کم استفاده می‌کنند نیز مناسب است.

یکی از بهترین یخچال‌های تک درب برند هایسنس یخچال و فریزر HR6AFF355SD است که ظرفیت یخچال آن ۳۵۵ لیتر است. شما می‌توانید از این یخچال در کنار فریزر تک درب این برند مدل HR6VFF280SD استفاده کنید.

از جمله ویژگی‌های مهم این یخچال تک درب می‌توان به مواردی مثل مصرف انرژی بسیار کم، تعبیه پنل لمسی برای ست کردن تنظیمات دستگاه، وجود قابلیت Holiday Mode، وجود زنگ هشدار باز ماندن درب و همچنین استفاده از مواد فلزی استیل ضد خش در همه قسمت‌های بدنه یخچال و استفاده از فلز مقاوم در برابر حرارت در پشت یخچال اشاره کرد.

این یخچال در دو رنگ استیل یا متالیک و سفید تولید می‌شود که قیمت رنگ سفید آن در حدود ۵ میلیون کمتر است. برای یخچال HR6AFF355SD متأسفانه سیستم آب ریز در نظر گرفته نشده است.

قیمت یخچال تک درب HR6AFF355SD هایسنس در حدود ۲۰ میلیون تومان است.

یخچال و فریزر ساید بای ساید مدل HR6SBSFF624SW

یخچال و فریزرهای ساید بای ساید معمولاً برای آن دسته از خانواده‌هایی که جمعیت آن‌ها زیاد است انتخاب و گزینه‌های مناسبی هستند. یکی از بهترین یخچال و فریزرهای سای بای ساید برند هایسنس که ارزش خریدن دارد یخچال و فریزر HR6SBSFF624SW است که ظرفیت کلی آن در حدود ۶۲۴ لیتر است.

ظرفیت اسمی یخچال در این دستگاه در حدود ۳۸۵ لیتر و ظرفیت اسمی فریزر در آن ۲۳۹ لیتر است. قیمت این یخچال و فریزر ساید بای ساید چیزی در حدود ۴۰ میلیون تومان است. از جمله ویژگی‌های مهم این یخچال و فریزر می‌توان به مواردی مثل مصرف بهینه انرژی، وجود دستگاه آبریز در درب یخچال، وجود سیستم‌های ضد برفک و سیستم انجماد سریع اشاره کرد.

طراحی این دستگاه یخچال و فریزر به نحوی انجام شده است که امکان دسترسی آسان به فضای فریزر در آن وجود دارد. استفاده از مواد فلزی غیرقابل اشتعال و مقاوم در برابر گرمای تولید شده از موتور دستگاه از جمله مزیت‌های مهم این دستگاه یخچال و فریزر به حساب می‌آید.

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که با وجود تازه کار بودن برند هایسنس در تولید یخچال و فریزرهای مختلف علی‌رغم تنوع محصولی بالایی که دارد، آیا این دستگاه‌ها ارزش خرید کردن دارند یا نه.

پاسخ به این سؤال با توجه به شرایط هر کاربر می‌تواند متفاوت باشد و نمی‌توان پاسخ یکسانی برای همه کاربرانی که این سؤال را می‌پرسند داشت اما برای اینکه بهتر بتوانید در خصوص خرید یخچال و فریزرهای هایسنس تصمیم بگیرید باید به این نکات توجه کنید که قیمت یخچال‌های این برند نسبت به محصولات تولید شده توسط برندهای دیگر بسیار کمتر است.

همچنین قابلیت‌هایی که روی یخچال و فریزرهای برند هایسنس به خصوص یخچال و فریزرهای ارزان قیمت آن ارائه می‌شود نسبت به قیمت آن‌ها بسیار خوب و عالی است.

از همه مهم‌تر اینکه طرحی بدنه و ظاهر این دستگاه‌ها به نحوی انجام شده است که برای تعبیه در همه آشپزخانه‌ها با هر نوع طراحی مناسب است. با توجه به نظر سنجی‌های انجام شده، عملکرد این دستگاه‌ها تاکنون خوب بوده است و به جز مواردی که در فهرست یخچال وفریزرهایی که نباید خریداری کرد قرار گرفته‌اند، سایر دستگاه‌های یخچال و فریزر هایسنس ارزش خرید کردن دارند.

سوالات متداول 

یخچال فریزر هایسنس ساخت کجاست؟

کمپانی «هایسنس» (Hisense) در شهر Shangdog در کشور چین قرار دارد که تولیدکننده‌ انواع لوازم خانگی برقی و از جمله یخچال فریزر است. دیجیتال است. این کمپانی به نوعی چندملیتی به حساب می‌آید و در کشورهای دیگری نیز شعبه دارد.

موتور یخچال هایسنس ساخت کجاست؟

همانطور که در پاسخ به سوال بالا گفتیم کمپانی هایسنس در چین قرار دارد. البته این شرکت چند ملیتی است که در بیش از ۴۰ کشور فعالیت می کند. شرکت هایسنس در حال حاضر مالکیت شارپ را هم در دست گرفته است.

معایب یخچال هایسنس چیست؟

هایسنس چندین مدل یخچال و فریزر دارد که هر کدام مزایا و معایب متفاوتی دارند. یکی از معایب برخی از مدل های یخچال های این برند وجود مخزن آب ریز است که تا حد قابل توجهی باعث اشغال شدن فضای یخچال می شود. برخی از محصولات هم بیش از حد گرم می شوند که برای فضای کوچک مناسب نیستند. در تصلا می توانید مزایا و معایب یخچال هایسنس را به طور کامل بخوانید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.5 / 5. تعداد آرا: 6

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!