تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

نقد و بررسی گوشی ‌های هوشمند G30 و G10 برند موتورلا

رونمایی از گوشی های جدید موتورولا

اخبار تصلا
برند موتورولا اخیراً دو مدل جدید از گوشی های هوشمند را به فهرست محصولات و گوشی های خود اضافه کرد است. گوشی های هوشمند جدید برند موتورولا و Moto G10 و Moto G30 که گوشی جدید در خانواده گوشی های سری G این شرکت هستند، نام گوشی های جدید موتورولا هستند.

تصلا – در میان گوشی های هوشمند جدیدی که برند موتورولا به فهرست گوشی های هوشمند خود اضافه کرده است، گوشی های Moto G30 نسبت به گوشی های Moto G10 قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌تری دارند و به همین دلیل قیمت این گوشی ها گران‌تر است اما همچنان به عنوان گوشی های قیمت مناسب در بازار گوشی های تلفن همراه به حساب می‌آیند. نقد و برسی گوشی های جدید موتورولا را در این مطلب بخوانید.

در این گوشی ها از پردازنده کوآلکام اسنپ دراگون ۶۶۲  استفاده شده است. تعبیه باتری ۵ هزار میلی‌آمپری و تعبیه سیستم چهارگانه دوربین در پشت گوشی از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی ها به حساب می‌آید. اگرچه گوشی های Moto G10 برند موتورولا نیز یکی دیگر از گوشی های هوشمندی است که همراه با گوشی های Moto G10 به بازار عرضه شده است اما در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی گوشی های Moto G30 این برند بپردازیم.

طراحی ظاهری گوشی های جدید موتورولا Moto G30

تصویر گوشی های G30 برند موتورلا

طراحی ظاهری گوشی های Moto G30 برند موتورولا نسبت به سایر گوشی های این برند که به بازار ارائه شده است، تغییرات زیادی کرده است. در واقع ظاهر این گوشی ها زیباتر از قبل شده است. روی این گوشی ها از صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی استفاده شده است که در بالای آن یک شکاف تعبیه شده است.

قطر این صفحه ‌نمایش ۲۰٫۵:۹  که باعث شده است صفحه‌نمایش بسیار باریک باشد و در نتیجه ضخامت خود گوشی نیز باریک‌تر از ضخامت گوشی در سایر مدل‌های گوشی های برند موتورولا خواهد بود. حرکت تصویر روی این صفحه‌نمایش‌ها بسیار نرم و راحت انجام می‌شود.

برای ساخت قاب گوشی های Moto G30 برند موتورولا از جنس پلاستیک استفاده شده است که می‌توان گفت این موضوع یکی از نقطه ضعف‌های این گوشی ها است. هر چند استفاده از پلاستیک فشرده در این گوشی ها باعث شده است که وزن دستگاه بسیار سبک باشد.

همه دکمه‌های کنترلی گوشی از دکمه‌های مربوط به کم و زیاد کردن صدای گوشی، دکمه مربوط به فعال‌سازی دستیار هوشمند گوگل و دکمه روشن و خاموش گوشی در سمت راست بدنه گوشی قرار گرفته است که به نظر برخی از کاربران این مورد یک ایراد بزرگ برای گوشی به حساب می‌آید. البته روی این دکمه‌ها برای راحتی کاربر در تشخیص دکمه و عملکرد آن یکسری علائم به صورت برجسته تعبیه شده است.

نقطه قوت طراحی و ترتیب قرارگیری دکمه‌ها در گوشی های Moto G30 برند موتورولا این است که ارتفاع دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا که در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند نسبت به سایر دکمه‌ها بیشتر است.

دکمه خاموش و روشن کردن گوشی با فاصله بیشتری از سایر دکمه در پایین و دکمه فعال‌ساز دستیار صوتی گوگل در قسمت بالای گوشی قرار گرفته است. از آنجایی که دسترسی به این دکمه سخت‌تر انجام می‌شود به همین دلیل امکان به اشتباه فشار دادن این دکمه بسیار کمتر است و در نتیجه نباید نسبت به این موضوع نگران باشید.

البته برخی از افرادی که به عنوان منتقد از گوشی های Moto G30 استفاده کرده‌اند عقیده دارند برند موتورولا می‌توانست در طراحی این گوشی، دکمه فعال‌ساز دستیار صوتی گوگل را در طرف دیگر این گوشی ها قرار می‌داد.

این گوشی ها مجهز به استاندارد IP52 هستند. به عبارت دیگر گوشی های Moto G30، نسبت به نفوذ آب مقاوم هستند. برای حفظ گوشی از نفوذ آب در آن در پشت گوشی از یک سینی چرمی استفاده شده است که باعث می‌شود آب به داخل گوشی نفوذ نکند.

گوشی های Moto G30 برند موتورولا مجهز به درگاه USB Type C هستند که در لبه پایین گوشی تعبیه شده است. در کنار این درگاه یو‌اس‌بی میکروفن اولیه و اصلی گوشی و همچنین اسپیکر گوشی تعبیه شده است.

جلب است بدانید جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن ثانویه گوشی در لبه بالایی این گوشی ها تعبیه شده است. اگرچه صفحه پشتی گوشی کاملاً تخت است اما در لبه‌ها کمی انحنا دارد که باعث می‌شود کاربر برای در دست گرفتن گوشی راحت‌تر باشد. ماژول دوربین در پشت گوشی های Moto G30 در گوشه بالا دارای کمی برآمدگی است.

اسکنر اثر انگشت در گوشی های Moto G30 برند موتورولا در کنار ماژول دوربین و در پشت گوشی قرار گرفته است و لوگو برند موتورولا نیز در زیر اسکنر اثر انگشت در صفحه پشت گوشی حک شده است. به نظر می‌رسد محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت در این گوشی ها بسیار مناسب باشد.

در واقع چون محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت در این گوشی ها در کنار ماژول دوربین تعبیه شده است به همین دلیل کاربر در هنگام در دست گرفتن گوشی به اشتباه انگشت خود را روی آن قرار نمی‌دهد.

گوشی های Moto G30 در دو رنگ نقره‌ای مایل به نوک مدادی که به رنگ مرواریدی مشهور است و آبی آسمانی پاستلی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

روی بدنه این گوشی ها از طراحی گرادیانی استفاده شده است که باعث شده زیبایی گوشی چند برابر شود. نکته‌ای که باید در خصوص باقی‌ ماندن رد اثر انگشت روی صفحه و بدنه گوشی به آن توجه کنیم این است که رد اثر انگشت روی بدنه گوشی به رنگ مرواریدی تقریباً باقی نمی‌ماند.

همان‌طور که گفته شد به دلیل استفاده از پلاستیک در بدنه و پشت گوشی های Moto G30 برند موتورولا، وزن این گوشی ها با وجود تعبیه باتری با ظرفیت بسیار زیاد ۵ هزار میلی‌آمپری در آن، بسیار سبک است. وزن کلی این گوشی ها چیزی در حدود ۱۹۷ گرم است. در بسته‌ بندی این گوشی ها از یک شارژر ۲۰ واتی تعبیه شده است.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزاری تعبیه شده روی گوشی های Moto G30

در گوشی ‌های Moto G30 برند موتورولا از پردازنده‌های اسنپ دراگون ۶۶۲ از نوع SoC استفاده شده است. این گوشی ها فقط با یک نوع قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به بازار عرضه شده است و مانند سایر گوشی های برند موتورولا نسخه‌ها و نمونه‌های دیگری ندارد. در این گوشی ها از حافظه رم ۴ گیگ و حافظه داخلی ۶۴ گیگ استفاده شده است.

شما می‌توانید حافظه داخلی گوشی خود را در صورت نیاز با استفاده از حافظه‌های خارجی افزایش دهید البته باید توجه داشته باشید در صورت استفاده از حافظه جانبی خارجی نمی‌توانید روی گوشی خود سیم کارت دوم قرار دهید. یعنی باید از این گوشی ها با یک سیم کارت استفاده کنید.

صفحه‌نمایش تعبیه شده روی گوشی های جدید موتورولا Moto G30 مجهز به استاندارد HD+ با نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز هستند. نرخ تازه‌سازی تصویر در این گوشی ها به صورت پیش‌فرض روی عدد ۹۰ ست شده است در حالی که نرخ تازه‌سازی را می‌توانید از طریق اپلیکیشن تنظیمات روی عدد ۶۰ هرتز قرار دهید.

گوشی های Moto G30 برند موتورولا از بلوتوث Buetooth 5 پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت‌هایی مثل وای فای دوگانه یا Dual-Band، استفاده از سیستم ۶ ماهواره‌ای و قابلیت اتصال NFC از دیگر قابلیت ‌هایی که روی این گوشی ها تعبیه شده است. روی این گوشی ها نسخه ۱۱ سیستم‌عامل اندروید نصب شده است که جدیدترین نسخه از این سیستم‌عامل است.

همچنین این گوشی ها مجهز به پچ امنیتی ژانویه هستند که برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده است. روی گوشی های Moto G30 برند موتورولا از حفاظ امنیتی ThinkShield استفاده شده است. این حفاظ امنیتی در واقع یک لایه امنیتی رمزنگاری شده است که توسط این برند برای کاربران خود روی گوشی های تولید آن ارائه شده است.

متأسفانه روی سیستم‌عامل تعبیه شده روی گوشی های Moto G30 برند موتورولا قابلیت‌های زیادی برای شخصی‌سازی سیستم‌عامل مثل گوشی های برند Oppo در اختیار کاربران قرار داده نشده است.

اگرچه شما می‌توانید به جدیدترین به روز رسانی‌هایی که گوگل برای سیستم‌عامل اندروید ارائه می‌کند دسترسی داشته باشید اما به هر حال امکان شخصی‌سازی زیادی روی این سیستم‌عامل برای شما عرضه نشده است. البته کاربران گوشی های Moto G30 می‌توانند به قابلیتی به نام Moto Action روی گوشی های خود دسترسی داشته باشند که در آن تشخیص حالت برای باز کردن اپلیکیشن‌ها و یا فعال کردن برخی از ویژگی‌های گوشی می‌توان استفاده کرد.

مثلاً شما می‌تواند با دو بار حرکت دادن خیلی کم گوشی فلاش دوربین گوشی را روشن کنید یا اگر انگشت خود را به سرعت روی صفحه بکشید می‌توانید قابلیت Split- screen که برای دو قسمت کردن صفحه‌نمایش گوشی است را فعال کنید.

اگر شما از آن دسته از کاربران گوشی های تلفن همراه هستید که مدت زمان زیادی روی گوشی خود در حال انجام بازی هستید، می‌‌توانید از قابلیت Gametime که روی گوشی های Moto G30 برند موتورولا ارائه شده است استفاده کنید.

با فعال کردن این گزینه زمانی که در حال اجرای بازی روی گوشی خود هستید، تماس و دریافت هر گونه نوتیفیکیشن روی گوشی شما بلاک یا مسدود می‌شود و دیگر هیچ تماس، پیام و یا نوتیفیکیشنی را دریافت نمی‌کنید. همچنین با استفاده از این قابلیت می‌توانید زمانی که مشغول بازی هستید به سرعت اپلیکیشن مورد نظر خود را باز کنید و از آن استفاده کنید.

عملکرد گوشی های Moto G30

گوشی های Moto G30 برند موتورولا نسبت به قیمت مناسبی که دارند عملکرد بسیار عالی و مناسبی دارند. در واقع این گوشی ها برای کارهای عادی و معمولی که کاربر با گوشی انجام می‌دهد عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. عملکرد اسکنر اثر انگشت تعبیه شده روی این گوشی ها بسیار عالی است و سرعت بالایی در شناسایی اثر انگشت دارد.

هر چند انیمیشن باز کردن قفل گوشی کمی کند است. گوشی های Moto G30 مجهز به قابلیت تشخص چهره برای باز کردن قفل گوشی هستند که عملکرد دوربین و اپلیکیشن تشخیص چهره از نظر سرعت و دقت بسیار عالی است.

اگر نرخ تازه سازی تصویر در صفحه‌نمایش گوشی را روی عدد ۹۰ هرتز قرار دهید، حرکت تصاویر در صفحه‌نمایش به خصوص زمانی که صفحات وب را پیمایش می‌کنید و یا صفحه‌ای را به سمت بالا یا پایین می‌کشید، بسیار نرم است.

همچنین میزان روشنایی صفحه، وضوح تصویر در آن و عدم انعکاس نور در زمانی که در فضای بیرون از گوشی استفاده می‌کنید بسیار عالی است. دقت و سرعت پردازنده این گوشی ها در بارگذاری و اجرای اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی بسیار بالاست و کاربر می‌توان همزمان با چند اپلیکیشن روی گوشی خود بدون نگرانی از هنگ کردن و یا ایجاد اختلال در عملکرد گوشی استفاده کند.

به منظور بررسی و تست عملکرد گوشی های Moto G30 برند موتورولا چند بنچ مارک یا معیار مختلف روی این گوشی ها آزمایش شده است. بنچ مارک این گوشی ها در AnTuTu امتیاز ۵۹۵ را کسب کرده است. در PC Mark Work 2.0 نیز امتیاز بنچ مارک برابر ۶۲۲۰ را کسب کرده است.

این امتیازها نسبت به امتیازهایی که گوشی های Realme Narzo 30A در این بنچ مارک‌ها بسیار کمتر بوده است. روی گوشی های Realme Narzo 30A از پردازنده‌های Mediatek Helio G85 استفاده شده است و به همین دلیل امتیازهای بنچ مارک در این گوشی ها بسیار بالا است.

در تست تک هسته‌ای پردازنده در بنچ مارک Geekbench 5 گوشی های Moto G30 برند موتورولا توانسته است امتیاز ۳۰۵ و ۱۲۷۸ را کسب کرده است. امتیاز گوشی های Moto G30 در بنچ مارک گرافیکی‌ T-Rex  توانسته است امتیاز ۵۱fps را کسب کند.

امتیاز این گوشی ها در بنچ مارک گرافیکی Car Chase برابر ۱۳fps بوده است. امتیاز این گوشی‌ در بنچ مارک‌ها یا معیارهای ذکر شده بسیار بهتر از امتیازهایی بوده است که گوشی های Moto G10 برند موتورولا و Nokia  ۳٫۴ در همین بنچ مارک‌ها کسب کرده‌اند. البته گوشی هایRealme Narzo 30A در بنچ مارک‌های گرافیکی که با آن‌ها اشاره شد، توانسته امتیازات بیشتری کسب کند.

اجرای بازی‌های مختلف موبایلی روی گوشی های Moto G30 برند موتورولا از جمله بازی Call of Duty که یک بازی موبایلی با گرافیک نسبتاً بالا و حجم پردازشی زیاد است، عملکرد این گوشی ها چه از نظر توانایی در نمایش تصاویر با حجم گرافیکی بالا و چه از نظر نمایش تصاویر به صورت نرم و چشت سر هم بسیار عالی بوده است.

در واقع این گوشی ها به راحتی توانسته‌اند بدون هیچ گونه مشکلی بازی Call of Duty را اجرا کند. بعد از اجرای بازی به مدت ۱۵ دقیقه، تنها ۴ درصد از میزان شارژ باتری کم شده است که این میزان مصرف باتری برای بازی نسبتاً سنگین Call Of Duty بسیار مناسب است. البته در این مدت زمان، بدنه گوشی به خصوص در اطراف دوربین آن کمی گرم شده است.

طول عمر باتری در گوشی های Moto G30 برند موتورولا نسبتاً خوب است و کاربران مشکلی در این خصوص تا به حال گزارش نکرده‌اند. عمر باتری این گوشی ها در هر بار شارژ به شرط استفاده معمول از گوشی چیزی در حدود یک روز و نیم یا تقریباً ۳۴ ساعت است.

در تست ویدیوهای دارای استاندارد HD روی این گوشی ها شارژ باتری از ۱۰۰ به ۰ تقریباً ۱۹ ساعت و ۴۳ دقیقه دوام آورده است که عدد خوبی است. هر چند طول عمر باتری در گوشی های Moto G10 در این تست بیشتر بوده است.

از آنجایی که برند موتورولا روی گوشی های خود از جمله گوشی های Moto G30 خود شارژر ۲۰ واتی ارائه می‌کند به همین دلیل شارژ گوشی ها از ۰ تا ۱۰۰ در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود. شارژ باتری در عرض ۳۰ درصد از ۰ به ۳۴ درصد و در عرض یک ساعت از ۰ به ۶۳ درصد می‌رسد.

دوربین تعبیه شده روی گوشی های Moto G30 برند موتورولا

تصویر ثبت شده با گوشی Moto G30 برند موتورلا

روی گوشی های Moto G30 برند موتورولا از یک سیستم دوربین ۴ گانه استفاده شده است. این سیستم دوربین ۴ گانه متشکل از یک دوربین با لنز ۶۴ مگا پیکسلی به عنوان دوربین اصلی، یک دوربین با لنز اولترا واید ۸ مگا پیکسلی، یک دوربین لا لنز ماکرو ۲ مگا پیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگا پیکسلی تشکیل شده است.

پیش‌فرض اولیه در دوربین‌ اصلی این گوشی ها به این صورت است که برای ثبت تصویر از ۶۴ مگا پیکسل خود استفاده می‌کند اما خروجی آن یک تصویر ۱۶ مگا پیکسلی است. البته کاربر می‌تواند تنظیمات خروجی را به شکلی تغییر دهد که خروجی تصویری با همان ۱۶ مگا پیکسل ثبت کند.

واسط کاربری دوربین گوشی یا همان اپلیکیشن دوربین بسیار خوب طراحی شده است و کار با آن آسان است. کاربر می‌تواند برای ثبت تصویر در آن از قابلیت چند شات پشت سر هم با فاصله زمانی کمتر از ثانیه نیز استفاده کند.

زمانی که شما در نور روز تصویربرداری می‌کنید می‌توانید تصاویر با کیفیتی را با همه جزئیات صحنه‌ها در آن ثبت کنید. در واقع دقت دوربین‌ در گوشی های Moto G30 برند موتورولا در نور روز بسیار بالاست.

برای مثال اگر بخواهید از روی نوشته در نور روز عکس بگیرید، متن در تصویر کاملاً خوانا است. البته در برخی از موارد دوربین تصویر را کمی شارپ‌تر می‌کند. در اپلیکیشن دوربین در گوشی های Moto G30 از سیستم هوشمند مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی استفاده شده است و این سیستم در تشخیص چهره و صحنه‌ها به خصوص زمانی که قابلیت HDR در آن فعال شده است، بسیار خوب عمل می‌کند.

جزئیات در تصاویری که با استفاده از لنز اولترا واید در این گوشی ها ثبت می‌شود چندان زیاد ثبت نمی‌شوند اما شما می‌توانید محدوده بزرگ‌تری از صحنه‌ها را با استفاده از این لنز ثبت کنید. خوشبختانه در تصاویری که توسط این لنز ثبت می‌شود به هیچ عنوان دچار اعوجاج و یا تاری نیستند.

در تصاویر ثبت شده از صحنه‌های بسته یا همان کلوز آپ، جزئیات صحنه به خوبی ثبت می‌شود. گوشی های Moto G30 برند موتورولا عملکرد بسیار خوبی در فوکوس کردن روی سوژه به خصوص زمانی که از شات‌های بسته تصویربرداری می‌کنید، دارند.

دوربین این گوشی ها به خوبی می‌توانید سوژه را از پس زمینه با استفاده از قابلیت فوکوس خود جدا کند. دوربین با لنز ماکرو تعبیه شده در این گوشی ها به کاربر این امکان را می‌دهند تا در فاصله بسیار کم از سوژه تصاویری را ثبت کنید. البته وضوح تصویر در این نوع عکس‌ها در حدود ۲ مگا پیکسل است.

بر اساس نظرهای ثبت شده توسط کاربران کیفیت تصویر ثبت شده توسط لنزهای ماکرو دوربین‌ها متوسط رو به بالا است.

زمانی که نور محیط کم باشد مثلاً در هنگام شب مدت زمانی که برای ثبت تصویر توسط دوربین اصلی در گوشی های Moto G30 برند موتورولا طول می‌کشد، حدود ۳ ثانیه است.

یعنی اگر دوربین اصلی روی حالت نرمال باشد، وقتی دکمه شاتر را فشار می‌دهید، باید ۳ ثانیه صبر کنید تا تصویر ثبت شود. در طول مدت نباید به هیچ عنوان دست خود را تکان دهید. جزئیات در تصویری که در نور کم ثبت شده است به خصوص در قسمت‌هایی که نور وجود ندارد و سایه قرار گرفته است، چندان نمایش داده نمی‌شوند.

در این حالت هم در دوربین از قابلیتی که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی برای نرم کردن تصویر در زمانی که نور محیط کم است، استفاده می‌شود. زمانی که دوربین گوشی Moto G30 را در حالت Night یا شب قرار می‌دهید، باید ۶ دقیقه بعد از فشار دادن شاتر صبر کنید که تصویر ثبت شود. رد طول این ۶ ثانیه نباید دست خود را حرکت دهید. تصاویری که با فعال بودن قابلیت Night Mode در این گوشی ها ثبت شده‌اند دارای جزئیات بیشتری هستند.

وضوح تصویر در دوربین سلفی گوشی های Moto G30 برند موتورولا در حدود ۱۳ مگا پیکسل است. دوربین سلفی به خوبی می‌تواند سوژه را از پس زمینه گوشی جدا کند. شما می‌توانید با حالت عمودی از سوژه در دوربین سلفی این گوشی ها تصویربرداری کنید.

دوربین سلفی در حالتی که در حالت نرمال باشد، در محیط کم نور تصاویر خوبی را ثبت می‌کند؛ اما اگر حالت Night روی دوربین سلفی فعال باشد، تصاویر دارای رنگ بهتری هستند.

تصویر از نزدیک با دوربین گوشی Moto G30 برند موتورلا

کیفیت ویدیوهای ثبت شده در دوربین گوشی های Moto G30 برند موتورولا روی حالت ۱۰۸۰ پیکسل ست شده است. به عبارت دیگر وضوح تصویر در دوربین برابر ۱۰۸۰ مگا پیکسل است. کیفیت ویدیوهایی که در نور روز و محیط پر نور ثبت شده است، بسیار بهتر از کیفیت تصاویری است که در محیط تاریک گرفته شده است.

اگر چه لنزهای دوربین در این گوشی ها به نحوی تنظیم شده‌اند که بتوانند کیفیت ویدیوهایی که در محیط کم نور ثبت می‌شوند را بالا نگه دارند اما به هر حال کیفیت این ویدیوها نسبت به کیفیت ویدیوهایی که در نور زیاد ثبت شده‌اند بسیار کمتر است.

سخن آخر اینکه قیمت گوشی های Moto G10 و Moto G30 برند موتورولا تقریباً یکسان است و انتخاب بهترین گوشی از بین این دو نسبتاً سخت است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده عملکرد گوشی های Moto G30 برند موتورولا نسبت به گوشی های Moto G10 این برند نسبتاً بهتر است. البته باتری تعبیه شده در این دو گوشی یکسان است.

به طور کلی می‌توان گفت عملکرد گوشی های Moto G30 از لحاظ طول عمر باتری و حفظ شارژ آن در هر بار شارژ ، صفحه ‌نمایش و نرخ تازه‌سازی تصاویر در آن و همچنین عملکرد پنل لمسی آن بسیار خوب است.

به طور کلی به توجه به قیمتی که گوشی های Moto G30 در بازار دارند، می‌توانند انتخاب خوبی برای کاربری باشد که می‌خواهند از این گوشی ها در برای انجام کارهای روزانه خود استفاده کنند.

در جدول زیر مشخصات گوشی های Moto G30 برند موتورولا با جزئیات کامل نمایش داده شده است.

شبکه فناوری GSM / HSPA / LTE
زمان عرضه تاریخ معرفی در تاریخ ۱۶ فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی
وضعیت از تاریخ ۱۷ مارچ سال ۲۰۲۱ در بازار عرضه شده است
مشخصات بدنه ابعاد ۱۶۵٫۲ x 75.7 x 9.1 mm (6.50 x 2.98 x 0.36 in)
وزن ۲۰۰ g (7.05 oz)
جنس بدنه و  صفحه نمایش جنش بدنه از پلاستیک فشرده و سبک، جنس صفحه نمایش از شیشه
تعداد سیم‌کارت قابل پشتیبانی یک سیم کارت یا دو سیم‌کارت از نوع نانو
بدنه کاملا ضد آب
صفحه نمایش نوع IPS LCD, 90Hz
اندازه صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی با ابعاد ۱۰۸ سانتی‌متر
وضوح تصویر ۷۲۰ * ۱۶۰۰ پیکسل با نسبت ۲۰:۹ و تراکم پیکسل ۲۶۹
پلتفرم سیستم‌عامل Android 11
چیپ‌ست Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11 nm)
پردازنده ۸ هسته (۴×۲٫۰ GHz Kryo 260 Gold & 4×1.8 GHz Kryo 260 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه اسلات سیم‌کارت microSDXC  (در صورت استفاده از حافظه جانبی نمی‌توانید از دو سیم‌کارت استفاده کنید)
حافظه درونی ۶۴GB 4GB RAM, 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM
دوربین اصلی سیستم ۴ گانه دوربین ۶۴ MP, f/1.7, 26mm (wide), 1/1.97″, 0.7µm, PDAF
۸ MP, f/2.2, 118˚ (ultrawide), 1/4.0″, 1.12µm
۲ MP, f/2.4, (macro)
۲ MP, f/2.4, (depth)
قابلیت‌ها مجهز به فلش ال‌ای‌دی، قابلیت ثبت تصاویر پانوراما، قابلیت ثبت تصاویر با استاندارد HDR
تصویر برداری ۱۰۸۰p@30/60fps
دوربین سلفی دوربین تکی ۱۳ MP, f/2.2, (wide), 1.12µm
قابلیت‌ها مجهز به استاندارد HDR
تصویر برداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر دارد
جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری دارد
اتصالات به شبکه شبکه لَن Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
بلوتوث ۵٫۰, A2DP, LE
GPS Yes, with A-GPS, GLONASS, GALILEO, LTEPP, SUPL
NFC Yes
رادیو FM radio, RDS, recording
USB USB Type-C 2.0, USB On-The-Go
قابلیت‌ها سنسورها Fingerprint (rear-mounted), accelerometer, gyro, proximity
باتری نوع باتری لیتیومی ۵ هزار میلی‌آمپری، بدون قابلیت تعویض
شارژر شارژ سریع ۲۰ وات
سایر قابلیت‌ها رنگ مرواریدی و آبی پاستلی
مدل XT2129-2, PAML0000IN
SAR ۱٫۱۱ W/kg (head)     ۱٫۳۲ W/kg (body)
قیمت در حدود ۱۸۰ یورو
تست عملکرد AnTuTu: 170968 (v8)
GeekBench: 1265 (v5.1)
GFXBench: 13fps (ES 3.1 onscreen)
صفحه نمایش Contrast ratio: 1984:1 (nominal)
دوربین با قابلیت ثبت عکس و ویدیو
اسپیکر -۲۸٫۷ LUFS (Average)
عمر باتری life عمر ۱۳ ساعته در هر بار شارژ

در این مطلب سعی شد به طور کامل همه قطعات و بخش‌های گوشی های Moto G30 برند موتورولا را در کنار ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها از جمله قدرت پردازنده و توانایی دوربین‌های تعبیه شده در آن‌ها برای ثبت انواع مختلف تصاویر با لنزهای متنوعی که روی آن‌ها تعبیه شده است، بررسی کنیم.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    آوریل 5, 2021

    ساخت کدام کشوراست اوکی

لینک کپی شد!