تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید پلوپز پارس خزر

کدام مدل پلوپز پارس خزر بهتر است؟

راهنمای خرید
پلوپز یک دستگاه خودکار است که در میان ایرانیان برای پخت برنج در زمان کوتاه تر لازم است. پرفروش ترین پلوپز ایرانی، پلوپز پارس خزر است. قیمت پلوپز پارس خزر نسبت به سایر پلوپزها مناسب است. اگر قصد خرید پلوپز دارید، در این مطلب مدل های مختلف پلوپز پارس خزر را با هم مقایسه کردیم.

تصلا– پلو یا برنج یکی از غذاهای مورد علاقه ما ایرانیان است که با مواد غذایی مختلفی به دو صورت دمی و آبکش تهیه می‌شود. پخت خوب برنج به عوامل متفاوتی بستگی دارد. نوع ظرف و قابلمه‌ای که برنج در آن طبخ می‌شود نیز یکی از این عوامل محسوب می‌شود. با ورود پلوپز به آشپزخانه، فرایند پخت برنج با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری انجام شد. پلوپز برقی این توانایی را دارد که در مدت زمانی کوتاه و بدون نگرانی از سوختن غذا، برنجی خوش‌طعم و معطر به شما تحویل دهد.در این مطلب به بررسی پلوپز پارس خزر و قیمت پلوپز پارس خزر با ظرفیت های مختلف پرداختیم.

حتما بخوانید: بهترین مدل پلوپز فلر کدام است؟

برند پارس خزر

پارس خزر از سال ۱۳۴۷ تا به امروز به جایگاه خوب و معتبری در صنعت تولید لوازم خانگی در ایران رسیده است. این برند در سال ۴۷ همکاری خود را با کارخانه توشیبای ژاپن شروع کرد و با گذشت زمان به شرکت صنعتی پارس خزر تبدیل شد.

شرکت صنعتی پارس خزر محصولات خود را با سه عنوان تجاری پارس توشیبا، پارس خزر و سایا از سال ۱۳۴۷ تا به امروز روانه بازار کرده است.

چرخ گوشت، غذاساز، ماشین لباسشویی، ساندویچ ساز، همزن، چای‌ساز، اتوی بخار، کتری برقی، بخارشوی، آبمیوه گیری و… از محصولاتی هستند که در حال حاضر توسط برند پارس خزر طراحی و تولید می‌شوند.

یکی از محصولات کاربردی پارس خزر، انواع پلوپز آن است که در ادامه به معرفی و قیمت آن‌ها می‌پردازیم.

حتما بخوانید: قیمت پلوپز فیلیپس بهتر است یا پلوپز تفال؟

پلوپز پارس خزر ۴ نفره

برند پارس خزر انواع پلوپز را در ظرفیت‌های متفاوتی طراحی و تولید کرده است. پلوپز پارس خزر مدل کندوج ۱۰۱ یکی از محصولات پرفروش این برند است که با ظرفیت چهار نفر تولید می‌شود.

این پلوپز در رنگ سفید طراحی شده و دیگ داخلی آن قابلیت جدا شدن دارد. پلوپز چهار نفره پارس خزر صفحه نمایشگر نداشته و به تایمر مجهز شده است. شما می‌توانید با استفاده از تایمر مدت زمان پخت را تنظیم کنید.

جنس کفی دیگ پلوپز از آلومینیوم با روکشی از تفلون نچسب است. همچنین جنس بدنه اصلی نیز از پلیمر بوده که در برابر حرارت بسیار مقاوم عمل می‌کند.

توان مصرفی این پلوپز از برند پارس خزر ۵۰۰ وات است. درب آن نیز از جنس شیشه پیرکس است که نسبت به حرارت بالا واکنشی نشان نمی‌دهد. یک سوپاپ اطمینان نیز جهت خروج بخار بر روی درب تعبیه شده است.

قیمت پلوپز پارس خزر ۴ نفره در بازار بین ۶۹۰،۰۰۰ تا ۷۴۰،۰۰۰ تومان متغیر است.

حتما بخوانید: پلوپز چندکاره فیلیپس، یک محصول کاربردی

پلوپز پارس خزر ۲ نفره

پلوپز دو نفره پارس خزر یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانواده‌های کم‌جمعیت و زوج‌هایی است که به تازگی ازدواج کرده‌اند.

پلوپز پارس خزر ۲ نفره مدل تیان ۶۱ یکی از محصولات کاربردی این برند است که از روکش تفلون نچسب برای محفظه داخلی استفاده کرده است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های محصولات پارس خزر استفاده از تایمر جهت تنظیم حرارت است. با این ویژگی شما می‌توانید رنگ ته‌دیگ برنج را به دلخواه تغییر دهید. بدنه این پلوپز از فلز بوده که توسط رنگ اپوکسی نسوز روکش شده است.

دیگ این محصول از برند پارس خزر نیز قابلیت جابجایی داشته و توان مصرفی آن برابر با ۳۵۰ وات است. دستگیره پلوپز به صورتی طراحی شده تا هنگام استفاده دست در اثر حرارت آسیب نبیند. همچنین بدنه خارجی پلوپز نیز هنگام کار کاملاً خنک باقی مانده و داغ نمی‌شود.

یکی از مهمترین نکات در طراحی و ساخت پلوپزهای پارس خزر، استفاده از سیم‌های نسوز است. این سیم‌ها باعث می‌شوند تا ایمنی دستگاه هنگام کار افزایش پیدا کند. درب پلوپز نیز از جنس شیشه پیرکس است.

قیمت پلوپز پارس خزر مدل تیان حدود ۸۸۰،۰۰۰ تومان است.

پلوپز ۴ نفره مدل تیان ۱۰۱

پلوپز با ظرفیت چهار نفر بین محصولات پارس خزر محبوبیت و فروش بیشتری داشته‌اند. یکی دیگر از پلوپزهای پرفروش این برند مدل تیان ۱۰۱ است. این پلوپز نیز همچون دو مدل قبلی به صفحه نمایشگر مجهز نشده و تنها دارای یک تایمر جهت تنظیم درجه حرارت است.

دیگ این پلوپز نیز قابلیت جدا شدن و شستشو دارد. بدنه دستگاه ترکیبی از پلاستیک و فلز است. ظرفیت پلوپز تیان ۱۰۱ حدود یک لیتر بوده و توان مصرفی آن نیز ۵۰۰ وات است.

  • جنس دیگ از تفلون نچسب
  • مجهز به سیم‌های نسوز جهت افزایش ایمنی دستگاه هنگام کار
  • مجهز به ترموستات با دقت بالا
  • جنس درب از شیشه پیرکس
  • مجهز به زمان‌سنج جهت پخت اتوماتیک
  • استفاده از پوشش رنگ اپوکسی برای بدنه پلوپز

قیمت پلوپز پارس خزر ۴ نفره مدل تیان ۱۰۱ حدود ۸۸۰،۰۰۰ تومان است.

پلوپز پارس خزر مدل ۱۸۱ مدل تیان ۸ نفره

پلوپز پارس خزر 8 نفره مدل تیان 181

همان‌طور که مشاهده می‌کنید پارس خزر در ظرفیت‌های مختلفی محصولات خود را طراحی و تولید می‌کند. شما می‌توانید بر اساس نیاز و جمعیت خانواده خود، پلوپزی مناسب تهیه کنید.

پارس خزر برای ساخت بدنه پلوپز از پلاستیک‌های بهداشتی و مقاوم در برابر حرارت استفاده کرده است. همچنین روکش تفلون با خاصیت نچسب بودن نیز از ویژگی‌های مشترک بین انواع پلوپز پارس خزر است.

تایمر و ترموستاتی که در محصولات پارس خزر مورد استفاده قرار می‌گیرد از کیفیت و دقت قابل توجهی برخوردار هستند. این ویژگی کمک می‌کند تا شما به آسانی حرارت مورد نظر خود را تنظیم کرده یا تغییر دهید.

از دیگر ویژگی‌های این محصول باید به سیم نسوز، ترمال فیوز ایمنی، زمان‌سنج پخت اتوماتیک و… اشاره کنیم. توان مصرفی این پلوپز نیز ۶۲۰ وات است.

قیمت پلوپز پارس خزر ۸ نفره بین ۱،۰۲۴،۰۰۰ تا ۱،۱۹۵،۰۰۰ تومان متغیر است.

پلوپز ۱۲ نفره پارس خزر مدل ۲۷۱

این پلوپز کاربری آرام‌پز نیز داشته و با ظرفیت ۱۲ نفر تولید شده است. دیگ داخلی پلوپز آرام‌پز پارس خزر قابلیت جدا شدن دارد. شما با فشردن دکمه مربوط به آرام‌پز یا پلوپز می‌توانید از این دو حالت استفاده کنید. توجه داشته باشید این محصول بدون تایمر طراحی شده است.

  • توان مصرفی برابر با ۹۵۰ وات
  • جنس بدنه اصلی از استیل آبکاری شده
  • جنس بدنه داخلی از تفلون نچسب
  • جنس ظرف مخصوص آرام‌پز از آلومینیوم
  • مجهز به سیم نسوز و ترمال فیوز ایمنی

قیمت پلوپز پارس خزر ۱۲ نفره حدود ۱،۲۱۸،۳۰۰ تومان است.

پلوپز گرم نگهدارنده پارس خزر مدل تفتان ۱۰۱

این محصول در کنار کاربری پلوپز این امکان را فراهم می‌کند تا مواد غذایی داخل پلوپز برای مدت زمان مشخصی گرم باقی بمانند.

ظرفیت این محصول از برند پارس خزر چهار نفره بوده و به صفحه نمایشگر LCD مجهز شده است. همچنین شما می‌توانید از تایمر نیز برای تنظیم درجه حرارت استفاده کنید. تایمر به صورت ۳۰ تا ۷۲۰ دقیقه طراحی شده است.

توان دستگاه ۵۰۰ وات بوده و دیگ داخلی آن نیز قابلیت جدا شدن دارد. جنس بدنه از فلز و جنس بدنه داخلی از تفلون نچسب است. سیستم گرم نگهدار این پلوپز به صورت دستی و اتوماتیک قابلیت تنظیم دارد.

  • مجهز به سیستم آلارم صوتی بعد از پایان پخت
  • مجهز به سیستم حفظ عملکرد برنامه پخت در صورت قطع جریان برق
  • استفاده از پلوپز با کاربری آرام‌پز و بخارپز

قیمت پلوپز گرم نگهدارنده پارس خزر مدل تفتان ۱۰۱ تقریبا ۱،۰۵۸،۳۰۰ تومان در بازار موجود است.

پلوپز ۱۶ نفره پارس خزر مدل ۳۶۱

  • توان مصرفی برابر با ۱۲۰۰ وات
  • دارای چهار حالت عملکرد پخت
  • قابلیت جدا شدن دیگ
  • مجهز به تایمر
  • جنس بدنه از استیل آبکاری شده
  • جنس بدنه داخلی از تفلون نچسب
  • مجهز به زمان‌سنج پخت اتوماتیک
  • دارای سیم نسوز و ترمال فیوز ایمنی

قیمت پلوپز پارس خزر ۱۶ نفره مدل ۳۶۱ از ۱،۴۲۰،۰۰۰ تا ۱،۴۵۷،۸۰۰ تومان متغیر است.

پلوپز دیجیتال پارس خزر ۸ نفره

پلوپز دیجیتال پارس خزر

ظرفیت پلوپز دیجیتال پارس خزر مدل پلازا ۱۸۱، هشت نفره بوده و به یک صفحه نمایشگر مجهز شده است. دیگ این پلوپز دیجیتال نیز مانند مدل‌های قبلی قابلیت جدا شدن دارد.

این دستگاه دیجیتال تنها یک پلوپز نبوده و شما می‌توانید از قابلیت‌های دیگر آن مانند آرام‌پز، گرم نگهدار و بخارپز نیز استفاده کنید.

ظرفیت دیگ پلوپز پارس خزر مدل پلازا ۱٫۸ لیتر است. جنس بدنه از متریال پلیمری و جنس محفظه داخلی نیز از تفلون است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول سیستم هوشمند و ۲۱ برنامه پخت است. شما می‌توانید زمان شروع و پایان پخت غذا را تنظیم کرده و در صورت خروج از منزل پلوپز به صورت اتوماتیک بعد از زمان پخت، خاموش خواهد شد.

همچنین سیستم آلارم صوتی پلوپز نیز شما را از اتمام زمان پخت مطلع می‌کند. توان مصرفی دستگاه نیز برابر با ۶۲۰ وات است.

قیمت پلوپز پارس خزر ۸ نفره دیجیتال حدود ۱،۴۸۱،۹۰۰ تومان است.

طرز استفاده

قبل از استفاده و روشن کردن پلوپز، ظرف یا دیگ داخلی آن را شسته و خشک کنید. توجه داشته باشید که برای شستشوی ظرف داخلی باید از یک اسفنج نرم استفاده کنید.

در مرحله بعد برنج را با توجه به پیمانه و تعداد نفرات شسته و درون دیگ پلوپز بریزید. بعد از اضافه کردن روغن و نمک به آب، ظرف پلوپز را داخل بدنه اصلی قرار داده و دستگاه را روشن کنید.

کافی است تایمر را بر روی زمان مورد نظر خود تنظیم کرده و منتظر پخت غذای خود باشید. بعضی از انواع پلوپز به زمان‌سنج پخت مجهز هستند که زمان اتمام پخت را به شما اعلام می‌کنند.

توجه داشته باشید که قبل از پُر کردن دیگ پلوپز از مواد غذایی، دستگاه را روشن نکنید. همچنین بیشتر از ظرفیت دستگاه، آب و مواد غذایی به آن اضافه نکنید. معمولاً برای پخت برنج در پلوپز بر اساس تعداد پیمانه‌های برنج، یک پیمانه اضافه‌تر آب داخل ظرف پلوپز، کفایت می‌کند.

بعد از به اتمام رسیدن پخت برنج شما می‌توانید با روشن نگه داشتن پلوپز، رنگ ته‌دیگ خود را تیره و برشته‌تر کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۱/۱۶
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!