تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

پرفروش‌ترین گوشی ها در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا

نوکیا در صدر پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا

اخبار تصلا
گوشی‌های نوستالژیک نوکیا که جزو پرفروش‌ترین موبایل‌های تاریخ هستند، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. سه مدل از گوشی‌‎های ساده نوکیا جزو 10 کالای پرفروش دیجی‌کالا قرار گرفته‌اند و گوشی نوکیا مدل 106-2019 پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا از نظر تعداد و رتبه نهم کالای پرفروش از نظر ریالی بوده است. علاوه بر سادگی به نظر می‌رسد پایین آمدن قدرت خرید مردم نیز در انتخاب این گوشی 400-300 هزار تومانی بی‌تاثیر نبوده است.

تصلا- شاید جالب باشد بدانید چه کالاهایی جزو پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا هستند. براساس گزارش عملکرد نیمه اول سال ۱۳۹۸ این فروشگاه اینترتی،از میان ۲۰ کالای پرفروش دیجی‌‎کالا ( از نظر تعدادی و ریالی)  ۱۸ کالا جزو لوازم دیجیتال و لوازم جانبی آنها هستند.

کالاهای دیجیتال بر اساس ارزش ریالی پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا هستند و ۵۱% فروش ریالی دیجی‌کالا مربوط به این محصولات است. از نظر تعدادی هم کالاهای دیجیتال پس از محصولات خوردنی و آشامیدنی و لوازم‌خانگی و آشپزخانه با ۱۷.۷ درصد، بیشترین فروش را از آن خود کرده‌اند. به واسطه فروش بالای گوشی‌های نوکیا، برند نوکیا نیز رتبه سوم پرفروش‌ترین برندهای خارجی در دیجی‌کالا شده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا با پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا ، ویژگی‌های شاخص و قیمت آ‌نها آشنا شویم.

پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا ‌از نظر تعدادی

در میان پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا از نظر تعدادی چند گوشی ساده نوکیا و چند وسیله جانبی بسیار ارزان‌قیمت دیده می‌شود که کمی دور از انتظار است.

رتبه اول: نوکیا ۱۰۶- ۲۰۱۹

گوشی‌های ساده نوکیا به‌ نوعی نوستالژی هستند و هنوز هم بسیاری از افرادی که تمایلی به داشتن گوشی هوشمند ندارند و تعدادشان کم هم نیست، از گوشی‌های ساده نوکیا استقبال می‌کنند.

شاید وجود چنین محصول در صدر پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا کمی عجیب و تعجب‌برانگیز باشد؛ اما هنوز هم بسیاری از افراد با این گوشی‌ها راحت‌تر هستند.

نوکیا ۱۰۶- ۲۰۱۹ یکی از گوشی‌های ارزان‌قیمت و ساده نوکیا است. از امکانات این گوشی دو سیم‌کارته می‌توان به صفحه‌نمایش LCD رنگی ۱.۸ اینچی با تراکم پیکسل ۱۱۱ پیکسل در هر اینچ و برخورداری از جک ۳.۵ میلی‌متری و رادیو FM اشاره کرد.

با هر بار شارژ نوکیا ۱۰۶ می‌توانید در حدود ۱۶ ساعت با آن مکالمه کنید و تا ۵۰۴ ساعت در‌ حالت آماده‌ به کار باقی خواهد ماند. این گوشی در ‌حال ‌حاضر در دیجی‌کالا موجود نیست.

لازم به توضیح است تمام گوشی‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، دو سیم‌کارته هستند؛ البته درصورت تمایل برای استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی، یکی از شکاف‌های سیم‌کارت اشغال می‌شود و تنها می‌توانید از یک سیم‌کارت استفاده کنید. در ضمن تمام گوشی‌های هوشمند معرفی‌شده در این مقاله ۴G هستند.

رتبه دوم : نوکیا ۱۰۵- ۲۰۱۷

جالب است بدانید یکی دیگر پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا گوشی‌های ساده نوکیا است. ویژگی‌های نوکیا ۱۰۵ تا حدود زیادی به نوکیا ۱۰۶ شباهت دارد و تنها تفاوت آن با نوکیا ۱۰۶، توانایی نمایشگر در نمایش رنگ‌ها است.

نمایشگر نوکیا ۱۰۶ می‌تواند ۱۶ میلیون رنگ نمایش دهد؛ اما نمایشگر نوکیا ۱۰۵ تنها قادر به نمایش ۱۶۰ هزار رنگ است. با هر بار شارژ این گوشی می‌توانید  ۱۵ ساعت با آن مکالمه کنید و مدت‌زمان آماده ‌به‌کار گوشی نیز با هر بار شارژ ۶۰۰ ساعت است.

مدل ۲۰۱۷ گوشی دو سیم کارته نوکیا ۱۰۵ در حال حاضر در دیجی کالا موجود نیست؛ اما می‌توانید مدل ۲۰۱۹ آن را با قیمت ۳۸۲ هزار تومان بخرید.

رتبه سوم : فلش مموری سن دیسک (San Disk) مدل Cruzer Blade CZ50

سن دیسک یکی از برندهای مطرح در زمینهٔ عرضه حافظه‌های ذخیره‌سازی محسوب می‌شود. مدل Cruzer Blade CZ50 با ظرفیت‌های ۸، ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. سرعت انتقال اطلاعات توسط این فلش ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه است.

متأسفانه این فلش از USB 3.0 پشتیبانی نمی‌کند و در برابر آب، ضربه و شوک نیز مقاوم نیست. قیمت فلش ۸ گیگابایتی سن دیسک ۵۳ هزار تومان، فلش ۱۶ گیگابایتی ۷۱ هزار تومان، فلش ۳۲ گیگابایتی ۹۳ هزار تومان و فلش ۶۴ گیگابایتی، ۱۴۳ هزار تومان است. تمام قیمت‌ها مربوط به مدل Cruzer Blade CZ50 است.

رتبه چهارم : گوشی Y7 Prime 2019

گوشی هواوی Y7 پرایم

گوشی‌های میان رده هواوی در سال‌های اخیر توانسته با قیمت مقرون ‌به ‌صرفه خود و مشخصات و کیفیت قابل ‌قبول نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. گوشی Y7 پرایم ۲۰۱۹ یکی از این گوشی‌ها است که می‌تواند بیشتر انتظارات کاربران متوسط را برآورده کند.

از ویژگی‌‌های شاخص این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش ۶.۲۵ اینچی با وضوح HD+ با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل، پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس ۱۰۸ گیگاهرتز، حافظه ۶۴ گیگابایتی (این گوشی در دو مدل با حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود و حافظه داخلی آن با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۵۱۲ گیگابایت قابل ارتقا است)، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی به همراه یک لنز دو مگاپیکسلی (لنز دوم به‌عنوان حسگر عمق استفاده می‌شود)، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت و اندروید ۸ اشاره کرد.

لازم به ذکر است دوربین این گوشی از هوش مصنوعی و حالت HDR نیز پشتیبانی می‌کند. در حال‌ حاضر نسخه ۳۲ گیگابایتی Y7 پرایم با قیمت ۳ میلیون و ۱۴۹ هزار تومان و نسخه ۶۴ گیگابایتی آن با قیمت سه میلیون و پانصد و هفتاد و نه هزار تومان به فروش می‌رسد.

رتبه پنجم پرفروش‌ها: دانگل OTG ریمکس RA-OTG

Remax RA-OTG ابزاری برای اتصال فلش به موبایل و دسترسی به محتوای آن است. این دانگل OTG دارای پورت میکرو USB است و در حال حاضر با قیمت ۳۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رتبه ششم: نوکیا ۱۳۰- ۲۰۱۷

نوکیا ۱۳۰ یکی دیگر از گوشی‌های ساده دو سیم کارته نوکیا است که در فهرست پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا قرار دارد.

نوکیا ۱۳۰ یک گوشی کاملاً ساده نیست و  از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی مثل پشتیبانی از کارت حافظه ظرفیت ۶۴ گیگابایت، قابلیت پخش موسیقی، برخورداری از بلوتوث، دوربین VGA با قابلیت فیلمبرداری و نمایشگر رنگی ۱۰۸ اینچی با قابلیت نمایش ۶۴ هزار رنگ برخوردار است. قیمت این گوشی در حال حاضر ۵۲۸ هزار تومان است.

رتبه هفتم: محافظ کابل شارژر مدل Collapsing

محافظ کابل شارژر برای کابل‌های شارژ لایتنینگ مناسب است و از پیچ‌خوردگی و پوسیدگی قسمتی که کانکتور به کابل متصل می‌شود، جلوگیری می‌کند.

جهت استفاده از این پوشش محافظ باید آن را در قسمت مذکور قرار دهید تا قسمتی از کابل را بپوشاند و سپس آن را کمی حرارت دهید تا به کابل کاملاً بچسبد و از آن محافظت کند. در صورت استفاده از شعله مستقیم برای حرارت دادن، شعله باید با کابل فاصله داشته باشد تا نسوزد.

رتبه هشتم: چراغ USB با کابل منعطف (Flexible USB Light)

چراغ LED محصول جدیدی است که کاربران زیادی از آن استقبال کردند.

این چراغ LED با توان ۲٫۵ وات از طریق پورت USB به گوشی و لپ‌تاپ متصل می‌شود. چراغ‌های LED USB برای لپ‌تاپ‌هایی که صفحه‌کلید آن‌ها فاقد نور پس‌زمینه است، گجت بسیار خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند در محیط‌های تاریک سطح صفحه کلید را کاملاً روشن کند.

در ضمن این چراغ‌ها که نور آنها کاملاً طبیعی است و چشم را اذیت نمی‌کند. برای مطالعه در هر محیط تاریکی نیز کاملاً مناسب است و به دلیل منعطف بودن می‌توان مکان قرارگیری آن‌ها را با زوایای مختلف به‌راحتی تنظیم کرد. قیمت محصول در دیجی کالا تنها ۶۵۰۰ هزار تومان است.

پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا از نظر ریالی

در این فهرست تنها گوشی‌های موبایل با برند هواوی و سامسونگ دیده می‌شود و چند گوشی ساده نوکیا نیز وجود دارد.

رتبه یکم: هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹

این گوشی علاوه بر اینکه در فهرست پرفروش‌ترین محصولات دیجی‌کالا از نظر تعداد قرار دارد، رتبه نخست پرفروش‌ترین محصولات از نظر ریالی را نیز از آن خود کرده است. جالب است بدانید گوشی‌های هواوی رتبه دوم، ششم، هشتم و دهم این فهرست را نیز از آن خود کرده‌اند.

رتبه دوم: هواوی Y9 2019

گوشی Y9 پرایم

گوشی Y9 2019 یکی دیگر از گوشی‌های میان رده هواوی محسوب می‌شود که در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان از Y7 Prime 2019 گران‌تر است.

اما این اختلاف قیمت کاملاً قابل توجیه است و Y9 ارزش پرداخت پول بیشتر را دارد؛ زیرا دوربین آن به میزان محسوسی از Y7 بهتر است و از دوربین سلفی دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی به همراه یک لنز ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد (مشخصات دوربین اصلی این گوشی دقیقاً مانند Y7 است).

از دیگر مشخصاتی که باعث برتری Y9 نسبت به Y7 شده است می‌توان به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر (۶.۵ اینچ با وضوح فول اچ‌دی پلاس و رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل)، حافظه رم بیشتر (۴ گیگابایت در مقابل ۳ گیگابایت) و نسخه بالاتر بلوتوث (۵ در مقابل ۴٫۲) اشاره کرد.

لازم به ذکر است حافظه داخلی Y9 تا ۴۰۰ گیگابایت قابل ارتقا است؛ اما کاربران Y7 Prime می‌توانند حافظه گوشی خود را تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا دهند. این گوشی در حال حاضر در دیجی کالا ناموجود است. درضمن نسخه JKM-LX1 گوشی Y9 2019 دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است

رتبه سوم : سامسونگ گلکسی A50

سامسونگ گلکسی A50

سامسونگ توانسته است مانند هواوی در عرضه گوشی‌های میان‌رده و جلب رضایت افراد در مورد این گوشی‌ها با موفقیت عمل کند. گلکسی A50 یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ محسوب می‌شود.

از ویژگی‌های شاخصی که باعث محبوبیت قابل ‌توجه این گوشی شده است می‌توان به نمایشگر ۶.۴ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ و تراکم پیکسل ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ، پردازنده هشت هسته‌ای نسبتاً قدرتمند اگزینوس ۹۶۱۰، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی (حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت قابل ارتقا است) اشاره کرد.

۴ گیگابایت رم، دوربین اصلی سه‌گانه ۲۵ مگاپیکسل با دو لنز ۸ (لنز اولترا واید) و ۵ (لنز حسگر عمق) مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری، فناوری شارژ سریع با توان ۱۵ وات، پورت USB-C، قابلیت تصویربرداری HDR، پخش فایل‌های ویدیویی X265 و اندروید ۹ از دیگر مشخصات میان‌رده محبوب سامسونگ هستند.

رتبه چهارم: سامسونگ گلکسی A10

سامسونگ گلکسی A10

گلکسی A10 یکی از گوشی‌های محبوب مقرون‌به‌صرفه سامسونگ است که می‌تواند برای کاربران متوسط گوشی مناسبی باشد.

از میان ویژگی‌هایی که می‌تواند شما را برای خرید این گوشی متقاعد کند می‌توان به نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسل، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی (با قابلیت ارتقاء تا یک ترابایت)، بلوتوث ۵، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، اینترنت ۴G، اندروید ۹ و حسگر تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی اشاره کرد.

قیمت گلکسی A10 در حال حاضر دو میلیون و ۸۹۵ هزار تومان است.

رتبه پنجم: گلکسی A20

گلکسی A20

گلکسی A20 نسبت به گلکسی A10 برتری‌های محسوسی دارد و این برتری‌ها اختلاف قیمت بین این دو گوشی را که تقریباً ۹۰۰ هزار تومان یا کمی کمتر است تا حدود زیادی توجیه می‌کند.

از میان این ویژگی‌های برتر این گوشی می‌توان به نمایشگر بزرگ‌تر (۶.۴ اینچ درمقابل ۶.۲ اینچ)، حافظه رم بیشتر (۳ گیگابایتی در مقابل ۲ گیگابایت)، دوربین اصلی دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، باتری بزرگ‌تر (۴۰۰۰ در برابر ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت)، پورت USB-C، قابلیت شارژ سریع با توان ۱۵ وات، حسگر اثرانگشت (این گوشی از حسگر تشخیص چهره نیز برخوردار است) اشاره کرد.

در حال حاضر این گوشی در دیجی کالا موجود نیست.

رتبه ششم: هواوی پی ۳۰ لایت MAR- LX 1M

هواوی پی 30 لایت

گوشی پی ۳۰ لایت هواوی یکی از گوشی‌های میان‌رده هواوی با مشخصات قابل‌توجه محسوب می‌شود. بدون تردید این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های میان‌رده هواوی و حتی سایر برندها یک سر و گردن بالاتر است.

از میان ویژگی‌هایی که باعث شده پی ۳۰ لایت فراتر از یک میان‌رده باشد می‌توان به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی (قابل ارتقا تا ۱ ترابایت)، رم ۴ گیگابایتی، صفحه‌نمایش ۶٫۱۵ با رزولوشن ۲۳۱۲ در ۱۰۸۰ و تراکم پیکسل ۴۱۵ پیکسل در هر اینچ، دوربین سه‌گانه اصلی ۲۴ مگاپیکسلی با دو لنز ۸ مگاپیکسلی (لنز اولترا واید) و ۲ مگاپیکسلی (حسگر عمق)، با قابلیت پشتیبانی از عکاسی پانورامای سه‌بعدی و حالت واقعیت افزوده، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی (این گوشی یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی سلفی محسوب می‌شود)، پورت USB-C و فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی اشاره کرد.

این گوشی نیز در حال حاضر در دیجی کالا موجود نیست.

رتبه هفتم: گلکسی A30 سامسونگ

گلکسی A30 سامسونگ

این گوشی نیز یکی از گوشی‌های محبوب سامسونگ به شمار می‌رود که با مشخصاتی مثل حافظه ۶۴ گیگابایتی (قابل ارتقا تا یک ترابایت)، نمایشگر ۶.۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ (فول اچ‌دی پلاس) با تراکم پیکسل ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ، بلوتوث ۵، دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی و لنز ۵ مگاپیکسلی (لنز اولترا واید)، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، اندروید ۹٫۰، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری، شارژ سریع ۱۵ وات و پورت USB-C ارائه می‌شود.

رتبه هشتم: هواوی Y5 پرایم ۲۰۱۸

هواوی y5 پرایم 2018

اگر به دنبال یک گوشی کاملاً مقرون‌ به ‌صرفه با مشخصات قابل‌قبول هستید، Y5 Prime 2019 را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ البته این گوشی محصولی میان‌رده محسوب می‌شود و نسبت به گوشی‌های میان رده عملکرد کلی ضعیف‌تری دارد.

از مشخصات شاخص وای ۵ پرایم می‌توان به نمایشگر ۵.۴ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۷۲۰، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت)، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، اینترنت ۴G و اندروید ۸ اشاره کرد؛ بنابراین می‌توان گفت ۲۰۱۸ Y5 Prime گوشی ساده اما کارآمدی است.

 

رتبه نهم: نوکیا ۱۰۶- ۲۰۱۹

نوکیا ۱۰۶ علاوه بر اینکه در فهرست پرفروش‌ترین کالاها از نظر تعدادی وجود دارد، در فهرست پرفروش‌ترین کالاها از نظر ریالی نیز دیده می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده محبوبیت بی‌چون ‌و چرای این گوشی در میان علاقه‌مندان به گوشی‌های ساده است.

پرفروش‌ترین گوشی‌ها از نظر ریالی

در این بخش نیز گوشی‌‌های میان‌رده هواوی و سامسونگ جایگاه‌های اول تا پنجم را از آن خود کرده‌اند.

رتبه اول هواوی Y7 پرایم ۲۰۱۹

 

رتبه دوم هواوی Y9 مدل ۲۰۱۹ با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
رتبه سوم

 

سامسونگ گلکسی A50 با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت

 

رتبه چهارم سامسونگ گلکسی A10 با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
رتبه پنجم هواوی پی ۳۰ لایت MAR- LX 1M

پرفروش‌ترین گوشی‌ها از نظر تعدادی

گوشی‌های ساده نوکیا درصدر فهرست گوشی‌های موبایل از نظر تعدادی نیز قرار دارند!

رتبه اول نوکیا ۱۰۶ ۲۰۱۹
رتبه دوم نوکیا ۱۰۷ ۲۰۱۷
رتبه سوم

 

هواوی Y7 پرایم ۲۰۱۹
رتبه چهارم نوکیا ۱۳۰ ۲۰۱۷
رتبه پنجم سامسونگ گلکسی A10 با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت

با این حساب می‌توان گفت سه گوشی  Y7 پرایم نسخه ۳۲ گیگابایتی، گلکسی A10 با حافظه داخلی ۳۲ گیگابابتی و نوکیا ۱۰۶ محبوبیت بسیار زیادی دارند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۵/۱۱
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!