تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

در خرید یخچال خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری

راهنمای خرید
یخچال مسافرتی برقی نوعی از یخچال‌های ماشین هستند که با برق خودرو کار می‌کنند اما مجهز به باتری جداگانه نیستند و نمی‌توان از آن‌ها بدون اتصال به باتری خودرو استفاده کرد. این یخچال‌ها معمولاً می‌توانند برق شهری نیز کار کنند و به همین دلیل برخی از کاربران از آن‌ها در محیط‌هایی که نیاز به وجود یک یخچال کوچک دارند مثل دفتر کار یا اتاق خواب استفاده می‌کنند.

تصلا – در مطلب‌های گذشته علاوه بر اینکه به معرفی انواع مختلف یخچال‌ ماشین پرداختیم، نکاتی در خصوص انتخاب بهترین یخچال خودرو را بررسی کردیم. همچنین به معرفی انواع مختلف یخچال‌ های شارژی خودرو موجود در بازار لوازم‌خانگی پرداختیم. در این مطلب نیز قصد داریم تا به معرفی انواع مختلف یخچال مسافرتی برقی بدون قابلت شارژ بپردازیم.

قبل از معرفی بهترین یخچال برقی خودرو ابتدا باید به چند نکته که در استفاده از این نوع یخچال‌ ها همیشه باید در نظر داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید تا دستگاه شما آسیب نبیند و طول عمر آن افزایش یابد اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: مراقبت از یخچال و فریزر با چند روش ساده  

آیا می‌توان در یخچال مسافرتی برقی یخ قرار داد؟

خوشبختانه در یخچال‌ برقی خودرو می‌توان یخ قرار داد یا به عبارتی از تکه‌های یخ در محفظه یخچال خودرو برای منجمد نگه داشتن مواد غذایی استفاده کرد؛ اما نکته مهم این است که آیا شما نیاز به این کار دارید یا نه.

همان طور که در چند مطلب قبلی، برخی از یخچال‌های خودرو به خصوص یخچال‌های شارژی قابلیت منجمد یا فریز کردن مواد غذایی را دارند. به بیان دیگر از این یخچال‌ها می‌توان به عنوان فریزر استفاده کرد در نتیجه نیازی به استفاده از یخ در محفظه درونی آن‌ها وجود ندارد.

اما دو نوع از یخچال‌های خودرو هستند که نمی‌توان دمای آن‌ها را تا جایی پایین آورد که بتوان از آن‌ها به عنوان فریزر استفاده کرد.

یکی یخچال‌های برقی خودرو که امکان فریزر شدن ندارند و یکی هم یخچال‌های یونولیتی که عمدتاً فاقد هرگونه موتور هستند و بیشتر به عنوان یک محفظه نگه‌دارنده برای حفظ حالت انجماد مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این دو نوع یخچال می‌توان از یخ برای حفظ حالت انجماد مواد غذایی برای مدت زمان بین ۳ تا ۷ ساعت استفاده کرد.

البته توصیه کارشناسان این است که از قرار دادن یخ در یخچال‌های برقی یا حتی گازی خودرو پرهیز کنید.

اگر می‌خواهید مدت زمان زیادی مواد غذایی خود را در یخچال برقی خودرو نگهداری کنید بهتر است از قبل آن‌ها را منجمد کنید و در حالت فریز شده در محفظه یخچال قرار دهید. همچنین می‌توانید مواد غذایی خود را با یخ بسته‌بندی کنید و سپس آن را در یخچال برقی یا یخچال گازی خودرو قرار دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

مدت زمانی که می‌توانید یخچال را به برق خودرو متصل کنید، چقدر است؟

خوشبختانه محدودیت زمانی برای طول مدت زمانی که می‌توانید یخچال برقی خودرو را به برق باتری ماشین متصل کنید، وجود ندارد. در واقع در یخچال‌های برقی بدون باتری قابل شارژ تا زمانی که می‌خواهید مواد غذایی خود را در آن نگهداری کنید، باید اتصال میان دستگاه و باتری خودرو به منظور تأمین انرژی برای روشن نگه داشتن دستگاه برقرار باشد.

تا زمانی که خودرو روشن باشد و باتری خودرو در حال شارژ شدن باشد، یخچال برقی خودرو نیز در حال کار کردن است.

فقط اگر از یخچال برقی خودرو بدون باتری قابل شارژ استفاده می‌کنید به این موضوع توجه کنید که قبل از خاموش کردن ماشین، یخچال را نیز خاموش کنید؛ چون در غیر این صورت یخچال برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از شارژ باتری خودرو استفاده می‌کند و در نتیجه امکان از بین رفتن شارژ باتری و روشن نشدن ماشین وجود خواهد داشت.

برندهای مختلفی اقدام به تولید یخچال برقی خودرو می‌کنند. اگر در اینترنت جستجو کنید با برندهای زیادی مواجه خواهید شد که در فهرست محصولات خود این دستگاه‌ها را عرضه می‌کنند. اما انتخاب بهترین دستگاه چه از نظر کیفیت و عملکرد و چه از نظر ظاهر و طراحی بدنه کار چندان آسانی نیست.

از این رو در ادامه این مطلب به معرفی انواع مختلف یخچال برقی خودرو که توانسته است نظر بیشترین تعداد کاربر را به خود جلب نماید خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: روش‌های جلوگیری از تاثیر نوسان برق در لوازم خانگی

یخچال مسافرتی برقی برند Eastcool مدل TM-9640DC

 

 

یخچال برقی خودرو برند Eastcool مدل TM-9640DC یکی از انواع یخچال‌های خودرو است که علاوه بر اینکه می‌توان از آن به عنوان یخچال استفاده کرد، قابلیت استفاده به عنوان فریزر را دارد و می‌توانید از آن برای منجمد یا فریز کردن انواع مواد غذایی استفاده کنید.

این مدل یخچال مسافرتی برقی بیشتر برای افرادی مناسب است که خودرو آن‌ها از نوع آفرود است و به کمپ‌های بیشتر از دو روز می‌روند. طراحی بدنه یخچال برند ایستکول مدل TM-9640DC بسیار زیبا و شیک و در عین حال بسیار ساده است.

روی این یخچال از موتور کمپرسوری استفاده شده است و قابلیت اتصال به برق شهری را دارد. این یخچال بسیار زیبا و با کیفیت می‌تواند مواد غذایی را تا دمای منهای ۱۵ درجه سانتی‌گراد منجمد کند؛ بنابراین حداقل دمایی که می‌توانید برای این یخچال در نظر بگیرید منهای ۱۵ درجه سانتی‌گراد است.

محفظه یخچال برقی خودرو برند Eastcool مدل TM-9640DC دارای عایق از نوع پلی اورتان است. این عایق کمک می‌کند مبادله گرما در محفظه یخچال و محیط اطراف آن به حداقل ممکن برسد؛ در نتیجه هدر رفت انرژی در این یخچال بسیار محدود و کم است. این یخچال برقی خودرو را می‌توانید هم به برق ۱۲ و ۲۴ ولت تولید شده توسط باتری خودرو متصل کنید و هم همان‌طور که گفته شد می‌توانید به برق شهری آن را متصل کنید.

در بدنه یخچال برقی خودرو برند Eastcool مدل TM-9640DC از نوعی مواد ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت استفاده شده است و به همین دلیل می‌توانید از این یخچال خودرو در کشتی‌های تفریحی و جایی که رطوبت زیاد است استفاده کنید.

روی بدنه یخچال برقی خودرو برند Eastcool مدل TM-9640DC یک نمایشگر هشدار قرار داده شده است تا هشدارهای مربوط به عیب‌یابی و شناسایی ایرادهای مختلف دستگاه را نمایش دهد. همچنین روی بدنه ین دستگاه‌ها دو دکمه + و – تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توان دمای یخچال را کم و زیاد کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های یخچال برقی خودرو برند Eastcool مدل TM-9640DC این است که هم می‌توانید آن را در حالت Echo قرار دهید تا مواد غذایی در آن به صورت کاملاً تدریجی و در زمان نسبتاً طولانی خنک شوند و در عوض در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید و هم می‌توانید آن را در حالت HH قرار دهید و مواد غذایی درون آن را به سرعت منجمد کنید. در این حالت مصرف انرژی دستگاه تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد اما مواد غذایی به سرعت منجمد یا خنک می‌شوند.

روی بدنه یخچال نمودار مصرف انرژی بهنیه تعبیه شده است. توان مصرف انرژی در یخچال برقی خودرو برند Eastcool مدل TM-9640D حدود ۴۰ وات است. برای ساخت بدنه این دستگاه از ورق خود رنگ استفاده شده است که ظاهر یخچال را بسیار زیبا و جذاب کرده است.

این یخچال برقی خودرو قابلیت اتصال به ورودی فندک خودرو برای تأمین انرژی خود را دارد. به همین دلیل به راحتی آن را می‌توانید روی صندلی خودرو نیز قرار دهید.

ظرفیت کل یخچال برقی خودرو برند Eastcool مدل TM-9640DC در حدود ۴۰ لیتر است و بنابراین می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک خانواده دونفره برای مدت دو روز را در آن قرار دهید.

این یخچال برقی قابلیت گرم کردن مواد غذایی و محتوای داخلی خود را ندارد چون حداکثر دمای آن چیزی در حدود ۵ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای آن حدود منهای ۱۵ درجه سانتی‌گراد است؛ پس امکان منجمد کردن مواد غذایی با استفاده از این دستگاه وجود دارد.

به طور کلی ابعاد خارجی یخچال برقی خودرو برند Eastcool مدل TM-9640DC برابر است با ۴۵ * ۵۷ * ۳۶ سانتی‌متر است. این دستگاه به دلیل توانایی و قابلیت مناسبی که در پایین آوردن دمای محفظه داخلی دارد می‌تواند به عنوان یک سیستم خنک کننده سریع مورد استفاده قرار گیرد.

چون در این یخچال خودرو از کمپرسور استفاده می‌شود، بنابراین صدای تولید شده در آن نسبتاً کم است و حدود ۴۱ دسی‌بل است.

طول سیم و کابل تعبیه شده برای دستگاه به منظور متصل کردن دستگاه به منبع انرژی در حدود ۳ متر است و به راحتی می‌توانید آن را در صندوق عقب خودرو نیز قرار دهید.  وزن این یخچال چیزی در حدود ۱۵٫۵ کیلوگرم است. روی بسته‌بندی این دستگاه یک دستگاه آداپتور برق شهری نیز تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: تعویض فیلتر یخچال را چگونه انجام دهیم؟  

یخچال برقی خودرو برند ICECO مدل ۳۱ لیتری

یخچال برقی خودرو برند ICECO مدل ۳۱ لیتری یکی از بهترین یخچال‌های برقی خودرو است که علاوه بر اینکه می‌توان از آن به عنوان یک یخچال برای خنک کردن مواد غذایی و محتویات داخل یخچال استفاده کرد بلکه امکان منجمد کردن مواد نیز وجود دارد.

این یخچال یک گزینه و انتخاب مناسب برای طیف گسترده‌ای از کاربران است که به یخچال برقی خودرو نیاز دارند. هرچند قیمت این یخچال خودرو نسبت به نمونه‌های دیگر کمی بالاتر است اما نسبت به هزینه‌ای که برای خرید این یخچال خودرو پرداخت می‌کنید، به قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای چه از نظر عملکرد و چه از نظر طول عمر دستگاه دسترسی پیدا خواهید کرد که در کمتر یخچال و فریزر برقی خودرویی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

یخچال برقی خودرو برند ICECO مدل ۳۱ لیتری هم قابلیت اتصال به برق ۱۲ و ۱۴ ولت خودرو را دارد و هم می‌توانید آن را به برق ۱۱۰ ولت یا ۲۴۰ ولت شهری متصل کنید.

یکی از بهترین قابلیت‌های این دستگاه این است که کاربر می‌تواند دمای آن را بسته به نیاز خود از منهای ۷ درجه تا مثبت ۵۰ درجه تغییر دهد در نتیجه این دستگاه می‌تواند به عنوان یک دستگاه گرم‌کن برای گرم کردن انواع مختلف مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

شما با استفاده از این دستگاه هم می‌توانید مواد غذایی خود را هم فریز یا منجمد کنید، هم امکان رساندن دمای مواد غذای به دمای محیط یا اتاق وجود دارد و هم اینکه می‌توانید در صورت نیاز مواد غذایی خود را با استفاده از این دستگاه یا گرم کنید و یا اینکه گرم نگه دارید.

در یخچال برقی خودرو برند ICECO مدل ۳۱ لیتری یک دستگاه خنک کننده با موتور کمپرسوری Secop تعبیه شده است که برای خنک و منجمد کردن سریع مواد غذایی و یا داروها کاربرد دارد. همچنین می‌توانید این دستگاه را روی حالت Echo تنظیم کنید تا هم در مصرف برق و انرژی در آن صرفه‌جویی کنید و هم اینکه می‌توانید مواد غذایی را در مدت زمان طولانی‌تری خنک و سرد کنید.

روی بسته‌بندی این دستگاه یک کیف برای ایزوله کردن و کار کردن یخچال وجود دارد. کابل در نظر گرفته شده برای این یخچال برقی خودرو ۱۲ فوت طول دارد و در نتیجه شما می‌توانید این دستگاه را حتی در صندوق عقب خودرو خود نیز قرار دهید و از آن استفاده کنید.

به طور کلی مزایا و معایب این یخچال خودرو به شرح زیر است:

مزایا:

  • عملکرد بسیارعالی در خنک کردن، گرم کردن و منجمد کردن مواد غذایی مختلف
  • امکان اتصال به برق شهری و برق خودرو
  • تعبیه کاور مناسب برای بدنه یخچال در بسته‌بندی
  • امکان تغییر دادن دمای دستگاه از منهای ۷ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد

معایب:

  • قیمت نسبتاً زیاد
  • وزن نسبتاً زیاد که باعث می‌شود جابجا کردن این دستگاه به سختی انجام شود.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری  

یخچال مسافرتی برقی برند Asperona مدل ۳۷ لیتری

یخچال برقی خودرو برند Asperona مدل ۳۷ لیتری یک دستگاه خنک کننده است که قابلیت فریز و منجمد کردن مواد غذایی را دارد با این وجود از قیمت نسبتاً مناسبی برخوردار است. می‌توانید برای خنک نگه داشتن مواد غذایی و یا داروهایی که نیاز به یخچال دارند در خودرو خود استفاده کنید. اگر مواد غذایی خود را با یخ بسته‌بندی کنید و در این یخچال قرار دهید برای مدت زمان نسبت طولانی یخ آن‌ها باز نمی‌شود.

محفظه یخچال برقی خودرو برند Asperona مدل ۳۷ لیتری دارای دو بخش است. یک بخش به عنوان یخچال و بخش دیگر به عنوان فریزر استفاده می‌شود.

به همین دلیل هم‌ز‌مان می‌توانید از این دستگاه هم به عنوان یخچال و هم به عنوان فریزر برای منجمد کردن مواد غذایی استفاده کنید. روی بدنه این یخچال یک پنل لمسی تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید دمای دستگاه را تنظیم کنید.

یکی از نکات جالبی که در طراحی این یخچال خودرو به آن توجه شده است، تعبیه قفل برای درب دستگاه است. این قفل باعث می‌شود که درب یخچال به صورت ناخواسته باز نشود و درنتیجه تبادل هوای درونی و محیط بیرون یخچال و هدر رفت انرژی در اثر آن صورت نگیرد.

برای اتصال یخچال برقی خودرو برند Asperona مدل ۳۷ لیتری به منبع انرژی یک پورت یو‌اس‌بی در نظر گرفته شده است که با کابل می‌تواند به منبع انرژی یا باتری خودرو متصل شود.

متأسفانه امکان اتصال یخچال برقی خودرو برند Asperona مدل ۳۷ لیتری به برق ۱۱۰ یا ۲۴۰ ولت وجود ندارد. بر اساس آنچه برند سازنده این دستگاه اعلام کرده است در طراحی بدنه این یخچال خودرو از یک لایه ایزوله با ضخامت ۱٫۵۷ اینچ استفاده شده است که باعث جلوگیری از تبادل هوای سرد داخل یخچال و هوای محیط بیرون می‌شود در نتیجه مصرف و هدر رفت انرژی در این یخچال تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

همچنین این قابلیت باعث می‌شود به راحتی بدون نگرانی بتوانید یخچال را به مدت ۱۲ ساعت خاموش کنید و همچنین مواد و محتویات درون یخچال در حالت یخ‌زده و خنک باقی بمانند. روی این دستگاه یک سیستم حفاظت از باتری خودرو قرار دارد که در صورت خاموش بودن ماشین و روشن بودن دستگاه، به طور خودکار یخچال را خاموش می‌کند.

به طور کلی مزایا و معایب یخچال برقی خودرو برند Aperona به شرح زیر است:

مزایا:

  • وجود دو محفظه مجزا در دستگاه که یکی به عنوان یخچال عمل می‌کند و دیگری به عنوان فریزر
  • طراحی بسیار زیبا و شیک
  • استفاده از ورودی یو‌اس‌بی برای اتصال دستگاه به منبع تغذیه

معایب

  • عدم قابلیت اتصال به برق شهری ۱۱۰ یا ۲۴۰ ولت
  • به گفته برخی از کاربران تبادل دمایی در محفظه درونی و محیط بیرون در این یخچال زیاد است.

بیشتر بخوانید: گاز یخچال چیست و چه زمانی باید گاز یخچال شارژ شود؟  

یخچال خودرو برند Setpower مدل ۵۳ لیتری

یخچال برقی خودرو برند Setpower مدل ۵۳ لیتری یک یخچال ۵۳ لیتری است که ظرفیت بسیار زیادی دارد و بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند مواد غذایی مورد نیاز برای مدت زمان بیشتر از ۳ روز را در آن نگهداری کنند و یا خانواده‌های پرجمعیتی که می‌خواهند با هم به سفر بروند. اگرچه قیمت این دستگاه نسبتاً زیاد است اما ظرفیت و گنجایش بالای آن در نگهداری مواد غذایی یک ویژگی مناسب و قابل توجه برای این دستگاه به حساب می‌آید.

روی یخچال برقی خودرو برند Setpower مدل ۵۳ لیتر یک سبد فلزی و سیمی تعبیه شده است برای ایجاد فضای جداگانه برای قرار دادن مواد غذایی با سایر موادی که در یخچال قرار می‌دهید مثل بطری آب و نوشیدنی کاربرد زیادی دارد.

از این دستگاه هم می‌توانید به عنوان یخچال برای خنک نگه داشتن مواد غذایی و هم به عنوان فریزر برای منجمد کردن مواد غذایی استفاده کنید. روی این یخچال از موتور کمپرسوری استفاده شده است که بر اساس گفته برند سازنده این دستگاه به اندازه کافی قوی است و می‌تواند در مدت زمان کمی مواد غذایی را منجمد کند. کاربر می‌تواند دمای محفظه یخچال را از ۰ تا ۵۰ درجه فارنهایت تغییر دهد.

وزن یخچال برقی خودرو برند Setpower مدل ۵۳ لیتری چیزی در حدود ۳۸ پوند است که نسبتاً سنگین است و به نظر می‌رسد جابجا کردن این دستگاه کمی سخت و دشوار باشد. خوشبختانه این یخچال خودرو را بر خلاف یخچال خودرو قبل می‌توانید به برق ۱۱۰ و ۲۴۰ ولت شهری متصل کنید و در نتیجه از آن در دفتر کار یا حتی اتاق خود نیز برای خنک نگه داشتن مواد غذایی استفاده کنید.

روی یخچال برقی خودرو برند Setpower مدل ۵۳ لیتری یک سیستم خاموش کننده خودکار وجود دارد که در صورت خاموش بودن ماشین به صورت خودکار یخچال را خاموش می‌کند تا مانع هدر رفت باتری ماشین و روشن نشدن خودرو شود.

مزایا و معایب این دستگاه به صورت کلی به شرح زیر است:

مزایا:

  • ظرفیت بسیار زیاد
  • مجهز به سیستم خنک کنندگی سریع
  • استفاده آسان در خودرو و یا ساختمان به دلیل قابلیت اتصال به برق شهری ۱۱۰ یا ۲۴۰ ولت

معایب:

  • قیمت نسبتاً گران
  • بر اساس آنچه در فضای مجازی توسط کاربران این دستگاه منتشر شده است مواد غذایی که در بالای دستگاه قرار می‌گیرند به خنکی مواد غذایی که در پایین این یخچال خودرو قرار می‌گیرند نخواهند بود.

یخچال مسافرتی برقی خودرو برند Ivation مدل ۲۷ لیتری

یخچال برقی خودرو برند Ivation مدل ۲۷ لیتری یکی از انواع یخچال‌های برقی ارزان قیمت خودرو است که اگر به دنبال یک یخچال ماشین با قابلیت‌ها و امکانات ساده اما ضروری می‌گردید که فضای نسبتاً مناسبی نیز داشته باشد به شما خرید یخچال خودرو برمد Ivation را توصیه می‌کنیم.

این یخچال برخلاف نمونه‌های قبلی که معرفی شدند، قابلیت منجمد کردن مواد غذایی را ندارد. به عبارت دیگر از این دستگاه فقط می‌توانید برای خنک کردن مواد غذایی و یا نوشیدنی‌های خود استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های یخچال برقی خودرو برند Ivation مدل ۲۷ لیتری این است که هم می‌توان از آن با استفاده از برق ۱۲ ولت حاصل از باتری خودرو استفاده کرد و هم اینکه می‌توان آن را به برق ۱۱۰ ولت شهری با استفاده از آداپتور متصل کرد.

آداپتورهای اتصال دستگاه به برق ۱۲ ولت و برق ۱۱۰ ولت هر دو در درب یخچال و در یک محفظه مجزا قرار گرفته‌اند؛ بنابراین حمل آن‌ها بسیار ساده و آسان است. طبق گفته‌های برند سازنده این یخچال یعنی برند Ivation این دستگاه می‌تواند نوشیدنی‌های مختلف را تا ۴۰ درجه فارنهایت خنک نگه دارد.

البته امکان تغییر دمای یخچال در این دستگاه وجود دارد و شما می‌توانید دمای یخچال را از ۴۰ تا ۱۳۰ درجه فارنهایت تغییر دهید. بنابراین می‌توان از این دستگاه به عنوان دستگاه گرم نگه‌دارنده مواد غذایی نیز استفاده کرد.

البته طبق گفته این شرکت بهتر است مواد غذایی خود را از قبل گرم یا خنک کنید و سپس آن‌ها در محفظه این یخچال قرار دهید. برخی از کاربران در خصوص این یخچال به این موضوع اشاره کرده‌اند که گرم کردن و یا خنک کردن مواد غذایی و نوشیدنی‌ها در این یخچال مدت زمان زیادی لازم دارد.

ظرفیت یخچال برقی خودرو برند Ivation مدل ۲۷ لیتری به قدری است که یک خانواده سه نفره می‌توانند مواد غذایی مورد نیاز خود برای یک روز را از جمله نوشیدنی و یا مواد غذایی دیگر در آن جای دهند. وزن این دستگاه چیزی در حدود ۱۰٫۶ پوند است و حمل آن حتی زمانی که ظرفیت آن پر شده باشد بسیار این است.

به طور کلی اگر بخواهیم به مزایا و معایب این یخچال خودرو اشاره کنیم باید موارد زیر را ذکر کنیم:

مزایا:

  • کم حجم بودن دستگاه به نحوی که فضای زیادی اشغال نمی‌کند.
  • قیمت نسبتاً مناسب

معایب:

  • عدم توانای برای منجمد کردن مواد غذایی
  • زمان زیادی برای گرم یا خنک کردن مواد غذایی و نوشیدنی‌ها نیاز دارد.
  • طراحی نامناسب بخش تنظیم دما به نحوی که بخش زیادی از آن از بدنه یخچال بیرون زده است و فضای زیادی اشغال کرده است.

بیشتر بخوانید: ساده ترین روش‌های از بین بردن بوی بد یخچال  

یخچال خودرو برند AstrolAI مدل ۴ لیتری

اولین ویژگی یخچال برقی خودرو برند AstrolAI مدل ۴ لیتری ه نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کند طراحی ظاهری آن است. طراحی ظاهری این یخچال خودرو شبیه به یخچال‌های قدیمی خانگی است یعنی دارای بدنه باریک با ارتفاع ۱۰ اینچ، عمق ۹٫۴۵ اینچ و عرض ۶٫۹ اینچ است. ظرفیت کلی این یخچال خودرو چیزی در دود ۴ لیتر است و در آن می‌توانید در آن به اندازه ۴ بطری نوشابه مواد غذایی قرار دهید. وزن این دستگاه بسیار کم است و به همین دلیل به راحتی قابل جابجایی است.

برند سازنده یخچال برقی خودرو برند AstrolAI مدل ۴ لیتری یعنی برند AstrolAI گفته است که هدف از طراحی این دستگاه چیزی بیشتر از یک دستگاه برای خنک نگه داشتن مواد غذایی است. این برند اعلام کرده کاربران از این یخچال کم حجم برای نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی مراقبت از پوست که نیاز به یخچال دارند، انواع دارو و حتی شیر مادران که باید حتماً در یخچال نگهداری شوند، استفاده کنند.

یخچال برقی خودرو برند AstrolAI مدل ۴ لیتری می‌تواند مواد غذایی را در مدت ۳ ساعت تا دمای ۳۷ درجه فارنهایت خنک نگهدارد. همچنین امکان گرم نگه داشتن مواد غذایی با این دستگاه تا دمای حدود ۱۵۰ درجه فارنهایت وجود دارد. هرچند این دستگاه را می‌توان برای گرم نگه داشتن مواد غذایی از پیش گرم شده استفاده کرد اما نکته مهم در خصوص این دستگاه این است که به هیچ عنوان قادر به گرم کردن مواد غذایی از دمای بسیار پایین نیست.

توانایی این یخچال در گرم کردن و خنک کردن مواد غذایی و زمانی که طول می‌کشد تا این کار انجام شود تا حد زیادی بسته به دمای ابتدایی مواد غذایی دارد که در این دستگاه نگهداری می‌شوند.

خوشبختانه یخچال برقی خودرو برند AstrolAI مدل ۴ لیتری را هم می‌توانید به برق ۱۲ ولت تولید شده توسط باتری خودرو متصل کنید و هم می‌توانید آن را به برق ۱۱۰ ولت شهری متصل کرده و از آن استفاده کنید. برای اتصال یخچال به برق شهری یک دستگاه آداپتور روی آن تعبیه شده است. از این دستگاه می‌توانید هم در خانه و هم در محل کار خود استفاده کنید.

مزایا و معایب یخچال خودرو برند AstrolAI به شرح زیر است:

مزایا:

  • طراحی بسیار زیبا و منحصر به فرد شبیه به یخچال‌های قدیمی
  • سایز و اندازه مناسب به نحوی که فضای زیادی اشغال نمی‌کند
  • امکان تغییر دمای یخچال در درجه‌های بسیار زیاد و متنوع

معایب:

  • عدم امکان گرم و یا خنک کردن مواد غذایی سرد یا گرم
  • به عقیده برخی از کاربران صدای موتور این یخچال بسیار زیاد است.

یخچال خودرو برند Wagan مدل ۱۴ لیتری

یخچال برقی خودرو برند Wagan مدل ۱۴ لیتری یکی از انواع یخچال‌های خودرو است که برای استفاده آن دسته از کاربرانی که تمایل به تهیه یخچال خودرو با وزن سبک دارند مناسب است. وزن حدودی این یخچال خودرو زمانی که خالی است چیزی در حدود ۸٫۷ پوند است.

البته زمانی که مواد غذایی یا بطری‌های نوشیدنی را در آن قرار می‌دهید وزن این دستگاه تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد. تعبیه بند برای قرار دادن دستگاه روی شانه یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است به همین دلیل شما می‌توانید همراه با حمل این یخچال وسایل دیگر را نیز با دستان خود حمل کنید.

یخچال برقی خودرو برند Wagan مدل ۱۴ لیتری به نحوی طراحی شده است که به راحتی می‌توانید آن را مانند یک کنسول مرکزی روی صندلی عقب ماشین خود قرار دهید.

نکته جالب در خصوص این یخچال خودرو این است که روی درب آن محل قرار گیری بطری نوشیدنی یا لیوان در نظر گرفته شده است و به همین دلیل کاربران و سرنشینان خودرو می‌توانند بدون نگرانی از ریختن نوشیدنی روی صندلی ماشین، لیوان یا بطری نوشابه خود را در آن قرار دهند.

یخچال برقی خودرو برند Wagan مدل ۱۴ لیتری مجهز به آداپتور اتصال به برق ۱۲ ولت خودرو و همچنین آداپتور اتصال به برق شهری است. از این رو شما می‌توانید از این دستگاه هم در خانه خود و هم در ماشین استفاده کنید.

طول کابل برق این دستگاه چیزی در حدود ۹ فوت است و امکان اتصال آن به فندک خودرو نیز وجود دارد. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، یخچال خودرو Ivation برای گرم و خنک نگه داشتن مواد غذایی که از قبل گرم یا خنک شده‌اند مناسب است.

در واقع نمی‌توان از این دستگاه انتظار داشت که مواد غذایی را از دمای پایه آن‌ها خنک‌تر و یا گرم‌تر کند. بر اساس گفته برند سازنده این دستگاه، کاربر می‌تواند درجه حرارت محفظه این یخچال را برای خنک نگه داشتن مواد غذایی روی ۳۲ درجه فارنهایت و برای گرم نگه داشتن مواد غذایی روی ۱۴۰ درجه فارنهایت قرار دهد اما امکان انتخاب دمایی بین ۳۲ و ۱۴۰ درجه فارنهایت برای کاربر وجود ندارد.

روی بدنه این دستگاه یک اندیکاتور یا چراغ ال‌ای‌دی تعبیه شده است که به کاربر نشان می‌دهد کدام یک از حالت‌های دستگاه انتخاب شده است.

مزایا و معایب یخچال خودرو برند Wagan به شرح زیر است:

مزایا:

  • تعبیه بند برای قرار دادن یخچال روی دوش کاربر و آزاد بودن دست‌های آن
  • تعبیه جای قرار دادن لیوان و یا بطری روی درب و بدنه دستگاه

معایب:

  • بدون امکان خاموش شدن خودکار دستگاه در زمان خاموش بودن خودرو
  • عدم توانایی دستگاه در خنک کردن یا گرم کردن مواد غذایی با دمای پایه و معمولی

در این مطلب در خصوص انواع مختلف یخچال‌های برقی خودرو که برخی از نمونه‌های آن قابلیت منجمد کردن مواد غذایی یا محتویات داخل خود را دارند صحبت شد. نکته قابل توجه این است که یخچال‌های خودرو که امکان منجمد کردن یا گرم کردن مواد غذایی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد، معمولا از قیمت کمتری برخوردارند و شما می‌توانید از آن‌ها برای نگهداری مواد غذایی که از قبل گرم یا خنک شده‌اند استفاده کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!