تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معرفی و قیمت انواع ترازوی آشپزخانه

ترازوی آشپزخانه چی بخریم؟

راهنمای خرید
ترازوی آشپزخانه، یکی از وسایل مورد نیاز هر خانه است. قدیم‎تر در هر آشپزخانه یک ترازو وجود داشت که به دلیل دیجیتال نبودن پس از مدتی دقتش را از دست می‎داد. امروزه بیشتر مردم از ترازوهای دیجیتال استفاده می‎‌کنند و خرید ترازوهای عقربه‎‌ای مثل قبل رایج نیست. اما عقربه‎‌ای بودن یا دیجیتال بودن ترازو اهمیت ندارد، مهم این است که چیزی بخریم که بیشترین استفاده را برایمان داشته باشد.

تصلا-درباره لوازم آشپزخانه خصوصا از نوع دیجیتال آن، همیشه تحقیق و بررسی و به عبارت خودمانی‎تر درآوردن سیر تا پیاز آن اهمیت زیادی دارد. همچنین مقایسه برندهای مختلف با هم نیز می‎‌تواند اطلاعات زیادی در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم. فاکتورهای هرکس برای انتخاب می‌‎تواند متفاوت باشد. برای مثال شاید برای یک نفر قیمت ترازوی آشپزخانه مهم باشد در حالی که شخص دیگر ظاهر آن را مد نظر قرار می‎‌دهد و برای یک نفر دیگر اینکه یک ترازو چه وزنی را می‎‌تواند تحمل کند، اهمیت بیشتری داشته باشد.

بنابراین این اطلاعات می‎‌تواند به ما کمک کند انتخابی براساس اولویت‎‌های‌مان داشته باشیم. در این مطلب قصد داریم همه چیز درباره ترازوی آشپزخانه را بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آشنایی با انواع ترازوی آشپزخانه

ترازوی آشپزخانه را می‎‌توان به دو دسته عقربه‌‎ای و دیجیتال تقسیم کرد. ابتدا ترازوهای عقربه‌‎ای وجود داشتند و بعدها نوع دیجیتال جای ترازوهای قبلی را در بازار گرفت. با این وجود هنوز هم اگر کسی قصد خرید ترازوی عقرب‌ه‎ای را داشته باشد، حتما می‎‌توان آن را در بازار بیابد.

هر کدام از این ترازوها ویژگی‎‌های مخصوص به خود را دارند و طبیعتا قیمت آنها نیز با هم فرق می‎ کند. در ادامه به معرفی این دو نوع ترازو خواهیم پرداخت:

ترازوی دیجیتال:

ترازوی دیجیتال به جای عقربه صفحه نمایشگر دارد که از این صفحه برای نمایش وزن استفاده می‌شود. معمولا قیمت ترازوهای دیجیتال از نوع عقربه‎‌ای آن بالاتر است و همچنین در بیشتر موارد این ترازوها دقت بالاتری نیز دارند. ترازوهای دیجیتال ممکن است ساختار ساده‌‎ای داشته باشند و در نمایشگر خود تنها وزن را نشان دهند. همچنین ممکن است کمی پیچیده‌‎تر باشند و موارد دیگری را نیز نشان دهند.

ترازوی عقربه‎ ای:

ترازوی عقربه‎‌ای که یک نمونه از آن در همه خانه‌‎ های قدیمی وجود داشت، یک عقربه مانند عقربه ساعت دارد که عدد وزن را نشان می‌‎دهد. این نوع ترازوها درحال حاضر کمتر در بازار وجود دارند و جای آنها را ترازوهای دیجیتال گرفته است. اگرچه ساختار ترازوهای عقربه‌‎ای بسیار ساده‌‎تر از نوع دیجیتال‎ هستند، اما به همان نسبت قیمت و دقت نظر پایین‌‎تری نسبت به آنها نیردارند.

بهترین مارک ترازوی آشپزخانه کدام است؟

ترازوی آشپزخانه نیز مانند هر وسیله دیگری توسط برندهای داخلی و خارجی مختلف تولید و وارد بازار می‎‌شود. هر کدام از این برندها ویژگی‎های مخصوص به خود را دارند و بر روی فاکتورهایی که برای‌شان مهم‎تر است تمرکز می‎‌کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم درباره چند نمونه از پرطرفدارترین ترازوهای آشپزخانه از برندهای مختلفی که در بازار وجود دارد حرف بزنیم و سیر تا پیازشان را بررسی کنیم.

اگر قصد خرید ترازو برای آشپزخانه‎‌تان دارید و نمی‎‌دانید که بهترین مارک برای انتخاب کدام است؛ خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی برای مقایسه برندهای مختلف در اختیارتان قرار خواهد داد. لازم به ذکر است بهترین برای هرکس ممکن است براساس ویژگی‌‎های مدنظرش با دیگری فرق داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

ترازوی آشپزخانه پارس خزر

یکی از برندهای ایرانی که ترازوی آشپزخانه تولید و با قیمت مناسب‎تر نسبت به نمونه‎‌های خارجی‎‌اش در بازار عرضه ‎کند، برند پارس خزراست. ترازوی آشپزخانه پارس خزر را می‌‎توانید در طرح‎‌ها و مدل‎‌ها مختلفی در بازار بیابید.

معمولا در میان مدل‎‌های مختلف این برند، تفاوت‎‌هایی در دقت اندازه‎‌گیری و حداکثر وزنی که ترازو می‎تواند تحمل کند؛ وجود دارد. اما ویژگی مشترک همه این مدل‎ها دارای طراحی ساده و شیک‎‌شان است.

درحال حاضر یکی از محبوب‎‌ترین مدل‎های ترازوی آشپزخانه پارس خزر مدل DS5000P339 است که قیمتی حدود ۳۳۹ هزار تومان دارد. پارس خزر یک برند معتبر ایرانی است که در طول سال‎‌های فعالیت خود توانسته جایگاه معتبری را در بازار به دست آورد. محصولات این برند نسبت به قیمت‌شان کیفیت خوبی دارند و معمولا می‎‌توان با خیال راحت آنها را خریداری کرد.

ترازو آشپزخانه کمری

اگر به دنبال یک ترازوی با کیفیت و کاربردی برای آشپزخانه خود می‎‌گردید، ترازوی آشپزخانه کمری گزینه مناسبی برای شماست. جدا از دقت و کیفیت بالا، این ترازو بسیار شیک است و جلوه زیبایی در آشپزخانه شما خواهد داشت. این برند دارای مدل‌‎های مختلف ترازوی آشپزخانه است.

بنابراین در قیمت و در ظاهر تنوع بالایی را برای انتخاب در اختیارتان قرار می‎‌دهد. به‎ طور کلی از نظر قیمتی می‌‎توان این وسیله را در رده قیمت متوسط قرار داد. یکی از محبوب‎ترین مدل‎های این برند ترازوی آشپزخانه کمری مدل ۴۱۵۰ است.

این ترازو دارای نمایشگر LCD است و به صورت اتوماتیک تنظیم می‎‌شود. می‌‎تواند ۵ کیلوگرم را اندازه‎‌گیری کند و دقت خطایش ۱ کیلوگرم است. از دیگر ویژگی‎‌های این ترازو می‎‌توان به نور پس زمینه، زمان‎سنج و کاسه استیل اشاره کرد. در ادامه برخی دیگر از مدل‎‌های ترازوی آشپزخانه کمری را به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با چند برند دیگر

برندهای داخلی و خارجی دیگری نیز ترازوی آشپزخانه تولید می‎‌کنند که هر کدام ویژگی‎‌های مخصوص به خود را دارند و قیمت و امکانات‌شان نیز با هم متفاوت است. برای نمونه می‎توان به ترازوی آشپزخانه مارک بوش با قیمت نسبتا بالا و کیفیت عالی و ترازوی آشپزخانه محک با قیمت مناسب اشاره کرد. در ادامه برخی از محبوب ‎ترین ترازوهای آشپزخانه را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع ترازو

نکات مهم در خرید ترازوی آشپزخانه

وقتی قرار باشد یک ترازو برای آشپزخانه خود بخرید، باید به نکات مهمی توجه کنید تا انتخاب‎تان یک انتخاب درست و کارآمد باشد. اولین چیزی که باید در انتخاب خود مد نظر قرار دهید، نوع ترازو است. به این معنی که شما باید میان ترازوی دیجیتال و عقربه‎‌ای که تفاوتشان را در بالا توضیح دادیم، یک گزینه را انتخاب کنید. این ترازو‎ها هر کدام ویژگی‎‌های مخصوص به خود را دارند.

برای مثال ترازوی عقربه‎‌ای نیازی به باتری و برق شهری ندارد درحالی که ترازوهای دیجیتال معمولا با باتری کار می‎‎کند و دارای نمایشگر LCD هستند.

ویژگی بعدی که باید در هنگام خرید بدان توجه کرد، دقت اندازه گیری است. اگر به وبسایت‎‌هایی که لوازم خانگی را تحلیل و بررسی می‌کنند، سر بزنید می‎‌بینید در همه آنها درباره دقت اندازه‌‎گیری ترازو توضیح داده شده است. منظور از دقت اندازه گیری این است که یک ترازو ممکن است تا چند کیلوگرم وزن را اشتباه نشان دهد.

به‎ طور کلی بهتر است قدرت اندازه‎ گیری ترازو بالا باشد و کمترین میزان خطا را داشته باشد اگر میزان خطا بیشتر از یک کیلوگرم باشد، شما ترازوی مناسبی را برای آشپزخانه خود انتخاب نکرده‎اید.

مساله بعدی قیمت ترازو است. با توجه به مارک‎ها مختلف موجود، رنج قیمت متنوعی در بازار وجود دارد اما باید به این نکته توجه کرد که همیشه ارزان‎ترین بدترین گزینه و گران‎ترین بهترین گزینه نیست. ممکن است شما بتوانید یک ترازو براساس ویژگی‎های مورد نظرتان را پیدا کنید که قیمت مناسبی هم دارد.

در واقع قیمت یک ترازو به امکانات آن بستگی دارد هر چه این وسیله ساختار ساده‎ تری داشته باشد، ارزان‎تر است. بنابراین برخی از ترازوهای گران‎قیمت امکانات فوق‎العاده‎ای دارند برای مثال اگر بیش از یک دقیقه بدون استفاده روشن باشند، به طور اتوماتیک خاموش می‎‌شوند یا اگر باتری دستگاه ضعیف باشد هشدار می‌‎دهند. بنابراین اگر برایتان وجود چنین ویژگی‎‌هایی مهم‎تر از قیمت است، هنگام خرید حتما این موارد را چک کنید.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید باید به بدان توجه کنید، سازنده محصول است. برندهای داخلی و خارجی بسیاری هستند که ترازوی آشپزخانه تولید می‎‌کنند. برخی از این برندها طی سال‎ها فعالیت مثبت اعتماد زیادی میان مردم جلب کرده‎اند. برخی دیگر هم اگرچه تازه کارتر هستند اما کارشان را خوب انجام می‎دهند.

به طور کلی هر برند ویژگی‎‌های مخصوص به خود را دارد. ممکن است در تولید یک محصول خوب باشد و در تولید یک محصول دیگر ضعیف‎تر عمل کند. بنابراین هر برندی را که انتخاب می‎کنید، حتما درباره‎اش تحقیق نمایید و براساس سابقه قبلی تصمیم نگیرید.

از دیگر نکات مهم در خرید ترازوی آشپزخانه می‎توان به نمایش واضح اعداد، سطح محصول، کیفیت LCD، ظاهر و جنس قطعات آن اشاره کرد. همچنین باید به این مساله توجه کرد که تا چه وزنی را می‎توان با ترازویی که برای آشپزخانه خود؛ انتخاب می‎کنید، اندازه‎گیری کرد.

ترازو کاربردهای زیادی در آشپزخانه دارد. هرگاه لازم باشد چیزی را وزن کنید یا میزان مشخصی از آن در آشپزی استفاده نمایید، حضور ترازو به شما کمک می‎کند تا دقیق‎تر باشید. در این مطلب اطلاعات زیادی درباره خرید ترازوی آشپزخانه به دست آوردیم.

فهمیدیم که هنگام خرید این وسیله باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم و با چند مارک خوب ترازوی آشپزخانه نیز آشنا شدیم. بهتر است بار دیگر تاکید شود که قبل از خرید، مارک‎‌های مختلف را با هم مقایسه کنید، نقاط قوت و ضعف هر کدام را بررسی نمایید و ویژگی‎‌های آن‎ها را در کنار انتظارات خودتان از این وسیله قرار دهید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

همانطور که در بالا اشاره شد. یک ترازو می‎‌توان ساختار ساده‎‌ای داشته باشد و فقط وزن را نشان دهد و یا می‎‌تواند امکانات بیشتری داشته باشد. شما باید براساس نیازتان انتخاب کنید.

اگر یک ترازوی ساده کارتان را راه می‌‎اندازد، هزینه زیادی برای یک ترازو با امکانات فراوان نکنید. امید است این مطلب برایتان مفید باشد و با کمک آن بتوانید بهترین ترازوی آشپزخانه را انتخاب کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مریم بابایی
۱۴۰۰/۰۱/۲۸
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!