تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

در هنگام خرید فیتنس ترکر به چه نکاتی توجه کنیم؟

دستبند ورزشی چگونه کار می‌کند + قیمت

اخبار تصلا
دستبند ورزشی یا فیتنس ترکر یک دستگاه هوشمند دیجیتالی است که در دسته محصولات هوشمند پوشیدنی قرار می‌گیرد و برخی از امکانات از جمله ثبت علائم حیاتی بدن مثل ضربان قلب و را در کنار قابلیت‌هایی مثل نمایش پیام‌ها، ساعت و در برخی از موارد برقراری تماس صوتی یا تصویری را دارند.

تصلا – در حال حاضر در دنیا برندهای مختلفی اقدام به تولید دستبندهای ورزشی یا فیتنس ترکر می‌کنند. اغلب این برندها از جمله برندهای تولیدکننده گوشی تلفن همراه و تجهیزات هوشمند هستند. در بازار تجهیزات دیجیتال انواع مختلفی از این تجهیزات وجود دارد. در همه دستبندهای ورزشی یا فیتنس ترکرها برخی از امکانات مشترک است و برخی از قابلیت‌ها فقط در همان دستبند ورزشی ارائه شده است. در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی دستبند ورزشی به نکاتی که باید در هنگام انتخاب و خرید این تجهیزات توجه کنید، بپردازیم.

نکته مهمی که قبل از ادامه این مطلب باید به آن توجه کنید این است که اگرچه برخی از دستبندهای ورزشی قابلیت نمایش اعلام یا نوتیفیکیشن پیام‌ها و تماس‌های صوتی را دارند اما معمولا قابلیت نمایش نوتیفیکیشن‌های پیام و تماس صوتی معمولا روی آن دسته از دستبندهای ورزشی ارائه می‌شود که به عنوان ساعت هوشمند نیز شناخته می‌شوند.

دستبند ورزشی یا فیتنس ترکر چیست؟

به طور کلی فیتنس ترکر یا دستبند ورزشی ابزار یا وسیله‌ای است که توسط آن می‌توانید وضعیت فعالیت‌های فیزیکی خود را کنترل و مشاهده کنید. به عبارت دیگر یک دستگاه فیتنس ترکر به شما کمک می‌کند تا نه تنها از میزان فعالیت فیزیکی خود در طول روز باخبر باشید و همیشه آن را تحت نظر خود داشته باشید بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا  اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بدن خود را همواره در اختیار داشته باشید.

واقعیت این است که برخی از دستبندهای ورزی یا همان فیتنس ترکرها، برای ردیابی فعالیت‌ها و یا حرکات ورزشی مشخصی طراحی و تولید شده‌اند و ویژگی‌های خاص و متنوعی از جمله ردیابی وضعیت خواب کاربر، نمایش نرخ ضربان قلب آن دارند.

بیشتر دستبندهای ورزشی ضد آب هستند و تا عمق‌های متفاوتی می‌توانند فشار آب را تحمل کنند. به همین دلیل و از آنجایی که مدل‌های متنوعی از این ابزارها در بازار وجود دارد، انتخاب بهترین گزینه برای کاربر سخت است که در ادامه به نکاتی که در حین انتخاب یک فیتنس ترکر باید به آن‌ها توجه کنید، خواهیم پرداخت.

بهترین دستبند ورزشی برای شما دستبندی است که بتواند نه تنها وضعیت سلامت وهمچنین علائم حیاتی بدن شما را به وسیله آمارهای مختلفی چه روی صفحه نمایش خود چه روی اپلیکیشن موبایلی آن نمایش دهد، بلکه قابلیت‌‌ها و امکانات دیگری را مثل نمایش تاریخ، ساعت جاری، نمایش اعلان پیام‌ها و تماس‌ها و همچنین برقراری تماس صوتی از طریق خط گوشی در اختیار شما قرار دهد.

فیتنس‌ ترکر یا دستبند ورزشی چگونه کار می‌کنند؟

در دستبندهای ورزشی شش نوع شتاب‌سنج سه محوره وجود دارد که حرکات بدن شما را در جهات مختلف ثبت می‌کنند.

در این ابزارها سنسورها یا حسگرهای متنوع دیگری نیز وجود دارد که کار آن‌ها ثبت اعداد و داده‌های متنوعی مثل شتاب حرکتی شما، مدت زمان فعالیت، شدت، تعداد دفعات تکرار و همچنین الگوهای حرکتی شماست. برخی از انواع این ترکرها دارای سنسورهای چشمی یا اپتیکال هستند که می‌تواند پالس‌ها و ضربان قلب شما را از روی پوست بدن شما ثبت کنند.

یک فیتنس ترکر یا دستبند ورزشی می‌تواند فعالیت‌های روزانه از جمله پیاده‌روی روزانه، دویدن و یا حتی زمانی که در یک مکان به صورت کاملاً بدون تحرک ایستاده است را کنترل و داده‌های مربوط به آن را ثبت کند. هرچه تعداد حسگرهایی که در فیتنس ترکر شما وجود دارد، بیشتر باشد، داده‌های بیشتری از فعالیت‌های متنوع‌تری جمع‌آوری می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه دقت اندازه‌گیری داده‌ها نیز بیشتر می‌شود.

برای اینکه دستگاه دستبند ورزشی بتواند اطلاعات و داده‌های دقیق را در اختیار کاربر قرار دهد، باید اطلاعات فیزیولوژیکی کاربر در آن ثبت شود. بسیاری از این دستگاه‌ها نیاز به اطلاعاتی مثل وزن، قد و جنسیت کاربر دارند.

الگوریتم‌های طراحی شده برای فیتنس ترکر با توجه به این داده‌ها می‌توانند داده‌های ثبت شده توسط حسگرهای تعبیه شده در دستگاه از فعالیت‌های روزانه و همچنین علائم حیاتی بدن را تحلیل و بررسی کنند.

برای اینکه بتوانید به نتایج این تحلیل‌ها دسترسی داشته باشید باید دستگاه را به گوشی تلفن همراه هوشمند خود که روی آن اپلیکیشن مربوط به دستبند ورزشی نصب شده است، متصل کنید. این اتصال می‌تواند از طریق بلوتوث انجام شود. در برخی از موارد امکان اتصال دستگاه فیتنس ترکر به کامپیوتر نیز وجود دارد به شرطی که روی کامپیوتر شما اپلیکیشن را نصب کنید.

اپلیکیشن دستبند ورزشی که توسط کارخانه سازنده این دستگاه طراحی و تولید می‌شود، مجهز به یکسری الگوریتم‌های خاص برای بررسی داده‌های ثبت شده توسط سنسورهای دستگاه است.

وظیفه این الگوریتم‌ها این است که داده‌ها را به آمارهای قابل فهم توسط کاربران تبدیل کنند. الگوریتم‌های شخصی‌سازی شده اپلیکیشن توسط داده‌های منحصر به فرد هر کاربر، روند فعالیتی کاربر را مثل دفعات و طول مدت زمانی که یک حرکت به طول انجامیده است را پردازش می‌کنند و هر نتیجه را تحلیل می‌کنند و در بسیاری از موارد پیش‌بینی‌هایی نیز از طریق این الگوریتم‌ها با توجه به داده‌های جمع‌آوری شده انجام می‌شود.

هر کدام از اطلاعات و نتایج به دست آمده توسط الگوریتم‌های تعبیه شده در اپلیکیشن دستبند ورزشی در دسته‌های متنوعی گروه‌بندی می‌شوند و در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

به این ترتیب شما به عنوان کاربر دستگاه فیتنس ترکر می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل تعداد قدم‌هایی که کاربر در طول مدت زمان فعالیت خود برداشته است، میزان کالری که کاربر در هر بار فعالیت خود سوزانده است و اطلاعاتی از این دست نیز باشد.

نوع و تنوع اطلاعاتی که شما می‌توانید از طریق دستگاه فیتنس ترکر خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید بسته به دو مورد یکی تعداد حسگرهای تعبیه شده در دستگاه و همچنین قابلیت‌ها و الگوریتم‌های طراحی شده برای اپلیکیشن این ابزار می‌تواند متفاوت و متنوع باشد.

برای مثال برخی از اپلیکیشن‌ها این امکان را به شما می‌دهند که به یکسری اطلاعات را به عنوان هدف ورزشی خود مثل میزان کالری که می‌خواهید بسوزانید و تعداد قدم‌هایی که می‌خواهید در هنگام پیاده‌روی خود بردارید در دستگاه ثبت کنید و دستگاه با توجه به این داده‌ها به شما اطلاعات خاصی را ارائه می‌دهد.

فواید استفاده از دستبند ورزشی

اولین و مهم‌ترین فایده استفاده از فیتنس ترکرها و یا دستبندهای ورزشی این است که نه تنها شما می‌توانید روند فعالیت و زمان‌های استراحت خود در طول روز را مشاهده کنید بلکه می‌توانید آن را اندازه‌گیری کنید.

همچنین با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید از میزان کالری که در طول روز دریافت می‌کنید و همچنین میزان کالری که در طول روز می‌سوزانید اطلاع پیدا کنید.

اگر از آن دسته افرادی باشید که به داشتن سبک زندگی سالم علاقه دارید و یا به دنبال کم کردن یا حتی افزایش وزن خود هستید، این اطلاعات می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشند.

در اینجا لازم به توضیح است که دستبندهای ورزشی بیشتر برای آن دسته از افرادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، کاربرد دارد و اگر تمایلی به داشتن زندگی با سبک سالم نیستید ممکن است استفاده از این دستگاه‌ها بیشتر از اینکه برای شما مفید باشد، خسته کننده باشد.

برخی از فیتنس ‌ترکرها یا دستبندهای ورزشی و اپلیکیشن‌های مخصوص به آن‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که امکان انگیزه بخشی برای کاربر را دارند. انگیزه بخشی به کاربر از طرق مختلف مثل نمایش پیام‌های انگیزشی و یا نمایش روند فعالیتی کاربر در طول روز و یا هفته صورت می‌گیرد.

برای این منظور کاربر در همان ابتدای استفاده از این دستگاه‌ها باید اطلاعات مختلفی مثل هدف خود از فعالیت روزانه، وزن هدف و میزان کالری که می‌خواهد در طول روز بسوزاند را در کنار مشخصات اصلی خود مثل قد، وزن و جنسیت به دستگاه بدهد.

همان‌طور که گفته شد یکی از فواید استفاده از فیتنس ترکرها انگیزه دادن به کاربر برای انجام حرکات فیزیکی بیشتر در طول روز ست.

برای مثال برخی از اپلیکیشن‌های دستبندهای ورزشی میزان کالری که در طول روز سوزانده‌اید را در کنار میزان کالری که باید بسوزانید تا به عددی که به عنوان هدف مشخص کرده‌اید، برسید را نمایش می‌دهند.

همچنین مثلاً اگر برنامه فعالیت فیزیکی شما در طول روز به صورت پیاده‌روی روزانه ثبت شده باشد تعداد قدم‌هایی را که باید برای سوزاندن این میزان از کالری باید بردارید را نیز به شما نمایش می‌دهند.

اگر شما بتوانید به هدف تعیین شده در طول روز برسید یک پیام انگیزشی و یا یکسری قابلیت‌های دیگر در اختیار شما به عنوان پاداش قرار داده می‌شود. البته ابن پاداش‌ها بسته به نوع الگوریتم‌های طراحی شده برای دستگاه می‌تواند متنوع و متفاوت باشد.

نکته جالب در برخی از دستبندهای ورزشی و اپلیکیشن‌های طراحی شده برای آن‌ها این است که امکان به اشتراک گذاری داده‌های ورزشی روی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

به این ترتیب شما می‌توانید با دوستان خود در چالش‌های مختلفی مثل چالش دویدن روزانه یا پیاده‌روی روزانه شرکت کنید و به اطلاعات خود از طریق شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنید. فیدبک‌ها و واکنش‌های مثبت از سوی دوستان‌تان می‌تواند یک انگیزه قوی و محکم برای شما برای ادامه فعالیت باشد.

آیا دستگاه فیتنس ترکر ارزش پرداخت هزینه را دارد یا خیر؟

همان‌طور که بخش قبل نیز اشاره شد، پرداخت هزینه برای خرید دستبند ورزشی برای آن دسته از افرادی ارزش دارد که بخواهند از آن برای بررسی و مشاهده داده‌های مربوط به فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی روزانه خود استفاده کنند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید است که ساعت هوشمند و دستبند ورزشی اگرچه در ظاهر ممکن است قابلیت‌های یکسانی داشته باشند اما عملکرد متفاوتی دارند؛ از این رو شما نباید فکر کنید یک دستبند ورزشی می‌تواند به عنوان یک ساعت هوشمند برای شما کاربرد داشته باشد.

بنابراین اگر با این ذهنیت به دنبال خرید دستبند ورزشی هستید، کاملاً در اشتباهید. هر چند برخی از برندهای تولیدکننده ساعت‌های هوشمند مثل برند اپل این دستگاه‌ها را به نحوی طراحی می‌کنند که کاربر بتواند از آن‌ها به عنوان دستبند ورزشی نیز استفاده کند.

همچنین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که میزان کالری که یک فرد در طول روز می‌سوزاند با کالری که فرد در طول روز مصرف می‌کند، متفاوت است.

به عبارت دیگر میزان کالری مصرفی در طول روز برای هر فرد بسته به عوامل مختلفی مثل عوامل ژنتیکی و فیزیولوژیکی و حتی نوع فعالیت‌های آن‌ها از یک شخص به شخص دیگر متفاوت است. البته فاکتورهایی که باعث بروز چنین تفاوت‌هایی می‌شود را نمی‌توان توسط هیچ کدام از انواع دستبندهای ورزشی ثبت کرد و به آن‌ها دسترسی داشت.

اگر هدف شما از خرید دستبند ورزشی یا فیتنس ترکر اطلاع از وضعیت کالری‌سوزی روزانه خود باشد و فقط بخواهید به اطلاعاتی در این خصوص دسترسی داشته باشید، باید فیتنس ترکری را انتخاب کنید که امکانات و قابلیت‌های منحصر به فردی را در اختیار شما قرار دهد.

هرچه قابلیت‌های این فیتنس ترکر انتخابی شما بیشتر باشد در نتیجه به اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری دسترسی خواهید داشت. مثلاً اگر هدف شما رسیدن به وزن ایده آل و خاصی است باید از دستگاهی استفاده کنید که الگوریتم‌های تعبیه شده در آن و همچنین اپلیکیشن آن روی گوشی تلفن همره بتوانند به شما استراتژی‌های مناسبی را برای کم کردن یا افزایش وزن با توجه به نوع فعالیت روزانه شما و همچنین اطلاعات فیزیولوژیکی شما ارائه دهد.

برای برخی از کاربران داشتن یک دستبند ورزشی که بتواند فقط میزان کالری که در طول روز دریافت یا مصرف می‌کنند را محاسبه کند، کافی است. داشتن این قابلیت‌ها می‌تواند به بهبود و افزایش سبک سلامت زندگی شما کمک کند.

شما با استفاده از این اطلاعات می‌توانید به این نتیجه برسید که آیا نیاز به استراحت بیشتری در طول روز دارید و یا اینکه تحرک بدنی بیشتری در طول روز داشته باشید.

چه نکات و فاکتورهایی را در انتخاب یک فیتنس ترکر باید در نظر داشت؟

از آنجایی که داشتن سبک زندگی سالم با توجه به تغییراتی که در نحوه گذراندن روزها توسط ما ایجاد شده است از اهمیت ویژه‌ای برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف روحی و جسمی برخوردار است، استفاده از دستگاه‌های فیتنس ترکر یا دستبندهای ورزشی در بین کاربران افزایش زیادی یافته است.

این ابزارها نه تنها می‌توانند به کاربر برای انجام تمرین‌های ورزشی مثل دویدن، شنا و یا دوچرخه سواری کمک کند، بلکه می‌تواند به عنوان ابزاری برای انجام مراقبت‌های بهداشتی و اطلاع از شرایط سلامتی بدن خود ماند یک پزشک عمومی در کنار شما باشند.

در بازار ابزارهای دیجیتال انتخاب بهترین و مناسب‌ترین دستگاه فیتنس ترکر یا دستبند ورزشی به دلیل تنوع زیاد این دستگاه‌ها نسبتاً سخت و دشوار است. در واقع چون تنوع محصولی زیادی در بازار وجود دارد، برای همین باید یکسری فاکتورهایی که در استفاده از این دستگاه‌ها در نظر دارید را به خاطر داشته باشید و سپس بر اساس این فاکتورها اقدام به خرید این دستگاه‌ها کنید.

در هنگام خرید دستبند ورزشی به تعداد سنسورها توجه کنید

اولین موردی که در انتخاب یک دستبند ورزشی باید به خاطر داشته باشید توجه به نوع و تعداد وعملکرد سنسورها و حس‌گرهایی است که در این دستگاه‌ها تعبیه شده است. در واقع درصد زیادی از توانایی‌های یک دستبند ورزشی به نوع و تعداد سنسورهایی که در آن تعبیه شده است وابسته است.

جالب است بدانید هرچه زمان گذشته است وزن و حجم حس‌گرهای تعبیه شده در فیتنس ترکرها کمتر شده و در نتیجه تعداد بیشتری از این حسگرهای با عملکردهای متنوعی در این دستگاه‌ها تعبیه شده است.

در دستبندهای ورزشی اصلی‌ترین حسگر، سنسور مربوط به اندازه‌گیری شتاب یا همان شتاب‌سنج است که وظیفه مهمی را در این دستگاه‌های ورزشی بر عهده دارد.

به طور عمده در هر دستبند ورزشی یا فیتنس ترکر حداقل سه حسگر به عنوان یک واحد در کنار هم قرار می‌گیرند و در جهات اصلی با یکدیگر کار می‌کنند.

در فیتنس ترکرها، به منظور ثبت داده‌های مربوط به حرکت‌های دورانی یا شعایی از ردیاب یا ترکری با نام ژیروسکوپ استفاده می‌شود که منظور ثبت حرکت در هر کدام از جهات اصلی، یک ژیروسکوپ در دستبند ورزشی تعبیه می‌شود و همه با هم به عنوان یک واحد مجزا کار می‌کنند.

برخی از حسگرهای تعبیه شده در دستبندهای ورزشی میدان‌های مغناطیسی را تشخیص می‌دهند. باز هم به این موضوع اشاره می‌کنیم که هرچه تعداد و تنوع حس‌گرهای ورزشی زیاد باشد، داده‌های ثبت شده از طریق فیتنس ترکر دقیق‌تر و در نتیجه نتایج تحلیل با دقت بیشتری ارائه خواهند شد.

در دستبندهای ورزشی نوع دیگری از حس‌گرها تعبیه شده است که کار اصلی آن‌ها ثبت ضربان قلب کاربر است. این حسگرها با استفاده از نور کار می‌کنند. در واقع در این سنسورها از یکسری چراغ ال‌ای‌دی استفاده می‌شود که این نور به حسگر کمک می‌کند تا جریان خون در رگ‌ها را از روی پوست کاربر تشخیص دهند و میزان پمپاژ خون را نیز ثبت کنند.

سنسورهای سنجش میزان اکسیژن در خون نیز با همین مکانیسم میزان اکسیژن موجود در خون کاربر را ثبت و اندازه‌گیری می‌کنند.

با توجه به آنچه گفته شد اولین و مهم‌ترین فاکتوری که در انتخاب یک دستبند ورزشی باید به آن توجه کنید نوع و تعداد سنسورهایی است که در آن تعبیه شده است.

البته حتماً قبل از توجه به این موضوع در ذهن خود هدف‌تان را از خرید و استفاده از این دستبندهای ورزشی مشخص کنید.

تایمر داشته باشد

دومین موردی که در هنگام انتخاب یک دستبند ورزشی باید مدنظر قرار دهید وجود قابلیت تایمر در این دستگاه‌هاست. چون هدف اصلی در استفاده از این دستگاه‌ها ثبت اطلاعات مربوط به تمرین‌های ورزشی روزانه شماست و یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در حین انجام تمرین ورزشی ثبت کنید، مدت زمان انجام حرکت ورزشی است.

به همین دلیل قابلیت تایمر در دستگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین حتماً توجه داشته باشید که دستبند ورزشی شما باید به عنوان یک تایمر برای شما عمل کند.

قابلیت ضد آب بودن داشته باشد

سومین ویژگی که باید یک دستبند ورزشی یا فیتنس ترکر داشته باشد قابلیت ضد آب بودن است. از آنجایی که بسیاری از کاربران از این دستگاه‌ها در هنگام انجام ورزش‌های آبی مثل شنا استفاده می‌کنند، در نتیجه باید قابلیت ضدآب بودن در آن وجود داشته باشد.

قابلیت ضد آب در دستبند ورزشی با علامت IP نمایش داده می‌شود و عدد کنار این علامت نشان دهنده میزان توانایی فشار در عمق‌های مختلف آب توسط این دستگاه است. برای مثال یکی از انواع استانداردهای ضدآب در دستبندهای ورزشی با علامت IP67 نمایش داده می‌شود. البته این عدد برای نشان دادن مقاومت دستگاه نسبت به نفوذ گرد و خاک در دستگاه نیز نمایش داده می‌شود.

دستبندهای ورزشی که دارای استاندارد IP67 هستند می‌توانند تا مدت زمان ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب بدون هیچ آسیبی دوام بیاورند. اگر دستگاه فیتنس ترکری دارای استاندارد IP68 باشد می‌تواند در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا عمق بیشتر از یک متر دوام بیاورد. البته دستبندهای ورزشی زیادی در بازار وجود دارند که حتی تحمل فشار تا عمق ۵۰ متر در آب را نیز دارند.

ثبت ضربان قلب انجام دهد

برخی از انواع دستبندهای ورزشی قابلیت ثبت ضربان قلب را نیز دارند. بنابراین چهارمین قابلیت و فاکتوری که باید در ذهن خود در هنگام انتخاب و خرید یک دستبند ورزشی مدنظر داشته باشید قابلیت آن در اندازه‌گیری و ثبت ضربان قلب، میزان اکسیژن خون و همچنین نرخ بازگشت ضربان قلب به حالت عادی است.

این قابلیت‌ها در برخی از ایربادها نیز وجود دارد. بنابراین توانایی ثبت اطلاعات مربوط به ضربان قلب و از این دست یکی از فاکتورهایی است که یک دستبند ورزشی باید داشته باشد.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که دوچرخه سواری را به عنوان یک فعالیت ورزشی انجام می‌دهید به احتمال بسیار زیاد نیاز به یک دستبند ورزشی دارید که بتواند به عنوان یک دستگاه GPS به شما مسیر را نمایش دهد. بنابراین داشتن قابلیت GPS در یک فیتنس ترکر نیز برای آن دسته کاربرانی که ورزش‌هایی مثل دوچرخه سواری، پیاده‌روی و یا دو انجام می‌دهند یک فاکتور مهم است.

امروزه در بسیاری از ابزارهایی که به عنوان دستبند ورزشی شناخته می‌شوند قابلیتی وجود دارد که همانند یک الکتروکاردیوگرام یا EKG عمل می‌کند. این دستگاه امواج الکترونیکی با طول موج‌های مختلفی را مثل امواج ضربان قلب ثبت می‌کند. وظیفه اصلی این قابلیت ارسال پیام‌های هشدار به کاربر در زمانی است که احتمال حملات قلبی برای او افزایش می‌یابد است.

بنابراین اگر مستعد بیماری‌های قلبی هستید می‌توانید آن دسته از دستبندهای ورزشی را انتخاب کنید که مجهز به سنسور EKG یا الکتروکاردیوگرام هستند.

برخی از انواع دستبندهای ورزشی به کاربر امکان دسترسی به داده‌هایی مثل مدت زمان و عمق خواب کاربر، میزان آب بدن، میزان غذایی که در طول روز مصرف می‌کند را می‌دهند. همچنین برخی از این دستگاه‌ها می‌توانند اطلاعات مورد نیاز بانوان مثل هشدارهای مربوط به چرخه قاعدگی را در اختیار کاربران قرار دهند. اگر این موارد برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد حتماً دستبند ورزشی را انتخاب کنید که مجهز به سنسورهایی برای اندازه‌گیری این موارد باشد.

همه مواردی که تاکنون در خصوص انتخاب دستبند ورزشی گفته شد مواردی بودند که بسته به هدف کاربر از خرید و در اختیار داشتن فیتنس ترکر می‌توانست متفاوت باشد اما موردی که باید در هنگام خرید این دستگاه برای هر مقصد و منظوری در نظر داشته باشیم طول عمر باتری دستگاه در هر بار شارژ است. در واقع توانایی دستبند ورزشی در نگهدار شارژ می‌تواند یک فاکتور مهم برای انتخاب دستگاه باشد.

باتری قوی داشته باشد

هرچه دستبند ورزشی که انتخاب می‌کنید بتواند شارژ باتری در هر بار شارژ را بیشتر نگه دارد و از طرفی بتواند امکانات بیشتری را با کمترین میزان مصرف شارژ باتری به کاربر ارائه کند، به عنوان دستگاه مناسب‌تری شناخته می‌شود.

البته توجه به عمر مفید باتری نیز مهم است. برخی از فیتنس ترکرها با وجود اینکه شارژ باتری را در هر بار شارژ شدن بیشتر نگه می‌دارند اما طول عمر مفید باتری در آن‌ها محدود است و چیزی کمتر از یک سال است. از این رو باید در هنگام خرید این دستگاه‌ها به این موضوع نیز توجه کنید چون تعویض باتری در برخی از این دستبندها نیاز به پرداخت هزینه‌های زیادی است.

همچنین در زمان انتخاب یک دستبند ورزشی باید به این موضوع توجه کنید که حتماً باتری دستگاه قابل تعویض باشد. چون در صورتی که امکان تعویض باتری دستگاه وجود نداشته باشد، در صورت تمام شدن عمر مفید باتری دستگاه، دستبند ورزشی بلا استفاده می‌ماند.

مورد دیگری که در انتخاب دستبند ورزشی و فیتنس ترکر بید به آن توجه کرد نوع سیستم‌عاملی است روی این دستبند ورزشی تعبیه شده است و توانایی آن در سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف است.

برای مثال ساعت‌های اپل واچ ساعت‌هایی هستند که روی آن‌ها سیستم‌عامل WatchOS تعبیه شده است که فقط قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل iOS را دارند.

برخی دیگر از دستبندهای ورزشی قابلیت اتصال و سازگاری با سیستم‌عامل اندروید را دارند. توجه به این نکته باعث می‌شود  شما دستبند ورزشی را خریداری کنید که با تلفن همراه هوشمند شما سازگاری داشته باشد و بتواند به آن متصل شود.

همچنین نحوه برقراری اتصال میان فیتنس ترکر و گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر شما نیز بسیار مهم است. اکثر غریب به اتفاق دستبندهای هوشمند از طریق بلوتوث به تلفن و یا کامپیوتر متصل می‌شوند.

نکته پایانی اینکه قیمت دستبندهای ورزشی می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال قیمت فیتنس ترکرها از ۷۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار متغیر است. معمولاً قیمت دستبندهای ورزشی با قابلیت‌های مناسب  چیزی بین ۷۰ تا ۲۰۰ دلار است. با توجه به امکاناتی که این ساعت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، قیمت آن‌ها متفاوت است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!