تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

کدام دستبندهای ورزشی ارزش پرداخت هزینه را دارند؟

بهترین دستبندهای ورزشی بازار + قیمت و مشخصات

اخبار تصلا
مچ بند ورزشی هوشمند ابزاری است که به کاربر کمک می‌کند تا از تغییرات مربوط به علائم حیاتی خود در حین انجام تمرین‌ها و حرکات فیزیکی اطلاع داشته باشد و از کمیت و کیفیت حرکات ورزشی خود را از جمله تعداد قدم‌هایی که برداشته است و یا حتی مسافتی که طی کرده است، اطلاع داشته […]

مچ بند ورزشی هوشمند ابزاری است که به کاربر کمک می‌کند تا از تغییرات مربوط به علائم حیاتی خود در حین انجام تمرین‌ها و حرکات فیزیکی اطلاع داشته باشد و از کمیت و کیفیت حرکات ورزشی خود را از جمله تعداد قدم‌هایی که برداشته است و یا حتی مسافتی که طی کرده است، اطلاع داشته باشد.

تصلا – در مچ بند ورزشی هوشمند به منظور ثبت اطلاعات مربوط به علائم حیاتی کاربر و همچنین کمیت و کیفیت حرکات و تمرین‌های فیزیکی که در طول روز انجام می‌دهد، یکسری حسگر با سنسور تعبیه شده است که هر کدام از این سنسورها وظیفه مخصوص به خود را دارد.

این سنسورها اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند و سپس برای پردازش و تبدیل آن‌ها به شکلی که برای کاربر قابل فهم باشد، از طریق اتصال بلوتوث و یا اتصال وای فای به اپلیکیشن نصب شده آن‌ها روی کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه کاربر ارسال می‌کنند.

اطلاعاتی که سنسورها و حس‌گرهای تعبیه شده روی مچ بند ورزشی هوشمند ثبت و ضبط می‌کنند، بسته به نوع سنسور متفاوت است. برای مثال در حالی که برخی از دستبند های ورزشی قادر به ثبت علائم حیاتی کاربر در حین خواب و اطلاعات مربوط به کیفیت و مدت زمان خواب کاربر هستند، در برخی دیگر از دستبند های ورزشی به دلیل عدم وجود و تعبیه سنسورهایی که کار آن‌ها ثبت اطلاعات مربوط به خواب کاربر است، چنین امکانی وجود ندارد.

معمولاً روی دستبند های ورزشی یا ردیاب‌های ورزشی سنسورهایی برای اندازه‌گیری کیفیت و کمیت خواب کاربر، ثبت ضربان قلب کاربر و همچنین سطح تنفسی و میزان اکسیژن خون کاربر وجود دارد.

در بسیاری از دستبند های ورزشی به منظور ثبت اطلاعات و داده‌های مربوط به نحوه قرارگیری و وضعیت بدنی کاربر از جمله اینکه در حالت حرکت رو به جلو است یا حرکت رو به عقب و طرفین، از شتاب‌سنج و حس‌گرها مرتبط با آن استفاده می‌شود. در مچ بند ورزشی هوشمند امکان ثبت اطلاعات مختلف دیگری به دلیل تعبیه یکسری حس‌گرها و سنسورهای دیگر نیز وجود دارد که فهرست آن‌ها عبارت است از:

  • سنسور ثبت ضربان قلب کاربر به منظور بررسی پالس‌های قلب کاربر و تشخیص وضعیت قرار گرفتن بدن کاربر در حالت نشسته، حالت ایستاده، حالت دراز کشیده و حتی تشخیص اینکه کاربر در حال دوچرخه سواری یا انجام شناست.
  • تعبیه سنسور GPS به منظور تشخیص موقعیت وضعیت مکانی
  • سنسور تشخیص میدان مغناطیسی به منظور تشخیص حرکات کاربر و همچنین تعیین جهت حرکت کاربر
  • سنسور تشخیص فشار به منظور اندازه‌گیری ارتفاعی که شما در آن قرار دارید. این سنسور بیشتر برای ثبت تعداد پله‌هایی که کاربر در طول روز ممکن است از آن‌ها بالا یا پایین برود، استفاده می‌شود.

برخی از دستبند های ورزشی این قابلیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که اطلاعات ثبت شده توسط آن‌ها با اطلاعاتی که ممکن است از طریق دستگاه‌های سنجش ضربان قلب دیگر ثبت شده است، همسان‌سازی و یا به اصطلاح سینک شود.

از آن‌جایی که امروزه هوشمندسازی ساختمان و بخش‌های مختلف آن رونق زیادی دارد، در برخی از حمام‌ها دستگاه‌هایی قرار دارد که اطلاعات مربوط به علائم حیاتی کاربر در آن‌ها توسط یکسری حس‌گر ثبت می‌شود.

برخی از دستبند های ورزشی قابلیت این را دارند که اطلاعات خود را با اطلاعات ذخیره شده توسط این حس‌گرها همسان‌سازی کنند. همان‌طور که گفته شد به منظور پردازش اطلاعات ثبت شده توسط سنسورهای تعبیه شده در دستبند ورزشی، یکسری اپلیکیشن موبایلی یا اپلیکیشن قابل نصب روی کامپیوتر توسط شرکت سازنده دستبند ورزشی ثبت می‌شود، پردازش این اطلاعات باعث می‌شود که کاربر دید کلی در خصوص عادات حرکتی و حتی سبک زندگی خود داشته باشد و در صورت نیاز برای سلامتی بیشتر آن‌ها را تغییر دهد.

اگر در بازار و یا در اینترنت به دنبال خرید مچ بند ورزشی هوشمند بوده باشید، متوجه شده‌اید که برخی از انواع دستنبدهای ورزشی را می‌توان به عنوان ساعت هوشمند نیز استفاده کرد.

یعنی این دستبند های ورزشی علاوه بر اینکه قادر به ثبت علائم حیاتی کاربر و اطلاعت مربوط به آن هستند، در صورت اتصال به گوشی تلفن همراه کاربر، قادر به نمایش تماس‌های دریافتی کاربر، دریافت پیام‌های صوتی یا تصویری و حتی نوتیفیکیشن‌های مربوط به ایمیل‌های کاربر هستند.

کاربر می‌تواند این دستبند های ورزشی را به نوعی تنظیم کند که بتواند به عنوان یک پشتیبان انگیزشی برای رسیدن به اهدافی که در داشتن سبک زندگی سالم برای خود تنظیم می‌کند، مثل کاهش وزن، پیاده‌‌روی روزانه با دوستان و همکاران و مواردی از این دست به او کمک کنند.

اگرچه در ساعت‌های هوشمند برخی از قابلیت‌هایی که در دستبند های ورزشی تعبیه شده است نیز وجود دارد اما تفاوت‌های اساسی و زیادی بین این دو وجود دارد که باید قبل از تصمیم به خرید و انتخاب یک دستبند ورزشی یا به عبارت دیگر ردیاب ورزشی بدانید (دستبند های ورزشی با نام‌های متفاوتی مثل ردیاب ورزشی یا فیتنس ترکر در بازار شناخته می‌شوند).

دستبند های ورزشی ابزاری هستند که بیشتر برای اطلاع از فعالیت‌های فیزیکی کاربر و ثبت و اطلاعات مربوط به آن طراحی و تولید می‌شوند. معمولاً قیمت دستبند های ورزشی از ۷۰ تا ۲۰۰ دلار است و یک دستبند ورزشی با قابلیت‌ها و امکانات ابتدایی که به صورت روزانه مورد استفاده کاربر قرار گیرد، قیمتی معادل ۱۰۰ دلار دارد.

اما اگر شما به عنوان کاربر دستبند ورزشی نیاز به داشتن داده‌های مربوط به تعداد قدم‌هایی که در طول روز بر می‌دارید، متوسط ضربان قلب در طول روز و کیفیت و مدت زمانی که در طول روز می‌خوابید، دارید،باید از وسیله‌ای که قابلیت‌هایی بیشتر از یک دستبند ورزشی ساده دارد، استفاده کنید.

بنابراین باید به فکر خرید دستبند های ورزشی با قابلیت‌های پیشرفته‌تر و به روزتر باشید. مثلا ورزشکاران حرفه‌ای که شنا می‌کنند، بازی گلف انجام می‌دهند و یا مشغول انجام اسکی و یا وزنه‌برداری هستند، بهتر است دستبند های ورزشی را انتخاب کنند که مجهز به حس‌گرهایی باشد که بتواند اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بدن کاربر در حین انجام چنین ورزش‌هایی را ثبت کند.

اگر به دنبال ابزاری هستید که نه تنها بتوانید با استفاده از آن‌ها به اطلاعات مربوط به تمرین‌های ورزشی و فیزیکی که انجام می‌دهید، دسترسی داشته باشید و از طرفی برای انجام کارهای دیگر مثل برقراری تماس صوتی و از این دست از آن استفاده کنید، بهتر است به فکر خرید یک ساعت هوشمند با امکانات پیشرفته باشید.

البته توجه داشته باشید قیمت ساعت‌های هوشمند معمولاً بیشتر از قیمت دستبند های ورزشی است. حال که با قابلیت‌های یک دستبند ورزشی و تفاوت آن با ساعت هوشمند آشنا شدید، در ادامه به معرفی بهترین دستبند های ورزشی که در طی یک سال اخیر به بازار آمده‌اند و همچنین امکانات هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

برترین مچ بند ورزشی هوشمند بازار در یکسال اخیر

هرچند انتخاب بهترین دستبند ورزشی بسته به هدف و انتظاری که یک کاربر می‌تواند از آن داشته باشد برای هر فرد و هر کاربری متفاوت و مختلف است اما به هر حال در انتخاب بهترین دستبند ورزشی می‌توان به چند فاکتور اصلی توجه کرد.

بهترین ردیاب ورزشی ابزاری است که بتواند با استفاده از سنسورهای تعبیه شده در آن اطلاعات آماری دقیقی از وضعیت سلامت عمومی کاربر چه در حین انجام فعالیت‌های ورزشی و چه انجام فعالیت‌های روزانه مثل نشستن و راه رفتن معمولی ثبت و در اختیار کاربر قرار دهد.

در حال حاضر در بازار انواع مختلفی از دستبند های ورزشی وجود دارد و در نتیجه تنوع این نوع محصولات در بازار بسیار زیاد است. از این رو انتخاب بهترین نمونه معمولاً کار سختی است.

پس داشتن اطلاعات در خصوص اینکه در طی یک سال اخیر کدام دستبند های ورزشی توانسته‌اند نظر درصد بیشتری از کاربران را به خود جلب کند و اینکه هر کدام چه قابلیت‌ها و امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بسیار مهم است.

در ادامه توجه شما را به فهرستی از بهترین انواع دستبند ورزشی که در سال ۲۰۲۰ و نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار معرفی شده‌اند، جلب می‌کنیم.

مچ بند ورزشی هوشمند فیت بیت  Charge 4

اولین و مسلما بهترین دستبند ورزشی که در طول یک سال اخیر به بازار معرفی شده است، دستبند ورزشی Fitbit Charge 4 است.

برند فیت بیت یکی از بهترین برندهای طراحی و تولید دستبند های ورزشی است که محصولات آن توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند.

ظاهر ترکر ورزشی Fitbit Charge 4 شبیه به نسخه قبلی آن یعنی Fitbit Charge 3 است اما تفاوت‌های اساسی و بنیادین زیادی در ویژگی‌ها و امکانات ارائه شده در آن وجود دارد.

اولین و مهم ترین تفاوت این مچ بند ورزشی هوشمند با نسخه قبلی آن این است که در نسخه جدید از سنسور GPS آن بورد یا On-board یعنی داخلی استفاده شده است.

نسخه‌های قبلی این دستگاه‌ها فاقد سنسور GPS بودند. تعبیه این سنسور به کاربر این امکان را می‌دهد که تلفن خود را در خانه قرار دهد و فقط با دستبند ورزشی خود به خارج از خانه برود بدون اینکه نگران از دست دادن تماس‌های صوتی یا پیام‌های دریافتی خود باشد.

همچنین در این دستبند ورزشی قابلیتی با عنوان Fitbit Pay ارئه می‌شود که کاربر از طریق آن می‌تواند پرداخت‌های آنلاین خود را انجام دهید. اگر تلفن همراه خود را در اختیار داشته باشید می‌توانید با استفاده از دکمه‌های کنترلی این دستبند به پلی لیست خود در اسپاتیفای که سرویس پخش موسیقی است، دسترسی داشته باشید.

روی دستبند ورزشی Fitbit Charge 4 قابلیتی با عنوان Active Zone Minutes تعبیه شده است که امکان انداه‌گیری و ثبت اطلاعات مربوط به هر فعالیت ورزشی را که سریع‌تر از قدم زدن یا پیاده‌وری سریع انجام می‌شود، را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این قابلیت مورد تایید بسیاری از سازمان‌ها و انجمن‌های فعال در حوزه سلامت فیزیکی است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید به ضربان قلب خود در حین انجام حرکتی ورزشی مختلف دسترسی داشته باشید.

از همه مهم‌تر اینکه در این قابلیت امکان انگیزه بخشی به کاربر برای انجام حرکات فیزیکی در طول روز به منظور افزایش نرخ ضربان قلب بسته به سن و همچنین الگوی فعالیتی کاربر به صورت هوشمند وجود دارد.

یکی از معایب اصلی دستبند ورزشی Fitbit Charge 4 این است که این وسیله فاقد هرگونه صفحه نمایش رنگی است. البته نحوه طراحی آیکون‌ها و همچنین ترتیب قرارگیری منوهای این دستگاه به قدری خوب و حرفه‌ای انجام شده است که کاربر می‌تواند به راحتی به گزینه‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشد و از آن‌ها استفاده کند.

این دستبند ورزشی امکان دسترسی کاربر به اطلاعات مربوط به علائم حیاتی خود در حین خواب، دسترسی به گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی و همچنین دسترسی به وضعیت سلامت کاربر در حین انجام تمرین‌های هوازی را می‌دهد. مشاهده همه این اطلاعات تنها از طریق چند منو و با چندین بار بالا کشیدن صفحه نمایش دستنبد ورزشی امکان‌پذیر است.

یکی از ویژگی‌های این مچ بند ورزشی هوشمند که باعث شده است مورد استقبال کاربران زیادی قرار بگیرد، طراحی باریک و در عین حال بسیار مرتب این دستبند ورزشی است.

به طور کلی این دستبند ورزشی به نوعی تا حدودی هم شبیه به یک دریاب ورزشی است یعنی قابلیت‌های یک دستبند ورزشی ساده را دارد و هم به نوعی می‌تواند نیاز کاربر به داشتن ساعت هوشمند را برطرف کند.

همچنین این دستبند ورزشی قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را دارد و به همین دلیل هم کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از آن استفاده کنند و هم کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند کاربر آن باشند. قیمت این دستبند ورزشی چیزی در حدود ۱۵۰ دلار است.

در جدول زیر قابلیت‌ها ویژگی‌های این دستبند ورزشی ارائه شده است.

صفحه نمایش دارد
سنسور ثبت ضربان قلب دارد
قابلیت ضد آب دارد
قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی دارد
سنسور GPS دارد
طول عمر باتری بیشتر از ۷ روز
سازگاری با سیستم‌عامل‌ها قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS

با توجه به امکانات و قابلیت‌های دستبند ورزشی Fitbit Charge 4 به طور کلی مزایا و معایب این دستبند ورزشی به شرح زیر است:

مزایا

  • تعبیه سنسور GPS داخلی و آن بورد
  • امکان پرداخت‌های آنلاین از طریق دستبند
  • امکان کنترل موسیقی‌ها و پلی لیست در سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای
  • قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل اندروید و iOS

معایب

  • عدم تعبیه صفحه نمایش رنگی برای دستبند

مچ بند ورزشی هوشمند فیت بیت  Inspire 2

دستبند ورزشی Fitbit Inspire 2 یک دستبند ورزشی سبک با بند پلاستیکی است که برای افرادی که تمایل به استفاده مداوم از این دستبندها را در طول روز دارند، انتخاب و گزینه مناسبی است.

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که می‌خواهید یک سبک زندگی سالم داشته باشید و اهداف خاصی را برای رسیدن به این نوع سبک زندگی برای خود مشخص کرده‌اید و از طرفی می‌خواهید ابزاری در اختیار داشته باشید که به راحتی به علائم حیاتی خود در حین انجام فعالیت‌های فیزیکی دسترسی داشته باشید، دستبند فیت ‌بیت اینسپایر ۲  یک گزینه و انتخاب مناسب برای شما است.

این دستبند ورزشی از آن دسته دستبند های ورزشی ساده با قابلیت‌های ساده و کاربردی است که هم به شما برای انجام تمرین‌های فیزیکی روزانه انگیزه می‌دهد و هم به شما کمک می‌کند که برنامه روزانه خود را به راحتی انجام دهید.

دستبند ورزشی فیت بیت اینسپایر ۲ دارای صفحه نمایش لمسی است. در کنار صفحه نمایش این دستبند ورزشی یک دکمه تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات دستگاه را انجام دهید.

در این دستبند ورزشی امکان کنترل و دسترسی به اطلاعات مربوط به کیفیت و کمیت فعالیت‌های ورزشی در اختیار کاربران قرار داده شده است و از طرفی امکان مشاهده آمار و اطلاعات مربوط به ضربان قلب کاربر در طول روز ارائه شده است.

این دستبند ورزشی می‌تواند اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بدن کاربر را در حین انجام ۲۰ نوع فعالیت ورزشی یا مد‌های تمرینی ثبت کند. همچنین امکان ردیابی خودکار فعالیت‌های فیزیکی وضعیت فیزیکی بدن کاربر به صورت خودکار با استفاده از این دستبند ورزشی وجود دارد.

در واقع دستبند ورزشی فیت بیت اینسپایر ۲ می‌تواند به صورت خودکار تشخیص دهد که کاربر در حال انجام یکی از این متدها یا تمرین‌های فیزیکی تعریف شده برای آن است.

برای دستبند‌های ورزشی فیت بیت یک اپلیکیشن بسیار کاربردی با واسط کاربری بسیار کاربرپسند طراحی شده است که همه اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سنسورهای این دستبند توسط آن جمع‌آوری می‌شود و سپس به منظور تولید اطلاعات قابل درک برای کاربر پردازش می‌شود.

این اپلییکشن می‌تواند الگوی فعالیت‌های فیزیکی شما در طول یک بازه زمانی مشخص مثل یک هفته یا یک ماه را برای شما نمایش دهد. همچنین اگر حساب کاربری Fitbit Premium را برای خود فعال کنید می‌توانید به فهرستی از ویدیوهای ورزشی مطابق با هدفی که مشخص کرده‌اید دسترسی داشته باشید.

متاسفانه دستبند ورزشی فیت بیت اینسپایر ۲ نیز مانند نسخه فیت بیت چارج ۴ (Fitbit Charge 4) فاقد صفحه نمایش رنگی است و از همه مهم‌تر اینکه روی آن سنسور GPS تعبیه نشده است و به همین دلیل قابلیت‌هایی که روی دستبند Fitbit Charge 4 که در بالا توضیح داده شده را نمی‌تواند در اختیار کاربران قرار دهد.

انتخاب این دستبند ورزشی برای کاربران مبتندی و تازه کار با توجه به قیمت مناسبی که دارد انتخاب و گزینه مناسبی است. خوشبختانه این دستبند ورزشی قابلیت اتصال و سازگاری به هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS را دارد. طول عمر باتری این دستگاه نیز در هر بار شارژ در حدود ۱۰ روز است.

در جدول زیر اطلاعات مربوط به دستبند ورزشی Fitbit Inspire 2 نمایش داده شده است.

صفحه نمایش دارد
سنسور ثبت ضربان قلب دارد
قابلیت ضدآب دارد
قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی دارد
سنسور GPS ندارد
طول عمر باتری بیشتر از ۱۰ روز در هر بار شارژ
سازگاری با سیستم‌عامل‌ها قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS

دستبند ورزشی Fitbit Inspire 2 نیز مانند همه تجهیزات الکترونیک از جمله دستبند های ورزشی مزایا و معایبی نیز دارد که به شرح زیر است:

مزایا

  • طراحی بسیار ساده و وزن بسیار سبک که آن را برای استفاده روزانه مناسب کرده است
  • استفاده ساده و آسان از قابلیت‌های دستبند ورزشی
  • طول عمر باتری بسیار زیاد در هر بار شارژ

معایب

  • عدم تعبیه سنسور GPS در دستگاه

مچ بند هوشمند گارمین  Vivosmart 4

دستبند ورزشی Garmin Vivosmart 4 یک دستبند ورزشی با قابلیت‌های بسیار کاربردی است که حتی می‌تواند میزان کالری که در طول روزانه می‌سوزانید و یا نیاز به سوزاندن آن دارید را برای شما مشخص کند.

این کار بر اساس اطلاعاتی که کاربر درباره سن، قد و جنسیت خود به دستبند داده است و همچنین اطلاعاتی که توسط سنسورهای دستبند دریافت می‌شوند، محاسبه و نمایش داده می‌شوند.

این دستبند ورزشی یکی از جدیدترین و در عین حال پیشرفته‌ترین ترکرهای ورزشی است که توسط برند گارمین طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است.

به طور کلی در میان دستبند های ورزشی موجود در بازار دستبند ورزشی گارمین ویواسمارت در جایگاه بالایی از نظر کیفیت و قابلیت‌های کاربردی آن شناخته می‌شود.

جالب است بدانید که این دستبند ورزشی به دلیل وجود برخی از قابلیت‌های مربوط به ردیابی سلامت کاربران، به عنوان یک ابزار مراقبت از سلامت نیز شناخته می‌شود.

با وجود اینکه هدف اصلی برند گارمین برای طراحی و تولید این دستبند ورزشی ارائه ابزاری برای ورزشکاران آماتور و غیرحرفه‌ای به منظور کنترل وضعیت و اطلاعات مربوط به علائم حیاتی کاربر است، اما به هر حال قابلیت‌های خوبی در آن ارائه شده است.

بنابراین با توجه به آنچه گفته شد این دستبند ورزشی بیشتر برای کاربران غیر حرفه‌ای و آماتور است که می‌خواهند فعالیت‌ها و تمرین‌های ورزشی نه چندان حرفه‌ای را انجام دهند و مسلما ویژگی‌های آن نسبت به بسیاری از دستبند های ورزشی پیشرفته و حرفه‌ای موجود در بازار بسیار پایه‌ای و ابتدایی است.

این دستبند ورزشی دارای طراحی بسیار زیبا و صفحه نمایش باریک با بدنه بسیار سبک است. به همین دلیل به راحتی می‌توانید آن را در همه مواقع مخصوصا زمان خواب روی مچ دست خود ببندید و از آن استفاده کنید.

صفحه نمایش دستبند ورزشی Garmin Vivosmart 4 نسبت به صفحه نمایش نسخه‌های قبلی دستبند های ورزشی برند گارمین دارای ابعاد بزرگ‌تری است و از همه مهم‌تر اینکه طول عمر باتری آن در هر بار شارژ نسبت به نمونه‌های قبلی بسیار زیادتر شده و پیشرفت کرده است.

طول عمر باتری که در این دستبند ورزشی تعبیه شده است در هر بار شارژ چیزی بیشتر از یک هفته است که مدت زمان بسیار مناسب و خوبی است. البته این مدت زمان برای باتری این دستبند ورزشی بسته به مدت زمانی که شما در روز ورزش می‌کنید و از آن استفاده می‌کنید، می‌تواند کم و زیاد شود.

روی دستبند ورزشی  Garmin Vivosmart 4 یک قابلیت بسیار جالب و خلاقانه ارائه شده است که با عنوان Body Battery یا باتری بدنه شناخته می‌شود. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که متوجه بشوید زمان مناسب برای انجام تمرین‌های ورزشی و چربی‌سوزی برای شما چه موقعی از شبانه‌روز است و از طرفی برای رسیدن به وزن دلخواه و یا سبک زندگی سالم باید چه میزان کالری را در طول روز بسوزانید.

این قابلیت به خصوص برای آن دسته از کاربرانی است که علاقه‌مند به داشتن زندگی به سبک سالم و بهبود وضعیت سلامت خود هستند. این دستبند ورزشی قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را دارد و قیمت آن چیزی در حدود ۱۰۰ دلار است.

در جدول زیر اطلاعات کلی مربوط به قابلیت‌ها ویژگی‌های دستبند ورزشی Garmin Vivosmart 4 نمایش داده شده است.

صفحه نمایش دارد
سنسور ثبت ضربان قلب دارد
قابلیت ضدآب دارد
قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی دارد
سنسور GPS ندارد
طول عمر باتری بیشتر از ۷ روز در هر بار شارژ
سازگاری با سیستم‌عامل‌ها قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS

به طور کلی مزایا و معایب دستبند های ورزشی Garmin Vivosmart 4 به شرح زیر است:

مزایا

  • طراحی بدنه بسیار باریک و ساده اما در عین حال بسیار شیک
  • تعبیه باتری با طول عمر بسیار بالا در هر بار شارژ

معایب

  • صفحه نمایش کوچک
  • فاقد سنسور GPS

دستنبد ورزشی Fitbit Charge 3

دستبند ورزشی Fitbit Charge 3 یک دستبند جمع و جور اما مجهز به قابلیت‌های بسیار پیشرفته و حرفه‌ای است که استفاده از آن برای همه ورزشکاران چه آن دسته از افرادی که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند و چه آن دسته از کاربرانی که به صورت آماتور و برای داشتن سبک زندگی سالم ورزش می‌کنند، توصیه می‌شود.

هر چند در حال حاضر نسخه جدید دستبندهای سری Charge برند فیت با عنوان Fitbit charge 4 که به معرفی آن پرداختیم به بازار عرضه شده‌اند اما واقعیت این است که این دستبند ورزشی به دلیل وجود قابلیت‌ها ویژگی‌های بسیار خوب از جایگاه بالایی در میان دستبند های ورزشی موجود در بازار برخوردار است.

از طرفی قیمت این مدل دستبند ورزشی برند فیت‌ بیت تقریبا نصف قیمت نسخه جدید آن است.

وزن دستبند ورزشی Fitbit Charge 3 نسبت به وزن نسخه قدیمی آن یعنی Fitbit Charge 2 بسیار کمتر است بنابراین شما این دستبند ورزشی را می‌توانید حتی در هنگام خواب و استراحت نیز از آن استفاده کنید.

ابعاد صفحه نمایش این دستبند نسبت به نمونه‌های مشابه آن و همچنین دستبند های ورزشی تولید شده توسط برندهای دیگر بزرگ‌تر است اما متاسفانه صفحه نمایش آن همانند صفحه نمایش نسخه‌های قبلی و نسخه جدید سیاه سفید است.

دستبند ورزشی Fitbit charge 3 مجهز به دستگاه GPS نیست اما خوشبختانه قابلیت ضدآب بودن دارد و از طرفی امکان سنجش بسیاری از علائم حیاتی بدن کاربر مثل اندازه‌گیری ضربان قلب را دارد.

اگر بخواهید از قابلیت GPS آن استفاده کنید شما می‌توانید این دستبند را با گوشی خود جفت یا به عبارتی Pair کنید. به این ترتیب می‌توانید از این دستبند ورزشی به عنوان ترکر یا ردیاب ورزشی نیز استفاده کنید.

هرچند استفاده از قابلیت ردیابی دستبند ورزشی Fitbit Charge 3 بدون وجود گوشی تلفن همراه امکان‌پذیر نیست و ممکن است برای برخی از افراد و کاربران ایراد بزرگی به حساب بیاید اما اگر از جمله علاقه‌مندان و کاربران محصولات برند فیت‌ بیت هستید و از محصولات و اپلیکیشن‌های این برند لذت می‌برید می‌توانید این دستبند ورزشی را خریداری کنید.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستبند ورزشی این است که می‌توانید علائم حیاتی خود در حین خواب را ردیابی و ثبت کنید. این دستبند ورزشی نیز مانند نمونه‌های قبلی قابلیت اتصال به سیستم‌عامل اندروید و iOS را دارد.

قیمت دستبند ورزشی فیت بیت چارج ۳ حدود ۱۱۵ دلار است. در جدول زیر مشخصات ویژگی‌های این دستبند ورزشی نمایش داده شده است.

صفحه نمایش دارد
سنسور ثبت ضربان قلب دارد
قابلیت ضدآب دارد
قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی دارد
سنسور GPS ندارد
طول عمر باتری بیشتر از ۷ روز در هر بار شارژ
سازگاری با سیستم‌عامل‌ها قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS

مزایا و معایب دستبند ورزشی Fitbit Charge 3 به شرح زیر است:

مزایا

  • وزن سبک با طراحی ساده و آسان
  • صفحه نمایش بزرگ

معایب

  • بدون قابلیت اتصال به GPS
  • بدون صفحه نمایش رنگی

مچ بند ورزشی هوشمند Honor Band 5

دستبند ورزشی Honor Band 5 محصول برند آنر(Honor) است که تا چند سال پیش به عنوان زیر مجموعه برند هوآوی مشغول به فعالیت و تولید گوشی‌های تلفن همراه بود.

این ترکر ورزشی یکی از ارزان‌ترین دستبند های ورزشی موجود در بازار است که به عنوان نسخه جدید دستبند های ورزشی Honor Band 4 به بازار عرضه شده است.

به همین دلیل امکانات آن به خصوص ردیابی حرکات ورزشی و ثبت علائم حیاتی بدن کاربر در این نسخه از دستبندهای آنر نسبت به نسخه قبلی آن بهبود قابل توجهی داشته است.

صفحه نمایش تعبیه شده روی دستبند ورزشی Honor Band 5 رنگی است و به همین دلیل مشاهده همه اطلاعات ثبت شده توسط حسگرهای دستبند ورزشی و همچنین دسترسی به منوها و امکانات آن برای کاربران بسیار ساده و راحت است.

این دستبند ورزشی مجهز به سنسور ردیابی خواب کاربر است و مهم‌ترین قابلیت آن این است که می‌توانید بیشترین زمانی را که کاربر به خواب رفته است را نمایش دهد. سنسور خواب این دستبند ورزشی اطلاعات مربوط به خواب کاربر را نیز برای او نمایش می‌دهد.

از آنجایی که این دستبند ورزشی قیمت مناسبی دارد بنابراین اکثر افرادی که تمایل به داشتن دستبند ورزشی دارند می‌توانند بدون نگرانی از قیمت آن، این دستبند ورزشی را خریداری کنند و از امکانات آن استفاده کنند.

قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نیز یکی دیگر از قابلیت‌های این دستبند ورزشی است. قیمت دستبند ورزشی Honor Band 5 چیزی در حدود ۵۰ دلار است. در جدول زیر مشخصات کلی این دستبند ورزشی نمایش داده شده است:

صفحه نمایش دارد
سنسور ثبت ضربان قلب دارد
قابلیت ضد آب دارد
صفحه نمایش رنگی دارد
قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی دارد
سنسور GPS ندارد
طول عمر باتری بیشتر از ۷ روز در هر بار شارژ
سازگاری با سیستم‌عامل‌ها قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS

مزایا و معایب اصلی دستبند ورزشی Honor band 5 به صورت کلی به شرح زیر است:

مزایا

  • امکان ردیابی خواب کاربر و ثبت بیشترین زمانی که خوابیده است
  • قیمت بسیار مناسب

معایب

  • عدم نمایش برخی از نوتیفیکیشن‌های دریافتی در گوشی کاربر
  • برخی از مواقع صفحه نمایش دستبند به درستی کار نمی‌کند و روشن نمی‌شود.

فیتنس ترکر Huawei Band 3 Pro

انتخاب و خرید دستبند ورزشی Huawei Band 3 Pro برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که به دنبال یک فیتنس ترکر با قیمت مناسب و در عین حال مجهز به امکانات زیاد با طراحی ساده و شیک هستند.

این دستبند ورزشی یا فیتنس ترکر در واقع نسخه جدید دستبند های ورزشی Huawei Brand 2 Pro است که توسط برند هوآوی طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است.

قیمت این ردیاب ورزشی نسبت به قابلیت‌هایی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد نسبتا مناسب است. البته نمی‌توان آن را در رده دستبند های ورزشی ارزان قیمت قرارداد اما به هر حال هزینه‌ای که برای خرید این ابزار کاربردی پرداخت می‌کنید واقعت ارزش دارد.

یکی از مهم‌ترین و بهترین قابلیت‌های ارائه شده روی دستبند ورزشی Huawei Band 3 Pro تعبیه سنسور GPS یا ردیاب روی آن است.

این دستبند به صورت کاملا مقاوم در برابر نفوذ آب ساخته شده است و به همین دلیل می‌توانید از آن هنگام شنا کردن نیز استفاده کنید.

اندازه صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این ردیاب ورزشی چیزی در حدود ۹٫۵ اینچ است و خوشبختانه به صورت کاملا رنگی است؛ به همین دلیل مشاهده اطلاعات نمایش داده شده در آن بسیار ساده و راحت است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده و همچنین نظر کاربران، سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب در دستبند ورزشی Huawei band 3 Pro بسیار دقیق است اما متاسفانه در برخی از موارد عملکرد GPS با مشکل مواجه می‌شود.

اگر به دنبال یک دستبند ورزشی مجهز به سنسور GPS با قیمت مناسب هستید به شما توصیه می‌کنیم که از این دستبند ورزشی غافل نشوید و حتما آن را در فهرست گزینه‌های انتخابی خود قرار دهید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این فیتنس ترکر که باعث شده افراد زیادی تمایل به خریداری آن از خود نشان دهند، طول عمر باتری در هر بار شارژ است که به صورت میانگین در حدود ۱۴ روز بسته به نحوه استفاده از دستگاه به طول می‌انجامد.

این دستبند ورزشی هم برای ورزشکاران غیرحرفه‌ای و هم ورزشکاران حرفه‌ای گزینه و انتخاب بسیار مناسبی است. در جدول زیر امکانات و قابلیت‌های ردیاب ورزشی Huawei Band 3 Pro نمایش داده شده است. قیمت این دستگاه در حال حاضر چیزی در حدود ۷۰ دلار است.

صفحه نمایش دارد
سنسور ثبت ضربان قلب دارد
قابلیت ضد آب دارد
قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی دارد
سنسور GPS دارد
طول عمر باتری بیشتر از ۱۴ روز در هر بار شارژ
سازگاری با سیستم‌عامل‌ها قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS

از نظر مزایا و معاب این دستبند ورزشی می‌توان به چند مورد اشاره کرد که در زیر به صورت مختصر به آن‌ها اشاره شده است:

مزایا

  • طول عمر باتری بسیار زیاد در هر بار شارژ
  • تعبیه صفحه نمایش رنگی
  • ظاهر زیبا و مناسب
  • تعبیه سنسور GPS
  • ثبت دقیق ضربان قلب

معایب

  • بروز اشکال در عملکرد GPS در برخی از موارد
  • بدون قابلیت ثبت اطلاعات مربوط به الگوی تنفس کاربر

فیتنس ترکر xiaomi Mi Band 4

برند شیائومی یکی از برندهای چینی تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه و لوازم جانبی آن است که در طول یکی دو سال گذشته محصولات بسیار عالی و خوبی را تولید و به بازار عرضه کرده است.

یکی از بهترین محصولات این برند دستبند های ورزشی آن است که با نام Mi Band به بازار عرضه می‌‎شوند.

دستبند ورزشی xiaomi Mi Band 4 یکی از بهترین و در عین حال ارزان‌ترین دستبند های ورزشی است که دارای صفحه نمایش رنگی است و مجهز به دکمه برای ست کردن مدهای ورزشی و ثبت اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بدن در حین انجام این تمرین‌ها است.

یکی از ویژگی‌ها این دستبند که باعث شده نسبت به دستبند های ورزشی دیگر کمی متفاوت‌تر باشد، تعبیه صفحه نمایش نسبتا بزرگ برای آن است.

عمر باتری ۲۰ روزه در هر بار شارژ، ثبت ضربان قلب با دقت بسیار بالا و طراحی آیکون‌ها و منوها به صورتی که پیدا کردن گزینه‌هاو امکانات در آن‌ها آسان باشد از جمله قابلیت‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد این دستبند های ورزشی است.

اگرچه نسخه جدید دستبند ورزشی Xiaomi Mi Band 4 یعنی ردیاب ورزشی Xiaomi Mi Smart Band 5 در حال حاضر توسط برند شایئومی به بازار عرضه شده است و امکان خرید آن برای کاربران وجود دارد اما نسخه Mi band 4 بیشتر برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک دستبند ورزشی با امکانات ساده و البته کاربردی هستند، انتخاب مناسب‌تری است.

مضاف بر اینکه قیمت نسخه جدید این دستبندها نسبت به نمونه‌های قبلی افزایش زیادی داشته است. این دستبند ورزشی قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل اندروید و سیستم‌عامل iOS را دارد. در حال حاضر قیمت این دستبند ورزشی چیزی در حدود ۳۰ دلار است. در جدول زیر ویژگی‌های کلی دستبند ورزشی Xiaomi Mi Band 4 نمایش داده شده است.

صفحه نمایش دارد
سنسور ثبت ضربان قلب دارد
قابلیت ضد آب دارد
قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی دارد
سنسور GPS ندارد
طول عمر باتری بیشتر از ۲۰ روز در هر بار شارژ
سازگاری با سیستم‌عامل‌ها قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS

در خصوص مزایا و معایب این دستبند ورزشی می‌توان به مواردی که در زیر آمده است اشاره کرد.

مزایا

  • قیمت بسیار ارزان
  • ظاهر ساده اما در عین حال شیک
  • تعبیه صفحه نمایش نسبتا بزرگ

معایب

  • بدون قابلیت توقف خودکار ردیابی حرکات فیزیکی کاربر
  • بدون سنسور GPS آن بورد

اگرچه در بازار لوازم جانبی و دستبند های ورزشی در کشورهای مختلف جهان انواع متفاوتی از دستبند های ورزشی به فروش می‌رسد و این محصول از تنوع بسیار زیادی برخوردار است اما متاسفانه در ایران به دلیل برخی از مشکلات امکان دسترسی به انواع مختلفی از این محصولات و انتخاب بهترین محصول از بین تعداد متنوعی از دستبند های ورزشی وجود ندارد.

به همین دلیل در این مطلب سعی شد تا بهترین نمونه از دستبند های ورزشی که در بازار ایران وجود دارند و امکان دسترسی به همه آن‌ها برای کاربران وجود دارد معرفی شوند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | بهترین ساعت هوشمند شیائومی و تفاوت آن با دستبند هوشمند
    جولای 1, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بهترین دستبندهای ورزشی بازار + قیمت و مشخصات […]

لینک کپی شد!